Drivetest Volkswagen Touareg facelift (2014-2018)
3.0 Diesel Turbo (TDI) 262CP 4x4 Aut8 Supreme PlusJoi, 18.12.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am văzut recent „Fury” și nu-mi pot scoate din cap ultima scenă care încheie filmul. Un tanc în mijlocul unei armate zdrobite, o ultimă redută, un refugiu în fața furiei oarbe a războiului.
O ultimă redută, un tanc invincibil și fără îndoială un refugiu în fața unei urgii dezlănțuite în cel mai viscolit colț al României. Așa l-am simțit pe noul Volkswagen Touareg facelift. O mașină în care am intrat împins de la spate de un crivăț cumplit și din care m-am dat jos cu greu, după câteva zile pline de zăpadă, zloată și frig.
Sună ciudat, dar m-am pus în pielea căpitanului Don, legat cu o funie invizibiă de tabla tancului Shermann. Abia atunci am realizat că alături de Touareg mi-aș petrece apocalipsa.
Volkswagen Touareg facelift (2014-2018)
3.0 Diesel Turbo (TDI) 262CP 4x4 Aut8 Supreme Plus
- Pret de pornire 42.129 €
- Pret model testat 71.579 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Pentru a face față cu succes unui scenariu de sfârșit de lume ai nevoie de un motor capabil să îndure orice supliciu. Iar un V6 TDI, cu o tradiție lungă în spate, testat în condiții dure, este alegerea de care o să te atașezi. Indiferent de costuri.
Cu 3.0 litri sub capotă și o putere totală de 262 de cai, lucrurile se vor derula rapid. Iar cuplul motor, de 580 de Nm, resimțit extrem de devreme, la 1750 de rotații, face ca plecarea de pe loc să se facă în regim de decolare forțată.
Fiecare pedală trimisă la podea este sinonimă cu o lovitură blândă și plăcută în moalele capului. Efectul ei este destul de hipnotizant, așa că e bine să aveți grijă la modul în care gestionați resursele. Motorul este bine antifonat și se aude chiar plăcut atunci când acul turometrului caută zone mai înalte.
Faceliftul aduce și o cutie automată cu opt rapoarte, extrem de utilă pe o mașină de talia lui Touareg. Rapoartele se alternează pe nesimțite și extrem de liniar. Retrogradarea se face rapid, chiar și atunci când nu interveniți asupra padelelor, iar treapta Sport a cutiei de viteză se va asigura că aveți tot timpul la îndemână resurse. În fond, este destul de greu să rămâi fără resurse cu asemenea cifre sub capotă.
Consum
Consumul poate fi un subiect tabu pentru toți cei care nu sunt obișnuiți cu SUV-urile. În mediul urban, fără menajamente, Touareg V6 a ajuns chiar și la 13 litri/100 de kilometri. Vorbim, evident, de o exploatare în condiții de iarnă. Așa s-a întâmplat și în afara orașului, unde consumul s-a oprit la 9 litri, cu unele exagerări ale pedalei de accelerație.
Dacă ar fi să ascultăm promisiunile Volkswagen, consumul mediu al noului Touareg V6 TDI este de numai 6.6 litri/100 de kilometri. Este cu mult mai puțin decât oricare alt rival: Toyota Land Cruiser, Nissan Murano sau Hyundai Grand Santa Fe.
Dacă îndrăznim să ne uităm spre segmentul premium, acolo unde Volkswagen își dorește să joace, consumul lui Touareg este mai mare decât al unui BMW X5, dar mai bun decât cel al unui Mercedes ML sau Jeep Grand Cherokee.
Performanţe
Ajungem și la capitolul „decolare”, despre care vă vorbeam mai devreme. Așa cum am zis, apăsarea accelerației declanșează o explozie plăcută și o țâșnire de pe loc, iar asta se oglindește și în cifrele oficiale: sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 7.3 secunde, cu mult mai bine decât orice rival din segmentul de volum.
Dacă ne uităm însă în segmentul premium, vom avea un BMW X5 care nu se dezice de la titulatura sa de etalon. Touareg rămâne totuși cu 0.1 secunde mai rapid decât Mercedes ML și cu mult mai vioi decât Jeep Grand Cherokee.
Interior
Faceliftul aduce o serie de modificări și în interiorul lui Touareg. Mașina câștigă mult de pe urma ultimelor inovații din gama Volkswagen. Totuși, aspectul conservator parcă ține pe loc SUV-ul în ascensiunea sa către segmentul premium. Anumite materiale, precum și textura lor, sunt încă sub cele pe care le găsim pe BMW X5 și Mercedes ML.
Aspectul general este salvat de iluminarea caldă, de computerul de bord color și de afișajul clar și lizibil al instrumentelor de bord. Spațiul interior este extrem de generos, atât pentru pasagerii din față, cât și pentru cei din spate.
Volumul portbagajului însumează 580 de litri, ceea ce este ușor mai puțin decât în cazul rivalilor din segmentul premium și chiar din segmentul de volum. Chiar și așa, gura de încărcare generoasă și rabatarea automată a scaunelor compensează.
De notat și ergonomia excepțională a funcțiilor, cu care te obișnuiești instant, și gândirea logică a spațiilor de depozitare. Aș menționa și scaunele confortabile, care, culmea, deși vorbim despre o mașină care are doar aspirații premium, beneficiază de reglarea susținerii laterale, o funcție pe care abia dacă o găsim pe versiunile superioare ale modelelor Mercedes sau Audi.
Preţ de achiziţie
Privilegiul de a deține un tanc este destul de costisitor. Socotelile încep de la 44.000 de euro, însă dacă vă doriți motorizarea testată de noi, trebuie să gândiți un buget de start de 49.000 de euro. Apoi, dacă urcați pe scara evoluției cu un nivel de echipare superior (adică Supreme, care sună și foarte bine) și vă lăsați seduși de lista lungă de opționale, ajungeți să totalizați un preț final de 71.500 de euro. Cu o asemenea sumă vă veți simți cu siguranță un client premium.
Prețul de pornire al versiunii V6 TDI de 262 de cai putere este mai mare decât al unor modele ca Murano și Grand Santa Fe, care pleacă de la 45.000 de euro, dar, surprinzător, este mai mic și decât al unui Toyota Land Cruiser, care devine accesibil abia de la 54.000 de euro.
În segmentul premium însă, Touareg ar putea fi privit ca un chilipir, dacă ne gândim că BMW X5 și Mercedes ML, cu motoare comparabile, pornesc socotelile de la 63.000, respectiv 60.000 de euro. Doar Jeep Grand Cherokee se menține aproape de SUV-ul din Wolfsbug, cu un preț de pornire de 54.000 de euro pentru un diesel de 250 de cai putere.
Siguranţă
Vokswagen Toureg nu a mai fost testat de multă vreme de către EuroNCAP. Din 2004 mai exact, atunci când obținea cinci stele. Rezultatul are toate premizele să se repete, având în vedere că modelul german dispune de o mulțime de tehnologii de siguranță, mai ales acum, după facelift.
Pe lângă suita de airbaguri obligatorii, care include, opțional, chiar și airbaguri laterale și cortină pentru pasagerii din spate, Touareg vine cu multe sisteme de siguranță pasivă: pilot automat adaptiv, asistență la frânarea de urgență cu funcție de evitare a accidentelor urbane, avertizare la părăsirea benzii și senzor de supraveghere a unghiului mort.
Ţinută de drum
Am avut impresia că sar din podul casei atunci când am coborât din Touareg și suspensia pneumatică era fixată în cel mai nordic punct al său. O senzație care te poate face să crezi că Touareg-ul tău poate ajunge până pe vârful Moldoveanu chiar și în plină iarnă. Să nu exagerăm totuși cu exacerbarea calităților pur masculine.
Touareg rămâne o mașină cu mult potențial în off-road, doar atunci când este echipată cu anvelopele potrivite. Sfatul meu, pentru cei pasionați, să păstreze în garaj un set de pneuri off-road pentru orice escapadă. Gardă la sol avem, unghiuri de atac și de degajare sunt, tracțiune integrală există, așadar Touareg nu va dezamăgi.
Așa cum nu dezamăgește nici pe asfalt, unde se simte ca un tanc foarte confortabil, capabil să înghită fără comentarii orice denivelare așternută în față. Suspensia nu este zgomotoasă, cu excepția momentelor în care garda la sol este ridicată la maxim.
Confortul modului de rulare Comfort, selectabil de pe consola centrală, vine inevitabil și cu ceva ruliu. Uneori foarte pronunțat. Setarea Sport a suspensiei rigidizează lucrurile și estompează această senzție. Direcția este extrem de asistată în oraș, un lucru extrem de util, pe care ajungi să îl iubești după ce te dai jos dintr-un BMW X5. În situațiile unui condus ceva mai sportiv însă, Touareg pierde câteva puncte la capitolul precizie, având în vedere pedigree-ul etalonului bavarez.
Vizibilitate
Touareg este o mașină mare, un tanc după cum spuneam mai devreme. Din fericire, suprafața sa vitrată este mai generoasă decât cea a vehiculului militar. Luneta este destul de mare, montanții spate sunt bine proporționați, însă oglinda retrovizoare este destul de mică. Tot bine proporționate sunt și oglinzile laterale, suficient de mari pentru manevre și orientare.
Un plus pentru oricine iubește ideea de habitaclu aerisit este și acoperișul panoramic, cu o trapă care te leagă direct de tot ce se întâmplă afară.
Tehnologie
Touareg nu duce lipsă de aproape nimic la capitolul tehnologie. Sunt multe funcții despre care nu știi, dar ele își fac sârguincioase treaba. Este și exemplul farurilor adaptive, care funcționează alături de sistemul Dynamic Light Assist pentru a nu orbi ceilalți pasageri. Tot pe lista lucrurilor extrem de utile și de cele mai multe ori trecute cu vederea sunt hayonul acționat electric, deschiderea fără cheie a ușilor (care funcționează exemplar), precum și senzorul care îți deschide portbagajul atunci când ai mâinile ocupate.
Pe timp de iarnă, pe lângă deja banalele scaune încălzite, Touareg oferă și o funcție care programează încălzirea și chiar ventilația de la distanță. Pe lista dotărilor mai trecem și sistemul multimedia cu o mulțime de conexiuni, poiectat pe un ecran tactil de 8 inch, destul de interactiv, dar care păstrează totuși un aspect îmbătrânit.
De apreciat și prezența camerelor video care asigură o vizibilitate la 360 de grade. Aș încheia cu două funcții extrem de utile iarna. Prima este parbrizul încălzit, prin care privești scurgerea lentă a kilogramelor de zăpadă adunate peste seară, iar a doua este volanul încălzit, care reacționează însă ceva mai greu.
Design
Faceliftul a adus o maturizare a SUV-ului din Wolfsburg. În plus, l-a transformat din nou într-o mașină după care oamenii întorc privirea. Semnăturile luminilor LED pentru farurile față și spate sunt inconfundabile și îl transferă direct în segmentul premium. De asemenea, cu setul potrivit de jante, Touareg chiar poate fi o apariție impresionantă.
Noile retușuri estetice reușesc să facă din Touareg o mașină la fel de impozantă, dar mult mai actuală. Este exact ce căutau clienții mărcii din Wolfsburg.
Ne-a placut
- Parbrizul încălzit
- Ergonomia comenzilor
- Cuplul motor
Nu ne-a placut
- Oglinda retrovizoare mică
- Ruliu în modul Comfort
Date tehnice - Volkswagen Touareg facelift (2014-2018) 3.0 Diesel Turbo (TDI) 262CP 4x4 Aut8 Supreme Plus | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
daca insa ajungem peste 65 k este oare la nivelul ml si x5?
Mai mult, comparatiile se fac exclusiv dupa cateva date tehnice , dar nu se compara de exemplu masa fiecarui competitor in parte , nivelul de putere al motorului respectiv raportat la masa , raza de bracaj ( utila in mediul urban ) , tipurile de tractiune integrala ( utila in off road ) , masa maxima remorcabila , etc
Prea distractiv... :)
Pai nu prea se compara cu " daca nu eram insurat", pt ca iti poti lua un Phaeton si cu 10 mii, deci indiferent de masina pe care o ai, daca iti place si VW poti sa faci aceasta schimbare.
Cel putin la capitolul off road, este peste x5 chiar si la acelasi pret, basca faptul ca nu stiu de ce, la acelasi pret, cred ca e ceva mai dotat Tuaregul. Daca mai pui si ca in alegerea masinii mai conteaza si factorul subiectiv, siguri se vor gasi cumparatori pentru Tuareg la pret de X%.
Touareg e un SUV orientat clar spre off-road, mai ales versiunea Terrain Tech ce dispune de un diferenșial spate blocabil și de 4xMotion. Arată supărător de bine și e mai polivalent ca un X5 sau un ML, cel puțin în off-road. Dacă aș lucra la ASF sau ANRP mi-aș permite unul, dar nu sunt atât de privilegiat așa că rămân la banalul meu Golf.
Sărbători cu bucurie echipei redacționale și user-ilor, mai ales celor cu state vechi!
din ce am inteles se poate comanda doar cu 3.0 tdi, asta din test
Traim intr-o lume nebuna, nebuna bazata pe excesele nababilor din tari care acum 25-30 de ani erau din lumea a treia.
Pacat ca si modelele mai pentru muritorii de rand din plaja 10.000-25.000 se porcesc la fel...
In varianta de echipare la care a facut el referire Tuareg are si reductor si diferential blocabil. Apoi el a spus ca este orientat catre off road, nu ca este un off roader. Eu ii dau dreptate. Tuareg merge mult mai bine in off road decat alte SUV-uri. In alta ordine de idei sa stii ca Pajero nu a avut punti rigide iar modelul din prezent are caroserie autoportanta (fara sasiu) si nu poti sa spui ca nu se descurca binisor in off road. Nici Range Rover nu are sasiu si nu putem spune ca nu merge bine in teren accidentat, cu anvelope corespunzatoare, desigur. Eu zic ca o masina cu punti rigide si sasiu la care mai adaugi reductor si dif blocabil cam inceteaza sa mai fie SUV si se transforma in off-roader.
In plus fac pariu ca la aceleasi dotari pretul este mai mare....decat oricare...si as mai vrea o rata de defectare pentru modelele anterioare in perioada de garantie...prietenii stiu de ce....
Pretul de pornire mic este doar o iluzie optica.
De asemenea cred ca ar trebui ca datele astea tehnice sa fie verificate la toti constructorii de catre cineva cu adevarat obiectiv....
Mda, de aia a pierdut Hitler batalia... de buna ce era tehnologia
absolut off-topic: hitler nu a pierdut datorita lipsei tehnologiei ci a prezentei exagerate a acesteia intr-un moment in care mass-production era mai importanta decat finisajul tancurilor si indepartarea bavurilor de la turnarea componentelor metalice.
sa dam cezarului ce al cezarului...tipcareala asta a neamtului aduce avantaje dar si dezavantaje, depinde cine conduce.
Curios cum altele dupa nici o zi le gasesti in arhiva la pagina 3,4 ....
ex. Mercedes.
De asemenea nu cred ca datele tehnice prezentate sunt corecte , ci sunt ajustate dupa altii...stiu eu de ce....