Drivetest Volkswagen Touareg facelift
3.0 V6 TDI 286CP R-Line auto 4MotionLuni, 16.10.2023
- Comenteaza
- Trimite pe:
România nu este o piață vedetă în Europa. Poate, cel mult, să fie o piață neobișnuită, când mai are puseuri electrice, cum a fost cazul lansării lui Spring și isteria creată în jurul său. Dacia conduce detașat vânzările de la noi din țară, oarecum normal, având în vedere că e un brand național și accesibil.
Lăsând toate aceste excepții la o parte, piața auto de la noi nu impresionează aproape niciodată. Mai sunt, însă, și excepții. În urmă cu 5 ani, când Volkswagen a dezvăluit noua generație Touareg, în premieră mondială, concomitent, la Beijing și București, toată lumea a înmărmurit. Puțini știau că România este una dintre cele mai mari piețe la nivel mondial pentru SUV-ul german. Practic, apăream pe hartă, așa, de nicăieri.
Generația actuală nu și-a pierdut din succes. A reușit să se păstreze în topul preferințelor pentru publicul din România. Și uite așa continuăm să fim a treia piață din zonă, după Germania și Marea Britanie.
Chiar și cu un asemenea succes, era nevoie de o împrospătare. Subtilă, esențială, benefică. Am călătorit tocmai în Norvegia, la Molde, pentru a vedea aceste schimbări pe viu. Ne-am bucurat de fiorduri și de o șosea spectaculoasă care traversa Atlanticul.
Un peisaj greu de egalat, într-o țară riguroasă, puțin cam scumpă. Adică niște atribute pe care le găsim și pe mașina noastră de test. Dar înainte de toate, vă oferim un video ca să vedeți modificările mai ușor.
PREZENTAREA VIDEO A MODELULUI TESTAT
Volkswagen Touareg facelift
3.0 V6 TDI 286CP R-Line auto 4Motion
- Pret de pornire 60.600 €
- Pret model testat 95.000 €
Motor / Transmisie
Deși majoritatea SUV-urilor din segment, puține la număr, ce-i drept, au început să fugă de motoare mari și să caute tot mai mult hibridizarea, Volkswagen Touareg rămâne fidel unor motoare generoase, cu mulți cilindri și resurse îndestulătoare.
Bineînțeles, pentru cei care vor și emisii reduse și multă putere, Volkswagen oferă și două alternative plug-in hybrid. Una are 381 de cai, iar cealaltă se recunoaște după indicativul R eHybrid și promite 462 de cai putere. Ea ar trebui să țină locul vechiului motor V8.
În cadrul testului nostru din Norvegia am urcat la volanul unui motor pe care românii l-au iubit și l-au făcut celebru. Este dieselul V6, de 3.0 litri, pe care îl asociezi, inevitabil, cu mașina asta. El oferă în continuare două versiuni, una de 231 de cai și una de 286 de cai putere. Astăzi ne vom opri la cea din urmă.
Chiar dacă vorbim despre un adevărat „tanc” de 2.1 tone, cei 600 de Nm oferiți de motorul diesel sunt suficienți pentru impulsuri plăcute și o dinamică excelentă. Sunt senzații pe care le-aș numi old-school. Apeși pedala de accelerație, te afunzi ușor în scaun, în vreme ce mașina se lasă pe spate și galopează furibund către orizont. Un singur detaliu nu mai este „old-school”. Este vorba despre sunetul motorului diesel, care este perceput destul de discret și anesteziat în habitaclu, după 3000 de rotații.
Resursele sunt gestionate cu ajutorul unei cutii automate Tiptronic, cu 8 rapoarte. Ajută la o livrare liniară a resurselor, contribuind la rafinamentul cu care se mișcă acest diesel. Când vine vorba de retrogradare, ea poate deveni mult mai alertă, mai ales dacă folosești padelele din spatele volanului. E drept, nu o să ai răspunsul unui Porsche Cayenne.
Dacă e să trag linie, pot spune că această combinație dintre motor și cutie este una dintre cele mai corecte, echilibrate și plăcute din segment, un mix legendar, de care ne vom aduce aminte cu drag în anii ce vor urma.
Consum
Volkswagen Touareg mizează în continuare pe motoare diesel, însă asta nu înseamnă neapărat că vorbim de o mașină gata să facă economii considerabile de carburant. Media anunțată de germani este de 8 litri/100 de kilometri.
Însă, în cadrul testului nostru din Norvegia, care a inclus doar drumuri extraurbane, de munte, cu altitudini de aproximativ 1800 de metri și viraje strânse, cifrele au fost altele. Mașina a consumat 8, uneori și 9 litri/100 de kilometri. Vă imaginați că în oraș lucrurile nu au cum să stea mai bine. Așa că media anunțată de germani este utopică.
Totuși, cu un consum extraurban de 9 litri/100 de kilometri și cu un rezervor opțional de 90 de litri, autonomia poate deveni impresionantă pentru o astfel de mașină: 1000 de kilometri.
Concurenții pot fi dintre cei mai diverși. Spre exemplu, am îndrăznit să mă uit chiar și la un Land Rover Discovery, care are aproape aceleași dimensiuni, dar un motor diesel mai puternic, de 300 de cai. Consumul promis de acesta este de 8.6 litri/100 de kilometri.
Propun să ne uităm și la BMW X5, în versiunea xDrive30d. Acesta vine cu 298 de cai putere și promite un consum destul de optimist, adică 7.1 litri/100 de kilometri. Am coborât puțin ștacheta și m-am uitat și la Toyota Land Cruiser, o altă mașină iubită de români. Ea are un motor diesel de numai 201 cai putere, însă consumul mediu este de 9.6 litri/100 de km.
Performanţe
Pentru cei care își doresc performanțe, Volkswagen a lansat versiunile plug-in hybrid. Acolo vorbim despre resurse generoase, despre benzină, despre un motor electric ce poate ajuta la nevoie. Prin urmare, timpul de accelerare scade sub 5 secunde. Totuși, acolo vorbim despre o masă totală cu vreo 400 de kilograme mai mare.
Așa că performanțele dieselului nostru nu sunt chiar de lepădat. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 6.4 secunde, iar viteza maximă de oprește la 236 de km/h, mai mult decât suficient pentru orice autostradă din lume.
Land Rover Discovery, deși are un motor mai puternic, ajunge la 100 de km/h în 6.8 secunde. la capitolul performanțe, BMW X5 nu putea rămâne în urmă. El promite 6.1 secunde, ușor mai bine decât Touareg. Când vine vorba de performanțe, Toyota Land Cruiser nu anunță decât 9.6 secunde.
Interior
Faceliftul ne aduce câteva îmbunătățiri dincolo de portiere. Designul interiorul a rămas același, însă regăsim noi zone cu material moale. Spre exemplu, consola este îmbrăcată acum într-un material ecologic, plăcut la atingere, care poate proteja genunchii celor de pe locurile din față.
Mașina noastră de test a fost disponibilă în echiparea R-Line, ceea ce ne-a adus un set de scaune sport, cu logo-ul R imprimat pe spătar. Au fost îmbrăcate într-un mix de piele ecologică și piele artificială, plăcut la atingere. Volanul rămâne îmbrăcat în piele. Există în continuare plastic lucios pe consola centrală și mai există plastic tare în părțile inferioare ale portierelor și în zona torpedoului. Finisajele sunt solide și conferă senzația de calitate. Până la urmă, Touareg bate la ușa segmentului premium, așa că trebuie să se prezinte bine pentru potențiali clienți de BMW, Land Rover, Audi sau Mercedes-Benz.
Vă spun sincer că am apreciat și iluminarea ambientală cu 31 de culori, care aprinde și numele Touareg, inscripționat în planșa de bord.
Ergonomia rămâne bună, chiar dacă nu mai avem butoane pentru climatizare încă de la debutul acestei generații. Totuși, merită menționat că sistemul multimedia oferă iconițe mari și posibilitatea reglării facile a temperaturii. Pe consola centrală mai ai rotițe care te ajută să ajustezi suspensia și să selectezi modurile de rulare. De asemenea, mai ai și o rotiță pentru volum. Sunt elemente pe care clienții tradiționaliști le vor adora. Pe volan, însă, vorbim despre zone tactile.
Spațiile de depozitare sunt uriașe: de la cotieră, până la spațiul pentru telefonul mobil (destul de ascuns, totuși, cu o încărcare prin inducție la 40 W). Pe locurile din spate cred că orice adult ar sta confortabil. Ați putea încerca să așezați acolo chiar și trei adulți, având în vedere că tunelul median este destul de coborât. În plus, ai climatizare dedicată, pe două zone și aici. Cu butoane. Și mai ai prize USB și o priză clasică, pentru laptop.
Portbagajul păstrează valori uriașe: 815 litri pe versiunile cu motoare standard și 665 de litri pe cele plug-in hybrid.
Preţ de achiziţie
Cum era de așteptat, faceliftul aduce și o creștere a prețului. Așa se face că noul Touareg pornește de la 60.600 de euro. Pentru această valoare primești motorul V6 diesel, de 231 de cai putere și o echipare de bază care îți aduce faruri cu LED (însă nu pe cele Matrix), o tapițerie din piele artificială, climatizare pe două zone, jante de 19 inch, cutie automată și tracțiune integrală. Bineînțeles, pentru a se transforma într-o mașină cu adevărat dezirabilă, e nevoie de câteva opționale.
Versiunea diesel testată de mine, adică V6 de 286 de cai, cu echiparea R-Line, pornește de la aproximativ 75.000 de euro. Însă, dacă adaugi suspensia pneumatică, sistemul multimedia de top și încă o duzină de opționale mărunte, ajungi la o valoare finală de 95.000 de euro. Nu e puțin deloc, însă depinde cu ce anume compari.
Spre exemplu, dacă ne uităm la Land Rover Discovery, despre care am vorbit și mai sus, socotelile încep de la 85.900 de euro. O diferență de 10.000 de euro, destul de consistentă. Și BMW X5 este ceva mai scump, însă prețurile pornesc de la 81.000 de euro. Pentru Toyota Land Cruiser, socotelile încep de la 61.800 de euro.
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat încă Volkswagen Touareg, dar, având în vedere că vorbim despre un vârf de gamă, punctajul ar trebui să se ridice la înălțimea celor 5 stele.
Echiparea standard este una destul de generoasă când vine vorba de sisteme de siguranță. Ea include tempomat adaptiv (ACC stop&go), frânare de urgență autonomă (Front Assist), sistem cu cameră video pentru marșarier, sistem de menținere a benzii (Lane Assist), afișare dinamică a indicatoarelor rutiere și Park Assist cu controlul distanței la parcare.
Opțional, clienții pot bifa din lista germanilor tehnologii ca: Travel Assist (conducere asistată până la viteza maximă), Area View (imagine perimetrală afișată pe ecranul sistemului multimedia), Park Assist Pro cu capacitate de parcare de la distanță (prin aplicația pentru intrarea și ieșirea automată în și din locuri de parcare utilizând un smartphone), Trailer Assist (manevrare asistată cu remorcă) și Night Vision.
Acesta din urmă detectează pietoni și animale și poate transmite informația farurilor inteligente. Acestea vor proiecta un fascicul luminos pe subiect pentru a putea fi mai bine observat de șofer și pentru atenționare.
Ţinută de drum
Volkswagen Touareg este mașina aceea capabilă să înghită sute de kilometri dintr-un foc, fără să-ți transmită efortul. Cred că asta se datorează, în mare parte, suspensiei pneumatice, oferită opțional împreună cu un set de amortizoare adaptive. Costă 2700 de euro, însă face toți banii. Pe lângă confortul suprem pe care ți-l oferă, chiar și cu jante de 21 de inch (ca în cazul exemplarului meu), suspensia îți garantează acces facil pe mai multe tipuri de teren. În poziția maximă și în modul de rulare Off-Road, garda la sol crește cu 7.5 centimetri. Bineînțeles, pe autostradă, avem reversul medaliei. Suspensia poate coborî cu până la 3.5 centimetri. Așadar, ai unghiuri foarte bune pentru a ataca orice teren accidentat. E drept, ai nevoie și de anvelopele potrivite.
Cât privește tracțiunea integrală, aceasta folosește un diferențial central de tip Torsen. Spre deosebire de rivali din gama Land Rover, modelul german nu dispune de mai multe diferențiale. Însă, e bine de știu că, în condiții grele, tracțiunea integrală poate trimite maxim 70% către puntea față și până la 80% către cea spate. În funcție de situație.
Fiind vorba despre cel mai mare SUV Volkswagen, raza de bracare nu e tocmai mică. Ea depășește 12 metri. Însă, cu ajutorul roților spate, care virează și ele, raza poate fi redusă cu un metru. Asta face din Touareg o mașină ceva mai manevrabilă în oraș. Direcția ajută și ea în acest sens.
Pentru cei care caută acte de bravură, nu e cazul. Touareg este disponibil cu un sistem de bare stabilizatoare, însă masa aceea de 2.1 tone va transmite întotdeauna o inerție pe viraje sau pe frânare. Ruliul este estompat foarte mult, însă, probabil, nu o să ai tu curaj să mergi atât de tare încât să duci la limită barele stabilizatoare. Instinctul de conservare e prea puternic.
Pe lista de opționale există și un cârlig de remorcare, acționat electronic. Asta pentru că Touareg poate tracta până la 3.5 tone.
Vizibilitate
Așa cum spuneam și mai sus, Volkswagen Touareg este o mașină mare. Prin urmare, trebuie să ai ceva abilități de manevrare în spații înguste. Luneta oferă o vizibilitate bună, oglinzile laterale sunt bine proporționate, însă, montanții față și spate au dimensiuni prea generoase. Este important să privești cu atenție atunci când ajungi într-o intersecție fără vizibilitate.
Apreciez totuși că geamurile laterale sunt mari și le oferă vizibilitate bună pasagerilor. Foarte bune și camerele, care au un unghi ajustabil și pot garanta că nu-ți scapă nimic.
Tehnologie
Una dintre noutățile tehnologice importante este sistemul de iluminare. Farurile pot proiecta până la 38.000 de pixeli pe asfalt, fiind cele mai avansate din istoria modelelor Volkswagen. Ele vor echipa și noul Tiguan. Bineînțeles, vin cu semnalizare dinamică și cu o ajustare automată de tip Matrix LED.
În spatele volanului avem un instrumentar de bord digital, de 12 inch, cu o grafică îmbunătățită, de bună calitate. Opțiunile de personalizare sunt și ele generoase și ușor de accesat. În centrul planșei de bord există același ecran generos de 15 inch, care poate afișa o grafică bună. Procesorul mai are momente în care pare lent. Mai ales când vine vorba de încărcarea navigației sau a funcției de Night Vision. Simțul tactil este bun, iar interacțiunea cu comenzile climatizării se poate face ușor.
Un alt aspect ce merită notat, pe lângă asistentul de parcare, este sistemul care îți permite să miști mașina, înainte și înapoi, din aplicație, fără să te afli la volan. Ar trebui să fie utilă în parcările înguste, unde nu ai loc să urci la volan.
Pe lista de opționale se regăsesc scaunele încălzite și ventilate, climatizarea pentru pasagerii spate, o priză normală tot pentru aceștia, o închidere automată a hayonului, un sistem Head-Up Display (destul de modest în grafică și informații), precum și un sistem audio Dynaudio, de 730 Watt.
Design
Volkswagen Touareg rămâne aceeași mașină impunătoare, pe care n-ai cum să o ratezi. Acum, cu atât mai mult cu cât ea beneficiază de o semnătură luminoasă nouă. Farurile IQ Light HD Matrix LED aduc trei elemente sub forma literei L. Ele sunt replicate și în partea din spate, pentru o sinonimie perfectă. După mine, stopurile seamănă cu ce vedeam pe Volkswagen Golf 7 pre-facelift.
Cireașa de pe tort este de fapt pe hayon. Mă refer la logo-ul iluminat, după mine, o premieră în lumea auto. Și, pentru că trendul o cere, avem o bandă LED care unește farurile și una care unește stopurile.
Jantele standard pornesc de la 19 inch, însă, opțional, poți ajunge chiar și la 22 de inch. Optarea pentru pachetul R-Line aduce un contur negru al suprafeței vitrate și bare negre pe plafon.
Ne-a placut
- Resursele motorului
- Spațiul interior
- Suspensia pneumatică
Nu ne-a placut
- Prețul piperat
- Montanții prea mari
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Că am rău de avion și aș prefera să merg în Canada cu mașina...
In rest nu mi as lua suv din asta dar un audi A6 50 tdi cu aceiași cutie și suspensie pneumatica îmi cam face cu ochiul. Îmi lipsesc vreo 50 de mii de euro, așa că voi continua sa conduc fordul focus ce l am acuma
in rest, despre masina, da, are acea cutie magica de la zf fara moarte, are cele mai bune componente mecanice, tractiune cu torsen, indestructibilul motor de 3.0 TDI, poate cel mai fiabil si rezistent propulsor fabricat de VAG in ultimele 3 decade, si desi diesel are un sunet fabulos, atat in exterior cat si cel perceput in interior. legat de interior: super spatios si confortabil, scaune cu ergonomie perfecta, comenzi care transmit soliditate, imbinari fara repros peste tot, totul miroase a calitate si se simte intr-un mare fel, plus capabilitati dinamice, de tractare si de offroad care dau soferului incredere si relaxare.
nu e deci de mirare ca cei care au bani in romania il cumpara cu prioritate, e coconul ideal si perfect pretabil infrastructurii inca precare a romaniei.
doar sa nu va vad cu ele frecandu-le zilnic prin oras in coloana la semafor, ca locul touaregului nu e acolo, nu e pt dus copiii la gradi. il apreciez foarte mult, dar fie afara cu el din orase, fie afara cu el din productie, oricat de regretabil ar suna !!!
On topic, as merge pana acolo sa spun ca e cel mai misto VW facut vreodata, si nu sunt fan SUVuri. Masina asta e designul si mecanica de maturitate ale unui concern care a produs masini superbe, superbe!, mai ales in ultimii 10-15 ani. Inainte sa inceapa ineptia "electronilor".
Aceasta era evolutia fireasca, directia in care s-ar fi dus VW daca nu ar fi dat cu mucii-n fasole cu dieselgate. Acum insa totul se duce de rapa. Inclusiv VW. Vestile despre ultimele evolutii nu sunt deloc roze. Se pare ca am avut dreptate: VW nu va fi perceputa niciodata ca marca electrica, ci ca un producator traditional si traditionalist. Tinerii, noua generatie, nu se uita la VW ci merg spre Tesla si alti producatori care au fost avangardisti de cate ori a fost nevoie. Sa ne aducem aminte de evolutiile marunte, aproape insesizabile de la un model la altul VW, de teama sa nu sperie clientii care asteaptau un design sobru, ergonomic dar foarte functional si practic. Asta a fost VW. Asta e ceea ce dorea clientul traditional VW. Tumbele pe care le incearca acum se pare ca nu conving. Generatia tanara nu prea e interesata de VW, tot cei de varsta medie si cei mai in varsta sunt clientii lor. Rebranduirea asta grabita cred ca le da cu virgula. Cresterile la electrice de anul asta sunt muuuult sub asteptari, desi exista crestere. Din ce mi-au auzit urechile, in romania nu se vand, lumea nu intreaba de ele. Acum incearca sa creasca vanzarile scumpind absurd noile modele termice, din nou o strategie gresita, pentru ca VW nici brand premium nu e. Si nimeni nu se asteapta la asa ceva si nu e dispus sa cheltuie bani de un Mercedes GLE pentru un Touareg. Da, deja la acele sume, poti sa te uiti la un GLE. Si totusi, nu exista comparatie.
In fine, eu sper in continuare sa ii vad in faliment pentru porcariile pe care le-au facut.
Mai lasa-ma cu dieselgate si cu salvarea planetei, te-ai gasit tu sa salvezi planeta, bine ca o salveaza masinile dar o polueaza altii cu razboaie.
Merita totusi laudat Vw pentru ca si versiunile plug-in hybrid au motoare V6. Alti producatori, Range Rover inclusiv, au pus motoare in 4 cilindri pe unele versiuni plug-in.
Ultimele lor modele ICE, inclusiv ăsta, arată și o alta problemă: timp de decenii s-au adresat aceluiași public țintă, conservativ, mai în vârstă, obișnuiți cu aceiași design plictisitor și obosit, și aceleași controale și butoane la interior gândite să fie ușor de folosit și dacă ai unele deficiente fizice.
Dar între timp publicul țintă s-a împuținat pe căi naturale și s-au trezit ca trebuie să facă ceva să câștige noi clienți din generații mai tinere. Încă n-au găsit soluția. Mai rău, nici vechea clientelă nu e mulțumită cu noile ecrane și controale touch.
Modelele I.D. sunt o catastrofă în termeni de design și calitate a materialelor.
Ca unul care are masina cu reglarea climatizarii prin touchscreen( temperatura si putere ventilație), va pot spune ca este cel mai idi.t sistem din lume!
Sa stai sa nimeresti cu deştu iconita in timp ce te zgudui pe dn'u sau dj'u , este o misiune imposibila. Era sa intru intr'unul tot cu ochii in ecran, asa ca sunt destul de hotarat sa o dau.
Astfel ca, desi imi place Touregul, nu l-as lua nici cu 50 mii ala de 95 de mii.
@Seriff, tocmai cu mine te-ai trezit sa te certi? :))
@Andrei, te-ai urcat in viata ta intr-un diesel de 3.0? Daca si in ala te zgaltai e grav, in realitate nu se simte nimic in el, e mai silentios decat multe masini, dar ce sa sti tu, daca ai trecut de la trabant la zoe.