Drivetest Volkswagen Touareg
3.0 Diesel Turbo (V6 TDI) 286CP 4x4 Aut8 EleganceMiercuri, 04.07.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Deși suntem aproape 20 de milioane de suflete în țara asta și potențialul economic ar fi unul major în condiții politice ceva mai norocoase, am fost întotdeauna ultimii din Europa la unul dintre indicatorii universali ai bunăstării: numărul de mașini pe cap locuitor. Iar vânzările de mașini noi, un alt indiciu serios al puterii de cumpărare, ne duc la aceeași concluzie. Practic, la numărul de locuitori pe care-i avem, ar trebui ca în România să se vândă de două ori mai multe mașini noi pentru ca raportul să fie asemănător cu cel al vecinilor unguri, aflați și ei sub medie. Ca să înțelegeți care-i nivelul.
Poate că din prisma confortului mental e mai bine așa, pentru că infrastructura românească n-ar putea să găzduiască dublul mașinilor. Dar din punctul de vedere al nivelului de trai, mai e mult de muncă.
În condițiile astea, vestea că România a fost anul trecut a treia piață pentru Touareg la nivel european, după Germania și Marea Britanie, a venit ca un pumn în față. Nu suntem obișnuiți cu "performanțe" de genul ăsta într-o piață eminamente atipică în care cea mai vândută mașină e un sedan de clasă mică (Logan).
Bineînțeles, la acest "accident" a contribuit serios faptul că Touareg s-a aflat pe final de carieră, iar argumentul preferat de clienți la achiziția mașinilor, discountul, a fost decisiv. Cu toate acestea, nu vorbim de o mașină ieftină, așa că surpriza rămâne.
În tot acest context, e de la sine înțeles faptul că lansarea unei noi generații a SUV-ului german a suscitat foarte mult interes din partea publicului. Mașina a fost prezentată la SIAB în aceeași zi în care a avut premiera mondială la Beijing, o altă premieră majoră pe care nu am mai trăit-o niciodată.
Acum, Touareg începe să-și fac loc în showroom-uri, iar noi l-am luat ca partener de drum pentru a-l analiza îndeaproape.
Volkswagen Touareg
3.0 Diesel Turbo (V6 TDI) 286CP 4x4 Aut8 Elegance
- Pret de pornire 49.111 €
- Pret model testat 71.878 €
Motor / Transmisie
Dacă marca Volkswagen se poziționează în general în "zona mixtă" dintre mărcile de volum și cele premium indiferent de segment, poziționarea noului Touareg în zona SUV-urilor de clasă mare este ceva mai evidentă înspre zona premium. Din trei motive. Unul este zona de preț atacată de Volkswagen - Touareg este de acum un entry level premium, dacă-mi permiteți barbarismul ăsta, al doilea este nivel de calitate, confort și tehnologie care rivalizează la orice oră cu modelele superioare, iar al treilea, poate cel mai evident, este alegerea gamei de motorizări.
Dacă rivalii din zona accesibilă - adică Ford Edge, Kia Sorento și Hyundai Santa Fe - se poziționează in corpore în zona 180-210 CP cu motoare diesel de 2.0 litri, motorizarea de bază a lui Touareg este un V6 diesel de 3.0 litri care dezvoltă 231 de cai putere. Iar vârful, cel testat și de noi, este versiunea de 286 CP a aceluiași V6 diesel de 3.0 litri.
E interesant că, deși Volkswagen vinde foarte bine acel 2.0 BiTDI din gama sa de turisme, care merge până la 240 CP în cazul fratelui mai mic Tiguan, acest motor nu este folosit în gama Touareg. Probabil tocmai pentru că nemții vor să sublinieze diferența de poziționare între Touareg și "restul lumii". În schimb, diesel-uri asemănătoare ca structură tehnică și număr de cilindri se regăsesc în gamele rivalilor premium.
În cazul nostru, mașina beneficia de motorul V6 diesel în versiunea sa de putere de vârf. Așa cum probabil intuiți, cei 286 de cai putere sunt dublați de resurse majore la nivelul cuplului maxim: 600 Nm. Iar aceste resurse asigură rezerve de putere importante și foarte utile în majoritatea situațiilor regăsite pe șosea, de la depășiri bifate fără efort la o rulare cât se poate de relaxată pe autostradă. În special în modurile de rulare Normal și Sport, pe care le vor prefera cei care își doresc o mașină echilibrată, dar gata de sprint la nevoie.
Ce mi-ar fi plăcut să simt pe motorul Volkswagen este ceva mai mult cuplu disponibil de la turații reduse. În timp ce rivalii premium aruncă numărul maxim de Nm imediat după zona de ralanti (1500-1600 rpm), în cazul SUV-ului german avem cuplul maxim undeva pe la 2300 rpm, ceea ce penalizează mașina de două tone în primele momente la plecare de pe loc, de exemplu. Pe de altă parte, Touareg oferă reprize excelente în rest, pe 50-90 km/h și 80-120 km/h, acolo unde mașina se simte cu adevărat dominantă pe șosea.
Cutia Tiptronic (cu convertor de cuplu, nu cu dublu ambreiaj) cu 8 trepte este și ea una echilibrată, dar construită în special pentru a asigura un nivel bun al consumului. Asta înseamnă că rapoartele favorizează rularea relaxată, de tip cruising, în defavoarea kickdown-urilor, care vor fi întâmpinate cu întârziere evidentă în reacții.
Pe scurt, avem o mașină construită în special pentru cei care rulează relaxat, care preferă liniștea pe distanțe lungi și, vom vedea la capitolul ținută de drum, suspensiile setate spre confort. Modul Eco accentuează aceste caracteristici, în timp ce modul Sport le acutizează, fără să le radicalizeze. Altfel spus, Touareg este compromisul Volkswagen între limuzina pe care marca n-o (mai) are și un SUV all-rounder.
Consum
E greu să te lupți cu mărcile care produc SUV-uri mari premium și să le și bați la capitolele la care acestea au excelat dintotdeauna. Dar Volkswagen încearcă să acopere o nișă entry de care brandurile premium tradiționale au cam uitat în goana lor spre prețuri din ce în ce mai ridicate.
Evident că avansul tehnologic care vine din investițiile majore și continue în dezvoltarea motoarelor modelelor premium sunt vizibile la o comparație directă. Chiar dacă Touareg are 1995 de kilograme și este un SUV cu masa proprie redusă în comparație cu rivalii configurați asemănător (BMW X5 și Audi Q7 au 2070 de kilograme, în timp ce Mercedes GLE urcă la aproape 2200 de kilograme), modelul Volkswagen nu reușește să-i bată pe aceștia la capitolul consum.
Cu 6.9 litri în regim mediu mixt, Touareg este bătut pe cifrele din fișa tehnică de rivalii germani cu cel puțin 0.5 litri/100 km, iar campionul segmentului la acest capitol este Audi Q7, care are la bază același motor, dar doar 272 CP și un consum excelent, de 5.7 litri/100 km. Partea bună pentru Touareg este că, dacă privim spre celelalte SUV-uri premium cu motoare asemănătoare, adică Range Rover TDV6 de 258 CP și Maserati Levante diesel de 275 CP, germanul stă bine: consum identic cu RR și cu 0.3 litri/100 km mai mic decât Levante. Volvo XC90, oricum mai mare în dimensiuni și cu 7 locuri, nu oferă un motor diesel echivalent.
Trecând peste reperele egale care pot să fie comparate, Touareg 3.0 V6 de 286 CP reușește să bifeze un consum mediu extraurban care variază între 7.5 și 9.5 litri/100 km, în funcție de ritmul de rulare. După 120 de kilometri parcurși pe șoselele din România în ritm normal cu câteva puncte de accelerare, consumul afișat de computerul de bord a fost de 8.6 litri/100 km.
Performanţe
Deși este evidentă pauza pe care o simți la accelerarea bruscă din cauza cutiei Tiptronic care are nevoie de timp pentru a selecta treapta corectă, Touareg recuperează în secundele ulterioare pe accelerația 0-100 km/h. Iar rezultatul este excepțional pentru SUV-ul german, care devine cel mai rapid model din segment în această zonă de putere.
Touareg profită la acest capitol de masa proprie mai mică și are nevoie de 6.1 secunde pentru 0-100 km/h, timp de care se apropie doar Q7 (6.3 secunde). În rest, GLE are nevoie de nu mai puțin de o secundă în plus, X5 de 0.8 secunde în plus, în timp ce Range Rover își vede de ale lui la cele 7.9 secunde de care are nevoie. Diferențe imense în favoarea unui Touareg absolut surpinzător.
Interior
Primul contact cu interiorul lui Touareg este unul foarte amestecat din punctul de vedere al percepției. Dacă la nivelul calității s-au făcut progrese majore și toate elementele constructive par de calitate superioară, senzația pe care o trăiești când intri în această mașină voluminoasă și vezi bordul dominat de ecranul central, de 15 inch, este una de exces.
Este clar că designerii și inginerii Volkswagen au făcut echipă pentru a elimina multe dintre butoanele fizice și de a le muta în format digital în interiorul display-ului, însă dimensiunea acestuia și faptul că în fața ochilor ai și un instrumentar de bord digital de mărimi apreciabile (12 inch) te fac să te simți mic și dominat de tehnologia Inoovision Cockpit, cum numește Volkswagen în mod oficial interiorul ăsta plin de ecrane.
Este evident că scopul celor de la VW a fost să exagereze voit tocmai pentru a le oferi clienților ceea ce cer cu toții: ecrane imense. Însă display-ul central e atât de mare, încât există momente în care te afli la volan în care ai nevoie să reglezi rapid o setare, dar efectiv nu poți să cuprinzi cu ochii întreaga suprafață a ecranului pentru a "căuta" vizual elementul necesar.
Dacă trecem peste partea ergonomică a ecranului, cea a făcut Volkswagen pe Touareg e impresionant la nivel tehnologic. E greu să numești "planșă de bord" ceea ce ai în față, pentru că mai degrabă vorbim de un cockpit de avion ultramodern.
Așa cum v-am spus deja, display-ul central masiv ascunde majoritatea comenzilor care până acum erau împinse în spatele unor butoane fizice. În plus, acesta se inspiră din lumea tabletelor Apple și vine cu un buton central Home care te "aruncă" pe pagina de start în cazul în care te pierzi prin meniuri. Noi am testat sistemul și pare destul de logic și de simplu de utilizat, bazându-se pe ecrane paralele prin care navighezi cu deja cunoscutele gesturi pinch și swipe.
Pe lângă cele două display-uri de la interior, clienții noului Touareg pot opta pentru un Head-Up Display color care proiectează pe parbriz informațiile importante ale rulării pe un "ecran virtual" de 22 pe 9 centimetri. Excelent și vizibil indiferent de poziția soarelui.
Interiorul lui Touareg poate fi personalizat în funcție de dorințe prin trei "linii de echipare" care schimbă ușor materialele, inserțiile de pe bord și culorile din habitaclu. Acestea sunt Atmosphere (lemn, culori naturale calde), Elegance (tehnic, dominat de nuanțe și materiale metalice) și R-Line (cu accente sportive). Mașina din imagini, cea testată de noi, era oferită în versiunea Elegance.
Un lucru rămâne comun între cele trei linii de echipare: designul general al interiorului, cu "aripa" inferioară masivă care încadrează planșa de bord, și materialele utilizate de cei de la Volkswagen, care par că s-au inspirat de la colegii de la Audi pentru a oferi o ambianță și o calitate percepută la nivel de vârf. Există și elemente inspirate din gama actuală - cum ar fi aeratoarele interioare ascunse în bord în designul baghetelor orizontale de pe Bord, așa cum se întâmplă pe Passat și Arteon.
Scaunele frontale încălzite și ventilate pot fi comandate opțional cu funcție de masaj cu opt moduri de funcționare, aceasta fiind "rezolvată" de perne de aer instalate anatomic sub tapițerie.
Alte două elemente interesante care scot în față interiorul lui Touareg: plafonul panoramic cu deschidere glisantă care devine - conform celor de la Volkswagen - cel mai mare astfel de plafon din portofoliul mărcii, cu o deschidere interioară de 127 pe 82.5 centimetri. Apoi, portbagajul crește serios la nivel de volum, informație care bucură mai ales familiile care se vor orienta spre modelul german: 810 litri, un plus de 113 litri față de generația actuală.
Pentru a crește nivelul calității percepute, designerii de interior au lucrat mult la nivelul efectelor luminoase generate de sistemul de iluminare ambientală. Acestea sunt disponibile în 30 de culori și "acționează" pe mânerele și clanțele interioare ale ușilor, pe zonele de depozitare din portiere și din consola centrală, dar și (opțional) ca baghete de lumină care subliniază textura inserțiilor din aluminiu sau lemn de pe bord.
La nivelul calității materialelor, am notat două probleme: consola centrală este acoperită cu plastic piano black, utilizat din ce în ce mai mult de constructorii care vor se renunțe la plasticul texturat și probabil mai scump. Chiar dacă arată excelent în fotografii, amprentele vizibile pe această suprafață lucioasă îți vor da bătăi de cap în timp record dacă ești tipul de șofer ceva mai ordonat.
A doua problemă e legată de faptul că ușile exterioare foarte grele din față nu se închid "natural" la o împingere normală, ci trebuie să le trântești ceva mai tare. Nu știu dacă problema e punctuală, a mașinii de test, sau generală, la nivelul gamei. De observat la testul dinaintea achiziției.
Preţ de achiziţie
Sigur că Touareg nu a fost niciodată o mașină ieftină. Fiind vârful de gamă al celor de la Volkswagen, germanii sunt obligați să-l burdușească cu tone de tehnologie preluată de la frații de gamă superioară de la Audi și Porsche, iar asta duce la umflarea logică a etichetei.
Cu toate acestea, așa cum se întâmplă de obicei, prețul unei mașini nu poate fi analizat decât în perspectiva reperelor din segment.
În cazul lui Touareg, lucrurile sunt simple: cu noile sale aspirații premium, SUV-ul Volkswagen se îndepărtează de rivalii săi din zona accesibilă la nivelul prețurilor. Deci, dacă sunteți în căutarea unui SUV mare de buget, Touareg nu va intra în vederile voastre. Dar, dacă sunteți în căutarea unui SUV mare premium, Touareg se va dovedi a fi cea mai accesibilă și dotată variantă pe care vă puteți baza.
Dacă treceți peste "bariera mentală" a siglei de pe grila frontală, un Touareg dotat excelent se va dovedi cu cel puțin 10.000 de euro mai ieftin decât un X5, GLE sau Q7 configurate identic.
Dacă Touareg pleacă de la 49.100 de euro în România, versiunea testată de noi - motorizarea de top în linia de echipare Elegance - începe de la 57.600 de euro. Mașina e echipată mai mult decât acceptabil în versiunea de bază, doar că întotdeauna vei dori mai mult.
În cazul mașinii testate de noi, acest "mai mult" înseamnă opționale de 14.300 de euro din care cele mai importante elemente adăugate sunt pachetul de infotainment Premium (2900 de euro, include display-urile și neapărat consola centrală negru glossy), suspensiile pneumatice adaptive cu direcție integrală (2700 de euro), tapițeria din piele ecologică Savona (2100 de euro, include scaune față confort) și pachetul de lumini premium Matrix Led (1800 de euro). Dacă ne întrebați pe noi, toate sunt sisteme pe care nu trebuie să le ratați pe noul Touareg, chit că acestea cresc factura de achiziție.
Siguranţă
Volkswagen Touareg nu a fost încă testat de Euro NCAP, însă probabil că viitoarea sesiune de teste a organizației europene ne va da verdictul în privința nivelului de siguranță oferit de SUV-ul german.
Ce știm este că mașina este echipată cu o mulțime de tehnologii noi de siguranță menite să protejeze viața pasagerilor. Deja clasicul sistem de frânare automată de urgență cu funcție de recunoaștere a pietonilor ste în pole position pe listă. Apoi, în premieră pentru un model VW, există și un asistent (Front Cross Traffic Alert) care te ajută să intri pe o șosea aglomerată. Acesta monitorizează traficul din ambele părți și te ajută să dai prioritate.
Asistentul pentru menținerea benzii de rulare, cu o intervenție ușoară asupra volanului, este și el prezent. În plus, există și o serie de tehnologii extrem de utile în caz de accident. Una dintre ele este frânarea mașinii în momentele ulterioare unei coliziuni, pentru limitarea unui al doilea impact. De asemenea, când iminența unui impact este detectată, mașina pretensionează centurile, ridică geamurile și îndreaptă spătarul scaunelor.
Pe lângă monitorizarea stării de oboseală a șoferului și recunoașterea semnelor de circulație, există și o funcție Night Vision, o altă premieră majoră pentru gama actuală VW. Ea vine la pachet cu o funcție specială a farurilor, capabilă să ilumineze un pieton sau un animal de pe marginea drumului atunci când îl detectează.
Ţinută de drum
Noul Touareg implementează câteva elemente importante care vor asigura o ținută de drum superioară (atât pe asfalt, cât și în off-road) față de generația anterioară. În primul rând, vorbim despre un model construit pe platforma tehnică MLB a celor de la Volkswagen, care acoperă mașinile de clasă superioară cu motoare și cutii de viteză montate longitudinal.
Cel mai important pachet dinamic este cel al suspensiilor pneumatice, care înseamnă 2700 de euro extrem de bine cheltuiți. Împreună cu acest pachet, Touareg își lărgește "aria" de lucru la nivelul suspensiilor între confort sporit și un caracter pseudo-sportiv apăsat. Spun "pseudo-sportiv" pentru că e greu să vorbești despre sportivitate pe o mașină care are două tone și un comportament subvirator cauzat de inerție pe virajele abordate agresiv.
Pentru a reduce acest fenomen, Volkswagen a implementat pe noul Touareg un sistem de direcție integrală. Acesta îmbunătățește stabilitatea în viraje atât la viteze mici (sub 37 km/h) cât și la viteze mari (peste 37 km/h). Rezultatul se vede în orașe, dar și la viteze ridicate, und mașina primește un plus de stabilitate în virajele rapide.
Feeling-ul pe ți-l oferă direcția atunci când ești în spatele volanului e echilibrat, dar nu se ridică la nivelul de exactitate și fidelitate pe care-l au Audi Q7 sau GLE. Touareg depășește, totuși, la acest capitol generația X5 care stă să fie înlocuită. De văzut cum se va comporta noul X5.
Garda la sol a mașinii poate să crească în modurile "Off-Road" și "Special Off-Road" cu 2.5, respectiv 7 centimetri. Tot suspensiile pneumatice asigură performanțe aerodinamice la viteză ridicată prin coborârea mașinii între 2.5 și 3.5 centimetri atunci când aceasta rulează cu peste 120 de km/h.
Capacitățile off-road ale lui Touareg diferă, astfel, de tipul de suspensii pe care îl alegeți. Dacă suspensiile standard și cele pneumatice opționale oferă același unghi de înclinare (35 de grade) și aceleași capacități la urcarea rampei (60 de grade), cifrele diferă serios când vine vorba de unghiurile de atac și de degajare (de la 25 la 31 de grade), dar și când vorbim despre adâncimea maximă a vadului (de la 50 la 58 de centimetri).
Apropo de off-road, Volkswagen le oferă pasionaților un pachet dedicat opțional care vine cu moduri de rulare suplimentare, puncte de ancorare, protecție suplimentară sub șasiu, protecție la pietre și cu un rezervor a cărui capacitate crește de la 75 la 90 de litri.
Vizibilitate
Volkswagen Touareg este o mașină voluminoasă. Cu toate acestea, a fost prima mașină după multă vreme în care oglinzile laterale nu mi-au dat nicio bătaie de cap la reglaj. Atât cele laterale, cât și și cea retrovizoare au dimensiuni potrivite și ajută vizibilitatea posterioară. Luneta este și ea generoasă și bine proporționată.
Montanții sunt însă destul de mari, atât în față, cât și în spate, astfel că rularea pe străduțe înguste cu borduri complicate și mașini parcate aiurea poate fi problematică. Evident, toate sistemele care se bazează pe camere și pe senzori ajută și la parcare.
Tehnologie
O să încep cu singurul element notabil care trage în jos Touareg față de concurență. Pentru că, în rest, SUV-ul german stă extrem de bine indiferent de rivalul despre care discutăm. Iar acel element este camera de marșarier care oferă imagini de calitate slabă, un minus la calitatea percepută. E ciudat că Volkswagen a ales asta, pentru că pe Tiguan, fratele mai mic al lui Touareg, lucrurile stau net superior. Vom analiza, de altfel, cele două mașini în paralel într-unul dintre episoadele următoare ale testului nostru pe termen lung cu Tiguan.
Acestea fiind spuse, să trecem la lucrurile serioase. Și avem foarte multe de spus, ne-ar trebui încă două texte de lungimea acestui test pentru a le acoperi pe toate.
Așa cum am spus deja, interiorul face un pas masiv înspre digitalizarea completă, fiind un amestec de tehnologie și materiale de calitate superioară.
Evident, soluția de a "lipi" cele două display-uri masive nu e una nouă în industrie, fiind introdusă de Mercedes-Benz acum un an și jumătate pe noua generație Clasa E și apoi generalizată la nivel de gamă. Este însă prima dată când un constructor non-premium oferă o astfel de soluție tehnologică, chit că acest lucru se întâmplă pe un model care aspiră la zona premium a pieței. În plus, probabil că această așezare a ecranelor va prinde rădăcini în gama Volkswagen odată cu "desfacerea" sa spre modelele din segmentele inferioare.
Ultimii ani au fost martorii unei explozii a sistemelor de asistență semi-autonome, iar Touareg nu putea să facă excepție de la această "regulă". SUV-ul german oferă un pachet opțional care se numește oficial "Large driver assistance system package" și care conține, printre alte sisteme deja "clasice" în lumea auto (frânare automată, păstrarea benzii, avertizare la părăsirea benzii, avertizor unghi mort) și un sistem care promite să te scape de nervii din traficul aglomerat. Se numește Traffic Jam Assist cu Roadwork Lane Assist și permite rularea autonomă în traficul aglomerat și pe porțiunile în lucru ale autostrăzilor, Touareg luând ca repere atât vehiculele din față, spate și lateral, cât și marcajele. Totul funcționează atât timp cât șoferul păstrează mâinile pe volan, pentru a prelua controlul în caz de urgență.
Ultimele găselnițe ale mărcilor germane în special includ așa-numitul Trailer Assist, un sistem care parchează mașina automat dacă aceasta are agățată o remorcă de cârligul special retractabil.
Despre noile faruri IQ Light se poate vorbi două zile. Sistemul cu matrice de lumini LED propune un sistem de faruri dezvoltate de specialiștii germani de la Hella care înglobează în blocul optic frontal toate luminile de care ai nevoie: cele de zi LED, faza scurtă, faza lungă (ambele cu funcție cornering) și indicatoarele de direcție.
Sistemul complex de lumini este conceput din 128 de LED-uri individuale care preiau funcțiile de mai sus. Acestea pot fi activate individual sau în grup pentru a bifa cerințele de moment ale mașinii. Un element interesant este faptul că modulele LED ale fazelor lungă și scurtă (75 de module LED sunt dedicate acestora) sunt așezate în forma unei table de șah. Evident, acestea lucrează constant pentru a "acoperi" mașinile din raza de acțiune a noului Touareg, astfel că șoferii din jur vor percepe faza lungă a SUV-ului german ca pe o fază scurtă, în timp ce restul câmpului vizual este inundat de o lumină puternică și foarte utilă pe timp de noapte.
Sistemul audio dedicat de danezii de la Dynaudio noului Touareg este opțional pe SUV-ul german și oferă o putere totală de 730 de wați. Acesta vine cu un amplificator Dolby 7.1 și cu 14 incinte acustice surround care oferă o experiență audio de top. Noi nu am avut ocazia să analizăm capacitatea acestuia pe mașina de test, pentru că mașina de test era echipată cu sistemul audio de bază. Foarte ok și el, de altfel.
Design
Design-ul exterior al noului Touareg poate fi caracterizat printr-un termen care adună atât fanii liniilor agresive și masive, cât și cei care susțin că exteriorul SUV-ului german un "in your face" exagerat: impunător.
Touareg este o prezență care atrage atenția pe stradă și care întoarce multe priviri curioase. În versiunea testată de noi, Touareg-ul abundă în elemente cromate la nivelul grilei și al zonelor laterale din bara frontală care anterior erau rezervate luminilor de ceață. Dar există și o variantă alternativă de design: Touareg R-Line elimină orice inserții cromate în favoarea unora din plastic negru lucios. Diferențele vizuale sunt evidente: dacă versiunile "cromate" par dedicate celor care vor o mașină de statut, varianta R-Line are o alură ceva mai sportivă și linii mult mai "curate".
Așa cum fac de obicei, am testat opiniile amestecate ale prietenilor de pe Facebook pentru a vedea reacțiile generale. Calificativele acordate de aceștia noului Touareg s-au învârtit în jurul notei 8, care mi se pare una foarte relevantă și corectă pentru SUV-ul Volkswagen.
Ne-a placut
- Calitatea percepută la interior
- Performanțe dinamice excelente
- Preț în comparație cu rivalii premium
- Polivalența suspensiilor
- Sistemele tehnologice de la bord
Nu ne-a placut
- Consum versus rivalii germani premium
- Preț în comparație cu rivalii de volum
- Calitatea camerei de marșarier
- Cutia Tiptronic lentă la kickdown
- Dimensiunile non-ergonomice ale display-ului central
Date tehnice - Volkswagen Touareg 3.0 Diesel Turbo (V6 TDI) 286CP 4x4 Aut8 Elegance | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Afirmativ, 8 trepte. Tiptronic, nu DSG.
Nici vorbă că pasul următor al ecranomaniei actuale va consta într-un... ecrănoi și-n fața volanului, iar apoi volanul va fi el însuși afișat p-un ecran. :-) Ca-n jocurile video de pe smart/dumb-fonul nepotului meu.
În rest, inutil de repetat că faimosul loc 3 european al României ca piață pt Touareg se datorează exclusiv aerelor (=rășinilor :-)) din capetele altfel seci ale dragelor noastre notabilități.
Prefecturi, primării, ministere, servicii triliterate - toate au Tuarege și pentru referenții III de la serviciul de ars gazele rezultate din tăiatul frunzei la câini.
Mașina e realmente impresionantă-n ansamblul ei și mai mult ca sigur urcarea-n pretenții a VW (mai ales ca preț) va avea succes - și la noi, că doar bugetele permit orice dezmăț.
Cumpărătorii privați cu mult bănet - și implicit foame de statut - cred că vor rămîne totuși la obsesiile lor *premioum* de la cunoscuta tripletă la fel de nemțească. Și probabil cu nimic mai brează decît tătucul lor VAG... afectat de ultimele scandaluri.
industria auto trece din pacate printr-o etapa de promovare a kitsch-ului, doar generatia actuala de cumparatori este cea care se uita hamesita la Star Trek si nevetele alea spatiale cu televizoare la comenzi...
PS1 ieri, in fata DRPCIV Dr.Tr.Severin era parcat un superb Kawasaki Z750 portocaliu, cu un carton pus sa acopere si sa protejeze de soare display-ul din bord...
PS2 desigur, ecranele din automobile au avantajele lor, dar in niciun caz nu ar trebui sa inlocuiata ceasurile de bord
care "actuala" generatie se uita la Star Trek? ca de vreo 50 de ani sunt milioane de indivizi care au crescut cu serialul asta . Iar ecranele alea au fost intotdeauna "hameseala". Mai uita-te prin revistele bunicilor.
dar in principiu ai dreptate cu o mica lamurire, ceasurile de bord vor fi eliminate usor-usor (din considerente economice)
aprops...in aviatie (si in aia mica) ecranele sunt dominante...ergonomic mult mai potrivite. Si sa nu confundam totusi kitch-ul cu evolutia (placuta sau nu) si incapacitatea noastra de a ne adapta cu nevoile actuale si viitoare
nu conteaza de când e Star Trek, eu nu am fost niciodata pasionat de chestia aia, am vrut doar sa argumentez ceva
daca intrebam un medic oftalmolog, acela s-ar putea sa imi dea mie verde si tie rosu, iar ala cu Kawasaki de aia tinea cartonul in bord, de ergonimc ce e
PS solutia cu tahometru si vitezometru clasice, cu un ecran electronic intre ele mi se pare cea mai nimerita, dar cine sunt eu, vb ta, sa ma opun evolutiei tehnologiei si nici nu ma voi adapta nevoilor actuale si viitoare... dar am vazut ca nici milionarii n-o prea fac, au ceasuri clasice de jde mii de pistari in loc de un neaos smart watch ... asadar, solutia e sa devin un milionar cu gusturi clasice :)))
Mă scuzați că intervin în discuția voastră, dar mi-am adus aminte de o treabă. Țin minte o discuție cu cei de la Dacia care spuneau că va veni o zi în care modelele Dacia vor avea display-uri în loc de ceasuri analog. Motivul: vor fi pur și simplu mai ieftine. Așa că, well, nu e doar avans tehnologic, ci la un moment dat un bord curat poate însemna și economy of scale pentru constructori.
ca dovada cel cu Kawa...daca nu stii sa folosesti (unde trebuie) ecranele, ajungi sa pui un carton aftermarket.
cum spuneam...ecranele isi vor castiga locul...argumentul? ti l-am prezentat mai sus (cel cu aviatia)
@mircea...e binevenita interventia, dialogul cu "oficialii" inseamna comunicare si (cu) latura umana a site-ului. Vad ca mi-ai intarit spusele...banii...
PS. @dany...ceasurile de bord vor avea piata lor, mica, de nisa, dar vor fi niste hibrizi (pe romaneste niste corcituri) ce se vede, clasic...dedesubt, electronica.
O s-o compar putin cu fosta masina, un Sorento, adica din esalonul mai ieftin, si cu un GLE vechi de 2 ani, masina unui prieten, adica rivala mai scumpa.
Ca plusuri:
-evident pretul mult mai mic la o dotare comparabila cu GLE, si mai mare fata de Sorento, dar una peste alta simti ca diferenta e justificabila per total
-comportamentul offroad sau pe conditii dificile (zapada, gheata, noroi) superior chiar si lui GLE, este extraordinar cat de usor face fata oricarui task dificil. Aici am fost foarte impresionat. Sorento, slabutel, chiar si modul Lock activat.
-confortul (GLE mi se pare mai sportiva) la drum lung, e foarte ok
-felul in care masina se aseaza la drum, e destul de echilibrata, nu e nici prea rigida, nici prea moale si se adapteaza repede tipului de drum, in limitele gabaritului ei bineinteles
-pozitia la volan si vizibilitatea, parca net superioare multor masini noi, din care nu vezi mai nimic in jurul tau. Nici la Kia nu era o problema, fiind mai patratoasa. La GLE e ok si atat, daca esti mai claustrofob te cam trec transpiratiile
-calitatea plasticurilor, a ceasurilor de bord, parca putin mai buna si decat la GLE (evident mai slaba la Sorento, dar nu cu f mult)
-sistemul de navigatie, infotainment si control: extrem de usor de accesat, ergonomic, simplu, concret. Muzica se aude si ea f bine, chiar daca sistemul nu e cel optional, de varf. Navigatia e f buna, intr-adevar camerele de o rezolutie execrabila, dar nu ma deranjeaza. La GLE, intreg sistemul e absolut groaznic si lipsit de ergonomie din punctul meu de vedere. Mi se pare oribil totul, inclusiv modul de avertizare al senzorilor de parcare, care pare aftermarket, in schimb rezolutia camerelor e buna.
-suspensiile (perna de aer) par ca fac o diferenta foarte clara intre programele Confort-Normal-Sport, mult mai clara si decat la GLE unde intre cele 2 programe Confort si Sport nu simti cine stie ce diferenta. La Sorento, erau cam dure (clasice) si nici la modelul nou n-au facut mare branza (putin mai comode, dar nu cine stie ce). In general, am observat ca la masinile coreene e o problema mare cu rafinamentul suspensiilor si in general cu modul (deficitar) in care absorb socurile.
Minusuri:
-cutia intr-adevar e cam lenta, si reactiile ei la kickdown sunt parca si mai lente cu cat esti mai repezit in pedala de acceleratie, mi-a trebuit mult timp sa ma ajustez la comportamentul asta ciudat. Parca pana si Sorento (6 trepte automata in-house) parea ca e mai 'intepata' in rapuns. Totul se schimba cand comuti pe Sport, unde este parca mult prea brutala. Diferenta dintre Drive si Sport mi se pare mult prea mare. La GLE, ansamblul directie-cutie-motor e o MARE realizare. Mi se pare ca are una dintre cele mai bune cutii (9G-TRONIC), iar simbioza ei cu motorul e de mare clasa.
-consumul este o problema, e chiar mai mare decat cel de la GLE in aceleasi conditii de mers. Trebuie sa fi foarte atent cu apasatul pe pedala.
-costurile reviziilor, ENORM de mari, mult si peste cele de la GLE (mentionez ca toate 3 merg sau au mers la service-urile de marca). Cel putin inclocuirea tuturor placutelor si discurilor iti da direct faliment daca nu te tin buzunarele. Sorento avea un mare avantaj aici. Nici GLE nu e ieftina, dar parca totusi nu te baga in sperieti
-calitatea suprinzator de slaba a elementelor de plastic mici, gen capete ornamentale, sau ornamente de butoane lipite, manetute de la aeratoare, etc. Se desprinde cam orice e lipit sau prins precar. Plus ca nenumaratele prize de 12v daca le folosesti des se ard in veselie. Nici o problema de genul asta la Sorento, solide toate pe dinauntru.
-directia foarte confuza, parca esti rupt de drum in anumite situatii, mai ales pe viraje stranse. Evident la GLE e mai sportiva si mai directa, insa imi lipseste directia simpla, robusta si clara de la Kia. Cine a sofat mult stie despre ce vb, cand o masina are o directie cu feedback clar si constant, parca nu te mai uiti la alte neajunsuri.
-franele nu mi se par setate corect, sunt prea dificil de dozat fata de alte masini si necesita obisnuinta, iar daca mai folosesti si alta masina, devine usor enervant
-spatiul interior nu e atat de mare pe cat te-ai astepta. La fel si la GLE, cu exceptia portbagajului, parca parea mai usor de organizat. La Kia, spatiu cat cuprinde.
-sistemul start-stop aberant: cand plec cu masina dimineata la 2-3 min daca ma asez la stop deja opreste motorul. Pai cum naiba, ca e rece! Si cand incep sa merg si se incalzeste are o perioada mare cand nu se mai opreste, pe urma iar se opreste....foarte ciudat. De obicei il inchid, nu face decat sa imi consume mai mult daca mergi prin oras.
-service-ul. Am auzit multe lucruri urate despre service Kia, dar eu va spun ca am avut cea mai buna experienta cu ei (probabil depinde unde mergi, eu am mers la cel de la Baneasa). La VW, e multa vorba, putina pricepere, multi bani si cam bataie de joc. Nici la garantie nu stau bine, in cei 4 ani nu fac decat sa incerce pe cat posibil sa nu recunoasca ca ar avea o problema masina si s-o lungeasca asa pana ti se termina. La Kia totul a fost in regula, s-a schimbat orice tb schimbat fara discutie, iar cei 7 ani sunt o splendoare. Cand am vandut masina inca mai avea 1 an si ceva garantie.
As mai lua Touareg? Nu prea cred. Nu prea reusesti sa iti faci o parere in general, e foarte confuza, cum te bucuri de ceva frumos, parca altceva il compenseaza imediat cu vreun defect sau vreo chestie aiurea.
Cam atat. Luati-o ca pe o parere proprie.
Recunosc ca nu am avut rabdare sa citesc tot. Am spicuit textul.
Nu stiu ce iti mai bati capul cu ele.....daca ai posibilitatea sa cumperi un SUV premium, alegi ce e mai bun. Diferentele de pret nu mi se par mari. Adica cine are 50 de mii de dat pe Touareg, cu siguranta poate lua si un Cayenne de 100 de mii fara probleme. Iar mai bun ca un Cayenne nu e niciunul. Porsche e dupa Lexus in 2018 ca a doua marca in top-ul fiabilitatii. Chiar daca e facut pe platforma cu Touareg, te asigur ca nu are nici cea mai mica urma de VW. E alta masina. Eu unul nu as alege un alt suv. Iar cele de lux gen Bentayga, Cullinan sunt mult prea scumpe. Mult mai bune dar acolo chiar trebuie sa ai buget. Si nu mi se par frumoase pe afara...deci Cayenne !
Si eu sunt de acord cu tine, in ceea ce priveste ceasurile digitale...
" solutia cu tahometru si vitezometru clasice, cu un ecran electronic intre ele mi se pare cea mai nimerita"
Asa cred si eu... ca arata cel mai bine, si tocmai de aceea imi plac si apreciez modelele Audi, pt ca standard ofera ceasuri analogice de bord, si doar optional ecranul digital, si asa e chiar si pe noile/ultimele modele de Audi.
Adica, ei ofera mai multa posibilitate... in functie de gustul clientilor, si asta e bine, ca au pastrat si ceasurile clasice.
La Audi doar noul Audi A8 si Q8 nu au in dotarea standard ceasuri clasice de bord, ci vin direct in dotarea standard cu display-ul digital.
In rest, la toate celelalte modele, ecranul digital este doar optional...
Repet, mergeti si testati inainte sa dati din muzicuta. E gratis. :)
Eu unul te cred pe cuvânt, dar volanul chiar este de Golf, nu este de acolo, nu se potrivește cu interiorul.
Acum, daca merita sau nu in general vorbind, sa dai atatia bani pe o chestie care te duce din A in B... asta deja e alta discutie. Parerea mea e ca NU merita, dar fiecare face ce vrea cu banii lui (mai ales daca e un hotz din Romania de exemplu, "om de afaceri" cu statul roman, adica hotz de la stat). :D