Marti, 22.12.2020
- Comenteaza
- Trimite pe:
Echipa câștigătoare nu se schimbă, spune o binecunoscută vorbă technico-tactică din sport. Dacă lumea mașinilor s-ar ghida după această expresie, am asista la situații în care unele modele ar rămâne identice câte 10 ani, vezi cazul lui Volkswagen Golf. Care ar trebui să treacă probabil prin chinuri tehnologice crunte ca să piardă șefia vânzărilor dintr-un segment pe care îl domină autoritar de decenii întregi.
În cazul lui Tiguan, lucrurile stau aproximativ la fel. Pornit la drum în 2016 într-o generație nouă, SUV-ul compact al celor de la Volkswagen a avut de recuperat mult ca să treacă în clasamentul vânzărilor europene de Nissan Qashqai, principalul său rival direct. Cifrele japonezului erau aproape duble, însă Tiguan s-a achitat de sarcini militărește și a reușit să treacă anul trecut în premieră de concurentul său, atacat între timp și de Peugeot 3008.
Pe lângă faptul că a devenit în 2019 cel mai vândut SUV compact din Europa, Tiguan a mai bifat o reușită majoră: a devenit cel mai vândut model Volkswagen la nivel mondial, profitând de apetitul planetei pentru SUV-uri și de caracterul său de all-rounder veritabil. O mașină bună atât pentru familie, cât și pentru cei care preferă dimensiunile unei compacte, dar înălțimea unui SUV.
Așadar, Volkswagen a fost pus într-o situație ingrată, dar plăcută: aceea de a schimba echipa câștigătoare printr-un facelift. Venit în 2020, Tiguan facelift preia tușele estetice impregnate de acum în ADN-ului lui Golf și plusează la capitolul tehnologie în timp ce duce mai departe avantajele despre care am vorbit pe larg în ultimii ani într-un test pe termen lung realizat pe Automarket.
Volkswagen Tiguan facelift
Elegance 2,0 TDI DSG 4Mot
- Pret de pornire 24.500 €
- Pret model testat 41.700 €
Motor / Transmisie
În așteptarea unei versiuni plug-in hibrid care își va face debutul pe Tiguan în 2021 (245 CP), clienții care își doresc SUV-ul german au la dispoziție în continuare tradiționalele motoare pe benzină (1.5 Turbo TSI) și diesel (2.0 TDI), care au trecut însă prin îmbunătățiri interesante la nivel de performanțe și mai ales la nivel de emisii.
Dacă un Tiguan 100% electric se lasă încă așteptat (după mine, un astfel de model ar trebui să fie mașina de familie prin definiție în următoarea perioadă), Volkswagen a ales să continue lupta de gherilă cu criza de PR a motorinei și să demonstreze că o armată de filtre de particule și de sisteme de tratare a emisiilor pot să transforme motoarele diesel într-o alternativă curată la benzină. Și, cel puțin pe hârtie, germanii au dreptate. Pentru că noile versiuni 2.0 TDI (de 150 și 200 CP) pe care le poți cumpăra pe SUV-ul german reușesc să păstreze avantajul emisiilor mici de CO2 (specifice motoarelor diesel) și să coboare major limita emisiilor de NOx până la nivelul standardului Euro 6d (emisiile NOx fiind, desigur, scânteia care a aprins scandalul Dieselgate acum 5 ani). Bineînțeles că până și motoarele pe benzină primesc acum filtre de particule, cum se întâmplă în toată industria, deci un Tiguan care iese pe porțile fabricii astăzi este - pe hârtie - mai mult decât conformă cu regulile anului 2020.
Ce se va întâmpla cu filtrele alea peste niște ani e deja o problemă mai degrabă a societății în care trăim.
Trecem însă peste această introducere pentru a ajunge în inima subiectului: noua versiune de 200 de CP a motorului diesel de 2.0 litri de pe SUV-ul german. "Promovat" de la cei 190 de CP de pe versiune pre-facelift, acest motor este cea mai puternică versiune pe care o poți cumpăra până la apariția versiunii sport Tiguan R (320 CP), deja anunțată de germani. Dinamic, vorbim de un motor care se ridică la înălțimea cerințelor unei mașini construite pentru a fi "bună la toate": cuplul de 400 Nm este sprijin de încredere când ai nevoie de elan, puterea de 200 de cai atinge nivelul de pragmatism perfect și este un amestec excelent între cerințele șoferului și un nivel decent al consumului, iar transmisia DSG cu 7 trepte, trecută parcă printr-un proces de rafinare acustică, va fi un aliat pe care-l vei repecta pentru confortul mental pe care ți-l oferă.
Dacă vrei să nu ai griji la nivel de consum și nu te pasionează partea dinamică pentru că vrei o mașină corectă, alege versiunea mai "moale" a acestui motor, adică cea de 150 de cai putere. Nu vei simți mașina submotorizată, dar nici nu vei putea miza pe vârfuri dinamice. Dacă însă îți dorești o mașină care să nu dea semne de oboseală atunci când o convoci la arme, mergi pe motorul de 200 CP. Cu toată diferența de preț implicată în ecuație, cei 50 CP sunt evident acolo și se simt chiar și dacă nu te pricepi la mașini.
Versiunea 2.0 TDI de 200 CP (disponibilă exclusiv în echipările de top R-Line și Elegance) oferă sistemul 4Motion în echiparea de bază, deci cei care vor considera că noul lor SUV au nevoie uneori de aportul dinamic al roților spate motrice se pot baza pe acest sistem.
Consum
Deși segmentul mustește de rivali la tot pasul, când vorbim de motorizări diesel de 180-200 de cai putere lista se rărește radical, astfel că Tiguan 2.0 TDI de 200 CP cu automată și integrală rămâne să se lupte de la egal la egal doar cu trei rivali direcți: Ford Kuga (2.0 de 190 CP), Mazda CX-5 (2.2 de 184 CP) și fratele de platformă Skoda Karoq (2.0 TDI de 190 CP). î
Dar vom vorbi pe larg despre situația din segment la capitolul în care vom analiza prețul de achiziție, pentru că tehnologia mixtă își vâră nasul în zona asta de putere și vrea să fure din clienții diesel fie prin tehnologii hibride clasice (Honda CR-V și Toyota RAV4), fie prin tehnologii hibride plug-in (Citroen C5 Aircross și Peugeot 3008).
La nivelul consumului, această versiune a lui Tiguan stă bine în comparație cu rivalii. Cu un consum mediu mixt oficial (ciclu NEDC) de de 5.2 litri/100 km (6.4 urban, 4.8 extraurban), vorbim de un SUV de 200 de cai putere cu cifre medii în segment.
Dacă trecem peste consumurile atipice afișate de versiunile hibride plug-in ale concurenților (de genul celor de 1.5 litri/100 km), observăm că cel mai economic diesel echivalent e cel de pe noua generație Kuga (4.9 litri/100 km). Și versiunile hibride clasice oferă cifre interesante, RAV4 afișând un foarte interesant 4.4 litri/100 km în regim mediu mixt.
În testul nostru, Tiguan ne-a oferit cifre amestecate, în funcție de porțiunile de șosea pe care am rulat. Vă puteți aștepta la 6.0-6.5 litri/100 km la drum lung pe șosea și în jur de 8.0-8.5 litri/100 km în oraș la rulare în ritm mediu.
Performanţe
Un SUV compact, mașină dedicată prin excelență familiilor care au în componență 3-4 membri, nu este cumpărat pentru performanțele pe care le oferă. Criteriile de achiziție sunt cu totul altele, iar accelerația 0-100 km/h este deseori un subiect pe care familiștii nici măcar nu-l ating. Dacă mașina nu dă semne de oboseală la depășiri și dacă nu e lentă la plecările de pe loc, criteriile legate de performanțe sunt mai mult decât bifate.
Și totuși, când urcăm spre 200 de cai și mai mult decât atât, e foarte posibil să existe clienți care să tragă cu coada ochiului spre rubrica Accelerație într-un tabel care compară toate opțiunile luate în considerare la achiziție. Iar în acest caz, cele 7.5 secunde pe care le afișează Tiguan în versiunea 2.0 TDI de 200 CP reprezintă unul dintre vârfurile segmentului la acest nivel de putere.
Și când spun "vârfurile" mă refer la faptul că fratele Skoda Karoq 2.0 TDI de 190 CP reușește să sprinteze în 7.3 secunde de la 0 la 100 km/h.
Nu trebuie să mergem mai departe de Ford Kuga 2.0 diesel de 180 de cai putere cu integrală și automată ca să înțelegem magnitudinea diferențelor: 10 secunde pentru modelul Ford la accelerația 0-100 km/h. Dar diferențele sunt mari în toate direcțiile, pentru că cel mai apropiat rival de "frații" VAG este Toyota RAV4 hybrid, cu 8.1 secunde pentru 0-100.
Interior
Înainte de facelift, Tiguan se prezenta la apel cu un interior serios ca un elev de liceu militar din Leverkusen: fiecare element era pus la locul lui, ergonomia era exemplară, soluțiile de depozitare sunt bine gândite, materialele sunt absolut corecte pentru nivelul ăsta de preț, scaunele te ajută la drum lung, iar tehnologic mașina stătea (încă) decent în condițiile în care SUV-ul german oferea deja o mulțime de elemente care în 2016, anul lansării sale, erau prezente în premieră în gama VW.
Și nu neapărat că anii au lăsat urme și riduri în interiorul lui Tiguan cât rivalii reîmprospătați au adus cu ei mize noi în segment.
Așa că Tiguan a trecut prin ceea ce este definiția unui facelift în accepțiune germană. Adică o schimbare ușoară, mai degrabă de nuanță decât de substanță.
Au apărut un volan nou (împrumutat de la Golf), un schimbător de viteze nou pentru transmisia automată, cu o zonă tactilă pentru climatizare (preluată de la Arteon facelift) și cu ecrane (central și pentru instrumentarul de bord) cu o grafică net îmbunătățită atât calitativ, cât și la nivelul conținutului. Apropo de ecranul central, acesta se află deja la a doua "transformare": dacă generația a doua a lui Tiguan a început cu un ecran care pe laterale avea butoane fizice, undeva prin 2017 acesta s-a modificat și a primit versiunea actuală, un "hibrid" inspirat între cele două lumi: majoritatea funcțiilor rămân pe butoane tactile, dar butonul de volum este fizic și rotativ, așa cum ar trebui să fie pe orice mașină din lume.
Portbagajul lui Tiguan rămâne neatins după facelift și reprezintă unul dintre avantajele majore ale mașinii în comparație cu rivalii din segment: 615 litri cu toate scaunele în poziție, peste orice concurent direct.
Preţ de achiziţie
Segmentul SUV-urilor compacte este unul dintre cele mai populate, toți constructorii angajându-se în competiția volumelor mari. Asta pentru că nimeni nu-și permite să lipsească din listele pe care cumpărătorii și le construiesc înaintea achiziției: SUV-urile compacte reprezintă al patrulea segment la nivel de volum în Europa și adună 15% din totalul mașinilor vândute pe Continent. Adică undeva pe la 1.7 milioane de mașini într-un an 2020 lovit de criza pandemică.
În aceste condiții, faptul că Tiguan conduce clasamentul vânzărilor, deși e departe de a fi cea mai accesibilă mașină a segmentului, ne dă deja o imagine destul de clară a raportului calitate/preț excelent pe care îl oferă modelul german. Apropo: conform calculelor noastre, prețurile lui Tiguan facelift au crescut în medie cu 200 de euro per motorizare/echipare față de versiunea pre-facelift. O diferență care se justifică parțial în plusul de tehnologie de la bord.
Când privim problema în detaliu, lucrurile sunt și mai interesante. De exemplu, dacă ești speriat de consumul relativ ridicat al unui motor pe benzină, dar vrei totuși în jur de 200 de cai putere pe noul tău SUV compact, ai la dispoziție ceva mai puține alternative decât pare la prima strigare.
Pe lângă versiunea testată de noi, al cărei preț de plecare este de 39.600 de euro în echiparea superioară R-Line, doar Ford Kuga (2.0 de 190 CP), Mazda CX-5 (2.2 de 184 CP) și fratele de platformă Skoda Karoq (2.0 TDI de 190 CP) oferă un diesel echivalent care să permită echiparea cu transmisie automată și tracțiune integrală. Dintre acestea, doar Mazda CX-5 este mai scump în echiparea sa de top, Takumi Plus (40.800 de euro).
În zona diesel mai există și Opel Grandland X, care oferă un motor de 177 de cai, dar platforma comună Peugeot-Citroen-Opel nu permite și implementarea unui sistem de tracțiune integrală tradițional.
Nu trebuie să uităm însă că tehnologiile noi au adus în acest segment motoare pe benzină dublate de motoare electrice care fac ca sistemele hibride și hibride plug-in să poată fi privite ca alternative reale la diesel-ul clasic. Pe astea se bazează Citroen C5 Aircross PHEV (1.6 Turbo + electric, 225 CP), Peugeot 3008 PHEV (1.6 Turbo + electric, 225 CP), Honda CR-V Hybrid (2.0 + electric, 184 CP) și Toyota RAV4 Hybrid (2.5 benzină + electric, 222 CP). Toate aceste alternative "ecologice" la diesel costă însă ceva mai mult decât mașina testată de noi, diferența fiind de minim 4000 de euro în favoarea lui Tiguan diesel.
Pe scurt, un VW Tiguan 2.0 TDi de 190 CP nu este deloc o mașină ieftină în accepțiunea neutră a termenului. Pentru că 40.000 de euro pe un SUV compact poate să pară o sumă exagerată dacă nu conspectezi puțin piața concurentă. Însă, comparativ cu rivalii direcți, vorbim de o mașină cu un preț mediu în segmentul său. Din punctul meu de vedere, principala bătaie de cap a lui Tiguan ar trebui să fie Skoda Karoq, care oferă un setup tehnic cvasi-identic, dar costă cu vreo 7000 de euro mai puțin.
Mașina testată de noi a beneficiat suplimentar de opționale de circa 1600 de euro care i-au dus prețul final la 41.707 euro: jante din aliaj Nizza de 18 inch (150 de euro), pachet de iarnă (280 de euro), servodirecție progresivă (200 de euro), navigație Discover Media cu head-up display (830 de euro) și volan multifuncțional încălzit (123 de euro).
Apropo, Tiguan și-a schimbat numele nivelurilor de echipare. Nu vom mai avea Trend, Comfortline și Highline, ci Life, Elegance și R-Line.
Siguranţă
La testul Euro NCAP care a testat Tiguan în momentul lansării sale, în 2015, modelul german n-a avut nicio emoție. Tiguan oferă cinci stele EuroNCAP în versiunea 2015 a testărilor organizației independente europene, adică în condițiile în care criteriile de testare puse în aplicare tocmai fuseseră modificate, erau mai stricte și au luat în considerare și eficiența frânării automate (în premieră la acel moment). Între timp, sistemul de frânare automată, care în cazul lui Tiguan funcționează atât la viteze mari, cât și în oraș, a fost perfecționat după facelift, iar mașina oferă chiar și un proto-sistem autonom de rulare pe bandă pe autostradă: frânează, accelerează și ține banda cu ajutorul direcției electronice.
În rest, Volkswagen oferă pe Tiguan infenteria de sisteme active care nu te lasă să faci erori din cauza oboseii sau a neatenției, cum este atenționarea la părăsirea benzii sau monitorizarea unghiului mort.
Ţinută de drum
Construit pe prolifica și extrem de flexibila platformă MQB a celor de la VW Group, pe care a ajuns să fie bazată jumătate din gama de modele oferite astăzi de Volkswagen, Skoda, Seat și Audi, Tiguan își menține intactă poziția în ceea ce privește capacitatea de a-și transporta pasagerii într-o SUV care se conduce ca un hatchback, dar care reușește cumva să-ți ofere un nivel de confort atât de util pe șoselele din România fără să devină o "barcă" în virajele pe care le abordezi dinamic.
Paragraful de mai sus este dinadins foarte lung și conține foarte multe informații care pot fi rezumate într-un termen britanic care caracterizează excelent mașina germanilor: all-rounder. Pentru că Tiguan este ceea ce a fost pentru români Dacia 1300 pe vremuri: o mașină de familie, o mașină de mers la serviciu, o mașină de mers în vacanță, o mașină de mers la munte, o mașină de mers la mare, o mașină de mers pe distanțe scurte sau pe distanțe lungi.
Deși direcția nu e una de sportivă, este concepută și setată astfel încât să înțelegi fără probleme "intențiile" mașinii. Pe scurt, nu vei avea probleme de adaptare din niciun punct de vedere și te vei bucura de călătoriile cu familia fără să ai vreun motiv să te plângi de confort sau dinamică.
Este, fără discuție, unul dintre punctele forte ale mașinii din perspectiva unei familii care-și dorește liniște în drumurile pe care le face în vacanțe fără a sacrifica o mașină atunci când tatăl sau mama trebuie să ajungă la biroul din oraș.
Vizibilitate
Tiguan e un soi de compactă umflată și urcată pe suspensii, ceea ce te va ajuta să te simți ca-ntr-un hatchback în care scaunul șoferului a fost așezat pe poziția cea mai înaltă.
Există însă o diferență notabilă: cei câţiva centimetri pe care îi ai în plus la nivelul câmpului vizual contează atunci când vorbim de vizibilitate, Tiguan oferindu-ţi o abordare ceva mai potrivită pentru off-road ușor, de vară, soft-road şi chiar pentru şosea. În cazul în care ai probleme de orientare în proximitate, camerele din jurul mașinii le rezolvă şi pe acestea. Iar dacă nu ești convins că poți să parchezi, ai la dispoziție un sistem automat de parcare care-ți pune mașina în locul liber pentru tine.
Pentru mai mult decât atât ne vedem în 2025, când probabil că Tiguan va putea să-și caute singur loc de parcare și să vină să te ridice de la locul în care te-a lăsat.
Tehnologie
Primul lucru pe care l-am observat în momentul în care am făcut cunoștință cu Tiguan facelift în parcare a fost faptul că telefonul mobil s-a conectat prin Android Auto wireless la mașină. Valabil și pentru cei care au telefoane Apple. Este un plus față de versiunea pre-facelift, care oferea aceste servicii, dar prin fir. Fir care garanta o enervantă deconectare arbitrară a telefonului fără anunțuri prealabile de la ecranul mașinii.
În rest, așa cum am scris și la capitolul interior, Tiguan s-a modernizat la nivelul percepției, pentru că grafica oferită de ecranele mașinii este net superioară calitativ celei de pe versiunea ante-facelift. În plus, volanul nou oferă și comenzi tactile. Nu o văd neapărat ca pe un avantaj practic, dar e cert că volanul nou arată mult mai modern și mai "digitalizat" decât cel vechi.
Plusurile mari vin însă la nivelul sistemelor de siguranță activă. Volkswagen a reunit toate sistemele de asistență într-un pachet denumit IQ Drive. Cea mai importantă noutate la acest capitol este sistemul Travel Assist, introdus în premieră pe Passat facelift. Tehnologia permite o rulare semi-autonomă în anumite situații de trafic până la viteze de 210 km/h. Pe lista noutăților se află și sistemele Adaptive Cruise Control cu Predictive Speed Control și Dynamic Light Assist.
Design
Dacă Volkswagen prefera să rezume facelift-urile la modificri exterioare minore - "jocul" de lumini din interiorul blocurilor optice este principalul artificiu estetic pe care-l preferă designerii mărcii germane la facelift-uri - noul Tiguan a trecut printr-o modificare ceva mai adâncă decât de obicei în partea frontală. Acolo unde blocurile optice angulare ale versiunii anterioare au fost înlocuite de linii ceva mai senzuale, cu "pleoape" care se prelungesc în lateral pe aripi. De asemenea, luminile LED de zi au fost înlocuite de o matrice dublă care se află în centrul actualelor faruri.
Cei care sunt atenți la detalii vor observa că modificările frontale vizează și grila, dar mai ales bara față, complet modificată în cazul versiunilor superioare de echipare.
În spate, schimbările sunt mai degrabă minore. Aici, designerii Volkswagen au trecut la "clasicele" schimbări ale luminilor LED pe care le menționam mai sus. Ca să nu riște ca modificările "adânci" să transforme radical ADN-ul modelului și să-l facă greu de recunoscut pe stradă, pe hayon apare acum și numele acestuia, alături de sigla nouă pe care Volkswagen o afișează pe fiecare model de la Golf 8 încoace.
E un plus ușor față de versiune anterioară. Nimic spectaculos, însă.
Ne-a placut
- Performanțe excelente în segment
- Suspensii echilibrate
- All-rounder veritabil
- Portbagaj best in class
Nu ne-a placut
- Preț relativ ridicat
- Imaginea motoarelor diesel
- Butoanele tactile de pe volan
- Consum mediocru
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Toate astea, courtesy of a tried and true DIESEL!
Pentru ca Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :)
Craciun Fericit, fratilor! :)
Pretul nu-l comentez ca aici pe site toti cititorii castiga de la 10 000 euroi pe luna si mi-as lua castane.ps: De mult n-am mai vazut un Vw care sa nu aiba martorul galben (motorul)aprins in bord,saubde airbag :))
@pmc Craciun fericit,craciun fericit tuturor.
E un consum bun dacă te uiți la el fără context. La capitolul consum am explicat pe larg situația. E de nivel mediu în comparație cu rivalii direcți :)
Prin comparatia cu alte modele, unde se evidentiaza anumite minusuri cuantificabile si specifice ale competitorilor, ajung o gramada de clienti sa o cumpere p'asta....
Dpdv al statutului:
Ce masina ai/ti-ai luat? Tiguan...Hmmm...si trage/fuge/ai loc de bagaje? Da....si-ti place?...Hmmm
ca posesor de Tiguan pre-facelift, pot confirma ca e o masina buna la toate... dar scumpa si anosta fata de concurenta (si aici ma uit cu atentie la coreene).
Ca veni vorba, astazi SsangYong si-a anuntat isolventa, avea probleme de cativa ani, anul acesta i-a pus capac, proprietarul, Mahindra, nu va mai investi nimic, a scos-o la vanzare, practic aceasta marca a avut cateva modele interesante lansate in ultimii ani, fiabilitate asiatica, preturi decente, dar vanzarile s-au dus la vale peste tot, DAR, toate marcile cu probleme au sustinatori foarte multi pe net, care " matura si fac muci " concurenta.
Dupa 50.000 km totul ok, foarte multumit, e o combinatie intre cele 2 masini anterioare preferate de mine Golf 7 si Land Cruiser 120.
Din pacate daca avea si motorul de 240 cp, nu mai plangeam dupa BMW-ul 730 :)).
Iar daca avea macar motorul de 190, puteam sa-i adaug si suspensia adaptiva, de care chiar are nevoie, suspensia standard e mai dura decat la Golf, mai ales in oras.
Consum in oras 9-9,5, fata de 12,5 -13 LC120 si 7,5-8 Golf 1,6 TDI
In afara 5,5 -6 de 4,5 Golf si 8,5-9 LC120
Autostrada 8 litri fata de 5,5-6 Golf si 10-12 LC 120, ma refer la stilul meu de mers, aprox aceleasi viteze.
Dar cel mai mult m-a impresionat in off road, unde greutatea mica 1800 kg vs 2200 LC 120, il ajuta sa se decurce exelent pe nisip uscat, chiar pe camp arat si ud, la urcari pante abrupte, oriunde nu e nevoie de incrucisari de punti.
Deasemenea sistemul de asistenta la coborare e fabulos, reglezi viteza extraordinar de simplu intre 5 si 30 km/h, doar din acceleratie si frana.
Recomandare, daca optati pentru versiunea ALLSPACE, retineti ca pentru varianta cu 5 locuri, bancheta culiseaza cu cca, 8 cm in spate mai mult fata de varianta cu 7 locuri, creand un spatiu fabulos in spate...mai mare ca in 730...:)))
Sarbatori fericite !
Când spuneam ceva pro-Dacia, unii îmi replicau cu exemplul lui SsangYong Tivoli cum că la 15.000 euro ar fi o afacere mai bună ca Sandero Stepway. Pe lângă faptul că la dotări similare acel Tivoli e vreo 18.500, dacă oamenii ăștia vin cu așa exemple, de ce nu cumpără ei Tivoli? De ce Dacia e în topurile europene la vânzări și SsangYong nici nu apare. Mai ales că ei fac doar SUV-uri care sunt la mare modă astăzi. Nu zic că nu ar fi bune sau dezirabile, dar uite că nu se vând.
La un moment dat il voi vinde :))
Nu stiu cum poti sa te lauzi cu ce fabrica un producator...daca il produceam eu, puteam eventual sa ma laud...
Poti fi incantat de unele calitati si nemultumit de altele.
Facem schimb de experiente...nu ne cunoastem de altfel.
Dar uite pot sa laud inventia webasto montata pe Tiguan. La 5-6 grade, dupa 30 min de functionare iti aduce apa din motor la 80 grade, astfel motorul nu functioneaza deloc la rece, iar in max 2 km uleiul ajunge deja la 55 grade.
Dar poate nu-i rubrica potrivita...
Ps. Vedeti ca e panica cu el pe la noi,mai scoate fum si multi nu stiu cum sa-l ia,cred ca-i incendiu la bord :))
https://m.youtube.com/watch?v=Ne13JbB5vGA
Eu am ales Karoq 4x4 DSG 2.0 TDI 150, care e pe aceeasi platforma cu Tiguan, dupa ce am testat Qashqai, CX-5 si Sportage.