Drivetest Volkswagen T-Roc
1.5 Benzina Turbo (TSI) 150CP 4x2 Aut7 DesignVineri, 28.12.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fie că vorbim de SUV-uri mari, mici sau compacte, acest segment este cel care domină din ce în ce mai autoritar topul preferințelor clienților din Europa.
Tendința la nivelul industriei a fost sesizată imediat de constructori, care estimează că SUV-urile vor continua să atragă publicul în anii viitori și în special generațiile tinere de șoferi.
Diversificarea ofertei pe acest segment este un pas natural în evoluția multor producători, iar asta nu poate decât să îi bucure pe clienții finali. Comparațiile între diferite modele de la companii rivale sunt binecunoscute și inevitabile, dar în ultima vreme vedem tot mai mulți termeni de comparație și între modelele din aceeași “ogradă”.
Este și cazul lui Volkswagen T-Roc. Lansat în a doua parte a lui 2017, T-Roc a fost catalogat imediat drept “fratele mai mic” al lui Tiguan. Deși a intrat mai târziu în hora SUV-urilor, crossoverul de oraș T-Roc este așteptat de analiști să facă o figură frumoasă și să bifeze vânzări consistente pe segmentul pe care activează. Asta chiar dacă, între timp, T-Roc a primit o "amenințare" la nivel de vânzări chiar din propria gamă. În persoana noului T-Cross, un SUV și mai mic decât T-Roc.
Am încercat T-Roc cu pachetul R-Line în versiune 1.5 TSI de 150 CP și cutie automată DSG, una dintre cele mai atractive variante pe care o oferă nemții.
Volkswagen T-Roc
1.5 Benzina Turbo (TSI) 150CP 4x2 Aut7 Design
- Pret de pornire 17.098 €
- Pret model testat 31.100 €
Motor / Transmisie
Gama de motorizări pentru T-Roc include trei unități diesel și trei benzină. Fanii motoarelor pe benzină au de ales între versiunile 1.0 de 115 CP (manuală în 6 trepte), 1.5 TSI de 150 de cai putere (manuală în 6 trepte, DSG7 plus DSG7 cu 4Motion) și 2.0 TSI de 190 de cai putere (DSG7 și 4Motion).
În schimb, fanii motoarelor diesel au de ales între următoarele versiuni: 1.6 TDI de 115 cai (manuală în 6 trepte), 2.0 TDI de 150 de cai (manuală în 6 trepte și tracțiune față, manuală în 6 trepte și 4Motion, DSG7 și tracțiune față și DSG și 4Motion). Vârful de gamă este reprezentat de unitatea 2.0 TDI de 190 de cai putere echipată cu transmisia DSG cu 7 trepte și 4Motion.
Așa cum spuneam mai sus, noi am urcat în versiunea pe benzină de 150 de cai putere și cutie automată DSG cu 7 trepte. Probabil cea mai atrăgătoare la nivel dinamic pentru T-Roc dacă n-ar avea prețul ușor cam piperat. Dar ajungem și la preț în capitolul aferent.
Unitatea de 1.5 TSI vine la pachet cu 250 Nm, disponibili între 1.500 și 3.500 de rotații pe minut. Crossoverul dă dovadă de foarte mult dinamism în special în mediul urban, oferă resurse suficiente pentru plecările rapide de la semafor, dar și pentru accelerările mai consistente din afara orașului.
Transmisia automată DSG cu șapte rapoarte are un comportament ușor subturat în modul normal de rulare, iar asta favorizează consumul de carburant și “ține cu casa”.
Totodată, cutia DSG răspunde foarte bine la comenzi atunci când simți nevoia imediată de mai multă viteză, cu schimbarea liniară a treptelor și o retrogradare în condiții bune.
Minusul ansamblului motor-transmisie este zgomotul resimțit la turații înalte, aici fiind loc de îmbunătățiri în ceea ce privește antifonarea.
Consum
Am mers alături de T-Roc prin traficul din Capitală, dar cea mai mare parte a testului s-a desfășurat pe distanța dintre București și Brașov, respectiv pe autostrada A3 și Valea Prahovei, astfel că aglomerația a fost nelipsită.
După un traseu de circa 400 de kilometri, fără prea multe excese sau forțări ale accelerației, computerul de bord a indicat un consum de 7.5 litri/ 100 de kilometri.
În fișa oficială lui T-Roc, Volkswagen anunță un consum mediu oficial de 7.1 litri la suta de kilometri conform standardului WLTP pentru versiunea testată de noi.
La o comparație cu rivalii săi, este greu să găsim pe cineva care să intre în calcule alături de T-Roc și care să bifeze motor similar pe benzină și cutie automată.
Spre exemplu, Hyundai Kona cu propulsor 1.6 benzină, 177 CP și cutie automată are un consum mediu oficial de 6.7 litri. Mai bine decât T-Roc se descurcă și Mini Countryman, cu 5.5 litri la un motor de 1.5 litri și 136 CP.
Aș mai aminti aici și Seat Ateca, în versiunea 1.4 benzină, 150 CP și cutie automată, cu un consum mediu mai bun decât T-Roc, respectiv 5.4 litri. Ca referință suplimentară, nu neapărat relevantă în comparația noastră, aș adăuga și Audi Q2, ce promite un consum de 5.2 litri pentru motorul 1.4 benzină de 150 CP și cutie automată.
Performanţe
Dacă la consum nu se descurcă prea bine în fața rivalilor direcți, T-Roc este lider detașat în fața concurenței când vine vorba de performanțe cu motoare similare.
Cu cei 150 de cai putere dezvoltați de propulsorul de 1.5 litri și cu transmisia automată DSG, T-Roc reușește să atingă 100 km/h în 8.4 secunde. Este depășit de cele 7.9 secunde ale lui Kona, dar modelul Hyundai beneficiază de un motor care are aproape 30 de cai în plus.
T-Roc este mult mai rapid decât Mini Countryman (9.6 secunde) și ușor mai iute decât Ateca (8.6 s) și Audi Q2 (8.5 s)
Interior
De cele mai multe ori, interiorul joacă un rol determinant în alegerea clienților care sunt nehotărâți cu privire la mașina pe care să o aleagă.
T-Roc este departe de a excela la acest capitol, dar nu este sub media segmentului său. Interiorul este unul destul de spațios și primitor, dar dezamăgește prin calitatea materialelor. Mai ales dacă ne uităm la prețul de achiziție pentru această versiune.
Plasticul tare și neprietenos este compensat de unele inserții colorate și de suprafețele lucioase din zona sistemului de infotainment. Impresia generală este salvată de calitatea foarte bună a sistemului audio Beats, cu 6 incinte acustice, amplificator digital și subwoofer, cu o putere totală de 300 W.
Dincolo de calitatea materialelor, Volkswagen T-Roc reușește să ofere spațiu suficient atât pentru șofer și pasagerul din dreapta, cât și pentru cei de pe bancheta din spate.
Există suficiente spații de depozitare, unul foarte util fiind acela pentru telefonul mobil la baza planșei de bord, pe lângă cele din portiere. În schimb, cotiera și torpedoul sunt destul de mici.
Portbagajul este unul dintre cele mai generoase din segment, având o capacitate de 445 de litri pe versiunea testată și 392 de litri în cea cu 4Motion.
Comenzile de pe volan și de pe planșa de bord sunt ușor de intuit și folosit, fapt ce contribuie la ergonomia generală. Dacă despre antifonarea motorului am menționat anterior, mai trebuie să subliniez și zgomotul produs de vânt la viteză mare.
Preţ de achiziţie
Serios zdruncinată de scandalul Dieselgate din 2015, imaginea Volkswagen în Europa și România rămâne însă una bună. În aceste condiții, nemții continuă să-și vândă scump pielea.
Volkswagen T-Roc are un preț de pornire de 17.000 de euro, valabil pentru versiunea de un litru și 115 cai putere, cu echipare Trendline. Dar noi am testat o versiune aproape de două ori mai scumpă.
T-Roc 1.5 TSI DSG cu 150 de cai putere costă aproximativ 24.400 de euro, la care s-au adăugat opționale de 7.000 de euro. Rezultatul este un total de circa 31.000 de euro pentru echiparea T-Roc R-Line.
Prin comparație, Hyundai Kona, cel mai apropiat model ca motorizare și dotări, are un preț de 29.000 de euro pentru varianta cu transmisie automată și versiune Luxury.
Siguranţă
Platforma MQB a grupului VW a performat foarte bine la capitolul siguranță și în cazul lui T-Roc. Crossoverul a trecut cu brio testele EuroNCAP cu 5 stele: un procentaj de 96% pentru protecția pasagerilor adulți, 87% pentru copii, în timp ce protecția pentru pietoni a fost stabilită la 79%.
Nu în ultimul rând, SUV-ul celor de la VW a primit 71% pentru sistemele de siguranță. La acest capitol amintim sistemul cruise control adaptiv care păstrează automat distanța față de mașina din față, monitorizarea unghiului mort, avertizare la ieșirea cu spatele dintr-o parcare, frânare automată de urgență cu funcție de recunoaștere a pietonilor, păstrarea benzii de mers, monitorizarea stării de oboseală a șoferului și apelul de urgență în caz de accident.
Ţinută de drum
Descris la momentul lansării ca un SUV cu alură de coupe, Volkswagen T-Roc a fost primul model dintr-un val cu care nemții vor să cucerească segmentul SUV-urilor sau crossoverelor urbane.
Volkswagen a promis un model cu “dominanța unui SUV” și “agilitatea unui hatch sportiv” și a reușit într-o bună măsură să se țină de cuvânt. T-Roc este o mașină care abordează virajele cu încredere, sentiment completat și cu ajutorul direcției progresive, care se face simțită la nevoie.
Dacă suspensia sport oferă o rulare sigură și confortabilă la drum lung, în oraș apar neplăcerile când inevitabil dai peste gropile din București, iar șocurile sunt resimțite ceva mai serios în habitaclu.
Versiunea testată, cu pachet R-Line, nu ne-a oferit și tracțiunea integrală, astfel că am ratat modurile de rulare oferite de aceasta: automat, zăpadă, noroi și individual.
Vizibilitate
Dimensiunile lui T-Roc nu pun probleme de parcare, iar cel de la volan beneficiază și de un asistent la parcare, care frânează atunci când “simte” un obstacol.
Designul ceva mai îndrăzneț față de linia cu care VW ne-a obișnuit nu pune însă probleme de vizibilitate. Montanții față sunt discreți și nu incomodează în viraje, iar oglinzile laterale sunt bine dimensionate.
În schimbul a circa 280 de euro ai acces opțiunea Privacy Glass, prin care geamurile laterale și luneta reflectă lumina în proporție de 65%.
Tehnologie
T-Roc beneficiază de sistemul Active Info Display de 11.7 inch, același instrumentar de bord digital regăsit și pe noul Polo, ușor de intuit și de folosit. La el se adaugă display-ul TFT de 8 inch cu touch-screen capacitiv și sensor de proximitate amplasat în centrul planșei de bord.
Interfața prietenoasă oferă informații utile cu ajutorul unui meniu destul de ușor de utilizat, dar cu butoane touch integrate în același plastic lucios ce păstrează urmele degetelor. Sistemul multimedia oferă suport Apple CarPlay, Android Auto și Mirror Link, dar și un sistem audio Beats de 300 W.
Așa cum menționam mai sus, Volkswagen T-Roc vine alături de Front Assist cu funcții de frânare de urgență și de monitorizare a pietonilor, Automatic Post-Collision Braking System (un sistem de frânare post-coliziune pentru limitarea daunelor) și un sistem pentru menținerea benzii de rulare.
Totodată, T-Roc oferă opțional, printer altele, cruise control adaptiv, o cameră pentru mersul cu spatele, sistemul de monitorizare a unghiului mort, un asistent la parcare, un sistem pentru monitorizarea traficului din spate, două interfețe USB (inclusiv iPod/ iPhone) și aer condiționat automat pe două zone.
Per total, vorbim despre o mașină de segment B extrem de bine echipată la nivel tehnologic.
Design
Volkswagen ne-a obișnuit cu un design mai degrabă sobru și monoton pentru modelele sale din ultima perioadă. Poate cu excepția lui Arteon, care atrage privirile ca un magnet pe șosea. Lucrurile par să se fi schimbat odată cu apariția lui T-Roc, un model care este ceva mai îndrăzneț, chiar și fără să iasă din cutumele nemților.
Nu este cel mai atrăgător model din segmentul său, dar îmi place să cred că T-Roc este un pas în direcția bună pentru designul viitoarelor modele ale nemților.
Farurile LED cu reglarea automată a distanței de iluminare și stopurile noi îl ajută pe T-Roc să iasă cumva din șablonul estetic al grupului Volkswagen.
Un mare plus îl aduce pachetul R-Line, ce include bare de protecție mai sportive, logo-ul R-Line inscripționat pe grilă, un difuzor spate cu design special și un volan îmbrăcat în piele, totul în schimbul a 1.100 de euro.
Per total, T-Roc este un crossover care arată bine și care oferă o mulțime de posibilități de personalizare: 11 culori de caroserie plus 3 nuanțe pentru acoperiș, respectiv un total de 24 de combinații cromatice.
Ne-a placut
- Transmisia automată DSG
- Designul îndrăzneț pentru VW
- Ergonomia
- Pachetul R-Line
- Spațiile de depozitare
Nu ne-a placut
- Prețul ridicat
- Consum mare vs. rivalii direcți
- Calitatea materialelor la interior
- Antifonarea motorului
- Răspunsul suspensiei în mediul urban
Date tehnice - Volkswagen T-Roc 1.5 Benzina Turbo (TSI) 150CP 4x2 Aut7 Design | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Prețul ridicat
Consum mare vs. rivalii direcți
Calitatea materialelor la interior
Antifonarea motorului
Răspunsul suspensiei în mediul urban
versus
Ne-a placut
Transmisia automată DSG
Designul îndrăzneț pentru VW
Ergonomia
Pachetul R-Line
Spațiile de depozitare
Nu ne-a placut
Designul ușor șters comparativ cu un Clasa A "civil"
Sunetul produs de butoanele sistemului de climatizare
Ne-a placut
Comportamentul dinamic în modul Sport+
Pachetul tehnologic oferit
Sunetul evacuării
Volanul AMG
Bine o sa spuneti ca nu joaca in aceeasi liga!
In gama SUV in afara grupului VW, 4,4 au mai primit
Range Rover Velar si cam atat!!!!
Lasati-o ca macane!!
VW T Roc 1.5 TSI 150 cp - norma poluare Euro 6c (minimul legal in prezent)
Eu n-as arunca pe geam 11.000 de euro cand - in 2-3 ani - vor apare hibride si electrice in productie DE MASA....
Aaa, că producătorii nu-şi pot trăda profesiunea de credinţă, recte reducerea costurilor reflectată de calitatea în ansamblu…în acest caz, altele sunt datele problemei. Dar şi noi…prea le vrem pe toate! Trebuie să înţelegem odată – cu fundul în două luntrii nu se poate: şi realişti, şi perfect satisfăcuţi. Ba încă degeaba ne lăsăm amăgiţi de promisiunea unor sufragerii pe roţi, în perspectiva vremurilor când “cuburile” electro-autonome vor împânzi lumea; cum sporul natural se anunţă în continuare pozitiv la nivel mondial şi cum intensificarea consumului de resurse planetare va face tot mai greu posibilă acumularea profiturilor, este previzibil faptul că producătorii nu-şi vor submina propriile interese şi nu-şi vor bate capul să transforme prototipurile “captivante” de acum în producţie de masă, astfel că plebei (mulţi, dar proşti, ăăă, scuze, invers) cel mai probabil îi vor rezerva calitate în stilul RATB de odinioară (desigur, exceptând nişte “premium” pentru “realizaţi”). Şi, oricum, până atunci vom fi “reeducaţi” cu toţii, în sensul că vom echivala calitatea cu condiţiile şi abilităţile tehnologice, astfel că ne va fi indiferent dacă vom sta într-un cub sau într-un icosaedru.
Eu nu cunosc faptul că se poate comanda 1.5 TSI 4Motion! Nu există nici pe site-ul VW!!!
Mașina arată bine dar planșa de bord e plasticoasă totalmente! Golful stă mult mai bine la acest capitol!
A se vedea și noul Suzuki Vitara Facelift 1.4. boosterjet! Mi se pare o ofertă mult mai cinstită cu cei care-și câștigă banii din greu. Poate va apărea în curând la secțiunea teste!
La mulți ani tuturor!!!
Motorul acela de 1.6 de pe Hyundai Kona are cel mai mare consum din clasa lui si in viata reala dar si in teste consuma cu galeata! Are cel mai mare consum din clasa indiferent pe ce masina e pus.
Cine a gandit T-Roc cu suspensie sport si jante mari (cu suspensia rigida pe spate) e un ''geniu''.
scumpa masina, o are un coleg. si-a dat un g5 si a luat asta. slab interiorul nu vad sensul sa dau bani in plus doar ca e mai inalta, iar pe viraje evident ca sta mai prost ca un golf. pe de alta parte nici cu rivalii nu mi-e rusine. si-au luat-o toti in cap. probabil vor sa ne pregateasca psihologic pentru momentul electricelor.
Nu mai spun ca la jumatate din suma asta poti gasi masini din aceeasi clasa cu dotari decente si motorizari la fel de decente.
Adica,exceptand VITARA,toata lumea,(si Ford Ecosport si Mazda cx3 ) se misca la preturi in crestere lsi in gama de +/- 10-15% la motorizari si echipari comparabile. Toate mini suvurile amintite aici sunt construite pe platforme de clasa mica cu exceptia lui T -roc care este proiectat pe o platforma pe care vw produce Golf/Passat/Tiguan +Skoda si Seat.
Fiind construit pe o platforma mai mare ,T-roc poate primi motoare pana la 2 litri,suspensie adaptiva,tractiune intergrala, care ii pot creste mult pretul.
Practic T-roc costa cat un Golf dotat echivalent, dar, foarte corect,interiorul Golfului este excelent calitativ fata de cel de la T-roc care este dezolant (.este bine finisat,dar este dur ca la Polo)
Noul T-cross(pe platforma mica,frate cu Seat Arona),fara promotie,pare sa vina la doar vreo 1000 de euro mai putin decat T-roc la motorizari si dotari echivalente. Asa ca...
Cum se vede,exeptand Vitara passion 1.0 (multe echipari nedisponibile) si Captur 0.9 l (nivel Zen,multe echipari nedisponibile) ,toate suv-urile mici stau -la motorizari si echipari comparabile la 18-21000 euro. Deci ,nu ai scapare daca vrei un suv mic.Deci, exceptand Vitara si Captur,toate sunt in intervalul a max 3000 euro daca nu prinzi promotii.
Raman de stabilit criteriile individuale cand te decizi sa cumperi.
Si, ca sa dau lovitura la sfarsit,un Audi Q2,.construit pe aceeasi platforma cu T-roc,la aceleasi dotari si motorizari (dar evident mult superior calitativ interior) costa cu vreo 9000 de euro mai mult.
Restul sunt povesti,opinii,pasiuni.
Ca sa punem putin lucrurile in perspectiva, am gasit SUV-uri din segment superior in echipare foarte generoasa sau chiar aproape full, masini ca Kia Sportage si Mazda CX-5 la 28-30k de euro. Optiunile sunt mult mai multe totusi, de la Hyundai si Peugeot, la Renault, Nissan, Opel, Ford, Subaru, Honda, Toyota si multe, multe altele.
Masinile din segment inferior sunt cel putin la fel de capabile sau mai mult si costa aproape de jumatate. Sincer, un Duster poate face tot ce face masina asta si mai mult in off-road la cel mult 20k. Sa nu mai vorbim ca daca te uiti la masini usor folosite sau alte segment poti ajunge si la masini premium sau alte vehicule mult mai interesante.
In concluzie, VW practica preturi de brand premium desi e o banala marca de buget ca toate celalalte. Sincer, mie produsele Mazda si Kia mi se par superioare atat la interior cat si la fiabilitate. Si sincer, nu vad ce rost au motoarele astea mici turbo. Conduc masina cu motor aspirat natural benzina 2.0 si consumul mediu e 7.2-7.5, am avut si 6.6 extraurban pe 250 de km, deci nu vad imbunatatirea, doar ca un TSI nu o sa mearga 23 de ani si 300,000 de km ca a mea.
Mai larg,calitatea unui automobil are in vedere caroseria (inclusiv banalele rosturi,dar nebanalul coeficient aerodinamic: dar si comportarea la impact si disiparea fortelor,etc,etc), performanta grupului propulsor,calitatea utilizarii performatiei proiectate in exploatare,durabilitatea performantei. Producatorii masoara forta necesara deschiderii si inchiderii portierelor,mirosul materialelor plastice si textile,iluminarea ambientala,calitatea sunetului,etc . Despre calitati si mai importante ca stabilitatea si durabilitatea franarii sa mai vorbim?
Deci , aprecierea calitatatii unui automobil dupa senzatia tactila a atingerii unei componente de plastic este insuficienta si subiectiva.
Se intampla sa cobori extenuat dintr-un automobil dintr-un brand oarecare dupa ce ai condus 300 k,iar lucrul acesta sa nu fie deloc valabil dupa calatoria cu alt brand auto. Aceasta calitate mi se pare importanta .
in urma cu 20 de ani conduceam o masina cu un motor 1.5 sohc de 80 cp si 123 Nm.Bucurestiul de atunci nu era nici pe departe atat de aglomerat ca azi,dar consumul pe distante de 7-8 km era de 11.5-12 l/100. Dupa alti 10 ani ,conduceam un motor 1.6 dohc de 125cp si 156 Nm,mult mai placut, consumant mai putin10-10.5 l/100 intr-un oras devenit mult mai aglomerat. Astazi conduc motoare turbo-diesel sau benzina intr-un oras sufocat,pentru aceeasi distanta am nevoie un timp triplu. Vorbind despre turbo benzina ,consumul la un motor de 1.0 litri este de 9 litri la un cuplu de 200 Nm. Calitatea indiscutabila a unui aspirat este fiabilitatea ,nu insa performanta dinamica si consumul redus
raportat la cilindree ,putere,cuplu. Tehnologiile evolueaza in sens pozitiv pentru cresterea tuturor performatelor cu un consum enegetic mai redus si scaderea poluarii .Peste cativa ani vom cumpara toti motoare electrice si vom gasi noi motive sa ne plangem,nu am dubiu. Ca ce poate justifica pretul unui Mercedes electric sa fie dublu ca a unui Citroen,nu are tot 4 usi si 4 scaune?!
Prin prisma vânzărilor, grupul VW poate revendica, notele de 4,4-4,6, dar mai sunt si alții care vând cam tot pe acolo si au note sub media aceasta.
Totuși intri pe un teren minat cu afirmațiile!!
1. Calitatea unui automobil începe de la calitatea proiectării: Toyota sau Renault Nissan nu știu oare sa proiecteze?? Ca sa aibă si ei o nota mai buna! A avut Automarket acces la cele 3 companii si are competenta sa analizeze acest lucru??
2. Poate sa fie mai importanta o planșa de bord "soft' decât o direcție necomunicativa. Da poate sa fie, sunt clienți care merg liniștit si nu testează limitele mașinii si nu au nevoie „de o suspensie de natura sa nu permită menținerea unui contact riguros al trenului de rulare cu suprafața de contact”
3. Vorbești de calitatea perceputa(rosturi caroserie, calitatea finisajelor.....), OK grupul VW sta foarte bine, DAR după mine nu sunt cei mai buni!
4. Menționezi de rezultatele de la crash, Cx, frânare si alți constructori au rezultate cel puțin la fel de bune
Notele obținute de mărcile grupului VW in urma testelor făcute de Automarket sunt foarte sesizabil mai mari decât a celorlalte mărci. După mine ca sa mă exprim gingaș sunt nejustificate!
Cam mult zgomot pentru Duster-ul germanilor.
In rest, masina ramane la fel de useless si de pointless ca toata puzderia de "SUV-uri" noi. Niste ineptii pe roti.