Drivetest Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent)

2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP 4x4 Aut7
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 19.02.2016
Val de simpatie

Să fi fost martie 2012 atunci când l-am întâlnit pentru prima dată. Cocoțat pe o rampă, sigur pe el, privind relaxat către măreția Alpilor la poalele micului orășel austriac Kitzbuehl.

Am privit sceptic un Passat înălțat, cu aere de SUV și pretenții off-road. El a privit în continuare relaxat și optimist, convins fiind că părintele Volkswagen are planuri mari pentru numele Alltrack.

Câteva zeci de mii de unități mai târziu, în 2016, la fix patru ani de la primul test, m-am întâlnit cu urmașul său. La fel de relaxat, cu planuri mari de viitor și promisiuni pentru familiștii care au gânduri de aventură. Am realizat că nici măcar scandalul emisiilor sau apariția unui prim rival, destul de modest ce-i drept, n-au reușit să smulgă optimismul unei mașini care se vrea câte puțin din toate.

Și cum să nu fii optimist când vezi că urmează să te scalzi și tu în valul de simpatie de care se bucură SUV-urile.

Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP 4x4 Aut7

  • Pret de pornire 34.236 €
  • Pret model testat 47.136 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a-l înțelege mai bine pe ”arogantul” segmentului, am apelat la o versiune diesel propulsată de motorul 2.0 TDI. Este cartea de vizită a unui constructor care a făcut din cele trei litere (TDI) un etalon, dar și un subiect de controversă.

Ne-au fost încredințate cheile versiunii 2.0 TDI de 190 de cai putere. Adică suficientă putere, fie că tratăm Passat Alltrack drept un model de familie, fie ca un model off-road.

Break-ul german dispune de un cuplu motor de 400 de Nm, extrem de ofertant atunci când vrei să simți mașina în teren accidentat. Pe șosea, resursele sunt mai mult decât suficiente, garantând rezerve de putere atunci când vrei să execuți o depășire la limită sau vrei să testezi viteza pe autostradă.

Faptul că momentul motor se resimte de la 1900 de rotații, pe o plajă de turații generoasă, îi conferă celui de la volan o senzație de siguranță. E drept că dincolo de 3000 de rpm lucrurile se mai domolesc, iar cei patru cilindri își pun amprenta asupra ambianței din habitaclu cu o intervenție guturală. Nu știu câți vor fi deranjați de notele mai pronunțate ale dieselului, dar ele există.

Pentru a desăvârși rețeta tradițională Volkswagen, lui Passat Alltrack i-a fost asociată o cutie automată cu dublu ambreiaj DSG. Cele șapte rapoarte sunt alternate liniar, iar timpul de răspuns este bun. Poate modul Sport devine ușor prea zelos în așteptarea impulsului decisiv. Dar asta este iarăși o chestiune de acomodare.

Consum

Când vine vorba despre consum trebuie să ne gândim că, deși vorbim despre un propulsor diesel, mașina are pese 1.7 tone, iar resursele sunt generoase. Prin urmare, valorile vor fi pe măsură.

În modul extraurban, Volkswagen Passat Alltrack s-a mulțumit cu 6.8 litri/100 de kilometri. Trebuie însă luat în calcul codul galben de viscol pe care l-am străbătut și temperaturile extrem de scăzute. Valoarea ar putea fi îmbunătățită dacă folosiți modul Eco și acceptați o anesteziere a pedalei de accelerație.

În mediul urban promite să vă ajute un sistem start-stop cu o ușoară vibrație la repornire.

Media de consum anunțată de Volkswagen este de 5.2 litri/100 de kilometri, departe de cifrele reale, dar o valoare excelentă dacă o comparăm cu cea a principalului rival: opel Insignia Cross Country.

Dacă vrem să extindem aria de rivalitate o să vedem că Skoda Octavia Scout este foarte aproape cu 5.1 litri/100 de km, dar are dimensiuni mai mici și o masă mai redusă. Hibridul diesel Peugeot 508 RXH poate fi și el inclus în ecuație, însă consumul su de numai 4.1 litri/100 de km nu este atât de relevant. Dacă ne uităm și în segmentul premium vedem că Volvo V60 Cross Country consumă ceva mai mult, adică 5.7 litri/100 de km.

Performanţe

La capitolul performanțe, Volkswagen a știut întotdeauna să exploateze eficient ceea ce a instalat sub capotă. Noul Passat Alltrack poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 8.0 secunde.

Este un timp cu două secunde mai bun decât cel al lui Opel Insignia Cross Country. Este de asemenea mai bun decât al lui V60 Cross Country, Peugeot 508 RXH și foarte apropiat de cel al lui Octavia Scout.

Viteza maximă este, de asemenea, cea mai mare din segment: 220 km/h

 

Interior

Dincolo de aspectul unui break înălțat, Passat Alltrack este o mașină cu trăsături de monovolum. Spațiul interior este generos chiar și pentru cinci adulți. Pe bancheta din spate există suficient loc la picioare, iar acoperișul se află la o înălțime suficientă față de cap.

De asemenea, există multe spații de depozitare, inclusiv la nivelul portierelor, unde încap sticle mari. Pe consola centrală, înlocuirea frânei de mână manuale cu una electronică a creat oportunități pentru noi spații de depozitare. Există suporturi pentru pahare, pentru cheia mașinii și există chiar și o zonă de încărcare prin inducție a telefonului mobil. Aceasta se afla la baza planșei de bord și este mascată de o ușiță glisantă. Această zonă este utilă și bine gândită, însă ar putea fi cam mică pentru telefoanele inteligente de ultimă generație, care au dimensiuni foarte mari.

La capitolul materiale putem aduce câteva laude. Volkswagen a înțeles că trebuie să facă ceva cu plasticul din zona inferioară a planșei de bord, foarte tare și neprietenos. Așa că l-a înlocuit cu o soluție nouă, mult mai îmbietoare din punct de vedere tactil. Finisajele păstrează în continuare un standard ridicat.

Cât privește ergonomia, ea rămâne una dintre cele mai apreciate din segment. Este extrem de simplu să te obișnuiești cu comenzile pentru climatizare, cu butoanele de pe volan și celalalte comenzi. E mai greu să te împrietenești cu tot ce poate să-ți ofere ecranul de 12.1 inch al sistemului Virtual Cockpit, dar despre asta ne referim la capitolul Tehnologie.

Nu cred că mai are rost să vă zic ceva despre portbagajul lui Passat Alltrack: are 639 de litri și nu poate fi egalat de nimeni în segment.

Preţ de achiziţie

Volkswagen și-a vândut scump pielea. De fiecare dată. A menținut un preț ridicat, încercând să mizeze pe imaginea puternică ridicată în ultimele decenii. Prin urmare, socotelile pentru un Passat Alltrack pornesc de la 34.000 de euro, însă dacă vă gândiți fix la versiunea testată de noi, cu motor diesel de 190 de cai, cutie DSG și 4x4, începeți calculele de la 38.000 de euro cu TVA.

Exemplarul nostru de test a beneficiat și de câteva opționale importante și, în același timp piperate. Este vorba despre farurile cu LED, head-up display-ul, acoperișul panoramic acționat electric, sistemul multimedia de top și o cameră cu vedere la 360 de grade. Nu e de mirare că atunci când am tras linie, exemplarul de test a ajuns la 47.000 de euro.

Și când te gândești că era poziționat sub Touareg...

Dacă ne uităm în segment, vedem că un Opel Insignia Country Tourer ajunge să coste aproape la fel de mult, adică 37.000 de euro. Un Peugeot 508 RXH este ceva mai mult, adică 41.500 de euro, ca și Volvo V60 Cross Country, evaluat la 43.000 de euro pentru o versiune comparabilă.

Siguranţă

Testată în 2014 de către organismul internațional EuroNCAP, actuala generație Passat a obținut cinci stele. Protecția oferită adulților a fost de 85%, iar cea oferită pasagerilor copii a fost de 87%. Rezultat bun, dublat și de numărul mare de sisteme de siguranță activă, cum ar fi sistemul de frânare de urgență, care poate evita un impact atunci când vă deplasați cu viteză redusă și nu vedeți că mașina din față a frânat. Nu lipsește nici sistemul de cruise control care păstrează distanța față de mașina din față. De asemenea, Passat Alltrack este echipat cu o funcție care detectează iminența unui accident și pregătește mașina de impact.

Ţinută de drum

Atunci când petreci mult timp în compania unui brand ca Audi, începi să-i împrumuți din obiceiuri. Cam așa se poate explica prezența modurilor de rulare și pe Volkswagen Passat. De la cel Eco, până la cel Off-road, Passat Alltrack poate trece prin mai multe tipuri de personalități. Poate fi lent în reacții dacă preferați eficiența, poate fi extrem de zelos dacă alegeți modul Sport, poate fi gata să intre în teren accidentat dacă alegeți Off-road sau poate fi puțin din toate dacă preferați modul Individual.

Bineînțeles, mai tot timpul va fi un break Normal. Acest ultim mod asigură o rigiditate medie a suspensiei, cu capacitatea de a absorbi destul de bine denivelările. Surprinzător, suspensia este ușor zgomotoasă, dar aproape imperceptibilă de către cel de la volan.

Pe segmente de drum virajat există o oarecare senzație de ruliu, încurajată de faptul că avem o caroserie mare și o greutate destul de ridicată. Din fericire, sistemul de tracțiune integrală este prompt în distribuirea cuplului între axe și se asigură că aderența este păstrată exemplar.

Și în teren accidentat tracțiunea integrală se face utilă. Am abordat un traseu în pantă, cu suprafață alunecoasă și am ieșit cu bine. Cât privește unghiurile de atac și de degajare, ele sunt gândite doar pentru o familie care iese în aer liber. Nu este pentru cei care își doresc experiențe off-road.

Direcția este destul de precisă, însă nu oferă un feedback fiel, simțindu-se uneori artificială.

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, Passat Alltrack nu pune mari probleme, mai ales că poate fi echipat cu sistemul de camere care vede la 360 de grade. Chiar și fără el, lucrurile stau în continuare bine. Luneta este destul de generoasă, iar montanții posteriori nu pun mari probleme la manevrele în marșarier.

Oglinzile laterale sunt destul de mici în comparație cu dimensiunile mașinii, dar o ajustare completă vă poate scăpa de probleme.

Tehnologie

La capitolul tehnologie, puțini se pot compara cu mecanismul complex de patente pe care Volkswagen l-a demarat în ultimii ani. Și când spun Volkswagen mă refer la întregul grup. Mai devreme sau mai târziu, fiecare brand profită de pe urma noutăților tehnologice născocite în laboratoarele din Wolfsburg.

Este și cazul lui Volkswagen Passat, primul model al mărcii care beneficiază de tehnologia Virtual Cockpit, inaugurată inițial de Audi. Spre fericirea noastră, Passat Alltrack poate fi echipat și el cu acest display de 12.1 inch care ia locul ceasurilor de bord tradiționale. Echipat cu o putere de calcul admirabilă, sistemul procesează foarte repede și nu oferă reacții întârziate.

Toate indicațiile privind turațiile motorului, viteza de deplasare și ruta sistemului de navigație pot fi afișate simultan, fără întreruperi. Este opționalul pe care îl recomand cu mâna pe inimă atunci când alegeți un Passat. O să descoperiți o tehnologie care o să vă uimească. E drept că o să aveți nevoie de ceva timp să vă acomodați cu toate funcțiile. Și să învățați tot ce poate să facă. Nimeni nu are timp să citească instrucțiuni, dar ar fi bine să vă faceți.

Pe lista tehnologiilor noi trebuie să amintesc de farurile LED inteligente, extem de utile pe drumurile prost iluminate de la noi din țară. Util și asistentul la parcare, gata să facă redunant sistemul de camere cu vedere la 360 de grade.

Scaunele față ergonomice au și funcție de încălzire, apreciată mult în perioada codului galben pe care l-am traversat. Acoperișul panoramic, responsabil de inundarea habitaclului cu lumină, pedalele din aluminiu și climatizarea pe trei zone sunt alte detalii pe care nu le poți trece cu vederea. Sistemul head-up display este și el destul de util și oferă informații complexe, fiind printre cele mai avansate din segmentul de volum.

În ceea ce privește navigația, proiectată pe ecranul central de 8 inch cu funcție de proximitate, afișajul nu este tocmai prietenos. Există în prezent mai multe companii auto de volum care oferă indicații de orientare într-o grafică ceva mai atractivă.

Design

La capitolul design nu sunt foarte multe de zis. Volkswagen Passat Alltrack este un break înălțat, iar pe break-uri nu le iubește nimeni. Nimeni în România, pentru că în vestul Europei ele chiar sunt extrem de apreciate.

Singurele detalii estetice notabile ar fi protecțiile de caroserie argintii, jantele mari de 18 inch și neapărat culoarea Habanero Orange, care face toți cei 700 de euro pe care Volkswagen îi cere. Fără ea, Passat Alltrack ar fi fost încă un break monoton, de care te mirai să-l vezi așa înălțat.

Nu ne-a placut

  • Ruliu
  • Oglinzi laterale mici
Date tehnice - Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) 2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP 4x4 Aut7
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4777
Putere maxima CP (rpm)
190 (3500)
Latime mm
1832
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1900)
Inaltime mm
1530
Viteza maxima km/h
220
Greutate kg
1705
Acceleratie 0-100 km/h s
8.0
Ampatament mm
2789
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
66
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
639
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent)

Ultimele teste


  • Atipic

  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

Comentarii (19)

  • 47 de mii :) passat la pret de tuareg nou
    38 19
  • pretul e...
    ...nesimtire obraznica. hai sa ne gandim ce am putea cumpara la banii astia asa...un of road adevarat!
    38 21
  • 1. Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI Turbo 250CP - 36.420 TVA

    2. Subaru Outback 2.0 150CP 4x4 Aut Active - 37.980 TVA

    3. Peugeot 508 2.0 HDi 163CP hybrid -38.902 TVA
    39 15
  • Mai bine nu! Motive:
    - pret, s-a detaliat mai sus;
    - incredere in brand;
    - imagine pe strada.
    20 30
  • De tehnologizata, e tehnologizata si e clar ca interiorul ala e de nota 10 in cazul marcilor de volum, fie ca vorbim de ergonomie sau de materiale. Pacat ca la aproape 50.000 de euro nu e antifonata cum trebuie. Sunt masini la 20.000 care sunt silentioase in testele AM.

    Stilul exterior e banal, in stil VAG, iar pretul...WTF!?!

    In toiul scandalului dieselgate au zis ca maresc preturile pe viitor. Asta mi se pare stupizenie sau aroganta, tinand cont ca perioada 2016-2019 nu va fi una roza dpdv ale vanzarilor mondiale in cazul lor.

    @Tony 1. Insignia - aparuta in 2008
    3. 508 - aparut in 2010

    Parca daca achizitionezi o masina noua in 2016 si ai +35.000 euro de dat, nu prea vrei sa iei ceva de 6-8 ani, nu? In 6-8 ani s-au schimbat multe dpdv al platformelor si sigurantei, chiar daca unele dotari au fost aduse dupa facelift-uri...

    Outback merge, e din 2014. Talisman merge si mai bine ca se va vinde de anul asta. Noua Optima la fel.
    22 8
  • Este o masina scumpa, nimic de reprosat. Dar oare Tuareg are un motor la fel de puternic si e la fel de bine dotat? Plus ca Insignia este cu o generatie in urma si asta se cam simte fata de Mondeo sau Passat. Subaru este mai mult pentru excentrici. Este o masina foarte buna insa. A se intelege inainte de toate fiabila. Iar Peugeot 508 este altceva. Este un hibrid si este gandit mai mult pentru sosele. Passatul asta este gandit si pentru teren accidentat slab si mediu. Nu ma leg de increderea in brand (asta depinde de fiecare cum crede) si nici de imaginea pe strada (... asta nu prea am inteles... e pe principiul ce zice lumea? ar fi ultimul lucru la care m-as gandi).
    Chiar si asa la acesti bani m-as uita probabil la BMW X3 de 190 CP.
    44 6
  • extraordinare toate siglele alea pe spate alltrack, 4motion, 2.0 tdi, bluemotion, passat = pomu laudat
    29 14
  • Florin
    Nu aveti ce cauta pe acest site in conditiile in care comparati pretul unui model cu aproape toate dotarile puse pe ea, cu pretul de pornire al altui model (adica fara dotari optionale)!
    17 7
  • Marius
    Adevărul e că știu germanii să își facă reclamă și asta vinde bine.
    În legătură cu prețul, aș alege fără ezitare un SUV adevărat premium mai puțin dotat:
    http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volvo-xc60-edition-pro-66863.html
    http://www.automarket.ro/test-drive/volvo-xc60-facelift-2014-54105.html
    Dar trebuie cineva să cumpere și mașini germane...
    17 5
  • Redactorul trebuia sa-i dea 2-3 stele la pret. Maxim. Asta in conditiile in care rivalii directi sunt pana la 30% mai ieftini...
    14 13
  • Care sunt rivalii aia cu 30% mai ieftini? Asta poate la pret de baza, ca daca adaugi optionale ajungi si mai sus. Asta ca sa nu mai spun ca la nivel tehnologic concurenta e muult in urma.
    8 12
  • Passat-ul nu e o masina in zona mea de interes. Le vad pe strada, sunt faine si ma bucur ca exista lume care le cumpara. La ultimul Auto Show la mine in sat am facut cateva lucruri pe care nu le-am mai facut in viata mea. M-am urcat in cateva lecsus-uri, ba chiar am dat un ochi pe la honda si subaru. La infiniti n-am mai avut rabdare sa intru. E totusi vorba de timpul meu liber.

    Tot acolo m-am intalnit cu un bun prieten mare amator de VW si am mers impreuna si la standurile firmei din Wolfsburg. Cam saracacioasa oferta anul asta, sa fiu sincer, dar a fost un lucru care m-a lasat masca. Mi-am pus fundul intr-un Passat in echiparea de top si am remarcat cu stupoare un lucru de care nu iti dai seama cand te uiti de afara. Interiorul e ok, finisat in piele arata chiar bine iar display-ul central are acel balans si practicalitate superba de la un producator german de masa. Ceea ce m-a dat pe spate a fost insa spatiul interior. Nu stiu daca Passat are vreo varianta Long Wheel Base, dar in spate, distanta dintre genunchi si scaunul soferului e colosala. Nu sunt un tip foarte inalt dar nici scund :). Cert este insa ca era loc destul pentru cap, umeri si in general senzatia de spatiu individual e foarte clara. M-am dat jos din masina si i-am zis prietenului "Hai sa vedem portbagajul. Sunt convins ca au trebuit sa-l sacrifice la greu pentru spatiul de pe locurile din spate". Ei bine dragii mosului, cred ca in portbagajul ala incapea o juma' de Romanie, fara sa rabata bancheta din spate. Singura masina care m-a mai uimit la capitolul asta a fost Skoda Octavia.

    Deci despre ce vorbim cand discutam ca masina e scumpa? Da, cer mai mult decat concurenta, dar sa fim drepti. E o masina fiabila, spatioasa si care isi pastreaza foarte bine valoarea in timp. Motorul cu tot dieselgate-ul, e puternic si economic iar la capitolul tehnologie majoritatea proletariatului e mult in urma VW. Eu zic ca masina se merita iar cine nu vrea sa dea atatia bani pe ea, o poate astepta sh sau va face compromisuri la alte capitole cu alte firme. Vorbim de echiparea de top, ca la preturile de pornire, eu zic ca VW sta foarte bine.

    Sa nu uitam ca VW e plasat intre productia de masa si premium. Batalia cu taiota, honda, hiundai si altii e lasata pe seama Skodei si Seat-ului, pe pietele unde acestea sunt prezente bineinteles. Acolo unde e doar VW politica de preturi este cu totul alta.
    28 19
  • Mitica Blajinul
    @LauCalin, Subaru este mai mult pentru excentrici ? de unde ai scos asta? Subaru se vinde foarte bine, la ora actuala. Excentrici? Poate in Romania! No offence, man!
    6 5
  • Subaru e si nu e

    in Europa e pentru execentrici, sub 0,3% cota de piata
    in SUA e altceva, e pe o panta ascendenta continua de 7 ani de zile si vinde cat Dodge
    4 2
  • @zarnesteanu: Comentariul tau e obiectiv si de bun-simt - nu ma mira deci c-a fost "notat" negativ per total, fiindca-i aglomeratie serioasa de "experti auto" si prin zona asta.
    Subscriu deci la ce ai scris (mai ales privitor la spatiul interior incredibil al Passat-ului, dar si la motivele politicii de preturi a VW, marca pozitionata deja "semi-premium" si datorita unui marketing abil.)

    Ontopic acum: fotografiile articolului sint extraordinare - felicitari redactorilor AM pentru ele - dar textul in sine e cel putin derutant, incepind chiar cu titlul.
    N-o fi deci concernul VAG mort si ingropat, dar nici pe roze nu sta, asa ca de unde oare un "val de simpatie"?!
    Simpatie - n.b. : pentru SUV-uri - de care s-ar bucura si Alltrack-ul, desi e, citez, "un break înălțat, iar pe break-uri nu le iubește nimeni. Nimeni în România, pentru că în vestul Europei ele chiar sunt extrem de apreciate."
    15 4
  • observ numai VALURI de "SIMPATIE" :DDDDDDD
    8 3
  • Vw DRIC
    5 7
  • Mecanicu'
    Sunt posesor de VW Passat B8 Limousine 2015, luata la un pret foarte bun si foarte bine dotata.

    Intr-adevar daca o iei la pret de lista te ustura, daca reusesti sa rezolvi problema pretului sigur vei fi fericitul posesor al unei masini de care vei fi foarte multumit.

    motive de satisfactie:

    1. Scaune certificate AGR - doar 3 producatori ofera asa ceva insa doar pe modele de top: Mercedes, Volksvagen, Opel si producatorul de scaune Recaro
    2. Tractiune si comportament rutier: este o masina care pune foarte bine puterea pe asfalt si sta foarte bine pe strada.
    3. Spatiul interior este mai bun ca la bmw seria 5 si audi a6
    4. Calitate de fabricatie foarte buna, antifonare exemplara
    5. Masina mea are 1433 kg si un consum foarte bun, undeva la 4,9


    Din punctul meu de vedere masina prezentata este foarte buna, insa pretul este mare, daca se poate reduce pretul cu siguranta nu se va plange nimeni de calitate, utilitate si competentele masinii
    17 3
  • Mecanicu'
    uitasem de conectivitate ok....cutie automata ok....navigatie ok
    13 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru