Miercuri, 06.03.2024
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vine un moment în viață când trebuie să renunți, fie la nopțile pierdute, fie la zilele lungi fără niciun plan, fie la vicii, fie la orașul natal. Procesul se numește de multe ori maturizare și se poate manifesta și atunci când ne referim la un produs. Spre exemplu, consumatorii au trecut de la băuturile răcoritoare, la cele din sucuri naturale, sau de la cafea oferită de automate, la cafea de specialitate.
Gusturile se schimbă, obiceiurile se schimbă, oamenii se schimbă. Prin urmare, de ce nu s-ar schimba și mașinile?
Volkswagen Passat nu va mai fi oferit alături de varianta de caroserie sedan, atât de iubită de publicul din România și de marile flote ale companiilor. Pare o decizie dramatică, despre care mulți vor spune că este dictată doar pentru a ne alinia la nevoile Vesticilor, unde break-ul a fost întotdeauna lider.
Eu cred că decizia este dictată, mai degrabă, de costurile de dezvoltare. Încă o caroserie, iubită de câteva piețe mici, nu justifică investițiile uriașe. În plus, majoritatea producătorilor au renunțat la sedan-uri.
Și uite așa ne-am ales doar cu varianta break a noului Volkswagen Passat. Fie că ne place sau nu, trebuie să strângem din dinți și să spunem „da”. Practic, dacă e să judecăm după principiile de mai sus, putem spune că piața de la noi este obligată să se maturizeze. Sau, pe scurt, e obligată să îi placă ceea ce Vesticilor le place de mulți, mulți ani. „De-o fi bine, de-o fi rău, bucuroși le-om duce toate”, vorba poetului. Și chiar avem cu ce duce, pentru că noul Passat e foarte încăpător.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE ÎN FRANȚA
Volkswagen Passat
Elegance 2.0 TDI DSG
- Pret de pornire 37.894 €
- Pret model testat 44.548 €
Motor / Transmisie
Dacă n-am avut cum să aleg o altă variantă de caroserie, măcar am avut de unde să optez atunci când a venit vorba despre motorizări. Am rămas consecvent unei motorizări pe care românii au iubit-o decenii întregi: 2.0 TDI. Da, știu, mulți se vor grăbi să-i cânte prohodul dieselului, însă eu cred că mai există potențial acolo. Asta crede și Volkswagen, din moment ce oferă în continuare acest motor, cu mai multe versiuni de putere: 150 sau 193 de cai. Dacă deja ai trecut peste perioada diesel, atunci poți avea și versiuni pe benzină sau plug-in hybrid. Acestea din urmă au o autonomie pur electrică de 100 de kilometri.
Revenind la bătrânul diesel testat de mine, trebuie să vă spun că am avut alături versiunea de 150 de cai putere. Și nu m-am simțit submotorizat, deși vorbim despre o mașină care măsoară aproape 5 metri.
Cuplul motor generos, de 360 de Nm, livrat între 1600 și 2750 de rotații (adică pe o plajă destul de generoasă pentru un diesel), continuă să fie savuros și să îți ofere senzația de mașină old-school. Asta, deși, sunetul gutural specific unui diesel a fost mult estompat. Nu mai vorbesc de vibrații, care au fost eliminate complet. Observi cel mai bine asta la pornirea și repornirea motorului, la semafor. E o bucurie să scapi de părțile mai puțin plăcute ale acestui motor.
Cei patru cilindri diesel sunt asociați întotdeauna unei cutii automate DSG cu 7 rapoarte. În modul normal de utilizare, cutia e destul de lentă și se grăbește să te ducă în treapta a șaptea, pentru a reduce consumul. E destul de greoaie și sunt momente în care ți-ai dori să fie mai promptă cu retrogradarea. Dacă o să treci cutia în modul Sport, atunci o să obții o exploatare mult mai promptă și plăcută. Recunosc, am fost tentat să o las doar în S.
Mașina cântărește 1.7 tone și este cu aproape 100 de kilograme mai grea decât benzina de aceeași putere. Însă, cuplul a compensat din plin pentru kilogramele în plus.
În concluzie, a fost plăcut să mă mai pot bucura de un diesel clasic, cu mult cuplu, capabil să miște bine un break de asemenea dimensiuni, atât în oraș, cât și pe autostradă. Există resurse și curaj, chiar și pentru depășiri pe Valea Oltului.
Consum
Sunt câteva capitole la care dieselul este imbatabil. Iar unul dintre ele este consumul. Chiar dacă Volkswagen oferă și benzinarul de 1.5 litri TSI, pe care îl ajută cu un sistem mild-hybrid la 48V, trebuie să vă împăcați cu ideea că nimic nu bate dieselul.
O să vă exemplific. Acest uriaș, cu doi oameni la bord și bagajele lor, a consumat doar 6.3 litri/100 de kilometri, deși nu l-am menajat deloc, nici pe autostradă, nici pe drumurile virajate de pe Riviera franceză.
În fișa oficială, Volkswagen promite un consum mediu de 5.6 litri/100 de kilometri, adică o valoare fezabilă pentru o exploatare cuminte. Dacă ne uităm în segment, vedem că nu mai avem foarte multe alternative. Peugeot 508 SW, cu motorul diesel de 130 de cai putere, promite un consum de 5.5 litri, deci foarte aproape de Passat, doar că în acest caz vorbim despre numai 130 de cai putere.
Performanţe
În cazul fiecărui diesel, cuplul este savuros și te mișcă bine de pe loc. Însă, atunci când vine vorba de performanțe, nu vă imaginați că mașina asta va face un sprint până la 100 de km/h care să impresioneze. Este o valoare decentă, specifică unei mașini de familie, axată pe confort.
Așadar, accelerația de la 0 la 100 de km/h se întâmplă în 9.3 secunde. Viteza maximă se oprește la 223 de km/h, adică suficient pentru a ține piept multor mașini pe autostrăzile fără limită de viteză din Germania. Facem ce facem și tot la Vest ajungem să ne referim.
Însă, când vine vorba de comparație directă, trebuie să aruncăm un ochi tot în Franța, la Peugeot 508 SW. Acesta promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 11.4 secunde, mult în urma Passat-ului.
Interior
Aici s-au schimbat multe. Și în bine. Nu e ca și cum actualul Passat nu era construit bine, însă, acum pot spune că modelul german se apropie periculos de mult de segmentul premium. Cel puțin pe echiparea de top, testată de mine. Calitatea plasticului moale, pielea fină, îmbinările, finisajele, totul este de o calitate superioară.
O să iubești să pipăi interiorul, mai ales dacă îl comanzi într-o nuanță deschisă, ca cea din poză. Am urcat și într-o echipare de bază, iar calitatea s-a păstrat. Doar în zonele inferioare am găsit clasicul plastic tare și neprietenos.
Alte detalii care m-au făcut să mă simt ca într-o mașină premium? Cotiera cu deschidere dublă, foarte încăpătoare, scaunele ErgoActive cu masaj în standard (e timid, e drept), spațiul oferit oricărui pasager.
Cei care nu sunt obișnuiți cu noile modificări din Grupul Volkswagen, trebuie să știe că levierul schimbătorului s-a mutat acum sub volan. O să treacă puțin până vă obișnuiți cu el acolo. De altfel, nici ergonomia nu mai este la fel de bună precum v-o aminteați. Acum, ecranele uriașe înglobează cam toate funcțiile și te obligă să interacționezi cu ele și atunci când conduci. Nu e plăcut. Din fericire, măcar acum au iluminat zona tactilă de la baza ecranului, ajutându-te să reglezi temperatura sau volumul și pe timp de noapte.
Când vine vorba despre spațiu interior, Passat-ul este Superb. La propriu și la figurat. Pentru că găsești același nivel de spațiu ca în fratele din Praga. Mult spațiu la nivelul picioarelor și la nivelul capului. Geamurile laterale sunt mari și contribuie la impresia de spațiu. În plus, materialele sunt de o foarte bună calitate și aici.
Unul dintre motivele pentru care Vesticii au iubit dintotdeauna break-ul este evident: portbagajul. Vorbim de mai multă utilitate și mai mult spațiu decât în cazul unui sedan. În cazul noii generații Passat, portbagajul a crescut de la 650 la 690 de litri, este acționat electric și vine cu spații de stocare inteligente, plus elemente de ancorare.
Antifonarea este la un nivel înalt, pentru că, atât parbrizul, cât și geamurile laterale beneficiază de laminare. Așa se face că pe autostradă, la viteze mari, zgomotul de vânt nu te face să crești volumul sistemului audio.
Preţ de achiziţie
Noul Volkswagen Passat pornește de la 33.500 de euro pe piața din România. Bineînțeles că e un preț mai mare decât al vechiului model. Însă, acum, versiunea de bază vine cu o listă lungă de dotări.
Printre altele, o să găsești faruri și stopuri LED, jante din aliaj, de 16 inch, tapițerie din microfibră, scaune față cu funcție de masaj, instrumentar de bord digital, ecran central de 32 cm pentru sistemul multimedia, sistem de climatizare pe 3 zone și volan îmbrăcat în piele. da, din păcate, motorizarea va fi una modestă, de 1.5 litri și 130 de cai putere.
Dacă te gândești la dieselul testat de mine, atunci trebuie să știi că el pleacă de la 41.500 de euro. Însă, dacă vrei ceva mai multe dotări, adică echiparea de top Ellegance, prețul ajunge la 44.500 de euro. Și sigur nu te vei opri aici, pentru că mai poți bifa câteva opționale.
Prin comparație, Peugeot 508 SW pleacă de la 34.700 de euro, însă dieselul, cu echiparea de top GT, va ajunge să coste 44.700 de euro.
Siguranţă
Volkswagen Passat Variant nu a fost testat încă de către organismul internațional EuroNCAP. Însă, vine echipat cu o mulțime de sisteme de siguranță, implicit cu un sistem de rulare semi-autonom.
Toată suita de sisteme esențiale este prezentă la bord. De la recunoașterea pietonilor și bicicliștilor, până la pilotul automat adaptiv care adaptează viteza în funcție de datele navigației.
Cel mai probabil, atunci când va fi testat, Volkswagen Passat Variant va obține 5 stele.
Ţinută de drum
Marea noutate pe care o introduce Passat la nivel de suspensie are legătură cu amortizoarele. Acestea au două valve și pot face o mai mare diferență între modurile de rulare alese. Nu are rost să vă amăgiți cu ideea că mașina va putea să meargă tare pe viraje.
Există un ruliu destul de pronunțat și îți vei aminti mereu că te afli într-un break. Însă, hai să vorbim despre adevărata menire a unui Passat. Autostrada sau drumurile lungi vor fi o plăcere. Mașina este extrem de confortabilă și va înghiți kilometri fără nici o problemă. Suspensia absoarbe foarte bine orice denivelare și reușește să te desprindă de problemele infrastructurii, ca o soție grijulie care te face să lași problemele de la muncă dincolo de ușă.
Da, este confortul pe care l-ai așteptat întotdeauna de la o mașină de familie. Asta vine și din faptul că antifonarea suspensiei este foarte bună.
Direcția are un nivel bun de asistare, însă nu comunică foarte multe despre suprafața de rulare, așa că doar în anumite momente vei ghici care sunt limitele aderenței. Partea bună este că direcția se va dovedi foarte plăcută atunci când ești în oraș.
Vizibilitate
Volkswagen are o rețetă clară când vine vorba de vizibilitate. Și nu se abate de la ea, indiferent de rețeta estetică pe care o adoptă. Există o suprafață vitrată generoasă, atât în partea din față, cât și în partea din spate. Geamurile laterale sunt și ele mari.
Oglinzile laterale și luneta sunt bine proporționate, iar oglinda retrovizoare poate deveni digitală prin simpla apăsare a unui buton. Ai și un sistem de camere cu vedere la 360 de grade, însă, drept să vă spun, calitatea imaginii nu a fost una foarte bună.
Tehnologie
O să vă rog să-mi permiteți să mă enervez. Și, dacă o să citiți mai departe, probabil o să vă enervați și voi. Noul sistem multimedia instalat de Volkswagen pe noile Passat și Tiguan este enervant de bun. Este enervant, pentru că înțelegi să generația precedentă de sisteme multimedia a fost una de sacrificiu. Știm cu toții că au fost unele probleme de conectivitate și de software, pe care germanii au tot încercat să le rezolve cu update-uri.
Acum, din fericire, totul pare la un nivel cu mult superior. În spatele volanului ai un instrumentar de bord digital, cu o dimensiune de 12 inch, foarte generos și cu o grafică excelentă. Mai mult, el beneficiază de un geam antireflex, așa că vei vedea fără probleme tot afișajul, chiar și în lumina puternică a soarelui.
În centrul planșei de bord poți avea un ecran de 12.9 inch, oferit standard. Însă, dacă pare insuficient, puteți opta pentru ecranul mare, de 15 inch, e drept, montat puțin ca nuca în perete pe planșa de bord. Pare că au instalat un televizor, fără să se obosească să-l integreze cumva.
Trecând peste acest aspect estetic, trebuie să spunem că el se află în câmpul vizual și beneficiază acum de o grafică mult îmbunătățită. Simțul tactil a fost îmbunătățit, ca de altfel și procesorul. Meniul a fost și el modificat și îți oferă acum acces la o mulțime de aplicații. Totul se mișcă perfect și este intuitiv.
Mi-aș dori să transpunem acest sistem și pe modelele de acum 3-4 ani. Simt că e același salt pe care l-a făcut Mercedes-Benz atunci când a trecut la actualul MBUX.
Lăsând la o parte sistemul de infotainment, trebuie precizat că acum Passat nu mai folosește un sistem audio de la Dynaudio, ci unul de la Harman Kardon. Avem și o aplicație care promite să miște mașina atunci când nu te afli la volan. Pe o distanță scurtă, ce-i drept. De asemenea, poți memora poziția unui loc de parcare, iar mașina va ști să parcheze singură de fiecare dată când ajungi acolo. Nu lipsește sistemul Head-Up display cu realitate augmentată, pe care, o să recunosc, n-am apucat să-l testez.
Însă, am testat noua recunoaștere vocală, care este mult mai promptă. Uneori mult prea promptă.
Design
Noul Volkswagen Passat s-a apropiat destul de mult, din punct de vedere estetic, de aerul modelelor electrice din gama ID. Cel puțin în partea din față. Ai faruri fluide și o bandă LED care le unește. Asta dacă o să comanzi farurile Matrix IQ Light, care aduc și semnalizare dinamică.
Asemănările cu gama electrică Volkswagen ID ne aduc și un coeficient aerodinamic excepțional pentru acest segment: doar 0.25. Este o valoare pe care o regăsești în segmentul premium.
Dincolo de design, o să observi că mașina este acum mai mare. Simțitor mai mare. Pentru că are o lungime extra de 14 centimetri. Dintre aceștia, 5 centimetri s-au dus în dreptul ampatamentului. De aici și spațiul acela uriaș pe bancheta spate.
De afară, o să înțelegi rapid că este vorba despre o mașină lungă de aproape 5 metri. Cam cât era un BMW Seria 7 acum câțiva ani.
Ne-a placut
- Spațiul interior uriaș
- Calitatea materialelor pe echiparea de top
- Consumul redus al dieselului
- Geamurile mari
- Tehnologia oferită
Nu ne-a placut
- Ergonomia climatizării
- Prețul piperat
- Calitatea imaginii oferite de camerele video
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Asta parca e o copie chinezeasca dupa un VW nemtesc
De banii astia de fapt obtii o scoda cu un televizor in bord deoarece cica unii zic ca "the new Volkswagen Passat has been developed by Skoda alongside the new Superb"
Iar vechea generatie superb break se conduce, pardon navigheaza precum o barca pe valurile agitate ale vremurilor.
Este una din extrem de putinele masini care imi provoaca rau de masina. Si la propriu si la figurat. Ei cica e "confortabila". O fi daca meseria de baza este marinar.
O să vă exemplific. Acest uriaș, cu doi oameni la bord și bagajele lor, a consumat doar 6.3 litri/100 de kilometri, deși nu l-am menajat deloc, nici pe autostradă, nici pe drumurile virajate de pe Riviera franceză."
Asa este. Nimic nu poate bate Dieselul la ora actuala. De aceea trebuie distrus. :) La fel ca tot ce e bun in lumea in care traim. Ca tot ce s-a obtinut prin atata efort si suferinta. Tot absolut trebuie distrus, pentru ca niste smecheri s-au trezit sa ni se urce in carca. Sa traim cat mai prost intru imbuibarea lor. Si sa ne imputinam, cu cat mai putini cu atat mai bine. Sa ramana mai mult pentru ei, sleahta de dobitoci nesatui si buni de nimic. Putere si resurse infinite pentru trupa de "binefacatori" grijulii cu planeta, cu natura, cu fauna, cu oxigenul, cu resursele chimice, cu ozonul, cu orice in afara de noi, cei care ii suportam in continuare si le acceptam mizeriile.
Dar aiurea că nu mai e sedan. La ce îți trebuie portbagaj? Arata ca un dric. Cine vrea sa care sa își ia tigaie franțuzească, asta germane sunt de fițe, nene.
Auzi, varianta cu i-ul roșu câți cai are?
prin vitan unde's cele mai obosite e o vorba: "cati vrei, nene!"
plus ca pelea e ...alcantara
:)))
Acum, serios vorbind, ca a doua mașină e acceptabilă, ca electricele. Problema e: ai da 40.000 pentru a o folosi ca a doua mașină?
Designul exterior și interior lasă de dorit iar calitatea materialelor e interioara. Nu e de mirare ca au "colaborat" cu Skoda.
Trendul e clar, îl înțelege și bombardierul, de-aia plânge cu suspine.
Unde vad un regres fata de 8,5 este la marime, modelul pe care il inlocuieste era deja imens, ce om sanatos la cap nu era multumit cu Superb sau Passat, de ce au trebuit lungite?
Asta a adus de la sine consum mai mare (eu scot cu 2.0 TDI consum mai bun decat voi), acceleratie mai buna si este mai usor de parcat. Modelul nou are aceleasi motoare dar peste in jur de 150 kg in plus. Unde este ecologia?
Un alt minus este lipsa butoanelor fizice pentru clima.
In special asta de mai sus care mai devreme zicea:
"Sa traim cat mai prost intru imbuibarea lor. Si sa ne imputinam, cu cat mai putini cu atat mai bine. Sa ramana mai mult pentru ei, sleahta de dobitoci nesatui"
Păi mai zburătoare...ori sunt sărac ori îmbuibat și nesatul?
si iar vrajeala ca consuma mai putin?
Ei vor să vândă ID7, ăsta e așa, să umple golul.
Dieselul pe mașini mari încă este fără rival la economie și rulare fără efort.
hibridele bat si la consum. oricum diferenta e de seminte in ziua de azi, ca si benzinarele sunt turbo si mai avansate decat echivalentul dizal.
2.0 TDI a trecut de 6 pe motiv că a fost condus sportiv. Rezervor mai mare, autonomie mai mare.
tu ai facut o observatie legata de o situatie punctuala, iar @02:28 observa, la general, ca hibridele nu difera decat la nivel de maruntis.
adevarul ca asa va trantiti cu poponeata de pamant cand vi se arata negru pe alb ca dieselurile nu sunt chiar minunea :))))
Pentru ca ma batea gandul la un moment sa schimb Passatul cu ceva cu cutie automata, garda la sol un pic mai mare si lungime totala ceva mai mica, am cerut si obtinut pentru cateva zile de la firma la care lucrez o Toyota CH-R hibrid 122 CP si am refacut traseul meu obisnuit in exact aceleasi conditii, consumul a fost 7,9 (+75% inseamna enorm).
Doar in oras, Toyota devine mai economa, dar doar cu foarte putin. Cum eu nu circul in oras cu masina decat foarte rar spre deloc pentru ca mi se pare un chin teribil, am hotarat ca e mai intelept sa raman cu Passatul diesel.
Nu mai pun la socoteala spatiul si confortul incomparabile, putere si cuplu mai mari pentru a urca lejer rampe lungi, costuri mici la revizii sau valoarea mai buna in caz de revanzare. Face in curand 10 ani, am depasit 230.000 km si n-am avut nicio problema tehnica, deci oricat renume ar avea Toyota de rege al fiabilitatii, in cazul meu n-ar avea ce avantaj sa prezinte, dar bine, eu si ingrijesc masina si o folosesc ca la carte.
Adevărul e că n-ai caracter.
Ca si taximetristii...
@Adi, iar eu am o cunostinta cu acelasi CHR de 122CP si nu sare de 4,8%. Concluzia ta (nu zic nici prosteasca si nici nesimtita) e irelevanta. Pentru ca un hibrid poate avea un consum si de 9%. Care nu este unul general.
@disfunctional analfabet....nu contest. Punctual vorbeam despre HIBRIDE.
ce nu intelegeti voi e ca in romania majoritatea foloseste masinile nu la viteze de 140 iar in extraurban doar ca exceptie. buna dimineata trezirea, aici nu e germania, poate doar acolo sa mai renteze dizal daca faci autobahn mult.
ca e bine sau rau, asta e realitatea la rumani, cei mai multi le freaca prin orase la viteze medii penibile, distante scurte, variatii mari si dese de viteza si muuuulte ore de functionare pe loc.
orice electrica, care implicit stie sa recupereze si nu pierde aiurea energia rupe in bucati toate dizalurile si benzinele hibridizate si nici nu pute. locul tacanitorilor e la muzeu, nu pe strazi.
Chiar și 120-125. E complet irelevant că uneori, când ai noroc și doar pe o bucata de autostrada, mergi cu viteza asta. Contează media. Lunara, anuală. În funcție de cum și unde folosești masina o motorizare poate fi mai eficienta decât alta.
Mai contează și prețul de achiziție și mentenanța. Degeaba salvezi un pic la un drum dacă nu recuperezi diferența de preț și costuri de mentenanță și taxare.
Eu locuiesc în vest unde sunt mult mai multe autostrazi și drumuri în regim de viteza de autostrada. Practic orice drum mai lung de 50km e pe autostradă. In oraș nu prea merg cu mașina.
Totuși viteza medie e departe de 125 km/h.
Dezavantajele care ar fi? Ca au scumpit nataraii motorina? Cu toate ca e mai ieftina de produs decat benzina? Hibridul e o minciuna. E sofisticare aproape inutila: economiile de combustibil sunt neglijabile. Dieselul nu e bun doar pentru consum mai bun la drum lung, ci pentru putere, cuplu, durabilitate. Dieselul de la VAG e notoriu ca pt ca merge peste 600.000 de km fara probleme. Dieselurile de la Mercedes dau ceasul peste cap, merg peste 1 mil de km fara reparatii, fara schimbat bateriile si motoarele ca la Tesla.
Germanul asta se apropie de 2.000.000 de km cu o Tesla. Omul e tipicar maxim, e german: incarca intre 15 - 70%, nu depasteste 100 km/h. Musk nu se lauda cu el: A schimbat 13 motoare si 4 baterii!!! Toate pe garantie. Dar unii ca @ds lauda "electromobilitatea". Cap ai, minte ce-ti mai trebuie? :))
https://www.msn.com/en-us/autos/news/tesla-owner-drives-almost-124-million-miles-putting-service-to-work/ar-AA1kZtoo
PS: aia cu dizăl care e bun pentru putere și cuplu e perla zilei.
2. dieselul consuma mult mai putin ca orice benzinara, fie ea si hybrid. vorbim de media per total, oras +autostrada. acuma depinde si ce faci cu masina, nu poti sa generalizezi.
Băi, Lache, când o fi și-o fi sa schimb mașina o să te consult. Numai să -mi zici prin ce stație de taxi îți faci veacul. Până atunci vezi-ti de punga cu semințe de floarea soarelui, te sun eu, fii pe fază.
Dacă mergi preponderent in afara orașului diferența de consum e mica. 2-3l/100km. Sa zicem 3. Asta înseamnă o diferență de 4 euro la 100km.
Dacă plătești 2000 euro în plus pe diesel fata de modelul echivalent pe benzina, trebuie sa parcurgi 2000 : 4 * 100 = 50,000 km ca sa ajungi la paritate. Fără sa mai luam în calcul service și altele.
De altfel un calcul similar îți arată că ieși mai ieftin cu o electrica, în 50000km. Dar asta e alta poveste.
clar, s-a stricat vodka
https://www.euronews.ro/articole/agentia-de-mediu-a-ue-avertizeaza-nivelurile-de-poluare-atmosferica-din-europa-su
in caz ca ti-e lene sa citesti, articolul, uite propozitia care rezuma tot:
În orașe, transportul este principala sursă de poluare.
Informaţiile publicate de euronews.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
”ieși mai ieftin cu o electrica” - dada, dacă faci naveta, ai casă și încarci de la panouri, că balena asta și e mașină de făcut naveta.....așa-i că dacă punem prețul pe kWh de la stațiile rapide se dă ”calculul” peste cap?
”motorul pe benzina nu tine cat tine Dieselul” ... schimbi injectoare, pompă de injecție, componente EGR (numai piese ”ieftine”) și tot nu e mai fiabil, la benzină schimbi doar bujii, asta presupunând că există pe ambele turbo. Dar comparând cu turbo, nici vorbă să fie consum dublu la benzină....de fapt la mașini mici și compacte GPL-ul bate motorina și la costuri și emisii.
Problema la tine nu e ca nu gandesti (e de la sine inteles pe partea stanga) ci ca esti si naiv si crezi balivernele organismelor de mediu. :) Pai ce ai vrea sa scrie aia? Normal ca-si sustin agenda! Duuuh! :)
@Kap: un motor pe benzina de 1.3, turbo, 160 CP in oras consuma 11 L/100 de km. Unul Diesel de 1.6 turbo de 150 CP consuma 6. Ok, nu e dublu, dar e pe acolo. E aproape dublu. Poftim. Happy now?
Tu: "omule, consuma DUBLU benzina". "in oras consuma", "nu e dublu, dar e pe acolo"
Atât.
nu pot sa cred, stau sa ma justific la neica nimeni pemeceu.
in plus, nu e nimic de crezut ca nu suntem la biserica, aici e vorba de informare asupra unor fapte certe, documentate.
acele organisme de mediu pe care tu le urasti visceral pentru ca nu le intelegi menirea sunt formate din personal inalt calificat, cu un anumit nivel de pregatire stiintifica, unde se face cercetare si apoi se formuleaza in consecinta politici de mediu pentru beneficiul intregii societati.
sau te pomenesti ca ai prefera sa sustin parerologia ta plina de ura si fara niciun fundament obiectiv. hai ca te alinti prea mult sosocule egoist, consum in zadar prea mult timp cu tine.
nu incerc sa iti destup mintea, dar dezinformarea ta grosolana trebuie combatuta. ai funingine de diesel si pe cortexul cerebral, deci mintea ta e oricum compromisa, bine imbibata de doctrina trumpista, da, idolul tau care a zis ca stiinta nu stie. (I don't think science knows, actually) te raliezi acestor idiotenii conspirationiste doar ca sa-ti suporti mai usor mediocritatea, asa se intampla cand nu inveti la scoala si iti bati joc de colegii care aleg sa invete. aia ajung bine in viata, pe functii mari in corporatii sau in institutii de varf, bine recompensate financiar spre invidia ta, iar tu ramai la spart seminte pe refrene trumpiste cu de-alde serif & co.
depinde ce faci cu masina, da. in oras dieselul de 2.0 tdi, pe distante scurte consuma mult. 9-11%. vorbim de 2-3 km. la fel ca benzina. dar la drum intins, diferenta e de cel putin 2 litri. nu mai vorbim daca mergi doar pe autostrada, unde diferenta e mult mai mare, gen 4 litri.
vorbesc de masini detinute, toate din vama vag binenteles. 2.0 tdi, 300 mii km, 1.5 tsi 80 mii km si 1.4 tsi 50 mii km. Probleme la motoare: 0.
Am tot spus că din 2035 și din 2045 vor continua discuțiile și disputele despre nimic, dar acum, în 2024 este clar pentru toți țugurlanii naivi că trecerea la mașini electrice nu se face peste noapte, nu există termene la care să nu se poată renunța, drept dovadă că din ianuarie 2024 au început să crească vânzările de ICE, inclusiv diesel.
Economia trebuie și va continua să evolueze pe rațiuni de oportunitate și profitabilitate. N-ai să apuci să prinzi parc auto electric. :)))))))))
Va fi mai ieftin să produci o electrică? 60% dintre șoferi nu vor adopta o mașină electrică niciodată din cauza infrastructurii. Deci, lucrează la versuri! Alea vechi nu mai merg!
Un alt mod de a spune ca vor ajunge mai repede în sicriu decât în electrică.
Noi, restul, suntem mai optimiști.