Marti, 17.02.2015
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mersul pe sârmă. Un joc periculos, pentru care nu eşti pregătit decât atunci când ai decis să rişti totul de dragul popularităţii. Volkswagen nu ştie să meargă pe sârmă. Nici nu îşi doreşte. Are în faţă un plan clar, de la care nu îşi permite să se abată doar pentru o porţie de adrenalină care ar putea afecta echilibrul financiar.
Faceliftul lui Jetta este încă o dovadă că germanii preferă să privească lucrurile plat şi pragmatic. Fără oscilaţii, fără deraieri inutile, fără acte de bravură care nu îşi au finalitate. Jetta a învăţat tot ce trebuie în laboratoarele Grupului VAG şi acum este gata să îşi ducă mai departe cariera în ritm ascendent.
Volkswagen Jetta (2014-2017)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 Highline
- Pret de pornire 16.372 €
- Pret model testat 29.627 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Despre cele trei litere T, D şi I s-au scris adevărate epopei de-a lungul ultimului deceniu. Mai ales dacă ne referim la un diesel cu ştate vechi în gama Volkswagen, cum este 2.0 TDI.
Am reîntâlnit agregatul cu patru cilindri sub capota noului Jetta facelift şi m-am bucurat încă o dată de asocierea sa cu o transmisie automată. Spun m-am bucurat pentru că legătura pe care acest motor o are cu celebra cutie automată DSG este una specială, bine gândită, asemănătoare legăturii dintre mamă şi fiică.
Este un întreg pe care îl digeri cu plăcere, de la turaţii reduse (1750 rpm), atunci când cei 340 de Nm încep să se simtă la capacitate maximă. De asemenea, exploatarea celor 150 de cai se face şi ea foarte bine. Resursele sunt suficiente chiar şi atunci când maşina este încărcată complet cu bucuriile unei familii numeroase.
Livrarea lor către puntea faţă se face liniar, plăcut şi pe nesimţite cu ajutorul celor şase rapoarte. În situaţii de urgenţă, DSG-ul retrogradează eficient, padelele din spatele volanului fiind un ajutor concret în acest sens. La fel de util este şi modul Sport al transmisiei cu dublu ambreiaj, extrem de alert, uneori mult prea zelos cu turaţiile.
Ce ar fi de reproşat? Faptul că motorul continuă să fie uşor zgomotos, mai ales atunci când acul turometrului se îndreaptă către zona roşie. De asemenea, dimineţile reci aduc cu ele şi câteva vibraţii uşoare până când lucrurile se mai încălzesc.
Consum
Noul Jetta promite să fie un campion de consum, asemeni celorlalţi fraţi din segmentul compact. Tehnologia Bluemotion, de care dispune Volkswagen în laboratoarele sale, a fost strecurată şi aici. Ea presupune instalarea unui sistem start-stop, care opreşte motorul la semafor sau în condiţii de staţionare în trafic intens. Repornirea se face cu uşoare vibraţii, însă ele nu sunt deranjante.
Consumul extraurban a urcat doar până la 6.2 litri/100 de kilometri, deşi pedala de acceleraţie nu a fost apăsată ca la carte. Am primit totuşi ajutor în acest sens de la transmisia automată DSG, care tinde să funcţioneze la un regim mic de turaţii, pentru a favoriza consumul.
Valoarea medie de consum anunţă 4.5 litri/100 de kilometri, o valoare bună, dar departe de cea a lui Mazda3 Sedan, cu aceeaşi putere, însă cu transmisie manuală.
Şi Opel Astra Sedan este ceva mai economic, cu o medie de 3.7 litri/100 de km. E drept însă că vorbim de 20 de cai putere în minus şi de lipsa unei transmisii automate.
Dacă luăm în calcul şi fratele de concern Skoda Octavia, valoarea sa este identică cu cea a lui Jetta.
Performanţe
În ceea ce priveşte performanţele, modelul german poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 8.9 secunde, o valoare decentă pentru o maşină de familie.
Cu toate acestea, în segment mai există Octavia şi Mazda3, care stabilesc un timp ceva mai bun. Jetta rămâne totuşi mai rapidă decât Astra sedan, codaşul acestui clasament.
Cât priveşte viteza maximă, ea păstrează cea mai mare valoare în comparaţie cu rivalii enumeraţi mai devreme, oprindu-se la 218 km/h.
Interior
Faceliftul îşi pune amprenta şi asupra interiorului, care primeşte acum o doză de contemporaneitate. În spatele volanului regăsim un computer de bord cu afişaj color, acţionat destul de intuitiv cu ajutorul butoanelor de pe volan.
Ergonomia este bună la acest nivel, cum este şi în cazul sistemului de climatizare. Poate de aceea se şi păstrează aspectul conservator al acestei zone din planşa de bord.
O planşă de bord compusă din materiale moi şi inserţii cromate sau de plastic lucios, capabil să te transpună pentru câteva minute într-un segment superior. Din păcate, toate aceste accente premium sunt îmbinate cu un plastic mediocru în partea inferioară a planşei de bord şi pe uşi.
Aici, Jetta recuperează prin spaţiile de depozitare bine gândite, printre care şi unul din cele mai inspirate spaţii pentru telefonul mobil.
Scaunele sunt destul de confortabile şi oferă o susţinere laterală bună pentru pasagerii de pe locurile din faţă. Pe locurile din spate pot circula fără probleme trei adulţi, chiar dacă spaţiul pentru picioare nu este chiar cel mai generos din segment.
În portbagaj însă, avem un volum de 510 litri, mai mare decât cel al rivalilor Opel Astra şi Mazda3, însă destul de departe de cel al lui Skoda Octavia. În plus, gura de încărcare a lui Jetta face ca accesul să fie destul de greoi, mai ales în partea din spate a acestuia.
Preţ de achiziţie
Noul Volkswagen Jetta facelift pleacă de la 16.400 de euro, însă versiunea testată de noi, cu motor diesel şi cutie automată DSG ajunge chiar şi la 25.800 de euro. O diferenţă mare între intrarea în gamă şi versiunea de top. Dacă mai adăugăm şi opţionalele, obţinem un preţ final de 29.700 de euro cu TVA inclus.
Dacă ne raportăm la rivalii din segment, Mazda3 sedan într-o versiune comparabilă pleacă de la 26.200 de euro, deci ceva mai mult decât Jettta. De cealaltă parte, Opel Astra sedan este o propunere accesibilă la doar 22.700 de euro. La fel şi Skoda Octavia, care ajunge la maxim 23.000 de euro în configuraţie similară.
Siguranţă
Actuala generaţie a berlinei nemţeşti a fost testată de EuroNCAP încă din anul 2011, ceea ce înseamnă că noile reguli impuse de organismul de siguranţă, mult mai stricte, ar putea afecta cele cinci stele obţinute în urmă cu patru ani.
Pe atunci, rezultatul obţinut de Jetta era unul dintre cele mai bune, garantând protecţie pentru pasageri, pietoni şi copii.
Lista de sisteme de siguranţă include clasicele ABS şi ESP, dar, opţional, se poate face loc şi unui sistem de monitorizare a unghiului mort, care costă aproape 350 de euro.
Ţinută de drum
Volkswagen Jetta păstrează o ţinută de drum orientată către confort. Suspensia absoarbe bine denivelările şi nu este zgomotoasă. Există însă şi gropi care pun la încercare confortul pasagerilor.
Pe segmente de drum virajat, Jetta prezintă un uşor ruliu, oarecum normal pentru o maşină din acest segment. Cu toate acestea, aderenţa se păstrează bine în viraje, iar suspensiile par să devină o idee mai ferme pentru a te ajuta să părăseşti cu bine curba.
În ceea ce priveşte direcţia, aceasta este foarte utilă în mediul urban, fiind bine asistată. Lipseşte însă un feedback bun.
Vizibilitate
Jetta beneficiază de o suprafaţă vitrată bine proporţionată. Luneta este destul de generoasă, însă oglinzile laterale nu sunt dintre cele mai mari. Totuşi, cu o ajustare potrivită ele acoperă bine câmpul vizual posterior. Ultimul rând de montanţi, precum şi cel anterior, nu obturează vizibilitatea în timpul mersului.
Tehnologie
Faceliftul a ajutat Jetta să se pună la punct cu noile tehnologii din lumea auto. Lista de echipamente este acum mai generoasă, iar clienţii pot consulta îndelunga lista cu opţionale.
Pe lângă detalii elementare cum sunt climatizarea pe două zone, senzorii de lumină şi ploaie, sistemul multimedia şi conexiunea prin Bluetooth merită menţionate farurile bi-xenon adaptive, scaunele care se încălzesc foarte repede, camera pentru marşarier cu o calitate bună a imaginii, oglinda cu funcţie anti-orbire şi priza de 230V amplasată pe consola centrală spate.
Nu în ultimul rând, aş ţine să precizez că în timp ce toţi constructorii migrează către o frână de mână electronică, Jetta păstrează una manuală, dar vine cu o cursă a levierului mult mai rafinată.
Design
Au fost momente în care am adus ode designului, curajului nebun şi inventivităţii oamenilor de creaţie. Au fost însă şi momente în care am blamat eşecul stilistic, curajul dus la extrem doar din dorinţa de a face ceva difrit.
În cazul lui Jetta nu mă aflu în niciuna dintre aceste situaţii. Berlina rămâne o maşină care seduce cu logoul de pe capotă, cu formele conservatoare şi cu promisiunea de a deţine un produs german.
Asta pentru că Volkswagen nu are nevoie şi de un ambalaj cu poveste pentru a vinde substanţa unui model care nu ţine prea mult ocupate showroom-urile brandului din Wolfsburg.
Ne-a placut
- Perechea motor/transmisie
- Spaţiile de depozitare
- Ergonomia
Nu ne-a placut
- Anumite materiale de la interior
- Motor uşor zgomotos
Date tehnice - Volkswagen Jetta (2014-2017) 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 Highline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale marchează 75 de ani de la debutul unei legende. Este vorba despre modelul Transporter, sau Bus dacă vrei, comercializat în peste 12.5 milioane de exemplare de-a lungul anilor. (Luni, 10 Martie)
-
Șeful de design al mărcii din Wolfsburg a confirmat întoarcerea butoanelor fizice pe viitoarele modele. Butoanele vor reveni începând cu noul model electric ID.2all. (Sambata, 08 Martie)
-
Germanii de la Volkswagen au publicat primele imagini și informații despre conceptul ID.Every1. Acesta anunță cea mai accesibilă electrică a mărcii, debutul fiind programat pentru anul 2027 la un preț de circa 20.000 de euro. (Joi, 06 Martie)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tera, un SUV desenat, dezvoltat și care urmează să fie produs în Brazilia. Este bazat pe aceeași arhitectură ca Polo și T-Cross. (Marti, 04 Martie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare nouă, pe benzină, pentru modelele Passat, Tiguan și Tayron. Oferta include până la 265 de cai putere și tracțiune integrală 4Motion în standard. (Miercuri, 12 Februarie)
Per total vad ca e mult sub Golf 6 (zgomot, materiale etc.) si are ca avantaj portbagajul foarte mare.
Octavia actuala e probabil peste ea la toate capitolele.
Am postat simultan si ... gand la gand. Da, la Puebla !
Oricum in opinia mea o Jetta nu prea se merita sa cumperi. Este si scumpa si dpdv al tinutei de drum sau confortului este sub Ford Focus, clar sub Octvaia 3 si poate este undeva la nivelul Astrei Sedan sau Toyotei Corolla. Singura care cred ca ii este inferioara dpdv tehnic ar fi Renault Fluence.
Pretul...imi place justificarea importului de peste Ocean, cand se face vorbire de un produs venit din Asia lumea face urticarie cand citeste pretul unei asiatice. Dar aici...aici e explicabil :) mai ales ca japonia ori coreea nu e mexic, nu!?
In fine, cred ca modelul asta e luat drept Cenusareasa si e...pacat.
In banii astia, daca as vrea o masina "cu portbagaj" m-as orienta spre Mazda 6, motorul diesel twin turbo, cutie AT, cea noua vine si cu faruri led. Sau exista si Mondeo pe la aceeasi suma, iarasi o masina reusita. Dar sa dau 30k euro pe o compacta de volum...sorry...poate doar pe un hothatch...
Este sub Golf . Si "argumentul NU ar fi ca Focus si Golf detin suprematia in clasa la tinuta de drum", ci pur si simplu ca platforma folosita este cea de Golf 5/6 si nu MQB -ul folosit de Golf 7. Avand in vedere ca Octavia foloseste acelasi MQB, eu zic ca si aceasta este superioara Jettei. Cu toate acestea nu pot sa nu remarc cuplul mai bun in cazul acesteia din urma... In rest eu n-am spus niciodata ca asiaticele sunt scumpe. Cu atat mai mult cu cat koreenii fabrica in UE la fel ca cel putin un producator japonez.
@Lau Calin
Ai dreptate, s-ar fi putut ca indoielile mele in legatura cu calitatea sa aiba un caracter subiectiv. Totusi, argumentul principal era diferenta de platforma.
Oricum, pretul modelului testat e o gluma proasta. Poti lua linistit Passat cu acelasi motor. Si nu chel.
Nu mai dau exemple de ce poti cumpara cu 30.000 de la altii, cu siguranta o vor face "haterii" :)
Corect,ce n-au precizat baietii de la VAG este ca daca mergi cu aceasta viteza mai mult de 15 km,probabil ramai fara bloc motor.Viteza maxima a masinii este viteza cu care masina ruleaza in siguranta,fara a pune viata pasagerilor in pericol si totodata viteza la care masina poate sa ruleze pana consuma rezervoru fara o uzura semnificativa(decat cea care apare in mod normal).La KiaCeed 1.6 diesel viteza maxima este de vreo 175 km/h,insa poate rula si cu 190-195 km/h,dar nu este o viteza sigura pentru pasageri si pentru sanatatea motorului,deaia a fost coborata undeva la 175( in cartea tehnica).Cunosc persoana cu jetta care a avut probleme cu masina(in special motorul) pe la 150.000 km si baga scuza ca masina a fost "fugarita" cu 150 km/h mai mereu.Pai daca viteza maxima este de,cum a fost fugarita la 150.in fine,chestii specifice seriozitatii VAG
La Golf, punte spate independenta se ofera la motorizarile de peste 120 cp. M-ar mira ca la Jetta sa fie altfel. Nu stiu cum e la Skoda...
Nu ai fost atent ce a spus Anonim.
Tu ai spus mai sus ca Jetta foloseste platforma Golf 5/6 , deci exista o diferenta.
Tu ai spus mai sus ca Jetta foloseste platforma Golf 5/6 , deci exista o diferenta.
Am cautat pe net si surpriza!, este o platforma dezvoltata de VAG.
Propaganda VAG loveste tare si nu numai in Ro.
asta e ceva .
2. cum naiba dau europenii 5 stele la masini la care parbrizul se pulverizeaza , sau care se inconvoaie dupa stalpul de care sunt lovite ., stalpul ajunge intre cracii soferului si asta primeste 5 stele .
taranusi !
nu ma intereseaza sa cumpar mase plastice ci fier .
da scheltul masinii e mai greu si de asta costa mai mult.
taranusi ! ati uitat testul facut de adac cand au lovit o skoda yeti cu o superb si yeti a intrat in superba pana la parbriz ? sau testul cu fieste si peugeotul 207 ?
ganditi ca un economist !
e vorba de ce este in ea .
s a ajuns ca un chrysler neon din 2001 , 1, 6 cmc motor chrysler rover bmw - mini , de 4, 4 m si 1275 kg cu jante de 14 , nu cu jante de 16 cum ii este permis si n cartea tehnica sa fie mai usor doar cu 50 kg ca o sckoda octavia ultimul model de 4,7 m motor diesel de 1968 si cutie manuala cu 6 trepete .
cum credeti ca obtin astia tot timpul valori scazute de poluarea masinilor ?
da , scade si greutatea masinii
pe moment singura piata din lume, unde este permis ca constructorii sa si compare masinile cu altii si sa le critice este piata nord americana .
daca doriti mase plastice , si sa luati foc , cumparati europene .
problema este ca scot metal si de cutia de viteze nu numai de la scaune .
cand o sa vad vapoare si tancuri si avioane din plastic mai vorbim .
si va rog verificati cum un camaro este loveste un perete in cadrul unor teste in america si cat din masina este distrus .
priviti discurile la pasat la golf , si la tuareg , si capota , varful capotei, dupa 2 ani ruginesc .
ce banii mei ruginesc in 2 ani .
am masini americane cu motoare germane, diesel sau benzina, si asta e viitorul aici in romania ,pt a ocoli o impozitare mare .
deci nu comparati un tanc merkava 4 , testat si care face fata in lupta , inebunit de rachetele rusesti , cu un tanc german , care face fata , dar care nu i rezista armura .
eu nu vorbesc aici sa intri cu masina intr un tir .
ci intr o alta masina de pana n 2, 5 tone .
cand vorbiti de masini, incepeti cu cutia automata , jantele , care iti dau viteza , kg la caroserie , si apoi motorul si celelalte .
cine naiba crede mai crede ca masinile de dupa criza mai sunt facute ca cele de dinaintea crizei ?
un audi a4 din 2008-2010 din toate punctele de vedere este peste ce s-a pus pe o skoda, seat si chiar vw (din aceeasi clasa). Cand zic asta ma refer la modul in care sunt implementate acele dotari.
Daca la skoda octavia 3 faci cioc-cioc in mijlocul capotei si se aude ca la logan (similar si la seat as zice), la vw e mai decent ... iar la audi e mult mai ok. Nu se aude tabla de conserva. Are nervuri, intarituri etc.
Apoi la cat de grea e o usa, cand se inchide ce fel se aude.... etc
Nu mai ganditi dupa MQB (Care e o platforma foarte economica pentru vw , poate fi adaptata foarte usor si pentru alte masini si permite instalarea motoarelor hibride cu costuri minime).
O skoda octavia 3 are aceeasi platforma MQB ca si vw golf/passat, acelasi motor+cutie. Materialele sunt bune calitativ, imbinarile ok+, geamuri atermice, vopsea metalizata ... etc ... dar costa la jumatate fata de passat si mai ieftina decat golf. Oare inginerii aia stiu ceva si noi nu?
Parerea mea:
- bateti in tabla (cioc-cioc cu degetul) pe la usi, capota, aripi fata/spate si la roata de rezerva (pe aici ajung zgomotele de la suspensia de pe spate).
- cat de grea este o portiera, in cate suruburi se prinde o portiera de skoda oct vs golf
- reglati scaunul si apoi accesati toate butoanele din masina, o sa observati ca la skoda intindeti mana la maxim la unele.
- Plasticul de la scaun, ala de jos de la maneta... cat de subtire e la vw si cat e la skoda
- calitatea pieselor - ce filtre vin la vw si ce filtre vin la skoda ( e mica dif, dar ca idee)
- inchideti portiera si fiti atenti la sunetul produs
- calitatea imbinarilor in interior/exterior
- de analizat dupa 3-4 ani de utilizare - un surub, doua fac diferenta peste ani...
per total exista skoda/seat -> vw -> audi -> ... - DE comparat in aceleasi clase, in aceeasi ani.
Jetta cu platforma veche a trecut la IIHS small overlap cu brio, ca si golf 7/passat pe MQB. Deci veche si totusi adaptata de face fata oricarei situatie (doar ca nu e asa de adaptabila ca si MQB.).