Marti, 10.05.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am fost în spațiu. Și n-am găsit imponderabilitate. Cred că e din cauza rachetei. Una albastră, strălucitoare, cu patru roți și un nucleu de propulsie incredibil.
Și, deși în spațiu sunetul lipsește cu desăvârșire, eu l-am auzit de nenumărate ori: frumos, baritonal, mustind a grohăituri obscene. Cred că tot racheta a fost de vină.
N-am visat. Racheta chiar există și se numește Volkswagen Golf R. Ea te poate transfera într-un spațiu paralel, într-o dimensiune în care până nu demult jucau granzi ca Porsche. O afirmație îndrăzneață pe care o voi explica pe parcurs.
Volkswagen Golf R (2014-2016)
2.0 TSI 300CP 4x4 Aut
- Pret de pornire 36.512 €
- Pret model testat 48.306 €
- Taxa auto 305 €
Motor / Transmisie
Începutul explorării spațiale începe simplu: cu o cheie briceag pe care n-ai unde să o bagi, dar care pornește scânteia celor patru cilindri de sub capotă. Doar patru, o să spuneți? Da, pare ciudat, dar au fost aleși patru cilindri pentru a livra cei 300 de cai putee care fac din Golf R unul dintre cele mai puternice hot hatch-uri ale momentului.
300 de cai putere și un cuplu motor de 380 Nm, pe care îl simți în ceafă încă de la 1800 de rotații. Resurse extrem de generoase pentru o mașină care cântărește doar 1.5 tone. Simți mereu că ai la picioare un cuplu înșirat pe o plajă nesfârșită, un ospăț pantagruelic, de care nu te saturi și pe care îl savurezi mereu până la 7000 de rotații.
Sunt cinci moduri de rulare, dar vei sta mai tot timpul în modul Race. Pentru că acolo se aud acele grohăituri obscene, acel sunet metalic și acel cântec înfundat. Te vei lăsa păcălit și de ajutorul din boxe, pentru că îți place și pentru că urechile tale sunt indulgente cu acest artificiu necesar epocii în care trăim.
Volkswagen Golf R se aude incredibil de bine și tocmai asta va cuceri inimile celui care apucă să-l facă să cânte. Dacă ești bolnav sau obosit, mașina asta te vindecă. Dacă nu te vindecă, atunci te poți plafona în celelalte moduri: Eco, Normal, Comfort sau Individual. Aici, urechile tale sensibile vor fi în siguranță.
Unitatea pe benzină este asociată unei transmisii DSG cu șase rapoarte, care ne arată încă o dată de ce este considerată un etalon. Chiar și în acest segment sportiv. Transmisia cu dublu ambreiaj schimbă liniar și poate retrograda violent chiar dacă până acum câteva secunde rulai în modul Eco. Răspunsul său este excelent și poate deveni incredibil atunci când selectați treapta Sport.
Acul albastru al turometrului se va încăpățâna să stea la 4000 de rotații, chiar dacă mergeți relaxat. Asta pentru că modul Sport așteaptă un semnal discret pentru a declanșa orgia. Odată primit impulsul, accelerația transformă totul într-un dans desuet, consumat mereu până în zona roșie a turometrului.
Consum
Nu știu dacă această rubrică este foarte relevantă pentru un hot hatch. Probabil îi va speria puțin pe cei care intraseră în horă ceva mai sus. Volkswagen Golf R cere aproximativ 15 litri/100 de kilometri când se află în oraș, chiar dacă în fișa tehnică sunt promiși doar 8.8 litri/100 de km.
În afara orașului, dacă rezistați ispitei, măcar pentru 50 sau 100 de kilometri, Golf R vă poate răsplăti cu un consum cuprins între 8.5 și 9 litri/100 de kilometri.
Dacă judecăm mașina doar după consumul mediu înscris în fișa tehnică, adică 6.9 litri/100 de kilometri, Golf R este mai eficient decât Renault Megane RS, Opel Astra OPC, Ford Focus RS, Honda Civic și Audi S3. Doar Seat Leon Cupra este ușor mai economic, dar nu vine cu tracțiune integrală.
Performanţe
Performanțele sunt extrem de importante pentru orice client dispus să deschidă portofelul în segmentul compactelor de performanță. Prin urmare, Volkswagen Golf R nu putea face nici un compromis. Nemții l-au echipat cu un sistem de launch-control, care îți agită sângele în vene și te face să îți simți stomacul în gât. Dacă nu pe tine, pe cei din mașină, mai puțin obișnuiți cu astfel de senzații.
Este suficient să alegi modul Race, să pui schimbătorul în modul manual și să dezactivezi prima treaptă a ESP-ului. Piciorul stâng pe frână, dreptul de accelerație și acul turometrului se fixează la 4000 de rotații, așteptând semnalul tău. Când stângul eliberează frâna, toți cei 300 de cai smulg mașina de pe loc de parcă ar fi fost legați cu lanțuri.
Este o senzație extrem de plăcută, pe care îți vei dori să o repeți la nesfârșit. În aceste condiții, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în doar 4.9 secunde. Este același timp pe care îl reușea vechea generație a modelului Porsche 911 Carrera.
Chiar și în aceste condiții, Golf R nu este cel mai rapid model din segment. Noul Ford Focus impresionează cu un fantastic 4.7 secunde. Iar fratele de concern, Audi S3, are nevoie de același timp: 4.9 secunde.
La capitolul viteză maximă, cei 250 de km/h nu sunt suficienți pentru a ține pasul cu Megane RS, Focus RS și Honda Civic.
Interior
Dincolo de ușă, noul Volkswagen Golf R aduce un interior cu accente sportive, dar care nu se îndepărtează foarte mult de la modelul standard. Apar tot felul de inserții plăcute (inox, fibră de carbon), multe detalii de culoare albastră și un instrumentar de bord care adoptă aceeași nuanță, specifică gamei de performanță.
Scaunele nu sunt chiar cele mai extreme pe care le-am găsit până acum pe un hot hatch. Unii vor aprecia asta, dacă își doresc să folosească Golf R ca mașină de zi cu zi. Alții, care își doresc exclusivistate și extravaganță, vor fi puțin nemulțumiți.
Indiferent de tabăra în care vă aflați, scaunele au o susținere laterală bună și se dovedesc a fi destul de confortabile. Volanul reprezintă și el o încântare, fiind unul dintre cele mai atrăgătoare din segment.
Culmea, deși este o mașină sportivă, Golf R beneficiază de spațiul interior pe care îl găsești de obicei într-un familist de clasă medie. Are suficient loc pe bancheta din spate și este presărat cu numeroase spații de depozitare. În portierele față și spate există loc pentru o sticlă de 1.5 litri, ca să nu mai vorbim despre locul pentru telefon mobil de la baza planșei de bord, de cotieră și de torpedou, ambele generoase. Suportul pentru pahare este și el foarte bine gândit.
În portbagaj sunt doar 380 de litri, o valoare normală pentru acest segment. Doar Honda Civic Type R pare să fie mai generoasă la acest capitol.
Preţ de achiziţie
Performanțele nu au fost niciodată ieftine. Prin urmare, nu vă așteptați la vreo ofertă specială din partea lui Golf R. Hot hatch-ul pleacă de la 36.500 de euro, dar o versiune cu DSG mai pune 2000 de euro peste această valoare. De aici începe jocul configurării. Pentru cei care vor de toate, adică o mașină similară celei testate de noi, prețul urcă până la 48.000 de euro.
Dacă ne referim însă la rivalii din segment, vom lua în calcul prețul de start, întrucât nu toți au cutia automată. Prin urmare, Golf R este ușor mai ieftin doar decât Ford Focus RS și Honda Civic Type R, care costă 37.000, respectiv 38.000 de euro. Restul rivalilor enumerați au prețuri mult mai mici, dat fiind faptul că nu vin cu tracțiune integrală și cu același nivel de putere.
Siguranţă
Bazată pe actualul Golf, versiunea R nu face notă discordantă la capitolul sisteme de siguranță. Prin urmare, îi putem asocia același punctaj EuroNCAP.
Volkswagen Golf 7 a fost testat de EuroNCAP în 2012 imediat după lansarea noului model. La testul de atunci, Golf a obţinut scorul maxim general de cinci stele şi un grad de protecţie de 94% pentru pasagerii adulţi, 89% pentru pasagerii copii şi 65% pentru protecţia pietonilor.
Şapte airbaguri sunt oferite în dotarea de serie, inclusiv airbag pentru genunchi, plus sistemele electronice de asistare dintre care nu lipsesc ABS-ul şi sistemul de control al tracţiunii ESC.
Opțional, clienții pot plăti câte 300 de euro pentru airbaguri laterale spate și pentru monitorizarea unghiului mort. De asemenea, pentru 170 de euro primiți și un sistem proactiv de protecție care identifică situațiile potențial periculoase și strânge centurile de siguranță ale șoferului și pasagerului din fața și închide automat geamurile și trapa.
Ţinută de drum
Având în vedere că vorbim despre unul dintre puținele hot hatch-uri cu tracțiune integrală din segment, Volkswagen Golf R tinde să fie și una dintre cele mai controlabile propuneri. Atât de controlabilă încât uneori ar putea răpi din zâmbetele celui de la volan.
Sistemul Haldex trimite inteligent cuplul între cele două axe și se asigură că la ieșirea din viraj ești pe trasa ideală. Sunt însă situații în care mașina se simte subviratoare și asta îi va deranja puțin pe puriști. Este însă un detaliu minor în ecuația unor plăceri vinovate, de care te bucuri cel mai bine pe circuit.
Iar noi am avut la dispoziție Motorpark Adâncata pentru a satisface poftele de acest gen. Poate singurul circuit de viteză de la noi din țară a pus la încercare limitele hot hatch-ului. Pentru cei curajoși, cel de-al doilea stadiu de decuplare a ESP-ului va fi sinonim cu distracția. Chiar și în această situație aderența se va păstra foarte bine, iar asta te va îndemna mereu la căutarea unor limite. Direcția este și ea foarte precisă și ajută extrem de mult la croirea unei traiectorii ideale.
Atunci când nu se află pe circuit, Golf R este o mașină normală. Am rămas surprins să văd că suspensia sa este mult mai digerabilă decât cea a Mini-ului Automarket, pe care îl avem în garaj din toamna anului trecut. Mult mai digerabilă este sinonim cu mult mai confotabil. Asta pentru că gropile și denivelările nu se simt atât de grav. Chiar și cu jante de 19 inch, Pretoria. În plus, suspensia nu este zgomotoasă și contribuie la senzația de calitate pe care ți-o transmite mașina.
Vizibilitate
Nu există probleme la acest capitol, suprafeţele vitrate fiind suficient de generoase. Luneta este mare, iar oglinzile retrovizoare, deși îngust, pot încadra ușor întreaga caroserie.. Montantul stânga faţă este destul de subţire pentru a nu ridica probleme deosebite la virajele de stânga, iar silueta simplă fără mari artificii de design este uşor de manevrat în spaţii mai înguste.
Tehnologie
Chiar dacă este unul dintre modelele compacte cu cea mai lungă carieră în acest moment, pe piață, Golf R se achită cu succes de cerințele omului modern. Sistemul multimedia vine cu o mulțime de conexiuni, cu o interfață clasică, fără mari probleme de acomodare.
Afișajul pare ușor îmbătrânit, mai ales la nivelul navigației. Chiar și așa, indicațiile sunt bune, senzorul de proximitate care mărește iconițele este util, iar butoanele țintesc bine fiecare funcție în parte. Aceeași ușurință în utilizare și pentru computerul de bord din spatele volanului.
Mai trecem pe lista tehnologiilor moderne și farurile inteligente, climatizarea pe două zone, scaunele și duzele parbrizului încălzite, sistemele de siguranță amintite anterior, sistemul multimedia cu capacitate de stocare de 64 de GB și echiparea audio Dynaudio și avem o mașină cu tot ce îi trebuie unui automobil modern.
Design
Volkswagen Golf a fost considerat întotdeauna ca fiind unul dintre monotonii segmentului. Plictisitor, fără linii curajoase, extrem de pragmatic. Nu e nimic rău în asta dacă rețeta are succes.
În cazul lui Golf R însă, germanii au încercat să mai dreagă puțin apariția. E drept că nu le-a ieșit un pachet porno așa cum se întâmplă în cazul noului Honda Civic Type R, dar au găsit câteva elemente care subliniază discret ce se ascunde sub capotă.
Spoilerele diferite, cele patru țevi de eșapament cromate, jantele de 19 inch de culoare neagră cu o dungă discretă albastră, carcasele oglinzilor îmbrăcate în aluminiu și geamurile cu tentă pentru cei de pe locurile din spate sunt detalii dulci, pe care le guști în tihnă. Doar tu și mașina ta, fără să țipi în gura mare că ți-ai cumpărat o rachetă.
O rachetă vopsită într-un albastru Lapiz, care trădează subtil, doar pentru cunoscători, înrudirea cu logo-ul R.
Ne-a placut
- Sunetul evacuării
- Spațiile de depozitare
- Posibilitatea de a fi folosit zi de zi
- Suspensia echilibrată
- Sistemul launch-control
Nu ne-a placut
- Designul cumințit
- Afișajul îmbătrânit al sistemului multimedia
- Comportament ușor subvirator
Date tehnice - Volkswagen Golf R (2014-2016) 2.0 TSI 300CP 4x4 Aut | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Scuza e jenibila: nu este pentru test drive.
Ce poze misto, arata mai bine decat in realitate ;)))
Există vreo șansă să vedem și teste comparative în viitor aici pe site?
https://www.youtube.com/watch?v=yHsWQfUyO0M
Masina ok, nimic special, CUPRA l-a batut pe circuit de n-a stiut de el...lasa-ti-ne naibii cu rachete si avioane...Hatch mai incolor/insipid si inodor ca asta nu cred ca am vazut vreodata...
de fapt puteti sa-i spuneti "Cold"hatch ca tot nu a a aprut segmentu asta inca.
Și încă ceva: e AWD!
Baieti ati baut gaz ?
Am mai scris si altadata si o sa mai scriu pana o sa corectati.
Drive test e una, test drive e altceva.
https://www.youtube.com/watch?v=qqdCOsJRewc
Vizionare placuta:)))
In plus Focus RS are 50cp in plus si cuplu mai mare; deci ar fi chiar RUSINOS sa nu fie mai rapid pe circuit
Nu-i cam mult?
Un pachet porno?:))
Atat timp cat vorbiti despre costul de achizitie si consum, imi dau seama cam cine comenteaza. Imi imaginez ca ne invartim in zona logan octavia BMW 2002. Cati dintre voi au condus mai mult de 2km o masina de 300bhp 4x4?
E foarte greu sa apreciezi o masina cu adevarat si la adevarata capacitate. Mie mi-a luat cam 6 luni la R32.. dupa 3 4 ture de circuit sau si mai rau de la televizor, e greu sa apreciezi si sa compari cu alte masini tot dupa 2 km sau de la tv dupa culoare.
Este o masina care se conduce perfect normal in oras, fara nicio dificultate. 95% din timp sau mai mult mergi normal cu masina, conteaza si cum e atunci. Imparte piese foarte foarte multe cu modelul normal, deci intretinerea e minima. Nu cred ca va dati seama cat costa intretinerea unui BMW de 300bhp sau unei type R.
Acri acri strugurii dar totusi e bine sa va convingeti singuri, nu de la TV
Numai bine.