Drivetest Volkswagen Golf 8 facelift

4.4
Volkswagen Golf 8 facelift zoom
de Alexandru Monenciu
Miercuri, 23.10.2024
Definiția hot hatch-ului

Hot hatch. Pun pariu că ai mai auzit acest termen, dar oare știi ce înseamnă mai exact? Pe scurt, termenul "hot hatch" este utilizat pentru a descrie versiunea de performanță a unei mașini hatchback.

Configurația clasică pentru un hot hatch este cea cu motor amplasat în față, alimentat cu benzină, și roți motrice față. Desigur, știm că în prezent există și hot hatch-uri cu tracțiune integrală.

Să revenim. Chiar dacă termenul de hot hatch a apărut în Marea Britanie, pe la începutul anilor '80, primul model care să îndeplinească cele două criterii pe care le-am amintit mai sus, a debutat cu circa 10 ani mai devreme în SUA. Se numea AMC Gremlin.

Dacă traversăm Oceanul, Autobianchi A112 Abarth este considerat a fi primul hot hatch european.

Dar, oricâte modele am înșira, niciunul nu se ridică la rangul lui Volkswagen Golf GTI. Anunțat pentru prima oară la Salonul Auto de la Frankfurt, în 1975, Golf GTI este considerat a fi modelul care a popularizat acest segment.

Cu ocazia unei vizite la Wolfsburg, acasă la Volkswagen, noi am avut prilejul să conducem noul Golf GTI facelift, chiar pe drumurile unde a fost dezvoltat. Ce îți putem spune, din prima, este că acest model a rămas în continuare definiția hot hatch-ului.

Înainte să trecem mai departe, te invităm să vizionezi clipul detaliat pe care l-am pregătit pentru tine.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI VOLKSWAGEN GOLF GTI FACELIFT

Volkswagen Golf 8 facelift

  • Pret de pornire 39.408 €
  • Pret model testat 41.923 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Sunt câțiva constructori care s-au abătut de la regula generală și au optat pentru un hot hatch cu tracțiune integrală: Audi RS3 și Mercedes-AMG A45 S sunt primele exemple care îmi vin în minte. Mai mult, constructorul din Stuttgart a împins și mai mult limitele, cu cei 421 CP ai lui A45 S.

O putere impresionantă, dacă ne gândim că este dezvoltată de un motor cu 4 cilindri, dar, oarecum, inutilă pentru utilizarea zilnică.

În tot acest timp, Volkswagen Golf GTI nu s-a abătut prea mult de la rețeta clasică. Sub capota noului Golf GTI facelift regăsim, în continuare, un motor de 2.0 litri TSI care oferă 265 de cai putere și 370 Nm cuplu.

Sunt valori mai mult decât suficiente pentru o mașină de stradă, cu care poți merge la cumpărături și care îți poate oferi și o oarecare satisfacție la un "trackday" cu prietenii.

Este o mașină bine echilibrată și livrează cei 265 de cai putere într-un mod liniar. Unitatea cu patru cilindri nu are caracterul propulsoarelor utilizate de Honda pentru Civic Type R sau de Mercedes-AMG, dar impresionează cu flexibilitatea sa.

Începe să tragă cu mult înainte ca acul turometrului să ajungă la 3.000 de rotații pe minut și o face, cu același aplomb, până când ajunge la linia roșie de la 6.500 de rotații pe minut. Dacă selectezi modul de rulare Sport, cu atât mai bine.

Din păcate, transmisia manuală este de domeniul trecutului pentru această versiune. În schimb, primești o cutie de viteze automată DSG, care se achită foarte bine de datorie. La o adică, poți selecta modul "manual", care îți permite să schimbi treptele cu ajutorul padelelor.

Dacă o lași să facă ce știe ea mai bine, vei observa că schimbările rapoartelor sunt foarte line și precise. Totuși, nu am putut să nu remarcăm o mică întârziere la retrogradarea într-o treaptă inferioară.

Consum

În ciuda puterii, deloc de neglijat, Golf GTI facelift este o mașină care ține cu casa. Volkswagen declară un consum de 7.1 litri/100 de km și, după ce am condus-o, putem spune că nu greșește prea mult.

Traseul nostru a inclus drumuri naționale, autostradă cu destule porțiuni fără limită de viteză (de care, îți dai seama că am profitat), dar și câțiva kilometri prin oraș. La final, bordul a indicat un consum de 7.3 litri/100 de km.

Cei mai apropiați rivali sunt noul Cupra Leon facelift și Ford Focus ST. Dacă ne referim la primul dintre aceștia, bifăm versiunea VZ cu motor de 2.0 litri TSI, transmisie DSG și 300 CP, iar consumul declarat este de 7.7 litri/100 de km.

De cealaltă parte, Focus ST este echipat cu un motor de 2.3 litri EcoBoost, care oferă 280 CP. Din fericire, modelul american îți oferă posibilitatea să optezi pentru o transmisie manuală, dar, ca să fim corecți față de Golf GTI, bifăm transmisia automată.

În acest caz, consumul este de 8.0 litri/100 de km. Cum spuneam, Golf GTI ține cu casa.

Performanţe

Din punct de vedere al performanțelor, modelul german are valori decente: 0-100 km/h în 5.9 secunde și o viteză maximă de 250 km/h.

Deși are cu 35 de cai putere în plus, Cupra Leon VZ nu este cu mult mai rapid până la 100 km/h, atingând acest prag în 5.7 secunde. Un rezultat identic are și Focus ST. Viteza maximă este, de asemenea, identică: 250 km/h.

Interior

De îndată ce urci la volan, totul pare familiar. Pentru că, până la urmă, așa și este. Facelift-ul nu a adus schimbări majore în ceea ce privește ambianța din habitaclu.

Ornamentele din plastic, care imită fibra de carbon, accentele roșii, emblema GTI de pe volan și tapițeria din tartan îți reamintesc că nu te afli într-un Golf oarecare.

În zona tunelului median regăsim destul de mult plastic negru, cu finisaj lucios, ceea ce nu este tocmai o veste bună. Dar, din fericire, majoritatea butoanelor fizice au dispărut, așadar nu vei lăsa prea multe amprente. Particulele de praf rămân, însă, o problemă.

Dacă tot am pomenit de plastic, sunt destul de multe zone acoperite cu acest material în interiorul noului Golf GTI facelift. Dar, mai ai o textură pe ici pe colo, mai o culoare, deci nu este atât de deranjant pentru ochi și pentru simțuri.

Germanii puteau acorda o mai mare atenție antifonării habitaclului. Pe suprafețe nu tocmai netede (da, au și nemții așa ceva), intră destul de mult zgomot de rulare în interior.

Clienții s-au plâns, iar Volkswagen a ascultat. Tocmai de aceea, odată cu acest facelift, butoanele haptice de pe volan au dispărut, iar în locul lor au revenit butoanele fizice. Clar, nu este o evoluție din punct de vedere estetic, dar este mult mai bine din punct de vedere funcțional.

Spații de depozitare generoase găsești mai peste tot. Că tot veni vorba de spațiu, bancheta rămâne în continuare neprietenoasă cu pasagerii care au o înălțime peste medie.

Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 374 de litri. Această valoare poate fi extinsă până la 1.230 de litri atunci când rabatezi bancheta.

Cu cei 380 de litri de care dispune, Cupra Leon facelift câștigă la mustață atunci când vine vorba despre capacitatea portbagajului. Ford Focus este cel mai dezavantajat dintre cele trei, având un portbagaj de 358 de litri.

Preţ de achiziţie

La noi în țară, noul Volkswagen Golf GTI facelift pornește de la 39.408 euro, cu TVA inclus. Vine în standard cu faruri IQ Light Matrix LED, jante de 17 inch, scaune sport îmbrăcate în material textil, instrumentar de bord digital, ecran central pentru sistemul multimedia, volan sport îmbrăcat în piele, suspensie sport și sistem de climatizare pe 3 zone.

Pentru un Cupra Leon VZ trebuie să scoți din buzunare cel puțin 47.739 de euro, iar un Ford Focus ST costă cel puțin 36.400 de euro. Așadar, Golf GTI se regășește la mijloc, din acest punct de vedere.

Siguranţă

Atunci când a fost testată de Euro NCAP, actuala generație Volkswagen Golf a primit punctajul maxim de 5 stele la testele de siguranță. Siguranța oferită adulților a fost punctată cu 88%, siguranța oferită copiilor cu 87%, siguranța pietonilor și a bicicliștilor a primit 74%, iar sistemele de siguranță oferite în standard au primit 82%.

Lista include, printre altele, cruise control adaptiv, blocare mecanică diferențial față, detector de oboseală, Front Assist și City Emergency Brake cu funcție de monitorizare a pietonilor și bicicliștilor, Travel Assist, Lane Assist și Emergency Assist, Side Assist și Park Pilot.

Ţinută de drum

Ținuta de drum nu a fost niciodată o problemă în cazul lui Golf GTI, pentru că întotdeauna a fost o mașină foarte plăcută la condus. Are un comportament ușor de intuit, iar aderența pe puntea față este de-a dreptul impresionantă, chiar și pe virajele strânse.

Desigur, atâta timp cât ai anvelopele potrivite. Dar are un cuvânt de spus și diferențialul controlat electronic.

Pentru acest facelift, Volkswagen a revizuit suspensia, iar sistemul DCC cu amortizoare adaptive poate fi reglat pe 15 trepte de intensitate. Setarea cea mai agresivă nu este foarte potrivită pentru drumurile de zi cu zi, pentru că vei simți toate denivelările din asfalt.

Dacă te îndrepți în cealaltă direcție, suspensia filtrează foarte bine toate imperfecțiunile suprafeței de rulare.

Există și o variantă de mijloc, care mi s-a părut cea mai potrivită. Vei avea un comportament bun pe viraje, iar spatele tău nu se va resimți la fiecare denivelare.

Direcția a fost recalibrată și ea, dar, în continuare, pare că volanul și roțile nu comunică foarte bine. În modul Comfort, volanul este ușor de manevrat, această setare fiind mai potrivită pentru utilizarea în mediul urban. Dacă vrei să ataci, mai hotărât, niște viraje, poți comuta în modul Sport.

Vizibilitate

În general, vizibilitatea este bună. Având în vedere dimensiunile mașinii, oglinzile laterale sunt bine proporționate și au sistem de monitorizare a unghiului mort, iar prin lunetă vezi tot ce te interesează în spate.

Pentru manevrele de parcare ai și o cameră video pentru mersul cu spatele. Ce-i drept, nu ar strica o calitate mai bună a imaginii.

Tehnologie

Instrumentarul de bord digital are în continuare un ecran de 10.25 inch, dar grafica a fost îmbunătățită. Ai la dispoziție mai multe teme, pentru ceasurile de bord, pe care le poți schimba cu ajutorul unui buton de pe volan.

În funcție de câte informații vrei să vezi în câmpul tău vizual, poți să optezi pentru o configurație cu turometru și vitezometru, cu sistemul de navigație pe fundal, dar și pentru o configurație simplă, mai potrivită pentru circuit (turometru mare, cu inscripția GTI și un fundal negru).

Display-ul central al sistemului multimedia are acum 12.9 inch și se mișcă ceva mai bine decât înainte. Dacă mă întrebi pe mine, ar putea fi ceva mai intuitiv. În continuare, accesarea unor funcții este mai complicată decât ar trebui să fie.

Și aici avem o veste bună. Suprafețele tactile de la baza ecranului central sunt acum iluminate, pentru a fi mai vizibile și mai ușor de utilizat pe timp de noapte. Prin intermediul lor modifici temperatura din habitalu și volumul sistemului audio.

Zona de încărcare prin inducție se regăsește în fața tunelului central, iar deasupra ei găsești două port-uri USB-C, în caz că vrei să încarci mai multe dispozitive deodată.

Design

Nici designul exterior nu s-a schimbat foarte mult în urma facelift-ului primit. Avem un spoiler frontal redesenat, faruri și stopuri cu un design ușor revizuit, iar emblema GTI și-au făcut apariția pe portierele față.

Jantele Queenstown, cu diametrul de 19 inch, sunt și ele noi. Oferta mai include jante de 17 sau de 18 inch.

Ai foarte multe culori exterioare din care să alegi, inclusiv nuanța Roșu Kings Metallic pe care a avut-o și mașina testată de noi. Unele nuanțe îți permit chiar să bifezi un plafon contrastant, vopsit în negru.

Nu ne-a placut

  • Lipsa unei transmisii manuale
  • Display-ul central are încă unele lacune

Ultimele teste


  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

  • Personalitate proprie

  • Navă spațială

Comentarii (5)

  • o fi el definitia hot hatch-ului, dar in prezent lumea nu mai da doi bani pe o astfel de definitie. se dau in schimb gramezi de bani pe suvuri de orice fel si categorie. nu zic ca e bine sau rau, doar constat. timpurile s-au schimbat, preferintele s-au schimbat, iar relevanta masinii din articol s-a diluat pana aproape de zero.
    6 4
  • Nu știu câtă viață vor mai avea cutiile manuale deși adepți vor fi mereu, da ca opțiune ar fi trebuit și vor trebui să rămână, mai ales pentru segmentele sportive.

    Foarte mișto ideea cu proiectoarele integrate în fagurele grilei.
    8 0
  • Manuala este bună pe circuit.
    Dar la cât costă mașinile (inclusiv consumabile și piese) nu prea mai merge lumea pe circuit.
    La o liniuță este mai ok automata
    2 1
  • parere
    Tristache maxim...VW face masini cu design de se strepezesc dintii.
    0 5
  • Seriff
    In Europa e full de ele, mai ales in Germania si Olanda, masina merita banii tinand cont de ce ofera si mai ales de ce preturi au unele suv-uri in ziua de azi care nu ofera mai nimic in afara de spatiu.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru