Vineri, 13.12.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nu cred că am fost vreodată mai pregătit și mai nerăbdător înaintea unui test. Din două motive. Primul are legătură cu importanța lui Golf în istoria auto. Al doilea are legătură cu Golf-ul 7 alături de care adun kilometri deja de trei ani. Da, sunt unul dintre cei 35 de milioane de oameni care au ales Golf din 1974 și până în prezent. Ba chiar am avut și un Golf 5 între anii 2012-2014. Prin urmare, cunosc bine rețeta folosită de Volkswagen, atuurile modelului compact, dar și defectele lui. Pentru că, deși este una dintre cele mai vândute mașini la nivel mondial, nu este mașina perfectă.
Așadar, am lăsat Golf-ul meu în parcarea Aeroportului Otopeni pentru a mă urca la volanul noului Golf 8 în parcarea Aeroportului din Porto, locul unde s-a desfășurat testul internațional. Pentru prima dată plecam la acest test cu un cumul de funcții: jurnalist auto exigent, dar și client cârcotaș, dornic să vadă cât de tare s-a învechit mașina pe care o conduce acasă.
Pe parcursul celor două zile de test am pendulat între cele două roluri, încercând să analizez cât mai bine o mașină care se vinde undeva pe Glob la fiecare 40 de secunde. Cam atât de populară e compacta germanilor.
Volkswagen Golf 8
1.5 eTSI ACT DSG mild hyb Style
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
Motor / Transmisie
Sub capota care și-a pierdut acum amortizorul și s-a ales cu o tijă pe care o folosești manual (o involuție care ne trimite înapoi la Golf 4), Volkswagen a pregătit o gamă de motoare atent aleasă. E ca selecția celor mai buni jucători de fotbal la echipa națională, ca să fiu în ton cu asocierea dintre Volkswagen și Campionatul European de Fotbal.
A dispărut TDI-ul de 1.6 litri din rațiuni de eficientizare a ofertei. Locul lui a fost luat de o versiune mai modestă a motorului de 2.0 litri, care dispune acum de un catalizator dublu și de emisii extrem de reduse, sub 100 g/km. Bineînțeles, există și un diesel de 2.0 litri și 150 de cai putere, de care m-am îndrăgostit în Porto. Livrează resurse foarte bune, 360 de Nm fiind un cuplu de invidiat, menit să te satisfacă atât în oraș, cât și pe autostradă. Ceea ce m-a făcut să-l iubesc și mai tare a fost însă antifonarea, o problemă care a persitat până la Golf 7 pre-facelift. Acum este mult mai rafinat chiar și la turații înalte.
Nu același lucru îl pot spune despre benzinarul de 1.5 litri, alături de care am rulat în prima zi a testului internațional desfășurat la Porto. Motorul pe benzină cu patru cilindri și 150 de cai putere este și el rafinat și bine antifonat. Până ajungi la 5000 de rotații, unde ți se pare că strigă la tine prin gurile de ventilație. Dacă nu îi forțați limitele, va fi un propulsor agreabil. Rafinamentul lui se simte mai ales în oraș, acolo unde nu există vibrații la repornirea sistemului start-stop. Asta și pentru că el poate fi echipat cu un sistem micro-hibrid de 48V. Vine la pachet doar atunci când bifezi în lista de opționale cutia automată DSG. Ajută la oprirea motorului pentru mai mult timp în mediul urban și chiar poate contribui cu până la 50 de Nm în fazele de accelerare, de obicei la viteze mici, urbane. Bineînțeles, el poate recupera și energia irosită la frânare, pe care o înmagazinează într-o baterie de 250 Wh. E prea mică pentru o rulare pur electrică, dar este suficientă pentru a pune umărul la reducerea consumului.
Deși am condus și dieselul, atât de blamat în ultimii ani, am decis să vă povestesc în detaliu despre această motorizare pe benzină de 150 de cai benzină, cu sistem micro-hibrid. Ea este asociată unei transmisii DSG cu șapte rapoarte, care vine acum cu un selector Shift-by-Wire. Adică nu există o conexiune mecanică între selector și cutie, doar una electronică. Introducerea acestei tehnologii ne-a adus și o caricatură de schimbător de viteze, minuscul, dar ușor de utilizat, cu care oamenii vor fi nevoiți să se obișnuiască.
Cutia DSG se achită în continuare magistral de gestionarea resurselor. În cazul motorului de 1.5 litri are pe mână 250 de Nm, resimțiți pe o plajă de turații bogată, cuprinsă între 1500 și 3000 rpm. Etajarea cutiei și plaja de turații echilibrată fac din această versiune una cu resurse generoase. Chiar dacă valoarea cuplului nu se simte atât de abundentă ca în diesel.
Versiunea 1.5 eTSI (așa se vor numi motorizările cu micro-hibrid) asigură o rulare fluidă, fără sincope, cu o liniaritate pe care o mai găsești în segmentul premium. Nu simți alternarea treptelor și mașina acumulează viteză rapid. Când vine vorba de retrogradare, DSG-ul îți citește gândurile. Cutia este în continuare foarte promptă și este capabilă să mențină turația înaltă atunci când frânezi brusc, când rulezi la vale sau când simte că ai avut o repriză de viraje abordate susținut. Cu riscul de a mă repeta, cutia DSG este, de departe, cea mai bună transmisie din segmentul modelelor de volum și recomand oricui bifarea ei în lista de opționale.
Golf 8 beneficiază și de o listă simplificată de moduri de rulare (Eco, Comfort, Sport și Individual), iar diferențele dintre ele în ceea ce privește răspunsul motorului este considerabilă.
Consum
E clar că aș alege dieselul dacă aș avea un regim de exploatare mai mult extraurban. Însă, dacă îmi doresc „să joc” un Golf mai degrabă pe teren urban, versiunea benzină ar fi preferata.
Diferențe de consum există. Cele mai evidente au legătură cu vechea generație. Spre exemplu, noul diesel 2.0 TDI consumă cu 17% mai puțin decât pe vechiul model. În cazul testului meu, după vreo 70 de kilometri parcurși pe drumuri naționale virajate și pe autostradă, cu unele exagerări, valoarea de consum a fost de numai 6.4 litri/100 de km.
În cazul benzinei, Volkswagen ne asigură că versiunea 1.5 eTSI consumă mai puțin decât cea convențională 1.5 TSI. Sistemul micro-hibrid oferă un rafinament deosebit funcției de coasting, disponibilă pe acest motor de 1.5 litri. Este suficient să ridici piciorul din accelerație când rulezi la vale sau când ești pe autostradă. Motorul se oprește, iar energia rezultată merge în baterie.
Cu tot cu aceste găselnițe, de-a lungul unei rulări la fel de extraurbane ca și în cazul dieselului, versiunea eTSI a consumat puțin peste 7 litri/100 de kilometri. Într-un regim ceva mai zbuciumat, trăit la intensitate maximă pe drumurile de munte de pe lângă Porto, consumul a urcat la 8.2 litri/100 de kilometri.
Volkswagen nu a anunțat încă valorile oficiale de consum pentru nici una dintre versiunile sale. O decizie ciudată, având în vedere că Golf 8 se comercializează deja în Germania. Prin urmare, trebuie să fim îngăduitori la acest capitol și să credem că acum suflă și în iaurt după scandalul Dieselgate.
Performanţe
Nu avem valori de consum, însă avem performanțele celor două versiuni testate de mine în Portugalia. Și, ca și în cazul testului cu Passat facelift, diferența dintre cele două motoare de 150 de cai putere este insesizabilă. Încă o dovadă că prăpastia dintre diesel și benzină aproape că nu mai există, în ciuda diferențelor evidente de cuplu.
Dieselul de 2.0 litri și 150 de cai atinge 100 de km/h în 8.7 secunde, iar benzina e ceva mai fâșneață, cu un timp de 8.5 secunde. De asemenea, diferența la capitolul viteză maximă este și el insesizabil, de numai 1 km/h. Benzina ajunge la 224 km/h. Important e cum se transpun aceste cifre în interiorul mașinii. Totul e foarte simplu. N-ai nevoie de licență de pilot, ci doar de activarea modului Sport, despre care aminteam mai devreme.
Dacă ne uităm în segment, vedem că există multe mașini compacte cu puteri apropiate de cea a Golf-ului testat în Portugalia. Unele dintre ele chiar mai rapide. Spre exemplu, Seat Leon și Skoda Scala, frații de concern, în aceeași configurație cu 150 CP și DSG, sunt mai rapizi. Și Renault Megane alături de noul său motor de 1.3 litri și 159 CP este mai rapid decât Golf 8. Nu mai vorbesc despre Toyota Corolla hatchback și motorul său de 180 CP, care fac „suta” în 7.9 secunde.
Sunt însă și compacte pe care Golf le lasă în urmă, chiar dacă au resurse mai mari. Un exemplu concret este Mazda3 cu motorul Skyactiv X de 180 CP. Opel Astra facelift și Peugeot 308 sunt victime sigure, mai ales că au și ceva mai puține resurse. Ford Focus și motorul Ecoboost de 150 CP este cu mult mai lent decât Golf. La fel și frații Hyundai i30 și Kia Ceed. La egalitate de sprint cu Golf-ul este Honda Civic. Vorbim însă despre versiunea de 182 de cai putere a compactei japoneze.
Interior
Aici bănuiesc pe cineva de nebunie. Nu se aștepta nimeni la un interior revoluționar pe cel mai popular model din gamă. Nu se fac experimente cu un hit. Cel puțin așa credeam. Însă, la interior, Volkswagen ne-a demonstrat că deține resurse creative pentru experimente, pentru surprize.
Planșa de bord a fost simplificată. Din fericire păstrează același plastic moale în partea superioară. Din păcate, au apărut noi inserții din plastic ceva mai tare pe la jumătatea planșei de bord, semn că virusul tăierii de costuri, prezent în interiorul modelelor T-Roc și T-Cross, începe să creeze simptome și în interiorul lui Golf.
Consola centrală a devenit ceva mai mare, este îmbrăcată tot într-un plastic tare, dar cu finisaj plăcut. De altfel, toate finisajele sunt bune și reafirmă superioritatea lui Golf la acest capitol. Consola centrală oferă acum mai multe spații de depozitare, inclusiv unul inteligent pentru susținerea paharului. Cotiera mi se pare că a devenit ceva mai mică decât cea a lui Golf 7. Spațiile din portierele față și spate rămân generoase și pot primi sticle mari, însă parcă și ele au devenit mai mici decât pe Golf 7.
Pe locurile din spate există în continuare spațiu suficient la nivelul picioarelor și decent la nivelul capului. Plasticul de pe portiere este tare, nicidecum moale ca pe portierele față. Geamurile laterale rămân mari și bine proporționate pentru a oferi o atmosferă luminoasă. Tunelul central este la fel de ridicat și incomodează transportul unui al treilea pasager pe bancheta spate. Au apărut acum scaune încălzite și în partea posterioară, precum și un control pentru climatizare.
Unii clienți de Golf 7 s-ar putea să plângă după cârligele aplicate pe montanții B. Volkswagen susține că a renunțat la ele pentru că hainele agățate acolo se prindeau în portiere la o închidere mai neglijentă a acestora. Să zicem că da. Personal, cred că pasagerii spate vor aprecia buzunarele pentru telefoane mobile cusute pe spătarul scaunelor față. Din păcate, aceste buzunare nu sunt oferite pe versiunea standard.
Apropo de versiuni, și aici trebuie să vă pregătiți de schimbare. Uitați de celebrele Trendline, Comfortline și Highline. Golf 8 înlocuiește aceste niveluri de echipare vechi de când lumea cu, atenție, Golf (cel standard), Life, Style și R-Line. Style va fi omologul lui Highline și va oferi o tapițerie din textil, combinată cu Alcantara, în continuare plăcută ca pe Golf 7.
Și, dacă tot am adus vorba despre precursor, trebuie să vă zic că noul Golf păstrează aceeași capacitate a portbagajului: 380 de litri. Mi-aș fi dorit mai mult, sincer. Măcar 20 de litri în plus. Chiar și cu această valoare, Golf rămâne în media segmentului. Când vine vorba despre capacitatea totală, cu bancheta spate rabatată, aceasta a scăzut cu 33 de litri din cauza liniei plafonului, mai coborâtă în partea posterioară.
Am lăsat la final ergonomia, o trăsătură căreia îi aduceai ode, indiferent dacă urai sau iubeai modelele Volkswagen. Ergonomia vechiului Golf era impecabilă. Nimereai butoanele cu ochii închiși. Pe bune. Acum, butoanele au dispărut. Golf 8 a declarat al treilea război mondial butoanelor. Noroc cu volanul de Passat facelift și cu butonul de avarie, altfel totul ar fi semănat cu ID.3. A dispărut până și acea rotiță din stânga șoferului, folosită ca să aprinzi farurile, fiind înlocuită cu o zonă tactilă.
Surprinzător, tot pe această zonă tactilă, au apărut comenzi și pentru dezaburirea lunetei și a geamului față. Motivul poziționării lor aici? „Pentru că am vrut ca zona asta să fie responsabilă cu vizibilitatea”, ne-a explicat un oficial Volkswagen.
Bine, bine, dar cum reglezi temperatura dacă au dispărut butoanele? Prin intermediul unei bare tactile, amplasate la baza ecranului central, cu care și face corp comun. Ca să crești temperatura sau să o scazi, atât șoferul cât și pasagerul trebuie să gliseze cu degetul la extremitățile zonei tactile. Volumul este ajustat și el tot de pe această bară tactilă. Personal, pot spune că am fost dezamăgit de răspunsul funcției de volum. Pe unii s-ar putea să îi scoată din minți acest aspect.
Chiar și așa, mi se pare cea mai intuitivă zonă tactilă menită să înlocuiască butoanele climatizării, dintre toate ecranele pe care le-am văzut în ultima vreme (Audi, Jaguar, chiar și pe fratele Touareg).
Antifonarea a fost îmbunătățită. Observi asta mai ales la viteze de autostradă, unde zgomotul de vânt generat de oglinzi nu este deranjant nici la 120 de km/h.
Preţ de achiziţie
Noul Volkswagen Golf 8 este deja disponibil pentru precomandă pe piața mamă, în Germania. Aici, prețul de pornire este foarte apropiat de pragul de 20.000 de euro și vizează motorizarea benzină, de 130 de cai putere.
Eticheta ar urma să mai scadă, pe măsură ce Volkswagen va introduce motorizările pe benzină ceva mai modeste. Adică versiunile de 90 și 110 cai putere ale propulsorului TSI de un litru. În România, prețurile nu au fost anunțate, însă, în luna martie, când mașina va fi lansată și la noi în țară, vom afla cât costă toate versiunile lui Golf 8, pentru că oferta de lansare va fi completă. Clienții vor putea alege toate versiunile de motorizare, implicit pe cele de bază, de un litru. Așadar, prețul ar trebui să fie ușor mai accesibil.
Chiar și așa, estimez o creștere simțitoare a etichetei față de Golf 7. Tocmai de aceea, Volkswagen a decis să mai păstreze Golf 7 în producție, cel puțin câteva luni de aici încolo. Dacă mă întrebați pe mine, versiunile diesel și benzină testate în Portugalia, cu dotările generoase pe care le voi enumera la capitolul tehnologie, ar putea arunca prețul unui Golf 8 aproape de pragul de 35.000 de euro.
Ceea ce s-ar putea dovedi cam mult. Mai ales pentru clienții de flote, cei care au o pondere uriașă în vânzările lui Golf și pentru care Volkswagen promite în curând o versiune specială, mai accesibilă și echipată cu strictul necesar.
Siguranţă
Noul Volkswagen Golf 8 este, probabil, cea mai populară mașină din Europa. Așa că EuroNCAP nu va rata ocazia să o testeze în viitorul foarte apropiat. Nu cred că vom avea surprize în privința punctajului, cele 5 stele fiind doar o formalitate, mai ales cu pachetul de sisteme de asistență disponibil.
Există un sistem de frânare automată în situații de urgență, cu posibilitatea detectării pietonilor. Există un asistent pentru menținerea benzii de rulare care emite vibrații în volan și corectează traiectoria. Există un sistem pentru monitorizarea unghiului mort cu avertizare. Există un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație. Există și un pilot automat adaptiv care menține distanța față de vehiculul anterior și ajustează viteza în funcție de semnele de circulație și de curbele de pe traseu. Toate aceste sisteme îi vor oferi lui Golf 8 posibilitatea rulării autonome de nivel 2. Asta înseamnă că veți putea lua mâinile de pe volan. Însă nu pentru mai mult de 15 secunde.
Foarte important pentru viitorul test EuroNCAP, există o capotă de sub care a dispărut amortizorul care o ridica. E un detaliu mărunt, însă trebuie să știți că acum veți ridica singuri capota motorului și o veți fixa cu o tijă clasică. De ce am amintit asta aici? Pentru că Volkswagen justifică această involuție astfel: este o modalitate de a obține un punctaj mai mare pentru protecția pietonilor la EuroNCAP. Mecanismul amortizorului ar fi prezentat risc de rănire pentru capul pietonilor. Eu cred că e doar o găselniță pentru a reduce costurile. Acum nu ne rămâne decât să așteptăm punctajul maxim obținut de Golf 8 pentru protecția pietonilor, nu?
Ţinută de drum
Chiar dacă este dezvoltat pe aceeași platformă MQB, noul Golf 8 beneficiază de o serie de îmbunătățiri aduse trenului de rulare. Nu vă entuziasmați: germanii nu au decis să ofere acum suspensie multi-link pe toate versiunile, ca în vremurile bune. Versiunile sub 150 de cai putere păstrează în continuare structura cu bară de torsiune. Doar dieselul și benzina de 150 de cai primesc multi-link.
Dacă privim în ansamblu, au fost îmbunătățite articulațiile și, pentru cei care bifează un opțional costisitor cum sunt amortizoarele adaptive, a apărut un nou centru de comandă pentru manevrabilitate. Este analizată permanent înclinarea mașinii, iar sistemul XDS și amortizoarele adaptive lucrează împreună pentru a oferi mai multă stabilitate în viraje.
Într-o demonstrație comparativă dintre Golf 7 și Golf 8, noul model a reușit să reducă mai mult ruliul. El nu a dispărut însă complet. Încă se simte pe viraje, iar Golf nu pare o compactă atât de încrâncenată ca noul Focus, care păstrează ceva mai multă plăcere la condus.
Chiar și cu acest ruliu, Golf 8 nu dă senzația că s-ar afla la limita aderenței sau a siguranței. E o mașină care ține cu dinții de asfalt și nici nu se forțează foarte tare pentru a face asta.
Amortizoarele adaptive oferă acum o plajă mult mai largă de setare a rigidității sau confortului. Practic, în cadrul setării Individual a modurilor de rulare, Golf 8 permite mai multe trepte de setare a suspensiei. Extremele sunt Comfort și Sport. Între ele sunt cel puțin 10 setări diferite. De parcă te-ai afla într-o mașină de curse.
Nu o să mă complic și o să vă spun că modul Comfort e cel mai potrivit pentru drumurile de la noi. Mașina parcă plutește și încearcă să te dezlipească total de problemele suprafeței de rulare, reușind să nu transmită zgomote neplăcute, chiar și în cazul unor drumuri cu piatră cubică pe care le-am încercat.
În modul Sport se simte o conectare clară cu suprafața de rulare, însă ruliul nu este estompat complet.
Cum se conduce un Golf 8 fără amortizoare adaptive? N-aș putea să vă spun deocamdată pentru că nu exista o astfel de opțiune la testul din Portugalia.
Direcția rămâne în continuare de două feluri: una standard și una progresivă. Ambele au câștigat în demultiplicare. Cea progresivă este foarte confortabilă în oraș, iar la viteze mari este precisă. Precizia crește considerabil și în modul Sport.
Vizibilitate
Noua generație nu a adus dimensiuni cu mult mai mari. Golf rămâne în continuare o compactă de aproximativ 4.3 metri, pe care o poți parca foarte simplu, chiar și fără senzori de parcare. Luneta este generoasă, oglinzile laterale la fel. Montanții sunt și ei bine creionați. Pentru cei care au nevoie de ajutor la parcare, există senzori și există o cameră de marșarier care a primit acum un unghi ceva mai generos și o calitate îmbunătățită a imaginii.
Tehnologie
Chiar dacă și Golf 7 dispunea de un pachet tehnologic avansat, Volkswagen a decis că urmașul său trebuie să fie o revoluție. A plecat urechea la cârcotașii care au criticat conservatorismul graficii afișate pe ecranele lui 7 și a dezvoltat un nou sistem multimedia.
El poate fi oglindit pe un ecran de 8.2 sau 10 inch, în funcție de posibilitățile financiare ale cumpărătorului. V-am spus deja că acest sistem este responsabil pentru setarea climatizării. Chiar și zona aceasta vine cu un meniu nou, unde poți alege ce să încălzească sistemul de climatizare: mâinile, picioarele, parbrizul. E valabil și pentru răcire.
De asemenea, sistemul multimedia vine cu o grafică spectaculoasă, iar simțul tactil rămâne în continuare impecabil, conectat parcă la sistemul tău nervos central. Nu e totul roz. Meniul a fost complicat și, pentru utilizatorii conservatori Volkswagen, printre care mă număr și eu, pot spune că e mai dificil de operat. Probabil e nevoie de acomodare. Și, dacă te gândești că acomodarea asta te va ajuta pentru vreo două, trei generații de acum înainte, merită efortul.
Navigația se mișcă și ea foarte bine și poate fi apropiată sau mărită de pe zona tactilă de unde reglai volumul. În cazul acesteia mi se pare că s-a complicat cel mai tare meniul sistemului multimedia.
Tot de pe ecranul de 0 inch am putut să selectez una din culorile ambientale cu LED ale noului Golf 8, configurate și după starea de spirit. Nu lipsesc porturile USB C, zona de încărcare cu inducție (unde telefonul meu s-a mișcat destul de mult, deși vorbim de o suprafață aderentă), suportul Apple Carplay (fără fir) și Android Auto.
În spatele volanului, Volkswagen a instalat un ecran digital de 10.5 inch, care ține locul instrumentelor de bord analog. Are și el o grafică spectaculoasă și poate oferi informații despre navigație. Rămâne în continuare ușor de personalizat cu ajutorul comenzilor de pe volan.
Volkswagen anunță că Golf este prima mașină din segmentul compact oferită cu un ecran în locul instrumentelor analog încă din standard. Și tot o premieră este și faptul că Golf 8 este primul model al germanilor oferit cu un Head-Up Display. Unul proiectat pe parbriz, cu multe informații și cu o calitate foarte bună a graficii și culorilor.
Lista premierelor nu se oprește aici. Golf 8 este primul model din gama Volkswagen care poate fi comandat opțional cu un sistem audio Harman Kardon, ales pentru a înlocui vechile sisteme Dynaudio.
De altfel, lista de opționale va fi una extrem de stufoasă și ar putea duce valoarea finală la valori mari, după cum ziceam și mai sus. Puteți comanda acum un set de faruri Matrix LED, cu 22 de module, care au mai multe moduri de funcționare, setate în funcție de zona în care rulezi (oraș, autostradă, străzi înguste). Aceste moduri de iluminare sunt selectate automat, bazându-se și pe informațiile oferite de navigație.
Fiecare Golf 8 vine cu un SIM care asigură conexiune la internet și fiecare Golf va fi capabil să ofere comunicare cu alte mașini, echipate și ele cu funcția Car 2X. Un fel de Waze al producătorilor, care anunță ceilalți utilizatori aflați pe o rază de 800 de metri, de eventuale pericole, accidente sau trafic aglomerat.
Design
De-a lungul celor opt generații, Volkswagen a avut, parcă, un singur scop atunci când a lansat un nou model de Golf: să nu ne șocheze vizual. Ne-a trecut ușor de la o generație la alta. Așa cum treci un bătrânel strada.
Golf 8 nu face excepție, partea frontală fiind destul de apropiată de cea a vechii generații. Forma blocurilor optice a fost modificată și o vom vedea, probabil, și pe alte modele din gamă. Grila a fost simplificată, iar în centrul ei tronează acum un nou logo, simplificat, cu care am făcut cunoștință prima dată pe ID.3. Spoilerul a fost și el redesenat și are acum prize de aer care seamănă cu branhiile unui pește.
Profilul ne propune aceleași muchii plăcute, jante foarte arătoase, unele în două tonuri de culoare, și o linie spate ușor aplecat. Personal, cred că posteriorul afișează cea mai mare schimbare vizuală. Avem un set de blocuri optice full LED împrumutate de la ID.3, același nou logo care asigură și deschiderea hayonului (ca la vechile modele), un ornament cromat cu țevi de evacuare false și numele modelului inscripționat central. Gama de culori de caroserie a fost și ea îmbogățită cu o serie de nuanțe îndrăznețe, cum ar fi și culoarea de lansare, acest Lime Green. Există și nuanțe de gri interesante, cum este Moonstone Grey, care seamănă foarte mult cu celebra culoare Nardo Grey pe care Audi a transformat-o într-o modă.
Așadar, putem spune că revizuirile estetice primite de Golf nu sunt majore, însă au grijă ca mașina să se simtă proaspătă, contemporană și, cel mai important, pe placul unei mase mari de potențiali clienți.
Ne-a placut
- Grafica sistemului multimedia
- Spațiile de depozitare
- Perechea motor și cutie
- Vizibilitatea
- Ergonomia funcțiilor tactile
Nu ne-a placut
- Calitatea anumitor materiale de la interior
- Dimensiunea portbagajului a rămas la fel
- Fără amortizor pentru capota motorului
- Meniul sistemului multimedia
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
In rest, interiorul probabil ca e un pic socant la inceput, cum se spune si in articol, dar sunt convins ca o sa se obisnuiasca lumea cu el.
Daca pretul unui Diesel de 2 L + DSG o sa se aprope de 35.000, pe mine unul m-au pierdut ca si client. Diferenta fata de versiunea actuala ar fi de peste 5000 de eur, ceea ce e mult dupa orice standard ai privi-o. Sa vedem. :)
Bine ca a ramas compact, cine vrea portbagaj ia variant. Design discutabil pt unii dar aerodinamic. Dovada 224 kmh vs 216 kmh G7 cu DSG tot 150 CP.
Poate si putin mai greu - 8.5 s zero-suta vs 8.3s G7 dar neimportant.
Hit sigur in continuare indiferent de pret - id.3 nu il inlocuieste prea curand
Mi se pare efectiv penibil ca au renuntat la acele amortizoare. Nu iti schimbau viata dar dadeau impresia de premium.
Inteleg ca la modelul cu ecran de 8 inchi ramane butonul de volum. Atlfel, ar trebui sa merg cu masina vreo 2 zile pana sa ma decid daca pot trai cu ea.
Dar totul se joaca la prima impresie. Daca ma sui in ea si simt evolutia, atunci sunt un potential client. Daca si la testele numerice reiese ca antifonarea este mai buna cu macar 1-2 decibeli atunci cresc sansele.
Dar daca pe un Style de 130 de cai care costa 24000 cu optionale ca ale mele, va trebui sa dau 28000, atunci pa. Probabil te poti lipi de un A3 de showroom cu dotari similare.
In rest, arata bine :). Jantele optionale sunt senzationale. Noua alcantara arata si mai bine decat cea curenta.
Ne vedem la showroom.
La noi VW nu are preturi f agresive ba mai fac si reduceri dar nu acum
Iar estimarea lui Bogdan la 35k e probabil cu ceva optiuni pt diesel 2.0 care la 150 cp o fi rezervat echiparilor superioare
Nu sint fan VW dar sincer decat un A-Class cu DCi Renault-Dacia de 116 CP mai bine un TDI de 150 CP cu aceleasi dotari sau mai bune
Pana la urma fiecare cu hachitele dar si conturile lui.
Asta e masina superba? Sigur, frumusetea e in ochii privitorului.
Botul arata ca o broasca testoasa trista. Vorba lui Matt Watson de la carwow, parca s-a topit.
Este inca o spoiala data de ,,Das Auto'' unei tehnologii deja amortizate dar dupa care se vor inghesui romanii la cumparat SH din DE peste 2 ani, cu km reali evident...
Bag mana in foc ca vor veni cu niste preturi absolut nesimtite.
ca sa nu mai zic ca deschid capota de maxim 5 ori pe an, deci nu ma intereseaza amortizorul ala.
si sa te vaiti ca la 5000 rpm auzi motorul......LOL. foarte bine ca il auzi la 5000rpm asa si trebuie, ca nu te duci la turatia aia la orice apasare pe pedala.
preturile deja sunt mari, motorul cu cutia din drive-test pleaca de la aproape 31k. echiparea mai slaba. aia mai buna mai adauga vreo 2-3k. dar nu stiu ce va mirati, un seria 1 M ajunge la 70k lejer. se pare ca in tarile cu apa calda salariile cresc serios.
Pretul variantei cu portbagaj, A Klasse Limuzina (deci nu CLA) in aceeasi configuratie, e cu 500 de eur mai scumpa, dar tot sub 35000. Cu niste reduceri pe care le mai iei de la dealer, sa o iei la pret de Golf? Asta ar face toata povestea cu Golful o afacere pierzatoare prin comparatie. Si spun asta nu ca o critica, pentru ca mie imi place masina si ma gandeam sa "ma bag".
Probabil o sa fie 7-8k diferenta la dotari-puteri egale si ambele isi pastreaza clientii, mai multi insa pt golf
Shift-by-wire inseamna lipsa conexiunii mecanice intre "schimbatorul de viteze" (este de fapt un selector) si cutia de viteze. Fara conexiune mecanica intre motor si cutie nu stiu cum misti masina din loc.
Cel mai ieftin A , cu manuala e 26k. Mult peste cat va fi un Golf echivalent, daca am judeca dupa preturile curente (oricat s-ar scumpi ele).
Într-un comparativ cu Insignia și Superb de pe AutoExpress (UK), Passat-ul facelift a luat locul 3 (ultimul). Iar modelul Insignia din test nici măcar nu era facelift care abia a fost lansat.
Ceilalți producători s-au apropiat tare de VW și chiar au început să-i bată în mai multe aspecte. Focus 4 e deja foarte apropiat de Golf ca și calitate și practicalitate, Astra a fost și el lăudat.
Și am văzut că sunt jurnaliști auto care nu prea au fost impresionați de noul Golf. Erau așa parcă dezamăgiți. Dădeau impresia că se așteptau la mai mult. Aceeași impresie mi-o dă și Bogdan în testul de față.
Tu de unde ai preturile alea?
Lipsa butoanelor pentru clima si Radio mi se pare o idee din cele mai proaste, toata Masina a devenit un smartphone.
La interior se facea diferenta intre Octavia si Golf, mi se pare ca aceasta diferenta a disparut acum, ba mai mult Skoda primeste motoare mai mari si tija la capota. Chiar nu imi dau seama ce e in capul celor de la VW.
Am mai observat o chestie la un test Auto Bild, cand a pus telefonul pe consola centrala, a scos din greseala masina din viteza. Cum e posibil asa ceva?
+vopsea 700
+ jante de 16 (nu de 17) 550
+ lumina ambientala 315 (nu am pus in calcul ca te obliga la pachet Style de 2500)
+ climatizare 606
+ scaune fata incalzite 345
+ asistent unghi mort 535
+ faruri LED 987
= +3000 asa din prima.
In practica, ma astept sa fie >7000 diferenta intre un G8 Style si un A classe echivalent
Lista e cu valabilitate de ieri incepand, 12 decembrie. Mie configuratorul lor mi-a dat niste gherle ca nu mai am incredere. Cred ca lista e mai de incredere. Check it out!
Raman la caposenia ca pierderea de valoare in timp e nerentabila la masini peste 10-15 mii
ps.Vad cel mai ieftin A la 30297 aici si daca diesel cu o mie mai mult.
Daca mi-as lua maine alta masina, probabil ca m-as chinui sa aleg intre Ceed, Focus, Mazda 3 si G8. Abia astept sa o vad pe viu si sa pipai plasticele alea.
@DanG - nu au mocheta in torpedou? Stiu ca e o prostie dar asta mi se pare foarte grav. Imi aduc aminte ca tocmai acea mocheta m-a facut sa aleg G7.1 si nu alte modele. Sunt mici detalii care faceau din Golf o masina cu ceva in plus.
Din pacate e greu de configurat rapid una echivalenta pentru ca aia iti baga pe gat tot felul de pachete.
Ne vom lamuri in martie eventual.
S-a strecurat o eroare. Selectorul e shift-by-wire. Mersi pentru observație.
Care prinde si aceeasi vit max cu 13 cai mai putin ca A 1.33
Dar raman la troaca mea asteptand sa fie historica
Nu, nu fac poante, cred ca daca e sa gandim la rece, cea mai buna idee e fix asta. Numai ca oamenii iau decizii afectiv si nu rational, la rece...
Nu mi se pare nu stiu...
La testul Hyundai Kona E pe data de 26.07.18 acelasi autor foloseste aceasi expresie insotita de aceasi ezplicatie. Cine-l pune sa explice ? Prostul nu e prost destul...
Sarbatori fericite!
Detalli https://www.alvolante.it/listino_auto/volkswagen-golf
iar impreuna au fost ca ciuma si holera.. dar timpul rezolva ororile oricarei marci prin disparitia fizica a rateurilor
cutiile dsg actuale sint din ce stiu mai bunicele fiindca umede nu uscate
acum doar cv manuale de pe up mii citigo 1.0 aspirate mai au probleme la vag dar in curs de rezolvare prin disparitia gamei
ai avut poate noroc dar ai si condus cred nu ca la raliuri.
testarea pe carca cumparatorilor nu imi pare totusi fair-play. altfel de ce ar mai fi nevoie de milioane km facute cu prototipuri?
toti se lauda cu probe dure prin zapezi sau jungle si in final... chix din pix. inclusiv marci de renume. de ex. orice ambreiaj de toyota aygo crapa la 40-60000 km
fara ironie, te doare mintea care sint motivele alegerii de masini citite prin forumuri. nu doar diagonale de ecrane cat mai multe si alea.
"les multiples paramétrages du système A.I. avec commande vocale" ii obsedeaza de ex pe francoafoni
Acel amortizor era un accesoriu de comoditate, de eleganta. Sa scoti mocheta din torpedou si amortizorul de acolo, inseamna sa iei tocmai din elementele care fac Golful mai cu mot.
In rest , despre masina as putea spune ca la exterior e ok ,bine era si greu sa nu fie mai ok decat Golf 7. Este cam ce te astepti de la un Golf nou ,farurile alea nu-mi par chiar atat de horor asa cum se isterizeaza unii, se va obisnui lumea cu ele repede. Masina parca arata o idee mai fluida iar pastrarea suprafetei vitrate mari este o foarte buna decizie ,in acord cred cu dorintele clientilor traditionali. Socul este la interior si mai precis la bord , de-acolo va veni diferenta intre vanzarile generatiei 7 si aceasta noua (daca va fi vreo diferenta semnificativa). Conceptul "zero butoane" este unul riscant pt. un model cum e Golf , e posibil ori sa dea lovitura ori sa-si ia o mare teapa. Eu unul nu ma simt pregatit sa renunt la butoanele fizice de volum, climatizare sau lumini. Nu vad cum acestea ar putea fi depasite din punct de vedere practic/functional de unele digitale in timpul sofatului. Dar ma rog, om trai si-om vedea. Daca vor fi mai bune ,trecere va fi una naturala.
Mai gandim cate un pic inainte sa-i dam in balarii cu comentarii aiurea? :)
tranzitia de la butoane la nebutoane e doar semi-shoc fiindca e separata comanda totusi pt lumini etc dar tactila
o gradare poate eficace om vedea
uitasem ce nu prea inghit - volanul stas de t-cross sau si de id.3.
asta e semn cu majuscula V de la volan pt economiile meschine Vw
eu i-as fi facut un volan unic special in forma de G de la Golf. da cu o spitza ca la unele citroenuri
daca e bal hai si la spital
PS: la Touareg e un pic cu mai mult metal, dar tot acelasi volan e. Superb superb superb!
cu vreo 10 mii mai subtire si spatiu mai mult plus mai iute parca de pe loc ca cu 220 nu merge nimeni pe aici
P.S : si sa-ti mai spun ceva despre aia care gandesc ( prea mult) inainte sa scrie ceva : de cele mai multe ori ajung sa gandeasca mult si prost ori ajung sa minta .
Relativ la P.S.ul tau, ma incanta sa vad ca nu gandesti prea mult inainte sa scrii. Macar atat, si tot am avansat un pic azi. :)
Repet, nu ma asteptam sa recunosti eroarea ta de logica elementara. Pot spune ca ma asteptam sa ma ataci personal in loc sa ataci ce spun eu. E atat de tipic... :)
Aaa. sa nu uit .... pe locul 1 s-a clasat Toyota Corolla cu doar ~1milion de bucati, adica cu doar 58 de mii de bucati mai putin decat suma vanzarilor de GOLF si POLO.
In rest, impresia e ca masina e facuta la economie, la comanda departamentului financiar.
Scaunele sunt foarte faine. Ecranul de 10 inch care inlocuieste ceasurile analogice pare mic si disproportionat in raport cu restul panoului mare negru lucrios. Asa m-am si asteptat sa fie de cand am vazut review-urile, asa si este.
Inca ceva: Kia Ceed, noul model 2020 cu ecranul urias de 12 inch in bord si cu cel parca si mai mare implantat in consola centrala arata mult mai bine, MULT mai bine. Grafica e mai reusita si aceea. Meniul de la Golf pare saracacios, facut pentru o masina low-cost.
Din pacate sunt dezamagit. O sa mai fac o incercare cand o sa fie la drive-test, cu siguranta. Dar deocamdata sunt dezamagit...
Pai au fost comunicate preturile pentru Romania deci ar trebui sa existe de acuma si la test-drive si sa mearga totul. Eu zic sa mai incerci o data si sa sa te urci in el. Trebuie sa mearga si sistemul multimedia.