Drivetest Volkswagen Transporter

4.1
Volkswagen Transporter zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Volkswagen
Marti, 25.02.2025
Iz de vacanță

Volkswagen Transporter este unul dintre titanii industriei auto. A debutat spre finalul anului 1949, iar de atunci a fost comercializat în peste 12 milioane de exemplare, la nivel global. Deloc surprinzător, Transporter este cea mai vândută autoutilitară din istorie.

În plus, Transporter este, fără îndoială, unul dintre cele mai importante simboluri ale culturii hippy.

În 2023, Transporter a intrat într-o nouă etapă a vieții sale. Dacă până atunci a fost construit întotdeauna pe o platformă proprie Volkswagen, începând cu acel moment, la baza lui Transporter a stat o arhitectură Ford. Aceeași pe care o regăsim și la Transit/Tourneo Custom.

Deloc neobișnuit, având în vedere că cei doi producători de automobile au un parteneriat care se derulează din 2019. Această înțelegere se reflectă în modele ca Volkswagen ID.4 și ID.5/Ford Explorer și Capri, Ford Tourneo Connect/Volkswagen Caddy sau Volkswagen Amarok/Ford Ranger.

Noi am avut ocazia să conducem noul Volkswagen Transporter, într-un moment aniversar pentru modelul german: împlinirea a 75 de ani de existență.

Deși a schimbat platforma, Transporter vrea să rămână un model de referință în segmentul său. Tocmai de aceea este oferit în mai multe variante, inclusiv Panel Van, Kombi, Caravelle, Panel Van Plus și Cabină Dublă. Din această listă lipsește varianta de șasiu cu cabină simplă, ea fiind eliminată.

Așadar, pentru a conduce noul Transporter, ne-am îmbarcat în avionul de Atena, iar acolo ne-am urcat la volanul versiunii Caravelle (pentru transport pasageri). Dar nu orice Caravelle, ci e-Caravelle, adică pur electrică. În rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan.

În plus, așa cum te-am obișnuit, ți-am pregătit și un video cuprinzător.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

Volkswagen Transporter

  • Pret de pornire 40.603 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Transporter este disponibil cu motorizări diesel, anul viitor va debuta și o versiune plug-in hybrid, iar pentru cei care vor să călătorească cu emisii zero, există și versiuni electrice.

Așa cum spuneam, noi am condus versiunea e-Caravelle, echipată cu un singur motor electric, care dezvoltă 286 de cai putere și 415 Nm cuplu. Puterea este livrată punții spate, dar ulterior va debuta și o versiune cu tracțiune integrală.

Bateria are o capacitate utilă de 64 kWh, astfel că autonomia ajunge până la 357 de kilometri cu un plin de energie.

De ajuns, zic eu, pentru o escapadă la mare sau la munte cu prietenii. Apropo, dacă, totuși, trebuie să oprești pentru încărcarea bateriei, acest lucru poate fi realizat la stații rapide cu puteri de până la 125 kW. În acest caz, repriza 10-80% durează 39 de minute.

Fiind livrați instant, cei 286 de cai putere sunt suficienți pentru a pune în mișcare cele peste 2.5 tone. La viteze mici, mai ales la plecarea de pe loc, mașina se simte foarte sprintenă, dar, pe măsură ce cresc cifrele de pe vitezometru, lucrurile se mai domolesc puțin.

Vorbim despre o mașină electrică, așadar trebuie să menționăm și sistemul de regenerare al energiei pierdute la frânare, o tehnologie care mai adaugă câțiva kW în baterie și câțiva kilometri la autonomie. Nu poți regla intensitatea regenerării, dar transmisia are un mod B destul de eficient.

Nu frânează până la oprirea completă a roților, ceea ce înseamnă că nu poți conduce cu o singură pedală.

Ai la dispoziție mai multe moduri de rulare, inclusiv unul Sport. Sincer să fiu, nu am observat o mare diferență atunci când l-am selectat.

renovatio e-charge
Renovatio e-charge oferă, în prezent, cea mai vastă rețea de stații de încărcare pentru mașini electrice de pe teritoriul României. Sunt 337 de stații și 504 de puncte de încărcare.

Consum

Cu bateria încărcată la 92%, computerul de bord îmi arăta că pot acoperi 220 de kilometri. Desigur, timpul fiind limitat, nu am avut când să golesc bateria pentru a vedea dacă, într-adevăr, estimarea autonomiei este corectă sau nu.

Dar, am acoperit 78 de kilometri, majoritatea pe drumuri de coastă, iar consumul indicat a fost de 22 kWh/100 de km. Cu siguranță, dacă aș fi avut mai mult timp la dispoziție, să acopăr mai mulți kilometri, consumul ar fi scăzut chiar și sub pragul de 20 kWh/100 de km.

Chiar și așa, la finalul sesiunii de test, mai puteam acoperi 180 de kilometri cu energia rămasă în baterie.

Performanţe

Cei 286 de cai putere, electrici, sunt de ajuns pentru ca repriza 0-100 km/h să dureze 7.4 secunde. Ca o comparație, numai ID.Buzz GTX este mai rapid până la 100 de km/h dintre toate utilitarele Volkswagen. 

 

Interior

Volkswagen Transporter Caravelle este disponibil atât cu ampatament scurt, cât și cu ampatament lung. Prima variantă oferă un ampatament de 3.100 milimetri, cu 97 mm mai mult decât înainte, în timp ce ampatamentul lung este de 3.500 milimetri.

Noi am condus varianta cu ampatament lung, ceea ce înseamnă că spațiul interior este foarte generos, putând găzdui până la 9 pasageri. Cele 3 locuri din față nu sunt cele mai încăpătoare, dar ai, totuși, o podea plată pentru a trece mai ușor dintr-o parte în alta.

În spate, pot sta lejer 6 persoane. Pe al doilea rând există 3 scaune individuale, iar al treilea rând de scaune este, de fapt, o banchetă fixă, potrivită pentru 3 persoane. Și acum, nu pot să nu fac o paralelă cu Tourneo Custom.

Dacă modelul american vine cu locurile din spate montate pe șine, fiind modulare, în cazul lui e-Caravelle scaunele sunt fixe. Desigur, le poți rabata și le poți scoate definitiv, dacă ai de cărat obiecte mai voluminoase. Dar nu le poți roti, de exemplu.

Așadar, dacă vrei un monovolum mai practic, probabil T7 Multivan este o alegere mai potrivită.

Pentru un acces mai facil, există o treaptă laterală integrată, iar înălțimea podelei este mai mică, datorită noii arhitecturi.

Scaunele sunt confortabile, dar nu oferă un suport lateral foarte bun. Habitaclul este bine antifonat, iar zgomotul care intră, totuși, la viteze mari, nu este deranjant.

Spațiile de depozitare sunt numeroase și generoase ca volum. Buzunarele portierelor pot găzdui chiar și sticle mari, iar la nivelul bordului nu ai un singur torpedou, ci două. Pentru că airbag-ul pasagerului din dreapta a fost mutat în plafon, în locul său a răsărit un spațiu de depozitare, de 13 litri, numai bun pentru diverse acte.

Spațiul de încărcare, în spatele celui de-al treilea rând de scaune, ajunge până la un metru cub, pentru versiunea cu ampatament lung. În spatele celui de-al doilea rând de scaune, spațiul de încărcare este de până la 2.3 metri cubi.

La fel ca în cazul corespondentului din portofoliul Ford, selectorul transmisiei îl regăsești pe coloana de direcție, în dreapta volanului. Astfel, toate funcțiile au fost mutate pe maneta din stânga și îți ia puțin să te obișnuiești cu acest aspect.

Așa cum spuneam, noi am testat versiunea electrică e-Caravelle, dar am avut ocazia să acoperim câțiva kilometri și cu Transporter diesel. Era echipat cu transmisie automată, care avea și mod manual de schimbare a treptelor. Apeși butonul M și apoi rotești de capătul manetei: în sus pentru trepte superioare, în jos pentru inferioare.

Trebuie să recunosc că m-a surprins soluția, neobișnuită, aleasă de Volkswagen.

Mașina testată de noi a fost în nivelul de echipare de top, Style, dar chiar și așa am regăsit destul de mult plastic în habitaclu. Ce-i drept, mai ai câte o inserție metalică pe ici pe colo, și diverse texturi, deci nu e chiar interiorul "spartan" regăsit pe Transporter.

Preţ de achiziţie

Pentru Caravelle, Volkswagen oferă 3 niveluri de echipare: Caravelle, Life și Style. Prețurile pornesc de la 40.603 euro, cu TVA inclus, iar pentru un Caravelle Style trebuie să scoți din buzunare cel puțin 44.674 de euro.

Echiparea standard include, printre altele, aer condiționat cu reglare automată pe 3 zone, uși culisante cu închidere asistată, faruri LED IQ.Light, stopuri LED, jante de 17 inch și tapițerie din piele ecologică.

Ford Tourneo Custom, electric, costă cel puțin 51.587 de euro.

Siguranţă

Euro NCAP nu a testat noul Volkswagen Transporter/Caravelle. Dar, fiind construit pe arhitectura lui Ford Tourneo Custom, preia punctajul acestuia de la testele de impact. Adică 3 stele, atunci când este echipat cu pachetul standard de sisteme de siguranță.

În cazul acesta, protecția oferită adulților a fost notată cu 75%, protecția oferită copiilor cu 86%, protecția oferită bicicliștilor și pietonilor a primit 77%, iar eficiența sistemelor de siguranță a fost notată cu 53%.

Euro NCAP a testat și versiunea echipată cu așa numitul Safety Pack, iar, de această dată, rezultatul a fost de 4 stele. Primele două criterii au primit același procentaj, dar valorile s-au schimbat pentru ultimele două, fiind de 83%, respectiv 62%.

Ţinută de drum

Noua platformă a făcut ca lățimea mașinii să crească la 2.032 milimetri (+128 mm comparativ cu generația anterioară), fără a lua în calcul oglinzile exterioare. Acest lucru se simte cel mai bine pe viraje, acolo unde mașina este mai stabilă decât înainte.

Direcția nu oferă prea mult feedback, astfel că este destul de greu să îți dai seama de poziția roților. Din fericire, este destul de ușoară la viteze mici și poți manevra mașina cu ușurință. În plus, raza de virare este de 11.9 metri pentru varianta cu ampatament scurt și de 13.0 metri pentru varianta cu ampatament lung.

Suspensia nu este foarte gălăgioasă și filtrează mai bine decât înainte imperfecțiunile din asfalt.

Din nou, dacă ar fi să fac o comparație cu Tourneo Custom, am apreciat mai mult comportamentul (cel puțin pe viraje) modelului american.

Vizibilitate

Vizibilitatea este, în general, bună. Oglinzile laterale au dimensiunile corecte, singurul care te încurcă este montantul B atunci când vrei să te asiguri la ieșirea de pe un drum secundar.

La parcări nu vei întâmpina mari probleme, având în vedere că ai la dispoziție un sistem de camere video cu vedere la 360 de grade. Rezoluția și claritatea sunt decente.

Tehnologie

Ansamblul care integrează instrumentarul de bord digital și display-ul central al sistemului multimedia a fost preluat de la Ford. Primul are o diagonală de 12 inch, iar cel de-al doilea măsoară 13 inch.

Desigur, grafica este specifică Volkswagen. Ecranul central are o grafică bună, un meniu destul de intuitiv, iar sistemul nu are întârzieri foarte mari. Comenzile sistemului de climatizare sunt integrate în display-ul central, deci nimic nou din acest punct de vedere.

Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este fără fir. Dacă, totuși, vrei să conectezi telefonul mobil prin fir, ai la dispoziție două porturi USB în consola centrală și alte două în spațiul de depozitare din partea superioară a bordului.

În, plus, în habitaclu regăsești și prize la 220V, dacă, spre exemplu, vrei să îți încarci laptop-ul. Una dintre ele este montată chiar la baza scaunului șoferului.

Design

Atunci când a desenat noul Transpoter/Caravelle, echipa de creație a folosit ca sursă de insipirație trei generații ale celebrului model: T1 (linii clare), T5 (forma grilei) și T6.1 (faruri).

Farurile LED IQ.Light sunt standard pentru Caravelle Style și sunt unite de o bandă neagră, care integrează și o inserție cromată. Portul de încărcare al versiunilor electrificate este poziționat sub farul drept.

Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 16 și 19 inch. Așa cum spuneam mai sus, stopurile sunt și ele LED și au o semnătură luminoasă exclusivă.

Paleta de culori exterioare include 9 nuanțe, dintre care 4 sunt oferite fără vreun cost suplimentar. Acestea sunt Alb Clear, Albastru Dark Indigo, Roșu Intensive și Gri Stone. Apoi avem nuanțele opționale Graphite Dust, Gri Light, Albastru Mid, Negru Midnight și Verde Warm.

Nu ne-a placut

  • Mult plastic la interior

Ultimele teste


  • Iz de vacanță

  • Specialitatea casei

  • Asul electrizant

  • Samurai modern

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru