Luni, 22.03.2021
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu toții avem un prieten care se pricepe la toate. Astăzi îți povestește că și-a montat singur parchetul, mâine afli că a făcut revizia mașinii cu mâinile lui, iar poimâine se va oferi să te ajute cu mutatul mobilei.
Mașina despre care veți citi mai jos este fix prietenul acesta întreprinzător, gata să pună osul la treabă și să te facă să-ți deschizi prima ta afacere. Sau gata să te poarte pe tine și pe familia ta în concediu.
De fapt, dacă stăm bine să ne gândim, asta face din 1979, când a fost lansat ca o variantă pick-up a primei generații Golf. Acum, Caddy este un model cu propria personalitate, istorie și cu cinci generații la activ.
Mai mult, noua generație are parte de aceeași platformă MQB regăsită pe Skoda Octavia și Volkswagen Golf. Iar asta ar trebui să ne aducă doar lucruri bune, nu-i așa? Hai să vedem!
PREZENTAREA VIDEO DETALIATĂ A MODELULUI TESTAT
Volkswagen Caddy
Caddy 2.0 TDI 90 kW
- Pret de pornire 24888 €
- Pret model testat 27570 €
Motor / Transmisie
Prietenul meu care se pricepe la toate s-a prezentat la treabă alături de un motor diesel care va intra lejer în cărțile de istorie ale automobilului. Cu bune și cu rele, desigur. Ca orice personaj istoric. Este vorba despre motorul 2.0 TDI, într-o versiune de putere care nu își propune să impresioneze. Adică doar 102 cai putere.
Din fericire, cuplul este destul de generos, adică 280 de Nm, și poate mișca destul de bine mașina. Cel puțin atunci când este goală. Valoarea de cuplu este livrată între 1500 și 2500 de rotații, o plajă corectă, în care te-aș sfătui să ții mașina cât mai mult, tocmai pentru a profita de valoarea mare de moment motor.
Caddy se mișcă bine la viteze urbane și de drum național. Însă, atunci când crești ritmul și cauți să ocupi toate cele 5 locuri sau spațiul uriaș din portbagaj, atunci motorul pierde serios din elan și brusc începi să afli semnificația cuvântului „răbdare”.
Însă, un client de Caddy nu este preocupat așa mult de dinamică. E preocupat de cum se conduce mașina asta. Foarte ușor. Volkswagen a reușit o rafinare excelentă a funcțiilor. Ambreiajul cuplează ușor, iar timoneria cutiei manuale cu șase rapoarte a fost îmbunătățită. Totul se leagă perfect și ușurează sarcinile celui de la volan.
Chiar dacă ai o cutie manuală, Caddy promite să nu te obosească în trafic aglomerat. Tocmai datorită acestei simbioze între motor și transmisie. Cele șase trepte sunt ușor de găsit, pentru că timoneria a devenit acum mult mai precisă. Etajarea treptelor este cam lungă, însă e clar că vorbim despre un sacrificiu de dragul consumului. Spre exemplu, vei găsi rare situațiile în care vei folosi treapta a șasea.
Am lăsat la final antifonarea motorului. Chiar dacă vorbim despre o platformă nouă, aici încă mai e loc de îmbunătățiri. Mult loc. Dieselul este guraliv și temperamental. Din fericire, sistemul start-stop nu mai emite vibrații neplăcute la repornire.
Consum
Când vine vorba de consum, Caddy poate avea dublă personalitate. Când mergi cu el gol, fără o încărcătură generoasă, mașina consumă cam cât un Golf 8. Adică undeva la 5.4 litri/100 de km în afara orașului și aproximativ 8 litri în oraș. Dacă profiți de volumul de încărcare, atunci o să mai pui cel puțin un litru peste aceste valori. În fișa oficială, Volkswagen Caddy, în versiunea testată de mine, promite un consum mixt de 4.7 litri/100 de km.
Comparat cu ce promit ceilalți rivali din segment, adică Citroen Berlingo, Peugeot Rifter, Opel Combo Life și Toyota Proace City Verso, modelul german are un consum ceva mai mare.
Dincolo de ce vedem pe hârtie, Caddy demonstrează că poate ține cu buzunarul proprietarului, reușind să consume fix ca o mașină obișnuită atunci când nu este încărcată la maxim.
Performanţe
Nu te poți aștepta la performanțe uimitoare din partea unui model utilitar. Fie el convertit pentru a transporta persoane. Au existat de-a lungul istoriei și versiuni de performanță ale modelelor utilitare, însă nu e cazul aici.
Caddy, împreună cu acest motor de 2.0 litri și 102 cai putere, promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 13.5 secunde. Nu este un timp onorabil pentru cineva care își dorește ceva mai multă dinamică pentru familia lui, însă e un timp specific modelelor din segment.
Dacă vom compara cu ceilalți rivali, vedem că noul Caddy oferă cifre asemănătoare. Pentru ca lucrurile să capete ceva mai mult antren, atunci e nevoie de versiunea diesel superioară, de 122 de cai.
Interior
Platforma care asigură înrudirea cu modele precum Golf 8 și Skoda Octavia îi aduce noului Caddy, dincolo de portiere, un aer contemporan. Vorbim despre o arhitectură nouă pentru planșa de bord, precum și despre tehnologii noi. Foarte important de reținut este faptul că avem în continuare o mulțime de spații de depozitare extrem de bine gândite și esențiale pentru un model utilitar.
Culmea, ele vor fi utile atât pentru cei care comandă varianta de transport marfă, cât și pentru cei care comandă varianta de pasageri.
Ergonomia a avut de suferit dacă erai un fan al butoanelor. Spun asta pentru că opțiunea unui sistem multimedia avansat mută acum toate comenzile climatizării pe ecranul de 10 inch (standard este de 6.5 inch). Pe volan, lucrurile au rămas destul de clare, însă panoul de control al luminilor a devenit acum tactil și presupune o minimă acomodare.
Materialele păstrează duritatea cu care ne-au obișnuit și generațiile anterioare, însă aspectul auster pare a fi estompat de textura interesantă a plasticului. Scaunele au devenit și ele mai confortabile și promit o poziție la volan îmbunătățită.
Ca și în cazul vechii generații, Volkswagen Caddy poate fi comandat cu două variante de caroserie: Caddy standard și Caddy Maxi. Acesta din urmă are un ampatament cu 21 de centimetri mai mare și poate fi comandat cu 7 locuri. Eu am avut la test o variantă standard, adică cu 5 locuri și o capacitate de încărcare de 3.3 metri cubi în portbagaj. În cazul lui Maxi, capacitatea crește la 4 metri cubi, iar lungimea obiectelor transportate poate ajunge până la 2.1 metri.
Asemeni tuturor modelelor Volkswagen de nouă generație, și Caddy renunță la clasicele niveluri de echipare Trendline, Comfortline și Highline. Locul lor a fost luat de Caddy, Life și Style. Ușor debusolant, dar ne vom obișnui cu ele. Exemplarul meu de test a fost echipat cu nivelul Caddy, plus alte câteva opționale. Dar vom vorbi despre asta la capitolul preț.
Ușurința în utilizare pare să se fi îmbunătățit și ea. Portierele glisante sunt acum mai ușoare și pot fi deschise facil de către oricine. Ușa portbagajului este în continuare destul de greoaie la deschidere.
Dacă aveți niște bani uitați prin cont și vreți că faceți din Caddy o mașină de familie cu un habitaclu inundat în lumină, puteți comanda opțional și un acoperiș panoramic de 1.4 metri pătrați, cel mai mare din segment.
Preţ de achiziţie
Noul Volkswagen Caddy poate fi comandat în România de la 24.900 de euro. Poate părea un preț mare pentru cei care nu sunt obișnuiți cu modelele utilitare. Bineînțeles, de banii ăștia primești doar un diesel de 2.0 litri și 75 de cai putere, cu nivelul de echipare de bază, adică Caddy. Pentru motorul testat de mine, adică 2.0 TDI de 102 cai putere, socotelile încep de la 27.000 de euro. Cu același nivel de echipare standard.
Ce primești pe echiparea Caddy:
- menținerea benzii de rulare
- frânare automată de urgență cu recunoașterea pietonilor și bicicliștilor
- pilot automat
- asistență la virare, care poate frâna atunci când sunt detectate vehicule din sens opus
- uși culisante pe ambele părți
- faruri automate cu halogen
- lumini LED pentru interior
- sistem Start-Stop
- Bluetooth
- aer condiționat manual
- jante de oțel negre cu dimensiunea de 16 inch
- bare nevopsite în culoarea caroseriei
- comenzi pe volan
- oglinzi electrice și încălzite
- computer de bord
- ecran multimedia de 6.5 inch
- priză de 12V în compartimentul de marfă
La toate acestea, mașina mea de test a plusat cu un aer condiționat climatronic, cu un pachet de iarnă (450 de euro pentru scaune încălzite, indicator lichid de parbriz, duze încălzite), cu senzori de parcare spate (400 de euro), cu un sistem multimedia superior - de 8 inch (322 de euro), cu faruri full LED (încă 820 de euro), conexiune Apple CarPlay și Android Auto, stopuri cu LED și cotieră centrală.
Așa se face că prețul mașinii mele de test a ajuns la 31.300 de euro. Destul de mult, însă Volkswagen a inclus în ofertă și o reducere de 3800 de euro, așa că valoarea finală a fost destul de bună.
Dacă ne uităm în segment, vedem că un Peugeot Rifter diesel, cu 100 de cai putere și echipare Allure pleacă de la 22.500 de euro. Fratele acestuia de platformă, adică Citroen Berlingo, pleacă de la 22.800 de euro alături de motorul de 100 de cai putere diesel, cu echipare Feel Pack. Și Toyota Proace City Verso, o mașină nu tocmai populară în acest segment, are și ea un preț mai mic: 22.300 de euro alături de motorul diesel de 100 de cai putere. Ford Tourneo Connect se apropie cel mai mult de prețul lui Caddy, întrucât versiunea diesel de 100 de cai și echipare Trend costă 25.000 de euro.
Așadar, dacă tragem linie, vedem că noul Volkswagen Caddy are un preț ușor mai piperat decât al rivalilor, însă promite și ceva mai multă tehnologie.
Siguranţă
EuroNCAP nu testează foarte des mașini comerciale. Recent însă, organizația internațională a intensificat aceste sesiuni de teste în segment, așa că nu ar fi exclus să-l vedem pe Caddy cu un punctaj EuroNCAP.
De altfel, dezvoltarea pe noua platformă îi oferă acces la o mulțime de dotări din segmentele superioare: frânare automată de urgență cu recunoașterea pietonilor și bicicliștilor, păstrarea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort și, o dotare unică în segment, asistență la virare (o funcție care poate frâna automat atunci când sunt detectate vehicule din sens opus).
Vechea generație Volkswagen Caddy a fost testată în 2014 și a primit patru stele.
Ţinută de drum
Volkswagen Caddy nu își propune să fie cel mai sportiv model din segment. Nici nu știu cine ar căuta o astfel de trăsătură. Volkswagen Caddy își propune să-i cucerească pe clienții săi cu o ținută de drum confortabilă. Zis și făcut!
Modelul a gestionat bine denivelările și gropile, dovedind că te poate izola mai bine de neregularitățile suprafeței de rulare decât vechiul model. Practic, atunci când treci peste clasice limitatoare de viteză, nu o să mai simți că puntea spate țopăie neascultătoare.
Amortizoarele reușesc să gestioneze bine provocările, însă nu trebuie să uităm că este vorba despre un model cu veleități utilitare, așa că vor mai exista și momente de slăbiciune. Direcția nu debordează de precizie, însă va fi ușor de manevrat în oraș. Raza de bracaj are și ea o valoare destul de bună.
Vizibilitate
După ce mergi cu noul Volkswagen Caddy, orice alt monovolum sau mașină de familie ți se va părea mult mai restrictivă din punct de vedere vizual. Modelul german beneficiază de o suprafață vitrată uriașă, cu geamuri largi, cu o lunetă generoasă, cu oglinzi laterale bine proporționate.
Dincolo de toate acestea, poți să plusezi cu un acoperiș panoramic. Singurul neajuns ar fi oglinda retrovizoare cam mică.
Tehnologie
La prima vedere, Volkswagen Caddy nu impresionează cu multe ecrane și nici nu dă impresia de hiper-digitalizare. Totuși, dacă o să privești cu atenție în centrul planșei de bord și dacă o să începi să răsfoiești meniul ecranului de 8 inch, pricepi că acest model utilitar este aliniat la cerințele pieții.
Meniul este ușor de folosit, grafica este bună, iar culorile sunt prietenoase. Poate fi ușor configurat și garantează suport Apple CarPlay și Android Auto. Am apreciat promptitudinea simțului tactil, mai ales că acum trebuie să comanzi și climatizarea tot de pe ecran.
Procesorul se mișcă și el foarte bine și nu oferă întârzieri. În funcție de nivelul de echipare ales, clientul mai poate opta pentru un ecran și mai mare, de 10 inch, dar și pentru un sistem de climatizare complex, care livrează mai mult aer proaspăt și celor de pe locurile din spate.
Pe lista dotărilor o să găsiți și o priză de 230V, foarte utilă, indiferent că folosiți Caddy ca vehicul de marfă sau de persoane.
Design
Din dorința de a atrage noi clienți, Volkswagen Caddy a încercat să propună și un design ceva mai atrăgător. Asta înseamnă faruri cu LED care dau un aspect contemporan. Și LED-urile diurne contribuie la asta, la pachet cu stopurile cu LED, pe fundal negru. Opționale, după cum ziceam și mai sus.
Apoi avem culori de caroserie ceva mai vii, cum este acest albastru Costa Azul, precum și jante mai mari, care pot ajunge până la 18 inch. Nu a fost cazul mașinii mele de test, care a venit cu jante de tablă și capace.
Foarte important de precizat: chiar dacă avem un design pătrățos, pentru că segmentul nu permite altceva, Volkswagen Caddy a căutat să îmbunătățească aerodinamica și a reușit să ofere cea mai bună valoare din segment: 0.30 Cx.
Ne-a placut
- Confortul oferit de suspensie
- Asocierea motor și transmisie
- Sistemul multimedia
- Spațiile de depozitare
Nu ne-a placut
- Antifonarea motorului
- Resursele motorului
- Oglinda retrovizoare mică
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
2.0 TDI - 102 CP, de la 27.000e,
2.0 TDI - 75 CP,
Wow, toate astea in 2021?
La fel id3 si id4.
In schimb noul Ioniq5 e ce ar fi trebuit sa faca VW...
Cred ca s-au plictisit de succese, designerii si managerii nemti, urmeaza epoca Coreana si Chineza se pare.
Pentru o mica afacere, problema se pune in cifre reci, nu design. Cat timp o sa vrei sa folosesti masina asta, cat de mult o sa mearga, cate economii faci cu o masina noua vs. o rabla SH samd samd. Cine ia asa ceva nu se uita la design. Ala e secundar. Cred ca e o varianta foarte buna daca stii sa calculezi si stii care ti-s prioritatile.
@Laur și ți se pare că 123 g/km CO2 este puțin?
In alta ordine de informatii prezentate constat ca cuplu acestui motor este 280 Nm si 320 Nm, in functie de "piciorul soferului".