Drivetest Volkswagen Arteon Shooting Brake
SB R-Line 2.0 TDI 200 CP DSG 4MLuni, 04.01.2021
- Comenteaza
- Trimite pe:
În urmă cu patru ani, Volkswagen lansa Arteon, un nou vârf de gamă care înlocuia vechiul CC în portofoliul constructorului german. Prin intermediul lui Arteon, producătorul din Wolfsburg se adresa unui public mai larg: pe de-o parte, nemții propuneau o alternativă mai dichisită a clasicelor sedanuri din segmentul mediu, iar pe de alta, ținteau către clienții care se orientau către modelele de clasă D ale producătorilor premium.
Anul acesta, Arteon a trecut printr-un facelift, iar odată cu această mutare, Volkswagen a mai scos un as din mânecă: Arteon Shooting Brake. Despre apariția acestei variante de caroserie s-a vorbit încă din 2016, însă acum au considerat nemții că este momentul potrivit să o aducă pe piață.
Cu forme atrăgătoare și cu spațiu suficient în portbagaj, Arteon Shooting Brake poate reprezenta o alternativă atât pentru publicul aflat în căutarea unui SUV, cât și pentru cei care consideră plictisitoare tușele break-urilor convenționale.
Volkswagen Arteon Shooting Brake
SB R-Line 2.0 TDI 200 CP DSG 4M
- Pret de pornire 44.758 €
- Pret model testat 59.332 €
Motor / Transmisie
Prezentarea lui Arteon Shooting Brake a avut loc la jumătatea acestui an, iar constructorul din Wolfsburg a venit cu câteva vești importante. În primul rând, modelul va fi disponibil cu o motorizare plug-in hybrid. Aceasta dezvoltă 218 cai putere, dar pentru moment nu este disponibilă și pe piața din România. Tot pe lista versiunilor indisponibile trecem și Arteon Shooting Brake R, varianta de performanță cu 320 CP.
Momentan, publicul local poate opta fie pentru o motorizare pe benzină cu 150 de cai putere, fie pentru un propulsor diesel de 2.0 litri în variante de 150 CP sau 200 CP.
Am petrecut câteva zile în compania unui Arteon Shooting Brake 2.0 TDI cu 200 CP, transmisie automată și sistem de tracțiune integrală 4Motion. Spre deosebire de vechea variantă, motorul are în plus 10 CP, dar și un sistem dublu pentru tratarea gazelor de eșapement cu o soluție pe bază de uree (proces denumit reducere catalitică selectivă). Practic, germanii oferă nu doar îmbunătățiri la nivelul performanțelor, ci și noutăți care fac din motorul diesel, cel puțin pe hârtie, un propulsor conform cu standardele Euro 6d.
Din afară, vei recunoaște rapid ronțăitul specific motorului diesel, însă odată ce urci la volanul lui Arteon, sunetul dispare. Cabina este bine antifonată, zgomotul motorului făcându-și apariția abia după ce turometrul digital indică peste 3.250 rpm. Cuplul motor de 400 Nm trezește rapid la viață break-ul german și îi oferă un comportament cu note plăcute de agilitate, însă nu într-un mod care să semene panică în mintea celui de la volan.
Deși avem un model de peste 4.8 metri și 1.7 tone, cei 200 de cai putere și 400 Nm sunt suficienți pentru ca Arteon Shooting Brake să se descurce bine, fie atunci când depășești, fie în momentele în care îți dorești să ajungi rapid la limita maximă a vitezei de pe autostrăzi. Resursele motorului diesel sunt livrate liniar, fără izbucniri agresive, ceea ce fac din Arteon Shooting Brake un model potrivit pentru plimbări liniștite pe trasee lungi.
Pentru gestionarea resurselor motorului, Volkswagen propune patru moduri de rulare: Eco, Comfort, Sport și Individual. Doar în modul Eco vei simți cum livrarea resurselor ește ușor anesteziată, în restul modurilor, propulsorul făcându-și treaba fără efort. Per total, Arteon Shooting Brake, în această configurație, nu dă semne că ar fi un model submotorizat.
Motorizarea de 2.0 litri cu 200 CP poate fi comandată doar cu transmisia DSG cu șapte trepte, sistemul de tracțiune integrală fiind opțional. Transmisia modelului german pare că a fost și ea ușor cizelată, schimbările treptelor având loc într-un mod rafinat. Doar la rularea în modul Eco apar mici ezitări pe retrogradare.
Dacă îți dorești un Arteon Shooting Brake pe care să-l poți considera un Grand Tourer, atunci n-ar strica să mai aștepți puțin până la apariția versiunii R.
Consum
Atunci când alegi o mașină de familie cu caracter practic cu siguranță vei fi tentat să arunci un ochi și peste consumul declarat de producător. În cazul lui Arteon Shooting Brake, Volkswagen spun că versiunea echipată cu motorul diesel de 200 CP, cutie automată și tracțiune integrală va avea un consum mediu mixt de 5.8 litri/100 de kilometri, conform noilor norme de testare WLTP.
La finalul testului, Arteon Shooting Brake a afișat un consum mediu de 8 litri/100 de kilometri. Am rulat atât în București (valori de trafic ceva mai ridicate apărute odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă), dar și pe drumuri naționale și autostrăzi. Totodată, pe parcursul testului am variat și modurile de rulare disponibile.
Așa cum aminteam la început, Arteon Shooting Brake încearcă să convingă atât clienții care în mod normal ar alege un break de volum, cât și cei care s-ar orienta către produsele constructorilor premium. Despre cât de bine se va descurca, vom putea vorbi abia la finalul anului viitor, când producătorul din Wolfsburg va raporta vânzările înregistrate.
Până atunci, nu ne rămâne decât să-l punem pe Arteon Shooting Brake față în față cu modelele Ford Mondeo Wagon, Opel Insignia Sports Tourer, Mazda 6 Combi, Skoda Superb Combi, Passat Variant, dar și Audi A4 Avant, BMW Seria 3 Touring sau Mercedes-Benz Clasa C T-Modell.
Motorizări diesel care oferă valori de putere apropiate cu cele ale lui Arteon Shooting Brake sunt prezente în segment, iar cu cei 5.8 litri/100 de kilometri, break-ul germanilor reușește să se încadreze în partea de sus a clasamentului celor mai mici consumuri. Cele mai economice motorizări diesel sunt oferite de producătorii premium. Astfel, BMW 320d xDrive promite un consum mediu de 5.2 litri/100 de kilometri, Audi A4 Avant 40 TDI quattro va consuma 5.3 litri/100 de kilometri, iar Mercedes-Benz anunță 5.7 litri/100 de kilometri pentru Clasa C T-Modell în varianta C220d 4Matic. Restul modelelor producătorilor de volum au consumuri mai mari (între 0.2 și 0.9 litri/100 de kilometri) decât cel trecut de Volkswagen în fișa tehnică a lui Arteon Shooting Brake.
Performanţe
Când te orientezi către un break de segment mediu, cu siguranță vei privi cu atenție și către performanțele modelului. Pentru că e clar că nu-ți dorești ca atunci când ai în mașină patru pasageri și un portbagaj plin să scoți untul dintr-un motor subdimensionat. Iar în dreptul acestui capitol, Arteon Shooting Brake echipat cu motorul diesel de 200 CP, tracțiune integrală și transmisie automată reușește să propună valori bune pentru segmentul său.
Nemții spun că break-ul poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7.4 secunde, iar viteza de top anunțată este de 230 km/h.
Cel mai agil dintre rivalii lui Arteon Shooting Brake este Audi A4 Avant 40 TDI quattro, modelul din Ingolstadt având nevoie de 7.1 secunde pentru 0-100 km/h. BMW Seria 3 (320d Touring xDrive), Mercedes-Benz Clasa C (C220d 4Matic T-Modell) au nevoie tot de 7.4 secunde pentru sprintul 0-100 km/h, în timp ce Skoda Superb Combi (2.0 TDI, DSG și 4x4) este mai lentă cu 0.3 secunde decât Arteon Shooting Brake. În rest, rivalii producătorilor de volum propun valori de peste 9 secunde pentru accelerația 0-100 km/h.
De asemenea, doar Passat Variant (2.0 TDI, DSG, 4Motion) poate egala viteza de top a lui Arteon Shooting Brake. În rest, rivalii modelului german vin cu valori mai mici, însă toate trec de 210 km/h.
Interior
Dacă designerii nemți au fost convinși să nu propună modificări majore la exterior, pentru interior, lucrurile nu au mai fost atât de rezervate. Imediat ce deschizi portiera lui Arteon Shooting Brake vei descoperi scaunele sport cu tetiere intergrate și cu logo-ul R cusut pe spătar. În plus, scaunul șoferului a fost unul ergoComfort cu funcție de masaj și încălzire. La drum lung, acesta este confortabil, are un șezut moale și un suport lateral foarte bun.
De acum, break-ul german va fi echipat cu un volan nou. Acesta propune două suprafețe laterale care pot fi controlate și prin atingere. Există funcții care răspund unei comenzi de tip swipe (volumul sistemului multimedia, zona care schimbă postul de radio, setarea vitezei când sistemul de cruise control este activ sau modul de navigare prin meniul ecranului central), dar există și zone peste care trebuie să apeși (la fel cum o faci atunci când întâlnești butoane). Indiferent de modul în care comunici cu suprafețele tactile de pe volan, acestea vor oferi un răspuns haptic.
În spatele noului volan se află instrumentarul digital de 10.25 inch care propune mai multe moduri pentru vizualizarea informațiilor esențiale. Acestea pot fi modificate de pe volan și pot fi personalizate din meniul sistemului de infotainment.
Spre deosebire de Volkswagen Golf sau ID.3, Arteon Shooting Brake nu adoptă noul bloc digital pentru controlul luminilor. Break-ul rămâne la soluția clasică (cea cu selectorul rotativ) cu care nemții ne-au obișnuit până acum. Tot de aici se comandă și Head-up Display-ul (în cazul lui Arteon Shooting Brake avem o soluție cu informații proiectate pe o zonă din plastic)
În același timp, Volkswagen nu introduce și noul selector electronic minuscul prezent pe Golf, nemții oferind soluția clasică cu levier. Odată cu facelift-ul, Arteon trece la o comandă tactilă a sistemului de climatizare. Și în acest caz, șoferul și pasagerul din dreapta vor putea regla temperatura fie atingând extremitățile benzii tactile, fie printr-o mișcare de tip swipe.
În ceea ce privește materialele, constructorul german a optat pentru o serie de elemente din plastic moale, bine finisat, pe accesorii care imită fibra de carbon și, bineînțeles, pe zone îmbrăcate în piele. Buzunarele ușilor sunt căptușite cu material textil, însă tot la nivelul portierelor (în zona inferioară) vei întâlni și un plastic mai dur.
Per total, finisajele sunt bune, iar ergonomia a rămas la nivelul ridicat pe care îl cunoaștem deja.
Spațiile de depozitare pregătite de constructorul german sunt suficiente. Pe fețele portierelor vei putea transporta sticle mari și obiecte de dimensiuni medii, suporturile pentru pahare sunt adânci și bine profilate, iar la baza consolei centrale se află un suport pentru telefon cu încărcare wireless. Singurul neajuns, dacă îl pot numi așa, este accesul spre acest suport în momentul în care levierul transmisiei se află în modul Park.
În partea din spate vor putea călători fără probleme adulți, însă spațiul din mijlocul banchetei este alterat de tunelul median. Pe spatele scaunelor din față există două buzunare croite pentru depozitarea telefoanelor mobile și un al treilea spațiu, poziționat la nivelul genunchilor pentru transportul obiectelor mai mari. În funcție de pachetele de opționale bifate, Arteon Shooting Brake poate oferi pentru pasagerii din spate un sistem pentru reglarea temperaturii, o priză de 230V și un port USB.
În ceea ce privește portbagajul, Volkswagen anunță 595 de litri pentru Arteon Shooting Brake și 1.632 de litri cu bancheta rabatată. În segment, cu excepția modelelor Skoda Superb Combi (660 de litri) și Passat Variant (650 de litri), restul rivalilor propun valori mai mici.
Preţ de achiziţie
Dacă până acum, Arteon Shooting Brake a reușit să facă o impresie plăcută raportat la rivalii din segmentul de volum, în acest capitol, modelul german plătește tribut accentelor premium pe care vrea să le scoată în evidență în lupta cu Audi, BMW sau Mercedes-Benz.
Arteon Shooting Brake va fi disponibil în două versiuni de echipare: Elegance și R-Line. Cea mai accesibilă versiune costă 35.700 de euro și propune un motor pe benzină de 1.5 litri și transmisie manuală.
Dacă vrei un diesel, calculele încep de la 38.100 de euro, iar dacă iubești atât de mult tracțiunea integrală (disponibilă doar pe motorul de 2.0 litri TDI cu 200 CP) și ești convins că o vrei pe mașina ta, atunci trebuie să ai în vedere faptul că prețurile pornesc de la 44.800 de euro (echipare Elegance).
Pentru exemplarul testat a fost ales nivelul de echipare de top R-Line (preț de pornire de 46.200 de euro pentru 2.0 TDI, 200 CP, DSG și 4Motion) plus pachete opționale care au făcut ca valoarea totală să fie de 59.332 de euro.
La o scurtă privire în segment, vei observa cum toate modelele producătorilor de volum sunt mai ieftine cu până la 7.400 de euro. Mai mult decât atât, cel mai accesibil model este chiar "fratele" Volkswagen Passat Variant (echipare Highline, 2.0 TDI, 200 CP, DSG și 4Motion).
În același timp, rivalii premium nu au prețuri de pornire mult mai mari decât Arteon Shooting Brake. BMW Seria 3 Touring în echiparea de bază și versiune 320d xDrive pornește de la 46.650 de euro, Mercedes-Benz Clasa C T-Modell (varianta de bază) cu motor diesel de 194 CP, cutie automată și tracțiune integrală are un preț de pornire de 47.050 de euro, iar A4 Avant 40 TDI quattro (echipare de bază) este disponibil pentru 47.350 de euro. Diferența nu este atât de mare față de Arteon Shooting Brake, însă nu trebuie să uităm și de faptul că peste echipările de bază ale modelelor premium vei mai adăuga câteva pachete de opționale.
Siguranţă
Volkswagen Arteon Shooting Brake încă nu a fost testat de Euro NCAP, iar ținând cont de modul de lucru al organizației (sunt testate modelele principale nu și derivatele caroseriei), nici nu cred că îl vom vedea vreodată lipit de zidurile și barierele din laboratoarele acestora. Euro NCAP a testat în 2017 versiunea fără facelift a lui Arteon. Atunci, modelul a primit calificativul maxim de 5 stele.
În urmă cu trei ani, Arteon a fost notat cu 96% pentru protecția pasagerilor adulți și cu 85% pentru protecția copiilor. Protecția pietonilor a primit 85%, iar sistemele moderne de siguranță au avut un calificativ de 82%.
Odată cu facelift-ul, Volkswagen a făcut modificări și la nivelul sistemelor de siguranță. Standard, modelul va fi echipat cu asistent pentru faza lungă, sistem pentru monitorizarea șoferului, sistem de frânare automată de urgență, Lane Assist, Traffic Jam Assist și un sistem cruise control adaptiv.
Ţinută de drum
Arteon facelift și Arteon Shooting Brake reprezintă vârfurile de gamă pe care Volkswagen le propune în segmentul non-SUV. Iar acest lucru ar fi trebuit să se simtă și în timpul rulării. Exemplarul de test a fost echipat cu suspensia standard, iar în timpul rulării, simți cum inginerii germani au infuzat ceva sportivitate comportamentului dinamic. Aceștia și-au dorit să propună o ținută de drum mai apropiată de cea a unui GT, gata să înghită sute de kilometri de autostrăzi fără ca șoferul să fie nevoit să oprească des pentru pauze de revitalizare. Arteon Shooting Brake va trece fără probleme peste denivelări, însă parcă mi-aș fi dorit ca mașina să aibă un pic mai mult din confortul, să zicem, al unui Clasa C T-Modell. Și tind să cred că o parte din această problemă o vei putea rezolva prin bifarea pachetului cu amortizoare adaptive (1.095 de euro) și prin alegerea unor jante mai mici (exemplarul de test a avut jante pe 19 inch).
Dar cine îi poate învinui pe nemți când modelul lor înceară să joace la două capete? În segment vei descoperi mașini ale căror suspensii țin mai mult la confortul pasagerilor, dar și break-uri cu ADN sportiv care se exteriorizează mai mult atunci când le inviți să adulmece drumuri virajate.
Arteon Shooting Brake reușește să se înscrie cu lejeritate pe viraje și o face fără foarte mult ruliu. Ce-i drept, și tracțiunea integrală ajută din plin ca resursele să fie direcționate cât mai corect acolo unde este necesar.
Direcția lui Arteon Shooting Brake este setată astfel încât să înțelegi cu ușurință intențiile mașinii, feedback-ul primit fiind unul bun. În modul de rulare Sport, precizia se îmbunătățește, iar nivelul de implicare al șoferului crește.
Vizibilitate
Arteon Shooting Brake are o lungime de peste 4.8 metri, iar acest lucru îi poate intimida pe mulți. Totuși, poziția bună la volan, ușor ridicată, te ajută să gestionezi fără dureri de cap diverse situații din trafic. Oglinzile laterale sunt proporționate corect, însă vizibilitatea lunetei spate este ușor știrbită de montanții groși.
Totuși, în jurul lui Arteon Shooting Brake te vei putea orienta ușor mulțumită senzorilor de parcare și a camerei video pentru mersul cu spatele. Dacă nu ești sigur și încă te lași intimidat de dimensiunile modelului german, poți bifa pachetul Park Assist cu un asistent capabil să scaneze zona în căutarea unui loc de parcare și să efectueze parcări laterale sau perpendiculare.
Tehnologie
Chiar dacă Arteon a primit un facelift, modelul nu se află la prima tinerețe. Inginerii, tehnicienii și designerii nu s-au putut dezlănțui complet în proiectarea noii versiuni, motiv pentru care, pe modelul german încă mai există elemente care îl leagă de vechile concepte (blocul de lumini clasic, levierul selectorului de viteze, head-up display-ul cu imagini proiectate pe o suprafață din plastic).
Totuși, acolo unde modificările nu au însemnat transformări mari de structură, designerii au putut integra elemente noi. Amintesc aici de noul sistem pentru comanda climatizării și de sistemul de infotainment.
Sistemul multimedia pregătit de nemți rulează într-un mod plăcut, nu are întârzieri, iar prin anumite submeniuri poți naviga și prin gesturi. Deși este structurat asemeni unui sistem de operare folosit pe telefoanele mobile, încă susțin că sistemul necesită mai mult timp pentru acomodarea cu meniurile și funcțiile acestuia. Din pachetul oferit de nemți nu lipsesc serviciile Apple CarPlay și Android Auto.
O noutate o reprezintă și zonele tactile de pe volan care necesită puțin timp de acomodare în zona regiunilor care pot fi controlate și prin glisarea degetului. În spatele volanului se află un instrumentar digital de 10.25 cu un afișaj bun, cu informații care pot fi personalizate și cu funcții care rulează rapid.
De asemenea, Volkswagen oferă pe Arteon facelift și Arteon Shooting Brake și un sistem de iluminare ambientală cu 30 de culori. Intensitatea acestora poate fi reglată pe zone (portiere, planșa de bord, instrumentar de bord), însă culoarea nu poate să difere de la o regiune la alta. Nu este deranjant, dar mi-ar fi plăcut ca atunci când optezi pentru o nuanță puternică la interior să poți selecta o altă culoare pentru instrumentarul de bord.
Special pentru noua gamă Arteon, nemții au dezvoltat un sistem audio de top semnat de Harman Kardon. Acesta este opțional (1.170 de euro) și include 10+1 incinte cu o putere totală de 700W. Sistemul redă într-un mod plăcut piesele favorite și dispune de o mulțime de posibilități de personalizare.
Design
În ultimii cinci ani, designerii au reușit să vină pe piață cu modele break extrem de atrăgătoare. Și fără prea multe urme de îndoială, Arteon Shooting Brake este unul dintre ele. N-ai cum să-l ratezi atunci când trece pe stradă și chiar și în parcare, silueta modelului german te îndeamnă să-i arunci măcar o privire.
Arteon Shooting Brake are la bază Arteon facelift, iar spre deosebire de vechea versiune, modelul german a trecut prin mici retușuri. În partea din față a fost păstrată aceeași grilă "traversată" de la un capăt la celalalt de elemente orizontale cromate, însă farurile de top LED Matrix vin și cu o bandă luminoasă. Aceasta a fost inspirată de cea a lui ID.3, însă este întreruptă în dreptul siglei și imediat după linia luminilor de zi.
Privit din lateral, Arteon Shooting Brake propune o siluetă modernă de break, iar în partea din spate, la nivelul portabgajului a fost integrat și o aripă discretă. Stopurile au suferit și ele modificări, iar difuzorul atent creionat integrează aceeași soluție pe care Volkswagen o promovează pe aproape toată gama de versiuni cu accente sport: terminații false pentru sistemul de evacuare.
Ne-a placut
- Calitatea generală a interiorului
- Designul
- Scaunele sport
Nu ne-a placut
- Soluția aleasă pentru Head-up Display
- Prețul ridicat raport la rivalii producătorilor de volum
- Zonele tactile de la nivelul volanului
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Arata bine masina, mai putin pretul.
Ma rog... gusturile nu se discuta.
Sa compari in 2021 un Arteon Shooting Brake(segment D) cu Megane Grandtour (segment C) nu face altceva decat ca tu, la un moment dat, sa poti trece cu vederea un paralelism intre modelul DS21 si, de ce nu, deloc mai putin notoriul 2CV.
P.S. Notre @ds, joyeux anniversaire!
Totusi este doar un Passat care se vrea premium.
Daca nu s-a strecurat o eroare in fisa tehnica, intervalul de revizie de 36 de luni / 60.000 km e absolut revolutionar. Parca vad ce-or sa mai carcoteasca 'meseriasii' din service-uri: hai domne, cum sa faci revizia la trei ani ? vrei sa distrugi motorul ? suntem in Romania ! combustibilul e prost; si uleiul ? ce daca e Castrol si LL (long life)? e facut pt Romania, cu specificatii slabe ... orice numai sa treci des pe-acolo, sa marci banu' si baietii sa strice cat pot din bijuteria nemteasca ...
Astia sunt cei ce zic ca vor intrece in curand Tesla? :))
Daca si in 2021 tot TDI testati si dati ca exemple, e destul de interesant.
Nota bene: pentru mine, MAS-eur 100 %.
Parca de la ei ziceau VW (care se vrea unul din cele mai mari grupuri auto) sa cumpere credite de emisii.
https://24auto.ro/2020/10/pentru-evita-amenzile-co2-volkswagen-cumpara-credite-de-la-alti-constructori/
Daca astea sunt semne bune, atunci sa plateasca.
Nu știu de pe unde ai scos-o pe asta cu segmente diferite. Conform oricărei clasificări fie Americana, ce ia in calcul volumul interior, fie europeana' și Megane Estate și VW Areton sunt în clasa D. Adică, clasificarea Comisiei Europene zice ca segmentul C este cuprins între 4400 și 4600 cm dacă este cabrioletă, berlină sau Break. Cum Megane Estate are 4625 cm automat intră în clasa D ca și WV.
Dimensiunile exterioare ale autoturismelor definesc segmentele (clasele) din care fac parte acestea.
Tocmai de aceea, o comparatie la limita tolerabilului cu Arteon Shooting Brake TDI 200 4 Motion este amintirea modelului Talisman Estate dCi 200 (4,87m) din gama Renault, asta chiar daca lipsa tractiunii integrale coroborata cu designul destul de obedient raportat la tonusul estetic etalat de VW Arteon fac din acest model francez o alegere mult prea putin acceptabila atunci cand ne propunem sa nu eludam notiunea de exigenta, de obiectivitate daca doresti, intr-un comparativ.
@Bixente
Poti propune Comisiei Europene o alta clasificare. Spre exemplu dupa presiunea din roti, dupa forma manerului de la usi sau dupa lungimea schimbatorului de viteze.
@M_Frank
Pana una alta asta este clasificarea oficiala pe segmente. Ca in ultimii ani a aparut oarecum o subclasificare este alta mancare de peste. In linii mari astea sunt criteriile si structura de clasificare, scheletul, ca sa zic asa.
C'est pas bon signe......
Cu o ironie stravezie la adresa mea chiar n-ai cum sa-ti acoperi pentru prea multa vreme bagajul restrictiv de informatii auto pe care-l posezi in prezent.
Ce-ai spune daca ti-as ridica la fileu, pentru a doua oara in decurs de numai 24 ore, tocmai modelul V60 D4(190 CP) AWD, un posibil rival pentru Arteon-ul aflat mai sus si care a fost trecut cu vederea de autorul acestui test-drive, asta numai pentru o comparatie care sa nu fie niciun moment straina de notiunea de comprehensibilitate cu numitul VW Arteon Shooting Brake TDI 200 4M ?!?
Cum cataloghezi persistarea mea in *greseala* ?!?
Au revoir, @ds!
Mai exista cineva la voi in redactie care intelege domeniul auto?
Mi-ar placea sa ne explice si noua autorul de ce comparatia asta.