Marti, 27.08.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
În anul 1994, atunci când a fost lansată prima generație, numele său era o abreviere a cuvintelor Recreational Activity Vehicle. Cifra 4 venea de la faptul că modelul nipon putea fi comandat cu tracțiune integrală.
Dacă o să căutați o fotografie a primei generații, cei care încă nu vă născuserăți pe atunci, o să vedeți că mașina era complet diferită de ceea ce vedem astăzi. Dimensiuni de subcompactă, gardă la sol generoasă, masă totală redusă, tracțiune integrală, reductor și poftă de cățărat pe coclauri.
Rețeta a prins incredibil de repede, atât în Asia, cât și în Statele Unite și Europa și i-a ajutat pe cei de la Toyota să inaugureze un nou segment. De-a lungul celor patru generații, RAV4 a adunat peste 8 milioane de clienți, iar în 2017 a fost cel mai vândut SUV la nivel mondial, cu peste 800.000 de unități livrate.
Bineînțeles, în tot acest timp nu au întârziat să apară rivalii, însă RAV4 a reușit să se păstreze ca un produs dezirabil, în special pentru fiabilitatea sa.
A cincea generație, lansată recent și în țara noastră, a pierdut din spiritul de aventură al primei generații, însă a câștigat mult la capitolul confort, rafinament și grijă pentru mediul înconjurător. Dar despre asta citim în capitolul următor.
Toyota RAV4
RAV4 Hybrid 2.5 litri 222 CP 4x4 CVT Luxury
- Pret de pornire 27.560 €
- Pret model testat 40.394 €
Motor / Transmisie
Comparativ cu prima generație, noul RAV4 este la ani lumină dacă ne uităm sub capotă. Crossover-ul japonez manifestă o grijă mai mare pentru mediul înconjurător fiindcă a renunțat complet la diesel. În fond, anul trecut, în Europa de Vest, 85% din vânzările vechiului RAV4 au fost pentru versiunea hibridă.
E o decizie pe care au luat-o și conaționalii de la Honda, care nu mai oferă CR-V alături de un propulsor alimentat cu motorină, preferând să le pună la dispoziție clienților un CR-V Hybrid.
Totuși, spre deosebire de Honda, Toyota are ceva mai multă expertiză în acest domeniu, fiind, și în acest caz, un pionier în domeniul vehiculelor hibride de serie, grație lui Prius, introdus în anul 1997.
Așa cum RAV4 s-a schimbat radical comparativ cu prima generație, și propulsia hibridă introdusă de Prius a devenit mult mai complexă, mai puternică și mai eficientă. Iar în cazul lui RAV4 trebuia să suplinească cuplul unui diesel și consumul redus al acestuia.
Exemplarul pe care l-am testat pe străzile de la noi a venit echipat cu acest nou sistem de propulsie hibrid, care constă într-un motor pe benzină și alte două agregate electrice. Motorul convențional are o capacitate de 2.5 litri și vine cu o mulțime de îmbunătățiri menite să sporească eficiența. Are o putere de 178 de cai și un cuplu de 221 Nm, livrat târziu, între 3600 și 5200 de rotații, ca în cazul oricărui motor aspirat.
Nu e mult. Tocmai de aceea se apelează la propulsie alternativă. Valoarea de cuplu necesară unui astfel de model este atinsă cu ajutorul celor două agregate electrice (doar un motor electric în cazul versiunii cu tracțiune față). Acestea oferă 120 de cai și 202 Nm (față), respectiv 54 de cai și 121 Nm (spate). Corelate cu motorul pe benzină pot garanta noului RAV4 o putere totală de 222 de cai (218 cai putere pentru versiunea cu tracțiune față) și un cuplu motor care poate impresiona cu reprize bune la accelerările de pe loc.
Mașina are un suflu bun și atunci când rulați cu viteză ceva mai mare, pe drumuri naționale și autostradă. Are toate atributele dinamice ale unui diesel, însă ca să le accesezi trebuie să treci peste cea mai deranjantă trăsătură a mașinii: zgomotul motorului pe benzină. Orice accelerare puternică atrage după sine un zgomot deranjant, creat de turația înaltă a motorului. Cutia cu o singură treaptă, care poate simula vreo șapte cu ajutorul padelelor din spatele volanului, nu reușește să mai domolească notele înalte și neplăcute.
Motorul pe benzină poate acționa roțile față, dar poate încărca și bateria care ține în viață cele două motoare electrice. Există și posibilitatea rulării în mod pur electric, însă capacitatea bateriei permite o autonomie de maxim doi kilometri.
Consum
Avantajele unui SUV hibrid se văd în mediul urban, acolo unde astfel de mașini consumă clar mai puțin decât un diesel. De ce? Pentru că mașina va încerca să se foloseasă de motoarele electrice la plecarea de pe loc, atunci când, în mod normal, se consumă mult carburant.
Pornirea motorului pe benzină se va face doar pentru a încărca bateria, care nu are opțiunea conectării la o priză. Mai avem puțin de așteptat până când vom vedea primul RAV4 Plug-in Hybrid.
Bateria este amplasată între bancheta spate și axa spate, are o capacitate de 1.6 kWh și contribuie la reducerea consumului de carburant. Încărcarea ei se poate face prin recuperarea energiei cinetice sau prin frânare.
Ce ar trebui să rețineți voi, dincolo de aceste detalii tehnice? Faptul că mie, într-un București nu foarte aglomerat, Toyota RAV4 mi-a consumat doar 6.3 litri/100 de kilometri. Când traficul s-a aglomerat, valoarea de consum a sărit la 7 litri/100 de kilometri. Fantastic de puțin și greu de bătut de orice diesel. În afara orașului, la viteze de drum național, consumul va oscila între 6.5 și 7 litri/100 de kilometri.
În fișa oficială, Toyota ne anunță un consum mediu de 4.4 litri/100 de kilometri în regim NEDC și 5.8 litri în regim WLTP. Dacă ne uităm la rivalul direct, adică Honda CR-V Hybrid, vedem că RAV4 are valori clar mai bune.
Merită să aruncăm un ochi și la rivalii care oferă diesel cu puteri apropiate. Mazda CX-5 cu 184 CP, automată și 4x4 are un consum mediu de 5.5 litri în regim NEDC și 7.1 în regim WLTP. Un Volkswagen Tiguan cu motorul diesel de 240 de cai, promite un consum mediu de 6.2 litri în regim NEDC.
Performanţe
Hibrizii din acest segment nu sunt neapărat niște atleți. RAV4 încearcă să facă o excepție, deși rivalii cu motoare diesel comparabile fură ceva mai bine startul. Japonezul testat de mine reușește un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.1 secunde, ceea ce nu e rău. E chiar un timp decent, care va mulțumi pe toată lumea. Nu și pe cei care visau la un SUV cu care să câștige liniuțe la semafor.
Dacă ne uităm la CR-V Hybrid, vedem că nu se descurcă mai bine, fiind mai lent cu aproape o secundă. Viteza maximă este însă similară în cazul ambilor hibrizi japonezi: 180 de km/h.
Dacă ne îndreptăm atenția asupra CX-5-ului de 184 de cai putere despre care aminteam mai devreme, observăm că valoarea sprintului de la 0 la 100 de km/h se face, culmea, în 9.6 secunde. Deci presupunerile că un hibrid e mai lent pot fi demontate.
Demontate până când ne uităm la un Tiguan de 240 de cai, cu DSG și 4Motion, care face „suta” în 6.2 secunde și ajunge până la 212 cai putere. Totuși, dacă ne cumințim cu un Tiguan de 190 de cai, accelerația e apropiată de cea a lui RAV4: adică 7.9 secunde.
Interior
Toyota a învățat din greșeli și a căutat să le ofere clienților săi un interior cu materiale mult mai bune. Este un salt uriaș față de ceea ce găseai în vechile modele, chiar dacă designul a rămas la fel de conservator. Ai plastic moale pe planșa de bord, un material care imită pielea, scaune din piele, însă doar pe nivelurile de echipare de top, și un plastic decent în părțile inferioare. Și pe fețele ușilor sunt zone plăcute la atingere. În plus, Toyota oferă zone cauciucate acolo unde mâinile tale caută cel mai des: mânerele interioare ale portierelor și mai multe butoane de pe consola centrală.
Culmea, nu există un plastic aderent în zona destinată depozitării telefonului mobil, echipată și cu încărcare prin inducție. Așadar, telefonul se mișcă și nu se încarcă.
Avem spații de depozitare generoase, inclusiv în buzunarele ușilor. Cotiera este generoasă, la fel și torpedoul. S-a renunțat la frâna de mână clasică în schimbul uneia electrice și s-a obținut astfel mai mult spațiu și pe consola centrală.
Ergonomia rămâne una bună, cu butoane care pot fi găsite ușor, dar cu un plastic ce îmi amintește de telecomenzile televizoarelor color vândute după Revoluție.
Pe locurile din spate se stă confortabil. Ai mult spațiu la nivelul picioarelor și mult spațiu la nivelul capului. Tunelul central destul de coborât permite găzduirea și unui al treilea pasager pe banchetă. Pentru a personaliza confortul, pasagerii spate au și un spătar ajustabil al banchetei.
Portbagajul poate fi comandat cu un hayon acționat electric. Deschiderea sa este la fel de lentă ca cea a lui Honda CR-V. Cred că am putea face un concurs pentru cea mai lentă deschidere a portbagajului. Ascunde o capacitate de 580 de litri și o mulțime de soluții de compartimentare, inclusiv o podea dublă, detașabilă, care are și o parte impermeabilă. Capacitatea totală este cu peste 80 de litri mai mare decât în cazul vechiului model.
Preţ de achiziţie
Noul Toyota RAV4 are un preț de pornire de 27.500 de euro, însă este valabil pentru versiunea sa pe benzină, de 2.0 litri, comandat cu o transmisie manuală și cu tracțiune față. Socotelile pentru hibrid încep de la 31.800 de euro, însă nici aici nu primiți tracțiune integrală.
Pentru 4x4 trebuie să mai scoteți din buzunar aproximativ 2000 de euro. Dacă vă gândeați la o versiune similară cu cea testată de mine, atunci socotelile voastre ar trebui să ajungă la 40.400 de euro, pentru că atât costă un RAV4 cu nivelul de echipare Luxury și tracțiune integrală. Este penultimul nivel de echipare disponibil pe piața din România.
Penultimul nivel de echipare al principalului rival, adică Honda CR-V Hybrid, este ușor mai accesibil și costă 39.800 de euro. Așadar, nu cred că cele câteva sute de euro vor fi responsabile cu înclinarea balanței pentru achiziție, aceasta urmând să se facă în funcție de alte criterii.
Dieselul nu este cu mult mai accesibil, deși mulți ar fi tentați să creadă asta. Spre exemplu, un Mazda CX-5 cu 184 de cai, nivel Takumi Plus, automată și 4x4, ajunge să coste 40.200 de euro. E drept că un Volkswagen Tiguan de 190 de cai putere, cu echipare Highline, DSG și 4Motion ajunge la 36.300 de euro, dar mai are nevoie de multe opționale pentru a fi echivalentul lui RAV4.
Siguranţă
Fiind vorba despre un model atât de popular, EuroNCAP nu a stat prea mult pe gânduri. A testat recent noua generație RAV4 și i-a atribuit cinci stele. Modelul japonez a obținut punctaje bune pentru protecția pasagerilor adulți și pentru cea a pasagerilor copii.
De asemenea, sistemele de siguranță testate de EuroNCAP au reușit să evite cu succes impactul cu alte mașini sau pietoni.
Pentru a se asigura că noul RAV4 trece peste noile teste de siguranță EuroNCAP, Toyota a folosit o platformă nouă, TNGA, care îi asigură modelului japonez o rigiditate cu 57% mai mare decât în cazul vechiului model.
De asemenea, lista de sisteme de siguranță a crescut. A doua generație a conglomeratului de sisteme Toyota Safety Sense include pilot automat adaptiv, păstrarea benzii de mers, frânare automată în situații de urgență cu posibilitatea detectării pietonilor și bicicliștilor, recunoașterea semnelor de circulație și ajustarea automată a luminilor de deplasare.
Există și un sistem Lane Tracing Assist, care urmărește mai bine banda de rulare și reduce efortul șoferului pe autostradă.
Ţinută de drum
În mod normal, greutatea distribuită aproape egal între cele două axe (51/49) este un atribut cu care aș fi început să vă vorbesc despre ținuta de drum a unei sportive. Însă, RAV4 merită să fie o excepție pentru că activează într-un segment în care această trăsătură nu primește atât de multă atenție. Așadar, avem o structură mult mai rigidă, o distribuție optimă a masei și un sistem de tracțiune integrală obținut prin amplasarea unui motor electric pe puntea spate.
Dacă nu vi se pare nimic neobișnuit până aici, vă spun că Toyota garantează performanțe off-road mai bune decât ale vechiului model. Există acum un mod Trail care se folosește de diferențialul cu alunecare limitată pentru a ieși din situații dificile. Vechea generație putea rămâne blocată dacă una dintre roți pierdea contactul cu solul. Modul Trail blochează transmisia puterii către acea roată și canalizează resursele către toate celelalte. Transmisia cuplului este de asemenea moderată.
Tot spre deosebire de vechea generație, axa spate poate primi cu 30% mai mult cuplu. Livrarea resurselor între cele două axe are două extreme: 100% către puntea față sau până la 80% către cea spate. Sistemul de tracțiune integrală denumit AWD-i comută inteligent între cele două axe. Am intrat pe un drum secundar acoperit cu noroi alături de RAV4 și n-am întâmpinat probleme. Atunci când una din roți pierde aderența este sesizabilă schimbarea livrării resurselor. Se aud tot felul de sunete sub caroserie, cu care te obișnuiești.
Nu a fost o porțiune de drum foarte dificilă și nici nu v-aș sfătui să vă aventurați prea tare în off-road, întrucât garda la sol nu este una foarte mare: doar 19 centimetri. De asemenea, unghiurile de atac și degajare măsoară doar 17.5, respectiv 20 de grade.
Atunci când sunteți pe șosea, RAV4 se conduce ca un SUV. Are destul de mult ruliu în viraje, nu oferă o direcție precisă, însă compensează cu o absorbție bună a denivelărilor. Confortul oferit de suspensie este superior vechii generații, și antifonarea sa fiind clar mai bună.
Pe asfalt ud ajută sistemul inteligent de tracțiune integrală. Acesta oferă și o funcție nouă pentru modelele Toyota. Se numește AWD Integrated Management și poate oferi o gestionare diferită a direcției, frânelor, accelerației, cutiei și distribuției cuplului. Șoferul poate opta între Normal, Comfort și Sport.
Vizibilitate
Toyota RAV4 este o mașină cu dimensiuni generoase. Luneta este însă și ea destul de mare și te ajută să păstrezi un contact vizual bun cu ce se întâmplă în spatele tău. Din păcate, ultimul rând de montanți este cam mare și incomodează. La fel și primul rând de montanți.
Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar retrovizoarea are acum o funcție nouă, oferită în premieră pe un model Toyota. După ce am văzut această invenție pe Range Rover Evoque, o găsim și pe RAV4. Este vorba despre o cameră montată deasupra hayonului, care poate transmite imagini live pe oglinda retrovizoare. Este foarte utilă atunci când folosiți toată capacitatea de încărcare a portbagajului, adică până la plafon, și pierdeți vizibilitatea oferită de lunetă.
Nu lipsesc cele patru camere video care oferă vedere la 360 de grade în jurul crossover-ului. Calitatea imaginii oferite nu este excelentă, iar camera din față are un fel de „breton” care obturează vizibilitatea.
Tehnologie
Toyota a încercat să-și facă bine temele. În fond, vorbim despre una dintre cele mai importante cărți de vizită ale sale în Europa. A reușit să-și facă temele doar pe jumătate, pentru că într-un segment în care există Volkswagen, Skoda, Seat, Ford și Hyundai este dificil.
În spatele volanului se află un ecran digital de 7 inch, cu o grafică decentă, dar cu un amalgam de informații, pe care, uneori, e greu să le sintetizezi. Una peste alta, e nevoie de acomodare pentru ca totul să fie lizibil.
În centrul planșei de bord clienții vor descoperi un ecran de 8 inch, cu o grafică deja îmbătrânită. În deplină concordanță cu butoanele laterale despre care vorbeam mai devreme. Meniul este și el ușor alambicat, iar afișajul navigației pare de acum o generație. Din păcate, Toyota nu poate oferi un sistem multimedia capabil să se ridice la nivelul celui oferit de Volkswagen sau Mazda. Chiar și cel de la Honda CR-V pare mai prietenos. Unde mai pui că nici nu suportă, momentan, Apple CarPlay și Android Auto.
Clienții vor putea descărca o aplicație care oferă informații despre traseu, prin care se poate insera o destinație în sistemul multimedia, sau prin care se poate verifica autonomia rămasă.
Toyota nu duce lipsă de elemente de confort clasice, cum ar fi scaunele electrice și încălzite (opțional și ventilate), pornirea fără cheie, farurile cu LED, încărcarea telefonului prin inducție, sistemul audio JBL cu nouă difuzoare, senzorii de parcare, lumină și ploaie. Însă, într-un segment în care lucrurile se mișcă atât de rapid, e nevoie de mai mult.
Design
Rețeta estetică a vechii generații RAV4 a fost ușor riscantă. Aspectul general nu a fost pe placul tuturor. Era genul de mașină pe care ori o iubeai, ori o detestai. Acum, noua generație RAV4 încearcă să adopte o rețetă care poate fi digerată de un număr cât mai mare de clienți.
După părerea mea, cel puțin dacă privim din partea frontală, noul RAV4 este cel mai frumos dintre toate cele cinci generații. Vine cu o grilă frontală impunătoare, cu blocuri optice angulare, agresive, cu o capotă cu nervuri și cu o fantă ciudată, fix deasupra grilei, care te face să crezi că cineva a uitat capota deschisă.
Profilul este dominat de pasaje uriașe, care îți sugerează că vorbim despre un SUV. Pe unele piețe, jantele standard au o dimensiune de 18 inch și pot fi comandate în culoarea neagră.
De altfel, Toyota pare să aibă ceva mai mult curaj când vine vorba de culori: poți comanda RAV4 și cu un acoperiș contrastant. Posteriorul poate părea puțin prea tăios pentru gusturile unora, dar asta o vor decide clienții.
Ne-a placut
- Spațiul interior
- Consumul urban
- Resursele oferite
Nu ne-a placut
- Grafica sistemului multimedia
- Lipsa suportului Apple CarPlay și Android Auto
- Zona de încărcare prin inducție neaderentă
Date tehnice - Toyota RAV4 RAV4 Hybrid 2.5 litri 222 CP 4x4 CVT Luxury | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Toyota
-
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027. (Sambata, 08 Iunie)
-
Constructorul nipon de automobile marchează trei decenii de la debutul modelului RAV4. Până în prezent au fost comercializate peste 14 milioane de exemplare la nivel global. (Vineri, 31 Mai)
-
În cadrul unui eveniment special, noua generație Toyota C-HR a debutat oficial pe piața din România. Prețurile încep de la 33.688 de euro. (Luni, 04 Martie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Divizia Toyota din Australia anunță un nou facelift pentru a opta generație Hilux. Este încă incert dacă noutățile, inclusiv o motorizare diesel mild-hybrid, vor fi preluate de versiunea comercializată în Europa. (Joi, 01 Februarie)
Zic asta -- la fel de subiectiv -- după ce am condus toate generațiile. Dintre care a doua mi-a părut cea mai polivalentă + distractivă, fiind și ultima având versiune *scurtă* cu două uși.
Zgomotul motorului ICE al actualului hibrid nu mi s-a părut în orice caz asurzitor, cutia de viteze planetară fiind din nou optimizată. Clar însă că stilul de conducere tip *jurnalist auto* ar trebui să aibă un comutator dedicat... :-P
P.S. Masa proprie nu poate fi de 2.225 kg -- poate doar greutatea maxim admisă. Știam că la gol (standard CE) hibridul are 1.680–1.720 kg.
In rest, fara a intra in detalii, NU, eu zic ca NU merita 40 k euro aceasta masina, personal am fost cam dezamagit dupa vizita la dealer intrigat fiind de noul design exterior. Sunt multe detalii la interior care iti arata "indolenta" de neinteles a celor de la Toyota cand vine vorba de interioare si functionalitate. AM/Bogdan a aratat unele mai sus , dar mai sunt si altele. Cel mai mult am ramas socat (in sensul negativ) de portbagaj , care da, este ok ca si volum, dar ai impresia ca este ...nefinisat sau facut doar asa ca sa acopere puntea spate ..sau ceva de genu'. RAV4 nu ar trebui sa coste mai mult de 30-32 k chiar si in echiparile superioare, cu tot cu motorizarea lor hibrida. Poate CAMRY (care are exclusiv aceasta motorizare) sa te puna pe ganduri pt. un 35 k euro , dar RAV nu merita. Parerea mea !
PS: Tiguan bi-TDI de 240 cai face 7s 0-100 in realitate, si asta cu Launch, Fara launch face 8s...iar dupa 100km/h in acceleratie RAV4 il ucide ;)
Adio Diesel.
Isi merita banii de 35-40k. Nu ca in Tiguan finisajele is mai ok )))
Nu mai zic că mi-am tras și altă tobă, dar rămâne-ntre noi asta. :-P
Deși, repet, nu-s fan SUV, nici pro-Toyota și pro-hybrid nici atât, obiectiv-măsurabil nu-i extrem de silențioasă, dar nici scandalos de zgomotoasă.
Cât despre calitatea percepută -- a interiorului, clar -- se pare că și la capitolul ăsta-s deformat în vizuina viziunii :-) din cauză de Suzy, fiindcă mi-a lăsat o impresie bună. OK, în raport cu precedenta generație, dar tot bună rămâne.
Interesant e-n orice caz consumul mixt (real) mai mic cu cca. 1 l/100 km comparativ cu al fostului hibrid de 197 CP - 5,6 l în testul ADAC, în ciuda clindreei de 2,5 l actuale (tot ciclu Atkinson, dar raport compresie drastic majorat, de la 9,3:1 la 14,0:1, de unde și randamentul crescut.)
Concluzie (la fel de strict personală): dacă era cu 80 cm mai scurtă, ar fi intrat în lista mea -- tot scurtă. :-P
@@pipo : ??? .Ma confunzi mestere , ma gandeam daca sa-ti raspund sau nu ( ca de obicei nu ma bag / raspund la interpelari de genul asta) , dar ma gandesc ca ala cu care ma confunzi nu are nici-o vina saracu'. Te asigur ca nu sunt dintre cei care l-au injunghiat pe Cezar si habar nu am nici macar ce inseamna "SPF" ! De altfel "pt. linistea ta" , nu am cont si nici nu postez pe nicaieri altundeva , pt. simplul motiv ca nu sunt adeptul "socializarii/expunerii" pe internet ( da, spre surprinderea ta probabil, mai exista inca si d-astia). P-aici am luat decizia sa-mi scriu impresiile doar fiindca chiar ma pasioneaza domeniul ( din pozitia de amator doar) si mi s-a parut singurul site romanesc mai nepartinitor si cu un format chiar ok , iar la vremea respectiva era si ceva (mult) mai linistit , fara prea multi "interpelatori" ca tine pe care-i pasioneaza mai mult comenturile altora decat subiectul in sine si nu se pot abtine sa nu-si expuna dezacordul cu impresiile altora intr-un mod civilizat. Revenind la subiect, eu raman la parerea mea ( formata la volanul masinilor in cauza) ca motorul de 2,5 litrii( strict numai cel de 2,5) de la Toyota este foarte zgomotos.
La capitolul preț trebuie să fiu însă de acord cu tine. Mai clar, versiunea 2.0 MT 4x4 175 CP (pe care aș prefera-o... teoretic ca retrograd non-eco și non-automatic ce mi-s) ar trebui să coste-n listă cât aia 4x2 de bază (și cu AC manual), adică max. 27K în loc de +31.000 €.
Ce-i drept japii mai fac oarece discounturi, dar nu-s mărețe ca la coreeni.
...Dar mă opresc din vorbit discuții :-) fiindcă versiunea cu două uși, sub 4 m lungime și eventual sub 22-23K € n-o să existe vreodată.
P.S. : in legatura cu "silentiozitatea" motorului acestui nou hybrid RAV 4 de la Toyota , iata mai jos 2 citate din NUMAI primele 2 review-uri pe care le-am deschis pe net si fac asta doar in speranta ca exista oameni interesati direct de acest model si pt. care orice detaliu este important , ca de altfel despre asta sper ca este tot ce se intampla pe AM . Nu fac asta ca sa-mi confirm mie cele spuse , ca eu stiu foarte bine ce am simtit in spatele volanului si sper ca si cei care cred mai sus ca "bat campii" ( nu e pt. tine Kiro) ma contrazic tot din aceeasi postura - adica au vazut/testat sau mers cu masina :
BBC / TOP GEAR :" Have you recently trapped under the bonnet a trombonist with a vendetta? Ah no, it’s just the Toyota hybrid system being driven aggressively. You’re assailed by crazed oscillations of revs and pitch. Your every right-foot twitch is audibly relayed to your whole audience in the car.
The RAV4 might have a largely new 2.5-litre engine, but at wide throttle it sounds old and coarse and sends vibrations through the steering wheel."
WHAT CAR :" Put your foot down and the RAV4's petrol engine immediately starts revving hard, almost as though you’re stuck in first gear, except the car keeps accelerating and the revs only start to subside when ease off with your right foot. This is due to the RAV4's CVT automatic gearbox.
It isn’t what you’d call a relaxing experience, especially since the petrol engine sounds rather coarse and channels vibrations up through the soles of your feet. There’s also considerable tyre noise and wind intrusion at motorway speeds that will have you cranking the radio volume up. The rival CR-V hybrid's petrol engine is noticeably less intrusive and that car also suffers from a bit less tyre roar on the motorway."
comparați cu 190 de cai care este și mai rapid și va consuma tot atât....