Drivetest Toyota Avensis
1.6 Diesel Turbo (D-4D) 112CP Man6 ExecutiveLuni, 23.11.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Toyota a actualizat serios gama Avensis la jumptatea acestui an, readucând modelul clasă medie la un nivel din nou competitiv cu rivalii săi direcți. Modificările aduse au fost puțin mai generoase decât la un facelift, fiind aplicate schimbări și la platforma tehnică, dar nu atât de multe încât să considerăm că vorbim despre o generație nouă.
În urma acestora, Toyota Avensis rămâne în continuare copilul care își face treaba cuminte în banca lui în timp ce alții se dau în stambă, dar care va termina liniştit fiecare zi. Altfel spus, modelul de clasă medie al japonezilor rămâne o mașină destinată oamenilor cu capul pe umeri, care nu doresc exagerări pe niciun plan al vieții și preferă stabilitatea în fața artificiilor estetice și a diferitelor extravaganțe fără rost pe termen lung.
Toyota Avensis
1.6 Diesel Turbo (D-4D) 112CP Man6 Executive
- Pret de pornire 20.240 €
- Pret model testat 23.470 €
Motor / Transmisie
Pe lângă facelift-ul estetic destul de serios, Avensis a primit și câteva motorizări noi. Printre ele se numără și o unitate 1.6 diesel, de 112 CP și 270 Nm. Aceasta este preluată de la partenerii de la BMW și ar putea să ajungă sub capota multor modele Avensis care vor fi vândute flotelor.
Motorul nu pune accentul pe livrarea unui nivel de putere cât mai ridicat, ci pe economia de carburant, dar vine cu un cuplu motor suficient pentru a anima berlina niponă de clasă medie.
Printre calitățile sale se numără și silențiozitatea, dar nu putem pune pe această listă și reprizele impresionante. Putem spune despre acestea că sunt corecte pentru nivelul de putere din dotare, dar este destul de clar că nu poți să te grăbești prea tare când ai 112 CP pe o berlină de clasă medie, indiferent cine este producătorul său.
Dar, dacă ai nevoie de o mașină pentru o flotă sau ești un familist care vrea o mașină economică de clasă medie, Avensis 1.6 D-4D este o variantă care s-ar putea să te intereseze.
Transmisia este o unitate manuală cu șase trepte, care are o timonerie corectă și rapoarte optimizate pentru un consum redus de carburant. Pentru depășiri în forță, trebuie să mergi cel puțin o treaptă în jos, în special dacă rulai într-un regim mai economic.
În raport cu rivalii din segment, cuplul motor este relativ ridicat pentru această cilindree, dar puterea asigurată este mai mică decât a altor unități diesel de 1.5 și 1.6 litri, cum sunt cele ale lui Ford Mondeo 1.5 TDCi 120 CP, Peugeot 508 1.6 e-HDi 115 CP, Skoda Superb 1.6 TDI 120 CP și Volkswagen Passat 1.6 TDI 120 CP. Trebuie să notăm faptul că diesel-ul de 1.6 litri al lui Avensis are mai mult cuplu la dispoziție decât aproape toți competitorii săi direcți, excepția care confirmă regula fiind varianta 1.6 CDTI a lui Opel Insignia.
Consum
Consumul mediu declarat al acestei variante a lui Avensis este de 4.2 litri/100 km. Valoare egalată de cea a variantei comparabile a lui Ford Monde0 1.5 TDCi 120 CP și mai mare decât cea afişată de Peugeot 508 1.6 e-HDi 115, Skoda Superb 1.6 TDI 120 CP, Opel Insignia 1.6 CDTI 120 CP și Volkswagen Passat 1.6 TDI 120 CP în variantele comparate mai sus.
În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum urban de 7.1 litri la sută în traficul de seară și de 9.2 litri la sută în aglomerație puternică, atunci când pe bulevard mai mult se stă decât se merge. Ieșirea din oraș ne aduce un consum de 4.2 litri la sută dacă respectăm restricțiile legale de viteză și nu exagerăm cu depășirile. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șasea, motorul merge cu 2.000 rpm și consumul se stabilizează la 5.4 litri la sută. Toate valorile de mai sus au fost obținute cu instalația de climatizare și scaunele încălzite pornite.
Performanţe
Când îți cumperi o berlină de clasă medie cu motorizare de 112 CP, performanțele nu sunt pe primul loc. Dar asta nu înseamnă că o să ai cea mai lentă mașină de pe șosea.
Cei 112 CP sunt suficienți pentru ca Avensis să atingă o viteză de top de 180 km/oră, iar modelul are nevoie de 11.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
Mai rapide de la 0 la 100 km/h decât varianta testată a lui Avensis sunt modelele Peugeot 508 1.6 e-HDi 115 CP, Skoda Superb 1.6 TDI 120 CP și Volkswagen Passat 1.6 TDI 120 CP, cel din urmă fiind cel mai rapid.
Interior
Avensis este o mașină cu un interior clasic, dar care a fost vizibil modernizat pentru necesitățile moderne ale clienților. Modelul are scaune mari și confortabile, iar toate butoanele de care are nevoie șoferul sunt suficient de mari încât să poţi le folosești cu mănuși. În plus, sunt amplasate la un nivel ergonomic exemplar.
Din acest punct de vedere, japonezii pot să dea în continuare lecții unor rivali, care parcă au complicat prea mult mașinile lor de clasă medie. Am apreciat că fonturile și cifrele folosite la bord sunt mari, clare și lizibile și pentru cei cu dioptrii mari. Ceea ce te face să te simți ciudat când vezi perfect, ca mine, dar pentru mulți alții, este un lucru util.
Japonezii au încercat să renunțe la vechile metehne și să ofere un strop de culoare la bord. Dar cu măsură. Asta înseamnă că interiorul poate fi acum decorat cu inserții de culoare albastră, argintie sau portocalie care sunt asortate cu o tapițerie similară. Suficient cât să fie o pată de culoare și fix cât trebuie ca să nu-ți dea ocazia să strici un interior de mașină dacă n-ai gusturi sau simț estetic.
Materialele se află la nivelul de calitate cu care ne-au obișnuit cei de la Toyota și pe care îl găsim în majoritatea modelelor nipone. Deci elementele din plastic nu sunt tocmai cele mai moi, dar știm că vor fi durabile și vor arăta și se vor simți la fel și peste 10 ani.
Spațiul este suficient pentru cinci pasageri adulți, iar portbagajul are un volum de 509 litri, cu doar 34 în minus față de varianta break. Este o valoare corectă pentru această clasă, deși Avensis nu este lider.
Preţ de achiziţie
Dacă până acum vorbeam de preţuri în plaja superioară a segmentului pentru modelele Toyota, noul Avensis se poziţionează excelent în raport cu rivalii şi ne demonstrează că modelele mărcii japoneze pot să performeze din punctul de vedere al preţului în caz de nevoie.
Gama Toyota Avensis pleacă de la 20.200 de euro în România cu toate taxele incluse, valabil pentru o variantă alimentată cu benzină. Din punctul de vedere al prețului de pornire, vorbim despre cel mai accesibil model de clasă medie oferit în prezent la vânzare în țara noastră. Iar pentru acest preț primești o mașină de clasă medie fabricată de un constructor cu renume pentru fiabilitate și cu o imagine respectabilă.
Varianta diesel de 112 CP a lui Avensis pleacă de la 22.700 de euro cu TVA inclus, ceea ce ne demonstrează că avem de-a face cu cel mai ieftin model diesel de acest nivel de putere din segment. În cazul versiunii testate, Executive, vorbim despre 25.500 de euro preț de pornire. Un preț pe care îl poți găsi la o compactă de volum echipată bine. Iar exemplarul testat este echipat corect pentru acest nivel de preț.
Singura berlină de clasă medie cu un motor diesel care să fie semnificativ mai ieftină decât Avensis 1.6 D-4D în echiparea testată este Skoda Superb 1.6 TDI 120 CP în echipare Active, adică cea de intrare în gamă. Următoarea variantă mai ieftină este echiparea Trend a lui Ford Mondeo 1.5 TDCi 120 CP, tot o variantă de bază alături de o motorizare diesel comparabilă. În materie de preț, aproape de ele se află și Opel Insignia 1.6 CDTI 120 CP, cu 23.100 de euro cu TVA inclus.
Din acest punct de vedere, Toyota Avensis are un avantaj incontestabil la nivelul prețului de listă, până și a doua echipare din gamă fiind mai ieftină decât multe dintre variantele entry în gamele rivalilor.
Siguranţă
Toyota Avensis a trecut prin testele de impact organizate de către EuroNCAP în 2015. Modelul a primit scorul maxim, de cinci stele. Protecția pasagerilor adulți a înregistrat un procent de 93%, iar protecția pasagerilor copii a fost clasată la 85%. La capitolul Safety Assist, mașina a primit 81% din punctele disponibile, iar protecția pietonilor a fost notată cu 78%.
Toyota Avensis oferă un set complet de airbaguri în dotarea de serie plus o sumedenie de sisteme active de siguranță grupate sub denumirea generală de Toyota Safety Sense. Acest pachet este oferit standard pentru toate nivele de echipare și conține sistemul ce anticipează o potențială coliziune, alertă pentru părăsirea fără semnalizare a benzii de rulare, recunoașterea semnelor de circulație și asisten de fază lungă.
Sistemul activ pentru evitarea unei coliziuni își face simțită prezența atunci când frânăm târziu sau mașina din față încetinește brusc. Mai întâi apare o avertizare vizuală și sonoră pentru a-i atrage atenția celui de la volan că trebuie să frâneze, apoi, dacă cel de la volan nu intervine, mașina va frâna automat.
Recunoașterea automată a semnelor de circulație și afișarea lor pe display-ul central poate fi enervantă în ceea ce privește semnele ce identifică limitele de viteză. Sistemul le citește, dar uneori rămâne fixat pe ultimul semn văzut, chiar dacă zona respectivă de restricție s-a încheiat de mult (în România se întâmplă destul de des). Am pățit asta prin București (a văzut o limitare de 30 km/h) și am dezactivat alertele sonore pentru sistem.
Ţinută de drum
Avensis are o ținută de drum corectă și echilibrată, orientată spre confort. Modelul nipon poate să facă față unei rulări mai sportive, dar un regim temperat este cel în care mașina se simte cel mai bine. Direcția este precisă și ușoară, poate prea ușoară în comparație cu ce mai găsim în segment, dar operarea este lineară și mereu mulţumitoare.
Suspensia filtrează bine gropile și denivelările, așa că treci liniștit peste liniile de tramvai și imperfecțiunile drumurilor românești. Toyota a reușit să facă o mașină care să placă unui număr cât mai mare de oameni, care doresc o mașină normală cu care să se deplaseze pe drumurile zilnice și nu o bestie pentru viraje, pentru care plătești cu o suspensie prea fermă și o direcție grea - de obicei.
Modelul ar fi putut să primească punctajul maxim dacă ar fi fost puțin mai înțepat la rularea într-un regim mai dinamic, când se vede că nu pentru asta e făcută mașina, dar cei pentru care primează confortul pot să considere că la acest capitol este punctaj maxim.
Vizibilitate
Avensis nu prezintă probleme semnificative la acest capitol, cu excepția montantului parbrizului de pe partea șoferului care este suficient de gros pentru a jena în unele momente vizibilitatea pe virajele strânse la stânga.
Oglinzile retrovizoare sunt mari și pot fi reglate cu ușurință. Vizibilitatea în spate este bună datorită unei lunete ample, iar totul este dublat de un set de senzori și de o cameră pentru mersul cu spatele, pentru a putea parca fără probleme în orice loc.
Tehnologie
Pe lângă pachetul Safety Sense, Avensis vine acum echipat și cu faruri LED în lista de opționale.
La interior avem un ecran tactil de opt inch cu o grafică decentă, chiar dacă lista de culori alese nu sunt pe placul meu. Prin intermediul acestuia sunt afișate informații de la sistemul audio, computerul de bord sau sistemul de navigație. Acesta din urmă nu era activat pe varianta testată de mine, fiind o dotare opțională. Am înțeles de la Dragoș, colegul meu care a testat o variantă echipată superior a lui Avensis, că vocea românească folosită anterior de Toyota pentru sistemul de navigație - una depăşită şi care pe alocuri era chiar hazlie - a fost schimbată, fiind aleasă una mai potrivită pentru această funcție.
Meniul sistemului infotainment este în limba română, planșa de bord a fost upgradată, iar comenzile de pe volan sunt intuitive.
Design
Toyota Avensis nu a fost niciodată cel mai frumos model din segment, dar nici cel mai urât. Pur și simplu, a fost mereu la mijloc din punct de vedere estetic, în zona în care se află modelele pentru care designerii preferă să nu riște.
Pe termen lung, în viață și chiar și în design-ul auto, e ok să nu riști. Pentru că poți risca degeaba doar pentru ca toate oalele să ți se spargă în cap peste ani, când modelul futurist desenat de tine nu s-a încadrat deloc în tendințele care au ajuns să fie populare.
Noul Avensis este, însă, cel mai reuşit model din acest segment lansat de Toyota până acum. El vine după un efort al japonezilor de a desena mașini mai atrăgătoare, nu doar vehicule cu aspect care să placă unui număr cât mai mare de clienţi. Strategia asta merge bine pentru Volkswagen, dar nu poate să funcţioneze pentru toată lumea. Noile idei prevăd câteva riscuri estetice, dar măcar ne aduc mașini interesante și atrăgătoare pe șosele, cum a tot lansat Toyota în ultima perioadă.
Ne-a placut
- Preț competitiv
- Motor rafinat și silențios
- Scaune față confortabile
- Interior spațios
Nu ne-a placut
- Accelerare și performanțe în linie dreaptă
- Aspect consola centrală
- Culorile folosite pentru sistemul multimedia
- Unele elemente din plastic de la interior
Date tehnice - Toyota Avensis 1.6 Diesel Turbo (D-4D) 112CP Man6 Executive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Toyota
-
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027. (Sambata, 08 Iunie)
-
Constructorul nipon de automobile marchează trei decenii de la debutul modelului RAV4. Până în prezent au fost comercializate peste 14 milioane de exemplare la nivel global. (Vineri, 31 Mai)
-
În cadrul unui eveniment special, noua generație Toyota C-HR a debutat oficial pe piața din România. Prețurile încep de la 33.688 de euro. (Luni, 04 Martie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Divizia Toyota din Australia anunță un nou facelift pentru a opta generație Hilux. Este încă incert dacă noutățile, inclusiv o motorizare diesel mild-hybrid, vor fi preluate de versiunea comercializată în Europa. (Joi, 01 Februarie)
Da ar fi frumos sa se prezinte si acesti timpi, pentru ca defapt, cam acesti timpi ne intereseaza, mai ales in depasiri.
La toyota in general, treapta 1 e foarte scurta, e doar pentru pornirea de pe loc, de aceea timpii de accelerare 0-100 sunt mai mari.
"rămâne o mașină destinată oamenilor cu capul pe umeri, care nu doresc exagerări pe niciun plan al vieții și preferă stabilitatea în fața artificiilor estetice și a diferitelor extravaganțe fără rost pe termen lung."
Ciudata afirmatie din partea unui jurnalist auto care, dupa mine, mai presus decat jurnalist auto, ar trebui sa fie un pasionat auto, ori un pasionat auto, n-ar spune sau scrie asa ceva veci.
Adica cine vrea altceva nu-i cu capul pe umeri, sau cum ? Daca vrei si altceva de la o masina, ceva in plus decat o conserva care sa te transporte, asta nu inseamna ca nu esti cu capul pe umeri. Ba chiar din contra. Extravagante fara rost pe termen lung ? depinde de extravagante, insa de multe ori acele extravagante se dovedest a fi profitabile pe termen lung, iar ce-i banal si de larg consum, ramane uitat in timp, depreciat si ignorat.
Sigur, nu e de condamnat Toyota pentru ca face o masina... "sensibila" cum ar spune englezii.
In rest, consumul mi se pare enorm. Adica un 1.9 JTD, TDI sau 2.0d sau 2.0 CDTI consuma mai putin in oras. Drept ca nu in Bucuresti, dar tot consuma mai putin decat consumul inregistrat in Bucuresti in traficul de seara.
Interiorul nu e urat, comparabil cu Ford si alte modele "de consum".
Exteriorul insa e pur si simplu odios, iar jantele alea par cu 2 numere mai mici decat ar trebui sa fie.
Bineinteles, o noua masina banala, cu acelasi comportament rutier anost si "echilibrat" (asa-i zice mai nou la "plictisitor"). Daca tot faci o masina cu un design agresiv, de ce naiba setezi directia si suspensia ca la orice banalitate ? Chiar nu vrea nimeni sa iasa putin in evidenta ? sa faca ceva cu suflet ? sa faca ceva pentru cei care inca mai vor sa zambeasca la volan ? Nu. Noroc cu Mazda si probabil Ford.
Posibil să nu mă fi făcut înțeles din prima. Clarific acum.
Nu-i nimic în neregulă să dorești o berlină de clasă medie care să fie mai sportivă sau, din contră, să cauți una cât mai confortabilă.
Pentru că mașinile nu le cumpără doar pasionații înfocați, ci și oamenii care au alte probleme pe cap în afară de cât de sportiv este automobilul lor pe viraje și în câte secunde face 0-100 km/h.
Iar treaba mea de jurnalist auto este să înțeleg chestia asta și să evaluez modelele testate și pentru cei care au nevoie de o mașină dar nu visează curse.
Atmosfera trista in interior una peste alta iar motorul parca usor lenes (132 benzina). Comportament rutier mai moale decat la focus (asta din urma nefiind cel mai specialist in preluarea micilor bump-uri din sosea) dp asta de vedere avensisul fiind mai ok. E totusi o clasa peste.
Per total e mai "mare" mai de drum lung si aici ajungem la @mowgli. Exista o oferta destul de larga de oferte. Avensisul este destinat celor mai putin interesati de viraje. Am cunostinte care exact asta cauta...banalul. Acesta fiind pentru ei sinonim cu masina sigura si credincioasa.
@Vampirelu total de acord, si eu detin Toyota, iar prima treapta este mult prea scurta . Nici nu pleci bine de pe loc caci trebuie sa bagi rapid a doua. Daca o tii mult intr-antaia la vreo 2.500 rpm in coloana scoate un zgomot ciudat ca si atunci cand mergi cu spatele ( daca ai mers cu Toyota probabil stii la ce ma refer ) .Eu mai detin si o masina Koreeana iar prima treapta este mult mai lunga, ca poate merge fara probleme numai cu a-ntaia in coloana fara ca motorul sa ''protesteze'' .in vre un fel, iar datorita acestui fapt timpul de accelerare este mult mai mic. In treapta 1 ajung fara probleme la 60km/h iar in a doua la 100 km/h, la Toyota lucrul sta total diferit. Motorul se forteaza mult prea tare, iar uneori imi da senzatia ca ''munceste'' mai mult decat este necesar. In rest masina este foarte OK.
In concluzie destul de echilibrata masina, nefiind pentru orice mocofan care viseaza la rachete.
O zi buna!
http://www.euroncap.com/en/results/toyota/avensis/20854
Poate cu Octavia se poate "compara", insa la 21500 euro iei octavia la ultimul nivel de echipare (nu L&K) si cu motor 2.0 TDI 150 cp....deci, asadar si prin urmare nici aici nu se incadreaza :)) mai incearca autorule ...
Cred ca au luat motorul de la PSA cel mai probabil pentru ca este Euro 6 si i-ar fi costat destul de mutl sa aduca 2.0-ul la E6.
Tine cont ca dieselul E6 este doar pentru Europa ceea ce nu cred ca ar fi justificat investitia pentru cateva sute de mii de bucati motoare.
Dealtfel e o practica sanatoasa pentru producatori ca atunci cand vor sa intre pe piata europeana care prefera dieselul, cel putin de la clasa compacta in sus, sa ia un motor diesel deja la standarde europene de la un producator eurpean.
Un exemplu in sensul asta, altul decat Avensisul de fata, e si Suzuki Vitara care are 1.6-ul diesel de la Fiat.
In ceea ce priveste performantele modeste ale motorului,cred ca este o decizie manageriala. Poate a primat costul, consumul sau fiabilitatea pe termen mai lung. Sau poate ca a fost singura varianta viabila considerand parteneriatul cu BMW si in consecinta discutiile mai usoare cu PSA.
Stima.
Banuiesc ca nota asta proasta a primit-o datorita motorului de BMW :)
Din cate vad e cea mai proasta nota din segment. Daca a ajuns Peugeot si Renault mai presus, s-au dus si japonezii la vale precum VW.
avensis se inclina mai mult dar urmareste traiectoria virajului cel putin la fel de bine ca vedetele clasei.
masina nu este destinata tineretului si va fi insotita de o promotie speciala "ultima masina"
Sincer nu inteleg la ce te referi.
mersi oricum
o zi buna!!
Toyota Cammry 3.5 i V6 VVT-i 280CP 0-100 > 6,8 sec
1 cei care dupa ce dau tunul se dau in spectacol cu bmw-ul si-i prinde politia
2 cei care-si cumpara toyota si traiesc linistiti pana la batranete
Iar faptul ca aceste motoare mici sunt puse pe asa caroserii, este pentru a mentine pretul mai mic si a fi ceva mai accesibila. Nu doar Toyota procedeaza asa. Iar daca esti o persoana obisnita care merge cu 120-130 km/h maxim, acest motor e suficient de puternic. Masina asta cred ca o poti scoate pe la 18000 de euro si poate fi un best buy.
Oricum, cine opereaza flote de 10, 100 sau 1000 de masini, va primi astfel de motoare cum primesc babele de la noi moastele lui Paraschiva.
@mowgli , pt tine DA e posibil ca taxa pt 1.4 sa fie ''uriasa'', tu esti inca tzanc si in afara de venitul parintilor nu ai decat alocatia lunara .
Raman totusi la ideea ca avensisu' este o masina foarte buna, cu un pret destul de corect in comparatie cu concurenta si mai ales cu o garantie de 5 ani, un lucru extrem de util in timpurile noastre.
pace voua!
o vorba am pentru posesorii de toyota:
daca va incape un BMW pe mana vreo 5 km nu mai mult, vi se scoala si va si dati drumul la volan: on the steering wheel....on the board...everywhere.... :)))))