Marti, 06.12.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când au lansat Juke, cei de la Nissan au fost văzuți ca promotorii unui nou segment, cel al SUV-urilor mici, devenit extrem de popular în ultimii ani. Chiar dacă a fost sau nu primul în segment, Nissan Juke a devenit modelul de referință, toți rivalii săi raportându-se la el în momentul lansării.
A fost al doilea constructor japonez care se erijează într-un deschizător de drumuri, după ce Toyota a devenit pionierul tehnologiei hibride pe o mașină de serie.
Odată cu relansarea numelui Ignis, Suzuki ar putea deveni al treilea mare producător japonez care înaintează prin gheața unui segment atipic: cel al SUV-urilor mini. E drept că tot pe aici a trecut și Fiat Panda, cu sau fără 4x4, deci poteca poate fi considerată ușor bătătorită.
Suzuki Ignis
1.2 SHVS 90CP 4x2 Man
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
Motor / Transmisie
Noul Ignis vine echipat cu un singur motor pe benzină, cu patru cilindri și o capacitate de 1.2 litri. Singura diferență o poate face sistemul SHVS (abrevierea de la Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), o soluție de hibridizare de bază ieftină, dar benefică pentru un propulsor aspirat.
Mai exact, pe lângă propulsorul convențional, sistemul presupune generator integrat și o baterie Litiu-Ion. Această arhitectură ajută motorul în momentele de accelerare și ajută la reducerea consumului prin recuperarea energiei risipite la frânare. Tocmai această soluție face ca motorul aspirat să fie ceva mai vioi decât de obicei.
Cuplul motor nu este impresionant, pentru că vorbim despre numai 120 de Nm, însă dacă luăm în calcul faptul că mașina cântărește doar 870 de kilograme, valoarea este una suficientă.
Chiar dacă nu fac parte din același segment, să ne gândim doar că noul motor de un litru instalat pe Dacia Sandero sau Logan are un cuplu de numai 97 Nm, iar mașina românească este cu câteva sute de kilograme mai grea decât Ignis.
Prin urmare, mini SUV-ul japonez primește fix cât îi trebuie ca să se miște decent, chiar și pe drumuri de munte. Noi l-am testat pe dealurile din jurul Romei și motorul a livrat suficient pentru a putea ”escalada” pantele accentuate.
Au fost numeroase situații în care indicatorul computerului de bord anunța exploatarea curentului din mica baterie litiu-ion. Au fost însă și episoade numeroase când, la vale sau la decelerare, energia a încărcat bateria.
Ansamblul de propulsie este ajutat de o transmisie cu cinci rapoarte, etajate destul de scurt, pentru a facilita accelerația. Ultima este însă ușor mai lungă. Timoneria nu este una foarte precisă și există unele momente în care cutia agață. Oferă-ți timp de adaptare și cauza va fi rezolvată.
Consum
Hibridizarea gândită de Suzuki ajută la reducerea consumului de carburant. Mai ales că sistemul Start-Stop oferit ajută mult la obținerea unor valori mici în mediul urban. Oprirea și repornirea se fac destul de discret, fără vibrații și zgomote deranjante.
Pe porțiunile de drum puse la dispoziție de Suzuki am reușit să ne fixăm la o valoare medie de 5 litri/100 de kilometri, însă e drept că nu am dat piept cu aglomerația Romei, iar majoritatea traseului (adică 90%) s-a desfășurat în extraurban.
Media anunțată în fișa oficială este de 4.3 litri/100 de kilometri. Pentru că Panda Trekking vine disponibil doar cu un motor diesel, ne vom raporta la versiunea standard a modelului italian, echipată cu un motor 0.9 TwinAir, care consumă doar 4.2 litri/100 de km.
Performanţe
Suzuki a vrut să le asigure celor de la volan și performanțe decente. Reușita e relativă având în vedere că micul Ignis accelerează de la 0 la 100 de km/h în 11.8 secunde. Nu este un timp cu care Ignis să emită pretenții sportive, dar este decent pentru orice deplasare cotidiană având în vedere că orașul este scena pe care se exprimă mașina dezvoltată de japonezi.
Fiat Panda 0.9 TwinAir accelerează de la 0 la 100 de km/h în 11.2 secunde, însă e drept că are mai mulți cai putere și un cuplu ușor mai generos.
Interior
Joc și joacă. Aceasta pare a fi ideea după care a fost construit interiorul noului Ignis. Peste tot domnește un spirit ludic, de la forma neconvențională a comenzilor pentru climatizare până la culorile în care îți poți personaliza planșa de bord și fețele de uși (consola centrală și mânerul ușii pot avea nuanța caroseriei).
Dincolo de seducția culorilor se ascunde o antifonare nu tocmai strălucită a habitaclului și materiale ușor austere, destul de tari, care nu fac din Ignis un spațiu atât de primitor ca la prima vedere. Finisajele sunt însă reușite pentru o mașină din acest segment.
Ceea ce îi va surprinde cu siguranță pe toți cei care vor merge să vadă mașina în showroom va fi spațiul interior. Este impresionant cât loc poți avea într-o mașină care măsoară doar 3.7 metri. Pe locurile din spate se stă foarte bine, pentru că există loc suficient la nivelul picioarelor.
În plus, glisarea banchetei spate oferă posibilitatea de a elibera și mai mult loc în portbagaj, deși acesta, și în condiții normale, are o valoare extrem de generoasă pentru acest segment: 267 de litri. Rivalul Panda oferă doar 225 de litri.
Preţ de achiziţie
Suzuki nu a publicat prețurile noului Ignis pentru piața din România, însă oficialii brandului japonez au promis că vor face tot posibilul pentru ca mini SUV-ul să fie mai accesibil decât actualul Baleno. Asta înseamnă un preț de pornire mai mic de 11.000 de euro.
Dacă promisiunile se adeveresc, Suzuki Ignis ar urma să fie mai ieftin decât Fiat Panda, care pleacă de la 11.700 de euro în versiunea comparabilă TwinAir. Rivalul direct, Panda Trekking, este și mai scump.
Siguranţă
Suzuki și-a dorit mult să impresioneze la testele de siguranță EuroNCAP, dar a reușit doar parțial cu Ignis. Modelul japonez a obținut doar trei stele în versiunea echipată standard. Chiar dacă protecția pentru pasagerii adulți a fost evaluată la 79%, la fel ca cea a pasagerilor copii, Ignis a fost depunctat serios la capitolul sisteme de siguranță, unde a primit doar 25%.
Testat de EuroNCAP și într-o versiune ceva mai bogată în tehnologii de prevenire a accidentelor, Ignis a primit cinci stele.
Asta înseamnă că, pentru a beneficia de punctajul maxim, clienții trebuie să aleagă opționale precum frânarea automată de urgență, detectarea pietonilor, de asemenea cu funcție automată de frânare, și avertizare la depășirea benzii de mers.
Având în vedere cele două note complet diferite la testele EuroNCAP, Ignis va fi notat în testul nostru cu o medie între cele două, adică patru stele. Nu uitați însă că gradul de siguranță oferit de Ignis depinde însă de configurarea opționalelor în momentul achiziției mașinii.
Ţinută de drum
Versiunea testată de noi nu a fost echipată cu un sistem de tracțiune integrală. Da, Suzuki Ignis, chiar dacă este un SUV de buzunar, poate fi comandat și cu 4x4. Este un detaliu important în segment, dar aproape irelevant pentru publicul din România, care nu pune prea mare preț pe versiunile 4x4, indiferent de marcă sau clasă. Pentru "excentrici", însă, e bine de știut că mașina aceasta vine și cu un 4x4 capabil semnat de Suzuki care poate să detecteze pierderea aderenței și să trimită din resurse către celelalte roți.
În cazul versiunii 4x2, testată de noi, există un oarecare ruliu în viraje, suspensia este destul de rigidă și zgomotoasă, iar direcția nu este nici pe departe intuitivă.
Ignis are însă un atribut esențial pentru o mașină atât de mică, ce se vrea a fi folosită în mediul urban: are o rază de bracaj de 4.7 metri. Sinonimă cu o mașină foarte manevrabilă.
Cei care se gândesc și la câteva porțiuni de drum accidentat nu vor fi dezamăgiți. Suzuki nu uită de pedigree-ul său și oferă Ignis cu o gardă la sol de 18 centimetri, dublată de un unghi de abordare de 22 de grade și de unul de degajare de 38.8 grade. Așa, pentru orice eventualitate.
Prin urmare, cei care și-l mai amintesc pe Samurai vor avea o ușoară tresărire. Foarte ușoară, ce-i drept.
Vizibilitate
Suzuki Ignis este o mașină mică și destul de aerisită. Suprafețele vitrate sunt bine proporționate, iar vizibilitatea posterioară nu pune probleme. Luneta este destul de bine încadrată de cei doi montanți spate.
Primul rând de stâlpi ar putea pune unele probleme la viraje strânse. Oglinzile laterale sunt și ele destul de bine proporționate. La toate acestea se adaugă o gardă la sol de 18 cm și, implicit, o poziție înaltă la volan.
Tehnologie
Suzuki a echipat Ignis cu o mulțime de tehnologii noi, reunite în spatele unui sistem multimedia importat de pe Vitara și S-Cross și pe care l-am aclamat ori de câte ori am avut ocazia. Este un sistem care funcționează bine, răspunde decent la comenzi și este ușor de folosit. Acesta oferă conexiune Apple CarPlay, Android Auto și o mulțime de alte servicii. Navigația este prietenoasă, cu informații utile și un răspuns bun în timp real.
La toate acestea se pot adăuga un sistem de acces fără cheie, oglinzi și geamuri electrice, lumini de zi LED, asistent la pornirea din pantă și suita de sisteme de siguranță despre care aminteam mai devreme la capitolul dedicat. O colecție de elemente tehnologice foarte bogată pentru clasa în care este plantat Ignis.
Design
Noul Suzuki Ignis se produce în Japonia, dar a fost desenat în Italia, la centrul de creație al constructorului japonez. Prin urmare, liniile sale ar trebui să fie pe placul publicului european. Ba mai mult, pentru ca mașina să primească o felie cât mai mare din spiritul italian, aflați că acoperișul și jantele pot fi comandate în culori contrastante cu cele ale caroseriei.
Privit din față, Suzuki Ignis este o apariție plăcută, la fel de ludică precum liniile interiorului. Partea posterioară pare însă desprinsă dintr-o altă direcție de design. Cu alte cuvinte, nu există o sinonimie clară între partea frontală și cea posterioară.
Chiar și așa, Ignis va fi o apariție interesantă pe străzile din România, ajutată de luminile LED oferite opțional, de multitudinea de culori vii pentru caroserie și de numele familiar publicului autohton.
Ne-a placut
- Spațiul interior
- Raza de bracare
- Posibilitățile de personalizare
- Tehnologiile disponibile
Nu ne-a placut
- Direcția
- Antifonarea
- Plasticul tare
Date tehnice - Suzuki Ignis 1.2 SHVS 90CP 4x2 Man | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Suzuki
-
Constructorul asiatic prezintă noua generație Swift. Modelul a primit un design revizuit, dar și o motorizare nouă: propulsor de 1.2 litri mild-hybrid la 12V. (Miercuri, 06 Decembrie 2023)
-
Suzuki a publicat mai multe imagini cu noul concept care anunță viitoarea generație Swift. Modelul asiatic mizează pe un design nou și motorizare mild-hybrid. (Vineri, 27 Octombrie 2023)
-
Suzuki a publicat o imagine cu noul concept Swift. Acesta anunță noua generație a compactei de segment B și va debuta, la finalul lunii, cu ocazia Salonului de Mobilitate din Japonia. (Marti, 03 Octombrie 2023)
-
Suzuki și SkyDrive au semnat un parteneriat pentru dezvoltarea și construirea de vehicule zburătoare din 2024. Acestea vor avea o autonomie de 15 kilometri în zbor. (Marti, 20 Iunie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o ediție limitată Heritage pentru Jimny. Vor fi produse doar 300 de exemplare, exclusiv pentru piața din Australia. (Vineri, 03 Martie 2023)
Horror !
Mi se pare chiar simpatica!
La Ignis s-au uitat la STEPWAY si au făcut acelaşi lucru, doar ca au greșit generația (design exterior)
DAR nu pot spune ca este urata.
...Iar apropo de putere, e oricum mai marisoara decit a TwinAir-ului Panda (85 CP) - atentie mai mare deci la unele afirmatii, AM !!!
In rest, masinuta-i simpatica - mie-mi place si spatele - si incredibil de incapatoare, dupa toti testerii vestici. Care au remarcat si ei antifonarea perfectibila si suspensia spate cam dura - da, Panda-i mai confortabila -, dar s-au declarat multumiti de cursa/precizia schimbatorului de viteze.
Merita punctat si faptul ca sistemul Mildhybrid SVHS nu-i disponibil pt versiunile 4x4, dotate cu visco-cuplaj (sistem "clasic" mecanic cu lamele si nu electronic, implicit mai simplu si robust.) Oricum, suprapretul (cca 800 euro) pt SHVS nu se poate amortiza cu cei 0,3 l/100 km economie la benzina decit in cca. 200K km, asa ca doar micul plus de dinamica e singurul avantaj.
Cit despre comparatiile vizand consumul REAL, TwinAir-ul Fiat iese din ecuatie din start, cunoscut fiind demult faptul ca-i gurmand de-a binelea in viatza reala. Nu si Ignis-ul insa...
Concluzie: noul micro-SUV Suzuki, desi nu prea are concurenti directi, nu cred ca se va vinde grozav la noi (ca si vechiul model din 2003-2010, bun si el dar la fel de subevaluat) - fiindca Sandero Stepway zic eu ca va ramine optiunea preferata, chiar daca fara 4x4.
De ce? Simplu - Pseudo-SUV-ul Dacia e mai mare si mai complet echipat, la acelasi pret cu cel prezumtiv al Ignis-ului "de baza" 2WD.
Personal, daca mi-as permite si-a doua masina (adica al doilea Suzuki :-)) as lua cu ochii inchisi un Ignis 4x4 - si nu doar fiindca-i produs in Japonia...
De unde stii ca sunt conservatori cu cifrele "umflate" si nu cunva sunt "optimisti" cu kilometrajul, care poate are abatere si arata 100km/h cand poate ai 90km/h.
Erau reviste mai demult care aratau si abaterea kilometrajului.
Si nu te poti lua doar dupa raport CP/kg ca sa ghicesti acceleratia.
Sunt masini care au mai multi cai decat altele si au acceleratii mai slabe
Mașina are aproape 12 ani și a fost luată de nouă. Chiar eram curios ce Ignis nou o să scoată. Sunt dezamăgit de "înlocuitor". Nu că Ignisul pe care-l dețin ar fi cine știe ce mașină, dar înlocuitorul este mai mic, cu motor mai puțin puternic și pare chiar mai cheap și mai rudimentar.
Mi-ar fi plăcut să fie mai mult o continuitate. Dacă ar fi păstrat dimensiunile mașinii vechi și ar fi modernizat-o un pic și i-ar fi pus un motor cel puțin la fel de potent, de generație actuală, care să consume mai puțin, ar fi fost o alegere interesantă.
Modelul vechi este destul de fiabil, deși calitatea e medie. În 12 ani de utilizare mi s-a rupt urechea de fixare a cablului de ambreiaj de două ori (!), în rest nici o problemă de funcționare (nu pun la socoteală piesele ce cad la uzură - bucșe, discuri, tamburi frână, amortizoare, flanșe) și am circulat cu ea vară-iarnă.
Cel mai mult mă nemulțumește consumul: 11,5-12,5 l/100 urban în București în condiții de trafic intens (drum serviciu dimineața și seara, inclusiv prin centru) și 7,4 - 7,8 extraurban (crește dacă rulează pe autostradă cu 130 km/h).
Fără 4x4 Ignisul nou nu are nici un sens. Aș prefera Dacia Sandero Stepway de departe.
Încă nu apărut o mașină de 100 cp, 5 locuri, cu 4x4 care să coste 14000 EUR cu toate taxele (incluzând aer condiționat, jante aliaj, vopsea metalizată, încălzire scaune, faruri ceață).
Așa că încă țin de Ignisul meu vechi, chiar dacă are autonomie de mașină electrică :).
@Scorpionul.negru: banuiesc ca vorbesti din experienta... nu?!
Sa-nteleg ca nu mai merge treaba cu recomandarea masinilor premium germane la preturi de cateva mii de euro?! :-)))
Dac-ai stii deci macar germana de balta :-) ai afla ca, de ex., Swift-ul de 94 CP scoate 10,8-11,2 s de la 0 la 100 km/h (si nu cele 12,5 s "oficiale") iar Vmax e de 176-180 km/h si nu doar cei 165 km/h din cartea tehnica (cifrele difera in functie de conditiile testarii de catre diferiti jurnalisti, dar toate-s mai bune decit "oficialele".)
Sau macar ai putea sa citesti ce se mai scrie p-acilea - de ex:
"Acceleratia reala de la 0-100 km/h a lui Baleno 1.0 Turbo 112 CP a fost masurata recent de nemti ("auto motor und sport") la 10,1 secunde - si nu 11,4 s cit comunica Suzuki, desi masina testata abia terminase rodajul.
O noua dovada ca producatorul japonez e foarte "prudent" cind vine vorba de performantele scrise-n cartea tehnica - remarca valabila mai mult ca sigur si-n cazul Vitarei S."
...Ori poate ai nevoie de alte dioptrii?! - ca un creier de schimb e mai greu de montat. :-)
P.S. @mircea1380: Posibil sa fie disponibil Mildhybrid-ul si pe toate versiunile, in functie de piatza - nici Boosterjet-ul de 112 CP nu-i de ex. prevazut pentru Europa, dar pe alte meridiane - da.
Un responsabil Suzuki n-a exclus insa introducerea lui si p-aici - perspectiva-n care o varianta si mai vioaie ca asta de 90 CP ar fi mult mai interesanta pentru unii.
Da, așa este, a fost la un moment dat și o promoție pentru SX4, chiar m-am interesat de un buy back, dar până la urmă m-am gândit că nu are rost, Ignisul își făcea treaba și nu merita să dau diferența de bani pentru SX4 (era peste Ignis, clar). Nu mi-a plăcut designul exterior al lui SX4, interiorul era OK. Chestie de gusturi.
In orice caz, nici ea n-a avut alte probleme majore pina acum (ce-i drept are "doar" 140.000 km rulati in 15 ani, dintre care eu am facut vreo 20.000 pina si-a luat in fine permisul :-)), da-i ceva mai economica decit a ta - explicabil insa, fiind versiunea 2WD de 1,3 l.
Desi bine zici ca-i o masina "medie" ca finisare, antifonare etc. (nici SX-4-ul nu-i "nec plus ultra", desi-i superior la unele capitole), fiabilitatea Suzuki isi face toti banii.
Asta a fost si criteriul principal care m-a decis sa optez pentru actualul meu Swift Sport 1.6, pe linga nostalgia motoarelor clasic-aspirate, pe cale de disparitie din pacate si la japi (exceptie - Mazda, dar cine stie cit timp inca...)
...Si, daca tot am reintrat p-aici, re-punctez convingerea ca producatorii de motociclete f. bune nu pot face nici masini proaste (v. Honda / Suzuki, dar si Yamaha, activa fie si doar la capitolul proiectarii a numeroase motoare... auto, inclusiv pentru marci celebre.)
Silogism la fel de valabil si pentru BMW, clar.
De unde stii ca nu are abatere kilometrajul???
Lasa vrajeala cu agramatismul samd.
Daca eu sunt bolovan, tu care esti destept ar trebui sa poti intelege o intrebare simpla.
https://diacritica.wordpress.com/tag/sa-stii-sau-sa-sti/
Nici pe AutoBild.de.
Asa ca jigneste-ma cum vrei, dar hai cu MASURATORI, nu cu PRESUPUNERI SUBIECTIVE DE FAN
Ce experienta iti trebuie sa vezi ca ceva nu e in regula cu design-ul ? Masini premium ? Ce treaba au in ceea ce am scris eu ?
Inteleg ca te-am atins la coarda sensibila....ai Suzu si esti fan probabil. Dar acum serios....tu ai cumpara mizeria asta ?
ignis asta e doar un ghiveci oribil, un amestec foarte ciudat de vechi cu si mai vechi, si probabil ca o sa fie hulit la maxim peste zece ani de vreun tanar ghinionist ajuns la posesia unui ignis din asta, dupa ce parintii au cumparat-o la un pret de nimic sh.
In fine, daca in rest totul e in regula la masina asta, nu-i bai.
Pacat de timoniere...Faptul ca agata si nu intra calumea in viteze m-ar face din start sa ma indrept spre alt model daca as cauta ceva in clasa respectiva. E de baza sa schimbi ok vitezele. Suzuki stie insa sa faca motociclete. La masini mai are de invatat...mai ales ca mai mereu au luat diverse piese si componente de la altii.
intreb, pt chiar am nevoie de acest gen de auto pt job.
designul spatelui ma intereseaza putin, spre deloc. ;))
Ar trebui sa realizati ca nu le puteti avea pe toate... la o masina. Si nu in segmentul asta si in categoria aceasta de pret. Este nevoie si de anumite compromisuri. De exemplu am constatat recent urmatoarele aspecte. Noul Sandero Stepway si Ford Fiesta au portbagaje mai spatioase dacat al meu Chevrolet Spark model 2014. Insa daca la aceste 3 masini fixez scaunul soferului in pozitia cea mai din spate (eu avand aproape 1,88 metri inaltime), in Fiesta si Stepway ramane mai putin spatiu pentru picioarele celui/celei din spatele soferului, decat in Spark. Probabil asa este gandit si noul Ignis, sa fie mai mult loc pentru picioarele ocupantilor banchetei spate. Chiar daca portbagajul este mai mic, culisarea spre inainte a scaunelor spate este o optiune de luat in seama, practica si eficienta ce fac din noul Ignis un automobil versatil. Stiu ca aceasta posibilitate exista si pe generatia anterioara SX4, pe Renault Twingo, ceea ce este foarte ok din punctul meu de vedere.
Constat ca singura motorizare disponibila pe noul Ignis este (deocamdata) de aceeasi cilindree, adica 1242 cmc, precum cea de pe Swift. Este un motor fiabil, economic, ce are distributie pe lant. Doar ca in cazul noului Ignis motorul este setat un pic diferit, sa ofere mai putina putere (cu 4 CP) si un pic mai mult cuplu (cu 2 Nm) decat pe Swift. In fine, asa cum mi-au spus piloti de raliu, 100 CP sunt suficienti pentru conditiile de la noi din tara. Iar noul Ignis nu cantareste foarte mult, asa ca 90 CP ar trebui sa fie de ajuns.
Despre finisari si plastice tari putem sa vorbim mult si bine. Ce am constatat la masini japoneze, desi plasticele sunt mai tari, imbinarile acestora sunt corecte si atent realizate. Revin cu precizarea ca in cazul noului Ignis discutam de o anumita categorie de pret.
Asadar, daca noul Ignis o sa fie oferit la pret atractiv, il iau in calcul pentru o posibila achizitie pentru anul viitor. Prin pret atractiv ma refer undeva pana in 10000 euro cu tichet remat si masina echipata cu aer conditionat, oglinzi reglabile electric si incalzite, geamuri electrice fata, radiocd cu mp3, intrare auxiliara usb si acea bancheta spate fractionabila si culisabila, eventual (nu neaparat) si bluetooth. Sper ca Suzuki sa nu procedeze la fel ca si cu actualul Swift, care in varianta de baza nu are nici macar turometru, nici oglinzi electrice si incalzite, nici radiocd si nici bancheta spate rabatabila fractionat. Sunt dotari pe care le consider minime pentru orice model al anului 2016, fie el si de pornire in gama.
Probabil ca noul model nu o sa se vanda prea bine la noi, unde multi/multe nu stiu de fiabilitatea foarte buna a modelelor Suzuki si se uita mai mult la masini germane, dar cred ca noul Ignis se va vinde bine in alte tari, printre care desigur Japonia. Apreciez garda buna la sol, utila in conditiile de trafic de la noi din tara. O pozitie inalta de conducere asigura o mai buna vizibilitate. Astept cu interes lansarea noului Ignis si la noi. Consider ca ofera destul, mai raman de vazut preturile si desigur tinuta de drum a noului model.
Exemplu de calcul viteza :
- anvelope 185/60/r14 => diametru = 22.74inci
- 5th Gear Ratio 0.886 : 1
- Final Drive Ratio 3.722 : 1
Treapta 5, 6300rpm: v= (6300 * 22.74 ) / (209 * 3.722 * 0.886) = 207.86km/h
http://www.gmclub.ro/forum/uploads/monthly_11_2012/post-7636-0-16442000-1352797274.jpg
In ambele variante reiese ca am 208 km/h real..iar abatere de 7km la viteza aia e mai mult decat rezonabil.
De astfel scrie clar si in tabel : ''Cand vitezometrul indica 215km/h, viteza cu care rulati este de fapt 208,34km/h .
''Cand vitezometrul, indica 90km/h, viteza cu care rulati este de fapt 87,21km/h'' adica abatere de 2,79 km/h , daca la 90 abaterea este atat de mica, daca mai adaug inca 10 km/h la viteza de 90 km/h abaterea nu are cu sa fie mai mare de 3,5km/h .
On Topic: Ciudat este ca am vazut masina asta chiar ieri prin Bucuresti urcata pe platforma, in ciuda in care pe website-ul oficial Suzuki nu apare inca la vanzari, desi in RO deja o vezi pe platforme de transport auto noi. Mi se pare o alternativa interesanta la Jimny , avand in vedere ca ofera 4 usi in loc de doua dar si 4x4 . Daca pretul va fii unul mic, atunci acest model va fii un best buy in randul amatorilor de escapade montane. Iar unghiurile de atac si garda la sol sunt mult mai bune decat la un SUV de clasa superioara . Revenind la anumite aberatii spuse mai sus de useri mai putin cunoscatori ai fenomenului auto, mi s-a parut culmea smintelii sa spui ca masina asta e plina de plastic cand plastic gasesti si-n Tiguan de 20 mii euro si-n Mercedes GLA de 40 mii, care cam scartaie la conditii climatice. Evident, cine cumpara aceasta masina nu-l intereseaza aspecte ale finisajelor interioare.
De unde stii ca nu se va vinde bine la noi ? Vis a vis de care concurenta germana te referi cand zici ca Ignis nu va avea succes ? In afara de Fiat Panda 1.3 Mjet 95CP 4x4 nu mai stiu nici un alt competitor. Care germani ?
In alta ordine de idei, nici aici n-ai fost prea precis
''Despre finisari si plastice tari putem sa vorbim mult si bine. Ce am constatat la masini japoneze, desi plasticele sunt mai tari, imbinarile acestora sunt corecte si atent realizate. ''
Din nou te intreb. Fata de care concurenta te referi cand faci rezumtie la plasticele ''mai tari'' ? Si care ''masini japoneze'' ca-i una singura Ignis care nu are concurent nici de la insusi japonezi ?
Noua Fabia nu vine nici cu A/C si computer de bord, un motor de scooter , si alte minusuri pt anul 2016, iar tu zici de Suift care ofera un motor de 94CP , A/C si altele ?
...Cum poti sa-ti imaginezi deci ca testerii seriosi folosesc indicatiile vitezometrului in masuratori, cind oricine dispune-n prezent de GPS si numeroase aplicatii c-un simplu smartphone?! Inclusiv pentru relevarea limitei acceleratiei laterale de ex. (studiaza capabilitatile unui iPhone recent si-o sa te convingi - unii le folosesc cu succes ca "instrumente de bord" si-n aviatia ultrausoara.)
In plus, n-am sustinut ca acceleratiile reale ar fi fost deja masurate la Ignis, ci doar am facut o extrapolare pe siruri statistic probate.
In rest, subscriu la opiniile realiste ale lui @ignis, @mircea1380, @Catalin sau @Adi - pe f. scurt, standardele aprecierii unei masini trebuie sa "rimeze" cu pretul ei, care-n cazul noului Ignis e unul rezonabil pentru ceea ce ofera, cu minusurile incluse.
P.S. Ca ex-tester / redactor auto-moto... dar cu accent pe moto, ma mira relativa imprecizie a schimbatorului de viteze constatata de B. Mirica la Ignis - nici vorba ca nu l-as crede apropo de "agatzari", dar a nimerit probabil un exemplar cu timoneria prost reglata, spre deosebire de alti jurnalisti vestici. O bila... gri macar, daca nu neagra pentru Suzuki in orice caz.
Ma mir oricum nu doar fiindca motocicletele Suzuki au de departe cele mai "slick" cutii de viteze din industrie (capitol la care Yamaha e ultima, iar Honda/Kawasaki se plaseaza undeva intre ele), ci si fiindca n-am condus inca vreo... masina Suzuki care sa "agatze" la schimbarea vitezelor.
Asta inseamna doua chestii - ori nu prea sunt cunoscute modelele Suzuki (si implicit posibilele probleme pe care acestea le au), ori pur-si-simplu aceste masini nu prea au probleme (sau acestea nu sunt insurmontabile). Inclin sa cred a doua varianta. Da, nu sunt niste masini perfecte, dar sunt niste masini corecte; plasticele mai scartaie, vopseaua se zgarie usor, la modelul meu de SX4 au fost cazuri in care amortizoarele - chiar daca nu-si pierdeau din eficienta - curgeau inca din perioada de garantie (eu le-am schimbat pe toate dupa ce masina iesise deja din garantie, dar n-au fost o avere). Cu mici exceptii, Suzuki inca se pastreaza in aria masinilor clasice - benzinare aspirate, cutii manuale, frana de mana pe cablu - solutii ce, ne place sau nu, si-au dovedit fiabilitatea in timp.
@Scorpionul.negru - nu ma declar un fan infocat al marcii, apreciez in general japonezele pentru ca s-au pastrat la solutiile clasice, cazurile in care fac experimente pe banii clientilor (ca alte marci), fiind destul de izolate. Apreciez si modele de la alte marci, indiferent de nationalitate (am avut si VW - Passat B5 -printre ultimele modele de VW facute cu simt de raspundere, consider eu), cautand sa le privesc cu obiectivitate pentru ce reprezinta si cum sunt construite. In ceea ce te priveste, m-a deranjat nu atat faptul ca te-ai aruncat cu afirmatii la adresa aspectului (repet, o apreciere subiectiva), ci si asupra partii tehnice (ceea ce in general nu prea reprezinta surprize ne-placute la o masina japoneza).
La o adica, mi se pare mai grav ca la una din marcile pe care am vazut ca le tot recomanzi ca sfaturi de achizitie au fost probleme grave pe seriile lor recente de motoare de 2.0L atat benzina, cat si diesel, masinile avand preturi de cateva ori mai mari decat niste japoneze...
In rest asa cum au spus si ceilalti useri , este o masina tipic japoneza caracterizata de simplitate si fiabilitate peste medie la un pret destul de corect .Problemele cu agatatul, vopseaua sensibila , plasticele din interior etc le am si eu la yarisul meu dar sincer sa fiu pe mine nu ma deranjeaza aproape deloc. Atata timp cat in 9 ani de zile principalele probleme au fost inlocuitul unui semering de la cutia de viteze si degripatul cu un spray a incuietorii de la hayon pot spune ca sunt pe deplin multumit de masina. Daca v-as mai spune ca la cei 140.000 de km efectuati am discurile, placutele, becurile, cureaua de accesorii , bucsaraia etc intacte asa cum a venit din fabrica ce ati zice???!!:))
Ai scos numai parti din context si te lamuresc, acesta fiind si ultimul comentariu la acest articol.
Conform DEX, ''probabil = care se poate produce, intampla;;, iar acel poate nu reprezinta o afirmatie 100%. Este la fel ca si cu vremea probabila.
Plastice tari se regasesc si pe generatia anterioara Mazda 2, pe Swift si nu ma refeream la competitori directi pentru noul Ignis, ai inteles din nou gresit. Anumite masini japoneze, nu toate si nu am scris de competitori directi.
Apreciez masinile Suzuki si pot sa spun ca ma atrage noul Ignis, nu am declarat raspicat ca nu se va vinde, ci am vazut cat succes a avut la noi modelul anterior Ignis. Nu am facut afirmatii clare, chiar tu ai scris ca nu am fost ''prea precis'' si sper ca te-ai lamurit. Sunt anumite prejudecati peste care populatia inca nu trece, apropo de fiabilitatea diferitelor marci.
Din partea mea. le doresc vanzari cat mai bune cu noul Ignis!
Cat despre Swift, are 94 CP insa mai documenteaza-te, in varianta DE BAZA NU are ce am scris anterior. Din nou, ai inteles gresit si cum iti convine tie.
Chiar mi se pare ok noul Ignis si poate (sau probabil, nu inseamna ca asa va fi 100%) ca-l voi cumpara anul viitor, sau poate ca ma voi orienta spre alta masina. Astept sa vad masina si sa o testez, asa cum am scris anterior.
Stiu insa clar ca nu mai pierd timpul sa dau explicatii unora care nu sunt atenti cand citesc ce am scris, scot fraze din context si citesc pe sarite. Fix nu-mi pasa ce se mai comenteaza la acest articol.
Bafta si sanatate !
"'Aifonul'' nu-i un instrument profesional de masura. Du-te la culcare ."
...De parca as fi sugerat vreodata ca nemtii de la auto-motor-und-sport ar folosi iPhone-uri pentru masuratori (by the way, exact la revistele Motorpresse Stuttgart am lucrat +10 ani si nu vorbesc doar ca sa vantur aeru'... :-))
P.S. ceva mai ontopic: Nevesti-mii ii place Ignis-ul asta nou asa mult (mai mult ca mie-n orice caz), ca are de gind sa se indatoreze pentru el la anu'.
Q.E.D. - masinuta-i realmente simpatica si designerii Suzuki au ghicit bine targetul... secundar pentru versiunile 2WD - femeile!
''nu am declarat raspicat ca nu se va vinde, ci am vazut cat succes a avut la noi modelul anterior Ignis'' . De unde stii care a fost succesul lui Ignis anterior ? In prezent, noile Vitara si S Cross au cam inceput sa impanzeasca strazile Bucurestiului. Aici vorbind de niste modele cu pret net mai mare fata de Ignis.
@kirotractor
Esti atat de naiv incat este mult prea greu pentru tine sa-ti dai seama, ca n-am nici o legatura cu ceea ce ai zis tu. Eu i-am raspuns utilizatorului anonim care s-a erijat cu aberatii la ceea ce ai zis tu. De astfel ti-am dat dreptate mai sus, dar acum m-am lamurit si cu tine: nu-i nici o diferenta de inteligenta intre tine si ala care zice de ''abaterea km ca ar fii posibila numai la Suzuki'' , si caruia i-am dat mai sus niste calcule clare.
Mai repet odata pentru el, dar si pentru tine, fiindca vad ca stai cam prost cu intelectul, abaterea se calculeaza in mod stiintific dupa niste factori, nu dupa ''aifon'' ( ca sa citez si plevusca de mai sus )
Exemplu de calcul viteza :
- anvelope 185/60/r14 => diametru = 22.74inci
- 5th Gear Ratio 0.886 : 1
- Final Drive Ratio 3.722 : 1
Treapta 5, 6300rpm: v= (6300 * 22.74 ) / (209 * 3.722 * 0.886) = 207.86km/h
http://www.gmclub.ro/forum/uploads/monthly_11_2012/post-7636-0-16442000-1352797274.jpg
In ambele variante reiese ca am 208 km/h real..iar abatere de 7km la viteza aia e mai mult decat rezonabil.
De astfel scrie clar si in tabel : ''Cand vitezometrul indica 215km/h, viteza cu care rulati este de fapt 208,34km/h .
''Cand vitezometrul, indica 90km/h, viteza cu care rulati este de fapt 87,21km/h'' adica abatere de 2,79 km/h , daca la 90 abaterea este atat de mica, daca mai adaug inca 10 km/h la viteza de 90 km/h abaterea nu are cu sa fie mai mare de 3,5km/h .
Tin insa sa le multumesc lui @mircea1380 si @Kirotractor pentru explicatiile pertinente si comentariile de folos. Conteaza sa vad ca mai exista oameni ce isi consuma timp din viata sa ofere in mod gratuit informatii utile si care stiu sa scrie comentarii interesante.
In rest, acela/aceia care nu stiu sa se comporte, nici nu conteaza. Nu le citesc comentariile pentru ca ar insemna pierdere inutila de timp. Si reusesc sa aflu din capul locului ce comentarii merita citite si care nu merita citite, intrucat aceia care nu stiu sa se comporte civilizat si sa vina cu argumente solide o zbarcesc imediat, de la primele cuvinte aiurea pe care le scriu.
@Kirotractor, am citit ceva elocvent in acest sens: sa nu ne suparam cand cineva ne vorbeste de rau, pentru ca de fapt acel cineva spune totul despre el. Daca cineva crede ca le stie pe toate si ca este fara de greseala, atunci este intr-o grava eroare si este chiar problema lui. De aceea, nici nu citesc comentariile unor astfel de indivizi si dupa cum se vede, nu (mai) pierd timpul sa le raspund. Si in orice caz, caut si ma straduiesc sa nu raspund la rau cu rau, atat in viata de zi cu zi cat si in discutiile de pe acest forum.
Care discutii sunt scapate de sub control de multi ani, iar prin acest fapt site-ul @Automarket a pierdut multi utilizatori seriosi, de calitate, poate chiar cateva zeci de astfel de comentatori educati si cu bun simt. Ce a rezultat se vede, sunt multi needucati si necivilizati ''comentatori'' pe acest site. Este o libertate de expresie gresit inteleasa si gresit aplicata din partea acestor ''comentatori''. Dar e problema lor, cum spuneam.
Multumesc din nou @mircea1380 si @Kirotractor pentru comentariile de folos!
Si mai sunt cativa ce au comentarii interesante, sa nu se supere daca nu-i amintesc acum.
Numai bine !
Eu l-am intrebat far misto si fara injuraturi de unde stie ca nu are eroare kilometrajul la suzuki, si m-a facut agramat si in toate felurile, fiind ingamfat, cum ca isi pierde minute din viata sa-mi explice "cum sta treaba", de parca imi pasa de explicatiile lui subiective si pe langa subiect.
Cine vorbeste de rau, nu el?
Sau esti un fan suzuki si ii iubesti pe ceilalti fani chiar daca se comporta ca niste marlani frustrati.
LOOL
:DDDD
Hai ca ma distrez de minune !!!
"Civilizatia" impunerii cu pumnul a voii proprii impotriva altora care intreaba nevinovat daca suzuki are abatere la kilometraj