Luni, 17.08.2020
- Comenteaza
- Trimite pe:
O caroserie albastră presărată cu elemente galbene: asta îmi vine în minte ori de câte ori aud numele Subaru. Imaginea mi-a rămas întipărită în memorie datorită modelului Impreza cu care niponii reușeau să facă spectacol în Campionatul Mondial de Raliuri în anii '90 și la începutul anilor 2000.
A trect mult timp de la succesul Subaru în Mondialul de Raliuri, iar marca s-a transformat, a trecut la o filozofie nouă, dar a și intrat într-un con de umbră pe piețele de pe Bătrânul Continent. A reușit însă să crească bine și sănătos în SUA, acolo unde Subaru are stabilită o bază foarte generoasă de clienți.
Odată cu trecerea timpului, japonezii s-au văzut nevoiți să adopte tendințele pieței și să încerce să țină ritmul impus de constructorii mari. Cu toate acestea, marca și-a păstrat principiile, iar astăzi, în oferta niponilor încă mai poți citi "boxer" și "Symmetrical All Wheel Drive", denumiri care se confundă cu istoria producătorului nipon.
Recent, Subaru a introdus o platformă modernă în gamă și a lansat și o motorizare hibrid bazată, bineînțeles, pe clasicul motor boxer. Și chiar dacă modelul pe care l-am testat nu este un Impreza cu jante aurii și cu o priză de aer imensă pe capotă, tot m-am putut delecta cu senzația clasică a unui Subaru.
Și ca să eliminam toate necunoscutele, testul s-a desfășurat în compania noului Subaru Forester. Mașina dealerului Auto Kino Brașov a venit versiunea de echipare Style (al treilea nivel de echipare din patru disponibile) asistată de sistemul de propulsie e-Boxer.
Subaru Forester
2.0ie-BOXER MHEV Style CVT
- Pret de pornire 34.990 €
- Pret model testat 40.080 €
Motor / Transmisie
Pornind de la motorul boxer pe benzină de 2.0 litri și de la un motor electric de mici dimensiuni integrat la nivelul transmisiei, niponii au dat naștere unui hibrid pe care l-au botezat e-Boxer. Motorul cu ardere internă cu patru cilindri dezvoltă 150 de cai putere la 5.600 rpm și un cuplu de 194 Nm la 4.000 rpm. Acesta este asistat de motorul electric capabil să ofere până la 16.7 CP și 66 Nm.
Pentru un SUV cu o masă de aproape 2.2 tone, resursele puse la dispoziție de sistemul hibrid nu te vor lua prin surprindere. Puterea este livrată liniar, fără explozii de personalitate, iar modul în care în care sistemul face trecerea de la hibrid la electric și invers nu se resimte la nivelul habitaclului.
În funcție de nevoile de moment, Subaru propune două "hărți" pentru exploatarea resurselor: Intelligent și Sport. În modul Sport vei observa cum reacțiile ansamblului hibrid sunt ceva mai alerte, în timp ce în modul Intelligent, sistemele lucrează pentru ca tu să te bucuri fie de un consum redus de carburant, fie de performanțe, în funcție de cât de tare apeși pedala de accelerație.
Sistemul hibrid este echipat și cu un acumulator de mici dimensiuni care se încarcă atât în momentul decelerării/frânării, cât și în timpul accelerațiilor, surplusul de energie furnizat de motorul cu ardere internă fiind rapid "înghițit" de celulele din baterie.
Subaru nu oferă un buton pentru a putea trece din modul normal (doar motor convențional) în modul hibrid sau în cel electric, sistemul analizând tot timpul comportamentul celui de la volan, astfel încât să ofere eficiență maximă.
În modul electric, Forester poate rula pe o distanță maximă de până la 1.8 kilometri, o valoare suficientă pentru a putea traversa parcarea subterană a unui centru comercial fără ca motorul cu ardere internă să emită gram de CO2. Viteza maximă pentru rularea în modul electric este de 35 km/h, însă pentru a putea ajunge la această valoare trebuie să ai mișcări chirurgicale în gleznă.
Deși la peste 3.000 rpm habitaclul este încet, încet, inundat de vocea motorului boxer, sunetul acestuia este unul plăcut. Până la viteza maximă permisă pe drumurile naționale din România, Forester se descurcă admirabil, însă la viteze de autostradă, masa totală mare și lipsa resurselor își pun amprenta asupra agilității SUV-ului nipon.
Pentru gestionarea resurselor, Subaru propune pentru Forester o transmisie CVT capabilă să mimeze până la șapte trepte. Deși cutia reușește cu ușurință să te ajute în exploatarea resurselor sistemului e-Boxer, tot ea este cea care imprimă și acel comportament lent chiar și atunci când apeși la maximum pedala de accelerație.
Consum
Sistemul hibrid integrat de Subaru pe Forester promite și un consum mai bun de carburant. Pe fișa tehnică, niponii au trecut o medie de 6.7 litri/100 de kilometri. În oraș, SUV-ul ar trebui să se mulțumească cu 7.4 litri/100 de kilometri, în timp ce în regim extraurban, Forester promite să consume 6.4 litri/100 de kilometri. Conform noului standard WLTP, Forester are un consum mediu mixt de 7.3 litri/100 de kilometri.
În cele câteva zile pe care le-am petrecut în compania lui Forester am parcurs 450 de kilometri. 200 dintre aceștia au fost rulați în traficul din Capitală, iar restul pe drumurile naționale sau pe autostrăzi. Pe tot parcursul testului nu am scos de prea multe ori SUV-ul nipon din zona de confort și nici nu l-am exploatat masiv în modul Sport. În câteva rânduri a făcut cunoștință și cu macadamul, dar și cu câteva drumuri forestiere. La final, computerul de bord a afișat valoarea de 7.9 litri/100 de kilometri.
În segmentul lui Forester există o mulțime de rivali europeni, însă atunci când adaugi în pagina de căutare sistemul hibrid, modelele constructorilor de pe Bătrânul Continent dispar. Așa se face că Forester, în varianta e-Boxer are de tranșat un duel cu conaționalii Honda CR-V Hybrid și Toyota RAV4 Hybrid.
Fiecare dintre cele trei modele vin cu soluții diferite pentru sistemul hibrid, motiv pentru care există diferențe importante și la nivelul consumului. Honda CR-V cu al său sistem hibrid cu două motoare electrice și un motor pe benzină de 2.0 litri (184 CP) este gata să consume, în medie, 7.3 litri/100 de kilometri (WLTP). De celaltă parte, RAV4 Hybrid are un motor de 2.5 litri pe benzină, iar totalul oferit de sistemul hibrid de propulsie ajunge la 222 CP. Chiar și așa, consumul mediu anunțat de Toyota este de 5.8 litri/100 de kilometri (WLTP).
Performanţe
Deși Subaru știe să facă mașini capabile să rescrie modul în care percepi performanța, Forester nu a fost dezvoltat pe acest calapod. SUV-ul excelează în dreptul confortului, motiv pentru care, performanțele se află pe locul secund.
În configurația cu e-Boxer, Forester poate accelera de la 0 la 100 km/h în 11.8 secunde. Honda CR-V Hybrid promite 9.2 secunde pentru același sprint, în timp ce Toyota RAV4 Hybrid are nevoie de 8.1 secunde. Deși valorile celor doi rivali sunt mult mai bune, trebuie menționat și faptul că ambele modele concurente vin cu ceva mai multe resurse.
În ceea ce privește viteza de top, Subaru comunică 188 km/h pentru Forester e-Boxer. Honda CR-V și Toyota RAV4 propun o viteză maximă de "doar" 180 km/h.
Interior
Subaru Forester este croit după reguli bine stabilite și riguroase. Imediat ce urci la volanul SUV-ului vei descoperi rapid că niponii au reguli stricte în ceea ce privește poziționarea comenzilor, materialele folosite și finisajele.
Scaunele lui Forester sunt bine profilate, au un șezut generos și te îmbie să petreci cât mai mult timp în compania lor. La drum lung sunt confortabile și oferă și un suport lateral bun.
Pe fețele ușilor vei putea depozita fără probleme o sticlă de un litru și alte lucruri de dimensiuni mici și medii. Aceeași configurație pentru spațiile de depozitare este oferită și pe portierele din spate. Sub consola centrală vei descoperi un loc special pentru telefonul mobil, iar pe tunelul median sunt amplasate două suporturi adânci pentru pahare. Atât torpedoul, cât și cotiera centrală oferă un volum generos pentru depozitarea obiectelor mai mari.
În partea de sus a bordului, niponii propun materiale moi și plăcute la atingere, în timp ce în partea de jos sunt integrate plastice mai dure făcute să reziste chiar și celor mai neatenți șoferi sau pasageri. Ergonomia este bună, iar butoanele fizice au dimensiuni peste media din segment. Doar în interiorul lui Honda CR-V poți descoperi butoane mai mari.
În spate există loc suficient pentru trei pasageri, iar spațiul la picioare și cel de la cap este și el generos. În plus, pasagerii din spate primesc două porturi USB pentru încărcarea gadget-urilor electronice, guri de ventilație și o banchetă încălzită.
Spațiul destinat bagajelor are un volum de 509 litri, puțin peste valoarea oferită de Honda CR-V, însă cu 70 de litri mai puțin comparativ cu RAV4 Hybrid. Hayonul cu acționare electrică face parte din arsenalul pregătit de japonezi și este disponibil standard începând cu al doilea nivel de echipare.
Preţ de achiziţie
Pe lista de prețuri a dealerului Auto Kino, cel mai accesibil Subaru Forester e-Boxer pornește de la 34.990 de euro (versiunea Basic). Niponii propun patru niveluri de echipare, iar varianta Style, cea testată de noi are un preț de pornire de 39.490 de euro.
Subaru promite o mulțime de echipamente chiar și în echiparea de bază. Astfel, clienții care aleg versiunea Basic vor primi, printre altele, următoarele echipamente: oglinzi exterioare încălzite, reglabile și rabatabile electric, lumini spate cu LED, faruri adaptive cu LED, lumini de zi cu LED, proiectoare de ceață cu LED, geamuri electrice față și spate, sistem EyeSight care include cruise control adaptiv și sistem de frânare de urgență, asistent pentru menținerea benzii de rulare, asistent pentru pornirea în rampă, sistem pentru monitorizare unghiului mort, climatizare automată pe două zone, volan îmbrăcat în piele, ecran central cu diagonala de 6.3 inch, cameră pentru mersul cu spatele și scaune față încălzite.
Pentru un Honda CR-V în versiunea de bază Elegance și sistem hibrid de propulsie, prețurile pornesc de la 37.650 de euro, în timp ce Toyota RAV4 Hybrid cu sistem de tracțiune integrală pleacă de la 34.555 de euro (nivel de echipare Active).
Siguranţă
Actuala generație Subaru Forester a fost luată la bani mărunți de specialiștii Euro NCAP, iar la finalul testelor, SUV-ul niponilor a fost recompensat cu cinci stele de siguranță. Pentru protecția pasagerilor adulți, Forester a primit 97% din punctaj, în timp ce capitolul dedicat protecției copiilor a fost notat cu 91%.
Pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor Forester a primit 80%, iar sistemele de siguranță dezvoltate de niponi au fost notate 78%.
Așa cum am menționat și în dreptul capitolului dedicat prețurilor, versiunea de bază a lui Forester este echipată cu o mulțime de sisteme de siguranță. Indiferent de alegerea făcută, clienții vor primi un sistem de frânare de urgență, un asistent pentru menținerea benzii de rulare și un sistem pentru monitorizarea unghiului mort. În plus, pe lista de opționale, niponii au pus un sistem capabil să recunoască traficul din spate și să frâneze în timpul manevrelor în marșarier, și un sistem pentru monitorizarea șoferului.
Ţinută de drum
Pentru acest capitol, Subaru Forester s-a pregătit excelent în două domenii: confort și aderență de top în condiții grele. Suspenisa modelului nipon a fost gândită pentru a oferi drumuri cât mai line, indiferent de suprafața de rulare. Amortizoarele lucrează din greu pentru ca la interior să nu fie resimțite neregularitățile asfaltului, iar acest lucru îl vei simți chiar și pe denivelările scurte. În off-road, suspensia lucrează la fel de rapid pentru ca senzația de la nivelul habitaclului să nu fie una scadată și clătinată. Totuși, acest comportament orientat spre confort generează un ruliu pronunțat în viraje, o caracteristică întâlnită la majoritatea SUV-urilor care activează în segment.
În funcție de aderența suprafeței de rulare, Forester poate livra resursele către roata potrivită mulțumită clasicului sistem Symmetrical All Wheel Drive. Și dezvolți rapid un sentiment de încredere atunci când ai alături de tine un ajutor de nădejde ori de câte ori ataci mai tare un viraj sau te afunzi în inima pădurii pe drumuri forestiere. În plus, mulțumită acestui sistem de tracțiune integrală, Forester reușește să dezvolte un comportament dinamic neutru.
Standard, SUV-ul niponilor este oferit și cu sistemul X-Mode care propune două moduri de rulare: Snow/Mud și Deep Snow/Mud. Tot pentru ieșirile în off-road, Forester va fi echipat standard cu un asistent pentru urcarea rampelor și coborârea pantelor, dar și cu faruri adaptive inteligente care pot fi dezactivate în momentul în care lucrezi cu direcția și ai nevoie de vizibilitate maximă doar în față și nu și în lateral.
Și pentru ca ecuația să fie completă, Forester propune o gardă la sol de 22 de centimetri, un unghi de atac de 20.2 grade și unul de degajare de 25.8 grade.
Direcția SUV-ului nipon este un puțin prea asistată și mi-aș fi dorit să ofere ceva mai mult feedback.
Vizibilitate
Subaru Forester este o mașină cu dimensiuni generoase. Cu toate acestea, niponii au făcut o treabă bună și suprafețele vitrate te ajută să scapi de sentimentul de "elefant în magazinul cu porțelanuri". Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar luneta mare te ajută să păstrezi un contact vizual bun cu traficul din spate. Totuși, atât primul, cât și ultimul rând de montanți incomodează.
Dacă nu te descurci cu dimensiunile lui Forester, niponii au câțiva ași în mânecă. Pentru început, manverele cu spatele devin simple cu ajutorul camerei pentru marșarier. Imaginile sunt afișate pe un ecran amplasat pe consola centrală a cărui diagonală măsoară 8 inch, iar calitatea acestora este bună. De asemenea, atât pentru ieșirile în off-road, dar și pentru manevrele din oraș în spații mici, Subaru a montat o cameră pe oglinda din dreapta. Imaginile acesteia sunt afișate pe ecranul amplasat pe planșa de bord (da, Forester integrează două ecrane centrale) și poate funcționa și în același timp cu cea pentru mersul cu spatale.
Tehnologie
Subaru a evoluat la capitolul dedicat tehnologiilor. Niponii au înțeles că publicul este în căutarea unor mașini capabile atât pe șosea, cât și în off-road, însă cei noua generație au nevoie și de tehnologii moderne care să-i însoțească în călătorii.
Așa se face că Forester propune câteva accesorii care aduc SUV-ul nipon în anul 2020. Instrumentarul de bord este unul mixt și integrează central un ecran de 4.2 inch care afișează informații referitoare la consum, viteza de rulare sau detalii despre cruise control.
În zona superioară a planșei de bord, Forester este echipat cu un ecran de 6.3 inch (Multi-Function Display) care afișează modul în care funcționează sistemul hibrid, care sunt sistemele de siguranță active, climatizarea, consumul de carburant și imaginile preluate de la camera video integrată în oglinda exterioară dreaptă.
Pe consola centrală se află un ecran de 8 inch pe care rulează sistemul de infotainment al mașinii. Acesta se mișcă rapid, fără întârzieri și este compatibil și cu Apple CarPlay sau Android Auto.
Alături de aceste elemente noi, Subaru a introdus și un pachet generos de sisteme de siguranță pe care l-am detaliat în cadrul capitolului dedicat. Pe lista sistemelor moderne se află și o tehnologie capabilă să memoreze setările pentru poziția scaunului și cea a oglinzilor laterale în funcție de șofer.
În plus, există și un asistent pentru monitorizarea celui aflat la volan. În momentul în care șoferul privește în altă parte pentru o perioadă mai lungă de timp, sistemul emite o serie de avertizări vizuale și acustice. De asemenea, în momentul în care mașina se află oprită la semafor, vehiculul din față pleacă, iar șoferul nu reacționează, sistemul produce un beep scurt și afișează un mesaj pe ecranul central pentru atenționarea acestuia.
Alături de toate noutățile amintite până acum, Subaru introduce pe Forester un sistem hibrid bazat pe motorul boxer, un propulsor care se confundă cu identitatea brand-ului nipon. Iar acest lucru reprezintă cel mai important plus pe care îl reușeșsc japonezii.
Design
Chiar și în vremurile în care Impreza reușea să trezească emoții noi în sufletul meu, filozofia de design a niponilor nu era una orientată spre linii fluide sau suprafețe care să curgă lin de la un capăt la celalalt al mașinii. Totul era gândit pornind de la filozofia care spune că forma urmează funcția.
Deși au trecut peste 25 de ani de când admiram muchiile modelului Impreza, niponii nu s-au îndepărtat foarte mult de la acele reguli de design. Linii drepte și multe unghiuri, așa poate fi descrisă pe scurt forma lui Forester.
Niponii nu încearcă să convingă publicul cu calitățile estetice ale lui Forester, motiv pentru care, SUV-ul trece neobservat prin marea de vehicule care zilnic traversează traficul. Doar cunoscătorii și pasionații întorc capul, și asta pentru că Forester rămâne o pasăre rară pe meleagurile țării noastre.
Partea frontală este dominată de farurile mari și de grila "îmbrăcată" în crom, în timp ce scutul argintiu semnalează faptul că Forester a fost gândit să îndure multe tratamente neortodoxe. Spatele iese și el în evidență datorită stopurilor generoase unite cu o bandă neagră. Difuzorul argintiu și aripa de mici dimensini completează designul SUV-ului nipon.
Ne-a placut
- Confortul oferit
- Tehnologiile noi de la interior
- Performanțele în off-road
Nu ne-a placut
- Transmisia CVT
- Ruliul pronunțat
- Resursele nu foarte generoase
Ştiri despre Subaru
-
Divizia Subaru Europa anunță că noul Forester a debutat, oficial, pe Bătrânul Continent. Este disponibil alături de o motorizare e-Boxer, mild-hybrid, care oferă 136 de cai putere. (Joi, 03 Octombrie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Constructorul japonez de automobile a publicat o serie de imagini teaser cu un viitor SUV. Numele său este Levorg Layback și va fi prezentat în data de 7 septembrie. (Joi, 03 August 2023)
-
Constructorul nipon de automobile are planuri mari de electrificare. Spre exemplu, japonezii intenționează să comercializeze 600.000 de mașini cu zero emisii, la nivel global, până în 2030. (Joi, 03 August 2023)
-
Constructorul japonez de automobile prezintă noua versiune BRZ tS. Printre altele, modelul sport propune o suspensie calibrată de STI, care îmbunătățește comportamentul pe viraje. (Marti, 25 Iulie 2023)
Trecând însă peste faptul că un Duster pare top-model pe lângâ e-Forester, niponul rămâne cu plusul sistemului 4WD eficient și lipsa turbinei/lor.
P.S. Atenție AM la date, că mild/micro-hibridul ăsta are o baterie de ...aproape 0,6 kWh și nicidecum 13,5 kWh (asta-i puterea e-motorașului integrat în cutia de viteze, bacteria având implicit resurse de descărcare maximă spre 25C.)
Înmulțiți și voi 118,4 volți cu 4,8 Ah, nu trebuie să fiți olimpici la fizică pentru asta. :-)
Imi place mult forester, o masina cinstita, fara figuri inutile, satisfacatoare pe drum si capabila pe langa, pacat ca restrictiile de consum au scos XT din denumire.
Redactia, vedeti ca masa proprie este de 1570 kg, cea autorizata de 2185.
Subaru mereu au avut masini urate dar practice cu designul conceput de inginerii de productie, poate tocmai de asta-mi place, nu dau 2 bani pe artificiile de stil inutile, gen cocoasa, evacuari si grile false, proiectii luminoase pe asfalt, prefer uratenia ghiorlaniei.
Multumesc, Subaru! Chestiile astea le gasesc si la Sandero de 11.800 euro, iar treaba ca pot merge pur electric aproape 1800 de metri e geniala. Practic motorul ăla electric e pus doar să iasă norma de poluare la număr pentru cativa metri si cai in plus... Nu că ar ajuta la ceva, că doar nu iau Subaru pentru demaraj.
24550usd vs 34500 euro
Microhibridul ala ajuta la mai multe chestii.
1. oficial, iese mult mai bine la CO2
2. prinde stimulii fiscali care au inceput sa se dea si la mild-hibride
3. te tarasti prin oras intre alea 2-3-4 opriri la acelasi semafor fara sa folosesti motorul termic.
4. reduci simtitor uzura transmisiei si motorului din traficul urban
5. ai un boost de cuplu si putere la nevoie.
Mai este o chestia pe care mulți nu o înțeleg, hibridul in momentul de fata nu este pus pentru clienți. El reduce cantitatea de CO2 omologata WLTP sau alta norma, așa se diminuând-se malus-ul plătit de constructori.
Cand emiți cea mai mare cantitate de CO2?! Pana/inclusiv treapta a III de viteza, nu m-ar mira sa vad „hibride” care sa funcționeze 500m maxim 800m, ceea ce nu ar fi deloc criticabil in oraș.
Ce mă enervează este ca hibridul este prezentat ca o mare realizare si nu o incapacitate tehnica a constructorului! Bine toate acestea la cererea clientului care vrea putere foarte mare, ca sa stea blocat in ambuteiaje!
Pe felia designului catastrofal nu-i înțeleg totuși, fiindcă (și) Subaru au artiști veritabili în ogradă (v. conceptul de excepție Subaru Viziv Adrenaline din 2019.)
Nu mai intru-n detalii, deși pe unii îi cunosc bine de tot.
Parcă-s masochiști managerii însă, parol, de aleg cele mai kitsch proiecte (că tot veni vorba, subscriu la opinia ta, @mm, cu disclaimer-ul că și ghiorlănia e inclusă-n noțiunea de kitsch. :-))
nici vorba, toti cred ca erau beti cu sake..
altfel nu ar avea unghiurile alea atac-degajare de 20 / 25 grade (duster 30 / 33 grade)
pretul de 25k pentru SUA e pentru varianta basic,iar cel de 39k in Europa-RO e pentru o variantaechipata bine !
Daca mai pui,probabil,un % de 10%,ajungi pe la 36k.
Ia configureaza tu ceva din grupul Vag-fara /cu(nu au toate)echivalentul eboxer si o sa vezi ca clase inferioare Karok,Tiguan,care au 4,45cm,nu 4,62cm costa cel putin la fel in echipari similare
Pe f. scurt, versiunea de bază costă într-adevăr 35K € la noi și nu 39K.
Dacă transformăm însă dolarii prețului american în euroi și le mai adăugăm taxele aferente hrăpăreței UE (10% că-i import extra-comunitar și 19% Sfânta TVA) tot nu ajungem decât la 27K €.
...Rămâne deci cum am stabilit. :-P
in EU masinile produse aiurea au supra-taxe ... maaari !!! de aceea sunt preturi ne-competitive ...
nu demult s-a hiriit Nea' Trump cu cei de la Bruxelles pe aceasta tema: americanii le cer doar 2.5% la import ca taxe !!! pe cind nemtii au sarit in sus ca americanii nu stiu sa faca masini ...
ia nu mai bagati voi domnilor suprataxe si atunci sa va vedem !!!
pe de alta parte, americanul are altceva in cap cind isi ia masina; acel ceva ii spune sa ia o masina in fc de nevoi in primul rind, apoi se gindeste la fiabilitate (care in cazul subaru e bun, cu exceptia motor+CVT) si abia mai la urma estetica masinii !!!
plus ca subaru a prins o parte buna de piata la americani, ceea ce le permite sa pretinda preturi mai corecte pt client ... au si fabrici in SUA deci si de acolo le decurg costuri mai mici si scutiri de taxe.
acuma ca mie personal nu-mi plac cum arata - in special exteriorul - asta e altceva; interioarele desi nu-s frumoase, sunt bine lucrate/finisate ...
am citit mult despre ele si nu m-au convins ... deocamdata motoarele lor sunt cam scump de intretinut, iar de vreo 3 ani incoace au bagat si ei CVT-uri pe modelele lor si cu alea iar nu-s de acord ...
parerea mea legata de subaru e cam ca cea din bancurile alea cu femeile si barbatii ... adica, o femeie pt un cirnat, ia tot porcul ... cirnatul fiind tractiunea integrala simetrica ... iar porcul e ... subaru ...
drumuri bune s-aveti !
..Unde nici consumul cam mare al motoarelor cu cilindri orizontali opuși nu contează, nici hibele lor recurente uneori, că garanția+culanța mai funcționează pe la voi.
Hibe incluzând dieselul lor tot boxer, dar și altele pe care în UE și pasionații de WRX-uri (mai ales 2.5 boxer) le-au simțit pe propriul portofel.
Concluzia mea rămâne însă aceeași: japonezele deasupra tuturor!
...Până le-or detrona coreencele:-)
Kirotractor si MM-preturile sunt cele de care va ziceam!!!
Aveti link care va dovedeste cu configuratorul Subaru SUA!!!
Varianta romanaeasca e cu e-boxer si e 3/4 nivel echipare!!!
Daca scazi e-boxerul si revii pe motor termic,probabil pretul ar cobori pe la 32-33k.
In SUA-dupa cum se vede in link ,a treia varianta de echipare(din 5)e 29k dolari iar a patra 31k.
Cea de la noi e undeva intre ele.
Dar si la ei mai poti pune optionale de cateva mii de dolari/euro.
Daca pui ca au fabrica in SUA+costuri de aducere/comercializare in Europa=aia e diferenta...MAXIM 10-15%
Aveti totul in link,configurati similar si convingeti-va!!
Nu mai induceti lumea in eroare!
Multumesc!
relativ la punctul 3, cei 1800m de rulaj electric ajuta in orasele aglomerate unde in perioadele aglomerate viteza medie scade si sub 10km/h.
"jnapele ie mai bune ?"
banui ca vrei sa zici ca te referi doar la un capitol: fiabilitate ...
daaar, nu toate jnapele " ie fiabile " ...
in virf e tayoda, apoi vin hailalti care cum apuca ... mazda, subaru, honda, suzuki, mitsubishi, nissan ...
daca ai in vedere alte criterii de comparatiune sti si tu ca sunt cam codasi ...
in fine ... coreenele ...
sunt de bagat in seama ca au garantii mult mai bune (5 vs 3 ani), la interior au materiale si aspect mai frumos, fiabilitatea lor e pe la nivel de mazda sau subaru, peste misti, suzuki ... unde pui la socoteala ca se vind la preturi f bune, cu finantari serioase (0-1% vs 3-5% la jnapchi)... de aia am trecut pe mina lor ...
subaru se vinde, asa cum am zis, datorita "cirnatului" numit tractiune integrala simetrica ... mi se pare cam bizar de ce multa lume cumpara, pt ca am vazut multe cazuri care au avut un suby in fam si apoi nu au mai renuntat la ele, macar ca era destul de scumpa masina, finantarea, intretinerea si reparatiile ...
dar ... fiecare e cu piticotii lui ...
drumuri bune sa ai !
de curiozitate, ce model de coreanca ai ales?
stiu ca tu erai cu jeep mai demult...banuiesc ca tot ceva SUV, nu?
multam!
hm ... ma faci sa zimbesc ...
de ce ?
pt ca nu am ales ...
a fost o intimplare ...
am gasit o Hyundai Santa Fe XL in configuratie Limited AWD cu motor V6, cu 6 locuri ... fabricata in 2017, am cumparat-o in aprilie 2019 ...
o poti vedea pe canalul meu de youtube ...
mip-mix channel ...
atit ca tot ce am postat acolo e cu explicatii in engleza ...
pe scurt ...
imi trebuia o masina mai mare, pt un spatiu de incarcare mai mare (iesiri in camping, excursii, etc.), cautam ceva de gen gmc yukon sau chevy tahoe dar sotia nu a vrut datorita dimensiunilor f mari ... necesare pe drive ca sa incapa 2 masini :))
dupa multe cautari si descurajari ...
am gasit o Santa Fe si nu eram convins s-o iau, concesionarul mi-a aratat-o si pe asta ...
ne-a placut, ne-a facut un pret de nerefuzat (mai mic cu vreo 15.000$ fata de una 2019), am pierdut un an din garantia de baza a masinii ...
Jeep Wrangler sau Grand Cherooke(in special modelul fabricat intre 1999-2004, sau cele de dupa 2012) sunt preferatele mele ...
in 2015-2017 gaseam Grand Cherooke sub 1.000 km, la rabaturi fff bune (aproximativ 35.000$ fata de 40-42 de mii inainte de taxe) ...
dar nu am avut tupeul sa ma infig ... ca ar fi trebuit sa vind una din cele 2 pe care le aveam atunci si as fi pierdut cam mult la pret ...
apoi din 2018 nu am mai gasit asa oferte faine; Wrangler e fff scump si de nou si de uzat ...
am mai scris pe aci ca in America de Nord e masina care pierde cel mai putin in timp raportat la valoarea de nou ...
Jeep ramine deocamdata o dorinta ... am mai multe piste si variante ... dar mai astept; acum au scos si Gladiator ... e o masina practica si interesanta, desi nu prea frumos ...
multumesc de intrebari, scuze ca am lungit-o ...
drumuri bune sa ai !
$ 25k pret baza in USA+ minim 3000$ transport (nu se fabrica decat in USA si JPN, depinde de unde vine, unde se descarca si unde se livreaza , cine asigura etc) si ajungem la minim 28 k DDU, mai degraba 28,5:).
Adaugat 10% taxe+ manipulare, comisioane = 31,5k. Cum nu este reprezentanta oficiala SUBARU, mai puneti 500 coco middlemanu'!
Ajungem astfel la 32k, fara TVA sau cca. 38k US$, TTI.
Faceti voi transformare in Euro.
Alta-i intrebarea: daca are masa 1,55 tone conform fisei, cum ajunge la "un suv de aproape 2,2 to"in articol?