Joi, 05.12.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ce-ți trece prin minte când auzi "Ssangyong"? Poate formele derutante ale defunctului Rodius? Poate faptul că, la un moment dat, sud-coreenii utilizau unele piese Mercedes pentru a-și construi mașinile? Poate faptul că atunci când ai citit mai sus "sud-coreeni" ți s-a părut că e o greșeală și că de fapt tu știai că vorbim de o marcă din China? Sau poate, dacă ești cititor fidel Automarket și știi industria auto mai departe de TDI, știi că Ssangyong e de ceva vreme parte a grupului indian Mahindra?
Ori poate ești cititor de val recent și cunoști noua generație Rexton, un SUV de segment mediu spre mare care iese în evidență în segmentul lui printr-un pachet de opțiuni net superior rivalilor la un preț net inferior acelorași rivali?
Indiferent de poziționarea ta față de marca asta, azi am o surpriză pentru tine. A fost, de altfel, o surpriză și pentru mine.
Noul Ssangyong Korando. Nu sună foarte dezirabil, numele nu e vreo noutate absolută și e posibil ca în minte să ai mașina evident perfectibilă cu care constructorul sud-coreean testează apele de ceva vreme în segmentul SUV-urilor compacte.
Dar noul Korando va fi - sunt absolut convins de asta - o surpriză plăcută pentru toată lumea. Dacă nu aș fi la cârma cuvintelor acestui test, v-aș invita într-un showroom Ssagnyong din țară (sunt din ce în ce mai multe în orașele importante) pentru a urca la volanul mașinii. Cum sunt, vă invit în minutele următoare să citiți primul test cu un model Ssangyong care vă va face să luați în considerare mașina asta când vă gândiți la viitorul vostru SUV compact.
Pentru că e, de departe, cel mai bun produs construit vreodată de Ssangyong. Rămâne de văzut dacă asta e destul pentru ca noul Korando să intre pe lista scurtă a clienților din acest segment.
SsangYong Korando
1.5 GDI 163 CP Clever
- Pret de pornire 19.490 €
- Pret model testat 24.090 €
Motor / Transmisie
Korando este o mașină creată încă din start să fie un SUV. Nu e un hatchback înălțat căruia i-au fost lipite patru aripi evazate și două bare longitudinale, nu e un break cu scuturi. Este un SUV în adevărata concepție a termenului într-o lume contemporană în care crossoverele încep să mănânce hulpave o felie din ce în ce mai serioasă din piață.
Ssangyong nu produce, de altfel, decât SUV-uri.
În condițiile astea, Korando oferă mai multe variante de propulsie-transmisie-tracțiune decât majoritatea concurenților săi direcți. Practic, îți poți configura un Korando fix cum vrei. Automată diesel 4x4? Se rezolvă. Manuală benzină 4x2? Desigur. Toate combinațiile sunt posibile pe Cubul lui Rubik conceput de sud-coreeni. Iar la asta adaugi cele 4 niveluri de echipare (Eco, Style, Clever și Premium) și pachetul devine de-a dreptul complex.
Singurele limitări vin din partea alternativelor de motorizare: Korando are astăzi un motor pe benzină, unul diesel și atât, chit că în viitor vor veni atât un hibrid, cât și o versiune full-electrică disponibilă în 2021 cu autonomie maximă de 420 de kilometri NEDC. Apoi, limitare tehnică e și pachetul transmisiei, disponibil exclusiv într-o versiune clasică, cu convertor de cuplu, construită de japonezii de la Aisin. Nu e neapărat un minus față de CVT, dar e o tehnologie inferioară celor utilizate de concurenții care dispun de cutii cu dublu ambreiaj.
În testul european de presă care a avut loc în Spania am mizat pe motorul 1.5 benzină turbo de 163 CP cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte și care-și trimite resursele spre roțile din față. În condiții normale, vei găsi un sistem de propulsie care nu-ți dă bătăi de cap la nivel dinamic. Cu un cuplu de 280 Nm disponibil încă de la 1500 rpm, motorul e plăcut în oraș și la viteze de șosea. Timoneria cutiei este perfectibilă la nivelul cursei schimbătorului, dar reușește să elimine momentele neplăcute în care agață sau ezită la intrarea în treaptă. E oncutoasă și "curată", departe de a se simți "ieftină", și nu veți avea probleme de adaptare.
Există însă momente în care motorul își arată limitele. Asta se întâmplă la viteze de șosea-autostradă, când retrogradările nu ajută la un boost de putere așa cum ai aștepta de la un motor de 163 de cai putere montat pe o mașină de puțin peste 1400 de kilograme. Pentru a trece de sentimentul lipsei de putere, trebuie să urci spre 5500 de ture, acolo unde de obicei se simt bine aspiratele. Și asta duce la un consum ridicat pentru cei cărora le place să alerge sportiv.
În rest, dacă nevoile tale acoperă mai ales orașul și împrejurimile și dacă ai uitat când ai făcut ultima dată o depășire, Korando îți oferă un pachet optim la nivelul propulsiei.
Consum
Motorul pe benzină propus de Ssangyong nu este cel mai economic într-un segment extrem de populat. Asta și pentru că este aruncat în luptă într-o versiune atipică pentru zona sa de putere.
Cifrele sale - 1.5 Turbo și 163 de cai putere - îl aruncă pe Korando între două puncte populare ale segmentului. Cel de 150 de cai putere (unde stau SUV-urile din gamele mărcilor Grupului Volkswagen) și cel de 170-180 de cai putere, unde vin în general mărcile asiatice și SUV-urile din gama grupului PSA-Opel.
Cu un consum mediu mixt oficial de 6.8 litri/100 km, Korando 1.5 Turbo cu manuală și troți motrice față se află undeva în a doua jumătate a listei de rivali când vine vorba de consumuri afișate în fișele tehnice. Ford Kuga în versiunea 1.5 EcoBoost de 176 de cai aruncă mult mai mult pe masă: 9.0 litri/100 în medie. În rest, noul Citroen C5 Aircross în versiunea 1.6 Puretech de 180 CP (cu automată) coboară până la 5.6 litri și este liderul clasamentului consumului în acest segment și pe această configurație.
Partea bună este că nu există diferențe majore în viața reală. La o rulare relaxată, de vacanță, în extraurban vei consuma în jur de 7.5-8 litri/100 km. Dacă faci excese, te vei apropia de o medie de 9-10 litri/100 km.
Rezervorul lui Korando are 50 de litri în versiunea pe benzină și 47 în versiunea diesel.
Performanţe
La nivelul performanțelor pe șosea, Korando în versiunea 1.5 GDI de 163 CP cu manuală și roți motrice față se clasează undeva la mijlocul grupului imens de concurenți din acest segment. Sunt aproape 20 de mașini din care clienții au de ales aici, iar performanțele nu sunt tocmai cel mai important element în ecuația achiziției unui SUV compact de familie. Dar e un subiect care nu poate fi ignorat.
Ssangyong nu anunță nicăieri în documentele oficiale sau de presă accelerația 0-100 km/h a lui Korando, iar pentru a găsi această informație a trebuit să săpăm în listele de prețuri ale acestui model pe undeva prin Orientul Mijlociu. Cu rezerva că s-ar putea să existe diferențe minore, Korando 1.5 Turbo se prezintă în fața viitorilor clienți cu o accelerație de 10 secunde și cu o viteză maximă oficială de 191 de km/h.
Așa cum vă spuneam, sunt cifre decente pentru un model de acest calibru. Opel Grandland X 1.6 Turbo de 180 CP (disponibil însă doar cu automată), Citroen C5 Aircross (identic) și Seat Ateca 1.5 TSI de 150 CP sunt campionii segmentului, coborând la 8, 8.2, respectiv 8.6 secunde pentru sprintul 0-100 km/h. De cealaltă parte, leneșii segmentului în această zonă de putere sunt de departe Mitsubishi ASX, Ford Kuga și Toyota RAV4, cu până la 12.2 secunde pentru sprint.
Interior
Prima impresie contează. E o expresie testată de fiecare dintre noi în viață. În diferite contexte.
Prima impresie pe care o ai când intri în Korando și te așezi pe scaunul șoferului e că ai nimerit într-o mașină care costă cu cel puțin 5-10 mii de euro mai mult decât costă de fapt Korando. Ergonomic, estetic, calitativ, tehnologic și conceptual, interiorul lui Korando este cea mai bună parte a mașinii. Și asta este un lucru imens pentru o marcă aflată încă în căutarea unei identități clare.
Spun fără urmă de îndoială că în noul Ssangyong Korando beneficiezi de o ambianță interioară și de un nivel al calității percepute net superioare unor "grei" ai segmentului SUV-urilor compacte, cum sunt Qashqai sau Sportage.
Luminile ambientale integrate în ornamentele bordului și în uși sunt demne de o mașină premium, iar execuția lor e impecabilă. E vorba de o serie de elemente LED și de oglinzi ascunse sub o carcasă din plastic transparent, efectul fiind unul de "lumină în cascadă". Am mai văzut ceva asemănător doar pe versiunile superioare ale lui BMW Seria 1.
Apoi, evoluția tehnologică e evidentă atunci când privești elementele grafice ale "ceasurilor de bord" digitale. Ecranul de 10.25 inch are o rezoluție fabuloasă, totul este foarte lizibil și foarte bine organizat, iar partea centrală integrează harta navigației. Un bravo în picioare pentru cei de la Ssangyong, care fac ca acest element să pară simplu de construit. Nu este. Vezi la Renault.
În centrul bordului se află un ecran de 9 inch care conține toate meniurile și slide-urile necesare unei mașini vândute în 2019. Interfața nu are aceeași calitate grafică precum cea a instrumentarului de bord digital, dar poate fi înlocuită cu Android Auto sau Apple Carplay. Nici camera de marșarier nu oferă o grafică fabuloasă, dar măcar există și te face să te prinzi până unde poți continua să dai în marșarier.
Odată trecută faza de extaz, observi unele elemente mai degrabă mediocre, cum sunt unele suprafețe din plastic sau imitația de piele de pe scaune. Tot atunci înțelegi însă că aceste scaune au încălzire și ventilație - ventilația doar pentru scaunele frontale - și te înmoi din nou știind că ai dat pe mașina asta doar puțin peste 20.000 de euro.
Apropo de scaune, spațiul este la el acasă în Korando. Cu un ampatament net superior față de generația anterioară, Korando plusează la capitolul spațiu pentru pasageri. De exemplu, în spate stai regește, ca-ntr-un SUV de segment superior. Portbagajul e și el mai mult decât suficient: 551 de litri, mai mult decât majoritatea rivalilor din segment. Sunt puțini rivali care oferă mai mult spațiu, iar pentru a ajunge la ei trebuie să scoți bani grei din buzunare.
Butoanele par și ele preluate de la mărcile cu pretenții, pentru că feeling-ul pe care ți-l dau este unul de calitate, de mașină construită cu atenție la detalii. Până și forma și "greutatea" schimbătoarelor manuale și automate sunt calculate și bine studiate și par inspirate din "seriozitatea" mărcilor germane.
Preţ de achiziţie
Ssangyong Korando este Duster-ul segmentului SUV-urilor compacte. Este cea mai ușoară descriere pe care o pot atașa acestui model.
Până când Renault și Dacia vor decide să arunce pe piață în segmentul imediat de deasupra lui Duster un model accesibil care să dea din nou calculele tuturor peste cap, zona SUV-urilor compacte este dominată fără discuție de Korando când vine vorba de prețuri de achiziție.
Iar dacă luăm în considerare și lista elementelor cu care este echipat acest model, adică ceea ce englezii numesc inspirat value for money, Korando e imbatabil și preia fără discuție sceptrul achiziției cerebrale de la Kia Sportage.
O să fac din start precizarea că voi vorbi despre prețuri de listă, pentru ca toate comparațiile cu rivalii să fie corecte și conforme cu cifrele oficiale. Și pentru că promoțiile sezoniere mișcă ușor lucrurile, dar testul pe care-l citiți va rămâne nemodificat.
Ca idee, însă, din prețurile deja mici ale lui Korando mai scădeți 1500 de euro pentru a afla costul real de achiziție.
Așadar, modelul Ssangyong pleacă de la 19.500 de euro cu TVA inclus. Asta pentru versiunea testată de mine (1.5 Turbo benzină de 163 CP cu transmisie manuală, tracțiune față), dar în echiparea de bază Eco. Pentru a ajunge la modelul testat, urcăm la penultima echipare (Clever), care este cu 3000 de euro mai scumpă.
Ecuația celor de la Ssangyong e simplă: adăugați 1600 de euro pentru transmisia automată Aisin și încă 1600 de euro pentru tracțiunea 4x4. Scădeți 1500 pentru ceea ce ei numesc promoție permanentă.
Chiar și dacă reperul este prețul de listă, Korando este de departe cel mai accesibil model din segment. Cu vreo 500 de euro mai ieftin decât Sportage și la distanță de mii de euro bune față de ceilalți concurenți direcți. În comparație cu modelele poziționate sus în segment (RAV4, CX-5, CR-V sau Tiguan), diferențele merg spre 10.000 de euro.
Toate astea în contextul în care Korando oferă o echipare de bază excepțională și 10 ani de garanție (în limita a 150.000 de kilometri) în România.
Pachetul de start include un pachet complex de sisteme de siguranță (inclusiv frânare automată de urgență, asistent la schimbarea benzii, recunoașterea semnelor de circulație, airbag-uri frontale, laterale și cortină sau închidere centralizată), pilot automat, instrumentar de bord analog cu ecran central de 3.5 inch (cel complet digital costă 590 de euro și e standard pe echipările de top), volan reglabil pe înălțime și adâncime, servodirecție cu trei niveluri de asistență (Confort-Normal-Sport), geamuri electrice, senzori de ploaie și de presiune în anvalope, cotieră culisantă, banchetă rabatabilă și fracționabilă 60/40, lumini ambientale LED, comenzi audio pe volan, sistem multimedia cu ecran de 8 inch și lumini de zi LED.
În continuare, echipările lui Korando și lista de opționale completează oferta cu elemente de confort și de tehnologie de top, printre acestea numărându-se farurile LED, jantele de 18 și 19 inch, sistemul multimedia cu ecran touch de 9 inch, iluminarea ambientală în cascadă, scaune din piele reglabile electric, ventilate și încălzite, climatizare automată pe două zone, volan încălzit sau cruise control adaptiv. Acestea pot fi consultate în detaliu pe site-ul oficial al constructorului.
Ce merită menționat este faptul că nu există un Korando care să poată fi configurat complet și să coste peste 30.000 de euro. Indiferent de achiparea și opțiunile alese. Și asta spune multe despre poziționarea modelului într-un segment în care rivalii bat pe alocuri borna de 40.000 de euro și ajung chiar și la 50.000 în unele cazuri.
Siguranţă
E din ce în ce mai dificil să reușești să aduni 5 stele la testele Euro NCAP dacă ești un constructor auto în anul de grație 2019. Pentru că testele organizației independente europene sunt în fiecare an mai complexe și pun accent pe tehnologii de asistență care acum câțiva ani erau ignorate cu grație de toată lumea auto.
Astăzi, lucrurile se schimbă. Iar cel mai bun exemplu în acest sens este faptul că Ssangyong Korando nu e doar o mașină care arată decent și are un interior excelent pentru prețul ei, ci e și o mașină foarte sigură.
Korando a reușit să adune 5 stele la testele Euro NCAP într-un segment în care Citroen C5 Aircross a avut nevoie de un test suplimentar cu un pachet de siguranță opțional pentru a trece de la 4 la 5 stele.
Un lucru e cert: departajarea la achiziție nu se va face pe criteriul siguranței, acolo unde Ssangyong a demonstrat că se ridică în acest an a nivelul concurenților de la Toyota, Mazda, Skoda sau Ford.
Ţinută de drum
Știam din experiența anilor trecuți că un Ssangyong va fi mereu o mașină extrem de confortabilă. Cu parantezele de rigoare: una e să ai mașini confortabile în care să te simți regește, alta e să ai suspensii moi care să nu-ți ofere un sentiment de siguranță în virajele luate cu ceva mai mult aplomb.
Korando e însă altă specie în stabilimentul mărcii. Suspensiile sale nu sunt adaptive și rămân în continuare aplecate spre confort, pentru că modul de lucru al celor de la Ssangyong e unul care include nu doar asfalt, ci și macadam. Dar Korando se așază pe șosea mai mult decât decent și are un comportament cât se poate de predictibil. Termen care-i face cinste. Vei filtra imperfecțiunile din șosea și nu vei avea emoții în viraje, pentru că înțelegi exact limitele mașinii, fără surprize neplăcute.
La nivelul direcției, aceeași evoluție care se poate simți foarte ușor, însă fără artificii dinamice masive. Vei avea în mâini o mașină cu o manevrabilitate medie spre bună și cu o direcție medie ca feeling, dar cu o progresie corectă și cu o "greutate" decentă. E o direcție de SUV mediu: fără pretenții de sportivitate, dar corectă în prestații.
Korando nu se ridică la nivelul concurenților de top din segment (Tiguan, Kuga, Qashqai) la nivelul ținutei de drum, dar e în plutonul imediat următor.
Vizibilitate
Korando este unul dintre modelele lungi ale segmentului (4.45 metri), iar sentimentul pregnant de spațiu de la interior se traduce prin dimensiuni apreciabile la exterior, în special dacă migrezi spre Korando dinspre modele cu garda la sol mai mică.
Partea bună e că sud-coreenii nu s-a zgârcit la capitolul suprafețe vitrate și mai ales oglinzi, acolo unde oamenii sunt cât se poate de generoși. Iar asta ajută când vine vorba de vizibilitate, pentru că impresia de "dulap" este estompată de faptul că te prinzi repede că poți să parchezi ușor mașina în spațiile înguste din parcări.
Korando nu beneficiază de un sistem de parcare cu vedere de sus (la 360 de grade), așa cum se întâmplă în cazul fratelui mai mare Rexton, așa că va trebui să vă mulțumiți cu senzorii clasici și cu o cameră de marșarier. Cu o grafică perfectibilă.
Tehnologie
Korando este o mașină care amestecă prezența unor elemente tehnologice suprinzător de accesibile cu lipsa totală sau parțială a unor sisteme și soluții care există la concurenți. Per total, însă, pachetul celor de la Ssangyong este unul corect.
Lipsește un head-up display, de exemplu, sistem care încet-încet își face loc până și pe modelele de clasă mică. Dar avem un instrumentar digital de bord atât de reușit, încât merită fiecare cent plătit în plus (e standard pe cele două echipări de top și 590 de euro pe echipările de bază).
Display-ul central de 9 inch și ecosistemul grafic propus de cei de la Ssangyong pe pachetul multimedia sunt mult mai bune decât pe generațiile anterioare, dar constat că asiaticilor le place exagerat de mult să se joace inutil cu nuanțe și cu fonturi neinspirate care afectează experiența și utilizarea sistemului. Pe de altă parte, aceiași coreeni propun conexiuni Apple Carplay și Android Auto care rezolvă instantaneu orice probleme de adaptare și de personalizare.
Korando nu oferă faruri Matrix LED cu obturarea traficului din jur, dar farurile LED fac parte din lista de opțiuni și sunt chiar recomandate într-o lume auto în care vizibilitatea a ridicat masiv ștacheta în ultimii ani. Standard, Korando este echipat cu faruri cu halogen.
Un punct bonus serios pentru Korando vine pentru suita de sisteme de siguranță activă (le-am enumerat la capitolul dedicat) care lasă impresia că sud-coreenii și-au făcut temele și au învățat din lecțiile trecutului, lucrând exact pe subiectele care se "dau" la examen. Există în plus un pachet Safety care burdușește Korando cu tehnologie suplimentară dedicată: monitorizarea unghiului mort, centrare pe mijlocul axei benzii sau monitorizare a traficului perpendicular la manevrele în marșarier.
Sistemul audio oferit de Ssangyong pe Korando ar merita un upgrade la facelift, însă asta îi va deranja exclusiv pe melomanii dedicați meseriei. În schimb, toată lumea își poate încărca telefonul prin inducție într-un loc dedicat situat pe consola centrală.
Există și un pachet care permite acces în mașină și pornire a motorului fără cheie și acționarea servo-electrică a hayon-ului, dar acesta este - oarecum inexplicabil - și cel mai scump element opțional de pe Korando: 1090 de euro. În comparație cu acest pachet, până și trapa acționată electric disponibilă opțional e un chilipir: costă doar 600 de euro.
Design
Korando este, fără urmă de îndoială, cel mai reușit model Ssangyong din istorie la capitolul design. Nu e cel mai arătos model din segmentul său, dar în mod sigur nu va ridica sprâncene la intrarea pe stradă, așa cum o făcea până acum. Poate doar pe partea pozitivă.
Zona frontală și zona posterioară au fost evident lucrate și studiate serios, iar rezultatul final este o mașină plăcută. E un SUV de familie care se ridică la nivelul cerințelor. Ba chiar, dacă punem design-ul lângă restul pachetului oferit de marca sud-coreeană, putem concluziona că Ssangyong are în sfârșit un model care poate să ridice pretenții în lupta directă cu greii unuia dintre cele mai populare segmente europene. Korando e încă un challenger, bineînțeles, dar de data asta are în bagajul tehnic și upercuturi, nu doar mângâieri peste ceafă.
În tot acest tablou care tinde spre pozitiv mi-ar fi plăcut ca și partea laterală să fie ceva mai lucrată, în special în zona mânerului ușilor spate, care pare plantat aleatoriu pe caroserie. Probabil că soluția ascunderii sale în lateral ar fi fost una mai inspirată.
Ne-a placut
- Pachet preț/dotări imbatabil în segment
- 5 stele Euro NCAP
- Posibilitățile de configurare
- Interior foarte reușit
- Spațiu în habitaclu
Nu ne-a placut
- Consum versus rivalii din segment
- Performanțe mediocre
- Lipsa unor elemente tehnologice
- Unele materiale la interior
- Imaginea de brand
Ştiri despre SsangYong
-
KG Mobility sau, cu alte cuvinte, fosta marcă SsangYong tocmai a lansat noua generație Actyon în Coreea de Sud. SUV-ul coupe bazat pe Torres va fi disponibil și pe piețele internaționale până la finalul acestui an. (Marti, 13 August)
-
Constructorul coreean de automobile a publicat o serie de schițe oficiale cu viitorul SUV Torres. În Europa va ajunge, în a doua jumătate din 2023, într-o versiune pur electrică. (Vineri, 20 Mai 2022)
-
SsangYong a publicat primele schițe de design ale viitorului său SUV, cunoscut, momentan, sub denumirea X200. Potrivit constructorului asiatic, acesta va avea un sistem de propulsie prietenos cu mediul înconjurător. (Luni, 26 Iulie 2021)
-
SsangYong Tivoli poate fi comandat acum și într-o versiune lungă. Denumită Tivoli Grand, aceasta este cu 26 de centimetri mai lungă decât modelul obinușnuit. (Marti, 15 Iunie 2021)
-
SsangYong Tivoli primește o motorizare nouă: 1.2 litri benzină cu trei cilindri și 128 de cai putereSUV-ul SsangYong Tivoli va fi disponibil cu o motorizare turbo pe benzină de 1.2 litri. Propulsorul pregătit de constructorul asiatic are trei cilindri și dezvoltă 128 CP și 230 Nm. (Luni, 11 Mai 2020)
altfel orice coreanca e o alegere buna cred si d-aia autorul nu exagereaza cu laudele
wow, 10 ani garantie si tot e unic
ssangyongii ar putea umbla totusi la numele marcii pt europa ca la noi seamana cu junghi in sange
sau sange cu junghi
Telefonul banuiesc ca il aveti tot coreean ca sa ajutati industria "euro-nationalista", nu? Ca Alcatel ,Nokia sau ce se mai construieste pe la noi nu cred ca va place.
- siguranta;
- pretul;
- capacitatea portbagajului;
- consumul de combustibil (nota spre medie) ...
pana la aspectele de mai jos:
1) Service-uri auto cam putine in Romania;
2) Motorizari cam vechi de regula, imprumutate de la alti producatori;
3) Garda la sol destul de redusa pentru un SUV - numai 17 cm....
https://www.automobiledimension.com/models/ssangyong/korando-2020
posibil nou nume la noi pt marca-balba ?
san-giugiuck GGK deci
ori sankt-gigea GGE poate
parca si ss-y si toy ar trebui totusi luate la pila prin unele colturi
ss-y consuma clar dublu vs toy.hybrideishan dar la juma de pret te cam scoti din dobanda la credit
Am efectuat un singur test drive până acum, mai exact cu Tivoli XLV 1.6 Turbodiesel, 115 CP. Din pură curiozitate…Poziţia la volan am socotit-o un pic bizară, dar, totodată, comodă, chiar incitantă. Bilele albe le-am atribuit vizibilităţii excelente (în faţă) şi cuplului, care devine maximum disponibil repede (sub 2000 RPM), caz în care simţi “zvâcul”, mai ales în rampă. Oricum, modelul în cauză îmi apărea totalmente diferit de orice “asiatică” pe care o condusesem până atunci. M-a inhibat, totuşi, preţul cerut: vreo 20.000 € (ce-i drept, cu tot cu TVA). Plus: deşi m-a impresionat design-ul distinct, nu puteam ignora patima CUV, statutul de subcompactă, genul motorizării, cilindreea şi...doar cele patru stele Euro NCAP. I-am bătut însă prieteneşte pe umăr şi le-am urat, cu sinceritate, succes pe tot mai ştersul (în viitor) drum al independenţei (@ACE, firma sud-coreeană beneficiază de fabrică de motoare proprii în Changwon). Iar cei care trec pe “Iuliu Maniu” şi nu sunt grăbiţi sau acaparaţi de priorităţi şi-ar putea îngădui un răgaz pentru o cercetare la faţa locului. În spiritul dinamicii strict citadine (dar fără veleităţi sport) şi în condiţiile unor dimensiuni antropometrice “rezonabile”, eu zic că merită această marcă – alegeţi însă versiunea XLV a lui Tivoli, pentru că 4x4. Dacă vă permiteţi să accesaţi un nivel financiar puţin mai înalt, merge şi Korando.
PS. “Maşina supremă” a momentului din zona asiatică rămâne, în optica mea, Infiniti M/Q70(L) – mai ales variantele M37 (V6) şi M56 (V8). Ştiu că Europa nu este vizată şi că nu prea vă încumetaţi la teste cu maşini nedestinate nouă, dar poate procedaţi cumva, AM, şi o încercaţi (cu impresii scrise ulterior). Mă “taie” nişte senzaţii profunde şi instantanee în abdomen, ori de câte ori se întâmplă să ne intersectăm (eu şi ea) traseele; ai naibii japi, cum or reuşi să tulbure un insensibil la “mongoloide” ca mine? De altfel, consider M-ul unul dintre cele mai strălucite contraexemple ale echivalenţei “suverane” lux = Triada. Sau, până una alta, poate se oferă…@Kotegaeshi să ne explice infinit(i)ul, cu plusuri şi minusuri.
ontopic, ss-y korando mi se pare hidos dar e sigur bunutz pt unchesi uriesi
si sa nu uit. cititi totusi cu atentie jos pe foaie scrisu cu litere mici din garantia de 10 ani
@AM , stim cumva detalii despre sistemul 4x4 ? AWD/permanent sau clasic cu diferential central ?
AWD. Semi-permanent, pentru că merge 100% pe față, dar trece instantaneu până la 40% pe spate la nevoie.
Asa ca daca alegi culoarea potrivita, adica nu rosie, s-ar putea sa fie o alegere chiar f. ok; mai dai o fuga prin dealurile Buzaului, prin Vrancea, pe la Veliko T. (exclus cele 2 vai cunoscute, recte Oltului/Prahovei) mai o fuga la mare cu cortu' la Corbu; la bunici (daca mai ai) pe la tara unde se asfalteaza cand ninge ca sa fie drumu' tocmai bun de reparat la primavara....
De de dezvoltare si cercetare nu mai vorbim. Domnii din Koreea si China nu stiu altceva decat sa stea la gaurica si sa preia ce au facut altii pe banii lor. Vezi aici si marea lauda cu care motoare si tehnologia Mercedes pe care au pus-o pe masinile lor.
PS....si tot pentru cultura ta generala, daca e sa faci o analiza sumara a nivelului de trai raportat la tara ai sa vezi ca cel mai bine o duc tarile cu cele mai mari costuri de achizitie ale produselor de consum,
Ai un 3,5 hybrid care consuma 9-10 la fiecare suta de km prin oras, avand in vedere ca ai 370 cai putere si 4x4. Platesti impozite mai mici decat pentru 2,0TDI, calitatea materialelor e superioara passatului, bateria tine cat tine un 1.4TSI reparat de vreo 5 ori.
Nu are SCR, nu ti se f**e EGR-ul ca la diesel, e ultra-fiabil......Cui trebe passatul de 40-50 mii euro ?
PS: atata vorbesti de SsangYong ca avea tehnica Mercedes in el......sa-ti spun eu cine is furnizorii OEM de turbine pentru BMW? sau blocurile AFS la VAG si bmw ?? sau cine sunt furnizorii de baterii pentru electrice pentru masinile germane? Sa-ti spun pana mai ieri ce cutii de viteze aveau Cayenne-urile Diesel ??
N-o sa-ti spun firmele, dar iti spun ca toate-s asiatice (Coreea, Japonia)
De aia acum toate RS-urile au renuntat la dublu ambreiaj, bmw M la fel )))
Voi va mai informati cand scriti asemenea propozitii ?