Drivetest Skoda Superb

4.5
Skoda Superb zoom
de Alexandru Monenciu
Joi, 20.06.2024
Doza de maturitate

Îmi aduc aminte și acum când am făcut trecerea de la mașina de adolescent, un Nissan 200 SX S13 (da, cel pe care îl primești printre primele în franciza Need For Speed) și mașina de om matur. O Skoda Superb de primă generație.

Înainte să faci orice presupunere, dă-mi voie să clarific lucrurile: nu era motorul preferat al românului, adică 1.9 TDI, ci 1.8 turbo. Și 200 SX avea tot 1.8 turbo, așadar din acest punct de vedere nu am fost consecvent.

Trebuie să recunosc că primul lucru care m-a uimit a fost spațiul pe care îl oferea Skoda Superb. Aproape nelimitat. Bine, veneam de la un coupe din '89, cu spațiu mult prea limitat. Dar asta nu m-a oprit să dorm în el vreo 2 nopți, vara, la mare. Ale tinereții valuri.

Așadar Skoda Superb 1, 1.8 turbo. Mi-a plăcut mult mașina, dar anii au trecut și, între timp, prin prima meseriei am condus Superb 3 pre facelift și am continuat să apreciez munca cehilor.

Într-atât de mult, încât după ce am vândut Superb-ul 1, am trecut la Superb 2. De această dată, din cauza cunoscutelor probleme ale motorului 1.8 TSI, am fost nevoit să migrez de cealaltă parte a baricadei: la motorul TDI de 2.0 litri.

Povestea mea cu Skoda Superb continuă. La începutul lunii noiembrie 2023, tot prin prisma meseriei, am văzut pe viu noua generație Superb și, după ce am studiat-o cu atenție, am știut că trebuie să o conduc.

Acum, dorința mea s-a împlinit și pot spune că am condus toate generațiile, din era modernă, Superb. Cum ar veni, am căzut pe subiect la examen.

Am urcat la volanului celui mai nou Superb chiar la el acasă. În Cehia. Nava amiral a cehilor nu s-a schimbat foarte mult din punct de vedere al designului, dar a făcut-o din multe alte puncte de vedere, pe care ți le voi detalia în rândurile care urmează.

Așa cum te-am obișnuit, nu lipsește clipul video cuprinzător.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM CONDUS-O ÎN CEHIA

Skoda Superb

  • Pret de pornire 42.827 €
  • Pret model testat 49.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Gama de motorizări a noului Superb este una diversificată. Nici nu avea cum să fie altfel, având în vedere că nava amiral și-a propus să fie o alternativă la Volkswagen Passat. Așa cum bine știi, modelul german poate fi comandat, odată cu debutul noii generații, numai în variantă break.

De cealaltă parte, noua Skoda Superb este disponibilă, atât în variantă hatchback, cât și break,sau Combi dacă vrei.

Așadar, clienții au de ales dintre 6 motorizări, pe benzină și diesel. Desigur, pot opta și pentru o versiune plug-in hybrid cu 204 CP și 120 de kilometri autonomie pur electrică. Însă, există și o premieră în gama acestui model. Este vorba despre un propulsor de 1.5 litri, pe benzină, mild-hybrid care oferă 150 CP.

În cadrul testului internațional, noi am ales să conducem motorizările diesel cu 150 CP și 193 de cai putere. Ambele au la bază un propulsor de 2.0 litri TDI, iar versiunea cu 150 CP vine doar cu roți motrice față. Cel mai puternic diesel propune un sistem de tracțiune 4x4.

Acum, motorizarea diesel cu 150 CP este numai bună pentru cei care nu au pretenții foarte mari de la mașină. Altfel spus, pentru cei care vor să ajungă din punctul A în punctul B, într-un mod relaxat, fără să facă prea multe depășiri.

Din punctul meu de vedere nu este nimic greșit în asta, dar este o motorizare subdimensionată pentru cele 1.7 tone ale mașinii. Vei spune că alegi această motorizare pentru consum, dar, după cum vei afla puțin mai târziu, chiar nu sunt diferențe uriașe.

Așadar, cea mai potrivită motorizare pentru noul Superb este, fără îndoială, 2.0 TDI cu 193 de cai putere și 400 Nm. Un agregat care ține cu buzunarul și care nu te lasă la greu dacă vrei să faci o depășire sau dacă, pur și simplu, vrei să activezi modul Sport și să te bucuri de drum.

Cei 193 de cai putere și 400 Nm sunt suficienți pentru absolut orice vrei să faci cu mașina. Transmisia automată DSG, cu 7 rapoarte, menține turațiile sub 2.000 rpm pentru un consum cât mai redus. Se grăbește să urce în trepte ca să țină cu buzunarul. Modul de rulare Sport crește turațiile și menține mai mult treapta de viteză.

La o adică, poți să treci cutia în modul manual și să schimbi chiar tu treptele, prin intermediul padelelor montate în spatele volanului.

Din pură curiozitate am condus, pentru câțiva kilometri, și versiunea pe benzină, cu 265 de cai putere. Să-ți spun sincer, am fost puțin dezamăgit, pentru că cehii au calibrat această motorizare astfel încât cei 265 CP să nu fie explozivi, ci mai degrabă cumpătați. Accelerările sunt destul de progresive. Departe de ce te-ai aștepta.

Așadar, dacă ar fi să mă gândesc la un Superb 4, cu siguranță aș alege motorul diesel cu 193 CP.

 

Consum

Pentru motorizările diesel pe care le-am condus noi, Skoda declară un consum cuprins între 4.9 și 6.1 litri/100 de kilometri. Traseul nostru a însumat circa 140 de kilometri de drumuri naționale, pe alocuri virajate, și porțiuni de autostradă.

Cu motorizarea de 2.0 litri TDI și 150 CP am obținut un consum cuprins între 6.0 și 6.4 litri/100 de km. Apoi, am luat versiunea cu 193 CP și tracțiune integrală, iar consumul nu a fost cu mult mai mare: între 6.6 și 7.1 litri/100 de km.

Cu mențiunea că de această dată traseul a fost mult mai scurt: cam 50 de kilometri în total. Așadar, dacă am fi testat versiunea cu 193 CP pe același traseu cu versiunea de 150 CP, eu cred că am fi reușit un consum identic sau măcar foarte apropiat.

De curiozitate, versiunea pe benzină, cu 265 CP și tracțiune integrală, a consumat în jur de 8 litri/100 de km. Asta așa, să îți faci o idee.

Cehii de la Skoda poziționează noul Superb alături de modele ca Alfa Romeo Giulia, Peugeot 508, Mazda 6 și, dacă ar fi să forțăm puțin intrarea în segmentul premium, BMW Seria 3.

Pentru motorizarea 2.2 JTDM, cu 210 CP și 4x4, de pe Giulia, Alfa Romeo declară un consum de 5.4 litri/100 de km. Eternul 1.5 BlueHDI, cu 130 CP, al lui Peugeot 508 consumă 5.5 litri/100 de km, iar BMW 320d, cu 190 CP, consumă 5.2 litri/100 de km.

Mazda6 este disponibilă numai alături de motorizări pe benzină. Spre exemplu, unitatea de 2.5 litri cu 194 CP consumă 7.4 litri/100 de km. Nu am uitat nici de Volkswagen Passat break, disponibil și el cu această configurație și cu un consum mediu de 5.9 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Dacă ești interesat doar de cifrele de performanță, Skoda Superb 2.0 TDI cu 193 CP atinge 100 de km/h în 7.5 secunde și o viteză maximă de 238 km/h.

Altfel spus, dacă te nimerești la o cursă de accelerație lângă o Alfa Romeo Giulia și un BMW Seria 3, nu are rost să lansezi provocări. Modelul italian atinge 100 de km/h în 6.8 secunde, iar sedanul german în 7.2 secunde.

Cu Peugeot 508 ai avea cele mai multe șanse de reușită, dar are cu 63 de cai putere mai puțin decât Superb-ul tău, așadar se explică cele 11.4 secunde până la 100 de km/h.

Interior

Cehii au mizat pe un habitaclu demn de o navă amiral, în ceea ce privește calitatea materialelor și finisajelor. Chiar dacă pielea naturală a dispărut complet din peisaj, soluțiile propuse de Skoda nu știrbesc din eleganța noului Superb.

Clienții au de ales 3 niveluri de echipare: Essence, Selection și Laurin&Klement. Noi am condus un Superb cu nivelul de echipare de mijloc.

Pentru a face mai ușoară configurarea habitaclului, cehii propun așa numitele teme interioare sau Design Selection: Studio, Loft, Lounge, Suite și L&K Suite. Le știm deja de pe electricul Enyaq. Fiecare vine cu o opțiune predefinită de tapițerie, scaune și așa mai departe.

Spre exemplu, versiunea de bază Studio propune scaune ajustabile manual, cu funcție de încălzire, și tapițerie din material textil.

Varianta Lounge, care a fost bifată în cazul mașinii testate de noi, include o tapițerie din piele ecologică și microfibră, cusături contrastante galbene, o inserție din microfibră pentru bord, ornament din lemn și scaune cu suport lombar, reglabil pe 4 direcții, funcție de masaj (3 perne) și încălzire.

Dacă optezi pentru o temă interioară Suite sau L&K Suite primești scaunele Ergo, certificate AGR, cu funcție de memorie, încălzire, ventilație și masaj cu 10 perne controlate pneumatic. Tapițeria este una din piele ecologică, perforată, și prelucrată utilizând apă rezultată din procesul de producție a uleiului de măsline.

Indiferent de tapițeria aleasă, aceasta include materiale sustenabile. În ceea ce privește scaunele, nu trebuie să bifezi neaparat varianta de top Ergo pentru că și celalalte sunt foarte confortabile.

Așadar, avem de-a face cu un habitaclu calitativ, sustenabil și, nu în ultimul rând, digitalizat. Despre tehnologiile prezente la bord vom vorbi puțin mai încolo, dar aici ne vom opri la numărul redus al butoanelor fizice din planșa de bord. Sunt doar patru și toate sunt grupate în jurul noilor butoane configurabile Smart Dials.

Și despre acestea din urmă vom vorbi, pe larg, puțin mai încolo.

Rezultă un bord aerisit, mai ales în zona tunelului median, acolo unde nu mai regăsim selectorul transmisiei automate DSG. El a fost mutat pe coloana de direcție, în dreapta volanului. Spre deosebire de Renault, care a ales să aglomereze această zonă cu 3 manete (vezi cazul lui Rafale), Skoda a integrat toate funcțiile în maneta din partea stângă a volanului.

Îți ia puțin timp să te obișnuiești, dar este o soluție pe care am mai întâlnit-o la mulți producători, inclusiv la Mercedes-Benz. Așadar, nimic nou din acest punct de vedere.

Zone de depozitare generoase ca spațiu găsești peste tot, inclusiv în buzunarele portierelor (pot găzdui chiar și sticle de 1.5 litri), în cotiera centrală și în torpedou. Tunelul median integrează două suporturi pentru pahare. Și cotiera din spate integrează suporturi pentru pahare și un suport pentru telefonul mobil sau tabletă.

În condiții de lumină slabă, habitaclului noului Superb este animat de sistemul de iluminare ambientală cu 10 nuanțe individuale.

Încă de la prima generație, Skoda Superb a impresionat cu habitaclul său foarte spațios. Noua generație evoluează din acest punct de vedere și plusează cu 11 milimetri în dreptul spațiului la cap pentru pasagerii din față și cu 6 milimetri pentru pasagerii din spate.

Pe banchetă ai spațiu berechet la genunchi, indiferent de poziția scaunelor față. Pentru că plafonul este puțin mai coborât în spate, din motive care țin de aerodinamică, spațiul la cap are puțin de suferit, comparativ cu generația precedentă. Dar, chiar și la o înălțime de 1.92 metri, mai aveam un centimetru sau doi până la plafon.

Dacă tot suntem la capitolul spațiu, volumul portbagajului a crescut cu 20 de litri. Astfel, cu bancheta în poziție normală, volumul de încărcare este de 645 de litri, iar cu ea rabatată obții aproape doi metri cubi pentru bagaje.

Pentru că vorbim despre Skoda, nu putem să nu menționăm cele 28 de soluții Simply Clever. Lista include, printre altele, coș de gunoi în portiera din față (partea dreaptă), racletă pentru gheață în capacul bușonului (acum confecționată din materiale reciclabile), umbrelă, realizată și ea din materiale reciclabile și integrată în portiera șoferului, și suporturi pentru tablete pe tetierele scaunelor față.

Preţ de achiziţie

În România, noua generație Skoda Superb pornește de la 33.971 de euro, cu TVA inclus. Nivelul de echipare Selection și motorizarea de 2.0 litri TDI cu 193 CP și 4x4 au făcut ca prețul mașinii testate de noi să pornească de la 42.827 de euro cu TVA inclus.

Toate dotările opționale, inclusiv nuanța exterioară Argintiu Pebble, jantele de 19 inch Veritate și tapițeria din piele ecologică și microfibră au urcat prețul la 49.000 de euro.

Între timp, pentru o Giulia Veloce, cu motorizarea menționată mai sus, scoți din buzunare cel puțin 56.000 de euro, iar BMW 320d xDrive pornește de al 50.813 euro. Doar Peugeot 508 (1.5 diesel, 130 CP) scade sub pragul de 50.000 de euro: mai exact, pornește de la 44.700 de euro.

Nu am uitat de Volkswagen Passat, care, deși break, este în continuare rivalul și fratele lui Superb. La noi în țară, un Passat cu 4Motion și dieselul de 193 de cai poate fi comandat doar cu echiparea R-Line, iar prețurile pornesc de la 49.900 de euro. Strâns, dacă ne uităm la Superb. 

Siguranţă

Atunci când au testat prima generație Skoda Superb, specialiștii EuroNCAP i-au acordat punctajul de 4 stele. Începând cu a doua generație încoace, nava amiral a mărcii din Mlada Boleslav nu a mai scăzut sub punctajul maxim de 5 stele.

Noul Superb nu a ajuns încă la testele de siguranță Euro NCAP, dar cu siguranță nu va pleca de acolo fără punctajul maxim.

Senzorii radar față/spate au fost îmbunătățiți, iar pe lista de sisteme de asistență regăsim și unele noutăți: Turn Assist, Front Assist, Crossroad Assist, Collision Avoidance Assist și Exit Warning, oferite în standard pe piața europeană.

Acestora li se alătură sisteme ca Intelligent Park Assist, Trained Parking, Trailer Assist, Attention & Drowsiness Assist și până la 10 airbag-uri.

Ţinută de drum

Vestea bună este că Skoda Superb a rămas un model polivalent, inclusiv din punct de vedere al ținutei de drum. Este aceeași mașină de familie pe care o cunoști deja, confortabilă la drum lung și, mai presus de toate, sigură.

În ciuda unui mod de rulare Sport, noul Superb nu este un model cu valențe sportive. Dar nici nu are vreun motiv să fie. Nu îți cumperi nava amiral din Mlada Boleslav pentru asta.

Este stabilă la viteze de autostradă, iar pe viraje are un comportament subvirator numai dacă forțezi mult prea tare nota.

Direcția este îndeajuns de precisă, pentru o mașină de familie, iar suspensia filtrează foarte bine denivelările din asfalt.

Chiar și așa, am observat că atunci când ai de-a face cu denivelări succesive, suspensia este puțin cam gălăgioasă, mai ales cea de pe puntea spate. Dacă tot suntem la acest capitol, pe puntea față ai o suspensie MacPherson, iar pe spate o suspensie de tip multi-l

Vizibilitate

Vizibilitatea nu este o problemă la volanul noului Superb. Vezi tot ce te interesează în oglinda retrovizoare, iar oglinzile laterale sunt bine proporționate.

Pentru un plus de siguranță, atunci când intenționezi să schimbi banda, oglinzile integrează un asistent pentru unghiul mort.

Parcările nu sunt o problemă, având în vedere sistemul de camere video cu vedere la 360 de grade. Aici trebuie să fac o mică remarcă: nu ar fi stricat o calitate mai bună a imaginii.

Tehnologie

Acum a venit momentul să trecem în revistă principalele tehnologii cu care noul Superb vrea să te atragă de partea lui. În primul rând, instrumentarul de bord digital, cu ecran de 10 inch, este acum standard.

Informațiile sunt afișate astfel încât să poată fi citite cu ușurință, iar grafica poate fi modificată cu ajutorul unui buton de pe volan. Spre exemplu, poți alege dacă între cele două cadrane digitale vrei să vezi informații despre consum sau dacă pe fundal vrei să vezi harta sistemului de navigație.

O premieră pentru Skoda Superb este Head-up Display-ul, opțional începând cu nivelul de echipare Selection.

Tot în standard primești un display central de 10 inch pentru sistemul multimedia. Opțional, poți alege un ecran de 13 inch, cu care a fost echipată și mașina condusă de noi. Sistemul se mișcă foarte bine și integrează, de asemenea, funcțiile sistemului de climatizare.

Meniul sistemului multimedia a fost revizuit și împărțit în trei categorii principale: Home, Car și App. Așa poți să navighezi mai ușor prin multitudinea de funcții. Unde mai pui că asistentul virtual, Laura, este bazat pe ChatGPT.

Nu în ultimul rând, sistemul suportă conexiune Apple CarPlay și Android Auto, ambele fără fir. Nu trebuie să îți faci griji pentru bateria telefonului mobil, pentru că ai o zonă de încărcare prin inducție, de 15 W, cu funcție de răcire pentru a nu ți se supraîncălzi dispozitivul.

Cehii au reușit să reducă numărul butoanelor fizice la minim, în primul rând prin integrarea majorității funcțiilor în display-ul central, și în al doilea rând cu ajutorul celor trei butoane Smart Dials. Acestea integrează un display de 32 de milimetri.

Butoanele Smart Dials sunt configurabile. Este suficient să apeși pe aceste rotițe și funcțiile lor se schimbă. Cele două rotițe de la extremități controlează temperatura din habitaclu, încălzirea și ventilația din scaune, iar cea din mijloc poate îndeplini până la 4 funcții dintr-un total de 6. Tu alegi care sunt acestea.

Spre exemplu, de la butonul din mijloc poți regla volumul sistemului audio, direcția aerului, viteza aerului condiționat și poți, dacă alegi asta, să treci prin modurile de rulare.

Farurile LED Matrix au ajuns la a doua generație și sunt standard pe versiunea de top Laurin&Klement. Dar, opțional, le poți bifa și alături de celelalte niveluri de echipare. De ținut minte: numai dacă bifezi farurile LED Matrix primești semnalizări dinamice.

Modulul Matrix integrează 36 de segmente luminoase, iar farurile au așa numitele elemente Crystallinium, colorate în turcoaz, pentru un plus de efect.

Design

Din punct de vedere al designului exterior, Skoda Superb nu s-a schimbat foarte mult, comparativ cu vechea iterație. Echipa de creație doar a rafinat puțin aspectul navei amiral.

Avem o grilă frontală octogonală, finisată în nuanța Unique Dark Chrome, farurile opționale despre care ți-am povestit deja, jante cu diametrul de până la 19 inch și stopuri LED cu animații pentru funcțiile Coming și Leaving Home. E drept, poate că ar fi trebuit niște jante mai mari.

Paleta de culori exterioare include 6 nuanțe noi: Alb Purity, Argintiu Pebble, Negru Ebony, Albastru Cobalt, Roșu Carmine și Galben Ice Tea.

Aerodinamica mașinii a fost îmbunătățită cu 15%, ceea ce înseamnă că discutăm despre cel mai aerodinamic Superb de până acum. Varianta hatchback are un coeficient Cx de 0.23, iar varianta Combi are un coeficient Cx de 0.25.

Și dimensiunile modelului ceh au crescut. De pildă, noul Superb Hatch are o lungime de 4.912 mm (+43 mm) și o înălțime de 1.481 mm (+ 12 mm). În tot acest timp, lățimea a scăzut cu 15 mm, până la 1.849 mm, iar ampatamentul a rămas neschimbat la 2.841 mm.

De asemenea, lungimea variantei Combi a crescut cu 40 de milimetri, la 4.902 mm, iar înălțimea acesteia este acum de 1.482 mm (+5 mm).

Nu ne-a placut

  • Calitatea camerelor video
  • Suspensia ușor zgomotoasă în anumite situații
  • Resursele dieselului de 150 de cai

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (21)

  • Varianta 2.0 diesel de 150 cp este cea mai fiabila in concernul VAG, iar cea de 190 cp consuma ulei. Nu poate concernul VAG fara lacune....
    14 14
  • Trilulilu
    Nu înțeleg de ce ați testat o motorizare extrem de bine cunoscută și nu v-ați îndreptat atenția către 1,5 mh.
    4 0
  • Motorul de 150 de cai ar fi fost suficienti si pe Superb si pe Passat daca nu le lungeau cu 14 cm si puneau 150 kg in plus pe ele, degeaba au marit cuplul cu 20 Nm, cu fizica nu te joci asa de usor. Vorbim de ecologie si salvarea planetei, dar facem masini tot mai mari, consumul se scade in primul rand prin reducerea greutatii.

    Mie imi place cum arata acest Superb, din punctul meu de vedere este mai ok decat Passat, daca este si mai ieftin atunci cei de la VAG au luat niste decizii ciudate.

    Generatiile de dinainte erau destul de diferite, Passat-ul mai scurt oferea o senzatie mai placuta pe viraje si un design mai sobru, mai serios, in timp si Superb venea cu un spatiu mai mare dar materiale mai slabe la interior. Am preferat mereu Passat-ul, am facut drive test cu ambele si m-am decis pe nemti. Acum le-au bagat una in alta.

    Sunt curios de primul test comparativ.

    P.S. Nu inteleg comparatia cu seria 3 si Giulia, cele doua modele sunt intr-o liga a lor prin simplul fapt ca au tractiune spate si cred ca se adreseaza unui altfel de public. Nu stiu cine pune pe lista de cumparaturi Giulia cu Superb :-) E ca si cum merg la restaurant si ma decid in snitel cu cartofi si fructe de mare.
    29 1
  • Am uitat sa mentionez, felicitari pentru articol!
    5 0
  • Andrei
    Masina banuiesc ca e tot o barca pe sosea, de aceea e bine sa fie comparata cu un BMW Serie 3. Nu e de mirare ca 150CP se simt lesinati la 2 tone cu doi pasageri si bagaje.
    9 10
  • Să zicem că este o alternativă mai ieftină la 508 sau Passat dar, dacă ar fi să aleg între Superb și competitori nu prea m-aș înghesui s-o aleg. Intredevar, ai loc berechet în spate, este mașină în care poți să stai chiar picior peste picior, dar cam atât. Nici măcar motorul 2.0 tdi nu ma atrage, mai ales. Mai degrabă aș vedea-o că mașină de serviciu pentru ceva directorasi pe la multinaționale, ceva ceo pe la vreo firma. În rest, de ce aș lua așa ceva? Mai ales că intră intr-un segment de preț in care ai destule oportunități.
    Iar bordul ăla gen riflaj face toți banii. La orașele noastre pline de praf cred că este o nebunie să-l cureți.
    11 2
  • Mai lasati sintagma asta "Nava amiral" ca e plictisitoare tare.

    Iar tableta aia din bord e ca o nuca de cocos in perete, pardon, in ochii soferului.

    In rest o masina ok pentru oamenii de rand, nepretentiosi si care nu-si vor cumpara niciodata o Alfa Romeo.
    16 3
  • blablabla
    Gata, m-am convins. Nu ai cum sa iei Automarket in serios. Mai intai ni se spune ca aceasta masina trece neobservata, iar apoi suntem loviti in plex cu o nota de 4.5 (din cinci stele) la capitolul Design.
    Cat despre comparatia cu BMW Seria 3, aceasta nu face decat sa ne arate cat de fanboy Skoda Superb este autorul testului. Si atunci, cum poti atunci sa iei in serios ce zice el?
    Iar partea mea favorita: "daca te nimeresti la o cursa de acceleratie langa o Alfa Romeo Giulia si un BMW Seria 3". Ba, trezirea! Ce cursa de acceleratie cu Skoda Superb dizal visezi? Se pare ca doar masina s-a maturizat, nu si autorul acestui test.
    17 4
  • ce ne poti spune de DSG?aceleasi probleme banuiesc.pacat ca nu mai au "manuale"...am un mark3,peste 500.000km si nu am ce sa-i reprosez.cand ma gandesc ca niste amici,7 la numar,au avut probleme cu DSG-ul
    1 2
  • Peugeot 508 este peste skoda amiral ,ce sa mai vb de BMW.
    1 5
  • Andrei
    E pacat ca din teama de a nu mai primi masini la testdrive nu iau in serios notarea, si pana la urma nici textul. Le-am atras de multe ori atentia legata de lipsa de profesionalism. Toate masinile au 4.3-4.6, ori asta este hilar.
    10 0
  • Cea mai potrivită motorizare din ofertă este clar 2.0 TDI de 193 cai, 4x4, nu trebuie altceva pe această mașină, la un consum foarte bun, se poate și benzină la 265 cai, dar mult mai gurmand .

    Nu știu cum se comportă mașina, găsesc la fel de nepotrivita comparația cu seria 3 sau Giulia, n-au nicio legătură, în afara faptului ca fac parte oficial din clasa medie, clasare forțată tot de presa auto, pentru că Superb a fost tot timpul mai mare, cu o clasă mai sus, ca spațiu și lungime doar .

    Oricum Skoda este sus ca brand, a crescut foarte mult, mi-as fi dorit ca și Dacia să ofere un sedan/break nu de nivelul Superb, dar măcar Octavia .
    11 0
  • Aceasta coaja nu a concurat si nu va concura niciodata cu Alfa Giulia sau cu BMW seria 3, chiar nu e locul ei acolo deloc.
    3 3
  • Dan, urmează să vedem cele două modele noi de la Dacia, probabil în decurs de un an. Dacă la Bigster nu cred că vom avea parte de surprize, cred că majoritatea suntem curioși cum vor poziționa celălalt model compact, noutate absolută la Dacia, care sper că va avea versiune break și va concura Octavia, mai ales că Lodgy nu avea cifre chiar rele de vânzări.
    6 0
  • @M: masina ok pentru oamenii de rand, nepretentiosi // tu te auzi ce vorbesti? oamenii de rand din Romania, fie ei pretentiosi sau nepretentiosi, au un buget mediu pentru masina circa 5-8 ori mai mic decat costa Superbul, deci pentru care oameni de rand? aia din danemarca sau olanda poate, dar din romania sigur nu.

    @jamal: DSG-ul s-a imbunatatit foarte mult de-a lungul anilor, in prezent este o cutie fara repros la fiabilitate, mai ales cele facute dupa anii 2018-2019. eu inteleg la ce te gandesti cand zici ca preferi manuala, probabil vrei sa n-ai batai de cap si probleme la DSG, dar oricat de fiabila ar fi manuala, e totusi prea depasita in anul de gratie 2024, e prea "muncitoreasca". mi-ar fi mila pana si de bietii livratori/curieri sa-i torturez cu o manuala.
    8 5
  • O balena obosită, acum și mai mare și cu televizor pe bord.
    8 4
  • parere
    Am condus Superb-ul. Este facuta pentru tarani, exact ca si romanii care vor sa transporte catelul, purcelul si 1/2 din casa in porcbagaj. In rest, tangaj cat cuprinde, este balena la tinuta la drum si materiale o categorie mai jos ca Passat (care nici el nu mai exceleaza la calitate). Se va vinde, pt ca romanul este interesat de cantitate vs calitate. PS DSG-ul mi s-a parut ca se balbaie mai mult in oras ca vechea generatie. Probabil este doar o impresie sau au lucrat baietii aia de la soft mai mult la el ca sa para ca s-au redus emisiile.
    4 3
  • Am mai avut un comentariu acum ceva timp legat de modul de notare, care nu are niciun sens. Iata ultimele rezultate ale testelor dvs.:
    - Skoda Superb 4,5
    - Renault Rafale 4,5
    - Citroen C3 4,1
    - Mustang Dark Horse 4,6
    - Audi Q8 4,5
    - Honda Jazz 4,3
    - Subaru Outback 4,4
    - Toyota C-HR 4,5
    - Geely Coolray 4,3
    - Dacia Duster Hybrid 4,3
    - Opel Corsa 4,1
    - Volvo EX30 4,6
    - Suzuki Swift 4,2
    - Renault Scenic electric 4,5
    - VW Passat 4,6
    - Mazda 6 4,5
    - Ford Tourneo Courier 4,2
    - Mercedes GLC Coupe 4,6

    Ar fi bine daca ati clarifica in detaliu modul dvs. de notare si clasificare intr-un articol dedicat pentru ca pur si simplu nu au niciun sens notele dvs.
    11 0
  • combustibil tdi bifat
    pret 43 de mii bifat
    tableta de 20" bifat
    beculete, ledulete bifat
    aaa
    tinuta de drum de cacat bifat
    mult noroc la parcat bifat
    pentru mine NU e de cumparat bifat
    1 1
  • andrei
    de ce nu intra la comparatie cu seria 3? eu asta ma tot gandesc ce sa aleg: seria 3 318i, cu cateva optionale, break normal sau aceasta skoda superb 2.0 tsi 265 4x4 cu mult mai multe dotari. si da, am de carat cu ea, bagaje multe in vacante, 4 persoane tot timpul, mers sportiv.
    ce sa aleg? alfa romeo clar nu ma uit ca nu incap 4 trolere mari in ea, desi imi place cum arata. 508 nu are motoare potrivite pt mine. mai e si q5 4x4 tdi la acelasi buget. vorbit de masini noi. mazda, kia, hyundai, toyota nu ma uit ca sunt urate si motoare slabe.
    1 0
  • andrei
    cum adica 2.0 tsi 265 cp nu este ce v-ati asteptat? este cu 2 secunde mai rapida decat 2.0tdi de 193 cp....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru