Luni, 04.05.2020
- Comenteaza
- Trimite pe:
Skoda e magicianul producătorilor de volum. Toți și-ar dori să știe trucurile prin care cehii reușesc să lanseze mașini destul de accesibile, tehnologizate și, foarte important, imbatabile atunci când vine vorba de spațiu interior.
Așa că, de fiecare dată când magicianul ceh mai scoate câte un iepure din joben, ceilalți magicieni își frământă mâinile cu îngrijorare. Vă puteți imagina modul grav în care toți au privit lansarea unui model Skoda în segmentul SUV-urilor mici? Mai ales acum când segmentul acesta este unul atât de popular și intens disputat.
Chiar dacă aici rețeta ideală presupune și un design cu multă personalitate, nimeni nu poate rezista ideii de spațiu fără limite și preț avantajos. Skoda Kamiq se alătură târziu rivalităților din segmentul SUV-urilor mici, însă promite să folosească o rețetă cu care s-au făcut remarcați și frații săi mai mari: Kodiaq și Karoq.
Skoda Kamiq
1.0 TSI 110CP Style
- Pret de pornire 15.309 €
- Pret model testat 20.031 €
Motor / Transmisie
Kamiq este cel mai mic SUV din gama Skoda. După cum o sugerează și numele, care își găsește, surprinzător, rezonanță în limba română. Cred că cehii nu puteau găsi un nume mai potrivit pentru micul lor SUV. De fapt, Kamiq este limbajul pe care îl folosesc unii locuitori inuiți din nordul Canadei și Groenlanda.
Și pentru că noul Kamiq e mic, și gama de motorizări e una cu propulsoare de capacitate redusă. Avem un diesel de 1.6 litri și un benzinar de un litru. Cea mai potentă opțiune este TSI-ul de 1.5 și 150 de cai putere. Pentru că mi-a plăcut mereu să mă pun în pielea omului simplu (glumesc; aceasta a fost versiunea disponibilă în parcul de presă), am ales versiunea cu o adresabilitate mai mare: 1.0 TSI de 115 cai putere.
Este un motor cu care m-am mai întâlnit și pe alte produse din Grupul VAG. Are o valoare potrivită de cuplu, adică 200 de Nm, însă o s-o mai spun încă o dată: ar fi bine ca momentul motor să fie livrat ceva mai devreme de 2000 rpm. Simți că ai nevoie de reacții mai bune la turații mai mici, atunci când rulezi în mediul urban. Altfel, dincolo de 2000 de rpm, Kamiq se simte bine, alert la viteze urbane. În fond, mașina cântărește puțin peste o tonă și 200 de kilograme.
Dinamica îți permite să te miști ca o zvârlugă, însă aceste puseuri scad în intensitate pe măsură ce ajungi la viteze de autostradă sau pe măsură ce mașina face uz de tot spațiul interior disponibil (pasageri și bagaje).
Pentru că noul Kamiq este un SUV care se visează mai mult în oraș și pentru că vreau binele tuturor celor care citesc acest test, recomand călduros bifarea celui mai important opțional din listă: cutia automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Sfântul DSG este calibrat aici pentru o rulare cât mai eficientă. Caută să ajungă cât mai repede în treapta a șaptea. Poate și pentru că la peste 2500 de rotații motorul începe să devină ușor zgomotos și prezent în habitaclu.
Pe unii ar putea să-i enerveze această tendință a DSG-ului de a se grăbi cu schimbarea treptelor de viteză. Chiar dacă o face pe nesimțite. S-ar putea să te trezești că circuli cu 60 de km/h în treapta a șasea sau a șaptea. Iar acul turometrului stă mult sub indicatorul de 2000 rpm, adică acolo unde vă ziceam că începe plaja de cuplu. Așa că, atunci când ai nevoie de o zvâcnire, trebuie să fii anticipativ și să cunoști rapiditatea cu care va schimba cutia pentru a-ți oferi extra resurse.
Prin urmare, dacă mă întrebați pe mine, eu prefer să conduc această configurație de motor și cutie în treapta Sport a transmisiei. Cel puțin atunci când am nevoie de o deplasare rapidă, susținută. Altfel, în situații de relaxare maximă e bine să lași DSG-ul să-și facă treaba ca să obții un consum bun.
Consum
Și dacă tot am adus aminte de consum, haideți să vă spun la ce să vă așteptați din partea motorului cu trei cilindri, de un litru. În mediul urban, ajutându-se de sistemul start-stop destul de zelos (dar cu ceva vibrații la repornire), Kamiq oscilează între 7 și 7.5 litri/100 de kilometri. E un consum foarte mic, datorat și faptului că traficul din București nu a fost așa de aglomerat.
În afara orașului, fără prea multe exagerări, Kamiq s-a mulțumit cu un consum de 5.4 litri/100 de kilometri. Dacă ne uităm în fișa oficială, vedem că Skoda ne promite un consum mediu de 5 litri, calculat în regim NEDC. În regim WLTP, consumul anunțat este de 6.1 litri/100 de km.
O scurtă ocheadă prin fișele rivalilor ne arată că frații de concern, Volkswagen și Seat, cu T-Cross și Arona, în versiuni similare, promit un final la fotografie. Aceeași valoare de consum mediu. Peugeot 2008, proaspăt ajuns în România, promite un consum în regim NEDC de numai 4.7 litri/100 de kilometri, deși vorbim despre o motorizare de 130 CP. Și Renault Captur are un motor de 130 CP, cu EDC, care promite 5.5 litri/100 de kilometri. Opel Crossland X propune o configurație cu motor de 110 CP și automată, care înregistrează un consum mediu de 5.6 litri/100 km.
Nissan Juke este foarte aproape de rivalul din Cehia, cu un motor de 117 CP și un consum mediu de 5.1 litri/100 km. Ford Puma propune un motor de 125 CP, cu manuală, care poate garanta chiar și 4.2 litri/100 de km. Bineînțeles, în regim NEDC. Nu am uitat nici de Mazda CX-3, care are un motor mare, de 2.0 litri, și consumă 6.1 litri/100 de km, tot în regim NEDC.
Performanţe
Skoda Kamiq nu își propune să te înfigă cu capul în tetiere și nu anunță accelerări fulminante. Doar versiunea de 150 de cai putere ar putea da dovadă de ceva mai mult elan.
În cazul versiunii mele de test vorbim despre un timp de accelerare de la 0 la 100 de km/h realizat în 10 secunde. E o valoare decentă, potrivită pentru un șofer fără pretenții sortive, cu focus pe familie și transport confortabil.
Dacă ne uităm în segment, vedem că și Seat Arona reușește aceeași performanță. Volkswagen T-Cross este ușor mai lent. Tot mai lent, cu o secundă, este și Nissan Juke. Renault Captur reușește „suta” în 9.6 secunde, dar este și ceva mai voinic, cu 15 cai în plus. La fel se întâmplă și în cazul lui Peugeot 2008, care vine cu 130 de cai putere și un sprint realizat în 8.9 secunde. Mazda CX-3 este și ea insesizabil mai rapidă decât Kamiq, cu 9.9 secunde și 5 CP în plus. Și Ford Puma este mai rapid, în vreme ce Opel Crossland X pare a fi pierzătorul comparației cu 11.8 secunde până la 100 de km/h.
Interior
Skoda și-a dorit în primul rând un interior funcțional, practic, în care a intuit foarte bine nevoile pasagerilor. Și pe care a căutat să-l aerisească cât mai mult. Observi asta dacă arunci un ochi la planșa de bord, care a fost destul de mult simplificată. Ca și comenzile de pe volan.
Calitatea materialelor este medie. Avem plastic prietenos în partea superioară și ceva cam tare și neprietenos în partea inferioară. O trăsătură des întâlnită în acest segment. Din fericire, plastic moale există și pe panourile portierelor față. Există și câteva panouri de plastic la nivelul planșei de bord, responsabile cu înveselirea atmosferei. Sunt și câteva inserții cromate care contribuie la sentimentul de calitate, iar tapițeria care mixează materialul textil cu Alcantara este foarte plăcută.
Cât privește spațiile de depozitare, acestea sunt numeroase și foarte generoase. Atât la nivelul portierelor, cât și la nivelul consolei centrale și al cotierei. În buzunarele ușilor față intră chiar și sticle de 1.5 litri. Puteți găsi și un mic coș de gunoi, una dintre soluțiile Simply Clever ale cehilor. Pe lista acestor soluții se mai găsesc lanterna responsbailă pentru iluminarea portbagajului, umbrela inclusă în portiera față, racleta ascunsă în capacul rezervorului și protecțiile din plastic pentru marginile ușilor. Bineînțeles, ai loc pentru tot ce păstrezi prin buzunare și o zonă generoasă, cu încărcare prin inducție, pentru telefonul mobil, la baza planșei de bord.
Pe locurile din spate, Skoda a avut grijă să îți reamintească de grija pe care o are față de picioarele pasagerilor. Aceștia sunt răsfățați cu o deschidere amplă a portierelor spate și cu spațiu suficient. Cum era de așteptat, e cam cel mai generos spațiu din segment.
În portbagaj însă, unii s-ar putea să fie dezamăgiți dacă se așteptau la dimensiuni uriașe. Kamiq are o capacitate de 400 de litri, ceea ce nu e rău. Însă, e drept, clienții erau obișnuiți cu mai mult. Mai ales că în segment există SUV-uri care promit mai mult: Ford Puma, Nissan Juke, Peugeot 2008, Opel Crossland X.
Preţ de achiziţie
Așa cum spuneam și la începutul testului, Skoda poate fi privit ca un brand magician, capabil să le ofere clienților practicalitate și prețuri accesibile. Iar prețul de pornire al noului Kamiq susține această declarație. Modelul pleacă de la 15.300 de euro pe piata din România, însă, dacă alegeți versiunea testată de mine, adică motor de 115 cai putere, cu DSG, socotelile încep de pe la 18.800 de euro.
Dacă ne uităm în segment, vedem că un Ford Puma cu versiune de 125 CP, dar fără automată, pleacă de la puțin peste 20.000 de euro. Mazda CX-3 cu motor de 120 de cai putere și automată ajunge să coste chiar și 21.800 de euro. Nici Nissan Juke nu este mai ieftin: 21.500 pentru o versiune comparabilă. Și Peugeot 2008 este ceva mai scump, ajungând la 21.000 de euro pentru versiunea de 130 CP cu automată.
Renault Captur, unul dintre principalii rivali, costă 19.700 de euro, preț valabil pentru versiunea de 130 CP cu transmisie EDC. Colegul de concern Seat Arona, cu o configurație identică, pleacă de la 18.000 de euro. Și Volkswagen T-Cross pare a fi ușor mai accesibil, la 18.400 de euro. Cu toate acestea, chilipirul segmentului rămâne Opel Crossland X, care ajunge să coste 16.600 de euro.
Siguranţă
Skoda Kamiq a obținut un punctaj cam mare. Așa ar putea suna un joc de cuvinte care anunță cele 5 stele obținute de SUV-ul ceh la testele de siguranță. EuroNCAP a testat mașina în 2019 și a surprins pe toată lumea cu cele 96 de procente acordate pentru protecția pasagerilor adulți. Pentru pasagerii copii, procentul a fost de 85%, iar pentru pietoni de 80%. Acesta din urmă este unul neobișnuit de mare.
Așadar, Kamiq se dovedește a fi unul dintre cele mai sigure SUV-uri ale momentului, în segmentul său. Încă o victorie pentru platforma MQB-A0, pe care Grupul Volkswagen a mai folosit-o și pe alte mașini de succes: Seat Arona, Audi A1, Volkswagen T-Cross, Skoda Scala, Seat Ibiza și Volkswagen Polo.
Pe lista sistemelor de siguranță se numără frânarea automată în situații de urgență, cu posibilitatea recunoașterii pietonilor, monitorizarea unghiului mort, păstrarea benzii de mers, pilot automat adaptiv, un sistem de pregătire în situații de impact, airbaguri laterale pentru pasagerii spate și airbag pentru genunchii șoferului.
Ţinută de drum
Skoda și-a dorit să facă din Kamiq un SUV confortabil, pretabil la orașe cu o infrastructură nu tocmai fericită. Absoarbe bine gropile și denivelările, chiar dacă, uneori, anumite limitatoare de viteză ar putea trimite șocuri simțitoare la nivelul suspensiei spate.
Mașina se simte cel mai bine la drum lung, pe autostradă sau drumuri naționale. Manifestă o lejeritate plăcută în abordarea traseelor și promite o senzație de siguranță. Pe secțiuni de drum virajat, Kamiq păstrează un ruliu destul de mare, semn că nu digeră foarte bine excesele de sportivitate ale celui de la volan. Mai ales dacă sunt însoțite de schimbări bruște de direcție. Pentru a ajuta manevrabilitatea în astfel de situații și pentru a menține o aderență optimă, Kamiq a primit și un diferențial electronic XDS în standard, responsabil cu frânarea roții din interior în cazul unui viraj.
Direcția nu ajută cu foarte multă precizie și cu foarte multe informații despre suprafața de rulare. Curios, ea se păstrează destul de greoaie și în mediul urban, la viteze mici.
Skoda oferă două tipuri de suspensie: una standard și un opțională, denumită Chassis Sport Control, care coboară garda la sol cu 10 mm și care beneficiază de amortizoare adaptive, capabile să-i ofere celui de la volan două moduri de rulare: Normal și Sport.
Pentru cei care se gândesc la escapade off-road, Kamiq promite doar câteva ieșiri timide pe drumuri neasfaltate. Are o gardă la sol de 18.8 centimetri, adică ceva mai mult decât în cazul rivalilor din segment. Asta mai ajută în situația în care drumul forestier are șleauri adânci. Nu uitați însă că nu există opțiunea unei tracțiuni integrale.
Vizibilitate
Designul colțuros al noului Kamiq vine la pachet cu o suprafață vitrată bine conturată și destul de generoasă. Esențială pentru a oferi un habitaclu bine iluminat pe timp de zi. Luneta este proporționată și ea destul de bine, însă ultimul rând de montanți este cam mare. În plus, și oglinda retrovizoare pare subdimensionată.
Compensează oglinzile laterale bine proporționate și montanții față care nu incomodează foarte tare. Pentru cei care simt nevoia unui mic ajutor, Kamiq beneficiază de o cameră de marșarier, care nu oferă însă o calitate bună a imaginii.
Tehnologie
Skoda nu a promovat soluții tehnologice revoluționare, împachetate futurist. A păstrat un simț pragmatic, încercând să le ofere clienților cam tot ce își pot dori în materie de conectivitate și experiență intuitivă.
Kamiq nu face excepție. Poate părea o mașină simplistă, însă, dacă o iei la bani mărunți, o să realizezi că este una dintre cele mai complete oferte din segment, din punct de vedere tehnologic.
În spatele volanului poți avea clasicele ceasuri de bord, completate de un computer de bord monocrom. Dacă plătești extra o să primești un ecran digital de 10 inch, cu informații bine structurate, nu foarte complex, dar ușor de citit și cu o grafică corectă. În centrul planșei de bord poți primi un ecran multimedia cu o dimensiune de până la 9.2 inch. Este însă suficient de generos chiar și cel de 8 inch, regăsit pe mașina mea de test. Am apreciat tare mult modul în care se mișcă acest ecran și sistemul din spate. Procesor rapid și cel mai bun simț tactil din segment.
În plus, Skoda a căutat să aducă ceva culoare în habitaclu, așa că meniul este destul de colorat. Bineînțeles, structurarea informațiilor este și ea bună și intuitivă. Sistemul multimedia pune la dispoziția utilizatorilor Apple CarPlay și Android Auto, dar și un asistent vocal. Acesta răspunde la comanda „Hey, Laura!” și se comportă similar cu cel de la Mercedes-Benz. Pe lista dotărilor se mai regăsesc scaune încălzite, dar și o conexiune la internet.
Design
Într-un segment în care toți producătorii încearcă să le ofere clienților un design cât mai spectaculos, cu artificii estetice binevenite sau nu, Skoda a făcut tot ce a putut pentru a ieși în evidență. Nu s-a îndepărtat însă foarte mult de filosofia de design a fraților Karoq și Kodiaq.
Ideea blocurilor optice și a semnăturii LED din partea frontală s-ar putea să nu seducă foarte mulți clienți din acest segment. Chiar dacă ideea pare similară cu ce vedem pe Kona și Juke, cred că rivalii sunt ceva mai inspirați și beneficiază de un design mult mai omogen.
Dacă vreți să ieșiți în evidență cu un Kamiq, atunci ar fi bine să vă îndreptați atenția asupra nivelului de echipare Monte Carlo, care beneficiază de mai multe elemente ale caroseriei vopsite în negru (inclusiv grila și capacele oglinzilor). Jantele ajung până la 18 inch și pot fi și ele de culoare neagră.
Ne-a placut
- Spațiul interior
- Spațiile de depozitare
- Sistemul multimedia
Nu ne-a placut
- Direcția ușor greoaie
- Vibrațiile motorului la repornire
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat primele schițe oficiale cu viitorul Enyaq facelift. Acesta aduce o serie de îmbunătățiri estetice atât pentru varianta obișnuită cât și pentru cea cu alură de coupe. (Marti, 17 Decembrie)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
plus nu consuma mult si trage binisor pt 999 centimetri cubici turbati ce e drept.
hm, o cheama de fapt laura.daca raspunde la numele asta la fel de fals feminin ca elvira irina simona si alte nicuri aparute cu schepsis si aici pe am.
Un test scris extraordinar, cu o masina exceptionala !
Asteptam acest test de cateva luni !
Este un SUV frumos, de oras. Va iesi si din oras.
"Cui se adreseaza: tineri, familisti, femei"
Este o masina foarte buna pentru o familie la inceput de drum.
La Spatiu si Siguranta, Skoda este imbatabila.
Ofera cel mai mult spatiu.
400 l sunt destui chiar si pentru o familie.
Nu este un SUV de familie, dar are destul spatiu.
Acest SUV Skoda, este foarte potrivit si pentru vacante, la mare sau munte. Datorita garzii la sol. 18.8 cm ?! O valoare impresionanta.
Datorita garzi la sol, poate merge si pe drumuri denivelate si neasfaltate.
Este un concurent de temut in acest segment.
Skoda este un concurent de temut in toate segmentele in care activeaza.
Pret de achizitie...
Un pret excelent pentru ce ofera.
Sunt rivali care pornesc de la 20.000 de Euro.
Skoda Kamiq se duce la 20.000 de Euro cu niste optionale. Pe aceasta motorizare.
Varianta de 1.5 si 150 de cai, porneste de la 20.000 de Euro.
Skoda reuseste sa ofere calitate, spatiu, dotari, la un pret excelent.
Si tinerilor, familistilor, femeilor se adereseaza.
Aceasta masina este potrivita si pentru tineri, dar si pentru familisti.
Ba chiar este buna ca a doua masina de familie.
Sau ca singura.
Pentru aceasta masina este exceptionala.
Este foarte confortabila, spatioasa, are calitate si dotari la un pret foarte ok.
Bravo Skoda !
Bravo AM pentru test !
Fiind SUV, va iesi si pe drumuri neasfaltate si cariate.
Interiorul este foarte frumos. Este de calitate.
Designul...
Are un design foarte frumos, neobisnuit, nonconformist.
Liniile ascutite, farurile ascutite sunt foarte frumoase. Stopurile sunt si ele foarte frumoase cu forma frumoasa si urmeaza noua linie de design.
Farurile sunt incantatoare si ascutite, au o linie de design magnifica.
Skoda are masini foarte frumoase, imbatabile ca spatiu.
Acest SUV, urmeaza traditia Skoda, filosofia cehilor.
Spatiu foarte mult, dotari, calitate, design exceptional de magnific. Filosofia Simpy Clever.
@netam-nissan
Cred ca ai gusturi orbile. Nu stii ce inseamna frumusetea, un design magnific !
@Joe
Concureaza in segmentul Suv-urilor mai mici, unde concureaza Nissan Juke, Renault Captur, etc.
Este un rival de temut. Si, are un design magnific, incantator.
@Adi
Este corect. Sunt 9.9 secunde.
Varianta comparabila cu Skoda Kamiq, este 1.8 SKYACTIV-D 115 cp.
Are 9.9 secunde demaraj: auto-data.net/ro/mazda-cx-3-facelift-2018-1.8-skyactiv-d-115hp-33475
PS: @AM- O sa testati si varianta de 1.5 si 150 de cai ?
Ca vad ca (aproape) fiecare SUV din acest segment, are doua teste.
pardon daca o achizitioneaza ca a cumpara suna prea romaneste se pare la fel ca treptat si nu gradual de parca am ajuns cu totii de la bal la spital, de nebuni clar.
p.s.daca stau sa ma gindesc (rar fac asta) nissan juke zis si giuc are porbagaj mai mare cu 22 litri desi e mai mic.
mai frumusel nu mai zic ca si covidu fuge cu piciorusele lui alea multe la spinare de skoda asta oribila.
Este peste poate ce lipsa de mandrie poate sa aiba un client de Skoda daca si-ar lua un Kamik. Adica trebuie sa fii chiar fanatizat (a se citi cu creierul spalat), sa nu fi condus in viata ta, sau sa fi condus altceva decat Skoda incat sa te intereseze un model de la ei.
Pentru carat marfa sunt utilitare, Pentru oras exista masini de pana 4m si un portbagaj atat cat iti trebuie pentru cumparaturile zilnice Pentru deplasari lungi exista masini in care sa iti faca placere sa te urci. Sa iti bucuri nevasta si copii daca ai familie. Iar tinerii merita mai mult decat o carcasa care sa ii duca cu gandul la un sicriu cu design magnific supradimensionat in doua volume.
20.000Eu pentru o ascutitoare cu motor de 0.999 L ????? cu portbagaj de 400L facuta pentru oras. Ma apuca rasul.
Kamik asta va avea doar succes in tara lui. In Romania omul inteligent care isi dramuie banutii isi ia Logan sau Duster, masini corecte la preturi corecte. Pentru cei mai pretentiosi exista Renault, Opel, Peugeot, Citroen, Toyota, Mazda....
Cat priveste testul cu Skoda Kamiq, nu pot sa zic ca imi place designul ei, dar ca si tehnologie si confort ofera mult pentru pretul cerut. Eu as lua-o in considerare. Si noul Captur e o optiune f buna!
L O G A N
zi de zi, mai buna ca skoda!
Kamiq este de fapt o Scala inaltata, care de fapt e fostul Rapid, care la randul ei era o struto camila intre Fabia si Roomster. Skoda se preface in jocul asta ca modelele lor sunt intre clase, ca sa nu concureze cu alti membrii din concern. In fine, deocamdata le iese.
Personal inainte de Civic tourer am avut o Skoda Fabia tour 1.4 benzina, deci pot vorbi din oaresce experienta: Nimic dar absolut nimic nu se poate compara cu practicalitatea unui break. Asta ca s-o lamurim cu masina de familie. Daca sperati ca trecand de la un hatchback la un SUV o rezolvati cu spatiul de bagaje va inselati amarnic. Veti descoperi ca este aproximativ acelasi volum dar intr-o alta forma, desfasurat pe inaltime mai degraba decat pe lungime.
Personal nu am avut probleme de niciun fel cu Fabia mea, dar atentie aveam versiunea aspirata a lui 1.4. Am prieteni si cunostinte apropiate de la care am auzit povesti de cosmar legate de motoarele TSI/TDI sau cutiile DSG cu ambreiaj uscat. Cine se bazeaza pe calitate germana sa-si ia gandul.
Da, sunt tehnologizate, da materialele interioare sunt OK si in general masinile germane sunt mai bine insonorizate, dar la capitolul fiabilitate...partz!
Cat despre pret, platesti imaginea. Si constructorii s-au prins ca imaginea conteaza mai mult decat aspectul practic. Personal imi pare rau ca dispar din ce in ce mai multe break-uri in locul acestor SUV-uri, care de multe ori nu ofera nimic altceva decat o imagine diferita. Drept dovada multe nici nu au tractiune 4x4.
La practicalitate nu mă îndoiesc de calitățile sale, dar nu pot să nu mă întreb: cum de s-a ajuns ca în aceeași clasă o Skoda să aibă materiale mai bune ca VW (da, la voi mă refer, T-Cross și T-Roc).
Stii de ce ?
Pentru ca aceasta masina este magnifica !
Este excelenta !
O minunatie !
Este un concurent de temut pentru ca: are MULT spatiu, dotari multe, un design magnific, toate la un pret excelent.
Skoda
Simply Clever
Zi de Zi, Skoda Deasupra Tuturor !
Zi de zi, VAG Deasupra Tuturor !
Tu ești unul dintre cei cărora le dau mânuță roșie direct, fără a-ți mai citi comentariile, pentru că întotdeauna debitezi aceleași elucubrații.
Skoda e sub Dacia!
zi de zi :))
Apoi faci afirmatii jignitoare la adresa celor care aleg Skoda, sau alta marca, in detrimentul preferintelor tale, si continui cu previziunile tale sumbre asupra vanzarilor Skoda, care nici macar nu se potrivesc cu cifrele oficiale, ca apoi le spui altora ce sa cumpere, ca stii tu mai bine. Ai mai mult de 15 ani? Ai masina, carnet?
intrebam despre consum pe autorul drive test-ului...
Adevărat! Când folosești numai rigla și echerul, în bună tradiție VAG, nu poți să ai așteptări prea mari.
În consecință: urâtă cu spume!
Deci stai calm....comentariul ala avea un destinatar clar. Se stie el care. :)))
Am avut Skoda in familie. Si doar amintiri placute. Pe vremea cand Skoda nu apartinea de vag iar tu nici nu erai in carti (asta legat de cei 15 ani pe care ii banuiesti ca i-as avea)
Voi chiar nu stiti nimic despre un design frumos !
@Andrei
Este EXCEPTIONALA !
Este o masina foarte frumoasa, superba !
Materialele sunt foarte calitative.
Spatiu sufient, doar e Skoda.
N-am nimic cu Skoda si voi sustine intotdeauna o firma europeana. Dar oferta de fata ma lasa rece sloi.
@fan skoda si @Edikkk sunt aceeasi persoana. Probabil de la masinile second hand a trecut o perioada la un dealer de masini asiatice, iar acum, urcand pe scara ierarhiei auto, a ajuns la Skoda. Din pacate, pe cat de enervant si agasant era in trecut, nu s-a schimbat o iota.
Baiete, daca ai impresia ca vii aici si bagi texte de marketing, esti in eroare grava. Aici lumea chiar e interesata de masini si stie foarte bine cu ce se mananca o firma sau alta. Cand o sa arati un dram de pasiune auto, o sa te bagam in seama. Dar atata timp cat vorbesti ca proasta satului si bagi propaganda dealer-ului la care lucrezi, o sa-ti iei suturi in c-ur sub forma de manute rosii. Sunt tot mai putini care-ti citesc balariile kilometrice searbede ca o brosura de marketing. Toata munca ta dispare rapid sub rotita mouse-ului si intr-o zi, cand delaerul Skoda o sa descopere ce rahat faci pe Automarket.ro, o sa te dea afara, cum au facut-o si ceilalti.
Si iar o sa-ti bagi resume-ul pentru urmatorul job, fara ca vreodata sa-ti fi invatat lectia.
20.000E pt o CUTIUTA de clasa mica pt oras si motor de 999 cm3 ...
Traiasca marketingul si consumerismul !!!
Bagati in cutiuta aia 4 oameni si 4 trolere si mergeti un weekend oriunde... Mai bine alegeti CFR :))))
nu e frumoasa, e urata
si nu ai dat cat ai luat....manute rosii
Niciodata aceasta masina nu merita 4,5 stele la interior, tehnologie si pret. Cu ce iese in evidenta la aceste trei capitole ca sa justifice aproape cinci stele?????
Poate ar trebuii ca AM sa fie mai atenti la note - daca sunt obiectivi.
hai sa-ti intind o mana de ajutor fiindca observ ca se impune !
n-as merge pe fleru' tau nicimacar o fractiune de secunda in ceea ce-l priveste pe exuberantul @fan skoda , tocmai de aceea te invit sa-l identifici de unu' singur in rubrica comment-uri din test-drive-ul V60 T6-Ragnarok
Cand bagi copy/paste la greu pe/de pe diferite pagini si sub nick-uri multiple, e inerent sa se intample asta.
Baiete, in primul comentariu scrii asa:
Linia 3 : " Este un SUV frumos, de oras. Va iesi si din oras." > limba romana te bate mai grav ca jandamii pe "los jitanos"
Linia 8: "Nu este un SUV de familie, dar are destul spatiu." Destul spatiu pentru cine?
Inainte de a te "inarma" cu tastele, judeca , pune cuvintele intr-un notepad apoi transpune-le intr-un comentariu pentru a nu vrei primi nici un feedback negativ. Fa acest efot. Devii mai bun daca gandesti si nu-i judeci pe ceilalti. Fii critic, insa constructiv. Exprima-ti punctul de vedere astfel incat sa starnesti o discutie constructiva. Nu arunca cu vorbe, ca ulterior sa raspunzi cu o replica acida.
Din punctul meu de vedere (asa ar trebui sa incepi comentariul) SKODA a luat locul ocupat de VW (pana nu demult), fiind acum un brand (simply clever) GANDIT sa ocupe locul pe care nu-l mai ocupa POLO, GOLF, PASSAT. Eu ii respect pentru ce au facut (exceptand inselatoria) avand in vedere ca niciodata nu ma voi gandi sa-mi iau VW brand chiar daca Skoda de mai sus a fost cumparata la sugestia mea.
Prin martie toata lumea scria: "totul va fi bine"; > e genul de comentariu pe care as vrea sa-l vad in in comentariile AM,in sensul ca am stat acasa, ne-am "linistit" si suntem in stare sa comentam calitate. Citesc toate comentariile, cu speranta de a invata ceva, insa in ultima perioada vad multe "porcarii" debitate. Sper ca, continutul sa se imbunatateasca apeland la comentatori, in ultima faza sper sa "filtreze moderatorii" continutul pentru ca de altfel se transforma intr-un continut de postangii.
Va multumesc,
Si rivalii sunt tot in jurul a 20.000 de euro.
Spuneti-mi, ce masina cu materiale bune, dotata, motor ok, etc, gasiti la sub 20.000 de euro ?
Si NU, Duster 4x4 NU se pune. Este Low-Cost si cu materiale tari si proaste. De dotari... nu mai zic, ca nu exista.
Toate SUV-urile din aceasta clasa, cu dotari, materiale bune, etc, sunt cam 20.000 de euro.
Toti rivalii cu dotari comparabile si materiale bune, sunt cam 20.000 de euro.
Majoritatea rivalilor pornesc de la 15.000-16.000 de euro.
Dar dotate, ajung la la cam 20.000 de euro.
Nu este mai scumpa decat rivalii.
Cu motorul de 1.5 TSI 150 de cai si niste optionale, ajunge la 25.000 de euro.
Un pret unde si rivalii ajung foarte usor.
Si tot 20.000 de euro, sunt si rivalii, tot cu motor de 1.0
Design-ul...
Este aceasi poveste ca in cazul lui Skoda Octavia 3 Facelift.
Unii ziceau ca-i frumoasa, altii ca-i urata.
Dar, s-a vandut in destule exemplare.
Asa-i si cu masina asta.
In ciuda carcotasilor, acest SUV Skoda, se va vinde ca painea calda.
Mai ales ca urmeaza celebra reteta Skoda.
Mie imi place. Cel mai bine arata intr-un rosu.
Eu am vazut-o pe strada. O Skoda Kamiq in culoarea Rosu Corrida.
Cel mai bine ii sta in rosu.
Culoarea Maple Brown nu-i sta atat de bine.
Este o masina corecta cu un raport pret/calitate foarte bun.
Motorul acesta, de 1.0, este pentru consum, pentru oras.
Daca vrei s-o folosesti pe autostrada, vacante la mare si munte, motorul de 1.5 si 150 de cai este foarte bun.
Aceasta masina are un pret corect.
Mai ales ca este SUV si are garda la sol mare.
Este un SUV corect.
@dan_grc
Un an fara teste cu Skoda ?!
Doamne fereste !
Eu asteptam acest test de cateva luni !
PS: @AM, o sa testati si varianta cu motor 1.5 TSI si 150 de cai ?
PS1 : am 'vizitat" modelul , sper ca si cei care pun etichete pe-aici.
PS2 : scuze pt. "cearceaf".
PS3 : @zarne , Edik e deja un vis frumos..
HRV este peste Kamiq la orice detaliu masurabil. Cu toate astea nici macar la comparative nu este mentionat
500 de euro cu suficiente dotari optionale care sa imi satisfaca dorintele insa a fost o chestie de gust ca nu l-am ales, chiar daca era mai mare decat Kamiq si cu un motor mai puternic. Revenind la Kamiq, pentru mine motorul e suficient, si spun asta dupa ce in ultimii ani am condus un A3 1.9 tdi 130 cp. Consumul extraurban a fost pana acum undeva intre 4.8-6 in contextul in care fac cel mai des Bistrita-Iasi, cu destule depasiri, inclusiv in panta. In oras lucrurile pot fi diferite in functie de situatie. Daca doar ai pornit masina si mergi 1-2 km, cum am eu nevoie de obicei, consumul e de 10-11%. Daca mergi minim 4-5 km, consumul a fost in jur de 8%, cam ce aveam si la A3.
Probleme pot aparea la orice masina noua inca din primii kilometri, indiferent de marca, sau poti fi norocosul care timp de 10 ani nu a schimbat decat ulei si consumabile, fie ca vorbim de o masina romaneasca, europeana sau asiatica. Totul tine de gusturi si de ce isi doreste fiecare de la masina, eu asa am privit lucrurile. Sper ca v-am fost de ajutor.
Succes in alegerea viitoarei masini!