Joi, 05.08.2021
- Comenteaza
- Trimite pe:
La fel ca orice alt producător auto în ziua de azi, Skoda trebuie să se reinventeze cumva pentru a ține pasul atât cu cererile clienților, cât și cu legislația Europeană din domeniul în care operează. Din moment ce Comisia Europeană a pus gând rău mașinilor cu motoare termice, cele diesel fiind, până nu de mult, specialitatea casei la Skoda, producătorul ceh s-a reorientat și a lansat un acronim nou pentru o parte din mașinile sale: iV.
Acest nume va defini de acum modelele electrificate Skoda, iar el e folosit atât pe produse hibride, cât și pe modele care rulează folosind exclusiv electroni. Iar din ultima categorie face parte și Enyaq, primul SUV electric produs de cehi. Este și prima mașină care marchează o reîntoarcere la propulsia spate, ceva ce Skoda nu a mai făcut de peste 30 de ani.
Așadar, Enyaq e un model foarte important pentru un brand și pentru noi, românii, întrucât brandul domină topurile de vânzări pe meleagurile mioritice. Dar la 60.000 de euro, cât a costat modelul nostru de test, mai este oare Skoda o opțiune atractivă?
PREZENTAREA VIDEO DETALIATĂ A MODELULUI TESTAT
Skoda Enyaq iV
iV 80
- Pret de pornire 45.778 €
- Pret model testat 61.220 €
Motor / Transmisie
Skoda Enyaq marchează un nou început pentru producătorul ceh, iar asta se vede din momentul în care deschizi fișa tehnică pentru prima oară. Propulsie spate, baterie de 77 kWh, motor poziționat pe puntea spate; toate elementele îți spun că nu ai de-a face cu un model normal.
Sub metalul modelat frumos, noul SUV electric al celor din Mlada Boleslav ascunde aceeași platformă folosită și de Volkswagen iD.3 sau iD.4 sau de viitorul Cupra Born, respectiv modulara MEB. Aceasta a fost dezvoltată de grupul VAG pentru a putea crea o multitudine de modele electrice în viitor, pentru toate brandurile aflate sub umbrela sa. Așadar, specificațiile tehnice vor părea foarte familiare.
În versiunea noastră de test, Skoda Enyaq iV 80, SUV-ul ceh folosește un motor electric de 204 CP, care dezvoltă și 310 Nm cuplu, montat pe puntea spate. El trimite resursele exclusiv către roțile motrice din imediata vecinătate.
Aceeași combinație e găsită și pe cel mai important rival al acestui model, respectiv Volkswagen ID.4, în timp ce alți rivali care ar putea pune probleme celor două sunt americancele Tesla Model Y și Ford Mustang Mach-E, precum si BMW iX3. Dintre toate modelele listate aici, însă, BMW iX3 este singurul care are pretenții premium și un preț pe măsură, în timp ce Tesla Model Y nu este disponibil momentan în România.
Predictibil, motorul livrează puterea instantaneu către roți, fără niciun fel de problemă sau întârziere. Nu putem vorbi de schimbare de trepte de viteză aici, fiind vorba de un vehicul electric cu o singură treaptă. Cum era și normal, indiferent de fazele de accelerare, atmosfera la bord, în majoritatea timpului, este liniștită.
Comportamentul rutier al lui Skoda Enyaq nu este foarte diferit de cel al altor mașini cu arhitectura MEB. Scopul declarat al inginerilor care au lucrat la această platformă a fost să faciliteze crearea de mașini electrice care nu se simt diferit de modelele termice cu care ne-am obișnuit. E greu, însă, să obții astfel de rezultate având în vedere diferențele drastice dintre cele două tipuri de motorizare. Iar aici balanța se înclină în favoarea electricelor, care sunt mult mai dinamice.
Având roți motrice spate și cuplu instant, Skoda Enyaq se simte agilă, în ciuda dimensiunilor rubensiene și a greutății sale. 204 CP și 310 Nm cuplu sunt de ajuns pentru mediul urban și pentru cam orice fel de depășire din scurt.
Aici intervine și cutia de viteze cu o singură treaptă, ce livrează resursele instantaneu către asfalt, fără întreruperi sau ezitări de orice fel, oferindu-ți impresia că resursele propulsorului electric ar fi nelimitate. Mașina accelerează constant și, deși nu te vei lovi cu capul de tetieră, de cele mai multe ori nu vei simți nevoia de mai mult la volanul Skoda Enyaq.
Ca un rezumat, reprizele sunt impresionante la viteze mici și adecvate la viteze de peste 80 km/h.
Consum
Un aspect foarte important pentru mulți oameni care se uită acum spre un model electric este consumul, respectiv autonomia reală oferită. În cazul Skoda Enyaq 80 iV vorbim de o configurație de top, ce folosește o baterie de 82 kWh brut, din care sunt utilizabili până la 77 kWh.
Uitându-ne la rivalii săi putem observa că Enyaq are aceeași baterie ca fratele iD.4 de la Volkswagen, mai puțin decât versiunea de top a lui Mach-E, cu 88 kWh utili, mai mult decât Tesla Model Y cu ai săi 72.5 kWh pe modelul Performance și aproape la fel de mult ca BMW iX3 și ai săi 74 kWh.
În ceea ce privește autonomia, lucrurile variază destul de mult. Skoda pretinde că Enyaq ar putea rula până la 534 de kilometri cu o baterie plină conform testelor WLTP. Conform acestora și rivalii săi ar părea să ofere numere impresionante, cu 610 kilometri listați de Ford Mustang Mach-E RWD, respectiv 522 de kilometri în dreptul Volkswagen iD.4.
Totuși, cifrele obținute în testul nostru au fost ceva mai diferite. Skoda Enyaq a înregistrat un consum mediu, in zona urbană de 18.5 kWh/100 km, respectiv o autonomie de 416 kilometri.
În afara orașului, la o viteză medie de 70 km/h, modelul ceh a înregistrat un consum de 16.5 kWh/100, respectiv o autonomie de 513 kilometri, în timp ce rularea la o viteză medie de 130 km/h, pe autostradă, a dus consumul la 23 kWh/100 km, respectiv o autonomie reală de 340 kilometri.
În cazul modelelor electrice, factorii externi influențează foarte mult consumul, mai mult decât în cazul suratelor termice. Condițiile meteorologice din timpul testului nu au fost vitrege, ci dimpotrivă: o temperatură exterioară în jur de 25 de grade și soare aproape permanent.
Tot aici trebuie să menționăm și timpul de încărcare. Acesta va depinde de tipul de încărcator folosit. Skoda Enyaq știe să se adape, folosind un încărcător AC, cu până la 11 kW. Operațiune care îți va lua un pic peste 8 ore. Cu toate acestea, mașina vine echipată standard cu suport pentru încărcătoare rapide (CCS). Dacă o să găsești o priză rapidă de 50 kW, ea poate duce bateria de la 5 la 80% în aproximativ o oră și jumătate. Dacă, totuși, decizi să bifezi și opțiunea de încărcare ultra-rapidă, de 125 kW, poti ajunge de la 5 la 80% în puțin peste 30 de minute.
Deși lucrurile par clare pe hârtie, experiența de zi cu zi în ceea ce privește procesul de încărcare nu e chiar o poveste idilică. Dacă stații de 50 de kW mai găsești pe ici pe colo, cele de peste acest nivel sunt aproape de negăsit. Mai mult decât atât, din experiența noastră am observat că, poți avea surpriza ca mașina să tragă din încărcator mai puțin, fie din cauza bateriilor supraîncălzite, fie din cauza stației, care nu poate livra puterea necesară.
Performanţe
Skoda Enyaq nu și-a propus să devină vreo deținătoare de recorduri de viteză pe uscat în segmentul mașinilor electrice și nu trebuie judecată astfel. Modelul electric din Cehia are 204 CP, dar aceștia au de transportat o masă considerabilă. SUV-ul cântărește 2.1 tone. Astfel, accelerația de pe loc până la 100 km/h durează 8.6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 160 km/h.
Comparativ cu rivalii săi, Skoda Enyaq este cea mai lentă, fiind depășită, în ordine, de Mustang Mach-E RWD (7 secunde) și Volkswagen iD.4 (8.5 secunde). Dincolo de cifre, accelerația este destul de vioaie pentru orice fel de depășire prin oraș și chiar în afara lui.
Livrarea puterii este mai mult decât decentă, chiar impresionantă, mai ales la plecarea de pe loc. Faptul că ai acces la tot cuplul dezvoltat de motorul electric de pe puntea spate la cea mai mică atingere a pedalei de accelerație îi oferă SUV-ului ceh o sportivitate la care nu te-ai fi așteptat, cu excepția notabilă a modului de rulare Eco, unde sistemele mașinii taie puterea intenționat, pentru a reduce consumul.
Interior
Probabil cel mai mare atu pe care îl are Skoda Enyaq în concurența directă cu fratele iD.4, dar și cu Mustang Mach-E, este interiorul. Puține mașini electrice au un design atât de aerisit și inspirat în interior. Practic, te îmbie să iei un loc și să te bucuri de atmosferă.
Spre deosebire de modelul de la Volkswagen, care, aparent, a declarat război butoanelor fizice, în Enyaq ai fix câte îți trebuie, fără a avea senzația de învechit. Ergonomia este gândită foarte bine, oferindu-i lui Enyaq un avantaj major față de fratele iD.4 și ale sale butoane capacitive.
Imediat sub gurile de ventilație de pe planșa de bord vei găsi butoane fizice care funcționează ca scurtături pentru diverse funcții ale mașinii. Acestea au o suprafață rugoasă în zona de jos, ceea ce îți permite să le folosești fără a-ți luat privirea de la drum. Același truc a fost implementat și pe butoanele de pe volanul mașinii, care sunt ușor de folosit, fără vreo suprafață sensibilă la atingere sau alt mecanism complicat de folosire.
Scaunele sunt confortabile, cu reglaje într-o multitudine de direcții, iar dacă ești dispus să plătești în plus, poți chiar să ai funcție de masaj inclusă.
Materialele sunt de bună calitate, iar modelul nostru de test a fost configurat cu piele ecologică cognac, ce se simțea foarte bine la atingere. Plasticul de pe bord sau uși este moale, iar buzunarele ușilor au fost capitonate pentru a reduce vibrațiile la interior.
Spațiile de depozitare sunt cu adevărat generoase, atât în uși cât și în cotiera centrală, zona de sub consola centrală sau spătarul scaunelor din față pentru pasagerii din spate. Torpedoul este și el impresionant, foarte încăpător și ușor de accesat.
Am apreciat mult zona dedicată pasagerilor din spate. Aceștia pot folosi spătarul scaunelor din față precum propriul birou, atunci când călătoresc, având la dispoziție zone special croite în tapițeria de piele pentru tablete sau telefoane, precum și prize de încărcare cu conectori USB Type-C.
Spațiul este arhisuficient și pentru persoane înalte, atât în față, cât și în spate. Pasagerii de 1.80 metri vor putea sta confortabil în zona din spate fără niciun fel de concesie, iar podeaua aproape plată va permite chiar și călătoriile cu 5 adulți la bord. Mulțumită geamurilor laterale generoase, dar și plafonului de sticlă, nu vei avea senzația de claustrofobie.
Portbagajul are 585 de litri, iar dacă pliezi banchetele obții până la 1.710 litri în total, mai bine decât ambii săi rivali direcți. Ford Mustang Mach-E oferă între 402 și 1420 litri de spațiu, în timp ce Volkswagen iD.4, surprinzător, oferă între 543 și 1575 litri de spațiu.
Preţ de achiziţie
Dacă vrei să îți cumperi o Skoda Enyaq în România, trebuie să știi că, în acest moment, ai de ales între trei versiuni: Enyaq iV 60 sau Enyaq iV 80 care poate fi achiziționat și în versiune 80x, cu tracțiune integrală. Cel mai accesibil model începe de la 39.500 euro și vine cu un motor electric de 180 CP și baterie cu o capacitate netă de 58 kWh.
Dacă îți dorești un model iV 80, prețurile încep de la 45.800 euro, iar pentru modelul iV 80x va trebui să achiți cel puțin 48.400 euro. În cazul celui din urmă primești o versiune cu două motoare eletrice și 265 CP.
Modelul testat de noi, adică Enyaq iV 80, a avut un preț final de 61.200 de euro pentru că lista de dotări opționale a fost una destul de lungă. Ea a inclus pielea ecologică, un pachet pentru acces ușor în mașină (keyless entry și keyless go), jante de aliaj de 21 inch, faruri LED cu sistem de control automat și adaptiv, sistem de menținere a benzii „Traffic Assist”, avertizare de coliziune „Front Assist”, pilot automat cu adaptarea vitezei de deplasare, senzori de parcare, un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, putere de încărcare baterie cu până la 125 kW la o priză DC, sistem de iluminat ambiental în 32 de culori, volan multifuncțional, selectarea modului de conducere, suspensie adaptivă, sistem de climatizare cu funcție de purificare și un cablu de încărcare AC Type 2.
Comparativ, noul Mustang Mach-E începe de la 42.800 euro pentru versiunea de baza, Mach-E RWD, cu baterie de 75.7 kWh, propulsie spate și 269 CP, cu o autonomie estimată în ciclul de testare WLTP de 440 kilometri. Volkswagen iD.4, pe de altă parte, are un preț de pornire de la 45.274 euro pentru modelul Pro Performance, cu baterie de 77 kWh, propulsie spate și 204 CP, cu o autonomie estimată la 506 kilometri in ciclul de testare WLTP.
Așadar, deși diferența nu este una considerabilă, Enyaq este mai scump decât un Mustang Mach-e și, insesizabil, chiar și decât un Volkswagen iD.4.
Siguranţă
În cadrul testelor de impact desfășurate de Euro NCAP, Skoda Enyaq iV a primit un rating de cinci stele. Modelul ceh a trecut la pas prin provocările acestuia.
Protecția pasagerilor adulți în caz de accident a fost cotată la 94%, în timp ce pentru copii, Enyaq a primit un procentaj de 89%. Capitolul dedicat protecției pentru pietoni fost notat cu 71%. În cazul capitolului sisteme de siguranță au existat unele lipsuri, motiv pentru care Enyaq a primit un calificativ de 82%. Un punct slab a fost considerat lipsa unui sistem de detecție a oboselii șoferului, oferit în echipare standard pe toate modelele.
Skoda a echipat Enyaq, chiar și în versiunile de bază, cu echipamente de siguranță activă de ultimă generație. Acestea au devenit din ce în ce mai importante în ultimii ani, chiar algoritmul de testare al celor de la Euro NCAP fiind modificat pentru a le lua în considerare.
Astfel, noul Enyaq vine cu sistem de frânare de urgență, sistem de detectare a pietonilor și un asistent pentru menținerea benzii de rulare, precum și monitorizarea unghiului mort.
Ţinută de drum
Computerul de bord îți poate afișa până la 5 moduri de condus, dacă ai o mașină echipată cu suspensia adaptivă. Astfel, poți alege între modurile Eco, Normal, Comfort, Sport și Individual. Modul Eco îți va reduce puterea disponibilă, va înmuia amortizoarele la fel de mult ca în modul Normal și va reduce puterea sistemului de climatizare, pentru a stoarce cât mai mulți kilometri din bateria poziționată în podea.
Modul Normal este cel în care Skoda Enyaq va porni de fiecare dată, iar modul Comfort își propune să înmoaie pe cât posibil amortizoarele, pentru a face călătoria cât mai confortabilă cu putință. În schimb, modul Sport va ascuți răspunsul pedalei de accelerație destul de mult, va rigidiza amortizoarele pentru o ținută de drum mai precisă și chiar va face și servodirecția mai grea. Din păcate, fără a transmite mai multă informație palmelor tale cu privire la ce se întămplă cu roțile de pe puntea față.
Jantele de 21 de inch își vor cere tributul în momentul în care vei da, inevitabil, peste zone cu asfalt de calitate proastă sau de gropi și denivelări de tot felul. Sigur, ele schimbă complet modul în care arată Enyaq, iar designul celor de pe mașina noastră de test, care imită palele unei turbine, fac SUV-ul electric să atragă multe priviri. Însă, această frumusețe vine și cu sunete ciudate la nivelul cabinei și o ținută de drum mai puțin confortabilă, oricât de mult ar încerca suspensia adaptivă să mai corecteze pe alocuri.
În afara orașului, lucrurile stau ceva mai bine dacă ai noroc să conduci pe drumuri cu asfalt intact. Ce vei observa aici, însă, este izolarea fonică foarte bună, care menține o atmosferă liniștită la interior, chiar și la viteze formate din trei cifre.
La viteze ceva mai mari, dinamica mașinii își arată limitele. Suspensia adaptivă încearcă constant să țină cele 2.3 tone de SUV în frâu, dar limitele de aderență sunt atinse destul de repede, cu o avertizare acustică venită din partea anvelopelor Bridgestone cu care Enyaq este echipată standard. Dacă împingi mașina în viraje cu prea mult entuziasm, puntea față își va pierde aderența, iar caracterul subvirator al mașinii devine observabil. Poți corecta această conduită, ocazional. cu pedala de accelerație, cuplul instant al motorului electric ajutând în anumite momente.
Vizibilitate
Suprafețele vitrate de pe Skoda Enyaq sunt generoase pe toate laturile și asta se traduce într-o vizibilitate excelentă. Geamurile înalte asigură o perspectivă bună în lateral, în timp ce parbrizul și stâlpii înguști nu îți vor limita unghiurile în mare parte a timpului.
Singura critică ar putea fi zona din spate, unde luneta e subtil înclinată, dar, din fericire, mașina e dotată standard cu senzori de parcare și opțional cu camera de marșarier, astfel încât să nu ai probleme la parcare.
Tehnologie
Skoda Enyaq vine cu multă tehnologie în pachetul standard, dar dacă mai bifezi și câteva căsuțe din lunga listă de opționale, vei avea pe mână un model foarte bine echipat.
Standard, pe Enyaq primești un ecran uriaș de 13 inch care poate fi folosit cu Android Auto și Apple CarPlay fără fir, precum și un sistem audio mai mult decât decent, sisteme active de siguranță, încărcare rapidă de până la 50 kW, keyless go, și camera video spate. Bineînțeles, dacă vorbim de modelul iV 80, aici de față.
Opțional însă, poți adăuga mult mai multe elemente care îți vor face viața mai ușoară, precum faruri adaptive LED Skoda Crystal Lighting, Adaptive Cruise Control cu funcție de menținere a benzii, o zonă de încărcare wireless în consola centrală, sistem de detectare a oboselii șoferului, pompă de căldură, încărcare rapidă până la 125 kW, precum și un sistem de realitate augmentată sau control prin gesturi.
Cele mai utile dintre acestea, pe care le-am recomanda atât pentru factorul cool cât și pentru practicalitatea lor, ar fi sistemul de iluminare de top, care își face treaba impecabil noaptea, precum și sistemul de realitate augmentată.
Acesta din urmă proiectează informații suplimentare pe parbriz, pe lângă cele oferite de sistemul Head-up Display, cu privire la situația din trafic. Realitatea augmentată te poate avertiza când ești prea aproape de mașina din față sau atunci când atingi limitele benzii pe care circuli. Nu mai vorbim despre indicațiile prețioase oferite atunci când folosești navigația mașinii.
Ecranul de 13 inch amplasat pe planșa de bord este standard pe toate modelele și, deși pare un pic mare la început, te obișnuiești cu dimensiunile sale destul de repede.
Grafica e elegantă, rezoluția mare, iar sistemul răspunde decent la comenzi. La baza ecranului vei găsi o zonă sensibilă la atingere, care îți permite să ajustezi nivelul volumului. Din fericire, pe volan ai și butoane fizice pentru controlul volumului, care îți vor ușura viața.
Există însă și câteva probleme cu sistemul de infotainment. Deși implementarea Android Auto fără fir este de apreciat, funcționalitatea acesteia este deficitară uneori. După o perioadă de folosire, sistemul devine greoi și, ocazional, chiar se deconectează complet de la telefon. Mai mult, deși te-ai aștepta ca, odată întreruptă conexiunea cu telefonul, sistemul mașinii să își revină, am observat că nu este cazul. Singura metodă de a reveni la vitalitatea inițială a acestuia a fost procedeul clasic de repornire a întregului sistem.
În spatele volanului îmbrăcat în piele perforată ai un ecran destul de mic, care servește drept instrumentar de bord. Doar informațiile esențiale sunt afișate aici, pentru că restul e rezervat pentru sistemul Head-up display.
Design
Comparativ cu frații săi mai cunoscuți de la Volkswagen, SUV-ul ceh nu are proporții radical diferite. Cu toate acestea, cei de la Skoda au reușit să facă din Enyaq, probabil, cea mai atractivă mașină dintre toate cele construite pe platforma MEB la momentul actual.
De multe ori auzim constructorii auto oferind aceeași explicație pentru designul mai puțin atrăgător al modelelor electrice: coeficientul de rezistență la înaintare. De aceea, modele precum iD.3 sau iD.4 nu sunt în mod necesar cele mai arătoase din parcare, dar au coeficienți mici (0.28 de exemplu, în cazul lui ID.4).
Ei bine, designerii Skoda au reușit să facă o mașină care e chiar mai eficientă din acest punct de vedere (0.27 cX) și care arată chiar mai bine. Aceștia au păstrat o forma familiară în zona din față, concentrată în jurul grilei complet închise. Conform designerilor, această decizie a fost luată pentru a oferi mașinii un caracter familiar.
Tot în partea din față veți observa și farurile cu un design cunoscut fanilor Skoda, care se încadrează bine în registrul modelelor producătorului ceh, cu lumini de rulare pe timp de zi iluminate LED, cu aspect ascuțit. Același lucru poate fi observat și în spate, unde stopurile Top LED au chiar și o animație la încuierea și descuierea mașinii.
Paleta de culori îți oferă 8 nuanțe din care să alegi, una singură fiind disponibilă gratis, respectiv Energy Blue. Pentru vopsea metalizată va trebui să plătești 615 euro în plus, iar dacă vrei să atragi atenția în mod special, Skoda îți oferă și o culoare de 1.100 euro: Velvet Red. Cu toate acestea, cel mai mare impact vizual îl vor avea jantele, iar pe Enyaq poți merge pe trei dimensiuni: de la 19 la 21 inch, cu o creștere de preț aferentă, bineînțeles.
În momentul în care ai o singură platformă și aceleași caracteristici tehnice pe o varietate mare de mașini din portofoliu, la un loc cu prețuri foarte apropiate, designul e cel care va face diferența de cele mai multe ori pentru clienți, iar din acest punct de vedere, Skoda Enyaq se poziționează foarte bine.
Ne-a placut
- Designul exterior agresiv
- Interiorul rafinat
- Autonomia generoasă
- Confortul oferit de suspensia adaptivă
Nu ne-a placut
- Prețul piperat
- Lipsa unor tehnologii care ar trebui să fie standard
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
-
Constructorul ceh de automobile anunță că are un nou director de design interior. Chan Park a mai lucrat, în trecut, pentru Nio, Mercedes-Benz și Kia. (Marti, 11 Iunie)
Chiar daca nu este chiar o investitie chiar ieftina, este practic cea mai avansata masina produsa de SKODA si ofera, in principal:
- autonomie rezonabila
- garda la sol buna (18,6 cm)
- siguranta de 5 stele EURONCAP
- asistenta la conducere diversificata
- spatiu interior mare
- volum portbagaj extrem de mare si
- confort rezonabil.
Ar trebui ca AM sa adauge in configuratorul SKODA Enyaq de pe site si varianta 80x, inclusiv pretul acesteia.
MULT SUCCES SKODA!!!
De ce ti-ai supune familia la asa ceva? Si pe tine.
Aaaa, statul ofera o subventie de 10 mii, asa este, cand n-ai bani de benzina si decat 50 de mii sa dai pe o masina, trebe sa te ajute statul
Intre un Superb diesel si gay-ala de masina, prefer oricand "tractoru"
Iar cand spargi 60 de mii pe o masina, LandCruiser tata, rupe, Rexton, rupe, L200, Navara, Hilux, Wrangler toate Diesul si mai putin poluante ca rasnita asta
Dar arata ca un microbuz. :)))
"în timp ce rularea la o viteză medie de 130 km/h, pe autostradă, a dus consumul la 23 kWh/100 km, respectiv o autonomie reală de 340 kilometri"
Cred ca in conditiile autostrazii noastre, de la Bucuresti catre Marea Neagra trebuie sa te gandesti ca la destinatie sa cauti o statie de incarcare. Oricum nu poti reveni acasa fara sa incarci undeva, catva....
Aviz amatorilor.
In rest, numai de bine.
Acum inteleg cum de face VAG profit asa mare pe seama meltenilor :))
Pe principiul multi si prosti, ca la pacalit cu softurile :))
Cat de departe poate fi Romania comparativ cu alte tari...in urma adica.
Enyak:
Ce nume frumos !
Enyak...
Cît e de duios !
Doar ce-l rostesc şi mi-e pieptul plin:
Mă unge pe suflet Enyak !
Enyak:
Masina de vis !
Enyak:
Paradisul promis...
Diesel şi Benzina - ciulini şi pelin,
Nici nu se compară cu Enyak !
Enyak
În cîntecul meu...
Enyak,
Dac-ar fi cum vreau eu,
Două'ş'patru de ore, şi tot ar fi prea puţin:
Peste tot vreau s-o văd pe Enyak !
Enyak...
Enyak...
BMW IX3 e mai scumpa si e Made in China, deci clar Skoda merita mai mult banii.
Daca europenii nu vor aduce pe piata masini interesante, la preturi competitive, cu siguranta vor face acest lucru chinezii, indienii sau (de ce nu?!) vietnamezii care si-au propus sa deschida, in curand, si ei, reprezentante pe Batranul Continent!
Dupa aplicarea subventiei asta insemana 35 k euro in varianta cu tractiune spate si 38 k euro in varianta cu tractiune integrala! Nu este ieftin dar nic de speriat!
Nu te obliga nimeni sa sa bagi optiuni de 60 k euro pe ea!
Pentru cine nu stie, exista VW Passat 2.0 TDI de 80 k euro:
https://www.mobile.de/ro/Automobil/Volkswagen-Passat-Alltrack-2,0-l-TDI-SCR/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:25200_-37_,frn:2021/pg:vipcar/328600742.html
Foarte multi vor descoperi avantajele masinilor electrice dupa ce le vor utiliza! Sa speram ca multi vor primi masini electrice de la firma unde lucreaza!
Incet, incet se va anima si piata SH de masini electrice!
Iar cu piața electro-SH animată chiar ai dat-o în gard, e de desene animate poanta.
In domeniul tehnologiei tendinta este de ieftinire.
Daca preturile primelor computere ramanea neschimbat, nu aveai niciodata asa ceva!
Ei, uite ca ai!
The IBM 610 was designed between 1948 and 1957 by John Lentz at the Watson Lab at Columbia University as the Personal Automatic Computer (PAC) and announced by IBM as the 610 Auto-Point in 1957. Although it was faulted for its speed, the IBM 610 handled floating-point arithmetic naturally. With a price tag of $55,000.
Ai retinut, da? 55.000 $! Exact cat o Skoda Enyaq!
:))))
Uite că lumea a evoluat din 1957 si se acorda subventii pentru tehnologie, cercetare, medicină, agricultură!...
Phones were priced anywhere from $1,000 to $1,900. But in 1990, that began to change. Prices of cellular phones dropped to between $600 and $1,200, and about 40,000 Hoosiers had mobile phones that year. While the phones were mobile, they were hardly portable.
Ai un exemolu concret de tehnologie care de-a lungul timpului s-a scumpit?
Discutia despre masinile electrice pe mine personal ma plictiseste deja, de aia nici nu mai prea postez pe AM pentru ca voi numai despre asta scrieti mai nou, dar inca mai sper si mai visez la un pic de verticalitate, la un pic de adevar. E inadmisibil sa fie promovate asemenea caraghioslacuri scumpe si proaste. Si n-o spun la siktir si enervare, ci cat se poate de serios: Fratilor! Ce dracu??
Tu ai idee cat costă un VW Golf?
Eu vad pe mobile.de ca un Golf costă 74.000 euro:
https://m.mobile.de/auto/search.html?dam=0&fe%21=EXPORT&fr=2021%3A&ms=25200%3B%3B29%3B&od=down&s=Car&sb=p&vc=Car
Ce? Sunt rău, nu?
Pai eu asa consider ca e corect! Sa compari cel mai scump Enyaq cu cel mai scump VW Golf!
Vedeți ca prețul unui telefon mobil a scazut de la 1900 $ in 1990 la 30 $ in 2021!
Dureros, nu?
Greu domne...nici nu ai cu cine te certa!
Ii faci muci pe cate 10 dintr-o lovitură!
Materiile prime se scumpesc, taxele cresc, costul forței de muncă crește, inclusiv în China, dar electricele se vor ieftini, vor sta producătorii cu pierderi si se vor uita la investițiile lor pierdute, doar să fie mulțumiți ecologiștii.
iPhone-ul este la fel ca Tesla!
Apple a schimbat pentru totdeauna piata telefonelor mobile si a bagat in faliment cel mai mare producator de telefoane mobile din lume - Nokia
Tesla a schimbat pentru totdeauna piata automobilelor!
A facut din telefon un computer de buzunar!
Cel mai ieftin computer de buzunar pe emag in 2021 costa 248 ron:
https://www.emag.ro/telefon-mobil-alcatel-1c-2019-dual-sim-8gb-3g-volcano-black-5003d-2aale11-1/pd/D06685BBM/
Eu sunt sigur ca sunteti niste baieti de treaba, dar stati foarte prost cu procesorul si cu hard-ul!
Toți constructorii auto au produs mașini electrice?
Una e sa investeasca in cercetare UN constructor si alta e sa investească in cercetare TOȚI!
Notează: pentru prima data in istorie INFORMATICA, ELECTRONICA și INGINERIA ELECTRICA vor trage in aceeși direcție cu bugete de miliarde de euro!
- 1698 Denis Papin a inventat cazanul cu aburi sub presiune.
- 1712 Thomas Newcomen a construit un motor cu aburi prevăzut cu piston și cilindru, însă abia în anul 1776 când James Watt a produs motorul cu aburi perfecționat se consideră că a început revoluția industrială.
Aceasta s-a manifestat cu precădere în domeniul textil, la început. Astfel John Kay inventează suveica zburătoare care permitea realizarea de țesături mult mai late decât până la acel moment. Apoi la 1765 James Hargreaves inventează mașina de tors și la 1789 Edmund Cartwright războiul de țesut. În acest moment Anglia primește numele de "atelierul lumii".
Importante descoperiri se fac și în alte domenii, precum în metalurgie : Abraham Darby inventează fonta pe bază de cocs, Wilkinson laminarea oțelului.
Aceste progrese au impulsionat fenomenul de „revoluție industrială”.
Oamenii de afaceri au sustinut intodeauna evolutia, progresul si eficienta!
Revolutia industriala nu are nimic de a face cu stanga nici in secolul al XVIII-lea si nici in secolul XXI!
Eu m-as uita cu mare atentie la cei care pun frana!
Nu inteleg nimic din ce scrii, doar ca ai cunostinte de istorie
Cine, unde, pune frana??
Spune cineva:
Bah inteziceti masinile electrice!!
Nicidecum, dar viceversa da :)
Avem noi ceva mai bun, care e mult mai scump, trebuie subventionat de stat direct si indirect, ba se pare ca e si cam mai poluant
Daca tot facem paralele istorice, a interzis cineva calul si caruta? nu, pe cale naturala a fost inlocuit de mijloace mecanizate, locomotiva cu aburi a fost interzisa de cineva?Nicidecum..
Interventia asta a birocratiilor statale sustinute de talibanii ecologisti cred ca nu ii va pica bine industriei auto, parcurile auto se vor restrange, devalorizarea masinilor sh va fi mult mai accentuata si cumpararea uneia noi mult mai complicata
Este in limba romana! Formulare simpla, fara neologisme, nimic complicat!
"a interzis cineva calul si caruta? " ---incearca sa intri cu caruta si calul in Viena!
Ei, bine, in Bucuresti se poate intra cu caruta si calul! :)))) ...pe cale de consecinta Bucurestiul are conducere liberala iar in Viena sunt niste birocrati stangisti la butoane! :))) - e o gluma din trista realitate!
Pe scurt, deciziile politice dau directia dezvoltarii!
Trebuie pus punct poluarii si trebuie sustinuta cercetarea pentru a asigura mijloace de propulsie nepoluante! Asta e tot!
Evolutia nu are nimic de a face cu stangismul si neomarxismul! Temerile referitoare la noile tehnologii sunt neintemiate!
Raportul panelului ONU pentru climă ce conţine până acum 4000 de pagini va fi publicat abia în februarie 2022 şi cuprinde patru mari avertismente.
https://adevarul.ro/international/in-lume/expertii-onu-contureaza-scenarii-sumbre-tot-e-mai-rau-urmeaza-vina--patru-mari-avertismente-privind-viitorul-vietii-pamant-1_60f440995163ec427132299a/index.html
Curenţii Atlanticului de Nord slăbesc în intensitate, potrivit unui nou studiu. Ce ar însemna asta pentru sistemul climatic global
https://adevarul.ro/tech/stiinta/curentii-atlanticului-nord-slabesc-intensitate-potrivit-unui-nou-studiu-insemna-sistemul-climatic-global-1_610cd1f45163ec4271d85828/index.html
Studiu. Schimbările climatice duc la înmulţirea episoadelor de vreme extremă
https://adevarul.ro/international/in-lume/studiu-schimbarile-climatice-duc-inmultirea-episoadelor-vreme-extrema-1_6102a8ed5163ec427190e527/index.html
Dupa ce o sa "savarseasca opera" istericalei ecologiste pentru combaterea codoiului, un gaz pe care il expiram fiecare si care are o concentratie in atmosfera de 0.0014%, dupa ce lupta revelatoare va fi fost castigata, credeti ca se vor opri? Nici vorba! Vor aparea alte si alte si noi pericole de care cine credeti ca o sa ne scape? Bine-nteles! EXPERTII! :)
Află că progresul real n-a avut vreodată nevoie de interdicții ca să se impună.
Nici de postaci pro-transumanism de fapt, că asta-i buba progresului fără limite morale.
Cand am ocazia sa mai si experimentez ceea ce aud, lucrurile devin mult mai clare!
Cauta te rog pe internet "smog in beijing" ...uita-te la poze! Cauta si "smog in milano"...
Iti garantez ca acele noxe iti ingreuneaza respiratia si te ustura si nasul si gatul! Este imposibil sa-ti faca bine asa ceva!
Acolo se vede si se simte poluarea, se vede si din satelit! Nu e ok!
In Bucuresti, un simplu aparat de purificare instalat in casa, iti va afisa tipurile de particole identificate particolele in suspensie de PM 2.5 sub PM10 - acestea pot intra in plamani si creaza efecte advese asupra sanatatii...
Repet, daca nu ai incredere in oamenii de stiinta mergi in locurile cu pricina si experimenteaza pe pielea ta, foloseste aparate de masurare a calitatii aerului!
Daca mai privim si incendiile de padure din Grecia si Turcia si valurile de caldura la care se adauga inundatiile din vestul Europei, dezghetul permafrostului din zona Arctica la un nivel fara precedent, putem sa ne dam seama cu usurinta ca ceva nu este in regula!
Oricine poate experimenta pe propria piele ce am scris mai sus, nu sunt teorii ale conspiratiei si nici informatii imposibil de verificat si testat!
Despre asta este vorba, Skoda avea prețuri mai accesibile față de VW de exemplu, cu maxim 50.000 euro îți puteai lua cea mai scumpa versiune, asta până la hibride și electrice, Eniaq din test nu este cu nimic mai presus ca un Superb, la nimic aproape, cu motoare electrice mai ieftin de produs, este mai scumpă considerabil, dar " bateriile se vor ieftini atât de mult încât vor fi mult mai ieftine ", râd de fiecare dată, investițiile din prezent sunt susținute de mașinile clasice, când se vor ieftini bateriile pentru producători, prețurile vor rămâne sus pentru că există o treabă care se cheamă recuperarea investițiilor și obiectivul principal, PROFITUL, cât mai mare, deci puneti-va la rând pentru Skode peste 60.000 euro, că peste zece ani va fi 70.000, iar bonusul nu va fi 20.000 .
Arde planeta ? Miliarde de copaci plantați de visătorii de taxe, înlocuirea betonului cu spații verzi acolo unde se poate, normal că te sufoci într-o parcare de mall, când nu este niciun copac cât vezi cu ochii, doar beton, nicio umbră, când coborî la 50 de grade la sol, leșini.
Ce e sigur insa, e ca nimeni din cei pe care ii cunoastem sau ii intalnim prin oras nu va muri de la gazele emise de automobil decat daca il leaga mafia de scaun in garaj cu motorul pornit. Ceea ce n-ar fi chiar atat de rau. Un mafiot in minus.
Stii cumva si ce marci fac cel mai mult profit pe masina vanduta?
Dai si niste exemple pe aici ca sa vada si altii cum sustii BMW care are printre cele mai mari profituri pe bucata masina vanduta?
Nota 4, stai jos.
Bă băiete, eu cred că ori acum ai coborât din vârful muntelui, ori ești în lumea ta ideală. Ori de unde ți-ai lua informațiile este imposibil să nu fi aflat până acum că ceea ce se întâmplă la nivel planetar de câțiva ani încoace nu este tocmai în regulă. Exceptând cazul în care nu eșți vreun ascet, cred că ai văzut/auzit despre inundații masive și neprevăzute, incendii, dereglarea anotimpurilor, căldură excesivă, topirea ghețarilor, dispariții de specii întregi. Acum ia gândește un pic, că nu doare, din ce cauză apar toate astea?
Ia cauta tu sa vezi rapoartele pe car vertical si alte site-uri, sa vezi cam ce coji germane importati si conduceti pe drumurile publice punand in periocol lumea.
Stii cumva de ce BMW e masina cocalarului international si nu Skoda?
Daca nu stii iti zic eu: cei ce iau BMW-uri sunt prosti de dau prin gropi si explica ei altora ce inseamna masini adevarate, in timp ce cei care aleg Skoda, vor masina sa se poata deplasa, nu pentru liniute si drifturi, ci pentru a ajunge din A in B.
Si vezi ca unii cu BMW nu au nici macar 2 clase, deci nu stiu la aia ce le mai explici.
Cele mai mari profituri se fac pe seama oamenilor cu foarte multi bani care iau Ferrari, Porsche si marci super sportive si a celor mai multi fraieri. Tu cu siguranta nu te incadrezi la categoria Ferrari, deci vezi unde te pozitionezi.
Pana ajungi tu sa ai bani de o Skoda electrica, mai ai de mers la benzinarie cu bidonul de 5 litri ca sa mai alimentezi putin cu motorina sa ajungi din Tecuci la Galati sa mai iesi si tu in lume.
Auzi tu la el: Skoda asta o compara cu Superb. Pai comparam electrica cu diesel?
Eu inteleg ca nu te pricepi la masini si ai lua cotet, dar totusi, masinile electrice difera de cele cu motoare diesel prin simplu fapt ca nu put. Si asta e cea mai mare si mai importanta diferenta, ca altfel faceau toti masini cu motoare diesel si cu cate 4 turbine ca BMW. Dar nu toti aspira sa vanda la cocalari, deci sunt si producatori care inteleg ca nu poti sa imputi la nesfarsit.
Eu sper ca numarul cocalarilor sa scada si sa putem respira aer mai curat.
https://insideevs.com/news/524833/dhl-orders-electric-planes-eviation/
Deci deja exista ferry electrice, primele avioane electrice fac teste, camioane electrice, directia e clara.
Mai greu cu cei care nu vad decat diesel.
Mă doare sufletul cum va spala ecologiștii la cap și ați ajuns sa credeți că e "normal"sa dai pe o mașină 60000 euro și 1200 euro pe un telefon mobil. Eu prefer sa dau 50000 euro pe un apartament sau pe educația copiilor și restul pe mașina. Va pup.