Luni, 28.11.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
În mod normal, o privire pe fotografiile și în lista tehnică a lui Seat Leon ar trebui să ajungă pentru ca modelul compact spaniol să intre pe lista scurtă a mașinilor care merită luate în considerare atunci în acest segment. Leon se numără printre cele mai frumoase hatch-uri compacte, are un look agresiv, oferă îndeajuns spațiu pentru o familie mică sau medie și vine cu o platformă sănătoasă, cu un nivel tehnologic de top și cu motorizări și transmisii echilibrate care-l fac pe Golf, fratele lui Leon, să fie în continuare de departe cel mai vândut model european.
Nu e greu să-ți pui semne de întrebare legate de modelul iberic. Are toate atuurile necesare în segment, dar se află în jumătatea inferioară a segmentului atunci când vine vorba de vânzări. De ce?
Paradoxal, cea mai mare parte a răspunsului este legată tocmai de avantajele enumerate mai sus. Pentru că Leon este perceput ca un alter ego al lui Golf, construit cu aceleași soluții tehnice pe aceeași platformă. O mașină dedicată unei nișe de clienți care preferă un look ceva mai agresiv și sportiv în fața liniilor conservatoare ale fratelui său german. Cât de mare poate fi însă această nișă și câți clienți ajung în final la Leon după ce au fltrat în prealabil celelalte variante din clasa compactă?
Ei bine, pentru cei care vor un Golf care să nu arate la fel cel de 10 ani al vecinului, Seat Leon există, e alive and kicking și tocmai a primit un facelift. Unul minor la nivel estetic, pentru că designerii ibericilor s-au molipsit de la cei ai mărcii Volkswagen și operează facelift-urile cu modificări la milimetru pe care le observi doar dacă ești doctor în microbiologie și nanotehnologie. Ce e nou pe Leon, totuși? Le-am luat pe rând într-un test care a avut loc lângă Barcelona, locul în care Leon este construit.
SEAT Leon facelift
1.0 TSI 115CP Man
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
Motor / Transmisie
Îmi aduc aminte de parcă a fost ieri: lansarea de acum 7 ani a motorului TSI de 1.2 litri și - pe atunci - 105 CP, care a debutat pe Volkswagen Polo, a fost considerată trambulina motoarelor turbo de cilindree redusă pe mașinile de segment B și C. Nemții dovedeau că nu mai există impedimente de ordin dinamic atunci când vine vorba de capacitatea cilindrică, reușind chiar să-și convingă clienții că soluția e mai bună decât cea a vechillor motoare aspirate de 1.6 litri.
Strategia a fost considerată atât de reușită, încât s-a generalizat rapid la nivelul întregului Grup Volkswagen, iar motoarele TSI de 1.2 și 1.4 litri au devenit ușor-ușor coloana vertebrală a ofertei pe benzină în gamele mărcilor din grup.
Ei bine, motoarele TSI de 1.2 litri tind să devină relicve în anul de grație 2016. Pentru că "bătrânii" patru cilindri de 1198 de centimetri cubi sunt dublați sau înlocuiți în ofertă de trei cilindri de 999 de centimetri cubi. Anunțat oficial încă din 2014, noul motor și-a făcut loc în prima fază în gama Volkswagen, apoi pe Skoda și Seat. A fost Ibiza, iar acum vine rândul lui Leon.
Spun "dublați sau înlocuiți" pentru că Seat păstrează pe Leon și vechiul 1.2 TSI de 110 CP pe anumite piețe, așezându-l în gamă sub noul 1.0 TSI de 115 CP. Decizie care probabil că nu va face decât să-i deruteze pe clienții care vor avea în față cele două variante.
De data asta, șocul unui motor cu trei cilindri nu mai e atât de mare. Motoare 1.0 turbo cu trei cilindri există deja pe piață, cel mai cunoscut fiind EcoBoost-ul pe care Ford a demonstrat că poate "inventa" până la 140 de cai putere.
Sub capota lui Leon, noul 1.0 TSI este mai plăcut în utilizare decât vechiul 1.2 TSI, iar asta se datorează mai ales faptului că vibrațiile dezvoltate de noul motor cu trei cilindri sunt neutralizate, iar sunetele metalice proprii unui motor cu trei cilindri sunt ceva mai guturale, mai "sănătoase" decât ceea ce te aștepți să auzi pe o astfel de versiune. Dacă stabilizezi turațiile și intri în regim de croazieră, motorul nu se va auzi aproape deloc.
Pe scurt, mai mult rafinament. Asta vei găsi pe noul 1.0 TSI de pe Leon.
Odată rezolvată problema senzațiilor auditive pe care-l ai atunci când conduci această mașină, ajungi la dinamică, acolo unde noul 1.0 TSI pare să fie urmașul ceva mai zvăpăiat al "strămoșului" său. Motorul se mișcă bine în plaja de turații în care cuplul maxim de 200 Nm, adică între 2000 și 3500 de ture, însă reacțiile sale sunt din ce în ce mai șterse spre cele 5000 de turații, unde este atinsă puterea maximă.
Am testat noul Leon 1.0 TSI în versiune cu transmisie manuală, iar cutia dovedește că are rapoarte superioare destul de lungi, tipice unui motor pe benzină setat pentru a scoate un consum optim. În general nu există probleme la nivelul operării levierului în regim normal, o abordare alertă a transmisiei plătind însă tribut unor ușoare cramponări pe urcarea în trepte.
Pentru cei care doresc ceva mai mult confort, Leon poate fi comandat și cu o transmisie DSG cu șase trepte pe această motorizare.
Și, pentru că vor exista în mod sigur întrebări pe subiect, noul motor TSI de 1.0 litri de pe Leon vine cu distribuție pe curea, nu pe lanț, așa cum se întâmplă în cazul vechului 1.2 TSI. Inginerii germani spun că soluția tehnică reduce frecarea cu 30%.
Consum
O paranteză înainte să vorbim despre consum: noul 1.0 TSI este dublat de lansarea unui nou 1.6 TDI care scoate tot 115 CP, dar 250 Nm. Deci, dacă doriți un motor clasic diesel care să fie zgârcit la nivel de consum, aceasta este varianta pe care trebuie să mizați.
Dar nu sunt convins că merită.
Asta pentru că noul 1.0 TSI oferă un consum real care se apropie mult de cel pe care-l înregistrează un motor diesel echivalent. Seat spune că Leon 1.0 TSI afișează un consum mediu mixt de 4.4 litri/100 km, iar testul nostru, care a avut loc pe șoselele șerpuite care urcă și coboară în jurul Barcelonei, ne-a oferit un consum mediu de 6.5-7.0 litri/100 km într-un regim de rulare mediu spre semialert. Aș miza, deci, pe un consum de maxim 6.0 litri la o rulare normală extraurbană. De confirmat în testul intern, care va avea loc imediat după ce Leon facelift va fi lansat în România, adică la începutul lui 2017.
Una pete alta, segmentul compactelor hatchback cu puteri asemănătoare se încadrează la nivel de consum între 4.3 litri/100 km (același motor 1.0 TSI, dar montat pe Golf) și 5.0 litri/100 km pentru Nissan Pulsar 1.2 Turbo de 115 CP. Deci Leon stă excelent la acest capitol.
La cifrele excelente ale lui Leon 1.0 TSI contribuie serios două elemente: unul tehnologic, celălalt de construcție. Sistemul Start-Stop vine standard și scade media de consum oferind cifre bune în oraș, în timp ce motorul în sine are cu 10 kilograme mai puțin decât vechiul 1.2 TSI, blocul din aluminiu ajungând la doar 89 de kilograme.
În comparație cu 1.2 TSI de 110 CP, noul 1.0 TSi coboară cifrele de consum în medie cu 0.5 ltri/100 km. O diferență apreciabilă.
Performanţe
Când citești "Ecomotive" pe sigla lipită pe Leon-ul testat, îți dai seama că vorbim despre o motorizare construită pentru a coborî cât mai mult consumul în raport cu celelalte motorizări pe benzină din segment pe de o parte și în comparație cu vechiul 1.2 TSI pe de altă parte.
Și totuși, avem vești excelente.
Cu 9.6 secunde pentru 0-100 km/h, Seat Leon 1.0 TSI este al doilea în clasamentul performanțelor compactelor pe benzină de 100-120 CP. Mai mult, dacă scoatem din calcul Mazda3 2.0 aspirat de 120 CP (8.9 secunde pentru 0-100 km/h), care nu are în comun cu modelul spaniol decât nivelul de putere, Leon rămâne primul în acest top.
Evident, e de la sine înțeles faptul că performanțele nu primează în cazul clienților care se orientează spre o compactă de acest tip. Motiv pentru care avem mașini care ajung până la 12.8 secunde, cum este Kia Cee'd în versiunea 1.0 Turbo de 100 CP. Dar e bine de știut că Seat s-a ambiționat să-i ofere lui Leon cifre foarte bune în raport cu concurenții direcți din aceeași plajă de putere.
La nivelul vitezei maxime, Leon se așează undeva în media modelelor rivale, cu 198 de km/h. Liderul este VW Golf, cu 204 km/h.
Interior
Dacă la exterior e nevoie de o analiză sub lupă a modificărilor pentru a te prinde că ai în față un facelift, o privire la interior te va face să înțelegi faptul că designerii spanioli au preferat să-și concentreze atenția asupra habitaclului. "Pentru că la exterior, Leon era deja o mașină foarte atrăgătoare și nu avea nevoie de schimbări radicale", cum ne-au spus cei care s-au ocupat de dezvoltarea estetică a mașinii.
E și ăsta un punct de vedere, vorba lui Ilie Moromete.
Revenind, primul lucru de care te lovești în interiorul noului Leon este display-ul mare, cu diagonala de 8 inch, care-și face loc pe bordul mașinii și care curăță planșa de butoanele devenite brusc inutile. Display-ul lui Leon facelift a rămas cu doar două comenzi fizice, așezate în lateral stânga, modelul spaniol fiind în rest simplificat. Excelentă grafica sistemului multimedia, acolo unde găsești foarte repede elementele de care ai nevoie.
O altă noutate este apariția unui nivel de echipare suplimentar dedicat celor care caută o mașină cu pedigree premium. Astfel, pe lângă baza Reference și echiparea medie Style apare nivelul Xcellence, echivalat la nivel de preț cu FR, versiunea cu tentă sportivă disponibilă pe Leon. Noul Leon Xcellence vine cu tapițerie Alcantara sau piele, cu o grilă frontală cu accente cromate și cu lumină ambientală multicoloră. Din păcate, în testul din Spania nu am reușit să admirăm decât static această versiune, deci nu am putut intra în detalii.
Un element pe care trebuie să-l subliniem din nou este insonorizarea mașinii. Datorat pe de o parte unui motor care excelează la acest capitol până la nivelul la care intrarea sistemului Start-Stop la semafor se face fără să simți că cilindrii s-au oprit, acest aspect este subliniat de o serie de modificări de structură pe care inginerii Seat le-au pus la punct între versiunea pre și cea post facelift.
În rest, pasionații modelului Leon vor observa cu siguranță faptul că frâna de mână mecanică a fost înlocuită cu una electronică (varianta clasică rămâne totuși în picioare pe versiunea de echipare de bază, conform declarațiilor unor oficiali Seat), ceea ce le-a oferit designerilor libertatea de a modifica serios consola centrală. Rezultat: mai mult spații pentru pahare și obiecte.
Per total, Leon a primit un interior ceva mai primitor, chiar dacă designul habitaclului rămâne unul simplist. Chestiune considerată un avantaj de unii și un dezavantaj de alții, în funcție de cerințele personale ale fiecăruia. Rămâne în picioare portbagajul de 380 de litri, valoare aflată în media segmentului: departe de vârfurile Peugeot 308 (470 de litri) și Renault Megane (434 de litri), dar peste concurenți precum Mazda3, Ford Focus sau Toyota Auris.
La nivel tehnologic, din Leon facelift lipsesc instrumentarul de bord digital care înlocuiește ceasurile analog și un head-up display care să aducă compacta spaniolă în linia întâi la acest capitol. Conform inginerilor care se ocupă de dezvoltarea lui Leon, cockpit-ul digital va apărea pe Leon în cursul anului viitor, el fiind încă în dezvoltare. Deci dacă vreți așa ceva, apelați la - ați ghicit - Golf.
Preţ de achiziţie
Seat Leon facelift va înlocui actualul model în gama mărcii începând cu luna ianuarie 2017, iar prețurile noului model nu au fost încă anunțate. Ceea ce înseamnă că vom reveni asupra acestui aspect în momentul în care modelul spaniol va primi o carte de vizită completă, cu prețuri incluse.
Cert este că nu ne așteptăm la o modificare majoră a politici de prețuri Seat, ceea ce înseamnă că spaniolii își vor plasa modelului la mijlocul ostilităților dintr-un segment extrem de aglomerat. Va fi - ca de obicei - mai ieftin decât recent anunțatul facelift al fratelui Golf, dar mai scump decât alternative precum Renault Megane, Opel Astra sau Ford Focus. Probabil că nemesis-ul lui Leon va rămâne Mazda3, o mașină cu care hatchback-ul compact spaniol se luptă atât la nivel de preț, cât și la nivel de imagine.
Siguranţă
Seat Leon facelift nu va fi testat de EuroNCAP, pentru că inginerii nu sunt păcăliți de câteva LED-uri suplimentare aduse în cazul unui facelift. Ceea ce înseamnă că pentru Leon rămâne în picioare rezultatul realizat în momentul lansării noii generații: 5 stele la EuroNCAP, acolo unde testele de siguranţă la care a fost supus modelul spaniol au dezvăluit note foarte mari la capitolele protecţia pasagerilor adulţi (94%) şi a pasagerilor copii (92%).
Iar rezultatul este cumva normal după o simplă lecturare a elementelor disponibile pe maşina testată de noi. De exemplu, Leon-ul din imagini are airbag-uri implicit la nivelul genunchilor şoferului, dar și sisteme active de asistenţă. Mai mult, dacă aveţi nevoie puteţi să vă dotaţi Leon-ul cu alte pachete care să vă ajute să treceţi cu bine peste călătoriile prin ţară, precum cel care frânează automat în oraș și pe autostradă dacă șoferul e depășit de situație. Pachetul de frânare în oraș, City Emergency Brake, recunoaște la nevoie nu doar mașinile, ci și pietonii apăruți de nicăieri în calea ta.
Ţinută de drum
Construit pe platforma MQB a Grupului Volkswagen, Leon moștenește atributele dinamice ale modelelor cu care este înrudit îndeaproape.
Primul lucru pe care-l observi pe compacta germană este direcția electromecanică exactă, una dintre cele mai reușite din segmentul compact. "Înțelegi" în fiecare moment care este poziția roților și mișcările volanului se regăsesc imediat pe șosea.
Suspensiile sunt echilibrate și vor tinde să-i mulțumească atât pe cei care preferă confortul, cât și pe cei cărora le vin idei de weekend pe serpentine. Nu vorbim de vreo mașină sportivă în adevăratul sens al cuvântului - pentru asta aveți la dispoziție oricând versiunea Cupra - ci de o mașină care va satisface un client cu pretenții medii.
Există însă un lucru care lipsea din dotarea modelului testat: suspensia independentă pe spate, care este disponibilă exclusiv pe motoarele de putere mai mare. Pentru că nu am testat-o încă pe Leon, nu știm practic ce am pierdut. Dar, cum mașina reușește să facă față cu brio provocărilor și așa, probabil că acestei opțiuni îi va fi recunoscută valoarea exclusiv de cei care au nevoie de Leon în sprinturi și fandări.
Vizibilitate
În prima fază o să ţi se pară că oglinzile laterale care se termină ascuțit sunt ușor forțate și că designerii au sacrificat o porțiune practică a acestora de dragul esteticii. Te vei obișnui însă cu gândul că o mașină plină de unghiuri drepte și linii dinamice nu prea avea cum să aibă urechi de elefant.
Trecând peste glume, singurele probleme pe care la are Leon la capitolul vizibilitate sunt legate de montantul parbrizului în zona stângă, accesul pe străduțele înguste având nevoie de o dublă verificare ochiometrică pe deasupra și dedesubtul stâlpului.
Tehnologie
Primul mare plus al noului Leon la nivel tehnologic este vizibil atunci când te așezi pe scaun. Așa cum am precizat și la capitolul dedicat interiorului, display-ul central de dimensiuni apreciabile a primit o promovare în grad și simplifică mult munca de adaptare și înțelegere a ecosistemului grafic de pe compacta germană.
Pe acest display vei găsi toate comenzile de care ai nevoie pentru a profita la maxim de update-ul 2016 a lui Leon. Îți vei conecta telefonul prin Android Auto sau Apple CarPlay (sau pur și simplu prin Bluetooth, dacă nu ești fanul celor două sisteme). Îți vei putea încărca telefonul wireless în zona dedicată de pe consola centrală dacă aparatul tău permite acest lucru. Iar dacă nu, ai la dispoziție două mufe USB care-ți stau la dispoziție pentru asta.
Tot în update-ul venit odată cu facelift-ul se regăsesc o mulțime de sisteme care au legătură cu zona siguranței sau cu cea a confortului. De exemplu, Seat spune că Leon poate "citi" acum mai corect și mai multe semne de circulație. City Emergency Brake frânează automat la viteze de până la 65 de km/h în cazul în care "vede" obstacole precum mașini sau pietoni pe care șoferul nu i-a observat, iar peste această viteză intră în funcțiune Front Assist, adică sistemul de cruise control adaptiv, care păstrează distanța și viteza mașinilor din față pe autostradă.
Există și lipsuri, iar asta se vede mai ales atunci când comparăm oferta lui Leon cu cea a fratelui Golf sau a celorlalte modele din segment. Nu avem Head-up Display, iar instrumentarul de bord digital lipsește deocamdată din ofertă.
Design
Din fericire pentru Seat, notăm categoria Design după impactul pe care-l are mașina la nivel estetic în segmentul său, nu în funcție de modificările aduse de facelift.
În cazul lui Leon facelift, schimbările sunt firave și se referă la apariția unei grile frontale de dimensiuni ceva mai mari și la câteva modificări ale luminilor LED din interiorul blocurilor optice. Chiar și așa, va fi foarte greu să faci diferența dintre un Leon vechi și unul nou pe stradă.
E la fel de adevărat faptul că Leon nu era un model care să arate învechit sau demodat. Bazat pe linii angulare agresive, Leon e o mașină care atrage atunci când o vezi pe șosea sau pe stradă și care acum demonstrează că formele simple ajutate de geometrie nu au cum să dea greș în lumea auto.
Ne-a placut
- Motor interesant
- Consum și performanțe în topul segmentului
- Grafica sistemului multimedia
Nu ne-a placut
- Conservatorism estetic
- Lipsa unor elemente tehnologice
- Preț mediu-superior în segment
Date tehnice - SEAT Leon facelift 1.0 TSI 115CP Man | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre SEAT
-
Reprezentanții Seat au confirmat, pentru presa britanică, eliminarea modelului Tarraco din portofoliu. Acesta îi va face loc noului Cupra Terramar. (Joi, 18 Iulie)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul Leon. Pe listă regăsim și două motorizări noi, inclusiv o versiune PHEV cu 204 CP și autonomie electrică de peste 100 de km. (Marti, 14 Mai)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță o ediție aniversară pentru cel mai celebru model al său: Ibiza. Denumită sugestiv Ibiza Anniversary Limited Edition, aceasta va fi disponibilă începând cu primul trimestru al anului. (Joi, 11 Ianuarie)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță că a comercializat 1 milion de SUV-uri în ultimii 6 ani. Mașina aniversară este un Seat Arona. (Marti, 18 Octombrie 2022)
-
Specialiștii Euro NCAP au încheiat o nouă sesiune de teste de siguranță, în cadrul căreia au testat nu mai puțin de 10 modele noi. 8 dintre ele au luat punctajul maxim de 5 stele, inclusiv crossover-ul electric chinezesc BYD Atto 3. (Miercuri, 12 Octombrie 2022)
Nu inteleg nimic, nu mai vreau nimic , suntem pe calea pierzaniei.
La rulare extraurbana normala un aspirat face in jur de 6, nu e cam mult pentru un turbo ?
O masina corecta per total si e bine ca Seat nu se porcesc la preturi. E o alternativa buna la Ford, Renault, Kia sau Peugeot.
Cred că depinde foarte mult de ritmul în care conduci mașinile astea. Un motor aspirat e un motor de turație prin excelență, deci ca să se miște ca unul turbo de aceeași putere va consuma în mod cert mai mult, pentru că trebuie să-l urci în ture. Și tot așa.
Nu doar estetica lui Leon imi pare superioara modelelor pomenite (OK, asta-i subiectiv), ci si performantele ori consumul REAL sint mai bune de ex., la doar 999 cmc si 115 CP, decit cele ale Megane-ului 1.2 TCe... de 130 CP.
Apoi avem si argumentul fals a lui Mircea ca un aspirat ca sa se miste ca un turbo trebuie tinut la turatii mari. Pai si un turbo nu trebuie tinut la turatie ca sa se miste vioi? Voi mergeti cu masinile turbo la 1500 de turatii? In felul asta omori motorul. Si cu motorul turbo se merge la turatie, ca daca este condus subturat se imbolnaveste rapid, mai rapid ca unul aspirat natural. Pentru ca presiunea uleiului sa atinga valorile optime, un turbo trebuie tinut relativ turat.
Aici vorbim de rularea extraurbana NORMALA. La rularea extraurbana normala nu cred ca trebuie nimeni sa-si tina motorul aspirat la 5000 de turatii. Daca turbo trebuie sa-l tii pe la 3000, nici aspiratul nu ai nevoie sa-l tii mai sus la mers normal, ca doar nu ai nevoie de puterea maxima a motorului.
Un motor aspirat este mai simplu si mai fiabil. Mai usor de intretinut, de reparat si de utilizat. De multe ori si cantareste mai putin din punct de vedere fizic. Nu are nici un fel de lag la acceleratie si poate obtine consumuri la fel de bune. Singurul dezavantaj este ca producatorii auto nu pot pacali la fel de mult la testele de consum cu un aspirat la fel cum pacalesc cu un turbo.
tu nici nu stii cum functioneaza in viata reala un turbo :))
" Daca turbo trebuie sa il tii pe la 3000" : depinde ce viteza ai, cate trepte etc, daca esti in depasire etc.
La croaziera de 100 km/h sa zicem intr-a 5-a o tii in 2500, la a 6-a ma gandesc ca o tii in jur de 2000, 2000+. Difera de masina, motor etc. normal.
Dar are dreptate ca si turbo trebuie sa il tii turat, daca schimbi la 1700 de ture omori... si dieselul daca il schimbi la 1500 ca sa "faci economie" il omori =)).
Motorul ala "antic" in carte scrie ca extraurban consuma 4.3 , deci in realitate va consuma 5-6%.
Leon cu "rasnita" de 1.0 cica consuma extraurban 4.4, deci in realitate va consuma tot in jur de 6%.
Diferenta va fi ca pe 1.0 daca nu intra turbina nu o sa depasesti nici o caruta, iar 2.0 de pe mazda va depasi usor fara nici un stres.
Pentru fanii turbo, aspiratele vor fi niste rapciugi antice, pentru fanii aspirati, turbourile vor fi niste siringi, tractorase care tot cat un aspirat vor consuma.
Dau si un caz concret pentru cine vrea sa asculte:
1.6 aspirat de 135 in Bucuresti vara consuma undeva la 9-10(cu aer conditionat si cutie automata).
0.9 turbo de 90 de cai consuma tot cam 9% (cu aer si manuala si cu 200 de kile mai usor)
In concluzie cu automata si daca ar fi avut 2 oameni in plus in masina consuma chiar mai mult decat aspiratul .
Nu e o comparatie corecta(clasa hatch vs clasa mini ) dar asta este.
Eu am impresia ca consumul declarat de producatori la turbo e in conditii ideala fara sa intre turbina. Cand intra turbina o sa consume la fel sau mai mult decat un aspirat cu putere echivalenta.
Mazda 3 cu motorul ala ''antic'' polueaza mult mai putin decat Seat Leon cu motorul ala atebelic, stii tu motoarele Hitleriste care emit de 40 de ori peste norma de poluare admisa, alea manarite cu un soft. Cand poluezi mai mult automat ca si CONSUMI MAI MULT. Se mai cheama - A EMITE. Dar e greu pt un Terchea Berchea ca tine sa stie notiunile elementare. In alta ordine de idei motorul Mazda face 8,9sec , asadar cu aprox o secunda mai rapid ca Leon, asta este o mare diferenta. Oricum 1.0 TSi 115CP este mai lent si decat un motor aspirat de generatie veche care are cu 12CP mai putin decat asta . Acesta este de la Daewoo ....Te las sa ghicesti singur, oricum face 0-100 in 9,2sec si este 1.6 E-TEC 16V...unghia acum :))))))
apoi depinde si despre ce turbo mici vorbesti. Vezi pe forumuri...in bucuresti cu 0.9 si peste 100CP consumul e undeva intre 9-10 si asta cu hatch/sedan, masini ce depasesc lejer 1200kg
si inca o chestiune cu pornitu' turbinei...aveti voi urechi asa bune incat sa auziti pornirea ei? Sunteti tari, in acest caz. Ideea e ca intr-o utilizare normala asa cum am scris mai sus o vei utiliza mai tot timpul deci e vrajeala chestia cu "intratul turbinei"
ce nu se pricepe e ca turbo mici au o plaja e cuplu si putere de la turatii foarte joase, insasi turbina ajuta la asta pentru ca e ...mai mica si reactioneaza extrem de rapid. Dar cand se vorbeste "de pe net"....
''Construit pe platforma MQB a Grupului Volkswagen, Leon moștenește atributele dinamice ale modelelor cu care este înrudit îndeaproape. ''
Prietene, platforma MQB este cel mai mare rateu al industriei auto, acela ca VAG sa poata oferii doua masini diferite pt acelasi model : unul low-cost si altul potrivit standardelor actuale . Seat Leon 1.0TSI 115CP ofera suspensie de Dacia Logan pe spate, adica ofera aceeasi tinuta de trum ca si o masina low-cost. Singurul din clasa care ofera tot o asemenea solutie si care-i bate este noul Megane unde inginerii Renault au avut grija ca amortizoarele spate sa fie poziţionate unghiular spre exterior, având şi rol de bare stabilizatoare totodată. La modelele VAGiste amortizoarele sunt pozitionate ca si la Dacia Logan, adica cat mai fara cap . Vorba-aia Daca Ai Cap Ia-ti Alta, se aplica foarte bine si la marca lui Hitler.
Eu am condus Seat Leon FR de 125cp SI ARE O TINUTA DE DRUM EXECRABILA , masina tinde sa paraseasca traiectoria ideala cand abordezi dinamic virajul. La capitolul confort se simte suspensia de Logan. Cand treci peste gropi sau speedbumps pasgeri topaie de pe scaune la fel ca-n microbuz, atat ca alea au arc cu foi nu elicoidale.
What ? 0,9 si 100 Cp ? Despre ce vorbesti man ? Ori cineva nu citeste bine de pe forumuri, ori e atat de prost incat sa creada toate prostiile scrise acolo :)))))
130km/h treapta 6 = 2.600rpm
Seat Leon FR 125CP M/T
130km/h treapta 6 - 2.700 rpm
I'm back boyz!
Pregatiti suspensia si aspiratele japoneze!!!
Cum adica ''la drum intins toarce f. frumos la 2000'' ? La un drum national /european, autostrada visa a vis de regim de croaziera ca nu inteleg ? Daca te referi la regim de autostrada/autobahn , un turbo-benzinar va sta peste zona de turatie acolo unde este pozitionat cuplul maxim ( viteza de 130-150km ). Ca sa obtii cuplul maxim la 2000rpm ( turatia la care variaza acest pipetar ) trebuie motorul să fie în proces de accelerare a turațiilor, adică să fii pe la 1500 și să faci kickdown, altfel turbina nu suflă și ai turbolag, iar cum la un regim de mers pe autostrada ai in jur de 3.000 rpm, singurul lucru pe care-l vei cere de la masina va fii PUTERE fiindca de acel cuplu nu mai poti beneficia, decat daca ai 8 trepe de viteza care sa scada turatia si sa te aduca in zona de cuplu ( 2 mii rpm ) . Pentru a obtine acea putere maxima va trebui sa turezi motorul pana la 5 mii rpm ( acolo unde ofera toata puterea maxima conform tabelului tehnic ), acolo unde va consuma foarte mult. Deci randament=ZERO , CUPLU= ZERO. Turbo isi arata performantele de consum doar la mers de melc, pe cand cele dinamice doar cand megi in treapta in care oscileaza turatia din cartea tehnica.
evident, cresterea vitezei duce la turatii mai mari.
la general vorbind, sunt motoare de 1L a caror cuplu porneste de la 1700 si il ai constant pana undeva la 4500 intre timp intalinindu-te si cu puterea maxima. Pana aici suntem pe aceeasi lungime de unda.
Ok, acum....nu te supara, dar daca te afli la peste 2500-3000 rot pe autostrada (si ii tragi tare >130km/h) nu prea pot sa inteleg de ce vrei sa-i ceri unui turbo mic sa-si scoata si sufletu'? Pentru ce? Faci depasiri in forta si de la 130km/h in sus si te lasa in drum motorul? Ma intreb cam care iti este stilul de mers...asta daca ai carnet, evident. SI daca ai insemna ca esti cel putin dus cu pluta.
Si am sa inchei....poate n-ai priceput...cel care isi cumpara un turbo mic STIE SA-L FOLOSEASCA. Ca tie nu iti convine e o chestiune personala. Latraturile astea inutile gen turob_shit, randament zero, etc sunt dovezi de infantilism.
Per total, un turbo mic ESTE MAI ECONOMIC decat un aspirat la aceeasi putere. Unul dintre motive fiind consumul redus la turatii normale aici incluzand si utilizarea URBANA.