Luni, 16.01.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Într-o eră în care segmentul SUV-urilor compacte este mai populat ca niciodată, este aproape de necrezut că unele mărci încep abia acum drumul în această zonă foarte populară a pieței auto. Atunci când Nissan Qashqai vinde 200.000 de unități anual, iar Tiguan se apropie de aceste cifre odată cu lansarea noii generații, strategia unor branduri de a lăsa la urmă SUV-urile de clasă C pare aproape sinucigașă. Până la urmă, cui nu-i convine să vândă cu câteva zeci de mii de mașini mai mult în fiecare an doar în Europa?
Ei bine, deși fac parte din Grupul Volkswagen, deci aveau la dispoziție platforma tehnică a lui Tiguan, Seat și Skoda apar pe hartă abia la final de 2016, într-un moment în care personajele principale ale segmentului sunt deja foarte bine conturate. Și, așa cum știm cu toții, e greu să impui un erou nou într-un film în condițiile în care acesta intră în fața camerelor la jumătatea acțiunii.
Gândiți-vă doar la faptul că modele precum Kia Sportage, de exemplu, și-au făcut apariția pe piață acum nu mai puțin de 24 de ani. Și veți înțelege magnitudinea întârzierii.
Și totuși, Seat încearcă asta odată cu apariția primului său SUV pur-sânge: Ateca. Ateca este însă doar primul pas înspre această zonă, pentru că spaniolii pregătesc în 2017 noul Arona, un SUV ceva mai mic, care își propune să se lupte cu modele precum Captur, 2008 sau Juke în segmentul imediat inferior.
Ei bine, Ateca joacă o carte interesantă în segmentul SUV-urilor compacte și se prezintă ca un fel de alter ego dinamic al lui Volkswagen Tiguan. Nu e niciun secret în faptul că cele două modele împart aceeași platformă tehnică, astfel că e important de văzut câți clienți își doresc un model care împrumută atuurile mecanice ale fratelui Volkswagen, dar mizează pe un look sportiv caracteristic gamei actuale Seat.
SEAT Ateca
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Man6 Style
- Pret de pornire 17.435 €
- Pret model testat 33.440 €
Motor / Transmisie
După cum spuneam, unul dintre avantajele pe care Ateca le are în comparație cu majoritatea concurenților este legat de faptul că SUV-ul spaniol împrumută dedesubturile lui Tiguan. Iar asta înseamnă în primul rând o ofertă foarte variată la nivel de motorizări. Ai de ales între motoare diesel și pe benzină care variază între 115 și 190 CP și care pot fi combinate cu transmisii manuale sau DSG și cu tracțiune integrală sau față. Practic, ești în fața unui tablou complet în care doar bugetul și preferințele personale sunt limitele pe care le ai în configurare.
În testul Automarket a căzut la ruleta configurării o versiune care probabil va deveni cea mai populară în gama Ateca: 2.0 TDI de 150 CP cu transmisie manuală și tracțiune integrală. Mă rog, nu am miza pe faptul că integrala va bate la vânzări versiunile cu tracțiune față, pentru că piața internă ne-a demonstrat că în general clienții vor un scaun așezat mai sus, nu neapărat avantaje dinamice.
Motorul 2.0 TDI de pe Ateca este unul arhicunoscut pe piață. Iar ăsta e un mare avantaj mai ales pentru oamenii de vânzări, pentru că nu vor fi nevoiți să reia povestea dieselului de la geneză până-n prezent. Modificat după scandalul Dieselgate pentru a evita orice fel de ieșire în decor din punctul de vedere al limitelor de emisii, 2.0 TDI s-a dovedit a fi absolut perfect pentru nevoile dinamice ale unui SUV care cântărește puțin peste 1.5 tone. Seat oferă și o variantă de 190 CP a acestui motor, însă la o utilizare normală, de familie și nu numai, motorul de 150 CP este mai mult decât suficient. Plus că îți oferă avantajul unui consum mai prietenos.
Valoarea cuplului maxim nu este una de top în segment - 340 Nm - dar faptul că îl ai la dispoziție încă de la 1750 rpm reprezintă un atu în plecările în trombă de pe loc. Dacă ai trecut de 30-35 de ani și îți iei mașina pentru familie, mizează pe transmisia DSG opțională, care îți oferă un plus de confort binemeritat în diminețile aglomerate și la drum lung. Nu vei fi însă dezamăgit dacă ești adeptul controlului total al transmisiei, pentru că în cazul cutiei manuale cu șase trepte din dotarea mașinii de test am avut un aliat în depășiri. Foarte ușor de utilizat, fără sincope, onctuoasă în utilizare și fără neajunsuri mecanice vizibile, transmisia pe care o pune la dispoziție Volkswagen va fi pe placul celor care nu vor să treacă la DSG.
La nivel sonor, dieselul de sub capotă își face simțită prezența la peste 2500-3000 de ture atunci când ceri brusc multă putere, însă e bine izolat la utilizarea normală.
Consum
Segmentul SUV-urilor compacte este mai mult decât bine reprezentat în zona motorizărilor diesel de 150 de cai putere. În principiu, toate mărcile care contează au o mașină în această zonă, chit că în cazul unor modele precum Hyundai Tucson, noul Peugeot 3008, Toyota RAV4 sau Ssangyong Korando nu avem integrală la acest nivel de putere nici măcar între elementele opționale contracost.
Curios este faptul că liderul segmentului, Nissan Qashqai, nu urcă în zona motorizărilor diesel decât până la 130 CP. Nu pare că ar avea însă vreo problemă reală la nivel de vânzări din cauza asta.
Una peste alta, Seat Ateca 2.0 TDI de 150 CP cu manuală și integrală afișează un consum mediu mixt de 5.0 litri/100 km, cu o valoare extraurbană care coboară până la 4.6 litri și cu un consum urban mediu de 5.8 litri. Asta dacă ne luăm după fișa tehnică, singura bază corectă de comparație de la egal la egal cu principalii săi rivali.
În cazul nostru, Ateca a urcat către 8-8.5 litri/100 km în regim urban și a afișat circa 6-6.5 litri/100 km în afara orașului, valori corecte pentru un motor diesel de 150 CP în contextul în care testul a fost realizat iarna, când sistemul de climatizare și scaunele încălzite au fost solicitate serios.
Într-o comparație umăr la umăr cu rivalii săi direcți, Ateca stă excelent. Notăm în prima fază că versiunea echivalentă de pe Tiguan consumă 5.6 litri/100 km, deci cu peste 10% mai mult. Apoi, observăm că doar un alt SUV compact cu motor asemănător și tracțiune integrală reușește o medie mixtă mai bună: Honda CR-V 1.6 diesel de 160 CP, care coboară la 4.9 litri/100 km grație unui consum urban mai scăzut. Plus Qashqai 1.6 diesel de 130 CP, care afișează 4.9 litri/100 km, dar oferă și 20 de cai în minus.
În rest, toate celelalte SUV-uri echivalente ca motorizare, transmisie și tracțiune sunt inferioare la nivel de consum, chit că "meciul" se joacă aproape, la valori care variază între 5.0 și 6.0 litri la suta de kilometri.
Chiar dacă nu sunt direct comparabile, deci nu afectează notarea la acest capitol, extindem aria de selecție și lăsăm în comparație și modele care nu au decât versiuni 4x2 pe motoarele diesel asemănătoare, Peugeot 3008 2.0 diesel de 150 CP și Toyota RAV4 2.0 diesel de 143 CP. Acestea coboară la 4.4, respectiv 4.7 iitri/100 km.
Performanţe
O bilă albă fără echivoc pentru Ateca la acest capitol. Nu există SUV compact de putere asemănătoare care să accelereze de la 0 la 100 km/h mai rapid decât modelul produs de Seat.
Cu 9.0 secunde pentru 0-100 km/h, Ateca oferă de departe cele mai bune cifre ale performanței, următorii pe listă fiind fratele Tiguan și Subaru XV 2.0 de 147 CP, ambele cu 9.3 secunde. În rest, notăm că există paradoxuri precum Hyundai Tucson, care în versiune 2.0 diesel de 185 CP, singura care vine cu integrală, accelerează de la 0 la 100 km în 9.9 secunde. Asta în condițiile în care varianta diesel de 136 CP de pe Tucson (manuală 4x2) ajunge la 10.9 secunde, o eternitate față de Ateca.
Tot pe acolo stă și Qashqai, de altfel, pentru că SUV-ul japonez își cam arată limitele la acest capitol, cu 10.9 secunde pentru 0-100 km/h.
Viteza maximă a lui Seat Ateca 2.0 TDI cu manuală și integrală este de 196 de km/h, una medie în segment. Campion este Peugeot 3008, cu 207 km/h.
Interior
Tiguan rămâne "regele" Grupului Volkswagen când vine vorba de ambianța interioară. Asta pentru că primul lucru pe care-l obervi în Ateca este legătura pe alocuri mult prea apăsată cu gama Leon. Pe de o parte e normal, pentru că e vorba de un sentiment de familie pe care compactele Seat trebuie să îl aibă, însă atunci când intri în Tiguan și în Ateca te lovești de două mașini care la nivel de calitate percepută sunt evident la niveluri diferite. Avantaj Tiguan.
Ăsta nu e însă un mare dezavantaj la nivel de segment, pentru că Ateca se ridică lejer la nivelul lui Qashqai și chiar peste acesta atunci când vine vorba de ambianță și materiale.
Niciun SUV nu reușește însă să ajungă la nivelul spectaculos pe care-l atinge noul Peugeot 3008, care pe lângă "matematica" de altfel corectă din mașinile Grupului Volkswagen pare un soi de navă spațială cu accente premium.
Să ne înțelegem: având în vedere că mașina testată era dotată cu vârful absolut la nivel de dotări în gama Seat - nivelul Xcellence - la care au fost adăugate alte câteva opționale, din Ateca nu a lipsit nimic esențial. Display-ul de 8 inch cu navigație e la locul lui, scaunele sport cu tapițerie Alcantara s-au integrat excelent din peisaj, iar elementele tehnologice au fost și ele integrate corect în pachet. Doar că, oarecum ironic pentru un brand care se prezenta pe sine însuși acum ceva vreme ca un stindard al emoției într-un grup german, din interiorul lui Ateca lipsește culoarea, bucuria, relaxarea.
Ești într-o mașină care se achită simplu și corect de sarcini, dar care încearcă prea puțin să fie degajată, să se îndepărteze de linia impusă de "părintele" său.
Dacă treci peste acest aspect și-ți vei cumpăra Ateca pentru familie, află că pe bancheta din spate stau relaxați doi pasageri adulți, al treilea urmând să atenteze însă la spațiul lateral al celorlalți. Un minus față de Tiguan este faptul că SUV-ul spaniol nu a moștenit și scaunele spate multireglabile ale fratelui său, mizând pe o banchetă clasică rabatabilă 60/40.
La capitolul portbagaj, Ateca se află în zona medie-inferioară a segmentului, cu 485 de litri disponibili. Tiguan oferă 615 litri, fiind vârf la acest capitol, însă Qashqai stă ceva mai prost, cu 430 de litri.
Preţ de achiziţie
Până la apariția prețurilor lui Skoda Kodiaq, fratele de platformă al lui Tiguan și Ateca, SUV-ul semnat de Seat este cel mai accesibil din familie. La o primă vedere, logica Grupului Volkswagen a fost una corectă și absolut normală: liderul segmentului este Nissan Qashqai, iar pentru că Tiguan nu putea coborî ca preț sub rivalul său direct, Ateca este oferit ca alternativă mai accesibilă.
În comparație directă cu rivalii din segment cu motorizări comparabile și echipări de top, Ateca stă foarte bine. O mașină precum cea testată de noi (2.0 TDI 4x4 manuală în echipare Xcellence) este disponibilă în showroom-uri pentru 28.800 de euro. Este un preț foarte bun în condițiile în care un Qashqai echivalent, dar cu 130 CP, trece de 30.000 de euro, iar fratele Tiguan urcă la 31.600 de euro.
Se poate însă și mai mult: Toyota RAV4 (chit că are doar 4x2 pe diesel) în echipare superioară costă 34.700 de euro, iar Honda CR-V apare ca o alternativă ușor exagerată, pentru că un 1.6 diesel de 160 CP manual în echipare Executive costă cu 10.000 de euro în plus față de Ateca.
Există însă și variante mai ieftine decât Ateca, dacă vreți să vă orientați spre un SUV de dimensiuni asemănătoare cu echipare echivalentă. Ssangyong Korando și Kia Sportage sunt cele mai accesibile SUV-uri compacte, modelul oferit de Kia așezându-se cu 3500 de euro mai jos decât Seat Ateca.
Notăm și curiozități precum prețul unui Peugeot 3008 cu motorizare și echipare echivalentă, care vine fără 4x4, dar cu un preț superior: 29.200 de euro. O variantă interesantă este însă Mazda CX-5, care este disponibilă la 31.200 (deci sub Tiguan) în condițiile în care vorbim de un 2.0 diesel de 150 CP în echipare de top Takumi și cu integrală.
În cazul mașinii noastre, s-au adăugat opționale de aproape 5000 de euro care au dus prețul final de dealer la 33.400 de euro.
Siguranţă
EuroNCAP a anunțat undeva prin vara anului trecut rezultatele testelor de siguranță ale SUV-ului spaniol, iar acestea au fost excelente. În contextul în care Ateca a fost supus crash-testelor EuroNCAP în varianta lor cea mai dură de până acum, echivalentă anului 2016, SUV-ul compact a reușit nu doar cinci stele la general, ci și punctaje excelente la categoriile de notare. De exemplu, Seat Ateca a adunat 93% din totalul posibil al punctelor la categoria Protecția Pasagerilor Adulți și 84% la categoria Protecția Copiilor, mizând chiar pe un punctaj excelent la o categoria Protecția Pietonilor: 71%.
La nivel de sisteme de siguranță, Ateca nu duce lipsă de ultimele pachete dezvoltate de Grupul Volkswagen. De la Traffic Jam Assist - sistem care preia controlul mașinii în diminețile și serile aglomerate, pentru ca tu să nu mai fii nevoit să schimbi pozița cutiei DSG și să apeși obositor pedalele, până la frânarea automată de urgență, senzori de unghi mort și nu numai.
Ţinută de drum
Ateca este un model construit pe platforma lui Tiguan, deci nu trebuie să fii surprins dacă vei regăsi parte din ADN-ul modelului Volkswagen în comportamentul dinamic al SUV-ului spaniol. O parte serioasă, chiar.
Totuși, trebuie să notăm faptul că Seat Ateca este ceva mai agresiv la nivelul setării suspensiilor, chestiune care se traduce printr-o ținută de drum în general mai sportivă, mai puțin aplecată spre confortul absolut al pasagerilor. Iar asta nu este deloc rău, pentru că Ateca se ridică la nivelul designului exterior agresiv și al imaginii dinamice pe care încearcă s-o proiecteze pe piață.
Partea bună este că Ateca oferă un sistem numit Driving Experience cu ajutorul căruia cel de la volan poate să-și personalizeze mașina după nevoi și gusturi. Principalele setări, în ordinea numerelor de pe tricou și a comportamentului dinamic, sunt Eco, Normal și Sport, Ateca oferind în plus un mod Individual în care șoferii nemulțumiți își pot "construi" propria mașină. Mai mult, cei care mizează pe versiunile 4x4 au în plus opțiunile Snow și Offroad, iar primul ar fi trebuit să fie aur curat în ultimele zile în sud-estul României
Direcția electromecanică a lui Seat Ateca este exactă și corectă, fiind foarte plăcută atât la utilizarea de zi cu zi în oraș, cât și atunci când ceri mai mult decât o faci în mod normal de la un SUV compact.
Vizibilitate
Unghiurile "ascuțite" care transformă Ateca într-o mașină agresivă la nivelul designului exterior își taie partea leului când vine vorba de vizibilitate. Nu există probleme majore care să-ți dea bătăi de cap (mai ales că Seat își dotează mașina cu senzori și camere care-ți fac viața mai ușoară în oraș), însă manevrele pe rază redusă dn parcările aglomerate îți vor cere atenție în zona stâlpului parbrizului stânga și în partea lunetei, acolo unde se nasc câteva puncte oarbe.
În general, însă, Ateca se încadrează corect în liniile segmentului compact, acolo unde mașinile sunt cumpărate în defavoarea hatchback-urilor tocmai pentru poziția înaltă la condus, un avantaj din ce în ce mai apreciat în contextul traficului haotic actual.
Tehnologie
Seat Ateca se ridică cu brio la nivelul epocii în care a fost lansată. Asta pentru că lista de elemente standard (în funcție de nivelul de echipare) sau cea de opțiuni îți oferă un orizont extrem de bogat atunci când vine vorba de pachetul tehnologic oferit.
Totul începe de la interior, acolo unde Ateca vine încă din echiparea de bază cu un display touchscreen. Acesta poate fi upgradat însă cu unul superior calitativ și la nivel de dimensiuni pentru a ajunge la ceea ce vedeți în fotografiile atașate acestui test. De aici se comandă toate sistemele de care dispune Ateca, implicit Apple CarPlay și Android Auto. Dacă ești fanul facilităților de tip Mirroring, te vei simți ca acasă în SUV-ul spaniol.
Apropo de simțit ca acasă, Ateca îți oferă implicit încărcare wireless a telefonului mobil, cu condiția ca acesta să fie compatibil cu această tehnologie.
Pe Ateca ai hayon electric care poate fi deschis cu piciorul cu ajutorul senzorului de sub spoilerul posterior. Ai nevoie de puțin antrenament pentru a înțelege exact unde trebuie să-ți miști piciorul, deci încearcă să te "antrenezi" pentru asta într-o parcare pustie înainte de a te lăuda în fața prietenilor cu noua ta mașină și facilitățile ei.
Farurile full-LED fac parte din oferta opțională pe Ateca, iar diferența de vizibilitate dintre un set de faruri Xenon sau Bi-Xenon și LED este atât de mare pe timp de noapte, încât vă recomand cu multă căldură acest pachet.
Dacă ai probleme cu parcarea, Seat îți oferă camere care-ți proiectează o imagine 3D a mașinii pe display-ul central. Iar dacă nici așa nu reușești să te înțelegi cu parcările înguste ale orașului, o simplă apăsare de buton face ca Ateca să-și găsească singură locul de parcare și să vireze la fel de singură în acesta.
Nu în ultimul rând, Ateca știe să citească și să-ți afișeze pe display semnele de circulație, știe să te anunțe când schimbi banda fără să semnalizezi și să-ți indice momentul în care în unghiul mort se află o altă mașină. Plus celelalte avantaje deja descrise la capitolul Siguranță.
Lipsuri? Nu sunt multe. Eventual un Head-Up Display care ar fi completat interesant oferta Seat în segmentul SUV-urilor compacte.
Design
Dacă vrei un Tiguan, dar designul noii generații ți se pare prea "americanizat", mizează cu încredere pe Ateca, o mașină pe care cei care nu sunt familiarizați cu industria auto nu ar bănui-o niciodată că are aceeași bază tehnică. Ateca este o mașină care arată nervos și care aduce o binemeritată doză de agresivitate într-o zonă a SUV-urilor compacte care în general mizează pe un look cuminte care să-i mulțumească pe cei mulți.
Cu luminile sale LED pe care le recunoști imediat pe stradă pe timp de zi sau noapte, cu profilul său plonjat și cu jantele opționale de 19 inch care costă 750 de euro, Ateca este pentru SUV-urile compacte ceea ce Leon este pentru hatchback-uri: o alternativă ceva mai agresivă la o lumă rotundă.
Și bine face.
Ne-a placut
- Performanțe de vârf
- Design exterior
- Oferta complexă de motorizări
- Pachet tehnologic bogat
- Preț bun în segment
Nu ne-a placut
- Interior plictisitor pe alocuri
- Unele materiale din habitaclu
- Portbagaj modest în segment
- Zone cu vizibilitate scăzută
Date tehnice - SEAT Ateca 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Man6 Style | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre SEAT
-
Reprezentanții Seat au confirmat, pentru presa britanică, eliminarea modelului Tarraco din portofoliu. Acesta îi va face loc noului Cupra Terramar. (Joi, 18 Iulie)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul Leon. Pe listă regăsim și două motorizări noi, inclusiv o versiune PHEV cu 204 CP și autonomie electrică de peste 100 de km. (Marti, 14 Mai)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță o ediție aniversară pentru cel mai celebru model al său: Ibiza. Denumită sugestiv Ibiza Anniversary Limited Edition, aceasta va fi disponibilă începând cu primul trimestru al anului. (Joi, 11 Ianuarie)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță că a comercializat 1 milion de SUV-uri în ultimii 6 ani. Mașina aniversară este un Seat Arona. (Marti, 18 Octombrie 2022)
-
Specialiștii Euro NCAP au încheiat o nouă sesiune de teste de siguranță, în cadrul căreia au testat nu mai puțin de 10 modele noi. 8 dintre ele au luat punctajul maxim de 5 stele, inclusiv crossover-ul electric chinezesc BYD Atto 3. (Miercuri, 12 Octombrie 2022)
Doresc sa alfu daca va fi testata si varianta de top (2.0 cu 190cp, DSG si cel mai important cu 0-100 in 7-7.5s).
Consumul real ,in oras, pare putin cam mare - fata de cele specificate de producator - la o masina diesel din 2017 .
Nu gasesc destule informatii legate de fiabilitate , in cazul in care as dori sa achizitionez o masina noua in viitor , cu toate review-urile pozitive si nr-ul mare de vanzari pe 2016 de la Seat , as cam evita orice autovehicul despre care nu gasesc ceva detalii minime legate de fiabilitate.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ca fapt divers, detin un Nissan D21 , are 1.9 tone , motor 2.5 diesel (simplu) din prima generatie de diesel'uri (1987) si pot spune ca masina nu sare cu consumul de 8 L in oras(Baia Mare) iarna.
Deci , lasa de dorit noile motorizari diesel , mai ales pt o masina de zi cu zi in trafic cu 20-65 kp/h in 90% din timpul petrecut la volan.
Multumesc.
Consum:
Paradoxal, însă, liderul segmentului, Nissan Qashqai
Performanţe:
În rest, notăm că există paradoxuri precum Hyundai Tucson
Interior:
Doar că, oarecum paradoxal pentru un brand care se prezenta pe sine însuși...
:)))
Sunt 340. Typo. Toate celelalte informații rămân valabile. Mulțumesc.
http://www.automarket.ro/masini-noi/seat/ateca-3785/
Typo...
O masina corecta si o alternativa buna la Qashqai sau Sportage. Personal prefer 3008 in clasa respectiva :-)
...Desi primul Sportage (bazat pe platforma Mazda Bongo / Ford Econovan a vremii si montat la Karmann in Germania pt. Europa) a avut un succes comercial minor comparativ cu japoneza.
In fine, avalansa actuala de SUV-uri nu-mi pare deloc justificata "practic" de procentul redus al celor care ies de pe sosele realmente (de unde si preponderentza versiunilor 2WD).
...Dar asta-i lumea actuala, in care marketingul a reusit sa convinga deja o majoritate ca "privitul de sus" al celorlalti e cel mai important scop in viatza.
Alt avantaj al SUV-urilor nici nu vad de fapt - vb. evident de lumea cu apa calda, buda-n casa si asfalt ca-n palma, fiindca in lumea a treia nu strica nici o garda la sol majorata.
Strict ontopic, Ateca-mi pare la fel de OK ca o... Skoda SUV-izata, dar si la fel de surprinzator devenita Number One in gama SEAT.
Despre fiabilitate vorbim peste minim 5 ani. Nu există discuții de fiabilitate pe o mașină lansată ieri. Încercăm să facem rost de versiunea de motorizare de top și publicăm test dacă există în parcul dedicat presei.
@costel
Pe Qashqai l-am introdus în discuție, deși are doar 130 de cai, pentru că e liderul segmentului în Europa. În cazul lui Kadjar așteptăm o versiune de 150-160 CP pentru a intra în calcul într-o comparație corectă. Pentru statistică, însă, un Kadjar 1.6 diesel 130 CP cu 4x4 și manuală în echiparea de top Intens costă cu 2000 de euro mai puțin decât echivalentul de 150 CP de pe Ateca.
@S
Pare paradoxal, dar am reformulat în două dintre fraze :) Thanks.
Una peste alta cred ca ca exista alternativa extrem de buna , un exemplu fiind kia sportage: fiabilitate buna, preturi mai mici si garantie mult mai mare.
- o anticipare mai buna a traficului (vezi "de departe" daca e vreun blocaj pe una din benzile de circulatie)
- vizibilitate buna atunci cand iesi de pe strazi secundare si tre sa cedezi trecerea. Sincer, zilele astea in Bucuresti, cu mormanele de zapada de la fiecare colt de strada/intersectie ies pur si simplu "in orb" cu jumate de masina (clasa compacta) ca sa vad daca vine ceva.
- la drumuri cu mazga/ploaie, nu mai iei in fata toata mizeria aruncata de altii, parbrizul necesita spalare mult mai rar.
Astea le-am observat in calitate de pasager si sincer nu prea te gandesti la ele pana ce nu mergi cu o astfel de masina.
Mai e desigur garda la sol mai mare care te poate ajuta sa nu ramai "pe burta" pe strazile prost dezapezite de la noi sau sa ajungi fara emotii la o cabana de la munte (chiar anul trecut de revelion am avut prieteni care nu au putut sa mearga cu masina lor - o Honda Civic - undeva in Apuseni, drumuri unde o berlina normala nu a avea nici o pb).
Ah, si inca un avantaj: cu un SUV compact poti avea un portbagaj mai mare, dar in acelasi timp pastrand o amprenta la sol cat a unei masini din clasa C. Asta mai ales pt cei ce nu vor break din cauza lungimii.
La cum se vând SUV-urile o să ajungem să avem aproape toți SUV-uri și multe din aceste avantaje se vor anula pentru că vom fi cam toți la aceeași înălțime :) După aceea, probabil vor face altele și mai înalte până ajungem la Monster Truck-uri.
Ăştia ca tine, care vreţi să priviti traficul de sus, ca pasageri, mai bine mergeti cu transportu' în comun!
Ceilalţi, care vreţi să priviţi traficul de sus, ca şoferi, mai bine vă luaţi o dubă. Are avantaje infinite faţă de un aro d-ăsta (de oraş).
Lasă-ne!
Jetu-l ai de la ardei iute nu de la portbagaju' ami.cucului!
Las-o ma uşor cu me4xic că toxic.
Nu exista diesel de 2.0 pe Mazda CX-5.