Drivetest Rolls-Royce Wraith

6.6 Benzina 624CP Aut8
Rolls-Royce Wraith zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 24.06.2016
Liniștea unui Brexit

Era un sunet șoptit care mă bântuia încă de când am aflat că Strigoiul a trecut granițele țării. Un mormăit sinistru, venit tocmai din Țara Galilor, pe care îl auzi de obicei atunci când cineva se stinge. De aici și numele: Wraith înseamnă strigoi.

Un strigoi care bântuie întreaga Anglie de câțiva ani încoace și care le șoptește tuturor că haosul Uniunii nu se potrivește cu elita britanică. Iar Wraith, un gentleman al limuzinelor din toată lumea, este aici să demonstreze asta.

Șoaptele se aud atunci când un galez, un scoțian, un irlandez sau un englez moare departe de casă. Iar Wraith este tare departe de Regatul Unit. Mormăitul răsuna obsesiv și mă împingea către el. A încetat să se mai audă abia atunci când am urcat în Wraith și am închis portiera. De fapt, totul a încetat să se mai audă din acel moment.

Oare toți englezii au încetat să mai audă șoaptele în dimineața aceasta, când au aflat că se vor izola de haosul european?

Îmi este însă foarte clar că liniștea britanică pură se găsește în interiorul lui Wraith, acolo unde mintea se limpezește, grijile dispar și sunetele nu se mai aud. E o liniște de început de lume. De parcă toată esența Regatului Unit a fost capsulată în interiorul lui Wraith și definită simplu: ”Noi, englezii, vrem să ne izolăm de hărmălaia europeană.”

Rolls-Royce Wraith
6.6 Benzina 624CP Aut8

  • Pret de pornire n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Liniștea poate fi spartă doar de zăngănitul metalic al motorului V12. Se aude prelung, urmat apoi de un sunet discret, pe care abia dacă-l percepi. Ai vrea să-ți încordezi timpanul, dar este suficient să apeși puțin mai tare accelerația, pentru ca monstrul ascuns dincolo de planșa de bord să mârâie amenințător.

Este momentul în care te desparți de liniște și te pregătești să fii posedat. Vrei să te lași pradă celor 624 de cai putere, asemeni unui pui de găină, smuls de la sol de ghearele unui uliu. Iar ghearele încep să ți se lase ușor pe șira spinării imediat ce descoperi cei 800 de Nm. Fiorul ține între 1500 și 5500 de rotații, adică suficient cât să te bucuri de o transpirație rece pe care ai simțit-o ultima dată pe circuit.

Toată nebunia asta se petrece în liniște, dar există și posibilitatea de a-ți mângâia timpanele cu sunetul obscen al motorului de 6.6 litri. Un motor despre care le vei povesti nepoților peste 30 de ani, atunci când 12 cilindri se vor mai găsi doar la muzeu.

Bruta este ținută în frâu cu ajutorul unei cutii automate ZF cu opt trepte, semn că până și aici tehnologia își bagă coada. Transmisia are un mod de rulare normal, în care totul se petrece pe nesimțite, iar rularea decurge în liniște deplină. Există însă și un mod Low, care îți aduce la timpane gemetele desuete ale motorului pe benzină și un puseu de adrenalină care derulează totul cu repeziciune.

Spuneam că tehnologia își bagă coada în această poveste romanțată pentru că Wraith a fost prima mașină de serie care a adoptat o transmisie automată conectată la sistemul de navigație. Aceasta citește drumul și selectează treapta de viteză potrivită.

Consum

Ar fi o blasfemie să întrebi un strigoi ce mănâncă la prânz. El se hrănește cu visele tale. Iar atunci când nu poți să dormi și te urci la volan, cam cu 15 litri/100 de kilometri în mediul extraurban.

Media de consum este de 14.3 litri/100 de kilometri, adică insesizabil mai puțin decât cei 14.6 litri ai lui Bentley Continental GT Speed. De parcă s-ar uita cineva la cifrele astea.

Performanţe

Wraith e cel mai puternic și mai rapid spirit care a ieșit de pe linia de producție a uzinei din Goodwood. Prin urmare, cu pedala la fund vei putea să derulezi decorul de la 0 la 100 de km/h în doar 4.6 secunde.

Este un timp fantastic pentru o mașină care cântărește peste 2.5 tone, însă nu suficient pentru a-l bate pe Continental GT Speed, care are aceeași putere, dar ajunge la 100 de km/h în 4.2 secunde.

Unde mai pui că viteza acestuia este de 331 de km/j, iar Wraith este limitat de părintele BMW la numai 250 de km/h.

Interior

Portiera masivă de aproape doi metri îți deschide calea către o altă lume. E ca un tezaur pe care îl dezgropi o dată la 1000 de ani. O grămadă imensă de galbeni în care îți vine să înoți ca unchiul Scrooge în celebrele desenele animate.

Nimic nu seamănă cu o mașină convențională. De obicei găsești indicii care te trimit cu gândul la eficientizarea costurilor și folosirea unor elemente comune, cum sunt butoanele de Audi Q7 pe volanul lui Bentley Bentayga.

Aici însă, Hansel și Gretel ar umbla buimaci după semnele care leagă Rolls Royce de părintele lor ceva mai accesibil, BMW. Poate doar suportul pentru conectarea telefonului, ascuns în cotieră, plafoniera care semăna cu cea a Mini-ului Automarket, afișajul navigației și al sistemului Head-Up Display.

Apoi, de la Hansel și Gretel ne așezăm ușor pe covorul fermecat al lui Aladin. Sunt patru covorașe din lână fină în care te afunzi. Abia reziști tentației de a te descălța pentru a fi mângâiat în talpă. Să zicem că reziști, însă pielea care îmbracă scaunele și bordul te va convinge să pipăi obsesiv tot habitaclul. Potrivit Rolls Royce, este cea mai fină piele oferită vreodată pe o mașină. Iar momentul în care o simți, înțelegi că tot ceea ce ai întâlnit până atunci nu a fost decât un surogat artificial, fără vreo legătură cu pielea adevărată.

Tot la capitolul materiale rare, ar mai fi și bucata de cristal șlefuită manual, dincolo de care stă logo-ul Rolls Royce gravat pe butonul iDrive. Deci încă o urmă subtilă de înrudire cu BMW.

Dincolo de volan găsești un instrumentar de bord clasic și un indicator al puterii folosite. Te vei reîndrăgosti de lucrurile simple și îi vei urî pe cei care au inventat computerele de bord color sau Virtual Cockpit-ul Grupului Volkswagen.

Ergonomia va fi greu de descifrat la început. Ai nevoie de timp pentru ca ochii tăi să se obișnuiască cu abundența cromului, a lemnului și a multitudinii de butoane. Până și rotițele climatizării sunt clasice și nu există urmă de grade sau afișaj digital.

Spațiul interior este suficient. Nici nu ar avea cum să fie altfel, având în vedere că vorbim despre o mașină care măsoară 5.3 metri lungime. Chiar și pe locurile din spate există suficient spațiu la nivelul picioarelor. Poate doar acoperișul plonjat să le facă probleme celor mai înalți. Portbagajul este generos, are 470 de litri, însă gura de încărcare nu este atât de mare. Comparat cu portbagajul lui Continental GT Speed, în Wraith vor intra cu siguranță mai multe valize Louis Vuitton.

Preţ de achiziţie

Intrăm într-o nebuloasă. Un teren mlăștinos, deasupra căruia planează mereu ceața. Ai acces doar dacă ești pregătit financiar, pentru că te vei rătăci printre culori, materiale, piele și lână. Prețurile pentru un Wraith pornesc de la aproape 270.000 de euro, dar trebuie să privești departe.

Comparat cu un Bentley Continental GT Speed, care pleacă de la 225.000 de euro, Wraith pare că joacă în altă ligă.

Siguranţă

Imediat ce te urci la volan, Wraith îți strecoară în suflet un sentiment de autosuficiență, de blazare, de încredere. E ca și cum nimic nu te poate atinge. Prin urmare, nivelul de siguranță pe care îl oferă Rolls Royce Wraith este subînțeles, dar niciodată demonstrat de către EuroNCAP. Mașina costă prea mult pentru a fi izbită de pereții de beton.

Paradoxal, încredințezi viața ta și a celorlalți pasageri unui strigoi, care promite să justifice sutele de mii de euro pe care i-ai plătit pentru el.

Ţinută de drum

Mulți se întreabă de ce trebuie să plătești pentru un Rolls Royce cam cât plătești pentru un avion. Asta pentru că britanicii au expertiză în ambele domenii și îți pot pune la dispoziție o mașină avion.

Sună profan și neprofesionist. Însă, Wraith dovedește că poate pluti pe șosele cu ușurința unui avion deasupra plafonului de nori pufoși. Ești separat complet de ce se întâmplă sub tine.

Cum era de așteptat, și direcția refuză să îți ofere vreun feedback. Este însă extrem de bine asistată și abia dacă trebuie să miști vreun deget atunci când faci manevre complicate prin oraș.

Pe lângă confort, Wraith oferă și ceva mai multă sportivitate decât frații săi. În fond vorbim despre cel mai puternic Rolls al momentului. Simțurile strigoiului se ascut pe măsură ce brăzdați aerul cu o viteză mai mare. Nu știu cât de bine zboară fantomele, însă cea pe care am încălecat vreme de câteva ore s-a descurcat fantastic.

Poate doar masa de peste 2.5 tone să vă aducă aminte că mașina asta n-a fost concepută pentru abuzuri. Inerția este mare pe viraje, iar ruliul pronunțat. Însă cui îi pasă.

Am înțeles că strigoii știu să ardă și anvelope dacă îi scapi de lanțurile sistemelor electronice. Noi n-am avut suficient timp să dezlegăm misterul acesta.

Vizibilitate

Wraith e o mașină mare. Simți asta vreo 15 minute de la momentul în care ai urcat la volan. Începi apoi să te obișnuiești și să înțelegi că mașina asta poate fi condusă zi de zi. E un coupe ceva mai mare decât un Seria 7. Ai oglinzi generoase, un sistem de camere care vede stânga și dreapta atunci când ieși de pe o străduță îngustă.

Principalele probleme? Păi luneta este cam îngustă, iar montanții sunt giganți. În plus, oglinda laterală montată pe ușă creează și mai multe probleme de vizibilitate în acel unghi.

Tehnologie

La capitolul tehnologie, strigoiul a avut grijă să fure cam tot ce a putut de la părintele BMW. De la un Head-Up Display excelent, până la deja celebrul sistem multimedia. Am apreciat că oamenii au redesenat până și meniul acestuia din urmă. Excepție face afișajul navigației, similar cu cel de pe modelele BMW.

Cheia grea pe care o ții tot timpul în buzunar deschide Wraith și fără să apeși pe buton, iar pornirea se face fără ea.

Închiderea electrică a ușilor, acționarea electrică a portbagajului, umbrelele ascunse în portiere, scaunele încălzite și ventilate sunt doar câteva detalii tehnologice care îți vor face viața mai frumoasă la bordul unui Wraith. De parcă ar fi putut fi altfel.

Design

Spuneam în urmă cu câțiva ani, atunci când conduceam pentru prima dată BMW Seria 6 Gran Coupe, că m-am simțit mereu privit. Am asemănat senzația cu o plimbare prin centrul Bucureștiului alături de Hagi.

În cazul lui Rolls Royce e ca și cum aș fi ieșit pe stradă alături de Barack Obama. Magnetismul acestei mașini este dincolo de cuvinte. E cel mai potrivit moment să spui că toți se uită de parcă ar fi văzut o fantomă.

Au văzut un strigoi, iar momentele în care el decide să se lase admirat sunt atât de rare precum momentele în care o cometă poate fi văzută cu ochiul liber de pe Terra. Aparițiameteorică îți ștanțează retina și o să îți amintești mereu de ziua aceea toridă în care mergeai spre birou și ai văzut un Rolls Royce.

Nu ne-a placut

  • Gura de încărcare a portbagajului
  • Vizibilitatea obturată de oglinzile laterale
Date tehnice - Rolls-Royce Wraith 6.6 Benzina 624CP Aut8
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
6592
Lungime mm
5285
Putere maxima CP (rpm)
624 (5600)
Latime mm
1947
Cuplu maxim Nm (rpm)
800 (1500)
Inaltime mm
1507
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
2435
Acceleratie 0-100 km/h s
4.6
Ampatament mm
3112
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
83
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
470
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Rolls-Royce Wraith

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (15)

  • Ceva deosebit. Imi place dar daca ar fi sa imi cumpar un Rolls, acela ar fi Phantom EWB cu partitie ! Dar toata gama Rolls e speciala....pacat ca le distrugi pe drumurile din Romania in maxim 3 ani. Astea sunt masini de tari civilizate.....
    15 9
  • Asta-i cel mai homosexual review pe care l-am citit in viata mea.
    28 16
  • Pacat de proportiile dizgratioase (din cauza consolei spate prea lungi cu 20-25 cm), ca altfel ar fi fost un "fastback" reusit.
    ...Si, evident, mi-as fi cumparat 3-4 bucati de BMW d-asta balenoid - ca sa mi le asortez la costume, clar. :-)))

    (Serios acu', la noi ar fi cel mai potrivit unu-n dungi, asortat la zeghe, ca nu stiu cati dintre viitorii proprietari vor fi MUNCIT aia 300.000 euro azvirliti tot p-o cutie din tabla-n definitiv.).)
    37 6
  • O fi el linistit Rolls -ul, insa, pentru piata auto europeana, Brexistul nu se anunta absolut deloc un eveniment aducator de liniste. Daca pentru un doritor de Bentley, de Jaguar, de Aston Martin sau de Rolls, cateva mii de euro adaugate la pretul masinilor cu titlul de taxe vamale, s-ar putea sa nu cantareasca prea mult in ceea ce priveste eventuala optiune pentru unul dintre modelele respective, daca ne referim la Mini, la Honda sau la Toyota, o crestere de pret datorata acestor taxe ar putea determina potentialul cumparator sa opteze pentru o masina produsa in UE, scutita de taxe. Prin urmare, radem noi, radem, dar purcica-i moarta-n cotet....
    25 3
  • Albastru
    No Comment ,nu e o masina pentru cei rupti in cu...r
    20 3
  • Nu conteaza ca nu mi-a placut niciodata un interior de Rolls Royce. Nu conteaza ca le vezi la fel de rar pe strazi ca si raritatea de a intalni vreodata un gentleman adevarat, cu sange albastru din tata in fiu. Nu conteaza ca unele modele de-a lungul istoriei au fost chiar ciudate ca design exterior.

    Ceea ce pentru mine masina asta reuseste intotdeauna este sa se impuna si sa impuna respect. Indiferent ca e vorba de familia regala, sau de un bivol care ordona din spate soferului sa intre in plin in muncitorii care fac greva la poarta fabricii, Rolls a fost si va fi mereu un automobil pe care nu-l poti ignora.

    Din 2000 incoace, au reusit un design exterior deosebit, cu toate ca interioarele m-au lasat rece. La Wraith interiorul s-a modernizat, desi isi pastreaza amprenta speciala, dar spatele masinii a dupa parerea mea e disproportionat. Oricum, un automobil special, pentru oameni cu adevarat speciali.

    In orice scoala, exista elevi galagiosi sau linistiti, mai destepti sau mai putin destepti, mai frumosi sau mai putin, etc care formeaza grosul populatiei. Intre ei o sa gasesti mereu cativa care provin din familii instarite sau educate si copii lor poarta firesc amprenta genetica a parintilor, Foarte rar insa poti sa dai de un copil care e linistit, invata bine, este manierat dar ... care nu se amesteca decat foarte rar cu plebea. Adesea poate sa-ti para un copil banal, dar cu care atunci cand incepi sa vorbesti, are acel ceva intangibil, acea maturitate si siguranta de sine care nu se lauda si nu face zgomot inutil. Apoi intr-o zi vezi ca de fapt copilul ala exceleaza la un sport anume, ca invata brici si are cunostinte mult peste nivelul varstei lui.

    Apoi afli ca dadaca mexicana care il ingrijeste de cand era in fasa are un doctorat si un salariu de 6 cifre. Iar taica-su, bineinteles are yaht, avion privat si Rolls Royce. Cu sofer :)
    10 10
  • P.S.; pe computerul de biord se citeste o medie de 24,6 l/100 km... si nu doar 14,3.
    21 1
  • Are scris AIRBAG și goarna pe volan la fel ca la mașinuța mea ceea ce m-a făcut să mă simt foarte foarte bine.
    4 3
  • pt pasionatii marcii, un film comedie dedicat farmecului discret al burgheziei :"rolls royce ul galben"
    http://m.cinemagia.ro/filme/the-yellow-rolls-royce-rolls-royce-ul-galben-4719/
    5 0
  • Cine mai cumpara acum masini englezesti sau facite in anglia?? Faliment sa scrie pe ei!
    1 8
  • Calingura
    Si dacă ar fi un review homosexual, care ar fi problema?
    Automarket este printre putinele publicații unde conținutul poate fi citit ca beletristica, de plăcere.

    Păcat doar ca cei mai nou veniți in redacție au un stil mai scandalos si le lipsește finetea. Sunt însă convins ca vor învață si ei sa compună texte "homosexuale".

    (Mașina este urâta cu draci in interior. Dar impun un respect greu de egalat. In plus cred ca te obliga sa fii si tu mai gentleman, mai spalat, mai tolerant)
    4 3
  • @Sandu
    Tu plange te de mila ta ca in faliment o sa fii tu. Ei o vor duce bine doar daca vand numai in Emirate....nu mai pun ca nu fac fata vanzarilor peste tot in lume mai ales in Olanda, Germania si alte tari unde oamenii vor masini de calitate !
    1 1
  • Stefan
    Nu mi se pare normal Automarket sa dati 5 stele pe consum, ca de lumea nu cumpara asa ceva uitandu-se la consum. La fel cum poate avea 5 stele la lux, poate avea si 2 stele la consum, pentru ca adevrul e ca sa fim corecti consuma mult. Fiecare masina are bubele ei. Daca cumva va aparea o masina care sa indeplineasca toate criteriile lui Rolls Royce si va avea cu adevarat si un consum mic, ce rating ii veti da ? Maxim, de 5 stele presupun, dar cum va iesi el in evidenta fata de cel cu consum slab. Nu-mi place cum a fost punctat acest review, un pic prea ridicat in slavi. Ar trebui sa aiba punctaj mic la Cost si la Consum, sa fim sinceri asta e adevarul, astea sunt bubele sale, in rest nimic de comentat o adevarata opera de arta !
    7 1
  • @Stefan
    Aici nu e vb de punctaj maxim pt. ca ai un consum de 4 % si restu masinilor mai mare. E vb ca pt. o masina cu un motor asa de mare si o greutate enorma consuma 15 % ceea ce e ok. Se da punctaj maxim in raport cu cilindreea si greutatea masinii. Poate primi doua stele si o masina cu motor de 1 litru care consuma 8 dar si o masina ca asta care consuma 15. Intelegi ?
    0 3
  • Replay pt. @Scorpionul.negru:
    Pe computerul de bord se citeste o medie de 24,6 l/100 km... si nu doar 14,3 !!!
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru