Drivetest Renault Megane Sedan

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens
Renault Megane Sedan zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 11.10.2016
Echilibru

Atunci când a întins o sârmă între cele două turnuri gemene din New York, Phillipe Pettit, omul care a inspirat filmul Man on Wire, a avut nevoie și de o prăjină. O prăjină care i-a asigurat echilibrul și fără de care nu ar fi reușit, probabil, traversarea care a intrat în istorie.

Pentru a menține echilibrul între investiții considerabile și succesul comercial din segmentul compact, Renault avea nevoie de ajutor. Iar el ar urma să vină de la noul Renault Megane Sedan, varianta de caroserie capabilă să ofere un avans tehnologic impresionant într-un segment care până ieri se adresa doar celor aflați în căutarea unei mașini de buget.

Am mers la Varșovia să vedem cum revoluționează Renault segmentul berlinelor compacte și să vedem dacă Megane Sedan miroase a succes.

Renault Megane Sedan
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens

  • Pret de pornire 14.800 €
  • Pret model testat 20.400 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Lista de motorizări pusă la dispoziție a inclus și dieselul de 130 de cai putere, cea mai puternică soluție de propulsie din gama berlinei.

Motorul de 1.6 litri dCi este o cunoștință mai veche pentru toți cei familiarizați cu gama Renault. Nu are o antifonare excelentă, dar se mișcă bine indiferent de regimul de rulare la care îl supui. Este elastic și pune pe tavă resurse suficiente chiar și atunci când rulați cu viteză ceva mai mare pe autostradă.

Cuplul motor ajunge la 320 de Nm și se resimte destul de devreme, de la 1750 de rotații. Este cel mai bun aliat al celui de volan în depășiri riscante, plecări rapide de pe loc și alte acte de bravură. Acte însoțite adesea de o rupere constantă a aderenței pe puntea față. Dar despre asta vorbim la capitolul ținută de drum.

Motorul de 1.6 litri este asociat unei transmisii manuale cu șase trepte, care a devenit ceva mai precisă decât în cazul vechiului Fluence. Timoneria sa rămâne însă una destul de lungă.

Consum

Am probat calitățile dieselului Renault pe o serie de drumuri extraurbane și autostrăzi din jurul Varșoviei. Am prins însă și câteva semafoare pe șoselele mărginașe ale capitalei Poloniei.

Ajutați pe alocuri și de un sistem start-stop care repornește cu o ușoară vibrație, am obținut un consum de 5.2 litri/100 de kilometri.

În fișa oficială, Megane Sedan promite 4.0 litri/100 de km și este astfel mai economic decât Volkswagen Jetta 2.0 TDI de 150 de cai, decât Skoda Rapid (1.6 TDI 115 CP), Hyundai Elantra (1.6 CRDi 136 cp), Ford Focus (1.5 TDCi 120 CP) și Fiat Tipo (1.6 Multijet 120 cp). Sunt însă și opțiuni ceva mai economice, cum sunt Mazda3 Sedan, Seat Toledo și Opel Insignia.

Performanţe

Vechiul Fluence nu era privit ca atletul segmentului. Noul Renault Megane Sedan încearcă să îmbunătățească această reputație, însă nu reușește să facă primăvară cu cele 10.5 secunde scurse până la 100 de km/h. Este mai lent decât Fiat Tipo, Mazda3 Sedan, Opel Astra Sedan, Seat Toledo, Skoda Rapid și Volkswagen Jetta.

Viteza maximă este de 201 km/h, suficient însă pentru a-i lăsa în urmă Fiat Tipo, Ford Focus Sedan și Hyundai Elantra.

Interior

Partea excelentă atunci când vorbim de înrudire este că modele cu un preț accesibil, cum este Megane Sedan, pot primi tehnologiile noi de pe modelele mai scumpe. Prin urmare, transplantul de gadget-uri de pe varianta hatchback nu poate decât să ne bucure.

La fel se întâmplă și cu materialele regăsite în interior, destul de moi în partea superioară a bordului. Partea inferioară rămâne însă ușor neprietenoasă, cu un plastic tare.

Antifonarea este decentă, iar zgomotul de vânt la viteze mari nu este atât de deranjant. Avem spații de depozitare generoase, atât la nivelul ușilor, cât și al consolei centrale. Din păcate, spațiul destinat paharelor și sticlelor nu este foarte adânc și nu le poate susține foarte bine.

Pe locurile din spate se călătorește chiar decent, iar Renault se laudă cu unul dintre cele mai generoase habitacluri din segment când vine vorba despre spațiul resimțit la nivelul umerilor. Portbagajul are acum o capacitate de 550 de litri, una dintre cele mai mari din segment, și o gură de încărcare extrem de generoasă. Clar mult mai generoasă decât cea a vechiului Fluence.

Problema vine doar atunci când vorbim despre deschiderea portbagajului. Toate versiunile primesc în standard deschiderea portbagajului din cheie sau din interior. Cei care comandă o cameră pentru marșarier, pierd butonul de deschidere a portbagajului montat în centrul logo-ului Renault, pentru că acolo e montată camera de marșarier. Primesc în schimb posibilitatea de a deschide portbagajul cu o mișcare a piciorului sub bara spate. Funcția are nevoie de acomodare, pentru că nu merge întotdeauna.

Renault a promis că abia începând cu 2017 va monta un buton de deschidere a portbagajului și pentru versiunile echipate cu cameră de marșarier, însă nu a oferit explicații pentru această întârziere.

Preţ de achiziţie

Noul Renault Megane Sedan are un preț de pornire de 14.800 de euro, însă dieselul testat de noi pleacă de la 18.900 de euro. dacă alegeți și nivelul de echipare de top, adică Intens, socotelile pot ajunge la 20.400 de euro.

Dacă ne uităm în segment, pe aceeași plajă de motorizare și echipare, vedem următoarele: Fiat Tipo este ceva mai ieftin la 19.500 de euro, Ford Focus Sedan este ușor mai piperat la 21.000 de euro, Hyundai Elantra ajunge la 22.000 de euro, Mazda3 Sedan se situează în altă ligă cu eticheta sa de 25.900 de euro, Opel Astra Sedan e cu picioarele pe pământ la cei 19.000 de euro, Seat Toledo este mult mai ieftin, adică doar 17.500 de euro, Skoda Rapid este tot 17.500 de euro, iar Volkswagen Jetta ajunge la 23.342 de euro

Siguranţă

Noul Renault Megane a primit cinci stele din partea organizației EuroNCAP. Compacta a primit un punctaj maxim, la fel ca fratele său mai mare, lansat și el anul acesta: Renault Talisman. Fiindcă este vorba despre aceeași paltformă, putem aplica fără probleme punctajul maxim și variantei sedan.

Pentru protecția pasagerilor adulți procentul a fost de 88%, pentru protecția copiilor a fost 87%, iar pentru pietoni scorul s-a oprit la 71%, adică o valoare foarte mare, similară cu cea acordată pentru sistemele de siguranță.

Dincolo de punctajul elocvent, noul Renault Megane Sedan beneficiază, ca și hatchback-ul de o listă lungă de sisteme active: avertizare la părăsirea benzii de mers, pilot automat adaptiv, avertizare privind păstrarea distanței față de vehiculul din față, recunoașterea semnelor de circulație, frânare automată de urgență și monitorizarea unghiului mort. Adică toate acele tehnologii transplantate tot mai des din segmentele superioare.

Ţinută de drum

Suspensia noului Megane Sedan nu se abate de la trăsăturile vechiului Fluence. Este la fel de confortabilă și absoarbe destul de bine denivelările și gropile. Este însă și la fel de zgomotoasă. Nu dă dovadă de rafinament, cum se întâmplă, spre exemplu, în cazul lui Mazda3 Sedan. Este o diferență sesizabilă chiar și dacă ne raportăm la hatchback.

Direcția are o reacție destul de bună, mai ales atunci când viteza de deplasare este ceva mai mare. Nu oferă însă un feedback al suprafeței de rulare. În fond, vorbim despre o mașină de familie, fără un apetit sportiv.

Dacă abuzați de cuplul motor la plecarea de pe loc o să observați că mașina rupe aderența destul de ușor, mai ales dacă suprafața de rulare este udă.

Avem și mai multe moduri de funcționare, o trăsătură preluată de asemenea de la fratele hatchback. De la Eco până la Sport, răspunsul accelerației, al suspensiei și al direcției variază de la ”anesteziat” până la ”destul de fâșneț”.

Vizibilitate

Vizibilitatea în partea frontală este similară cu cea a hatchback-ului. Însă, în partea posterioară, novicii ar putea întâmpina unele probleme.

Ca și în cazul hatchback-ului, luneta nu este foarte prietenoasă. În cazul sedanului, chiar dacă are o suprafață mai generoasă, este înclinată foarte mult și afectează vizibilitatea când execuți manevre în marșarier. Montanții C sunt și ei destul de mari. Asta înseamnă că manevrele efectuate în marșarier pot fi îngreunate serios.

În completare, oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar primul rând de montanți pare să nu fie problematic în viraje strânse.

Tehnologie

Segmentul compact a devenit din ce în ce mai exigent când vine vorba de tehnologie. Chiar și în cazul berlinelor cu prețuri abordabile. Iar înrudirea cu varianta hatchback se face până la cel mai mic detaliu. În fond, tot habitaclul și lista de tehnologii este similară cu cea a hatchback-ului.

Lucrurile se concentrează în jurul a două ecrane generoase. Primul ține locul instrumentelor de bord clasice și oferă multe informații în spatele volanului. Uneori prea multe informații, fiind necesară o atenție sporită și o acomodare cu poziționarea acestora pe ecran.

Avem apoi cea de-a doua interfață vizuală generoasă, de 8.7 centimetri, cu poziționare verticală, chiar în centrul planșei de bord. Deși există multe critici privind aspectul său, cred că funcționalitatea ar trebui să primeze. E drept că poate ar fi fost mai plăcut un alt material pe post de ramă. E nevoie de acomodare și cu butoanele tactile de pe margine, pe care trebuie să le apeși corect. Viteza de procesare este una discutabilă și lasă loc de îmbunătățiri. Afișajul este prietenos, contemporan, navigația are informații utile, iar selectarea unor moduri diferite de rulare combină plăcut culorile.

Ceea ce ar trebui notat este însă sistemul Head-Up Display color, un detaliu exclusivist în acest segment. 

La capitolul conectivitate, Megane vine cu un Bluetooth pentru împerecherea cu telefonul mobil, dar și cu două prize USB, un AUX și un slot pentru carduri. Pe lista elementelor care ușurează viața celui de la volan se află și asistentul la parcare. Acesta poate efectua o garare cu spatele, o parcare laterală sau una oblică.

Design

Fără îndoială, rețeta estetică încropită de Laurens van den Acker, designerul șef Renault, în atelierele de creație ale constructorului francez, este una pe gustul maselor. Noile modele Renault sunt un succes din punct de vedere estetic. Iar noul Renault Megane Sedan nu a mai fost atât de atrăgător de la ultima generație care a purtat același nume.

Luminile LED vor individualiza modelul cât mai bine pe timp de noapte, partea frontală va pune în valoarea logo-ul Renault, iar linia profilului nu ne face să ne gândim la o compactă de care a tras cineva cu forța pentru a scorni un portbagaj. Toate liniile sunt naturale, plăcute și echilibrate. De fapt acesta ar fi cuvântul care descrie cel mai bine noul Megane Sedan: echilibru.

Nu ne-a placut

  • Suspensia zgomotoasă
  • Unele materiale neprietenoase
  • Reacțiile sistemului multimedia
Date tehnice - Renault Megane Sedan 1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4632
Putere maxima CP (rpm)
130 (4000)
Latime mm
1814
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1443
Viteza maxima km/h
201
Greutate kg
1401
Acceleratie 0-100 km/h s
10.5
Ampatament mm
2711
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
49
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
550
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Megane Sedan

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (17)

  • dc elantra 4 iar megan 4.3???
    15 32
  • is very
    Eu cred ca performantele sunt modeste.
    19 19
  • masina arata bine motoarele de la renault sunt excelente sigur la consum toti producatorii spun mai putin ...dar cum arata Varsovia ne da de gindit
    25 8
  • kalashnikov
    Fiat Tipo si Skoda Rapid, nu au ce cauta, nu fac parte din acest segment
    28 11
  • hazard
    Bine ca nu ati testat varianta 1.5dci. Ramanea Renault de caruta.
    9 25
  • parerea mea
    @ Kalashnikov,
    Ai perfecta dreptate, Rapid, si chiar Toledo sunt berline aferente unor modele de clasa mica(ca si Tipo). Sau cum spun astazi unii, la limita superioara a clasei mici (sau limita inferioara a clasei compacte):))
    La 4,48m ele sunt mai aprope de Logan (Renault sau Dacia), decat de noul Megane Sedan, care este doar cu 2cm mai scurt decat Octavia.
    Atunci de ce le-au bagat in acest comparativ? O parere personala este ca cei de la AM sunt francofobi si Doamne Fereste! sa apara scris ca o masina frantuzeasca cu dotari generoase este cea mai ieftina din clasa ei. Ca atare se ia un Fiat, un Seat si-o Skoda din clasa inferioara si se adauga in comparativ.
    Revenind la Sedan,in ansamblu arata mult mai bine decat precedentele generatii dar mie tot nu-mi place partea din spate. Interiorul pare un pic prea "nordic" pentru gustul meu, dar cel mai mult deranjeaza sistemul multimedia, care arata ca un cap de robot din anii 70 sau ca o tableta chinezeasca de acum 7-8 ani.
    Dar pozele nu sunt mereu concludente, sa asteptam realitatea.
    28 6
  • Pare o evolutie mare fata de Fluence si imensa fata de Megane-ul 2 sedan (care a fost una dintre cele mai vandute masini in Romania la vremea ei). Design-ul e spectaculos la exterior si frumos la interior.

    E bine ca nu mai pare ruda saraca a variantei hatchback si in proportie covarsitoare sunt asemanatoare. La urma urmelor treaba ca sedan-urile sunt pentru piete emergente e o mare prostie. Sunt piete pe care sedanurile se vand mai bine (SUA e exemplul clasic) si piete care prefera hb-urile (vestul Europei). La Focus nu faci diferenta intre sedan si hb si vorbim de un model aparut acum ani buni.

    Am inteles ca vor veni si cu 1.2 benzina de 130 cp pe viitor - pentru cei care vor sa scada sub 10 sec 0-100 km/h.

    Daca ar fi insa sa achizitionez in urmatorii 2 ani un sedan compact...as astepta clar viitoarele Civic si Focus. Experienta imi spune ca Renault are mici hibe de calitate perceputa din start (zgomote suspecte, parti din plastic care joaca, schimbator care tremura dupa ce schimbi treapta etc.), hibe care in timp se accentueaza. Restul compactelor sedan de pe piata sunt ori modele mai vechi, ori modele care sunt faultate in Europa (Elantra e exemplul clar - in SUA are mai multe dotari, ecran mai mare etc. - scopul e sa vanda i30).
    15 13
  • 1401 KG pt un sedan compact ?????? A uitat careva caramizile in portbagaj cand au facut testul greutatii ? Nici Mazda 6 de clasa medie nu cantareste atat : 1300KG , cu 101 kg mai usoara ca Megan sedan .

    Inteligentule.....1.2 benzina 130 CP pe o masina cu osie de caruta spate este dementa curata. Copile , iar ai ramas dependent de NFS ?
    10 31
  • PS: Nici Megane Hatch echipat cu acest motor 1.2 130CP care-i mai usor ca sedanul diesel nu accelereaza mai repede de 10,6sec

    http://www.automarket.ro/masini-noi/renault/megane-12-tce-130cp-man-zen-115573/specificatii.html
    8 11
  • Audi A4 B6 scotea cu motorizarea diesel de 131cp sub 10secunde, iar Meganul care teoretic ar trebui sa fie mai usor si mai mic, scoate 10.5s.
    Cum asa ?
    8 8
  • Audi A4 B6 cu motorul 1.9 TDI de 130CP ( nu131 ) face 0-100 in 9,9sec , nu cu mult sub 10 sec. Cel de 131CP este cel pe benzina de 2.0 care face si el tot 9,9sec sau 10,4sec in combinatia cu cutie automata si cu integrala. Greutatea ei este aceeasi cu Megane Sedan , ba chiar putin mai usor ( 1395kg )

    http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=4360
    8 2
  • Dezavantajul Meganului, este norma de poluare care fata de A4-ul B6 produs din 2000 pana in 2004 avea o norma Euro 3 ( ma rog cu problema Dieselgate probabil era non-euro ), adica un motor foarte putin domesticit de norma de rigoare. Adica un motor caruia nu ii s-a umblat la elan. De asta masinile dinainte de 2008 sunt foarte rapide in 0-100 sau la sprint ( vezi Cielo de doar 75CP cu un singur ax , este mai rapid cu fix 2,5sec decat Skoda Rapid de 75CP 1.2 MPI sau decat Logan 1.2 MPI tot 75CP , vezi Subaru Legacy Mk3 de doar 120 CP, vezi Daewoo Nubira 1.6 i de 103 CP care accelereaza precum un motor de 2.0L din prezent de pe Mazda 6 - 9,3sec motor in 16v si multe alte masini, Dodge Neon ,etc ) , astea sunt masini cu cel mult Euro 4, adica motoare mai vioi decat Euro 6 . Normele in vigoare face ca motoarele sa fie temperate , tocmai pt a emite mai putin dioxid de carbon sau NOX la diesel. De asta multi le dezactiveaza filtrul de particule cand fac chip tuning sau EGR Valve.
    19 2
  • Din ce mi-au spus la drive test, suspensia nu se reglează, nici la Megane și nici la Talisman. Modul confort/sport/personalizat modifică direcția și răspunsul accelerației (sesizabilă diferența de la un mod la altul).
    7 2
  • Cand Astra J scotea cifre slabe pe dinamica, era devina greutatea. Cand masina asta scoate cifre la fel de slabe pe dinamica, nu e devina greutatea, ci normele de poluare. Cert e ca o Jetta, un Focus sedan sau o Mazda 3 sedan au o dinamica mai buna la o putere asemanatoare. De ce? Pentru ca astea trei nu respecta normele de poluare precum Renault.
    15 18
  • razvan
    Oferta de motoare pe benzina este saraca.Doar un singur motor din pacate ptr mine,motor care este vechi de vreo 10 ani.L-am avut pe megane 2 sedan.Eu nu cumpar masini pe motorina.
    9 1
  • Lasind deoparte zecimile de secunda, Megane Sedan cred ca e o masina echilibrata si cu destule atu-uri pentru pretul cerut, chiar daca n-o excela la niciun capitol.

    Si linia caroseriei e placuta - fluida, desi Renault prefera sa nu comunice Cx-ul, deloc grozav nici la hatchback (noul Opel Astra cu motorasul de 1 l / 105 CP depasind de ex. viteza max. a TCe-ului 1.2, avind 25 CP in minus...)
    12 0
  • De ce ai alege un sedan in locul unui hatchback? Un hatchback e mult mai practic si in multe cazuri arata mai bine ca un sedan din aceeasi clasa
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru