Drivetest Renault Megane

1.8 Benzina Turbo (TCe) 279CP Aut6 RS
Renault Megane zoom
de Cornel Șocariciu
Vineri, 09.02.2018
Capul familiei

Familia Megane este acum completă. Constructorul francez a lansat noua generație Megane RS, un Hot Hatch care în trecut reușea să stârnească admirația tuturor. Modelul din Hexagon s-a maturizat, a preluat elementele de design pe care le știm deja de pe versiunile "civile" și promite senzații extreme. 

Francezii au renunțat la motorizarea de 2.0 litri în favoarea unui propulsor derivat din unitatea introdusă pe noul Alpine A110. Inginerii constructorului francez au împrăștiat puțin praf de pușcă și au reușit să vină cu ceva mai mulți cai putere, dar și cu un sunet excelent. 

Am testat versiunea cu Sport echipată cu transmisia EDC pe drumurile înguste și virajate din zona de sud a Spaniei. 

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noua generație Renault Megane RS vine cu modificări importante în ceea ce privește sistemul de propulsie. Dacă vechiul Hot Hatch de clasă compactă folosea un motor de 2.0 litri, noua generație apelează la un propulsor pe benzină de 1.8 litri turbo.

Unitatea oferită de constructorul francez produce 280 de cai putere la 6.000 rpm și 390 Nm între 2.400 și 4.800 rpm, iar resursele sunt livrate doar către puntea față. Am călătorit până în Spania, mai exact la Jerez, pentru a testa noua generație Megane RS. Și toată lumea știe că Spania oferă drumuri frumoase și virajate, iar traseul ales de organizatorii testului a inclus și astfel de porțiuni.

Pentru testul pe drumurile publice, constructorul francez a oferit doar versiunea Sport, varianta "radicală" cu șasiu Cup fiind rezervată pentru câteva minute de adrenalină pură pe Circuito de Jerez.

Francezii oferă cinci moduri de rulare (Comfort, Neutral, Sport, Race și Perso) pentru noul Megane RS, iar motorul a fost "educat" să reacționeze diferit în funcție de alegerea ta. În modul Comfort vei simți cum unitatea de 1.8 litri a primit o doză bună de anestezic, în timp ce în modurile Sport sau Race propulsorul schimbă complet modul în care răspunde la impulsul trimis prin intermediul accelerației. 

Sunetul oferit de motor este unul aproape angelic, mai ales dacă îți voi spune că poți "să-l duci" până în 7.000 rpm. Cu toate acestea, inginerii francezi au dezvoltat și un software care promite să elimine sunetele neplăcute și, în același timp, să le înlocuiască cu note apropiate de cele rezultate în urma combustiei. Pe scurt, din difuzoare vei mai auzi și sunet fals de motor. Dar nu-i nicio problemă, îl poți dezactiva când și dacă vrei. 

Versiunea testată era cuplată la o cutie de viteze EDC cu șase trepte. Modulul oferit de francezi este unul echilibrat, iar schimbările au loc lin în modul Comfort sau ceva mai brutal în modurile Sport sau Race. Dacă te simți încrezător, poți trece transmisia pe modul manual, acolo unde schimbările de treaptă se realizează cu ajutorul padelelor poziționate în spatele volanului. Ne-am fi dorit ca aceastea să fie ceva mai mari, iar în momentul utilizării să producă un click capabil să mai ridice încă două fire de păr de pe brațe. Poate pe următoarea generație. Un lucru demn de menționat este faptul că transmisia poate "sări" trepte atunci când decelerezi și când mâna stângă strânge ferm clapeta din spatele volanului. Acest lucru te ajută enorm în momentul în care ieși din viraj și vrei să rămâi în treapta potrivită.

Iar ca lucrurile să fie cât mai interesante, Renault a introdus pe această versiune și un sistem Launch Control care te ajută să pleci de pe loc într-un mod cât mai eficient. Și spectaculos în același timp.

Consum

Cu cei 280 de cai putere oferiți de un motor de 1.8 litri turbo, Renault Megane RS nu se va adresa niciodată celor care își doresc o mașină cu consum redus. Traseul ales în cadrul testului a măsurat peste 160 de kilometri, majoritatea în afara localităților. Cu modul Sport activat am "reușit" un consum de 13.3 litri la 100 de kilometri, dar trebuie menționat că am rulat și într-un stil foarte alert.

În modul Comfort, consumul afișat pe instrumentarul de bord s-a oprit în dreptul valorii de 10 litri la 100 de kilometri, în condițiile în care, pe anumite porțiuni, am mai abuzat de cei 280 de cai putere.

Renault a trecut pe fișa lui Megane RS 7 litri la 100 de kilometri pentru un traseu mixt, 8.5 litri/100 de kilometri în mediul urban și 6.1 litri/100 de kilometri în afara orașului. Dacă ne uităm în segment, doar Peugeot anunță un consum mai mic: 308 GTi promite 6.0 litri/100 de kilometri în regim mixt.

Performanţe

Testul organizat de Renault a inclus și câteva reprize pe circuitul de la Jerez, dar acolo francezii ne-au oferit versiunea cu șasiu Cup și transmisie manuală. Timpul petrecut în compania acestei versiuni a fost mult prea scurt, motiv pentru care vom rămâne să disecăm performanțele oferite de varianta Sport cu transmisie EDC.

Menționăm că am scos din ecuație modelele care oferă tracțiune integrală, adică Ford Focus RS și Volkswagen Golf R. Pentru conformitate.

Renault Megane RS în configurația de mai sus accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.8 secunde. Seat Leon Cupra cu 300 de cai și transmisie automată este mai rapid decât francezul cu 0.1 secunde.

Deși are 40 de cai putere în plus, Honda Civic Type R face 0-100 km/h tot în 5.8 secunde. Peugeot 308 GTi realizează același sprint în 6 secunde, în timp ce Golf GTI Performance te pune să aștepți 6.2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. În apărarea germanului, caii putere oferiți de motorul de 2.0 litri sunt cu 35 mai puțini decât în cazul francezului.

În ceea ce privește viteza maximă, Renault Megane RS în varianta amintită anterior ajunge până la 250 km/h, iar valoarea este cea oferită și de restul concurenților. Singurul model din grup care trece de 250 km/h este Honda Civic Type R.

Interior

De cum deschizi portiera noului Renault Megane RS, vei fi întâmpinat de scaunele sport îmbrăcate în Alcantara. Același material a fost folosit de francezi atât pentru bancheta din spate, cât și pentru cotieră sau pentru câteva zone de pe volan. Poziția la volan este joasă, iar suportul lateral oferit de scaune este excelent ținând cont vă vei avea nevoie de "îmbrățișări" ferme atunci când vrei să abordezi virajele într-un mod rapid.

Pentru portiere, francezii au mizat atât pe materiale moi cu elemente care imită textura fibrei de carbon, cât și pe plastic dur și mai puțin plăcut la atingere. Spațiile de depozitare sunt suficiente (două suporturi pentru pahare pe tunelul median, o cotieră încăpătoare plus zonă pentru telefonul mobil).

Instrumentarul de bord a fost preluat de pe actuala versiune "normală" a lui Megane, iar sistemul de infotainment R-Link 2 vine cu același ecran poziționat pe verticală de 8.7 inch. Pe marginea acestuia, Renault a poziționat o serie de comenzi care au înlocuit butoanele fizice clasice. Uneori, timpul de reacție oferit de sistemul gândit de Renault este unul destul de lung, iar acest lucru te-ar putea deranja.

Așa cum afirmam și mai sus, Renault Megane RS vine cu cinci moduri diferite de rulare. Acestea pot fi accesate fie din meniul principal, fie cu ajutorul butonului Multisense. Dar pentru că avem în față un produs RS, modurile Sport și Race pot fi accesate mult mai rapid. Pentru acest lucru există butonul RS. O apăsare scurtă o să treacă mașina în modul Sport, iar o apăsare ceva mai lungă o să pună Hot Hatch-ul în modul Race.

Preţ de achiziţie

Renault încă nu are o listă de prețuri pentru piața din România, dar dacă mizăm pe politica constructorului francez în ceea ce privește comercializarea Hot Hatch-urilor, noul Megane RS ar urma se fie poziționat undeva la jumătatea plutonului.

Cel mai accesibil model din segment este Ford Focus ST. Acesta pleacă de la 27.800 de euro și este echipat cu un motor de 2.0 litri benzină de 250 de cai putere și cutie manuală cu șase trepte. După cum probabil intuiți, cel mai scump model din grup este Civic Type R. În varianta de echipare GT, japonezul pleacă de la 39.522 de euro. 

Dacă ne luăm după instinct, Megane RS ar trebui să plece de undeva de la mijlocul distanței dintre cele două extreme. Deci de pe la 34.000 de euro. Vom reveni cu o comparație clară imediat după publicarea listei de prețuri. 

Siguranţă

Cu siguranță EuroNCAP nu o să testeze noul Megane RS. Așa cum ne-am obișnuti, Hot Hatch-ul o să moștenească cele cinci stele obținute de versiunea "civilă". În cadrul testelor realizate de EuroNCAP, aceasta a primit 88% pentru protecția pasagerilor adulți, 87% pentru protecția copiilor și 71% pentru protecția pietonilor. În dreptul sistemelor de siguranță, modelul compact oferit de constructorul francez a bifat 71%.

Ţinută de drum

Îmi imaginez că aceasta a fost cea mai așteptată parte a testului. Și da, noul Renault Megane RS este un adevărat Hot Hatch. Pentru că francezii aveau nevoie de noutăți, s-au gândit să vină cu sistemul de direcție integrală 4Control. Nu e însă o noutate absolută în gama Megane: tehnologia e cunoscută deja de fanii mărcii franceze de pe versiunea GT (atât diesel, cât și benzină). Însă, pentru noul Megane RS, francezii au regândit modul de lucru pentru ca senzațiile oferite să nu fie alterate și să genereze performanțe îmbunătățite.

Și inginerilor Renault le-a ieșit. La viteze mici, roțile de pe puntea spate virează în direcția opusă celor din față. Unghiul maxim este de 2.7 grade, iar momentele în care vei simți o evoluție lipsită de naturalețe sunt acelea când ataci acele de păr într-un mod brutal. La viteze mai mari (60 km/h, respectiv 100 km/h în modul Race), roțile de pe puntea spate virează în aceeași direcție (maximum 1 grad) cu cele de pe față, iar acest lucru te ajută în virajele rapide. Pentru și mai multă dinamică, suspensia față este acum ceva mai rigidă, iar toate cele patru amortizoare au primit o componentă hidraulică pentru a limita efectele în momentul destinderii.

Noul Megane RS se comportă mult mai bine pe denivelările scurte, iar suspensia nu generează zgomote neplăcute la nivelul habitaclului. Doar în modurile Sport sau Race vei simți mult mai profund efectele produse de suprafețele de rulare denivelate.

Cu noul sistem de direcție integrală, dar și cu îmbunătățirile aduse suspensiei, Megane RS reușește să ofere un comparatment mult mai sportiv, apropiat de un vehicul pregătit să înfrunte fără erori cele mai dure circuite din lume. Un lucru pe care l-am apreciat a fost comportamentul supravirator. Cu puțină îndemânare îl vei "arunca" pe francez într-un derapaj controlat, iar acesta lucru contribuie din plin atunci când punem pe primul plan plăcerea oferită de Hot Hatch-ul din Hexagon. Pentru un comportament mai bun în viraje, Renault oferă și un diferențial Torsen, dar doar pe versiunea Cup. Aceeași variantă promite un sistem de amortizare mai rigid cu 10 procente față de cel oferit pe versiunea Sport. 

În funcție de modul de rulare ales, Megane RS își schimbă comportamentul și anumiți parametri (accelerație, răspunsul motorui, ESP, 4Control, direcție și evacuare). În modul Comfort, Megane RS devine un vehicul pe care îl vei putea utiliza zilnic. Suspensia nu este foarte rigidă, răspunsul motorului este anesteziat, agilitatea sistemului 4Control scade, iar sistemul Start/Stop promite să oprească propulsorul ori de câte ori oprești la semafor. În modul Sport, suspensia devine mai rigidă, sistemul de direcție o să-ți solicite din plin musculatura brațelor, iar motorul o să răspundă mult mai promt comenzilor venite prin intermediul accelerației. În modul Race, sistemele de asistență sunt dezactivate, iar Megane RS devine și mai jucăuș, indiferent de dificultatea virajelor. 

Vizibilitate

Un model de clasă compactă - sport sau nu - nu poate pune prea multe probleme de vizibilitate. Asta dacă nu se numește Civic, evident.

În Megane RS, oglinzile laterale sunt generoase, sistemul care te avertizează dacă în unghiul mort se află alte vehicule își face din plin treaba, iar camera pentru mersul cu spatele o să te scoată din necaz atunci când nu reușești să apreciezi dimensiunile mașinii. Luneta nu este una întinsă, dar te vei obișnui rapid cu dimensiunile acesteia. În același timp, montanții A îți vor pune ceva probleme pe virajele strânse. În altă ordine de idei, Renault Megane RS nu face excepție de la regula segmentului, întrucât majoritatea concurenților vin cu aceleași neajunsuri. 

Tehnologie

Noua generație Renault Megane RS moștenește o serie de tehnologii pe care deja le știm de pe versiunile normale. Hot Hatch-ul constructorul francez este oferit alături de un sistem de avertizare în cazul părăsirii benzii de rulare, cu un sistem de frânare activă și cu o tehnologie care te anunță dacă în unghiul mort se află alte vehicule.

Tot în dreptul tehnologiilor amintim de Launch Control, "programul" cu ajutorul căruia orice posesor va putea să plece foarte rapid de pe loc. Renault oferă standard pe Megane RS și pachetul de lumini RS Vision. Cele trei elemente integrate în bară imită designul steagului alb-negru folosit în motorsport, iar acestea au rol de lumini de ceață, lumini de drum și oferă și funcția de cornering.

Pentru că avem în față un Hot Hatch, Renault oferă o versiune avansată a sistemului RS Monitor. Acesta oferă informații despre accelerație, frânare, unghi de bracaj, agilitatea sistemului 4Control, temperatura lichidului de răcire sau presiunea în anvelope. Toate aceste informații sunt afișate într-un ecran din sub-meniul aplicației RS Monitor.

În același timp, tehnologia oferită de Renault îți oferă posibilitatea să înregistrezi evoluția ta pe circuit, iar mai apoi să suprapui datele oferite de telemetrie. Astfel, vei reuși să observi dacă stilul tău de conducere se îmbunătățește de la o sesiune la alta.

Așa cum spuneam și la capitolul "Interior", sistemul R-Link 2 are unele momente în care întârzie destul de mult, iar acest lucru o să fie penalizat de cei care își doresc un ecosistem rapid și precis. 

Design

La capitolul design nu sunt foarte multe de spus. Actuala generație Renault Megane se află pe piață de vreme bună, iar fanii s-au obișnuit cu formele acesteia. Versiunea RS plusează cu o lamelă frontală de culoare neagră inspirată de elementele aerodinamice din Formula 1, cu blocurile de lumini sub forma unui steag caroiat și, bineînțeles, cu un difuzor de aer care primește o evacuare dublă integrată într-un element de formă trapezoidală.

În același timp, nuanța Tonic Orange și jantele de 18 sau 19 inch completează look-ul agresiv gândit de designerii constructorului francez. Una peste alta, designul lui Megane RS îți spune de la bun început că ai în față o mașină specială.

Nu ne-a placut

  • Sunet parțial fals în difuzoare
  • Calitatea anumitor materiale plastice
  • Întârzierea sistemului de infotainment
  • Lipsa unui diferențial mecanic în varianta standard
  • Comenzile tactile amplasate în zona laterală a ecranului central
Date tehnice - Renault Megane 1.8 Benzina Turbo (TCe) 279CP Aut6 RS
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1798
Lungime mm
4364
Putere maxima CP (rpm)
279 (6000)
Latime mm
1875
Cuplu maxim Nm (rpm)
390 (2400)
Inaltime mm
1435
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1430
Acceleratie 0-100 km/h s
5.8
Ampatament mm
2669
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
384
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Megane

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (14)

  • Convingător testul pentru amatorii de hot-hatches (și bine scris, n.b.) deși părerile-s destul de polarizate mai la vest de noi, unde MRS4 a fost deja puricat în detaliu.
    Unii se plîng de ex. de puterea prea mică (!), uitînd nu doar de viitoarea versiune de 300 CP mai radicală, ci și de constrîngerile normelor actuale privind emisiile (mai ales în Franța, unde așa-zisul *malus* penalizează drastic motoarele prea mari/puternice.)

    Divizia Renault Sport și-a făcut deci DIN NOU bine temele (părerea mea), dincolo de veșnicele contrări ale fan-boy-lor (merge și fără *y* :-)) pe tema timpilor realizați pe Ring de MRS3 sau alții, cu diverse modificări, pneuri speciale sau nu.

    Cele 40 kg ale sistemului 4WS au meritat deci adăugate în beneficiul ținutei de drum superioare (bănuiesc) restului plutonului H-H compact.

    Personal aș prefera varianta cu cutie manuală - nu doar fiindcă-i cu 33 kg mai ușoară decît EDC-ul testat de Cornel - da-i doar o ipoteză pur teoretică și asta, după mine existînd sportive mai abordabile și (aproape) la fel de incitante în contextul actualelor restricții din trafic.

    P.S. Un (mic?... mare?) minus îmi pare totuși renunțarea la versiunea de caroserie cu două uși (unică de altfel pt precedentul model = coupe), care ar fi dinamizat probabil designul mașinii, ușurînd-o sigur și de kile multișoare.
    Nu că MRS4 ar arăta nașparliu zic asta - ba-i chiar mai bine că nu... țipă a tuning ca dușmanca Civic Type R.
    Se vede însă c-a fost preferat aspectul practic, ca să nu ma vb. de economiile făcut de francezi prin non-proiectarea unei noi *cochilii*.
    40 3
  • P.S.- Erată - masa proprie a lui MRS4 cu cutie manuală e de 1.407 kg - cu doar 23 kg mai puțin decît a versiunii EDC și cu un pic mai mult decît Mégane 3 RS 275 = 1.387 kg (date oficiale.)
    Plus că varianta *auto* e cu 2.800 euro mai scumpă - în țara de origine, unde diferența de preț e însă aproape anulată de așa-zisul malus, mai mic pt EDC (3.113 euro vs. 4.253 - manuală.)

    Și să nu uit - k lumea culoarea mașinii probate, da-i cam scumpă opțiunea (1.600 euro-n Franța.)
    Ce-i drept, nici Ford ori SEAT nu-s mai darnici la capitolul ăsta.
    35 2
  • @Kirotractor
    Mulțumesc.
    Da, clar, fanii lui Megane RS și cei care caută un Hot Hatch pur-sânge se vor orienta către varianta cu transmisie manuală. Așa cum am scris și în test, am condus și versiunea Cup cu acest tip de cutie, dar timpul alocat pe circuitul de la Jerez a fost mult prea scurt :(.
    Versiunea Trophy (300 CP și 400 Nm) este anunțată pentru acest final de an.
    10 1
  • Pret de achizitie 3 stele fara sa se stie pretul? Bun sistem de notare.
    21 3
  • @Kirotractor
    Îmi cer scuze din prima pentru ca interpelarea mea va fi mizerabila chiar împuțită!
    Da-mi un singur motiv coerent pentru care ti-ai cumpăra o astfel de mașină! Este valabila pentru toate RS-urile constructorilor generaliști
    Sa nu-mi spui pentru: plăcerea de a o conduce, pentru ca nu ai unde, nici măcar in Germania
    7 18
  • Un hot hatch excelent, insa mai merita oare hot hatch-urile care in esenta sunt niste modele subcompacte sau compacte cu motorizari potente? Mai merita la 30-40.000 de euro?

    Vedeam acum vreo doua saptamani filmul Ford cu modelele lor sport pe circuit, film in care erau evidentiati timpii finali. Surpriza: Mustang-ul V8 de 41.000 era mult mai rapid pe circuitul respectiv (deci nu vorbim de liniute, vorbim de circuit cu sicane, curbe etc.) decat Focus RS de 37.000 de euro. Te gandesti: merita 37.000 de euro un model sport surogat sau dai inca 4.000 in plus si-ti iei the real deal, the legend?

    Daca ne uitam pe vanzarile Mustang-ului, si repet asta de ceva vreme, observam ca in ultimii ani de la aparitia noii generatii, e cel mai vandut model sport in lume. Si nu doar in lume. Si in Europa, Germania si Romania, iar cel mai vanduta motorizare e V8-ul 5.0, inclusiv in Europa unde realizeaza 70% din vanzari? Deci?
    17 9
  • @xxx: Interpelarea-i nulă, onorată instanță :-) - fiindcă am scris negru pe alb:
    *(...)da-i doar o ipoteză pur teoretică și asta, după mine existînd sportive mai abordabile și (aproape) la fel de incitante în contextul actualelor restricții din trafic*...

    Concluzie: citiți mai atent (și) comentariile, dragi AM-comentatori.
    Mai clar, eu cel puțin prefer hot hatch-urile SUBcompacte (gen Fiesta ST, 208 GTI etc.), cu 30-40% mai ieftine, dar aproape la fel de performante și - repet - incitant/distractiv de condus.

    ...În principal pe șosele, fiindcă o să mai curgă se pare destulă apă pe Dîmbovița pînă o s-avem și noi circuite accesibile pasionaților de pilotaj, nu doar de condus.
    24 4
  • la pretul veniculat gandul ma duce la un frumos sedan sportiv, Alfa Romeo Giulia , 2.0 l, 280 CP, 400 nm
    12 5
  • @Kirotractor
    ok, Da-mi un singur motiv coerent pentru care ți-ai cumpăra un 208 GTI cu 208CP/cuplu 300Nm si roti 18"?
    Din cele 200 cuvinte de pe aici și alte postări se vede ca îți dorești o mașină sportiva
    In visele mele îmi doresc pentru sufletul meu un Porsche 911sh din 1968/69 sau/si un Alpine A110 prima generație. Am avut șansa (m-a costat 870 Euro am prins o reducere de 30%)sa conduc 10,8 km de fiecare mașină alături de o persoana calificata:Alpine 110, Alpine 610 Clio RS anul 2000, Subaru Impreza 1993, Lancia Delta Integrale 1988 Porsche 928 din 1971, Porsche 911 din 1968 si Mustang 1978
    5 10
  • @Andy/@arhitect: Aveți amîndoi dreptate - cu micul detaliu că n-ar trebui comparate mere cu pere (mai clar: coupe-uri V8 cu consum+taxe de camion ori sedanuri sportive ca Giulia... cu hot-hatches în care, la nevoie, se poate căra și cîte ceva de la Ikea.)

    @xxx: Bravo ție că ai reușit să compari *pe viu* evoluția (sau involuția?) senzațiilor de pilotaj la volanul unor sportive legendare. Î
    Ontopic (și teoretic), corect ar fi să-mi spui tu mie mai întâi de ce ți-ai dori un 911 ori A110 *vintage* - dar, cum eu nu-s așa curios, o să-ncerc un răspuns, împins poate și de nevoia psihanalitică :-) a unor auto-justificări.
    Un răspuns subiectiv, clar, dar (sper) cu mai multă logică-n el decît eventuale explicații ale altora, înțepeniți cu 500-600 CP la semafoare. Liberi și ei însă - ca și noi - să-și dorească exact mașina pe care și-o doresc, dar mai ales că și-o permit.

    Cam simplist deci (vedeți deci, AM, de ce ar fi binevenită reluarea blogurilor):
    1. Nu îmi doresc o mașină sportivă - doar am una :-) (unii mi-ar rîde-n nas, fiind vb de un Swift Sport de *numai* 136 CP... care-mi ajung însă, mai importante fiind după mine alte calități decît accelerația ca scop în sine.)

    2. Un 208 GTI ori o (nouă) Fiesta ST (cu jante pe 17 însă pt cariile unor asfalturi mioritice) m-ar tenta doar pentru plusul de cuplu-n ture joase, în rest SSS-ul fiind la fel de distractiv și eficace pe drumuri sinuoase - plus că mai practic (5 uși.)

    3. Nu-i loc de dezvoltat într-un comentariu definirea noțiunii de *plăcere a conducerii* - la fel de diferită precum sîntem noi-oamenii.
    Unii o simt deci numai câștigînd *liniuțe*, alții (la fel de vanitoși ca primii) impresionîndu-și pasagera/ii cu orice ocazie și pe orice viroage riscante și pentru ATV-uri, ca să nu mai zic de categoria gamer-ilor inofensivi în virtualul lor.

    Ca să n-o mai lungesc, eu cred (optimist) că majoritatea amatorilor de hot (sau mildly hot)-hatches vor să-și exerseze ori să-și mențină reflexele/neuronii-n bună stare fără riscuri excesive, dar și să aibă satisfacția *dresării* bestiuței :-) lor.
    ...Pe care s-o poată utiliza măcar la 80-90% din resurse, într-o epocă-n care mai toate mașinile destinate ego-ului suprasolicită ELE șoferul 110% și cînd sînt conduse la 50-60% din capabilități.
    24 3
  • @Kirotractor
    S-a întâmplat in 2005 pe circuitul Brno din pachet au mai fost Skoda 130 RS, Renault Super 5 dar s-a dat soția cu ele. Era un pachet și mai tare la 2500Euro: Skoda Popular cabrio Monte Carlo (superba mașină); Caterham 21; Lotus Seven si Lotus Elise; Morgan +4; Morgan Aero 8, Tatra 77 si Alfa Romeo 8C 2900.
    Am făcut un efort financiar mare pentru pachetul mai ieftin, pe celalalt nu mi-l permit
    5 9
  • @Kirotractor am scris practic în același timp. Opinia mea este ca dacă nu ai aproape de tine un circuit în care sa exersezi capacitățile mașinii și un club auto puternic/dedicat care sa te ajute, este inutil sa-ți iei o mașină RS chiar GTI.
    4 10
  • @xxx: OK, e părerea ta demnă de respectat (ba chiar o cam respect și-n viața reală prin mașinuța deloc RS-extremă pe care o posed... repet, ca să pot scoate untul din ea nu doar pe circuit.)

    Mai clar: cred că cca. 150 CP ar fi limita rezonabilă pentru citadine subcompacte și aprox. 200 pentru compacte. Și, evident, pentru cei care nu-și permit 2-3 mașini simultan dintre care una *de circuit*, inclusiv costurile amețitoare pentru pneuri / frâne / suspensii racing etc.
    20 3
  • @Kirotractor încearcă sa te înscrii într-un club de afara care utilizează marca ta de mașină, sunt extrem de deschiși (bine înainte îți faci calculele dacă poți sa suporți pe an încă vreo 600-800 E). Eu am ajuns acolo din absoluta întâmplare, normal dacă respectau regulile lor nu ma primeau, m-a salvat Logan-ul meu 1,4 benzina albastru metalizat.
    Work-shopul a fost organizat de Club Alpine Valencia, Club Skoda Slovacia și nu mai știu numele, un club din Olanda. Eu sunt coleg de munca cu băiatul lui Iliya Chubrinkov care a făcut parte din echipa raliu și inginer șef la intreprinderea Alpine Bulgaria (au montat la Plovdiv vreo 100 mașini) Au avut 2 locuri asigurate tata lui nu a mai putut sa vina nu a mai găsit alt bulgar disponibil și asa am ajuns eu.
    Am ajuns acolo cu Logan ul meu care era o mare curiozitate la vremea aia, cum nu eram înscris în cluburile lor nu au vrut sa ma primească, noroc ca cehii sunt niște infatuați dar au zis ca dacă le pun Loganul la dispoziție pentru un drive test ne accepta. Ok au făcut cam 500 km într-o zi, bășcălie mare, motor slab, frâna de motor cea mai eficienta este când pornești aerul condiționat, se înclina în curbe, zgomotoasa, dar totul s-a oprit când le-am arata factura 7100 E, au luat mașina au făcut-o boboc și plinul și am fost acceptat fără alte discuții.
    Ce se întâmpla acolo:
    1. îți prezintă toate mașinile, toți fanii aveau caiete și-și notau, problema este ca nu pe rând, toate în același, te gândești la ce marca te oprești, cam 12 ore durează. Eu am trecut cam 10 min pe la mai multe, limba engleza tehnica este o alta limba străina
    2. o doua zi te obișnuiești cu circuitul ne-au pus la dispoziție 20 Octavia ai dreptul le 5 ture
    4. a treia a patra și a cincea zi, o pilot te i-a în mașina pe care ai plătit face cu tine 3 ture de circuit și-ți explica cum funcționează, ultima tura este la maxim ce poate sa facă mașina si pilotul, după treci tu 3 ture, eu nu am putut atinge mai mult de 120 km pe porțiunile drepte, când te-ai obișnuit un pic cu mașina s-a terminat
    7 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru