Joi, 13.07.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Când faci parte dintr-un cuplu și te dedici jumătății tale, cu siguranță vei ajunge să faci compromisuri: indiferent că vorbim aici despre ieșitul în oraș cu băieții sau despre vizitele la mall. Cumva, cândva, fiecare dintre cei doi o să admită că acest acord bazat pe cedări reciproce întârește relația. Și bine face. Mai ales când ambii decid să apeleze la acest "tertip" pentru ca lucrurile să evolueze.
Cam asta reprezintă și Renault Megane GT diesel. Este un mix, un compromis pentru cei care își doresc o mașină de familie cu veleități sportive, dar care să nu deranjeze atât de mult la drum lung și care să nu consume peste 10 litri la suta de kilometri atunci când pui serios gazul în podea.
Renault Megane
1.6 Diesel Turbo (dCi) 165CP Aut6 GT
- Pret de pornire 24.100 €
- Pret model testat 28.440 €
Motor / Transmisie
Anul trecut, Bogdan vă povestea despre experiența cu Megane GT, adică versiunea intermediară pe benzină aflată între gama normală și RS, iar eu vă voi vorbi despre "compromisul" Megane GT diesel. Un model care beneficiază de motorizarea de 1.6 litri dCi capabilă să ofere 165 de cai putere și 380 Nm începând cu 1.750 rpm.
Spre deosebire de versiunea pe benzină, acest Megane GT diesel oferă cu 40 de cai putere mai puțin, dar cu 100 Nm mai mult. Și unde mai pui că acești 380 Nm sunt livrați începând cu 1.750 rpm și nu la 2.400 rpm, așa cum se întâmplă în cazul "benzinarului".
Altfel spus, reprizele pe distanțe scurte se simt mai vânjoase, dar imediat ce acul turometrului trece de 3.500 rpm ai face bine să-ți pregătești degetele mâinii drepte pentru o schimbare rapidă de treaptă cu ajutorul padelei din spatele volanului. Și tot așa, până elimini cele șapte viteze oferite de transmisia cu dublu-ambreiaj EDC.
Așa cum probabil ați mai citit, cutia EDC este una echilibrată reușit, iar schimbările de trepte au loc lin. Retrogradarea în modul Sport are loc ceva mai brutal, în timp ce succesiunea rapoartelor în modul Comfort este ușor întârziată. Dar cum ziceam și la început: vorbim despre un mix între două lumi: o lume a mașinilor confortabile, perfecte drumurile lungi alături de familie și o altă lume, cea a vehiculelor orientate către sportivitate capabile să scoată pilotul din tine atunci când decizi să "alergi" într-un mediu controlat.
Consum
Revenim iar la partea aceea cu compromisul. Deși în limba română acest cuvânt poartă deseori o încărcătură negativă, Megane GT diesel nu trebuie privit prin această prismă. Pe piață există concurenți cu motoare diesel de 150 de cai și cu setări "civile", dar totodată există și sportive cu unități pe motorină care ajung chiar și la 185 de cai, așa cum este cazul lui Focus ST.
Iar Megane GT diesel se încadrează undeva între cele două categorii. Francezul are veleități sportive mulțumită expertizei RenaultSport, dar motorizarea diesel nu se ridică la cel nivelul înalt dictat de liderii diesel din segment. Din acest motiv, compacta din Hexagon trebuie privită ca un mixaj între cele două categorii descrise anterior.
Consumul mediu mixt anunțat de producător este de 4.6 litri la suta de kilometri. Dacă facem distribuția, Renault spune că Megane GT 1.6 dCi va consuma 5.1 litri/100 de kilometri parcurși în oraș și 4.3 litri/100 de kilometri parcurși extraurban.
Deși 4.6 litri este o valoarea excelentă dacă ne raportăm la putere, reperele concurenților din segment stau ceva mai bine. Dar diferențele sunt minore, la nivel de virgule. Focus ST diesel se laudă cu un consum mixt de 4.2 litri/100 km, în timp ce campionul în acest segment este Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDI de 180 CP, cu 4.0 litri/100 km.
Lăsând valorile de pe hârtie la o parte, vă pot spune că într-un București sufocat și cu un ritm de mers aproape temperat, francezul a "păpat" 8.6 litri/100 km.
Performanţe
Pe sprintul de la 0 la 100 km/h, Renault Megane GT diesel promite 8.8 secunde. Dacă aruncăm o privire în cele două categorii (dieselurile tradiționale și sportivele diesel) francezul nu pică deloc bine, pentru că are cele mai slabe cifre. Seat Leon FR face același sprint în 7.5 secunde, dar are și 19 cai putere în plus. Chiar și Volkswagen Golf facelift echipat cu motorul de 2.0 litri TDI de 150 de cai accelerează mai repede, în 8.6 secunde. Aceeași performanță este obținută și de Opel Astra 1.6 CDTI, cu 160 de cai putere.
Dacă analizăm viteza maximă, clasamentul este aproape identic. Megane GT 1.6 dCi 165 se descurcă cel mai slab cu a sa viteză maximă de 214 km/h, în timp ce Leon FR se poziționează cel mai bine cu 226 km/h. Cu toate acestea, francezul nu este atât de leneș precum o arată valorile și reușește să trezească spiritul sportiv în orice șofer atunci când este activat modul Sport.
Interior
Sigla RenaultSport de pe capacul portbagajului te pregătește pentru ce vei găsi la interior. Imediat după ce deschizi portiera șoferului, scaunele sport te vor întâmpina și te vor îmbrățișa cu materiale de calitate precum Alcantara. Suportul lateral oferit este foarte bun, iar elementele albastre și cusăturile albe te duc cu gândul la o mașină pregătită de circuit. Volanul gândit de Renault poartă inscripția GT, este teșit în partea de jos, iar în partea din spate se află padelele din aluminiu gata să-ți răsfețe simțurile atunci când ești pregătit pentru o rundă rapidă pe circuit.
Tot la interior vei găsi o mulțime de elemente cromate, spații de depozitare suficiente și materiale de plastic de o calitate bună în marea majortate a habitaclului.
Am urcat și pe bancheta din spate a lui Megane GT diesel, iar aici lucrurile sunt aerisite și îmbinate cu gust. Portbagajul măsoară 434 de litri, sigurul concurent cu o valoare mai bună fiind Peugeot 308 GT.
Preţ de achiziţie
Când ajungeam de obicei la capitolul preț de achiziție în segment, Renault Megane reușea să bată marea majoritate a competitorilor din clasa sa. Dar acest Megane GT 1.6 dCi 165 este cea mai scumpă versiune oferită până acum în gamă francezilor. Nici măcar GT-ul pe benzină nu te face să scoți din buzunar 24.100 de euro.
Cel mai scump model din segmentul compactelor diesel sport este Ford Focus ST, cu 28.800 de euro, urmat îndeaproape de Peugeot 308 GT cu 28.200 de euro. În acest clasament urmează Megane GT și Seat Leon 2.0 TDI FR de 184 CP, ibericul fiind cu circa 300 de euro mai ieftin decât francezul oferit de Renault.
Coborâm în zona dieselurilor fără pedigree sportiv și aflăm că Astra cu motorizarea diesel de 160 de cai costa 23.110 euro, iar Volkswagen Golf 7 facelift în echiparea Highline și cu unitatea diesel de 150 de cai costă 22.473 de euro. Trebuie menționat că nici Golful și nici Astra nu sunt disponibile cu o transmisie automată.
Concluzia este aceeași: Megane GT Diesel se poziționează și la nivel de preț exact între modelele diesel sport din segment și versiunile clasice pe motorină ale reprezentanților clasei.
Siguranţă
Noua generație Renault Megane a fost testată de EuroNCAP și a reușit să primească cinci stele. Sesiunea de teste a avut loc în 2015, iar francezul a primit 88% pentru protecția pasagerilor adulți, 87% pentru protecția copiilor și 71% pentru protecția pietonilor. În dreptul sistemelor de siguranță, francezul a reușit să bifeze 71%.
Valoarea aceasta a fost atinsă mulțumită sistemelor de asistare pregătite de Renault pentru Megane. Amintim aici de pilotul automat adaptiv, sistemul de avertizarea privind păstrarea distanței față de vehiculului din față, averizarea la părăsirea benzii de rulare și nu în ultimul rând, frânarea automată de urgență. Multe dintre aceste sisteme au fost grupate de Renault într-un pachet botezat Drive Safely.
Ţinută de drum
Renault Megane GT diesel vine cu aceleași caracteristici pe care le știm de pe versiunea GT pe benzină. Poziția la volan este joasă, dar în același timp îți permite să privești cu ușurință ce se întâmplă în jurul tău, proporțiile mașinii putând fi simțite rapid.
Direcția integrală 4Control face minuni. Și nu, nu francezii sunt cei care au oferit pentru prima dată acest lucru, dar se pare că ei au de gând să îl promoveze în continuare, ținând cont că și Megane RS va integra această tehnologie. Până la 80 km/h în modul Sport, respectiv până la 60 km/h în celelalte moduri, puntea spate virează în direcția opusă punții față cu un unghi maxim de 2.7 grade. Dacă treci de cele două valori de viteză, puntea spate virează în aceeași direcție cu cea față cu până la 1 grad. Iar asta spune multe despre dinamica lui Megane. Răspunsul direcției este unul sănătos, dar pentru o mașină cu veleități sportive îmi doream ceva poate și mai ferm.
Pentru că vorbim despre un Megane GT, fie el și diesel, suspensia a fost întârită consistent. Nu, nu vei face vizite regulate la doctor pentru probleme de coloană, dar nici nu vei putea lăsa descoperit paharul cu cafea.
Renault Megane GT diesel este un pseudo-sportiv capabil de performanțe bune, dar care mai are puțin de învățat până să ajungă la nivelul lui Focus ST, liderul segmentului în materie de ținută de drum.
Vizibilitate
Pentru că avem în față un hatchback, luneta spate a lui Renault Megane nu se laudă cu dimensiuni generoase. Uneori, manverele în marșarier îți pot da bătăi de cap din pricina vizibilității reduse.
Norocul nostru că oglinzile laterale sunt bine proporționate. Dacă tu crezi că nu te descurci doar așa, nu uita de pachetul care îți oferă o cameră pentru mersul cu spatele. Te poate salva din multe situații grele. Primul rând de montanți s-ar putea să te deranjeze pe virajele strânse, dar asta până te obișnuiești cu proporțiile mașinii.
Tehnologie
Noua generație Renault Megane a evoluat mult în ceea ce privește capitolul tehnologie. Francezii au prospectat piața și au înțeles ce au de făcut. Așa ne-am ales cu un instrumentar de bord digital care ține locul ceasurilor tradiționale. Versiunea modernă oferă o mulțime de informații, uneori chiar prea multe și aglomerate. Totuși, Megane GT oferă și un Head-Up Display (într-o variantă accesibilă, cu proiecție pe un petec de plastic transparent) capabil să-ți facă viața la volan și mai simplă.
Al doilea punct de atracție îl reprezintă sistemul de infotainment care comunică cu ocupanții prin intermediul unui ecran tactil de 8.7 inch poziționat vertical. Pe marginea acestuia, Renault a integrat o serie de comenzi care au înlocuit butoanele fizice clasice. Uneori, timpul de reacție oferit de ecosistemul gândit de Renault este destul de lung, iar acest lucru te-ar putea deranja.
Tot la interior trebuie să amintim de butonul MultiSense, care te trimite direct în zona de personalizare a modelului, în timp ce butonul RS Drive trece Megane-ul GT direct în modul Sport.
Design
Am ajuns și la unul dintre capitolele în care Megane punctează excelent. Indiferent că vorbim despre versiunea GT sau despre o variantă "civilă", francezul reușește să atragă privirile tuturor.
Designul găsit de Renault este unul reușit și eu nu prea văd loc de minusuri. Partea posterioară cu acele stopuri alungite îți semnalează de la o poștă că în fața ta se află un Megane. Și la toate aceste elemente se adaugă jantele generoase, elementele cromate și logo-urile GT.
Toată lumea știe că designul este o chestie subiectivă, motiv pentru care nu mă voi chinui prea tare să găsesc nod în papură designului folosit de Renault pe Megane. Îl iau ca atare și mă bucur de el ori de câte ori am ocazia să-l întâlnesc pe stradă.
Ne-a placut
- Direcția integrală 4Control
- Pachetul motor - transmisie
- Dinamica
- Designul
Nu ne-a placut
- Performanțe mai slabe decât concurența
- Preț prea mare în raport cu restul rivalilor
- Întârzierea sistemului de infotainment
Date tehnice - Renault Megane 1.6 Diesel Turbo (dCi) 165CP Aut6 GT | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
nu inteleg ceva: ca puntea spate sa vireze in directie opusa e cat se poate de logic... insa a vira in aceasi directie ca puntea fata la viteze mai mari depaseste capacitatea mea de intelegere... la ce bun asta? pt a contracara eventuala supravirare? pai si senzatia soferului nu este de subvirare, de ruliu? (vad acelasi lucri la Audi A8)
As alege oricand GT-ul benzinar vs concurenta, mai ales ca are si niste preturi excelente. GT-ul diesel din articol nu merita insa...
daca era combi si la un pret cu 4000 mai putin, era super, dar asa este la acelasi pret cu FR, si FR e de ales din cauza cailor mai multi.
Probabil Renault va aplica ceva discounturi, dar parca nu ajunge sa fie suficienta distanta de pret fata de FR...