Drivetest Renault Megane Sedan
1.3 Benzina Turbo (TCe) 140CP Aut7 IntensVineri, 05.04.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
Colaborarea dintre Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și Daimler are deja o istorie consistentă, iar cele două grupuri au reușit în ultimii ani să găsească soluții comune pentru a îmbunătăți atât produsele oferite, cât și businessul propriu.
La final de 2017, cele două companii amintite anterior au lansat un nou motor pe benzină în cadrul familiei Energy TCe. Un motor cu patru cilindri de 1.332 de centimetri cubi și o plajă largă de puteri și cuplu. Noul propulsor avea să fie împrăștiat cu rapiditate în gama Renault, Nissan și Mercedes-Benz, iar de curând, acesta și-a făcut apariția și în gama Dacia, pe Duster.
Renault Megane este unul dintre modelele care nu avea cum să scape de această transformare. Disponibil și în România, motorul de 1.3 litri TCe poate fi comandat pe modelul de segment compact în versiuni de 116 CP, 140 CP și 159 CP. Sedanul pe care l-am testat a fost echipat cu varianta de mijloc, cu 140 de cai putere și cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte.
Renault Megane Sedan
1.3 Benzina Turbo (TCe) 140CP Aut7 Intens
- Pret de pornire 16.350 €
Motor / Transmisie
Cu noul motor de 1.3 litri pe benzină am făcut cunoștință prima dată în momentul lansării noii generații Mercedes-Benz Clasa A. Atunci am rămas plăcut impresionat de calitățile unității dezvoltate de Daimler și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.
Altfel spus, porneam la drum cu câteva informații bine întipărite la nivelul subconștinetului cu privire la caracteristicile noului propulsor pe benzină. Iar dacă stau bine și analizez situația de față, acest motor are șanse mari să devină cel puțin la fel de popular precum motorul diesel de 1.5 litri dCi.
Imediat ce apeși butonul care pune în mișcare cei patru cilindri ai motorului, simțurile îți vor fi inundante de un sunet plăcut. Micuțul 1.3 TCe reușește să impresioneze de la "prima vedere", iar sunetul generat de acesta mi s-a părut ceva mai "masculin" comparativ cu cel oferit în cazul versiunilor comercializate de Mercedes-Benz.
În cazul versiunii testate, propulsorul dezvoltă 140 de cai putere la 5.000 rpm și 240 Nm începând cu 1.600 rpm. Resursele sunt suficiente pentru a te mișca rapid prin traficul din oraș, iar motorul reacționează plăcut chiar și la turații joase. La viteze de autostradă, motorul nu dă semne de oboseală. Însă nu îi cere reprize rapide, pentru că n-o să-ți poată oferi acest lucru. În funcție de modul de conducere ales (Eco, Comfort, Sport, Neutral și Individual), motorul răspunde în ritmuri diferite.
Din păcate, versiunea de 159 CP nu este disponibilă în gama lui Megane Sedan, iar în aceste condiții propulsorul testat devine cea mai potentă variantă pe care o poți cumpăra în acest moment în România.
Alături de motorizarea de 1.3 litri, Renault propune o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Așa cum probabil ați mai citit până acum, transmisia EDC oferită de francezi este una echilibrată, schimbările de trepte având loc într-un mod plăcut. Cu toate acestea, au existat și mici "bâlbâieli" pe anumite retrogradări.
Consum
Noul motor de 1.3 litri promite performanțe bune în dreptul consumului și al emisiilor de CO2. Cel puțin acestea sunt două dintre atuurile pe care Daimler și Renault le-au adus în discuție în momentul prezentării propulsorului.
Am probat calitățile motorului pe benzină atât în oraș, cât și pe autostradă sau pe drumurile naționale. La final, computerul de bord a afișat 800 de kilometri și un consum mediu mixt de 6.7 litri la 100 de kilometri.
În traficul sufocat din Capitală, consumul de carburant s-a stabilizat în dreptul valorii de 9.5 litri, în timp ce în afara orașului computerul de bord a indicat o medie de 5.2 litri/100 de kilometri. Au existat și porțiuni virajate de traseu montan în care am adoptat o rulare ceva mai rapidă.
Pe fișa tehnică, Renault a trecut 7 litri/100 de kilometri în dreptul consumului urban și 4.9 litri/100 de kilometri pentru o rulare în afara orașului. Media anunțată de constructorul francez este de 5.7 litri/100 de kilometri.
În ceea ce privește rivalii lui Megane Sedan, doar Ford Focus echipat cu motorul pe benzină de 150 de cai putere și transmisie automată cu 8 rapoarte are o valoare mai mică trecută în dreptul consumului mediu. Conform constructorului american, sedanul consumă 5.6 litri/100 de kilometri. Opel Astra Sedan, Mazda 3 Sedan, Hyundai Elantra și Skoda Octavia vin cu valori care trec de 6 litri/100 de kilometri.
Performanţe
Atunci când proiectezi un sedan compact, o mașină dedicată prin definiție familiilor care cautp o alternativă de buget la mașinile mai mari, îți vei coordona echipa să pună accent pe spațiul interior, pe consumul de carburant și pe un design cât mai atrăgător. În ceea ce privește performanțele, acest capitol poate fi trecut pe o poziție inferioară. Și spun asta pentru că dacă îți dorești cu ardoare să beneficiezi de resurse generoase și de performanțe de top, poți cere o oferă pentru un Megane RS Trophy. Scaunul de copil și bagajul pentru un city-break încap fără probleme și în Hot Hatch.
În cazul lui Megane Sedan echipat cu noul motor de 1.3 litri și 140 CP, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 9 secunde. Valoarea promisă de Renault este una medie raportată la nivelul rivalilor. Atât Ford Focus Sedan în varianta 1.5 EcoBoost (150 CP, transmisie automată), cât și Skoda Octavia în varianta 1.5 TSI (150 CP, transmisie automată) reușesc valori mai bune decât cele promise de francezi. La polul opus se află Opel Astra Sedan, Mazda 3 Sedan și Hyundai Elantra.
Aceeași poveste se repetă și în dreptul vitezei maxime. Renault Megane Sedan 1.3 TCe 140 promite să ruleze cu maximum 205 km/h, în timp ce Ford Focus Sedan și Skoda Octavia sunt ceva mai generoase cu 211 km/h, respectiv 220 km/h.
Interior
La interior nu avem parte de surprize, întrucât Renault a transplantat pe versiunea sedan habitaclul unui Megane hatchaback. Primești astfel aceleași avantaje și dezavantaje în ceea ce privește calitatea materialelor, confortul și tehnologia.
Materialele regăsite la interior sunt destul de moi în partea superioară a bordului, însă zona inferioară este ușor neprietenoasă, fiind acoperită cu un plastic dur. Antifonarea este decentă, iar zgomotul resimțit la viteze mari nu este atât de deranjant.
Renault propune spații de depozitare generoase, atât la nivelul portierelor, cât și în dreptul tunelului median. În dreptul minusurilor aș putea menționa adâncimea mică a spațiilor destinate depozitării paharelor.
Pe locurile din spate vor avea loc fără probleme doi adulți, locul din mijloc fiind mai puțin confortabil la drum lung. În schimb, Megane plusează în dreptul volumului portbagajului, cei 500 de litri fiind suficienți pentru un sejur în familie.
În cazul modelului testat, scaunul șoferului a fost echipată și cu o funcție de masaj. Sistemul oferă trei moduri (Tonic, Relaxing și Lumbar) cu diferite intensități și viteze. Toate aceste setări se fac prin intermediului ecranului tactil central.
Și pentru că tot am amintit de ecranul sistemului de infotainment, trebuie menționat că acesta integrează marea majoritate a funcțiilor care în trecut erau oferite prin butoane fizice. Singurele funcții pe care le vei putea accesa fără să fie nevoie să miști privirea de la drum sunt cele care comandă încălzirea scaunelor și a volanului, sistemul start-stop, asistentul la parcare și funcția eco.
Preţ de achiziţie
Versiunea de bază Life este oferită cu motorul de 1.3 litri și 140 CP, iar prețul de pornire este de 16.350 de euro. Pentru transmisia automată, vei fi nevoit să treci la următorul nivel de echipare (Zen). În acest caz, prețul de pornire ajunge la 19.400 de euro. Pentru vâful de gamă Intens (versiune testată și de noi), vei avea de plătit cel puțin 20.900 de euro.
Dacă ne uităm în segment, pe aceeași plajă de motorizare și niveluri cât mai apropiate de echipare, constatăm că Megane Sedan este cel mai accesibil. Ford Focus Sedan în echiparea Titanium, Mazda 3 Sedan în varianta Standard și Skoda Octavia în echiparea Style au un preț de pornire de 22.400 de euro. Doar Hyundai Elantra în versiunea de top Exclusive reușește să scadă sub 22.000 de euro.
În cazul lui Opel Astra Sedan, nemții oferă modelul doar în versiunea de bază Enjoy. Prețul de pornire pentru acesta este de 18.600 de euro.
Siguranţă
Euro NCAP nu a testat versiunea sedan a lui Renault Megane, însă hatchback-ul a trecut de toate încercările pregătite de organizația independentă. Pentru că avem în față aceeași platformă și aproximativ aceea construcție structurală în prima jumătate a mașinii, îi vom acorda și lui Megane Sedan laurii primiți de hatchback.
Pentru protecția pasagerilor adulți, procentul a fost de 88%, pentru protecția copiilor a fost 87%, iar pentru pietoni scorul s-a oprit la 71%, o valoare identică fiind trecută și în dreptul sistemelor de siguranță.
Pachetul de sisteme de siguranță oferit de Renault este unul generos. Francezii propun următoarele: sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, sistem de monitorizare a distanței față de vehiculul din față, sistem pentru monitorizarea unghiului mort, alertă pentru depășirea vitezei maxime, sistem pentru detectarea stării de oboseală a șoferului și Active Brake Assist cu sistem de avertizare cu privire la coziunea frontală și cu funcție pentru detectarea pietonilor.
Ţinută de drum
Renault Megane Sedan a fost conceput pentru a oferi confort atât șoferului, cât și celorlalți pasagerilor. Până la urmă vorbim despre o mașină destinată familiilor.
Francezul se simte excelent la drum întins, suspensiile fiind croite pentru a oferi confort general. Vei simți însă mici impulsuri deranjante la trecerea peste denivelările scurte și chiar și mici zgomote venite din parte din spate atunci când ataci cu aplomb gropile din asfaltul românesc.
Renault oferă pe Megane Sedan și pachetul Multi-Sense, capabil să personalizeze o serie de elemente legate de comportamentul general. Alături de răspunsul motorului, vei simți și o modificare în ceea ce privește feedback-ul direcției. Vrei mai multă agilitate și control atunci când mergi cu direcția în modul Sport. Dacă îți dorești un răspuns ceva mai artificial, mizează pe setările Comfort.
Renault Megane Sedan o să dezvolte un comportament subvirator atunci când încerci să forțezi limitele, însă sunt convins că mulți dintre cei care vor opta pentru un astfel de model nu o vor face.
Vizibilitate
Deși avem în față un sedan, caroserie care i-ar putea speria pe cei mai novici, lucrurile nu stau rău atunci când aducem în discuție vizibilitatea. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar luneta este destul de generoasă.
La fel ca în cazul hatchback-ului, montanții A ai lui Megane Sedan îți vor da bătăi de cap atunci urmează viraje strânse. De asemenea, montanții C sunt destul de generoși și îngreunează manevrele efectuate în marșarier.
Totuși, Renault pune la dispoziția clienților un pachet alcătuit din senzori de parcare și o cameră video pentru mersul cu spatele. Asistentul la parcare te poate ajuta atunci când chiar trebuie să lași mașina în locuri care ție ți se par prea înguste. Prețul acestui pachet este de 500 de euro.
Tehnologie
Renault reușește să ofere în familia Megane o mulțime de tehnologii care să-ți facă viața mai ușoară fie că ai zilnic de străbătut drumuri prin orașe, fie că parcurgi distanțe mari prin țară.
Pentru cea de-a doua categorie, Renault a pregătit un cruise control adaptiv capabil să te ajute în drumurile lungi și uneori plictisitoare. În oraș, te vei bucura de serviciile sistemului Start-Stop, iar acest lucru o să-ți scadă factura lunară cu carburantul.
Pe partea de infotainment, Renault Megane Sedan poate fi echipat cu un ecran tactil central cu o diagonală de până la 8.7 inch. Acesta este poziționat vertical și oferă acces la toate funcțiile mașinii. Apple CarPlay și Android Auto fac parte din plusurile sistemului de infotainment proiectate de Renault. Totuși, există mici sincope la nivelul răspunsului.
Tot pentru siguranță, Renault propune un head-up display color. Da, francezii vin cu o soluție ceva mai "primitivă", informațiile fiind proiectate pe o bucățică de plastic transparent care "răsare" din spatele volanului ori de câte ori pornești motorul. Francezii nu sunt însă singurii care fac asta în segment, iar scopul scuză mijloacele când vorbim de siguranță.
Afișajul instrumentelor de bord este unul "hibrid": indicatoarele analog sunt folosite pentru monitorizarea temperaturii apei și a nivelului de combustibil, în timp ce zona centrală este digitală și poate fi personalizată tot cu ajutorul funcțiilor integrate la nivelul sistemului de infotainment.
Pentru că avem în față un sedan, Renault a completat pachetele de tehnologie și cu un portbagaj cu deschidere de tip "mâini libere". Acesta poate fi acționat prin simpla trecere a piciorului prin dreptul unui senzor amplasat în bara spate. În cele mai multe dintre cazuri, și nu vorbesc doar despre marca Renault, eficiența acestui sistem lasă de dorit.
Design
Renault Megane este unul dintre modelele de segment compact care punctează bine în dreptul acestui capitol. Și aici nu fac referire doar la versiunea sedan, ci și la hatchback sau break.
Francezii au reușit să dezvolte o familie de modele arătoasă cu care poate "frânge" multe suflete. În cazul sedanului, nu ne rămâne decât să subliniem caracterul impunător al părții frontale dominată de LED-urile masive. În partea din spate, designerii francezi au proiectat o versiune la scară a lui Talisman, sedanul francezilor de segment D.
Designul o să rămână în continuare unul dintre capitolele cu care producătorii vor continua să "șantajeze" potențialii clienți, iar Megane este unul dintre modelele care se descurcă excelent.
Ne-a placut
- Prețul bun raportat la concurență
- Comportamentul noului motor de 1.3 litri
- Consumul de carburant
Nu ne-a placut
- Suspensia ușor zgomotoasă
- Anumite materiale mai puțin prietenoase la atingere
- Reacțiile întârziate ale sistemului multimedia
Date tehnice - Renault Megane Sedan 1.3 Benzina Turbo (TCe) 140CP Aut7 Intens | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Comparati variantele de baza ale Renault, Skoda, Mazda cu echiparea Titanium de la Ford!
Daca nu gasiti echivalent atat pentru echipare cat si pentru motorizare, macar precizati ca unul dintre modelel este cu echipare superioara!
Asa ar fi frumos!
Asta in cazul in care comparatia preturilor nu este facuta special pentru a defavoriza unul dintre modele!
Vad ca toti lauda pretul, inseamna ca ne-au pacalit pe toti, ne-au obisnuit cu preturi mari si acum ni se pare ceva normal.
Ca la telefoane, cele de top erau 3000 de lei iar acum sunt 6-7mii iar lumea da fara probleme banii pe ele.
Pai cine are 22k sa dea pe masina asta mai strange 8-9 k si isi ia altceva, chiar o electrica.
Consumul mediu in primii 7500km este de 7.5l%, fara a conduce economic. Am utilizat masina in proportii egale urban-extraurban. Punctele slabe ar fi, intr-adevar, unele materiale de la interior si sistemul multimedia, dar nu sunt elemente pe care le gasesc deranjante.
În cadrul testului am comparat Renault Megane Sedan cu modele rivale care pot fi echipate cu motoare apropiate ca putere, cu transmisii automate și niveluri de echipare cât mai apropiate de cel al modelului testat.
De asemenea, Intens este echiparea de top în cazul lui Megane Sedan și nu versiune de bază așa cum ai menționat. Iar în cazul lui Focus, varianta Titanium este cea potrivită și nu versiunea de bază Trend.
Cat despre motorul ala de 1.3, atata l-ati laudat, ca o sa ma duc si eu la un test-drive.
Traim intr-o inflatie a pretentiilor care in mod implicit se traduce intr-o inflatie a preturilor. Si apropo de telefoane, nu-i nevoie sa cumperi un telefon de 60, unul de 6 face exact acelasi lucru, dar de, ce suntem niste sarantoci? A ajuns sa fie o rusine in a fi normal, daca nu ai ce-i mai scump si sofisticat nu te mai integrezi, preferam sa ne cacam pe noi decat sa ne traim viata.
Vreau sa trec de la suv la compact-mediu , dar acesta iese din optiunile mele, intens fiind prea scump cum bine scoate in evidenta Oli. Nu pot da 18000 euro pe un megane intens, cand pe o kuga 2.0.tdci 180cp, 4*4,de 3 ani cu 35000km, echipare titanium, am dat 17800, iar pe kadjar nou , zen, 17700, nou.
Intre timp ma duc sa testez noul ceed:)
am mers eu cu varianta 116CP/cuplu 220Nm si 140CP/240Nm manula.
Varianta de 116 pentru un om normal este arhi-suficient
Varianta 140 este bine (dar nu sportiva)
Baiatul meu vrea varianta de 116 cea mai de jos (Buisiness) masina cu rabla si reduceri marketing face 13000€
Pret final: 17.983 eur dupa scaderea rabla (1400 eur) si ofertei lunare (1800 eur). Eu zic ca e unul foarte bun raportat la ce ofera masina si la preturile concurentilor.
Sigur, nu e spatioasa ca Octavia sau dinamica precum Civic, Mazda 3, Focus dar e o masina decenta.