Drivetest Renault Koleos

2.0 Diesel Turbo (dCi) 175CP 4x4 Aut1 Intens
Renault Koleos zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 18.03.2019
Colosul din Hexagon

A doua generație a lui Renault Koleos a fost prezentată în premieră în toamna anului 2016. Între timp, francezii au adus o serie de îmbunătățiri SUV-ului de segment D, majoritatea fiind strâns legate de confortul celui de la volan și de siguranța ocupanților.

În ceea ce privește designul, francezii sunt încrezători în stilul lui Koleos, motiv pentru care nu au pregătit modificări la nivel exterior. În România, cel mai mare SUV din gama constructorului francez este disponibil exclusiv cu o motorizare diesel de 2.0 litri care poate fi comandată atât în variantă 4x2, cât și în versiune 4x4.

În cadrul testului vom analiza punctele forte și cele slabe ale versiunii 175 dCi 4x4 xTronic în varianta de echipare de top Intens.

Renault Koleos
2.0 Diesel Turbo (dCi) 175CP 4x4 Aut1 Intens

  • Pret de pornire 32.200 €
  • Pret model testat 39.700 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Mai sus vă spuneam că Renault Koleos poate fi comandat pe piața din România doar în compania motorului diesel de 2.0 litri. Motorul pregătit de francezi dezvoltă 175 de cai putere la 3.750 rpm și 380 Nm la 2.000 rpm.

Imediat după ce apeși butonul care comandă pornirea motorului, sunetul generat de cei patru cilindri își face loc la nivelul habitaclului. Motorul este ușor gălăgios, iar zgomotul clasic al unui diesel își face din ce în ce mai mult simțită prezența odată ce acul turometrul se înalță.

Cei 175 CP sunt suficienți pentru a te mișca cu lejeritate atât în oraș, cât și pe drumurile naționale. Însă la viteze mari, apropiate de cele de autostradă, zgomotul care pătrunde la nivelul habitaclului s-ar putea să-ți strice dispoziția. Cu toate acestea, la nivel dinamic Koleos stă bine: resursele motorului diesel te vor ajuta chiar și atunci când încerci un ritm de mers ceva mai susținut.

Pentru gestionarea resurselor motorului, Renault a pregătit o transmisie X-Tronic (CVT). Cutia gândită de francezi este capabilă să simuleze 7 trepte de viteză, iar acțiunea se întâmplă fluid. Deși o cutie CVT rămâne una comodă și practică în oraș, sunt șanse ca aceasta să nu fie pe placul celor care caută un ansamblu motor-transmisie ceva mai rafinat și mai delicat.

Exemplarul testat a fost echipat și cu un sistem de tracțiune integrală care permite rularea în modurile 2WD, Auto (4x4 cu transmiterea cuplului în funcție de aderența roților de pe fiecare punte) și 4WD Lock. În modul 4x2 apare și fenomenul de torque-steer, dar nu aveți niciun motiv de îngrijorare: uriașul francez nu dispune de resurse atât de generoase încât să devină un SUV incontrolabil. În restul modurilor, Koleos devine un model docil care îți ascultă comenzile fără să te surprindă neplăcut.

Consum

Cele 1.8 tone ale lui Koleos fac ca motorul de 2.0 litri diesel să fie exploatat din plin, indiferent de situația dată. Pe fișa tehnică, Renault spune că versiunea dCi 175 X-Tronic 4WD a lui Koleos consumă 6.4 litri/100 de kilometri parcurși în regim mixt. În oraș, consumul crește până la 7 litri/100 de kilometri, iar în extraurban acesta ajunge chiar și la 6 litri/100 de kilometri.

În cadrul testului, consumul mediu înregistrat a fost de 10.2 litri/100 de kilometri, 75% din distanțe fiind parcurse doar în oraș. Prin bifarea modului Eco sunt șanse destul de mari ca valoarea de consum să scadă, însă nu vă așteptați la minuni din partea francezului.

În segmentul lui Koleos există o mulțime de rivali, iar marea majoritate a acestora promit valori de consum ceva mai mici comprativ cu cele trecute de francezi în fișa tehnică. În acest grup trecem Nissan X-Trail 2.0 diesel 177 CP, Skoda Kodiaq 2.0 diesel 190 CP, Mitsubishi Outlander 2.2 diesel 150 CP și Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 diesel 190 CP.

Doar Hyundai Santa Fe echipat cu motorul de 2.2 litri de 200 CP și Kia Sorento cu unitatea de 2.0 litri de 185 CP sunt modelele care vin cu valori de consum mai ridicate comparativ cu Koleos. Toți rivalii sunt echipați atât cu sistem de tracțiune integrală, cât și cu transmisie automată sau CVT.

Performanţe

În cazul unui SUV de talia lui Koleos, performanțele nu sunt cele care primează. Da, clienții vor căuta și valori bune pentru sprintul 0-100 km/h, sau pentru repriza 80-120 km/h. Însă vor fi rare cazurile în care acest aspect va determina, în mare parte, achiziționarea unui model în detrimentul unui rival.

Renault Koleos nu este cel mai sportiv SUV de segment D. Însă cu cele 9.3 secunde necesare pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, SUV-ul francez nu se face de râs. Doar Kodiaq și Tiguan Allspace vin cu valori mai bune, cele două SUV-uri ale grupului Volkswagen afișând 8.6 secunde pentru aceeași repriză 0-100 km/h.

În ceea ce privește viteza maximă, Koleos reușește să ajungă până la 204 km/h, o valoare foarte apropiată de cele întâlnite în segment. Cea mai mare diferență apare în dreptul lui Outlander (190 km/h), însă niponul are un deficit de 25 CP. Și în acest segment, Skoda Kodiaq și Volkswagen Tiguan Allspace reușesc cele mai bune valori: 210 km/h.

Interior

Cei care au în plan achiziționarea un SUV de dimensiunile lui Koleos se vor ghida după spațiul oferit la interior și după tehnologiile care fac viața mai ușoară în timpul șofatului.

Renault Koleos în versiunea Intens este echipat cu scaune cu reglaj electric și încălzite. Tapițeria din piele este lucrată plăcut, iar materialele din zona superioară a habitaclului sunt de o calitate bună. Da, există în continuare zone cu plastic dur, dar cu ele te vei intersecta destul de rar.

Scaunele sunt confortabile la drum lung și oferă un sport lateral bun. Spațiile de depozitare sunt bine proporționate și vin în ajutorul tău, indiferent de dimensiunea "mărunțișurilor" pe care vrei să le stochezi în apropiere.

Pe fețele ușilor vei putea depozita sticle de apă și alte obiecte de dimensiuni medii, pe tunelul median există un spațiu dedicat telefoanelor inteligente, iar suporturile pentru pahare sunt și ele generoase. Cotiera este adâncă, iar în torpedou intră o poșetă de damă.

Pentru a scăpa de cablurile întinse prin mașină, Renault a pregătit și două porturi USB, dar și o priză la 12V pentru locurile de spate. Spațiul oferit pasagerilor din spate este și el generos, atât în zona genunchilor, cât și în dreptul capului. Din păcate, bancheta spate nu culisează, iar spătarele acesteia nu pot fi înclinate.

Rabatarea scaunelor poate fi făcută fie din habitaclu, fie din portbagaj, iar volumul de încărcare anunțat de Renault este de 538 de litri.

Tot la interior, Renault a optat pentru soluția clasică în materie de instrumentar de bord: un ecran cu diagonala 7 inch cu patru teme diferite care pot fi modificate prin intermediul sistemului de infortainment. Acesta din urmă comunică cu ocupanții printr-un display tactil cu diagonala de 8.7 inch. Sistemul pregătit de francezi rulează plăcut și fără momente grave de bâlbâială, însă zonele tactile pentru controlul volumului sunt dificil de operat. 

 

 

Preţ de achiziţie

Pe piața din România, varianta de bază a lui Koleos (2.0 diesel, CVT, 4x2) are un preț de pornire de 32.200 de euro cu TVA. Versiunea Intens, cea testată, integrează și sistemul de tracțiune integrală, dar și o serie de dotări suplimentare. Astfel, prețul de pornire a versiunii testate a crescut până la 39.200 de euro, la care se adaugă pachetul de iarnă din dotarea mașinii din fotografii: parbriz, scaune și volan încălzite.

Standard, francezii oferă faruri full-LED Pure Vision, senzor de avertizare pentru unghiul mort, sistem Easy Park Assist, cruise control adaptiv, instrumentarul digital de bord cu ecran de 7 inch, tapițeria din piele, scaunele încălzite și oglinzile retrovizoare electrice și încălzite. Tot din pachetul Intens fac parte și sistemul de infotainment R-Link 2, dar și asistentul pentru detectarea stării de oboseală a șoferului.

În segment există câțiva rivali care vin cu prețuri mult mai bune comparativ cu cele practicate de francezi. Spre exemplu, Skoda Kodiaq cu motorul diesel de 190 CP, cutie automată, 4x4 și echipare Style pleacă de la 34.000 de euro, în timp ce un Outlander, cu resurse mai slabe, se apropie de 35.000 de euro. Chiar și Tiguan Allspace cu 190 CP, 4x4 și echipare Highline este cu câteva sute de euro mai accesibil comparativ cu SUV-ul francez. Aceeași poveste o putem trece și în dreptul lui Nissan X-Trail. Kia Sorento trece cu puțin de 39.000 de euro, în timp ce Hyundai Santa Fe ajunge până la 53.000 de euro. Acesta din urmă este disponibil doar în varianta Luxury cu motorul diesel de 200 CP, 4x4 și cutie automată cu opt rapoarte.

În aceste condiții, Renault Koleos nu este cea mai accesibilă versiune, însă nu depășește media pieței. 

Siguranţă

Renault nu prea dă greș atunci când vine vorba de testele de siguranță. Iar Koleos nu face excepție de la regula francezilor. În cadrul testelor organizate de Euro NCAP, SUV-ul francezilor a fost răsplătit cu 5 stele.

Protecția pasagerilor adulți a fost notată cu 90% din numărul total de puncte, iar protecția copiilor a primit 79%. În dreptul protecției pietonilor, Renault Koleos a bifat 62% din numărul punctelor disponibile, iar sistemele de siguranță propuse de francezi au reușit să genereze un scor de 75%.

Așa cum afirmam la început, francezii au pregătit o serie de modificări, iar marea majoritate a acestora au avut loc în dreptul capitolului dedicat siguranței. Odată cu noua versiune, Koleos va fi echipat cu sistemul Active Brake Assist cu sistem de avertizare cu privire la colizunea frontală și cu funcție pentru detectarea pietonilor și un asistent pentru detectarea stării de oboseală a șoferului.

Alături de aceste sisteme, SUV-ul francez poate fi echipat cu următoarele tehnologii: sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, sistem de monitorizare a distanței față de vehiculul din față, sistem pentru monitorizarea unghiului mort și alertă pentru depășirea vitezei maxime.

Ţinută de drum

De-a lungul anilor, Renault a învățat să ofere exact acele lucruri pe care clienții le caută, iar în cazul unui SUV de dimensiunile lui Koleos, confortul se numără printre abilitățile pe modelul trebuie să le aibă.

Iar Renault Koleos nu face rabat de la această regulă. Suspensia reușește să absoarbă cu ușurință neregularitățile supraței de rulare, cu mici minusuri în dreptul denivelărilor scurte. Dar să fim sinceri: mai toate modelele din segment au această hibă atunci când aduci în discuție "micile hopuri" din asfalt. Puntea spate rămâne ușor zgomotoasă, semn că Renault putea să ofere ceva mai mult material fonoabsorbant în zona posterioară a mașinii.

Dinamica nu a fost una dintre caracteristicile de bază trecute în caietul de sarcini, motiv pentru care SUV-ul din Hexagon nu excelează atunci când ai în plan să ataci virajele cu aplomb, ruliul fiind destul de prezent.

În ceea ce privește direcția, Renault reușește să facă un sistem extrem de ușor și simplu de manevrat în orașe. Și ținând cont că SUV-ul își va petrece cea mai mare parte din viață printre bordurile orașelor, acesta nu-i un lucru rău. Totuși, ușurința manevrării face ca feebdack-ul și precizia să scadă în regim extraurban pe virajele sinuoase.

Partea bună e că Renault Koleos nu-i deloc un outsider atunci când aduci în discuție ieșirile în softroad. SUV-ul are o gardă la sol de 210 mm, iar cu sistemul de tracțiune integrală cu mod 4x4 Lock, Koelos poate traversa cu ușurință drumurile forestiere sau șleaurile nu foarte adânci. Noroiul și zăpada nu ar trebui să-i pună prea multe probleme francezului, însă aici anvelopele vor avea un cuvânt important de spus.

Vizibilitate

Un SUV cu o lungime de aproape 4.7 metri va da bătăi de cap celor care abia acum au ieșit de pe băncile școlilor de șoferi. Dar Koleos are câteva atuuri care n-ar trebui să-i sperie nici pe novici.

În primul rând oglinzile laterale sunt extrem de generoase și oferă o vizbilitate bună. Luneta nu este cea mai generoasă din segment, dar se achită cu brio de sarcini, iar poziția înaltă la volan te ajută să veghezi cu încredere peste capotă.

Pentru cei care se tem de micile erori din timpul manevrelor de parcare, Renault oferă o armată de senzori, dar și o cameră video pentru mersul cu spatele. Altfel spus, bătăile de cap dispar imediat ce ai încredere în "BPM-ul" senzorilor.

Cu toate acestea, pe virajele strânse și chiar și în dreptul trecerilor de pietoni, montanții A destul de generoși vor cauza mici probleme de vizbiltate.

Tehnologie

Într-un SUV de dimensiuni mari, confortul la volan este un detaliu pe care mulți dintre potențialii clienți îl vor cântări bine. Renault propune un volan încălzit, un sistem pentru spălarea farurilor, scaune față înălzite și sistem de acces și pornire fără cheie. Pe lista de opționale există și încălzire pentru locurile din spate.

Alături de acestea trebuie menționat sistemul audio Bose cu 13 incinte, dezvoltat special pentru SUV-ul francez.

Tot la capitoul tehnologie intră instrumentarul digital de bord, dar și sistemul de infotainment cu ecranul poziționat pe verticală. Acesta din urmă este compatibil atât cu Apple CarPlay, cât și cu Android Auto. Navigația oferă indicații bune în trafic, dar apar și momente în care procesarea este executată cu ceva întârziere.

Pe lista îmbunătățirilor aduse de Renault trebuie să trecem și următoarele: oglinzi electrice rabatabile automat în momentul părăsirii mașinii, posbilitatea descuierii ușilor din interior fără apăsarea butonului de Unlock și faruri de ceață cu LED.

Din tot acest pachet nu putem să uităm și sistemele de siguranță, tehnologii pe care le-am detaliat în cadrul capitolului dedicat.

Design

Am spus de mai multe ori acest lucru și o voi repeta ori de câte ori am ocazia: într-un segment atât de populat și cu o mulțime de oferte la tot pasul, este destul de dificil să iei o decizie bazată strict pe tabele și pe valorile din acestea. În segmentul SUV-uilor, acolo unde oferta este generoasă, un cuvânt important de spus îl are designul.

Dacă potențialul client se simte atras de liniile și de tușele trasate de designeri, atunci șansele unei achiziții cresc.

În cazul lui Koleos, francezii nu au îndrăznit foarte mult. Au ales să meargă pe design-ul pe care Talisman și Megane l-au "propovăduit" în segmentul mediu și compact. Farurile cu semnătura luminoasă diurnă sub forma literei C și stopurile alungite care aproape se unesc sunt detalii care îți spun din start că urmează să cunoști un Renault.

Iar lui Koleos îi stă bine cu astfel de elemente moderne, în ciuda aspectului general masiv. Dacă arunci o privire atentă pe oferta francezilor vei găsi culori interesant (Blue Meissen, Red Marrod), dar și jante din aliaj cu diametrul de 19 inch (standard pe versiunea Intens). Iar cu aceste mici artificii, Koleos punctează binișor la capitolul design.

Nu ne-a placut

  • Zgomotul motorului diesel
  • Ofertă bazată exclusiv pe motoare diesel
  • Transmisia CVT
Date tehnice - Renault Koleos 2.0 Diesel Turbo (dCi) 175CP 4x4 Aut1 Intens
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4673
Putere maxima CP (rpm)
175 (3750)
Latime mm
2063
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (2000)
Inaltime mm
1678
Viteza maxima km/h
196
Greutate kg
1643
Acceleratie 0-100 km/h s
9.3
Ampatament mm
2705
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
538
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Koleos

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (17)

  • Vedeti ca in text este trecut 538 litti si in fisa de dupa textul review-ului este trecu 498 litri la volumul portbagajului. Sau nu e totuna cu "volumul de incarcare"?
    13 0
  • Cel mai rar SUV de la noi, sunt șanse mai mari să văd un Cullinan.
    26 7
  • Daca am ajuns sa dam 40.000 euro pe un Renault...ce mai e de zis, au innebunit salcamii. Iar daca eu zic asta, proprietar de Laguna, e grav. Macar de oferea la banii astia un mild-hybrid mai intelegeam.
    33 26
  • Edikkk
    Dle Adi preţul Renault este foarte bun !!!

    Comparaţi cu Audi Q5, dacă nu Q7 sau BMW X7 !!
    21 26
  • @Gabi

    Mulțumim. Am corectat și în fișa tehnică.
    4 0
  • @Edikkk - pai daca pt tine un Q7 este egal cu un Koleos...e treaba ta. Daca te referi la faptul ca un Q7 ajunge la 80.000 euro in concluzie e f scump da, ai dreptate, dar asta nu inseamna ca trebuie sa dam 40k de euro pe un renault...EVER
    19 23
  • Fiecare producator auto cu politica lui tarifara, fiecare cumparator e liber sa faca ce vrea cu banii lui. De ce nu ar cere Renault 40K pe Koleos cand Hyundai cere pe Santa Fe 50K ?
    38 7
  • hazard
    esec dupa esec! Bravo Renault! CVT-ul e cireasa de pe tort.
    15 22
  • Intrebare: si ce are asa extraordinar Santa Fe fata de Koleos? de 10 000€
    31 3
  • Meteorologogu
    CVT-ul este toroidal sau solutia clasica pe "curele" ?

    In oras CVT-ul este minunat dar atunci nu-si are rost integrala ... zic si eu ... deci o solutie "trendy" de luat banii fraierilor :)
    3 2
  • @Assur - treaba este mult mai complicata si nu face sens sa discutam aici. Pe scurt, se stie ca exista un "agreement" intre companii in a ridica preturile la TOATE autoturismele (procentual ) astfel incat ei sa castige mai mult iar noi sa platim mai mult. adica in loc ca un Q7 sa coste 50.000 de euro si un Koleos 25.000 de euro, ei se inteleg (toti nu doar Audi si Renault sper ca s-a inteles) si Q7 ridica pretul 80.000 si Renault la 40.000. asa toti au de castigat, pierd doar fraierii (adica noi). saptamana trecuta cei de la autoliv (firma de centuri ) au primit amenda de cateva sute de milioane euro pt ca au facut genul asta de intelegere cu o companie din Japonia, pt a marii ambele pretul cu nu stiu cat la suta. e o practica veche cam in toate domeniile;).
    11 2
  • @adi_10 Nimeni nu fabrica autovehicule doar de placere, trebuie sa castige si bani din asta. Exista o tendinta crestere a preturilor in functie de clasa masinii, asa cum ai zis, de asta si dispar monovolumele pentru a fi inlocuite de pretinse SUV-uri, de fapt aceleasi masini cu exterior diferit plus doua trei chestii electronice, unele utile, unele nu prea, ca sa justifice saltul de 25% la pret.
    Pe scurt, o masina de gabaritul asta cu un nivel de echipare OK se invarte pe la toti producatorii la vreo 40K, indiferent ce scrie pe emblema. Exceptie, viitorul Duster 7 locuri dar care va fi iar penalizat la Euroncap ca sa nu tulbure prea mult piata.

    PS. prefer expresia in limba romana "are sens" in locul variantei traduse din engleza "face sens".
    16 4
  • In 2017 la aceeasi masina ati dat 4,2 acum 4, acum e zgomotoasa care din cele 2 teste reflecta realitatea?
    7 1
  • As introduce si Ford Edge in comparatie. Cel putin calitativ si ca nivel de zgomot e cu mult, mult mai bun decat Koleos, ceea ce e pacat. De ce s-au zgarcit cu materialele fonoabsorbante chiar nu pricep...
    8 14
  • @assur - voiam doar sa subliniez faptul ca in domeniul auto profiturile sunt mult mai mari raportate la alte domenii de productie si asta din cauza sau datorita, depinde de ce parte a baricadei esti, acelor intelegeri si politici la nivel macro de care spuneam. in rest fiecare e liber sa faca ce vrea si sa plateasca pe o masina cat crede.
    5 0
  • kaleos=samsung qm5, eu zic ca merita sa investesti intr-o sigla si sa incerci s-o vinzi sub marca proprie
    1 3
  • "iar în torpedou intră o poșetă de damă" - sa vedeti voi cate scandaluri conjugale vor fi provocate de acesta afirmatie.... :)))
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru