Drivetest Renault Kadjar facelift

Kadjar 1.7 Blue dCi 150 CP Man6 4x4 Intens
Renault Kadjar facelift zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 09.12.2019
Elixirul tinereții

Segmentul SUV-urilor compacte este unul dintre cele mai disputate, la ora actuala existând peste 20 de modele dezvoltate de constructorii de volum. Este o piață mare pentru care se duelează mulți, dar puțini sunt cei care pun cu adevărat mâna pe o bucată generoasă de public.

În prima parte a vieții (până la prezentarea facelift-ului din 2018), Kadjar a reușit să atragă 450.000 de clienți, iar într-un segment atât de disputat putem trage o concluzie clară: SUV-ul compact al francezilor reușește să-și facă un nume bun.

Așa cum aminteam anterior, în urmă cu un an, francezii au decis că este momentul să revigoreze SUV-ul compact și să aplice o serie de modificări. Dacă partea estetică nu a avut atât de mult "de suferit", din punct de vedere tehnic, Kadjar facelift a pregătit câteva noutăți interesante.

Și pentru că francezii au vrut să aibă în gamă un SUV complet, cu versiuni care să se adreseze unui public larg, Kadjar poate fi comandat și într-o variantă cu tracțiune integrală. Cei care vor un astfel de sistem trebuie să știe că îl pot comanda doar cu un motor diesel de 1.7 litri Blue dCi și cutie manuală.

Renault Kadjar facelift
Kadjar 1.7 Blue dCi 150 CP Man6 4x4 Intens

  • Pret de pornire 18600 €
  • Pret model testat 29150 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă partea estetică nu a reprezentat punctul principal atunci când francezii au deschis dosarul pe care scria Kadjar facelift, capitolul dedicat motorizărilor a fost unul stufos.

Așa se face că SUV-ul compact a "scăpat" de aproape toate motorizările vechi (mai puțin de longevivul 1.5 dCi) și a trecut la unități noi (benzină și diesel) care sunt aliniate la normele de poluare și la cerințele publicului.

Deși cota de piață a mașinilor echipate cu motoare diesel a scăzut considerabil în ultimul an, producătorii nu vor renunța prea curând la acest tip de propulsor. Ba mai mult, există constructori care se încăpățânează și luptă împotriva curentului pregătind unități diesel.

În cazul de față, Renault a renunțat la vechiul 1.6 dCi și a trecut la un propulsor de 1.7 litri Blue dCi. Francezii spun că motorul este gândit ca o evoluție a vechiului propulsor de 1.6 litri și promite atât performanțe mai bune, cât și un consum de carburant și emisii reduse.

În gama Renault, motorul va putea fi întâlnit în versiuni de 130 CP și 150 CP, însă pentru Kadjar facelift, producătorul francez propune doar varianta de top.

Motorul are o cilindree de 1.747 cmc și oferă 150 de cai putere la 4.000 rpm și 340 Nm începând cu 1.750 rpm. Unitatea pregătită de francezi este una cât se poate de agilă și rapidă în reacții și chiar are suflul necesar să-ți apropie serios capul de tetieră atunci când pedala de accelerație este apăsată până la podea. Așa cum era de așteptat, propulsorul "reușește" să livreze la nivelul habitaclului zumzăitul specific motoarelor diesel după ce acul turometrului indică 3.000 rpm.

Motorul diesel se achită cu brio de sarcini atât în oraș, cât și pe drumuri naționale sau autostrăzi. Resursele oferite de acesta vor fi suficiente pentru a te bucura de reprize decente livrate începând cu 80 km/h. Dacă vrei un comportament temperat, atunci poți apăsa cu încredere butonul Eco, iar motorul devine unul ușor anesteziat în reacții.

Pentru moment, unitatea de 1.7 litri poate fi comandată doar cu o cutie de viteze manuală. Aceasta oferă trepte foarte lungi, iar timoneria nu este cea mai precisă din câte am întâlnit până acum. Ba mai mult, în momentul schimbării treptelor de viteză apare și un "click cu iz metalic" care nu-și are rostul, în contextul în care Kadjar nu este vreun sportiv. 

Consum

Noul propulsor pregătit de constructorul francez promite un consum de carburant mai mic, dar și emisii reduse. În fișa tehnică, Renault a trecut un consum mediu mixt de 5.2 litri/100 de kilometri. În regim urban, SUV-ul compact cu tracțiune integrală și cutie manuală de viteze are un consum de 6 litri/100 de kilometri, în timp ce în afara orașului, consumul anunțat de producător este de 4.7 litri/100 de kilometri.

La finalul celor 200 de kilometri rulați împreună cu Kadjar facelift, computerul de bord a indicat un consum mediu de 8 litri/100 de kilometri. Aproape 75% din numărul de kilometri parcurși au fost realizați în mediul urban. Am rulat atât în modul normal, cât și în modul Eco, dar și cu selectorul tracțiunii integrale în modurile 2WD sau Auto.  

Pentru că avem în față un SUV compact cu tracțiune integrală și cutie manuală de viteze, lista rivalilor lui Kadjar facelift a scăzut considerabil. Raportat la consumul mediu de combustibil, Kia Sportage facelift echipat cu motorul de 1.6 litri este cel mai frugal: 5.1 litri/100 de kilometri. Nissan Qashqai oferă o valoare identică cu cea a "vărul" din Franța, în timp ce restul rivalilor afișează un consum mediu mai generos.

Performanţe

În momentul în care ai pus ochii pe un SUV compact cu tracțiune integrală, cutie manuală și motor diesel, este cât se poate de clar că partea de performanțe nu este cea care a determinat alegerea.

În cazul lui Kadjar facelift 1.7 dCi 4x4, Renault spune că accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 10.5 secunde. Singurul rival mai lent decât francezul este Kia Sportage facelift: sud-coreeanul are nevoie de 11.4 secunde pentru același sprint. În rest, Hyundai Tucson facelift, Nissan Qashqai facelift, Volkswagen Tiguan și Ford Kuga facelift promit valori mai bune chiar și cu 1.4 secunde comparativ cu SUV-ul francezilor.

Aceeași regulă poate fi aplicată și în cazul vitezei maxime. Kadjar are o viteză de top de 190 km/h, în timp ce Sportage facelift poate rula cu până la 180 km/h. Restul modelelor amintite anterior sunt mai generoase atunci când discuția se rezumă la viteza maximă.

Interior

Renault a pregătit câteva îmbunătățiri și pentru interiorul lui Kadjar facelift. Pentru planșa de bord, francezii au pregătit materiale prietenoase și plăcute la atingere, însă odată ce vei pipăi și zonele inferioare de la nivelul habitaclului vei descoperi plastice dure și cu finisaje nu foarte bune.

Odată cu facelift-ul au apărut și o mulțime de elemente cromate, atât la nivelul planșei de bord, cât și pe tunelul median.

Comenzile sistemului de climatizare sunt acum asemănătoare cu cele de la Dacia Duster, care se potrivesc mult mai bine în peisajul general de la interior.

Spațiile de depozitare pregătite de francezi sunt unele generoase. Primești un loc special pe fețele ușilor pentru sticle cu apă, suporturi pentru pahare ceva mai generoase și un loc dedicat telefonului mobil. Și cotiera este una adâncă și poate "înghiți" obiecte de dimensiuni mai mari.

Un lucru mai puțin plăcut îl reprezintă poziționarea butoanelor pentru încălzirea în scaune. Acestea au fost amplasate pe umărul frontal al cotierei, în spatele suporturilor pentru pahare, iar acționarea lor se face cu dificultate.

Scaunele pregătite de francezi sunt moi, confortabile și oferă un sport lateral peste medie. Și pe bacheta din spate se călătorește confortabil, pasagerii având suficient loc în dreptul genunchilor. Totuși, persoanele mai înalte de 1.85 metri ar putea avea probleme în dreptul spațiului pentru cap.

Tot în partea din spate, francezii propun două guri de ventilație, două porturi USB și o priză de 12V. Pentru rabatarea banchetei se poate opta atât pentru "clemele" de la interior, cât și pentru butoanele din portbagaj.

Portbagajul lui Renault Kadjar facelift poate "înghiți" până la 527 de litri, iar constructorul din Franța propune o podea dublă și o serie de separatoare, astfel încât compartimentarea să fie realizată într-un mod cât mai eficient.

Preţ de achiziţie

Renault ne-a obișnuit ca modelele pe care le oferă să aibă un preț de comercializare aflat în jumătatea inferioară a clasamentelor. Iar Kadjar nu face rabat de la această regulă.

Așa cum am precizat și în capitolele anterioare, singura modalitate pentru a comanda motorul diesel de 1.7 litri este cea în care clienții vor opta pentru transmisia manuală și tracțiunea integrală. De asemenea, francezii oferă această versiune exclusiv cu nivelul de echipare de top Intens. Astfel, prețul de pornire ajunge la 29.150 de euro, o valoare destul de piperată ținând cont că dieselul de 1.5 litri de 115 CP 2WD și cutie manuală pornește de la 20.650 de euro.

Totuși, dacă privim și în configuratoarele rivalilor, observăm că Renault Kadjar se apropie de media pieței. Doar Kia Sportage facelift este mai ieftin cu aproape 3.000 de euro, restul concurenților având prețuri mai mari chiar și cu aproximativ 4.000 de euro (Volkswagen Tiguan 2.0 TDI, 150 CP, Man, 4Motion, Highline).

Siguranţă

Ne-am obișnuit ca organizația independentă Euro NCAP să nu realizeze teste de siguranță pe versiuni cu facelift. Iar același lucru se aplică și în cazul lui Kadjar facelift. Euro NCAP nu a mai testat SUV-ul compact al francezilor, însă rezultatele actualei generații au fost unele bune și au fost răsplătite cu cinci stele de siguranță.

În 2015, Kadjar a fost notat cu 89% pentru protecția pasagerilor adulți și cu 81% pentru protecția copiilor. Captiolul dedicat protecției pietonilor a primit 74% din punctajul total, iar sistemele de siguranță disponibile pe Kadjar au fost notate de Euro NCAP cu 71%.

Odată cu apariția facelift-ului, Renault a pregătit câteva sisteme de siguranță suplimentare. Astfel, Kadjar facelift va putea fi comandat cu un sistem de frânare automată de urgență, cu o tehnologie capabilă să mențină banda de mers și cu o funcție pentru monitorizarea unghiului mort. De asemenea, francezii au introdus o funcție pentru recunoașterea semnelor de circulație, un sistem de asistență la parcare și faruri adaptive.

Ţinută de drum

Deși Renault a pregătit câteva modificări importante în ceea ce privește Kadjar facelift, în dreptul ținutei de drum nu există noutăți. SUV-ul de clasă compactă rămâne același model capabil să treacă fără prea multe probleme peste gropile sau denivelările apărute în asfalt. Astfel, Kadjar rămâne un SUV blajin, cu o ținută de drum orientată către confort.

La nivelul habitaclului vor apărea și sunete mai puțin plăcute în momentul traversării denivelărilor scurte, dar sunt puține modele dezvoltate de producătorii de volum care trec cu brio acest test.

Fiind un SUV orientat către confort și mai puțin către sportivitate, modelul dezvoltă un ruliu pronunțat în viraje. Direcția este una ușoară și facil de utilizat mai ales în orașe, însă atunci când vrei să rulezi într-un ritm alert trebuie să nu uiți de faptul că feedback-ul primit nu este unul generos.

Dar exemplarul testat a sosit și cu sistem de tracțiune integrală. Vei avea de ales între 2WD, caz în care toate resursele motorului sunt transmise către puntea față. Poți opta pentru modul Auto în care Kadjar gestionează resursele către ambele punți în funcție de nevoi. Dacă ai în plan să ieși în off-road, atunci sistemul de tracțiune integrală dispune și de modul 4WD Lock: resursele sunt transmise în mod egal către cele două punți.

Tot pentru ieșirile în off-road, Renault propune o gardă la sol de 200 de milimetri, un unghi de ata de 17 grade (mai mic cu 0.5 grade comparativ cu versiunile cu tracțiune față) și un unghi de degajare de 27 de grade (+2 grade raportat la versiunile 4x2).

 

Vizibilitate

Renault Kadjar facelift propune o poziție înaltă de conducere, iar acest lucru este asistat din plin de oglinzile laterale mari și de suprafața vitrată generoasă.

Totuși, montantul A de pe partea șoferului o să-ți dea ceva bătăi de cap la virajele strânse, în timp ce vizibilitatea prin lunetă este știrbită de grosimea "umerilor" laterali.

Pentru a scăpa de această senzație de claustrofobie care apare doar în momentul mersului cu spatele, Renault oferă standard pe varianta de top Intens și o cameră video alături de senzorii de parcare. E drept că sistemul își face treaba corect și te ajută atunci când obiectele mai mic ți-ar putea sta în cale, însă imaginile oferite de camera video nu sunt unele prea bune.

Tehnologie

Renault nu a bătut pasul pe loc atunci când pe ordinea de zi au apărut tehnologiile moderne. Imediat ce pășești la interiorul lui Kadjar facelift vei face cunoștință cu un instrumentar digital de bord cu ecran de 7 inch. Acesta este extrem de ușor de folosit și dispune de cinci teme prestabilite de producător.

Consola centrală integrează un ecran de 7 inch care va fi echipat cu sistemul de infotainment R-Link 2. Da, primești o grafică destul de învechită și un sistem care, din când în când, se mai încurcă în reacții. Meniul este unul prietenos și simplu de înțeles, iar cei care își doresc o atmosferă familiară pot alege conexiuni Apple CarPlay și Android Auto prin fir. De asemenea, versiunea de Apple CarPlay integrată de francezi este una actualizată și rulează independent de aplicațiile din telefon. Altfel spus, aplicația de pe ecranul mașinii nu mai trebuie să fie aceeași cu cea afișată și pe ecranul telefonului.

Pe lista dotărilor trecem și sistemul audio Bose cu o fidelitate bună, dar și farurile full-LED Pure Vision.

Totodată, nu trebuie să uităm de noile sisteme de siguranță introduse odată cu acest facelift. Acestea au fost amintite în dreptul capitolului dedicat.

Design

În ultimii ani, producătorii au ales ca în momentul lansării unui model cu facelift să nu ofere modificări exterioare majore. Iar acesta este și cazul lui Kadjar.

Odată cu versiunea îmbunătățită, SUV-ul compact propune o grilă frontală ceva mai generoasă cu inserții cromate, o bară de protecție discret restilizată, proiectoare de ceață noi și lumini de zi a căror semnătură luminoasă au forma literei C.

Farurile full-LED sunt și ele disponibile standard pe versiunea de echipare Intens, iar jantele de 18 inch completează aspectul standard pregătit de francezi. Cei care vor să iasă și mai mult în evidență pot opta pentru jante cu diametrul de 19 inch.

Paleta de culori oferită de Renault pentru Kadjar facelift s-a îmbogățit cu trei nuanțe: Bleu Iron (culoarea mașinii de test), Gris Highland și Vert Oural.

Per total, modificările exterioare fac ca SUV-ul compact să aibă un aer fresh și gata să continue duelul cu rivalii din acest segment atât de aglomerat.

Nu ne-a placut

  • Anumite materiale plastice de la interior
  • Sistemul de infotainment învechit
  • Amplasarea comenzilor pentru scaunele încălzite
Date tehnice - Renault Kadjar facelift Kadjar 1.7 Blue dCi 150 CP Man6 4x4 Intens
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1749
Lungime mm
4489
Putere maxima CP (rpm)
150 (4000)
Latime mm
1836
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (1750)
Inaltime mm
1617
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1692
Acceleratie 0-100 km/h s
10.5
Ampatament mm
2647
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
65
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
527
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Kadjar facelift

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (15)

  • o masina per total buna, dar MARE pacat ca motorul asta se ofera doar cu manuala
    22 8
  • Excelent! Bravo Renault! Acelasi motor poate fi luat cu automata pe Qashkai (sau cum dreq se scrie). Am vazut testul facut de Robert Adam, si se pare ca SI noul motor Diesel de la Renault va fi un succes, la fel cum a fost si ramane 1.5 dCi, vestitul si celebrul deja 1.5 dCi, un motor apreciat si iubit de clientii din Romania si de aiurea.

    In continuare tehnologia Diesel se dovedeste zi de zi una de succes. In continuare nu mor caii cand vor cainii. :)
    27 16
  • Anonim
    Renault face masini dragute la pret decent dar ramane cu probleme la calitatea materialelor si modul lor de asamblare . Plus revizii dese si scumpe .
    14 16
  • Mie imi place masina, inclusiv motorizarea. Desi as prefera benzina, sa fiu si eu eco-friendly.
    14 7
  • @Anonim Cum adica revizii dese? Una pe an e des?
    21 5
  • CONCURS
    autorul e generos cu utilizarea cuvantului GENEROS ex. consum mai generos, feerbak negeneros. Cine numara mai multe?
    10 6
  • Si pretul este generos- configurat full 32.150 Euro- fara 4X4, vreo 35 K cu4X4, cand va fi disponibil.
    8 5
  • Mai nou facelift-urile se concentreaza pe folosirea, in mod exagerat, a pieselor cromate. Mai nou si la BMW (am vauzut pe strada noul X5, de X7 nu mai vorbesc),. Din marcile din EU doar Peugeot pare ca a ajuns in 2019/2020, sau poate s-a schimbat moda si nu sunt eu la curent cu noul "curent".
    11 3
  • Anonim
    @Mark Dark da o revizie pe an este mult in 2020 . Am avut Renault luat de nou tinut 7 ani si 135 de mii de km . Din 10 in 10 mii aveam revizie la 60 de mii si la 120 de mii am schimbat distributia cost 2700 de lei fiecare tura . Din 20 in 20 de mii filtrul de motorina . Intretinere fff scumpa . Acuma am o masina la care revizia se face din 2 in 2 ani sau 30 de mii de km . Masina are 100 de mii de km si am facut doar 3 revizii la 30, 60 ,90 de mii . Filtru de motorina schimbat la 90 de mii de km la Renault pana la km astia avea 4 filtre schimbate . Distributia se verifica la 240 de mii de km adica nu o schimb eu ca nu tin atata masina . Da Renault a fost mai ieftina dar au scos banii pe revizii . Nu mai pun timpul meu pierdut in service . Si calitatea la asamblare a fost slaba rau aveam greieri la greu in interior . Aicia dupa 100 de mii de km nu scartie nimica . Concluzie pa Renault nu mai cumpar inca o data .
    11 11
  • pai da
    @Anonim -> astazi pana si la Dacia reviziile se fac din 2 in 2 ani sau 30 de mii de km.... Toata lumea s-a aliniat la acelasi interval....
    8 2
  • Anonim
    @oai da nu stiu la Dacia cum este dar la Renault Megan 4 revizia este la 20 de mii de km sau un an care termen este atins primul . Sincer ma indoiesc ca la Dacia este altfel .
    6 2
  • Nu inteleg de ce e notat acest motor ca 1.7, eu il vad ca 1.8 pt ca depaseste 1700cc, desi am vazut ca toate motoarele sunt "identificate" in felul asta.

    On topic
    Oribil locul pt butoanele scanelor incalzite. Cotiera culiseaza? nu de alta dar imi da senzatia ca distanta de la cotiera pana la schimbator nu este chiar mica, iar antebratul nu cred ca se va incadra la toata lumea intre cele doua, sau cel putin nu relaxant.
    De "admirat" ca renault se mai straduieste sa dezvolte motoare diesel, desi nu exista nici o garantie in privinta viitorului acestora. In plus nu inteleg ce nevoie mai aveau de motorul asta cand au 1.6 diesel de 160 cp. - sau sunt probleme cu el? doar intreb
    Navigatia e tot aia de pe logan? Cruise controlul ala (+ fratele lui) pus fix ca naiba, tot de pe logan luate si butoanele alea? Bricheta aia sta acolo zici ca a uitat-o cineva, in loc sa iti "intinzi" telefonul in locul ala, e ocupat de tamburusul brichetei....fara cuvinte! La altii, acolo, iti incarci wireless telefonul. Dar bine ca are card pt pornire in loc de cheie...cate dezavantaje creaza chestia aia, doar posesorii o stiu! Mai sunt si altele, dar nu mai am timp...

    @Anonim
    Nu era revizia scumpa, ci calitatea pe care o primeai nu merita banii aia pe revizie!
    5 2
  • @Anonim: inteligentii de la service-urile din Romania insista cu revizia la un an chiar si la VW sub amenintarea ca pierzi garantia altfel, desi masiina e una care e construita sa aiba revizii la 2 ani.
    8 3
  • olteanu
    @DLP
    Nu esti singurul prietene, si eu consider o prostie abundenta aceasta de elemente cromate.
    4 1
  • Cici e la bucatarie
    Motorul 1,6 dci e unul cu probleme , e interzis in coreea de sud ... da pt norme ....
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru