Drivetest Renault Kadjar facelift
Renault Kadjar 1.3 TCe 159 Aut7 XMODJoi, 03.10.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault revine încet-încet în preferințele europenilor atunci când vine vorba de SUV-uri. Captur tocmai a ajuns la a doua generație, Koleos este dedicat celor care au nevoie de mult spațiu, iar Kadjar a primit un facelift și un set nou de bunătăți sub capotă.
Renault Kadjar s-a lansat în 2015, SUV-ul compact folosind aceeași platformă cu Nissan Qashqai. Înrudirea cu Nissan era evidentă și la interior, unde regăseam o serie de elemente comune.
Anul trecut, Renault a operat un facelift care a schimbat o parte din aceste elemente comune. Platforma este aceeași, dar senzațiile de la interior s-au schimbat, pentru că acum totul este adaptat la cerințele familiare ale posesorilor de modele Renault moderne. Dar, și mai importat, Kadjar a primit noul propulsor pe benzină de 1.3 litri, care poate fi găsit chiar și într-o versiune de 159 CP.
Renault Kadjar facelift
Renault Kadjar 1.3 TCe 159 Aut7 XMOD
- Pret de pornire 18.600 €
- Pret model testat 25.500 €
Motor / Transmisie
Dacă Renault Kadjar ducea lipsă de ceva înainte de facelift, acel ceva era un motor puternic pe benzină. Acum îl are în forma noului propulsor turbo din familia TCe. Cu o cilindree de 1.332 cmc, noul motor este disponibil pe o gama largă de modele din grupul Renault, inclusiv pe autohtonul Dacia Duster.
Pentru Renault Kadjar, propulsorul de 1.33 litri poate fi comandat în versiuni de 140 sau 159 CP. Cu o cutie de viteze manuală sau automată EDC. Modelul nostru a venit în versiunea cea mai puternică, cea de aproape 160 CP, tracțiune 4x2 și cutie automată EDC cu șapte trepte.
Este motorul de care Kadjar avea nevoie. Tot mai mulți clienți caută propulsoare pe benzină chiar și pe SUV-uri, iar noul 1.3 TCe bifează toate căsuțele. Este puternic, poate prea puternic pentru un model de dimensiunile lui Kadjar, și livrează cei 159 la 5.500 rpm și 260 Nm începând de la 1.750 Nm.
Livrarea puterii este ușor cam brutală, deși avem de-a face cu o cutie automată. Nu de puține ori m-am trezit plecând scârțâind din pneurile față, fără să fi avut această intenție. Și, pentru prima dată, am folosit intenționat butonul Eco pentru a anestezia răspunsul pedalei de accelerație și a efectua plecări mai fine de pe loc.
Cutia automată EDC te scapă de grija schimbărilor de treaptă în oraș, dar cei de la Renault încă nu au reușit să ajungă la nivelul superior de rafinament. Uneori, cutia gândește un pic prea mult înainte să schimbe treapta, dar putem inteveni manual dacă dorim acest lucru.
Consum
Noul motor pe benzină de aproape 160 CP se laudă cu un consum mediu oficial de 5.7 litri/100 km, măsurat în ciclu WLTP. Pentru consumul urban, cifra oficială este de 6.9 litri/100 km.
Ambele cifre sunt un pic optimistite. În timpului testului nostru, computerul de bord s-a meținut în jurul cifrei de 7.5 litri pentru consum mediu, iar în oraș consumul a urcat la 8 litri/100 km.
Conform cifrelor oficiale de consum, modele concurente mai economice găsim la Citroen în forma noului C5 Aircross 1.6 180 CP, în timp ce Nissan Qashqai echipat cu același motor de 1.33 și 159 CP are un consum mediu oficial similar cu Kadjar facelift.
Performanţe
Echipat cu noul motor de 159 CP, Renault Kadjar are cu ce se lăuda și la capitolul performanțe. Poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 9.3 secunde, iar viteza maximă la care plafonează acest model este de 210 km/oră.
Reprizele sunt și ele suficient de bune pentru a depăși fără emoții.
Există însă și modele ceva mai rapide în atinge prima sută de km la oră: Fiat 500X echipat cu motorul turbo 1.4 Multiair de 170 CP are nevoie de doar 8.6 secunde pentru sprint, iar Citroen C5 Aircross 181 CP de 8.2 secunde. Seat Ateca cu motorul 2.0 TSI de 190 CP coboară acest prag chiar sub 8 secunde.
Dar da, aceste modele au ceva mai multe putere, în timp ce restul concurenței cu motoare ce oferă puteri similare se mențin zona celor 9-10 secunde până la 100 km/oră.
Interior
Odată cu faceliftul operat acum un an de zile, Renault Kadjar a primit o serie de elemente cromate satinat la interior. Aceste elemente sparg monotonia plasticului negru, fiind inserate în jurul gurilor de ventilație, a butoanelor și chiar pe volan.
Planșa de bord este în continuare digitală, dar grafica este aceeași și are deja un aer învechit. Partea cea mai interesantă este pe consola centrală, unde Kadjar primește comenzile rotative cu display încorporat pentru climatizare. Dacă vi se par familiare, le-ați mai văzut pe Dacia Duster.
Însă, cel mai important este că în Kadjar stai bine la volan. Poziția este suficient de înaltă, iar spațiul interior este mai mult decât generos.
În portbagaj avem un volum de 527 litri, iar acesta are o podea dublă, existând diverse posibilități de compartimentare.
Preţ de achiziţie
Prețurile pentru versiunea cu facelift a modelului Renault Kadjar încep de la 18.600 euro și pot ajunge până la 29.150 euro (cu TVA). Pentru modelul de față, echipat cu motorul 1.33 TCe de 159 CP, 4x2 versiunea de top ca echipare prețul este de 25.500 euro, la care se mai adaugă prețul opționalelor.
De exemplu, exemplarul nostru era echipat cu pachetul Extended Grip (260 euro) ce aduce jantele Evado de 17 inch echipate cu pneuri All Season și selectorul Xmod cu trei moduri de rulare.
Privind un pic în zona concurenței, care este din ce în ce mai acerbă în acest segment de piață, Kadjar facelift are un preț competitiv similar cu modele ca Fiat 500X, Kia Sportage și Mazda CX-5.
Siguranţă
Renault Kadjar a mers la testele de siguranță EuroNCAP în 2015, atunci când a fost lansat. Obținea un scor general maxim de cinci stele și un grad de protecție pentru pasagerii adulți de 89% și 81% pentru pasagerii infanți. Protecția pentru pietoni era evaluată la 74%.
De atunci, Kadjar a primit sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, monitorizarea unghiului mort, asistență la parcare și frânare automată în caz de impact iminent.
Ţinută de drum
În urma facelift-ului, Renault a păstrat ținuta de drum intactă pe Kadjar. Este un SUV orientat spre confort, cu o suspensie care iartă multe denivelări, deci care preferă jantele de dimensiuni mai mici. Modelul de test a venit echipat cu jante de 17 inch, iar acestea se potrivesc excelent vizual și nu afectează confortul pasagerilor, așa cum o fac jantele de dimensiuni mai mari.
Kadjar nu este un automobil cu tendințe sportive. Mai degrabă este o mașină pentru excursii relaxate cu familia. Dacă mărim ritmul, Kadjar nu se simte foarte confortabil, preferând mai degrabă un stil liniștit de condus.
Majoritatea versiunilor sunt 4x2, deci cei care doresc un Kadjar cu tracțiune integrală trebuie să opteze pentru motorizarea diesel de top. Chiar și în versiune 4x2, Renault Kadjar facelift poate ataca fără probleme drumuri de macadam, sau ieșiri în zone fără asfalt, dar nu a fost gândit pentru off-road. Pentru a eficientiza tracțiunea pe drumurile fără asfalt, Renault oferă pachetul Extended Grip, care vine cu anvelope all season cu un profil mai accentuat, despre care constructorul spune că sunt mai eficiente pe drumurile de macadam.
Cel de la volan are la dispoziție trei moduri de rulare XMOD selectabile prin intermediul butonului rotativ de lângă levierul cutiei de viteze: road, off-road și expert. Acesta din urmă dezactivează sistemul de control al tracțiunii și îl lasă pe cel de la volan în control.
Vizibilitate
Deși este un SUV suficient de mare, poziția la volan este excelentă. Stai suficient de sus pentru a vedea foarte bine traficul din jur, iar oglinzile retrovizoare laterale sunt generoase ca suprafață.
Luneta oferă o vedere bună în spate, dar ai uneori senzația că este prea îngustă, iar în rest senzorii de parcare și camera video au grijă la manevrele de parcare. Atenție însă, volumul avertizărilor venite de la senzori este uneori prea mic și îl poți ignora involuntar.
Tehnologie
Facelift-ul a adus și o serie de îmbunătățiri la nivel de tehnologie, dar Kadjar are încă de recuperat la nivel de grafică și dimensiunea ecranelor din habitaclu. Pe consola centrală regăsim ecranul tactil de 7 inch al sistemului R-Link 2, dar care are o grafică veche și este uneori lent în reacții. Partea bună este că este compatibil cu Apple Car Play și Android Auto, așa că putem urma indicațiile Waze sau Google Maps direct pe ecranul mașinii. Sperăm, însă, că Renault va introduce și un display de dimensiuni mai mari.
Un plus pentru sistemul audio Bose, care oferă un sunet de calitate. Avem și cheie inteligentă, în formă de cartelă, care permite accesul la bord și încuierea mașinii fără a scoate cheia din buzunar. E suficient să ne îndepărtăm de mașină și aceasta se va încuia automat.
Design
După facelift, Renault Kadjar și-a păstrat identitatea pe care i-au ales-o designerii, dar imaginea generală a fost rafinată.
Calandrul este acum ceva mai mare, cu un imens logo Renault în centru. Blocurile optice integrează acum și semnalizatoarele LED în semnătura luminoasă în forma literei C. Au apărut elemente cromate, faruri full LED și proiectoare de ceață redesenate.
Se pot monta jante de dimensiuni de până la 19 inch, dar cele de 17 arată excelent și oferă un confort mai bun. În plus, Kadjar are acum trei noi culori pentru caroserie: Bleu Iron, Gris Highland și culoarea de pe mașina de test, un frumos verde numit Vert Oural.
Ne-a placut
- Motor nou 1.3 TCe excelent
- Putere
- Spațiul interior
Nu ne-a placut
- Anumite materiale folosite la interior
- Cutia EDC este lentă uneori
- Sistemul multimedia învechit
Date tehnice - Renault Kadjar facelift Renault Kadjar 1.3 TCe 159 Aut7 XMOD | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Designul post-facelift nu-i rău, deşi rămâne cam prea "bio" şi botos pentru unele gusturi, iar interiorul a progresat şi el.
Ceva mai spaţios la 4,49 m, nici nu costă de fapt mai mult decât Duster 130 CP FWD Comfort (140 CP FWD Life e deja oferit oficial la 15.800 + rabla) -- repet, calculând şi discounturile Renault imposibile la "smart-buy"-ul naţional. ;-)
Nu mă surprind oricum plecările de pe loc cu roţile scrâşnind fără să vrei la versiunea asta mai forţoasă (din soft) de 159 CP, acelaşi fenomen fiind observat şi de testerii vestici (v. l"Argus) cu Dusterul TCE 150 CP.
Daca la grupul VAG separatia s-a realizat impingand marca VW in sus (ca preturi si dotari), la alianta nu cred ca o sa mearga la fel. Se lasa cu fratricid.
Diferentiere este din belsug. Duster 4x4 la noi costa 17700(1.5dci) si 17300 euro (1.3tce)
Quasquai 4x4 costa ~25k euro (1.7 diesel)
Garda la sol Duster ~21cm si unghiuri de atac fenomenale .. la Qq ramane de vazut.
Interiorul la Duster e inferior Qq dar optiunile au preturi umane: incalzire scaune 100 euro, navigatie 300 euro, keyless go/entry 200 euro.
La Kadjar cred ca e aceiasi poveste, poate un pic mai ieftina decat Qq.
Rival direct Dusterul nu are la preturile de lista chiar daca unii incearca diferite comparatii.
Reno !
Chaque jour un bruit nouveau !
Daca si francezii spun asta ...
No comment