Drivetest Renault Clio facelift
1.6 Benzina Turbo 220CP Aut6 RS TrophyMiercuri, 28.06.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
În 1940, DC Comics scotea pe piață prima revistă cu benzi desenate dedicată în totalitate lui Batman. Odată cu super eroul și-a făcut apariția și Joker, un psihopat dominat de un sens al umorului sadic. Cu timpul, Joker a devenit un păcălici, dar și-a reluat "atribuțiile" inițiale de pe la începutul anilor '70.
Cei neinițiați ar trebui să-l privească pe Renault Clio RS Trophy facelift ca pe personaujul Joker. Modelul constructorului francez este imprevizibil și nu iartă nicio greșeală. Nici măcar pe cele mici.
Asemeni lui Joker, Clio RS Trophy facelift o să râdă de tine cu cel mai negru umor posibil atunci când nu ești capabil să controlezi cei 220 de cai putere transmiși către puntea fața sau chiar mai rău, să îți arate drumul către cele sfinte când tocmai credeai că ai reușit să-l îmblânzești. Indiferent de situație nu încerca să te dai la el fără încrederea cuvenită pentru că o să lovească tare.
Renault Clio facelift
1.6 Benzina Turbo 220CP Aut6 RS Trophy
- Pret de pornire 24.400 €
- Pret model testat 25.950 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Mulți puriști contestă în continuare decizia Renault de a oferi pe Clio RS doar transmisia automată cu dublu ambreiaj și șase trepte. Dar inginerii Renault nu au motive să schimbe acest lucru atâta timp când transmisia își face treaba excelent. Drumurile prin oraș sunt confortabile atunci când nu mai ești nevoit să calci ambreiajul și să mesteci în transmisie din 500 în 500 de metri. Ba mai mult, cei neinițiați vor vedea în EDC-ul francezilor o salvare atunci când merg pe circuit. În loc să-și canalizeze o parte din energie către schimbatul treptelor, clienții vor putea aborda mult mai coerent orice viraj.
Motorul de 1.6 litri oferă 220 de cai putere la 6.000 rpm și 260 Nm începând cu 2.000 rpm. De menționat că între treptele patru și cinci unitatea livrează 280 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.6 secunde, singurul concurent mai fâșneț fiind Peugeot 208 GTi, cu 6.5 secunde pentru același sprint. Reprizele oferite de modelul francez sunt fulgerătoare. La fiecare kickdown o să simți cum gâtul se lipește de tetiera scaunului sport, mâinile parcă îți alunecă de pe volan, iar în spatele tău benzina este transformată într-un zgomot orchestrat și pus în scenă de Akrapovic.
Până în 2.000 rpm, zgomotul produs de motor nu își face simțită prezența în habitaclu, dar de îndată ce pui paie pe foc, iar cutia cu dublu-ambreiaj retrogradează vreo două trepte, interiorul este inundat de un sunet plăcut, reglat pentru cei cu urechea atentă la performanțe.
Consum
Dacă aruncăm o privire atentă în segmentul Hot Hatch-urilor de clasă mică vom vedea că majoritatea oferă un consum mediu mixt cuprins între 5.4 și 6.1 litri la suta de kilometri. Singurul model care întoarce cărțile înainte de River este Corsa OPC, cu un consum mediu anunțat de producător de 7.5 litri la suta de kilometri. Cel mai frugal model din segment este Peugeot 208 GTi, același produs care poate să bată Clio RS Trophy facelift pe sprintul 0–100 km/h.
Între versiunea RS și cea RS Trophy, Renault nu anunță nicio diferență de consum. Media promisă de constructor este de 5.9 litri/100 km. În viața reală, lucrurile se schimbă destul de mult. Am învârtit Clio RS Trophy pe mai bine de 400 de kilometri, iar la final computerul de bord afișa 8.5 litri/100 km, o valoare normală pentru un model cu asemenea performanțe.
Momentan, nu vedem niciun motiv pentru care ai cumpăra un Clio RS Trophy facelift pe care să-l învârți doar între bordurile orașului, dar te anunțăm de pe acum că valoarea consumului urban o să ajungă la 11–12 litri/100 km în funcție de stilul de mers. Cei 220 de cai putere nu se vor mulțumi cu puțin, iar dacă talpa ta este grea mai tot timpul zilei vei avea nevoie de un abonament premium la o benzinărie bună.
Performanţe
Atunci când mergi să cumperi un Hit Hatch, unul dintre criteriile de departajare trebuie să fie sprintul 0–100 km/h. Clio RS Trophy facelift se laudă cu 6.6 secunde pentru această performanță.
Peugeot 208 GTi reușește un timp mai bun cu 0.1 secunde, în timp ce Fiesta ST200 și Volkswagen Polo GTI vin cu valori mai slabe cu 0.1 secunde. „Codașul” clasamentului este Corsa OPC cu 6.8 secunde. Viteza maximă a lui Clio RS Trophy este de 235 km/h, iar singurul care o depășește este Polo GTI (236 km/h) echipat tot cu o cutie automată.
Interior
Renault Clio RS Trophy facelift oferă un cockpit garnisit cu elemente sport menite să te facă să te simți asemenea unui pilot. Totuși, francezii nu uită că tu vei utiliza această mașină și în viața de zi cu zi, nu doar în weekend-uri pe circuit, motiv pentru care promite un volan îmbrăcat în piele, scaune față încălzite și reglabile pe înălțime (200 de euro) și sistemul de infotainment R-Link cu ecran de 7 inch și dotat cu navigație TomTom. De asemenea, aplicația RS Monitor te ajută când vrei să vezi cât de bine încingi cei 220 de cai putere într-un cadru adecvat. Software-ul oferă informații despre componentele mașinii, dar îți poate cronometra și timpul scos pe circuit.
Din ambianța oferită nu dispare plasticul lucios de culoare neagră (avantaj pentru unii, drawback pentru alții) și, așa cum este normal, apar badge-uri RS Trophy. Scaunele sport oferă un suport lateral bun, iar poziția la volan este cea potrivită pentru un astfel de model.
Preţ de achiziţie
Renault cere 117.5 euro pentru fiecare cal putere oferit în plus față de versiunea Clio RS: 24.400 de euro este prețul de pornire pentru RS Trophy facelift. Modelul francezilor vine cu șasiul Cup RS Trophy, cu frâne Cup și etriere vopsite în roșu, dar și cu anvelope de 18 inch Michelin Pilot Super Sport.
Suma cerută de Renault pe Hot Hatch-ul său nu este una mică. Dacă privim în segment, vedem cum Polo GTI echipat cu transmisia automată are un preț de pornire de 21.284 de euro, în timp 208 GTi pleacă de la 23.160 de euro cu TVA. Cel mai accesibil model din segment este Corsa OPC, cu 18.750 de euro, iar Fiesta ST200 se apropie cel mai mult de francez, cu 23.950 de euro cu TVA.
Nu trebuie să uităm că Opel Corsa OPC vine cu performanțe mai slabe în ceea ce privește consumul și sprintul 0–100 km/h, în timp ce, de cealaltă parte, 208 GTi stă mai prost decât Clio RS Trophy doar la capitolul viteză maximă.
Siguranţă
2012 a fost anul în care EuroNCAP a testat modelul Clio, în versiunea sa pre-facelift. Hatchback-ul francezilor s-a descurcat bine și a primit cinci stele din cinci. Procentele înregistrate pentru cele patru categorii de testare au fost unele bune: 88% pentru protecția pasagerilor adulți, 89% pentru protecția copiilor, 66% pentru protecția pietonilor și 99% pentru sistemele de siguranță.
Ţinută de drum
Renault Clio în varianta RS oferă acel echilibru între sportivitate excesivă și un minim de confort. Astfel, vei putea suporta ceva mai ușor drumurile patriei. Nu același lucru poate fi spus și despre Clio RS Trophy. Trenul de rulare este setat către sportivitate extremă, iar acest lucru va fi observat de fiecare dată când limitatoarele de viteză sau micile gropi din asfalt îți stau în cale. Frâna devine cel mai bun prieten al tău, în timp ce șoferii din spate îți vor transmite probabil urări calde către toată familia, pentru că sunt puține mașini pe stradă care să aibă performanțele la frânare ale lui Clio RS Trophy.
Cu toate acestea, nu ar avea niciun sens să depunctăm fermitatea excesivă a trenului de rulare întrucât cei care vor cumpăra un astfel de produs nu se vor plânge de faptul că trebuie să abordeze cu alți ochi denivelările din asfalt. Știi pentru ce cumperi mașina asta, iar targetul e atins cu vârf și îndesat.
Direcția oferă un feedback excelent și transmite reacții rapide cu privire la situația de la nivelul asfaltului. Pentru și mai multă sportivitate, Renault a încălțat anvelopele de 18 inchi cu pneuri cu talon mic.
Pentru a vedea cât de bine se comportă Clio RS Trophy, l-am dus în habitatul natural. Mai precis, ședința foto s-a desfășurat pe circuitul Academiei Titi Aur. Și, Doamne, francezul chiar devine o mașină capabilă să devoreze cu entuziasm virajele care-i apar în cale.
Vizibilitate
Fiind un model de clasă mică, orice începător ar trebui să nu aibă probleme în ceea ce privește manevrabilitatea. Odată cu apariția senzorilor de parcare și a camerei video pentru mersul cu spatele, lucrurile s-au simplificat major.
Așa cum spuneam și mai sus, poziția la volan este una joasă și excelent încadrată, însă cei care au probleme cu dimensiunile mașinii vor vedea acest lucru ca pe un minus. Oglinzile laterale și cea centrală sunt bine proporționate, însă luneta nu-i chiar cea mai generoasă din segment. De asemenea, montanții A îți vor pune ceva probleme, însă odată ce te-ai obișnuit cu lucrurile vei trece mai ușor peste aceste neajunsuri.
Tehnologie
Pachetul motor-transmisie a fost completat excelent de Renault cu un set de padele plăcute la atingere și bine dimensionate. Tot pentru ca viața ta să fie mai ușoară, Renault oferă un sistem de climatizare, acces și pornire fără cheie, sistem Start-Stop, indicator de schimbare a treptelor de viteză și limitator de viteză și cruise control.
Așa cum precizam și în cadrul capitolului Interior, unul dintre lucrurile interesante îl reprezintă sistemul RS Monitor. Cu o interfață prietenoasă și accesibilă pe ecranul de 7 inchi, aplicația oferă temperatura diverselor componente, resursele utilizate, poziția roților, numărul de kilometri pe care îi mai poți parcurge cu actualele plăcuțe de frână și timpul înregistrat pe circuit. De asemenea, toate aceste date pot fi stocate pe un stick USB. Altfel spus, o unealtă perfectă pentru cei care au în plan multe ore pe circuit. Dacă găsești așa ceva pe-aproape.
Design
Clio RS Trophy facelift oferă prize de aer mai generoase, ornamente noi, logo-ul Trophy în zonele laterale și evacuări Akrapovic în zona posterioară. Cea mai importantă modificare la nivel estetic a avut loc în zona blocurilor optice: semnătura luminoasă are acum forma unui steag caroiat și oferă un aer mai impunător.
Jantele de 18 inchi Noir Brilliant, etrierele vopsite în roșu și eleronul spate completează aspectul sportiv al lui Clio RS Trophy. Vopseaua Frozen White continuă să fie oferită și pe faceliftul subcompactei din Hexagon.
Ne-a placut
- Reprizele excelente
- Trenul de rulare setat perfect pentru circuit
- Ambianța plăcută la interior
- Zgomotul produs de evacuarea Akrapovic
Nu ne-a placut
- Cel mai scump produs din segment
- Vizibilitatea redusă din pricina montanților A
- Anumite plastice de la interior
Date tehnice - Renault Clio facelift 1.6 Benzina Turbo 220CP Aut6 RS Trophy | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
...plus ca e turbo
:-DDD
Mi se par inutile preturile de pornire (in orice segment apropo ), cand dotarile de incluse difera destul de mult, lafel si pretul optionalelor.