Drivetest Renault Captur facelift
1.5 Diesel Turbo (Energy dCi) 110CP Man6 IntensMarti, 06.06.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
SUV-urile au acaparat piața auto, iar marea majoritate a constructorilor mizează pe astfel de modele. Renault și-a jucat bine cartea, iar Captur a devenit cel mai bine vândut SUV din segmentul B în Europa în 2016. 215.670 de exemplare Captur și-au găsit un cămin confortabil anul trecut.
Dar ce-i de făcut când concurența aduce lucruri proaspete, iar o nouă generație încă mai trebuie lăsată la dospit? Răspunsul este cât se poate de simplu: gândești un facelift.
Fix așa a procedat și Renault cu Captur, doar că francezii au fost timizi când a venit vorba de modificări consistente. Designerii s-au axat pe lucruri simple, comune și ușor de digerat pentru public, iar interiorul a adus elemente noi, gândite pentru a atrage și mai multe priviri în rândul tinerilor. Altfel spus, o mână ușoară de chirurg a trecut fin cu bisturiul peste Captur și a sculptat acest facelift.
Renault Captur facelift
1.5 Diesel Turbo (Energy dCi) 110CP Man6 Intens
- Pret de pornire 13.100 €
- Pret model testat 18.200 €
Motor / Transmisie
Sub capotă, Renault Captur facelift mizează pe motorizările pe care deja le cunoaștem. Francezii pun la dispoziție unitățile pe benzină Energy TCe 90 și TCe 120 și propulsoarele diesel dCi 90 și dCi 110. În cadrul testului internațional am mers cu versiunea dCi 110 cuplată la o cutie manuală cu șase trepte. Pentru cei care au de parcurs drumuri dese prin oraș sau pentru cei care sunt ceva mai comozi, Renault oferă transmisia EDC cu dublu ambreiaj pe motorizările TCe 120 și dCi 90.
Motorul diesel de 1.5 litri cu patru cilindri oferă 110 CP la 4.000 rpm și dezvoltă un cuplu de 260 Nm începând cu 1.750 rpm. Acesta se achită cu brio de marea majoritate a încercărilor, dar la viteze de autostradă parcă ți-ai dori ceva mai multă putere.
Cutia este etajată bine, dar cursa putea fi ceva mai scurtă. Una peste alta, Renault Captur facelift este o mașină vioaie, agilă pe sprinturile scurte și cu o dinamică mai bună față de versiunea pe care o înlocuiește.
Consum
Testul internațional a avut loc în Danemarca, iar traseul a oferit atât porțiuni de oraș, cât și secțiuni de autostradă sau drumuri naționale. Cele câteva viraje strânse de pe traseu nu ne-au îndemnat la un condus sportiv, așa că, la final, computerul de bord a indicat un consum de 4.4 litri la suta de kilometri. În fișa tehnică, Renault spune că SUV-ul Captur facelift echipat cu motorizarea 1.5 dCi și cutia manuală consumă în medie 3.8 litri la suta de kilometri. Pentru a avea o idee clară asupra valorilor reale, vă mai spunem că aproximativ 75% din traseu a fost în afara orașului, acolo unde francezii anunță un consum de 3.6 litri/100 de kilometri.
Dacă ne uităm în segment, Peugeot 2008 1.6 BlueHDI de 120 CP deține recordul de consum cu 3.7 l/100 de kilometri, iar Captur facelift echipat cu motorul diesel de 110 CP se află pe locul secund. Restul modelelor concurente vor consuma între 4.0 și 4.4 litri/100 de kilometri în regim mixt. De menționat că multe dintre modelele concurente oferă cu 10 CP în plus.
Performanţe
Renault nu a pregătit până acum nicio versiune de performanță pentru SUV-urile din gamă. Și cu siguranță nu o s-o facă începând cu Captur facelift. Cu cei 110 CP și 260 Nm, versiunea testată are nevoie de 11.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
În aceste condiții, Captur facelift nu este cel mai rapid model din segment, valoarea amintită mai sus poziționându-l undeva sub jumătatea clasamentului. Peugeot 2008, Fiat 500X, Mazda CX-3, Honda HR-V și Nissan Juke sunt concurenții ceva mai rapizi când vine vorba despre sprintul 0 - 100 km/h.
Interior
Am ajuns în zona unde Renault a operat ceva mai multe modificări. În primul rând, francezii au schimbat designul volanului, au folosit materiale de o calitate mai bună și s-au gândit să restilizeze și scaunele. Pe planșa de bord apare un plastic prietenos la atingere și cu o textură moale. Din toată această atmosferă nu aveau cum să lipsească elementele din plastic lucios, un laitmotiv pe ultima generație a modelelor Renault de clasă B.
Francezii s-au gândit să schimbe și mai mult atmosfera din habitaclu, motiv pentru care au folosit ceva mai mult material pentru antifonare. Astfel, zgomotul resimțit în cabină s-a diminuat. Spațiile de depozitare nu lipsesc: Captur facelift oferă o cotieră centrală, două suporturi de pahare, un buzunar nou în zona superioară a planșei de bord și același sertar care înlocuiește torpedoul. Un alt element în plus îl constituie apariția plafonului panoramic.
Fiind un crossover de lifestyle, Captur încă nu afișează acel interior minimalist potrivit pentru segmentul de public pe care și-l dorește. Dar să nu uităm că acesta este doar un facelift, iar noua generație ar putea să ofere acele retușuri așteptate. În cadrul testului internațional am condus versiunea de echipare Initiale Paris. Dacă ne uităm puțin în urmă vom observa că până în acest moment Renault nu a adus această versiune în România și există șanse mari ca ea să nu fie disponibilă nici de aici înainte.
Spațiul pentru pasagerii din spate este și el suficient, însă cei cu o înălțime peste medie s-ar putea să fie deranjați de zona disponibilă în dreptul capului. Portbagajul lui Captur facelift măsoară 377 de litri. Doar Honda HR-V și Peugeot 2008 reușesc să depășească această valoare.
Preţ de achiziţie
Renault Captur facelift pleacă de la 13.100 de euro cu TVA pentru versiunea Life echipată cu motorul pe benzină de 90 de cai putere. Cel mai accesibil diesel de 110 CP are un preț de pornire de 16.500 de euro în varianta de echipare Zen.
Dacă privim în dreptul concurenților, Peugeot 2008 echipat cu motorul diesel de 120 CP și versiune Active are un preț de pornire de 19.008 euro cu TVA. Opel Mokka X într-o configurație asemănătoare va pleca de la 19.860 de euro, în timp ce Nissan Juke pornește de la 17.940 de euro cu TVA. În aceste condiții, Captur este cel mai accesibil model din clasă.
Siguranţă
Renault Captur a fost testat de EuroNCAP în 2013. Atunci, SUV-ul de segment B a primit 5 stele. Procentele înregistrate pentru cele patru categorii de testare au fost unele bune: 88% pentru protecția pasagerilor adulți, 79% pentru protecția copiilor, 61% pentru protecția pietonilor și 81% pentru sistemele de siguranță.
Renault oferă pe Captur facelift un sistem care să te avertizeze cu privire la vehiculele aflate în unghiul mort, dar nu vine și cu o tehnologie care să acționeze frânele sau care să te avertizeze cu privire la un pericol iminent.
Ţinută de drum
Renault Captur nu a vrut niciodată să iasă în evidență prin caracterul dinamic. Și nici cu versiunea cu facelift nu are în plan acest lucru. SUV-ul de segment B oferă o suspensie setată pentru confortul pasagerilor și este gata oricând să înghită domol denivelările drumului. Și da, uneori vei auzi cum lucrează suspensia, însă zgomotul s-a mai temperat față de varianta inițială a lui Captur.
Direcția SUV-ului francez n-o să-i impresioneze pe cei cu așteptări sportive. Feedback-ul oferit nu te va da pe spate, în schimb vei aprecia acest tip de direcție dacă îți dorești o mașină care se manevrează facil într-un oraș sufocat. Adică fix mediul pentru care a fost gândit și proiectat Captur.
Totodată, trebuie menționat faptul că SUV-ul francez nu va fi oferit nici după facelift cu un sistem de tracțiune integrală. Deși acest sistem este aproape inutil în oraș, e păcat că Renault nu-l pune pe lista de opționale.
Vizibilitate
Renault Captur facelift este un SUV de segment B, iar dimensiunile sale nu ar trebui să-i încurce nici chiar pe novici atunci când discutăm despre manevrabilitate. Oglinzile sub puțin subdimensionate, iar luneta se încadrează în limitele bunului simț. Per total, Captur facelift nu o să-i sperie pe cei care se tem de spațiile înguste.
Tehnologie
Faceliftul operat pe Captur aduce și elemente noi în zona de tehnologie. SUV-ul poate fi comandat cu trei tipuri de sisteme multimedia (R&Go, MediaNav Evolution și R-Link Evolution). R-Link Evolution rulează rapid și cursiv, dar are momente în care oferă întârzieri discrete. Totodată, este compatibil de acum cu pachetul de mirroring Android Auto. Ne-ar fi plăcut să vedem și pachetul Apple CarPlay, dar Renault încă nu a făcut acest pas. Sperăm să vedem un update cât mai curând.
Navigația oferită poate vorbi și în limba română, lucru pe care anumiți clienți îl vor aprecia. Pentru cei melomani, Renault oferă pe Captur facelift un sistem audio Bose format din șase difuzoare și un subwoofer.
Pentru prima dată pe Captur, Renault introduce sistemul Blind Spot Warning care te anunță prin intermediul unui semnal luminos prezent în oglindă că în unghiul mort există un alt vehicul. Tehnologia funcționează între 30 km/h și 140 km/h. De asemenea, asistentul la parcare este capabil să te ajute să parchezi paralel sau perpendicular fără niciun impuls din partea ta asupra direcției.
Design
Deși nu s-au schimbat foarte multe lucruri în ceea ce privește designul, Captur facelift oferă acel iz fresh de care avea nevoie pentru a continua duelurile acerbe din segment.
Blocurile optice pot fi comandate cu tehnologie full-LED, luminile de zi au și fost modificate și primesc forma literei C, iar grila frontală a fost preluată de pe fratele mai mare Kadjar. Există ceva modificări și în dreptul spoilerelor. La toate acestea se adaugă cele două culori noi pentru caroserie (Atacama Orange și Ocean Blue), dar și nuanța Platine Grey oferită doar pentru plafon în variante bi-colore. Jantele sunt disponibile în mărimi de 16 și 17 inchi, fiecare în câte două versiuni distincte.
Conform calculelor făcute de Renault, există 30 de combinații de culoare posibile pentru exteriorul lui Captur facelift.
Ne-a placut
- Confortul
- Prețul de achiziție
- Designul interesant
- Consumul redus
Nu ne-a placut
- Direcția asistată
- Lipsa sistemelor de siguranță avansate
- Lipsa de rafinament a unității diesel
- Zgomotele produse de suspensie
Date tehnice - Renault Captur facelift 1.5 Diesel Turbo (Energy dCi) 110CP Man6 Intens | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Renault Captur - nota 4.1
Ceva e putred in Danemarca...
Segmente diferite, repere diferite, note irelevante puse în paralel. Spunem asta de 12 ani aici, deci bine ai venit printre noi :)
Același segment, aceleași repere, note pe bază de algoritmi cu formulă cel puțin cu rezerve dacă nu complet greșite. Poate următorii 12 ani vor fi altfel...mai realiști pentru binele viitoarei culturi auto pentru cititori.
Alți specialiști din lumea jurnaliștilor auto au alte păreri....deci...ceva e putred in Danemarca are susținere.
Depinde de motorizările testate, de echipările testate, de rivalii de moment și de calitatea intrinsecă a mașinii. ba chiar și de subiectivismul inerent al fiecărui redactor care le testează, pentru că dacă am avea cu toții aceleași gusturi am ajunge să cumpărăm o singură mașină, nu? :)
Așa că da, avem argumentele corecte pentru toate aceste note. În rest, aș prefera să discutăm aici despre Captur și segmentul B SUV, dacă nu vă e cu supărare :)
Mulțumesc.
Nu ar trebui să existe atâtea problematici total subiective în cadrul unui test independent și 90% obiectiv, indiferent de subiectivismul inerent uman, care este firesc.
Cât privește...gusturile...nu se discută. Eu credeam că noi citim analize și opinii determinate doar de criterii științifice, tehnice și tehnologice ce sunt specifice lumii auto și nu adăugăm ca factor relevant gusturile, preferințele, interesele sau eventuală decizie/opțiune de achiziție...
Argumentele sunt...dar sunt puțin forțate în unele cazuri ( în limbaj popular câte puține ciupituri pe fiecare zonă de apreciere dintr-un test... pentru o notă finală sau puține adăugiri tot... pentru o notă finală )
Eu nu vorbeam de anumite modele dar dacă ne uităm si la segmentul B SUV constatăm că și aici subiectivismul inerent al redactorilor este semnificativ... Și cred eu, fără a fi de rea credință, că dacă așa se va forma o opinie pe viitor ( dvs redactorii de specialitate sunteți formatori de opinii iar analizele pot determina anumite opțiuni de achiziție în rândul unor cititorilor ) vom avea de pierdut ca și cultură auto și implicit structură de parc auto. Stimă !
Tu vrei să citești un test, care din punctul de vedere al genurilor jurnalistice e incadrat undeva intre relatare si reportaj, dar sa ai in fata "opinii determinate de criterii stiintifice".
Sorry, man, nu exista ce cauti tu nicaieri in lumea asta. Nu poti sa te bazezi pe "criterii stiintifice" cand e vorba de design, de calitatea si asezarea materialelor in interior, de sunetul motorului, de modul in care masina sta pe sosea, de pielea de gaina pe care o genereaza un kickdown si asa mai departe.
Da, poti compara consumuri si acceleratii si preturi, adica cifre pure. Si facem deja asta cu succes. Uita-te-n jur si vezi cate site-uri auto fara compromisuri editoriale gasesti in Romania.
End of discussion.
Despre Captur. Am mers cu asa ceva(varianta 2016) si nu doar 10km de drivetest. Este un Clio inaltat, cu toate dezavantajele ce decurg de aici: zgomot la vant, stabilitate pe sosea. Poate la senzatie(pozitie la volan mai inalta) sa castige ceva puncte. In rest, disconfort pe locurile din spate, topaiala la curbe. Marele avantaj, ca are si avantaje, este consumul care a fost foarte mic. Nu stiu la ce poti folosi asa ceva, poate oras cu gropi?
Ce înseamnă "prea mic" și ce înseamnă, invers, "prea mare"?
Nota finală - care nu e o medie aritmetică și care nu e calculată de cel care scrie, el oferind doar notele pe capitole - este o imagine generală a mașinii. Dacă vorbim de cea mai scumpă mașină dintr-un segment în care bugetul e foarte important, e penalizată mai mult decât dacă n-are performanțe mari. Și tot așa.
Ce nu este clar. Principiul de bază în rezultatul testelor/analizelor este Preferatele noastre sunt cele mai cele... că doar nu există site-uri auto fără compromisuri editoriale
Mircea, eu mai fac o incercare: CR-V, testat anul asta, 42.000 euro. Este un pret prea mare? Da. 4,1 nota, clar ca merita mai mult.
Riscati ca unii sa creada ce scrieti voi, nici nu se mai obosesc sa mearga intr-un showroom si sa ceara un drivetest.