Drivetest Renault Captur

4.3
Renault Captur zoom
de Alexandru Monenciu
Vineri, 01.11.2024
Vedetă

Segmentul B al SUV-urilor este unul dintre cele mai aglomerate din industria auto. Dacă, în urmă cu câțiva ani, regăseam aici doar 3-4 modele care se înfruntau pentru titlul suprem, în prezent sunt peste 20 de modele. Rivalitate, nu glumă!

O bună perioadă, Renault Captur a fost modelul de bătut din segmentul B, fiind cel mai bine vândut SUV de aici. În urmă cu trei ani, modelul mărcii franceze primea o generație nouă care avea să ducă mai departe succesul acestui nume.

Povestea continuă, în aceeași notă, odată cu noul Renault Captur facelift. Acesta a debutat la începutul lunii aprilie și a venit cu o parte frontală revizuită complet, mai multă tehnologie și un nivel de echipare nou.

Am testat noul Captur facelift, pe drumurile patriei, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan, dar și dacă modificările estetice întorc mai multe priviri decât înainte.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

Renault Captur

  • Pret de pornire 28.250 €
  • Pret model testat 32.300 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Electrificarea este deja la ordinea zilei, iar noul Renault Captur facelift nu face rabat de la acest trend. SUV-ul francez este disponibil alături de o motorizare full-hybrid, cu 145 de cai putere.

Mașina noastră de test, însă, a fost echipată cu un propulsor de 1.3 litri mild-hybrid, care dezvoltă 160 de cai putere și 270 Nm cuplu.

Dacă prima motorizare pe care am menționat-o vine în compania deja cunoscutei transmisii multimodale de la Renault, unitatea mild-hybrid lucrează alături de o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj.

Din pachet mai face parte și o baterie, dar de capacitate foarte mică. Asta pentru că sistemul mild-hybrid este acolo să reducă, pe cât posibil, consumul de combustibil și, desigur, emisiile de CO2. Așadar, nu vei parcurge distanțe mari cu motorul termic oprit.

Intervine la frânări, la plecarea de pe loc și atunci când conduci cu o viteză constantă. Așa cum spuneam, pentru o durată de timp foarte scurtă.

În ceea ce privește tot acest ansamblu, îți trebuie puțin timp de acomodare. Motorul de 1.3 litri începe să tragă de la aproximativ 2.300 de rotații pe minut și este destul de fâșneț, mai ales în oraș, acolo unde vitezele nu sunt atât de mari.

La drum lung, când vrei să intri într-o depășire, prima dată remarci o întârziere destul de mare atunci când calci pedala de accelerație mai hotărât. Sau la kickdown. Este ca și când transmisia primește comanda, dar îi trebuie timp de gândire până să o trimită mai departe.

După ce te obișnuiești cu această întârziere, poți să pregătești mai bine manevra și poți exploata mult mai bine și mai liniar cei 160 de cai putere.

renovatio e-charge
Rețeaua Renovatio E-Charge are o rețea care cuprinde 214 locații în toată țara. O mare parte dintre aceste locații se află și în centre comerciale importante. De asemenea, există planuri pentru o expansiune accelerată.

Consum

5.9-6.2 litri/100 de km. Acesta este consumul pe care îl declară francezii pentru această motorizare.

În prima zi de test, noi am acoperit 220 de kilometri, iar primii au fost printr-un București foarte aglomerat. Apoi am avut o porțiune bună de autostradă și câteva zeci de kilometri de drum național. La final, computerul de bord indica un consum de 7.4 litri/100 de km.

Drumul de întoarcere a fost, logic, în sens invers. Tocmai de aceea, până la autostradă, Captur facelift a consumat 5.4 l/100 de km, așadar pe drum național. Consumul a urcat la 6.5 litri/100 de km după mersul pe autostradă, iar la destinație am ajuns cu 6.8 litri/100 de km.

Așa cum spuneam, segmentul din care face parte Renault Captur include peste 20 de modele. Nu avem cum să le analizăm pe toate, din punct de vedere al consumului, așa că voi alege trei dintre ele.

De pildă, Skoda Kamiq (1.5 TSI, 150 CP, DSG) consumă 5.8 litri/100 de km, Nissan Juke (hibrid, 143 CP) consumă 5.1 litri/100 de km, iar Citroen C3 Aircross, cu al său motor de 1.2 litri cu 130 CP, consumă 6.2 litri/100 de km.

Așadar, la prima vedere, Captur se poziționează în a doua jumătate a topului atunci când vine vorba despre consum.

Performanţe

Cei 160 de cai putere sunt suficienți pentru a atinge 100 de km/g în 8.5 secunde și o viteză maximă de 180 km/h. Nu sunt performanțe de invidiat, dar sunt decente pentru o mașină bună la toate așa cum este Captur.

Cu cele 8.3 secunde trecute în dreptul său, Kamiq este mai rapid până la 100 de km/h. Și în ceea ce privește viteza maximă (213 km/h) are câștig de cauză modelul ceh.

Atât Citroen C3 Aircross cât și Nissan Juke sunt ceva mai leneșe decât SUV-ul de la Renault: 9.1 secunde până la 100 de km/h pentru C3, respectiv 10.1 secunde pentru Juke.

Interior

Francezii nu au operat modificări mari în habitaclu. Din start trebuie să știi că pielea naturală și cromul au fost eliminate complet, ai ghicit, din motive de sustenabilitate. Locul acestor elemente a fost luat de pielea ecologică, de materialul textil, dar și de un ornament colorat care traversează tot bordul.

Mașina condusă de noi a fost în nivelul de echipare de top Esprit Alpine, de aici detaliile exclusive pe care le poți admira în clipul atașat acestui articol. Mă refer aici la steagul Franței, și totodată culorile Alpine, dar și la logo-ul Alpine regăsit pe spătarul scaunelor.

Să nu uit de cusăturile contrastante albastre pe care le poți observa pe scaune și pe bord.

Dacă tot suntem la capitolul materiale, actuala generație Captur oferă mai multe zone acoperite cu materiale moi și plăcute la atingere față de vechea iterație. Le poți pipăi în partea superioară a planșei de bord, dar și în zona superioară a portierelor.

Există în continuare destule zone acoperite cu plastic dur și mai puțin prietenos la atingere. Totodată, la nivelul tunelului central există destule suprafețe care reflectă razele soarelui, mai ales dacă mașina este echipată cu trapă.

Unul dintre avantajele modelului francez sunt numeroasele spații de depozitare din habitaclu, care însumează în total 25 de litri. Este prezent în continuare torpedoul sub forma unui sertar, dar și acea consolă centrală "plutitoare" prevăzută cu un spațiu suplimentar de depozitare sub ea.

Scaunele față sunt confortabile la drum lung, dar mi-aș fi dorit să aibă reglaj lombar. Totodată, dacă ai o înălțime peste medie, bancheta nu ți se va părea foarte spațioasă. Spre exemplu, la 1.92 metri înălțime, ating și cu genunchii în scaunul față, dar și cu capul în plafon.

Partea bună este că bancheta culisează pe o distanță de 16 centimetri, astfel că volumul de încărcare al portbagajului crește de la 536 la 616 litri. Cu toate scaunele în poziție normală. Dacă rabatezi bancheta obții 1.334 de litri pentru bagaje.

Citroen C3 Aircross propune un portbagaj de 410 litri, 400 de litri regăsim scris în dreptul lui Skoda Kamiq și Nissan Juke se "laudă" cu un portbagaj de 354 litri. Deci Captur este campionul absolut din acest punct de vedere.

Preţ de achiziţie

Dacă vrei să achiziționezi un Renault Captur, facelift, cu motorizarea mild-hybrid 160 și nivelul de echipare Esprit Alpine, trebuie să scoți din buzunare de la 28.250 de euro în sus.

Pentru că a avut câteva dotări opționale, inclusiv culoarea exterioară, scaunele față încălzite, sistemul audio Harman Kardon și așa mai departe, mașina din imagini costă 32.300 de euro cu TVA inclus.

Dacă aruncăm o privire peste prețurile rivalilor pe care i-am menționat mai sus, Citroen C3 Aircross (nivel de echipare superior, motor 1.2 PureTech 130) costă 24.700 de euro, Skoda Kamiq Monte Carlo (1.5 TSI, 150 CP) pornește de la 29.264 de euro, iar Nissan Juke depășește pragul de 30.000 de euro.

Mai exact 31.180 de euro costă un Juke N-Connecta, hibrid, 143 CP și transmisie automată. Fără alte opționale.

Siguranţă

Actuala generație Renault Captur este un SUV de 5 stele, potrivit celor de la Euro NCAP. Dar, odată cu facelift-ul, punctajul maxim a scăzut la 4 stele. 

Protecția pasagerilor adulți a fost notată de inginerii Euro NCAP cu 76%, iar protecția copiilor a primit un punctaj de 80%. Capitolul dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notat cu 76%, iar sistemele de siguranță au funcționat corect, motiv pentru care Captur a primit un calificativ de 69%.

Ca o comparație, înaintea acestui facelift, Captur oferea o protecție pentru adulți de 96%, o protecție pentru copii de 83%, o protecție pentru pietoni și bicicliști de 75%, iar sistemele de asistență erau notate cu 74%.

Ţinută de drum

Renault Captur este una dintre acele mașini care se conduc bine, dar nu excelează la vreun capitol.

Se așează bine pe drum, comunică îndeajuns de mult cu cel de la volan, suspensia este orientată către confort, chiar și pe nivelul de echipare Esprit Alpine, iar comportamentul dinamic bun reduce, pe cât posibil, ruliul.

Că tot am pomenit de suspensie, aceasta filtrează bine imperfecțiunile din asfalt, dar în cazul unor denivelări scurte, suspensie de pe puntea spate produce destul de mult zgomot. Bine, contribuie destul de mult și jantele de 19 inch.

În ceea ce privește direcția, nu este cea mai precisă din segment, dar, chiar și așa, îți dai seama de poziția roților. Are 3 setări: Comfort, Regular și Sport. Dacă o selectezi pe cea din urmă, obții o fermitate puțin mai accentuată a volanului.

Vizibilitate

Dacă vorbim de vizibilitate, nu vei avea probleme cu oglinzile laterale, care sunt bine proporționate. Tetierele banchetei afectează câmpul vizual atunci când vrei să vezi ceva prin lunetă.

Din fericire, Captur facelift poate fi echipat cu un sistem de camere video cu vedere la 360 de grade. Calitatea imaginii nu este cea mai bună, dar este suficient pentru a parca în siguranță.

Tehnologie

Odată cu debutul noii generații, Renault Captur a câștigat foarte mult la capitolul tehnologie. Facelift-ul nu a făcut altceva decât să îmbunătățească și mai mult acest departament.

Așadar, în spatele volanului ai un instrumentar de bord digital, cu diagonala de 10.3 inch, personalizabil și cu o grafică bună. Apoi, display-ul central al sistemului multimedia a crescut în dimensiuni, astfel că acum măsoară 10.4 inch.

Nu este cu mult mai mare decât înainte, dar contează ce se ascunde sub această interfață tactilă. Ma refer aici la sistemul OpenR Link, bazat pe Android Automotive. Asta înseamnă că se mișcă foarte bine și, mai ales, ai la îndemână foarte multe aplicații cunoscute, de la Google.

Lista include, printre altele, Google Assistant, Maps, Spotify și așa mai departe.

Dacă nu vrei să utilizezi sistemul mașinii, îți poți conecta foarte ușor telefonul mobil prin intermediul Apple CarPlay și Android Auto, ambele wireless.

Nu lipsește zona de încărcare prin inducție, dar și porturile USB-C, în caz că vrei să încarci mai multe telefoane în același timp.

Cu sistemul de climatizare interacționezi prin intermediul unor butoane fizice, poziționate fix sub ecranul central. De la acestea modifici temperatura, viteza ventilatorului, pornești dezaburirea și activezi funcția de recirculare.

Dacă vrei să pornești încălzirea în scaunele față sau în volan, aceste operațiuni se realizează de la ecranul central. Așadar, nu ai butoane fizice pentru aceste funcții. Nu este tocmai ideal, pentru că dacă vrei să le activezi în timpul condusului te obligă să îți iei pentru câteva secunde ochii de la drum.

Design

Dacă privești mașina din lateral sau din spate, nu vezi foarte multe diferențe între varianta facelift și pre-facelift. Ai, într-adevăr jante noi, un plafon care poate fi vopsit în trei nuanțe contrastante (Negru Gloss, Gri Pearl și Gri Highland), iar stopurile au aceeași formă a literei C, dar au un finisaj transparent și un fundal negru.

Din față deosebești cel mai bine noul Captur facelift. Pentru că francezii au redesenat complet partea frontală, care s-a aliniat la cel mai nou limbaj de design al mărcii.

Farurile full-LED sunt standard, avem lumini de zi noi, sub forma unui fulger, cel mai recent logo Renault și un spoiler revizuit.

Paleta de culori exterioare include acum 6 nuanțe: Alb Pearl, Negru Diamond, Gri Schist, Roșu Flame, Albastru Iron și Gri Rafale.

Nu ne-a placut

  • Zgomotul resimțit la nivelul habitaclului la trecerea peste anumite denivelări
  • Întârzierile motorului mild-hybrid

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (9)

  • "câțiva zeci de kilometri"

    Pe bune?
    Mă copii, acordul se face cu numeralul, indiferent de genul substantivului care urmează după "zeci". Hai, să vă fie mai ușor: Câte zeci? Câteva. Sau, câți zeci? Câțiva?
    Așa că faceți bine și corectați. Și mai puneți mâna și verificați textele că vă faceți de pomină cu greșeli de clasa a șaptea.
    11 0
  • Ai ramas in urma, baiatu' meu. Vezi ca_Captur Facelift are patru stele la testele Euro NCAP, nu cinci. Pune mana si corecteaza rapid, ca-i o greseala semnificativa.
    8 1
  • Volvo franchise
    Ante facelift - Vmax 205 km/h
    Post facelift - Vmax 180 km/h
    7 1
  • Adică bateți câmpii cu cele 5***** pe care le puneți voi! Asta vrea să spună @!
    - ocupanți adulți 76%
    - ocupanți copii 80%
    - pietoni 76%
    - sisteme de siguranță 69%

    Chiar vă faceți de râs.
    7 0
  • Ce naibii sa se mai faca de ras? Vorbim despre automarket, site-ul care i-a acordat trei stele Daciei Spring la capitolul Siguranta, in conditiile in care aceasta s-a facut de ras la testele Euro NCAP si nu a obtinut decat una singura (cu un nivel de protectie de 49% pentru ocupantii adulti!!!).
    "That ship has sailed", dupa cum ar zice un mester.
    5 0
  • Toate bune si frumoase, dar nu inteleg de ce la un motor pe benzina modern si mai ales cu sistem mild hybrid (care ar trebui sa mai umple eventualul gol de turbo) inca exista o intarziere inexplicabila la acceleratii bruste. Au ajuns cumva cutiile cu convertizor (cele bune evident, precum ZF) sa fie mai rapide in reactii ca cele cu dublu ambreiaj? Ciudat.
    5 0
  • serios? cum faceti calculul de consum? ceea ce afișează calculatorul? nu prea este real ,consumul rel se face se la plin la plin ,conform km efecruati, calculatorul face media pe ultimii o suta de km!
    1 5
  • Banditos
    @K62i..."calculatorul face media pe ultimii o suta de km!"

    ????
    6 1
  • Ciudata asta cu viteza maxima. Sa intelegem ca asta e cu facelift si cu limitare? Ca alta explicatie nu ar fi. Sau e vorba de o greutate mult mai mare? Sau o altfel de softare a cutiei de viteze? Ceva nu miroase bine...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru