Joi, 05.03.2020
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault Captur a apărut pe piață într-un moment în care în segmentul SUV-urilor subcompacte exista un singur rival: "vărul" Nissan Juke. Dar acest lucru se întâmpla în 2013.
Între timp, segmentul SUV-urilor de clasă mică a devenit unul extrem de aglomerat, producătorii de volum având cel puțin câte un reprezentant în clasă. Aproape 20 de SUV-uri de clasă mică sunt disponibile pe piață, iar noul Captur va încerca să demonstreze tuturor că poate depăși performanța vechii generații.
Actualul Renault Captur nu propune doar mai mult spațiu, ci promite să ofere confort și tehnologii moderne la pachet cu o gamă de propulsoare gândită să satisfacă gusturile majorității.
Primul contact pe care l-am avut cu noul Captur a fost în Grecia în cadrul testului internațional. Dacă atunci am avut la dispoziție doar motorizări pe benzină, în cadrul testului organizat de divizia Renault din România, au apărut și unitățile diesel. Am ales versiunea 1.5 Blue dCi echipată cu transmisia automată EDC cu șapte rapoarte.
Renault Captur facelift
1.5 BluedCi 115P Intens
- Pret de pornire 15.900 €
- Pret model testat 24380 €
Motor / Transmisie
Motorul diesel de 1.5 litri disponibil în gama Renault este un adevărat veteran, iar odată cu noile standarde în privința poluării, francezii au introdus un sistem de reducere catalitică selectivă pentru tratarea gazelor de evacuare.
Pe noul Renault Captur, motorul diesel de 1.5 litri poate fi comandat în două versiuni: 95 de cai putere și 240 Nm sau 115 cai putere și 260 Nm. În cadrul testului național am mizat pe serviciile versiunii de top.
Unitatea diesel pregătită de francezi nu este cea mai rafinată din câte am întâlnit, dar când ai atâția ani de activitate în spate, poți spune că lumea s-a obișnuit cu micile tale neajunsuri. Imediat ce turometrul digital indică 3.000 rpm, ronțăitul specific acestui tip de motor începe să-și facă prezența cu adevărat la nivelul habitaclului.
În traficul urban, motorul se descurcă bine, fiind agil și reușind să livreze resursele într-un mod plăcut. Pe drumurile naționale sau pe autostrăzi, cei 115 cai putere par lipsiți de vlagă, mai ales atunci când treci de 100 km/h.
Dacă totuși vrei să scoți untul din motorul diesel de 1.5 litri, Renault propune un sistem pentru schimbarea modurilor de rulare. Acesta se numește Multi-Sense și integrează și un mod Sport care ascute reacțiile propulsorului diesel și pe cele ale transmisei. Francezii au introdus modul Eco, gândit pentru eficiență maximă, dar și modul MySense care oferă posibilitatea celui aflat la volan să personalizeze reacțiile SUV-ului (sistemul de direcție, sistemul de control electronic al stabilității, răspunsul motorului și răspunsul cutiei de viteze).
Versiunea de 115 cai putere poate fi comandată atât cu o cutie manuală cu șase trepte, cât și cu o transmisie automată EDC cu șapte rapoarte. În cadrul testului național, am mizat pe varianta automată. Cutia reușește să schimbe într-un mod plăcut, fără să dezvolte reacții neplăcute, însă în anumite momente, retrogradările sunt ușor bâlbâite. Dacă totuși vrei să eviți aceste mici neajunsuri, poți opta oricând pentru schimbarea manuală a treptelor cu ajutorul padelelor aflate în spatele volanului.
Clienții vor avea de ales din două tipuri de schimbător: cel clasic cu levier și un selector electronic denumit e-shifter. În primă fază francezii au menționat că noul e-shifter va fi oferit doar pe varianta de echipare Initiale Paris (versiune care nu poate fi comandată în România), însă reprezentanții constructorul au revenit asupra deciziei și au ales să ofere selectrorul electronic și pe alte variante de echipare. Acesta va fi disponibil opțional și poate fi comandat doar atunci când clienții bifează pachetul care conține consola centrală "plutitoare".
Consum
Motorul diesel de 1.5 litri este unul dintre acele propulsoare despre care îți vei aminti cu plăcere atunci când toate vehiculele din showroom-uri vor afișa consumul în kWh/100 de kilometri. Și spun asta pentru că de-a lungul carierei sale a dovedit că este unul dintre acele motoare capabile să consume puțin.
În fișa tehnică, Renault a trecut un consum mediu mixt de 4.9 litri/100 de kilometri pentru varianta de 115 CP și cutie automată în regim WLTP (4.1 litri/100 de kilometri conform NEDC). Pe parcursul testului organizat în România am traversat Capitala de la sud la vest de două ori, am parcurs autostrada A2 București - Contanța și am rulat câteva zeci de kilometri pe drumuri naționale. La finalul testului, computerul de bord a indicat 6.8 litri/100 de kilometri, în condițiile în care am avut un ritm de mers destul de alert.
Deși segmentul din care face parte Renault Captur include aproape 20 de modele, în momentul în care cauți versiuni diesel "împerecheate" cu transmisii automate și roți motrice față, rândurile se răresc.
Ford Puma, Honda HR-V, Kia Stonic, Nissan Juke și Suzuki Vitara sunt disponibile doar cu motoare pe benzină, Ford EcoSport și Dacia Duster pot fi comandate cu motoare diesel cu puteri similare, dar fără transmisii automate, în timp ce Mazda CX-3 și Hyundai Kona vin la pachet și cu un sistem de tracțiune integrală. Volkswagen T-Roc oferă un motor diesel de 150 CP alături de transmisia DSG și tracțiunea față, în timp ce singurul motor diesel din oferta Volkswagen T-Cross și Seat Arona are 95 CP.
În aceste condiții, în "luptă" mai rămân doar Citroen C3 Aircross, Opel Crossland X și Skoda Kamiq.
Conform valorilor afișate de producări și calculate conform vehicului standard NEDC, toate SUV-urile de mai sus au un consum mediu de carburant foarte apropiat de cel al lui Captur (C3 Aircross: 4.0 litri/100 km, Crossland X: 3.9 litri/100 km, Skoda Kamiq: 4.2 litri/100 km).
Performanţe
Renault este unul dintre acei constructori care pune accent pe confort și mai puțin pe partea de performanțe. Noul Renault Captur echipat cu motorul diesel de 115 cai putere și transmisia automată cu șapte trepte poate accelera de la 0 la 100 km/h în 11 secunde.
Citroen C3 echipat cu unitatea diesel de 1.5 litri de 120 CP și transmisia automată cu șase trepte are nevoie de 10.8 secunde pentru aceeași repriză, în timp ce Skoda Kamiq este și mai "fâșnet" (10.4 secunde pentru 0-100 km/h). Ce mai lent model rămâne Opel Crossland X cu 11.5 secunde necesare pentru același sprint 0-100 km/h.
În ceea ce privește viteza de top, Captur se laudă cu 186 km/h. Doar Skoda Kamiq oferă o valoare mai mare decât cea trecută de francezi în fișa tehnică a lui Captur.
Interior
Dacă exteriorul lui Renault Captur a păstrat, în mare, liniile cu care eram obișnuiți, interiorul a trecut printr-un tratament complet de modernizare. Indiferent de locul în care îți arunci privirea vei descoperi noutăți.
Încep cu accesoriile care pot fi comandate pentru planșa de bord și fețele ușilor. Renault propune o gamă variată de materiale, iar unul dintre cele mai interesante este cel care îmi amintește de softshell-ul folosit în industria textilă. În cazul lui Captur, materialul este un plastic moale, umplut cu spună și asemănător la atingere cu fibrele textile.
În partea superioară a bordului vei descoperi plastice moi, dar pe măsură ce cobori palmele către pragurile laterale vei întâlni și materiale dure care nu îți trezesc reacții plăcute la nivelul senzorilor tactili. Și pe partea de finisaje mai pot exista îmbunătățiri, însă francezii și-au propus să te convingă cu alte accesorii.
Spre exemplu, pentru pasagerii din spate a fost integrată o gură de ventilație și două porturi USB, iar volumul spațiilor de depozitare ajunge la 27 de litri. Odată cu noua generație își face apariția și un spațiu dedicat depozitării telefonului mobil (disponibil și cu un sistem de încărcare prin inducție), dar și o cotieră centrală unde vei putea depozita o sticlă de apă de jumătate de litru poziționată pe verticală.
Deși au apărut atâtea noutăți, francezii nu au renunțat la acel torpedou sub forma unui sertar extrem de generos.
Renault spune că spațiul pentru pasagerii din spate a fost și el îmbunătățit, însă modificările sunt unele minore. Există un spațiu bun pentru picioare, însă dacă înălțimea ta depășește 1.8 metri s-ar putea să ai ceva probleme în a păstra o poziție a coloanei vertebrale cât mai corectă.
Porbagajul are un volum care variază de la 422 de litri la 536 de litri, mulțumită banchetei din spate care culisează pe o lungime de 16 centimetri. Dacă te hotărăști să rabatezi complet bancheta, volumul oferit de portbagajul lui Captur ajunge la 1.275 de litri, valori demne de segmentul compact.
Preţ de achiziţie
Renault rămâne unul dintre acei constructori care au o politică a prețurilor greu de doborât, iar modelele francezilor sunt printre cele mai accesibile din segmentele în care activează.
Noul Renault Captur nu face rabat de la această regulă. Prețul de pornire anunțat de constructorul francez pentru noul Captur pe piața din România este de 15.900 de euro. Pentru această sumă vei primi un SUV echipat cu motorul pe benzină de un litru cu 100 de cai putere și transmisia manuală cu cinci rapoarte. Dacă alegi un diesel, calculele vor începe de la 17.750 de euro, iar dacă vrei neapărat să bifezi transmisia automată și motorizarea Blue dCi de top, atunci prețul de pornire este de 20.750 de euro.
În România, noul Captur va fi disponibil în trei niveluri de echipare: Life, Zen și Intens. Prețul modelului testat a pornit de la 22.650 de euro, acesta fiind configurat pornind de la nivelul de echipare Intens.
În plus, odată cu noul Clio (model cu care Captur împarte platforma), francezii propun și dotări standard generoase.
Încă de la primul nivel de echipare, noul Captur va fi disponibil cu următoarele echipamente: sistem automat de frânare cu detectarea pietonilor și a bicicliștilor, sistem de asistență la pornirea în rampă, cruise control și limitator de viteză, asistent pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere, alertă cu privire la distanța de rulare față de vehiculele aflate în față, aer condiționat manual, geamuri electrice față, oglinzi exterioare cu reglaj electric și lumini de semnalizare, faruri și stopuri full LED, lumini de zi cu LED și jante din oțel cu diametrul de 16 inch.
Ecranul central de 7 inch este oferit standard pe nivelul de echipare Zen, în timp ce instrumentarul digital de bord (varianta de 7 inch) își face apariția pe lista de dotări standard a nivelul de echipare de top Intens.
Citroen C3 Aircross, în varianta Shine pleacă de la 21.000 de euro, în timp ce Opel Crossland X în varianta Ultimate costă 22.200 de euro. Cea mai scump rival este Skoda Kamiq în echiparea Style, prețul de pornire fiind de 22.800 de euro.
Siguranţă
La finalul anului trecut, noul Renault Captur a trecut prin testele specialiștilor Euro NCAP. Iar SUV-ul francezilor a ieșit cu capul sus și cu un punctaj bun care a fost "tranșat" prin calificatul maxim de 5 stele.
Protecția pasagerilor adulți a fost notată de inginerii Euro NCAP cu 96%, iar protecția copiilor a primit un punctaj de 83%. Capitolul dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notat cu 75%, iar sistemele de siguranță au funcționat corect, motiv pentru care Captur a primit un calificativ de 74%.
În ultimii ani, Euro NCAP a introdus teste mult mai dure pentru vehiculele noi, dar a pus preț și pe noile sisteme de siguranță și asistare menite să scadă numărul accidentelor.
Renault s-a aliniat acestei tendințe și a pregătit pentru Captur un pachet bogat de sisteme moderne, multe dintre acestea fiind disponibile pe versiunea de bază a SUV-ului francez.
Astfel, orice Captur ieșit de pe poarta fabricilor Renault va fi echipat cu următoarele: sistem automat de frânare cu detectarea pietonilor și a bicicliștilor, sistem de asistență la pornirea în rampă, cruise control și limitator de viteză, asistent pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere și alertă cu privire la distanța de rulare față de vehiculele aflate în față.
Pe lista de opționale vei găsi și următoarele tehnologii: sistemul pentru monitorizarea unghiului mort, asistentul pentru fază lungă sau sistemul capabil să avertizeze șoferul cu privire la traficul din spate.
Ţinută de drum
Clio și Captur sau "potato patato". Am început cu această comparație pentru că la baza celor două modele se află aceeași platformă CMF-B. Iar odată cu apariția acestei arhitecturi, SUV-ul francezilor s-a transformat complet și promite un comportament dinamic mult diferit față de vechea generație.
Suspensia lui Captur a fost setată pentru confort, dar să nu te gândești că vei descoperi o mașină care țopăie din groapă în groapă și care o să te "arunce" pe cealaltă banda la fiecare trecere peste denivelări. Nu, nu, noul Captur este mai "închegat" și vei simți acest lucru după doar câțiva kilometri parcuși în compania SUV-ului francez. Platforma este una mai rigidă și determină un comportament dinamic bun care favorizează reducerea ruliului. Din când în când apar și zgomote fine cauzate de suspensii, dar și mici zdruncinături la trecerea peste denivelările scurte.
La fel ca până acum, Captur rămâne un model pe care îl poți conduce cu ușurință, însă plăcerea oferită atunci când te afli la volanul lui atinge valori noi.
Direcția SUV-ului de clasă mică nu este una perfectă, dar a fost mult îmbunătățită comparativ cu cea a vechii generații. În plus, acum există și trei moduri pentru setarea acesteia: Comfort, Regular și Sport. Diferențele sunt ușor de sezisat, iar feedback-ul primit a crescut și el.
Odată cu noua generație, Captur a devenit unul dintre modelele cu pretenții în ceea ce privește senzațiile oferite la volan. Iar acest lucru cu siguranță o să convingă și mai mulți clienți să treacă de partea francezilor.
Vizibilitate
Deși noul Renault Captur are dimensiuni mai mari comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește, SUV-ul rămâne unul din segmentul mic. Iar acest lucru se traduce prin dimensiuni ușor de digerat chiar și într-un oraș aglomerat.
Oglinzile laterale ale lui Captur sunt bine proporționate, în timp ce luneta înclinată și ultimul rând de montanți știrbesc din vizibilitatea generală.
Dar Renault s-a gândit la toate și oferă soluții diverse în funcție de nevoile fiecăruia. Alături de senzorii de parcare vei putea comanda și un sistem de camere cu vedere la 360 de grade. Imaginea compusă de software-ul francezilor nu are o calitate de top, însă tehnologia își îndeplinește rolul pentru care a fost dezvoltată.
Pentru cei care încă nu au deprins tainele parcatului, francezii propun și un asistent capabil să realizeze atât parcări perpendiculare, cât și garări laterale.
Tehnologie
Atunci când descoperi rețeta succesului, este de datoria ta să plusezi, ori de câte ori simți că există concurență care poate să-ți fure coroana. Cam asta a făcut Renault atunci când a proiectat noul Captur.
În 2018 și 2019, Captur a fost cel mai bine vândut SUV de segment B din Europa, iar noua generație trebuie să ducă mai departe succesul înregistrat. Din acest motiv, Renault a introdus pe Captur cam tot ce are mai bun în materie de tehnologii.
Odată cu a doua generație, instrumentarul de bord al lui Captur poate fi comandat și în versiuni digitale. Prima dintre acestea măsoară 7 inch și este disponibilă standard pe nivelul de echipare de top Intens. Opțional, francezii plusează cu un instrumentar digital cu diagonala de 10.2 inch care propune teme diferite în funcție de modul de rulare ales.
Indiferent de versiunea comandată, informațiile sunt afișate clar și sunt ușor de citit.
Cei care au în plan versiunea de bază, trebuie să știe că francezii propun un instrumentar de bord mixt care integrează un ecran de 4.2 inch.
Consola centrală va putea fi "acoperită" cu un ecran tactil cu diagonala de 7 inch pozitionat orizontal sau cu unul de 9.3 inch amplasat vertical (spre deosebire de Megane și Talisman, în cazul lui Captur, acest ecran nu a fost integrat în totalitate în consola centrală, soluția fiind una mai puțin elegantă) .
Sistemul de infotainment este simplu de utilizat și nu necesită foarte mult timp de acomodare, însă are mici întârzieri care, uneori, pot fi deranjante. În schimb, Apple CarPlay funcționează fără cusur (sistemul este compatibil și cu Android Auto).
Totuși, Renault nu renunță la comenzile tactile pentru volum, iar acest lucru devine deranjant mai ales cănd stai pe scaunul din dreapta.
Renault oferă și un pachet generos de sisteme de siguranță, tehnologii pe care le-am amintit în dreptul capitolului dedicat. Totuși, am păstrat pentru această rubrică sistemul Highway and Traffic Jam Companion. Acesta va fi disponibil doar pe versiunile cu transmisie automată și va transfroma SUV-ul francez într-un vehicul semi-autonom în anumite situații de trafic.
Tehnologia poate menține banda de rulare, poate poziționa mașina la o distanță sigură în spatele vehiculului aflat în față și poate opri complet. În cazul în care oprirea nu durează mai mult de 3 secunde, sistemul poate pune autonomat mașina în mișcare.
Asemeni lui Clio, noul Captur renunță la butonul pentru cruise control/limitator de viteză de pe tunelul median, funcțiile fiind acum mutate pe volan.
Un alt aspect important îl reprezintă posibilitatea comandării unui serviciu cu conexiune 4G, dar și accesarea unor update-uri de sistem "over-the-air".
Design
În materie de design, Renault a ales ca noua generație Captur să fie gândită ca o evoluție a vehicului model. În același timp, francezii au preluat elementele de design care definesc gama de SUV-uri și le-au integrat cu atenție în tușele modelului de segment B. Astfel, Renault a dorit să păstreze imaginea generală cu care publicul deja s-a obișnuit și să aducă pe piață o variantă cu aer modern.
Odată cu lansarea lui Captur, francezii propun mai multe opțiuni pentru personalizarea exteriorului. Vor exista 11 nuanțe pentru caroserie și alte patru culori pentru plafon. Sunt introduse trei pachete de design, iar francezii spun că vor exista 90 de combinații pentru exteriorul lui Captur. Iar într-un segment atât de populat, posibilitatea realizării unui SUV după bunul plac cu siguranță va avea un impact pozitiv asupra clienților.
Per total, Captur rămâne același SUV cu design atrăgător, capabil să întoarcă privirile trecătorilor dacă este configurat cum trebuie. Îi stă bine în culori țipătoare, iar francezii cu siguranță vor profita de numărul tot mai mare de clienți care se orientează către un SUV.
Ne-a placut
- Comportamentul trenului de rulare
- Dotările generoase oferite standard
- Pachetul de sisteme de siguranță
Nu ne-a placut
- Lipsa rafinamentului motorului diesel
- Performanțe mai slabe comparativ cu cele ale concurenților
- Întârzierile sistemului multimedia
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
@AM
" în timp ce Skoda Karoq este și mai "fâșnet" (10.4 secunde pentru 0-100 km/h). "
Eu cred ca este Skoda Kamiq.
" Doar Skoda Kamiq oferă o valoare mai mare decât cea trecută de francezi în fișa tehnică a lui Captur."
Mulțumim pentru observație.
Nu doar mai greu, lent si zgomotos, ci si mai SCUMP. Inclusiv de intretinut... dar mai ales de reparat.
Si cu RCA umflat + impozit mai mare cu 10 lei. :)
PMC, iti recomand sa te ascunzi deci intr-o pestera undeva.
Aşteptăm versiunea E-Tech non plugin dar mai ales E-Tech PHEV !!
uite tiida sedan al meu la 300 mii km consuma tot 6,8 litri - de ulei, dar nu se pune ca am socotit la mia de km.
o problema am doar cu cititul testelor de aici ca mi-am imbunatatit prea mult vocabularu de motostivuitorist fara cultura in cap dupa cum mi-a zis azi sefu ca de ce vorbesc cu atitea ghilimele.
el ma intrebase cind car mormanu de paleti din curte si eu i-am raspuns cam in figuri dar fara intentie cam asa:
mizez sa bifez cantitatea generoasa de paleti sefu, dar nu pot sa gestionez resursele propuse in dreptul valorii maxime de viteza pregatite de producatorul motostivuitorului meu pina nu va primii o noua generatie mai generoasa.
trebuie sa iubesti fooooarte tare Renault sa dai atatia bani pe un Captur.
Nu te speria!E pret de lista...mai scade si tu un cca.10%la dealer+rabla si o sa vezi ca nu depasesti 20-21ooo euro benzina/motorina full!
Ia configureaza tu ceva SIMILAR de la Vag si scade un maxim 5%+rabla si o sa vezi diferente de 3-6000e si mai vorbim atunci daca se merita..
Pana la urma e o optiune de gust/bani in buzunar,pentru ca fiabilitatea,costurile de mentenanta si revanzarea,la orice Renault-nu le pierzi in 7ani/150000km fata de orice din grupul Vag...binenteles daca esti corect si le pui pe hartie...
Zi de zi, Diesel deasupra tuturor!
PS: cica un motor de care-ti vei aminti cu plancere cand consumurile din showroom-uri o sa fie exptimate in kWh. Aaaahahahahahaa :)))
Am ras bine. :))))
https://www.marketwatch.com/story/after-refreshing-month-tesla-bear-predicts-biggest-single-stock-bubble-in-this-whole-bubble-market-will-hit-zero-2020-03-01
Mai trage o data deci.
Fiindca vorbirea e despre ACEEASI masina condusa de ACELASI om (Captur-2 / Cornel) si nu aiuram despre ALTE masini ne-suvulestilizate deci mai usoare si mai aerodinamice (Megane) si cu ALTE versiuni de motor (ca stimabilul Anonim sigur nu a condus DCi-ul de 115 CP.)
Hai pa ca respir greu dupa asa mega-postare. Stau si la stop in fundul unui DCi mai obosit de fapt.:)
Si nu, nu m-am electrocutat dar sigur am baut benzina.
Foarte frumoasă, fluidă, detaliată.
Dacă au consumul mare - de ce nu au mers la consum
Dacă au consumul mic - de ce nu au mers "real"
cârcotaşi oamenii, cititorii în cazul nostru
Pentru cei care o consideră scumpă la preţ...
Ori sunt săraci lipiţi (nu e vina lor)
Ori sunt MARI IPOCRIŢI ŞI NESIMŢIŢI !
Adică un VW umflat la preţ cu pompa dar mai prost la fiabilitate şi mai urât decât Captur este.... preţ bun
dar Renault nu !!!
De câte ori a câştigat VW Formula 1 ????
La constructori?
ZERO BARAT !
Dar uite aşa fac bani germanii cu spălaţii pe creier.
VW a ajuns o maşină a încrezuţilor, că ei sunt sânge albastru superior, dar ei umblă cu maimuţa!
VW este o marca foarte fiabila. Sunt VW-uri care au si peste 20 de ani si cateva sute de mii de kilometri si tot functioneaza. Eu zic sa te documentezi. Sunt foarte fiabile. Si sunt foarte frumoase. Acest Renault este frumos, dar nu va tine 20 de ani ca un VW. Uite un videoclip cu un VW Golf 2 GTI, dupa 30 inca functioneaza:
youtube.com/watch?v=HtfD83vrWkU
Nu neg deci consumurile TALE obtinute cu stilul TAU de condus si mai ales cu masina TA, nici noua, nici SUV si nici cu motorul de aici.
Si mai clar: stimabilul Cornel Socariciu a condus in ACELASI stil ACEEASI masina in doua versiuni de motorizare, diesel si benzina, obtinand consumuri medii IDENTICE... asta daca nu a comis typos.
p.s. Iar discutia nu era despre fiabilitatea dCI-urilor, demult optimizata vs. rateurile initiale injectoriale :) (amicii dCI-dacioti stiu de ce...)
Nu le-am comparat. I-am zis doar lui @Edikkk ca VW este mai fiabil decat un Renault. Tu ce-ai inteles ?
In general vorbind, da-mi voie sa am rezerve insa. E un adevar general acceptat si bine cunoscut ca Diesel e cu mult sub Otto la consumuri. Chiar si mazda, cu al lor Skyactive-X pe care l-au trambitzat cu un an inainte de lansare ca o sa aiba consumuri de Diesel, chiar si ala a dat-o de gard plenar in teste.
Daca vre-un motor pe benzina ar putea fi facut sa scoate aceleasi consumuri, ar fi cu adevarat o revolutie, dar in ciuda tuturor eforturilor celor mai buni ingineri din lume in termodinamica, se pare ca unele lucruri se incapataneaza sa nu se lase schimbate. O fi natura? O fi nesansa? Nu se stie... :)
Pana atunci, Zi de zi, Diesel deasupra tuturor! :D
!. Bancheta este pt doi adulti clar si este mult mai scurta decat ai gandi, vazand masina la exterior.
2. Pretul. 23.000 euro echiparea Intense( full) pt o masina cu cel mai puternic motor de 1.3 L si 4 locuri.....
3. Cele mai puternice au motoare, sunt de 1.3 benzina cu 130 si 155 de cai. Repet: 155 C.P. Care au pe spate frane pe tamburi !!!! In 2020!!!!
VW ofera mai multe dotari decat Renault. VW T-roc este atat de scump pentru ca este foarte dotat. Dotarile costa.
Masinile celor 3 de volum,pe aceeasi treapta de echipare,au dotarile Renault-ului (si nu numai)cu o treapta inferioara cel putin.Apoi ca sa pui,ti le baga in pachete-adica cupleaza 3 elemente,tu vrei 2 si uite asa te duci MULT mai sus la pret.
Exemplu concret
-Skoda Octavia 3-la faruri-full led,fata spate si proiectoare cu cornering=cca.1100e
-Renault Talisman-clasa superioara-cele 3 elemente costa=770e
Exemplele pot continua...
VW ofera mai multe dotari decat Renault. Uita-te la dotari standard si compara cu dotarile standard Renault.
Renault Captur 24.000 €
VW T-ROC 31.000 €
cine are figuri şi aere plăteşte sigla cu 6000€ şi este recunoscut de toţi în trafic
VW T-roc 1.5 150 cp, manuala, echiparea Design, cu dotari optionale:
"Guide&Inform" servicii mobile
Actionare electrica hayon
Active Info Display- afisaj digital
Aer conditionat automat Air Care
Camera Rear View
Comanda vocala
Detector oboseala
Faruri LED MID
Light Assist
Pachet iarna
Pachet scaune comfort
Park Assist
Priza 12V in consola centrala spate
Radio CD Composition Media
Sistem de navigatie Discover Media cu
VW Connect
Pret: 28.495 euro
Cu foarte multe dotari standard:
Bare longitudinale negre pe plafon
Carcase oglinzi exterioare in culoarea
caroseriei cu partea inferioara neagra si manere usi in culoarea caroseriei
Caroserie in 4 usi
Fara inscriptionare cilindree
Geamuri laterale si luneta
termoizolante, in tenta verde
Lampa ceata spate
Dotari interior
3 tetiere spate
Bancheta spate cu spatar rabatabil
asimetric si cotiera centrala spate
Butoane reglare oglinzi si
intrerupatoare lumini cu elemente cromate
Cotiera fata si priza de incarcare USB
Insertii decorative "Limestone grey"
pentru plansa de bord pasager si usi fata (incepand cu sapt.productie 48/2019)
Levier schimbator de viteze imbracat
in piele
Pachet fumatori
Scaune fata confort
Scaune fata reglabile pe inaltime
Sertar sub scaun pasager
Tapiterie stofa Tracks 4
Siguranta
ACC si Front Assist, inclusiv Autonomus
Emergency Braking
Airbag cortina fata/spate si airbag-uri
laterale fata
Airbag frontal pentru sofer si pasager
cu posibilitatea dezactivarii airbag pasager
Asistent pornire in rampa
Centuri de siguranta in 3 puncte
fata/spate cu reglaj pe verticala a celor din fata.
Frana de stationare electronica
inclusiv functie Auto-Hold
Lane Assist
asistent pentru mentinerea masinii pe banda de circulatie
Pedestrian monitoring
Sistem de avertizare sonora si
luminoasa pentru neprindere centuri de siguranta fata / spate
Sistem electronic de control al
stabilitatii masinii(ESC)cu recomandarea treptei de viteza, inclusiv ABS,ASR,EDL EDTC si sistem de stabilizare a remorcii.
Sistem monitorizare presiune pneuri
Suporti prindere isofix pentru 2 scaune
copil pe bancheta din spate
Triunghi reflectorizant
Functionalitate
Aer conditionat manual
Computer de bord "Plus"
afiseaza informatii suplimentare despre temperatura uleiului de motor, viteza de rulare, limitare de viteza pentru anvelope de iarna si functiile de lumini si vizibilitate
Geamuri electrice
Inchidere centralizata cu telecomanda, 2
telecomenzi
Lumini pentru citit fata
Oglinda retrovizoare interioara cu
sistem automat antiorbire
Oglinzi exterioare reglabile electric
si incalzite separat
Oglinzi make-up iluminate in parasolare
Oglinzi make-up in parasolare
Senzor de ploaie pentru activarea
automata a stergatoarelor
Servodirectie electromecanica,reglabila
in functie de viteza
Sistem start-stop si sistem de franare
cu recuperarea energiei
Suspensie spate intarita
Sisteme multimedia
Pachet conectare
interfata Bluetooth pentru telefonie mobila (HFP, AD2P, AVRCP)
interfata USB-C (doar pentru radio standard)
Radio Composition Colour
(display TFT touch-screen capacitiv, color, cu diagonala de 16,5 cm, cititor de carduri SD,2 incinte acustice fata, tuner FM cu antena diversity pentru receptie imbunatatita si egalizator cu 3 frecvente)
We Connect Go
Jante / Roti
Anvelope 215/60 R16
Set de pana Tire Mobility, inclusiv
compresor de 12 V si lichid de vulcanizare (pentru masini incepand cu saptamana 11/2018 de productie)
Activare automata faruri cu lumini de
drum permanente LED, functie Leaving Home si manuala Coming Home.
Blocuri optice spate LED
Faruri de ceata cu functie cornering
Parbriz din sticla termoizolanta
Stergator luneta cu temporizator
Volan multifunctional piele
Concluzie: Are foarte multe dotari standard. Pretul fara optionale: 23.316 euro.