Luni, 07.11.2022
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault ne-a invitat în Spania, la Madrid pentru a testa noul Alask... Austral. Fac această confuzie de când a fost anunțat numele acestui SUV menit să-l înlocuiască pe Kadjar. Nu înțeleg de ce, pentru că Alaska și Australia sunt la fel de apropiate ca zahărul și sarea.
Testul din Spania ar fi trebuit să mă ajute să mă familiarizez cu Austral. Sper să fi reușit. Dacă nu, atunci să-l mai iertați pe Alaskan, dacă dă buzna în lectura acestui test.
Revenind la vedeta noastră de azi, trebuie să vă spun că Austral joacă în segmentul SUV-urilor compacte pe ritmuri „tehno”. Pentru că este cel mai tehnologizat model din segment, în acest moment.
De asemenea, el este primul model Renault dezvoltat pe a treia generație a platformei CMF-CD a Alianței. Ce îmbunătățiri primește această platformă și cum a ajutat asta la realizarea unuia dintre cele mai competitive modele din segment, vom afla împreună, în rândurile de mai jos.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE ÎN SPANIA:
Renault Austral
1.3 TCe MHEV 160CP Techno esprit Alpine
- Pret de pornire 27.000 €
- Pret model testat 40.900 €
Motor / Transmisie
Spre deosebire de precursorul său, adică de Kadjar, Austral nu a primit în gama sa niciun diesel. Mizează însă pe două versiuni hibride, cu 160, respectiv 200 de cai putere. Pentru cei care își doresc lucruri simple, există și două motoare pe benzină, de 1.3 litri, cu 140, respectiv 160 de cai putere. Ambele primesc un sistem micro-hibrid la 12V.
În cadrul testului din Spania, Renault a pus totul pe tavă. La figurat. Pentru că, la propriu n-am avut decât o singură motorizare disponibilă. Este vorba despre ansamblul hibrid de 200 de cai putere.
Nu este un hibrid plug-in, așa cum ai fi tentat să crezi. Este un hibrid clasic, ce combină un motor de 1.2 litri benzină (da, l-au readus la viață, dar într-o nouă formă) cu alte două motoare electrice (unul este folosit în cazul unor accelerări pronunțate, altul este folosit ca starter generator).
În ecuație mai intră și cutia multimodală, inventată de Renault. Și când zic inventată, nu glumesc: au 200 de patente înregistrate pentru această transmisie. N-am uitat nici de bateria litiu-ion, de 2 kW, care poate asigura o rulare pur electrică de 2-3 kilometri.
Aș putea încerca să vă fac capul calendar cu funcționarea agregatului descris mai sus, dar cred că e bine să folosim acest spațiu pentru a vorbi despre senzațiile pe care le ai la volan. În primul rând, trebuie să știți că mașina poate merge electric. Și o poate face atât de bine, încât uneori ești păcălit. Și, dacă ai puțin volum în boxele sistemului audio, o să rămâi păcălit în continuare, pentru că tranziția dintre modul pur electric și cel hibrid se face pe nesimțite.
Simțindu-se în mare parte ca un model electric, Austral dovedește o vitalitate plăcută la viteze urbane. Accelerările sunt plăcute și făcute într-o liniște deplină. Dincolo de zona urbană, la viteze de drum național, mașina păstrează o dinamică bună, însă motorul pe benzină e acolo ca să asiste.
Gâfâielile apar dincolo de 110-120 de km/h, când mașina nu mai are aceeași vitalitate și e nevoie de răbdare ca să ajungi la viteza dorită. Pentru că totul se întâmplă progresiv. Dacă o să abuzezi de pedala de accelerație și o să cauți o retrogradare a cutiei, s-ar putea să o debusolezi complet și să aibă nevoie de un timp de gândire pentru a opera o schimbare notabilă.
Una peste alta, Renault Austral, deși combină cuplul motor a două tipuri de propulsie și are 200 de cai putere, nu dă dovadă de energia pe care ți-o dorești, la viteze de autostradă. Și nu, nu vă gândiți că mașina este foarte grea. Cu tot acest ansamblu hibrid ea cântărește aproape 1.6 tone.
Pentru a mai îmbunătăți răspunsul ansamblului de propulsie, poți alege unul dintre modurile de rulare. Ai un buton My Sense, pe volan, fix ca la modelele Ferrari sau Porsche. Doar că nici așa nu primești o schimbare radicală a comportamentului.
O notă mare aș vrea să acord antifonării, care este bună. Chiar și în fazele de accelerare, motorul pe benzină este ținut corect sub control.
Consum
Așa cum se întâmplă de obicei în cazul hibridelor clasice, rularea urbană este cea care impresionează, dacă e să ne uităm la consum. Doar că, Austral face o excepție și când vine vorba de rularea extraurbană.
Am avut un traseu de 140 de kilometri în prima zi de test, alternând multe porțiuni de autostradă cu drum național. Și alternând între modurile de rulare. Sincer, doar pe Eco l-am ocolit.
La finalul primei zilei, computerul de bord indica un consum de 6.8 litri/100 de kilometri. Cu Toyota RAV4 și Honda CR-V cred că ar fi fost mai mult.
În fișa tehnică, Renault promite un consum de numai 4.6 litri/100 de kilometri. Asta pentru că oficialii francezi susțin că mașina va merge 80% din timpul urban complet electric. Iar asta ajută la reducerea consumului cu 40%, față de un benzinar clasic. Adevărul a fost că prin micile sate din Spania, unde am explorat străduțe înguste și liniștite, m-am strecurat mereu neobservat, pentru că am rulat electric.
Rivalii se prezintă la raport astfel: Honda CR-V Hybrid anunță un consum de 5.3 litri/100 de kilometri. Hyundai Tucson promite 5.7 litri/100 de km, iar Toyota RAV-4 e ceva mai bine decât acesta, cu o medie de 5.6 litri/100 de kilometri. Doar Ford Kuga Hybrid se poate apropia de Renault Austral, cu o valoare de 5.1 litri/100 de kilometri.
Performanţe
După cum precizam și la capitolul Motor/Transmisie, Renault Austral are ușoare gâfâieli dincolo de 110 km/h.
Însă, până la pragul psihologic de 100 de km/h se mișcă bine și promite un timp decent, de 8.4 secunde. Este cea mai rapidă versiune disponibilă pentru Austral, deci ar fi bine să țineți cont de asta dacă vă gândeați la alte motorizări.
Acum să vedem ce rival fuge mai bine decât Austral: Ford Kuga face 0-100 de km/h în 9.1 secunde. Hyundai are nevoie de 9 secunde, iar Honda CR-V de 8.6 secunde. Doar Toyota RAV-4 poate ține pasul cu modelul francez, oferind un sprint în aceleași 8.4 secunde.
Interior
Aici o să fiți încântați. Cel puțin pe nivelul de echipare Esprit Alpine, testat de mine în Spania. De altfel, a fost și singurul disponibil la test.
O să încep cu locurile din spate și apoi trecem și în față:
- Ai suficient spațiu la nivelul picioarelor și al capului, chiar dacă alegi un acoperiș panoramic. Problema ar fi că podeaua se înalță ușor sub scaunele față și nu prea poți să mai bagi lejer picioarele sub acestea.
- Am observat aceeași podea care se ridică sub scaunele față și din postura șoferului. Iar asta poate crea neplăceri la drum lung, pentru că s-ar putea să îți limiteze relaxarea picioarelor.
- Pe portiere ai inserție din Alcantara, cu o serie de cusături albastre, specifice echipării Esprit Alpine. Însă, pe portierele spate o să găsești un plastic tare și neprietenos.
- Inserția din Alcantara continuă și pe planșa de bord, acolo unde plasticul e ceva mai moale. Excepție fac zonele inferioare, unde este din nou tare și auster.
- Scaunele sunt îmbrăcate într-un material textil care imită fibra de carbon, iar marginile au tot Alcantara.
- Nu pot să închei evaluarea materialelor fără să amintesc de, probabil, cel mai frumos volan din segment. Beneficiază de o combinație de piele Nappa cu Alcantara și cusături în culorile albastru, alb, roșu, ale Franței și ale Alpine.
Când vine vorba de spații de depozitare, Austral se descurcă excelent. Ai peste 31 de litri în tot portbagajul. Cotiera este foarte încăpătoare și tot pe consola centrală ai un spațiu ascuns, pe care îl descoperi după ce glisezi un mâner pus acolo pentru a-ți odihni mâna. Personal, designul său îmi aduce aminte de frâna de mână a celei de a doua generații Renault Megane.
Chiar dacă alegi versiunea hibrid, testată de mine, tot primești un portbagaj de peste 500 de litri, cu o podea plată și spațiu de depozitare dedesubt.
Ergonomia este bună, mai ales că s-au păstrat comenzile pe butoane pentru climatizare. O să fiți însă debusolați de cele trei manete, amplasate în spatele volanului, în partea dreaptă. Pentru că levierul schimbătorului s-a mutat în spatele volanului, ca la Megane Electric. Așadar, ai levierul schimbătorului, ai levierul care acționează ștergătoarele și mai ai unitatea de comandă pentru sistemul audio. Prea multe. Recunosc că am șters de vreo câteva ori parbrizul, încercând să o pun în marșarier. Sincer, nu știu dacă acomodarea va estompa această aglomerare a comenzilor.
Am lăsat la final antifonarea, care se dovedește a fi bună. Abia pe la 120 de km/h zgomotul de vânt se simte. E drept, eu nici n-am folosit sistemul audio.
Preţ de achiziţie
Renault ne-a obișnuit cu valori accesibile pentru modelele sale, comparativ cu alți rivali germani. Chiar și așa, renault nu a făcut compromisuri în ceea ce privește echiparea de bază, ba dimpotrivă. Francezii au vrut să le ofere clienților un nivel ridicat de dotări și confort. La fel se întâmplă și cu Austral, care stă bine în comparație cu ceilalți rivali din segment. Chiar și atunci când alegeți versiunea de top, de 200 de cai putere, testată de mine în Spania.
Așadar, deși socotelile pentru Austral pot începe de la 27.000 de euro (pentru versiunea entry-level cu motor de 140 CP). Dacă vă gândiți la motorizarea de 200 de cai, atunci trebuie să începeți calculele de la 36.400 de euro. Dacă vă zgârciți la 700 de euro, o să primiți aceeași versiune hibrid, însă cu 160 de cai.
Revenind la mașina din Spania, trebuie să vă spun că nivelul de echipare de top, testat de mine, adică Iconic cu pachet sportiv Esprit Alpine, a ajuns la 40.900 de euro. Mult, o să strigați. Dar zic să nu vă grăbiți și să ne uităm și la rivali.
Un Ford Kuga Hybrid, cu 190 de cai putere și 4x4 (aici suntem pe plus), pornește de la 37.650 de euro, deci cu mai bine de 1000 de euro mai scump decât Austral.
Și Hyundai Tucson este ușor mai scump decât modelul francez, în versiunea hibridă de 230 de cai putere, cu 4x4. Prețul este de 37.100 de euro. Honda CR-V Hybrid păstrează ștafeta ridicată și percepe de la clienții săi începând cu 39.500 de euro. Fără tracțiune integrală.
Am lăsat la final simbolul segmentul hibrid, adică Toyota RAV4, care pornește de la 38.600 de euro, în versiunea cu 218 cai putere și tracțiune față.
În concluzie, Renault Austral se poziționează bine în segment, oferind o propunere de preț mai mult decât interesantă.
Siguranţă
Noul Renault Austral folosește o nouă generație a platformei CMF-CD, ceea ce înseamnă că are la bază o fundație solidă pentru obținerea celor 5 stele EuroNCAP. Nu a fost încă testat, dar pleiada de sisteme promite să se ridice la înălțime. Sunt 32 de sisteme de asistență care pot garanta inclusiv o rulare semi-autonomă de nivel 2.
Important de reținut că acum ai și un airbag între pasagerii față, pentru a evita răniri grave.
Ţinută de drum
Renault Austral poate fi comandat cu jante de până la 20 de inch. Însă, păstrează o ținută de drum confortabilă, departe de orice pusee sportive. Deși, s-ar putea să te îmbie la asta traiectoriile bune, pe care le poți atinge cu ajutorul sistemului 4Control. Este opțional, dar merită toți banii.
Atât pentru această încolăcire plăcută pe viraje, cât și pentru raza de bracare excelentă, foarte utilă în oraș. Cu acest sistem 4Control, raza de bracare scade de la 11 la 10 metri. Nu pare mult, dar, ca să vă faceți o idee, 10 metri este raza de bracare a unui Clio. Când vine vorba de feedback și precizie, direcția nu mai este atât de lăudabilă.
Antifonarea suspensiei este și ea bună, deși drumurile pe care am rulat în Spania nu au fost atât de solicitante. Nici măcar limitatoarele de viteză nu au fost așa de brutale ca la noi.
Dacă vă gândiți la ieșiri în teren accidentat, zic să nu vă faceți speranțe uriașe. Mașina are o gardă la sol de 18 centimetri și niște unghiuri de atac și degajare care o califică, cel mult, pentru urcat borduri. Nu mai vorbesc de faptul că pe lista de opționale nu ai tracțiune integrală.
Vizibilitate
Renault Austral dispune de oglinzi proporționate decent, dar pe care le-aș fi vrut ceva mai mari. Luneta este și ea de dimensiuni acceptabile. Montanții spate și montanții față nu sunt tocmai prietenoși când vine vorba de vizibilitate.
Sistemul de camere la 360 de grade are unghiuri bune, însă calitatea imaginii ar putea fi clar îmbunătățită.
Tehnologie
Cred că aveți în față cel mai tehnologizat model din segment. Și o spun gândindu-mă la cei mai aprigi rivali, inclusiv la cei germani. Renault a făcut o treabă excelentă împreună cu Google, iar sistemul multimedia pe care îl ai la dispoziție poate fi considerat etalon.
În primul rând, ai la dispoziție o navigație Google Maps, pe care poți căuta adrese sau puncte de interes fix cum o faci pe telefon. Bineînțeles că ai și Google Assistant și Google Play, de unde poți descărca o mulțime de aplicații, cum ar fi Spotify sau Youtube.
Ecranul central este oferit în standard cu o dimensiune de 9 inch, însă poți alege opțional ca el să fie de 12 inch. Tot 12 inch are și afișajul digital care ține locul instrumentarului de bord. Acesta are o grafică bună și poate fi ușor configurat cu ajutorul comenzilor de pe volan.
Mai ai la dispoziție și un Head-Up Display cu o dimensiune de 9 inch, color, cu o grafică bună. Este de la sine înțeles că ai Apple CarPlay și Android Auto fără fir, precum și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. Aceasta din urmă promite să oprească încărcarea, dacă bateria a ajuns la 100%.
Pe lista de dotări, clienții vor regăsi scaune și volan încălzit, climatizare pe două zone, un sistem audio Harman Kardon de 475 Watt, faruri Matrix LED.
Design
Renault Austral preia filosofia de design promovată de fratele electric Renault Megane E-Tech. Asta înseamnă faruri și stopuri sub forma literei C. Stopurile plusează cu un design tridimensional și cu semnalizare dinamică.
Austral poate fi comandat cu 7 culori de caroserie, printre care și acest albastru Iron. De asemenea, vă recomand să vedeți pe viu și prima vopsea mată pe care o oferă Renault, un gri care mi-a plăcut foarte mult. Opțional, clienții pot avea un acoperiș contrastant și câteva elemente de caroserie negre, cum ar fi oglinzile.
Jantele pornesc de la 17 inch și pot ajunge până la 20, cele de pe exemplarul meu de test purtând și logo-ul Alpine. În concluzie, Renault Austral beneficiază de toate ingredientele estetice pentru a face o impresie bună și la noi în țară. Mai ales dacă luăm în calcul aerul tehnologizat.
Ne-a placut
- Antifonarea mașinii
- Sistemul multimedia
- Head-up Display-ul
- Consumul redus
Nu ne-a placut
- Calitatea plasticului pe portierele spate
- Podeaua care se ridică sub picioarele șoferului
- Răspunsul cutiei
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Oricum, nu vad varianta hybrid sa aiba prea mare succes, probabil benzinarul de 1,3 sa aiba ceva sanse de vanzari . Vizual int/ext este lucrat îndeajuns de bine ca sa ia ochii clientilor de la pretul relativ maricel. Cat despre lipsa diesel-ului, ce sa zic, se pare ca intr-un final faraonicul 1,5 se pensionează, nu isi mai face loc prin portofoliul francezilor, și-a facut oricum treaba cu varf si indesat, odata cu el se incheie o epoca importanta din istoria Renault. A fost, cu bune și rele, un etalon in consum redus vs performante.
Adică ai un ansamblul hibrid de 200 de cai putere, dar când ai nevoie, dincolo de 110-120 de km/h, e nevoie de răbdare ca să ajungi la viteza dorită. Păi ce afacere ai făcut?
Cu 6.8 consum în afară mă încadrez în costuri și cu un motor dual benzină/gpl și nici nu dau 34.000 pe mașină. Dezamăgitor!
La test au călărit mașina.
Ideală ar fi o mașină de circuit cu un consum de logan mcv.
În Francia, se circulă în general în șir indian, iar pe autostradă viteza de 135 km/h e scrijelită în pietrele lui Moise.
La noi e nevoie de bombardier pe segmentul 100-160 km/h pentru a conduce în siguranță. :)
Sa coste un Renault pe benzina de 1.3 27000 de eur pret de pornire? Chiar si-au pierdut si astia orice uz al realitatii? Cumparatorii ar trebui sa renunte pur si simplu la asemenea achizitii. E absurd, sincer.
Nu zice nimeni că ar fi ideală o mașină de circuit cu consum de Logan, dar:
"nu dă dovadă de energia pe care ți-o dorești, la viteze de autostradă."
Zice negru pe alb autorul.
Ori, când dai +30.000 pe o mașină, parcă îți dorești ceva mai mult, nu să consumi cu (doar) 0.7 litri mai puțin pe autostradă...
W Renault și la mai multe astfel de automobile-capodoperă
P.S.Producătorii auto își proiectează profitabilitatea în termeni de sute de mii de vehicule pe an. Nu există va fi mai scump și mașini pt elite. Ne aflăm la final de bule financiare, bule de creditare. Prețurile vor scădea.
sunt de-a dreptul impresionat.
mi-as dori sa ajung si eu sa detin macar o sutime din vasta dvs expertiza. oare se va intampla vreodata?
cred ca daca l-ati coopta si pe domnul expert inexopix ati putea fonda lejer o cacademie, o academie, ma scuzati.
cu tot respectul not.
on topic: Are multe dezavantaje acest Renault Austral, dar se va vinde. Toti producatorii cresc preturile pentru ca au motivatia semiconductorilor, cresterii preturilor la energie etc, desi se feresc sa spuna ca de fapt actionarii vor din ce in ce mai multi bani. Iar asta se vede. Ce e ciudat este mutarea schimbatorului pe coloana volanului, acolo unde poti sa actionezi aiurea fie stergatoare, fie sistem audio. 3 "bete" sunt cam mult... Apoi ok, inteleg 4 control, si mi-as dori sa il implementeze cat mai multi, dar tractiunea integrala? Adica ori iesi de pe sosea, ori te impiedici la prima zapada sau poteca? La fel, nu inteleg diferenta de materiale fata vs spate. Cei din spate sunt mai saci de cartofi sau cum? In rest...cand Mitsubishi cere cat cere pe Eclipse Cross, cand Qashqai costa cat costa, cand Rav 4 e in alta liga la pret, la fel si Tucson sau 3008, vorbind doar de modele cu tractiune fata, ajungi sa te gandesti daca nu cumva Duster, Vitara sau SX4 S cross sunt chiar masini extrem de ieftine....
Asa este, dar asta este valabil doar pentru producatorii fara experienta, n-as spune acelasi lucru despre Toyota.
Iau un singur exemplu, insa as putea lua orice model din gama lor. Exemplu Yaris, consum 3.5-4 in oras in conditii normale de rulare. Asta inseamna un consum de vreo 50% mai mic de benzina fata de o aspirata. Si diferenta de pret la ei dintre benzina si hybrid e undeva la 3000 eur la modelul Yaris, eu zic ca merita maxim (mai ales ca in banii astia primesti si cutie automata).
De acord, Toyota joacă în altă ligă, au diferențe rezonabile la prețuri. Încă nu am apucat niciun drive test la ei.
De altfel, cred că ei au introdus conceptul acesta de hibrid. Sau mă înșel?
Vezi un pic partea tehnica propusa de Austral, pare, dar nu este deloc complicata, ba chiar acest E-Tech este un sistem croit cu fiabilitatea in minte.
Hai sa nu dam cu pietre inainte sa vedem avantajele. Cutia cu craboti chiar pune jos toata puterea, fiind inspirata din F1, cupleaza extrem de direct si cu pierderi aproape zero. Lipsa ambreiaj, deci lipsa frecari si pierderi termice, lipsa sincroane (potrivirea rotatiei dintre axul arborelui cotit si axul treptei de viteza selectate se face electic, motorul mic se ocupa de aceasta sincronizare antrenand arborele), deci fara zone de complexitate tehnica si frecari. Apoi lipsa curea de accesorii, toate fiind electrice (pompa apa, compresor AC).
Sistemul E-Tech, cu plug-in sau nu, este ca principiu acelasi pe toate modelele Clio, Captur, Arkana, Nissan Juke si mult asteptata de catre mine Dacia Jogger Hibrid. La Austral este acelasi sistem, dar upgradat, motorul termic de aici de 1,2 litri si 3 cilindri turbo cu injectie directa si intercooler este o generatie noua, mai moderna si mai eficienta, atentie, fara nicio legatura cu vechiul 1,2 TCe cu 4 pistoane (exprimarea autorului "readus la viata" este nefericit aleasa, pentru ca lasa loc la confuzii) si o baterie ceva mai mare decat la celelalte modele cu E-Tech non plug-in.
Faptul ca are 200 de cai si nu pune jos la viteze mari ca una termica de putere similara este explicabil prin faptul ca o parte din putere periodic se converteste in energie electrica si merge catre baterie, de unde revine ulterior catre motorul electric mare. Totusi nu este deloc o masina lenta, nici vorba, dar avem o solutie acceptabila pentru a obtine o eficienta generala incomparabila cu cea a unei termice clasice.
La fel de bune sunt si sistemele de la Toyota si Honda, doar ca altfel concepute. Sunt foarte interesante de studiat si acelea si se vede ca inginerii acestor 3 firme Renault, Toyota si Honda si-au dat toata straduinta ca sa faca produse fiabile. Eu m-am decis la sistemul E-Tech al lui Renault via Jogger Hibrid in special datorita pretului mai mic, ca daca as fi dispus de fonduri mai mari m-as fi orientat probabil catre japonezi. Si nu te inseli @ds, intr-adevar Toyota este producatorul care a fost pionierul in materie de hibride si le-a iesit teribil de bine.
Si pentru ce? Ca am spus ca o sa imi iau o Dacia? Atat de rau va doare ca nu aleg calea sh nu bate, nu troncane, de la o pensionara germana?
Nu inteleg de unde atata placere de a ponegri pe altul ca alege altfel decat voi?
Cand vreodata o sa ne putem respecta intre noi, indiferent de opinii sau de alegerile pe care le facem?
Sa speram ca va fi atat de fiabila incat va ajunge si pe Mercedes.
Nu mai zic de preturile pt manopera si piese marca Renault, prietenii stiu de ce ;)
Peste toate adevarul e ca francezii stiu sa faca masini in care sa te simti foarte confortabil, dar ele ajung la pret dublu fata de cele care se vad in mod curent.
Motorul termic de1.33 va avea cutia X-Tronic de la Nissan.(Adică CVT).
Partea cea mai nașpa este pozitionarea schimbătorului.(Un băț lung lângă un alt băț pe partea dreaptă a volanului cu șanse mari de acționare involuntară).Bleahhh.
Incredibil cât de ușor se poate transforma totul în eșec(pentru mine).O mașină de vis cu schimbător de moskvich.Pe mine nu mă mai interesează.Baftă tuturor.
Au revoir!