Luni, 27.04.2020
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când ajungi vedetă la Hollywood, iar filmul în care ai avut rol principal a adunat încasări de sute de milioane de dolari, ești lovit de un fenomen ciudat. Li se întâmplă tuturor actorilor. Se numește altruism și se manifestă compulsiv, cu implicări în cauze nobile: salvarea țestoaselor, agricultura bio, combaterea bolilor incurabile.
Leonardo di Caprio este cel mai bun exemplu. În ultimii ani s-a transformat dintr-un Playboy al Hollywood-ului, într-un militant tenace împotriva poluării globale.
În ultimele 12 luni, piața mașinilor de volum a făcut cunoștință cu un personaj similar, transformat recent într-un militant pentru aceeași cauză: reducerea emisiilor de carbon. Este vorba despre Peugeot 508, un Playboy al sedanurilor medii, disponibil acum și cu o versiune hibridă, alimentată la priză.
Motor / Transmisie
Am urcat la volanul noului Peugeot 508 Hybrid la Barcelona, în cadrul unui test comun cu 2008 electric și 3008 Hybrid4. Pe acesta din urmă îl veți regăsi, de asemenea, pe site în viitorul apropiat.
Revenind la Playboy-ul nostru, care încearcă acum să îi seducă și pe cei cu spirit verde, trebuie să vă spun că versiunea hibridă este alternativa economică la motorul convențional de 1.6 litri și 225 de cai putere.
De ce? Pentru că oferă același bagaj de resurse: tot 225 de cai. El este însă obținut altfel. Și înțelegi asta imediat ce ai apăsat butonul de start și ești învăluit în continuare într-o liniște deplină. 508 Hybrid pornește întotdeauna în mod electric. Și o să stai cu inima strânsă la fiecare accelerare, de teamă ca liniștea să nu fie perturbată de pornirea motorului pe benzină.
Dar nu e cazul să te îngrijorezi. Motorul cu patru cilindri nu este atât de vocal și nu rupe senzația de serenitate pe care ți-o oferă rularea pur electrică, asigurată de motorul cu zero emisii, de 110 cai putere. Pare o putere timidă pentru un sedan mediu, însă acest motor electric este capabil să propulseze mașina chiar până la 135 de km/h. Asta înseamnă că puteți să vă gândiți și la o naveta pe autostradă. Foarte utilă dacă locuiți la casă, într-o localitate din apropierea orașelor mari.
Așa cum vă sugeram și mai sus, motorul electric face pereche cu un motor pe benzină de 1.6 litri, care dezvoltă 180 de cai putere. Împreună livrează 225 de cai și un cuplu motor de 360 Nm. Abia acum vorbim despre ceva în plus, comparativ cu versiunea convențională (300 de Nm). Cuplul motor se simte bine, îndestulător și îți garantează reprize foarte bune. Peugeot 508 Hybrid nu se va sfii să facă depășiri susținute, să plece rapid de la semafor și să te facă să te simți bine motorizat.
Ansamblul hibrid angrenează doar roțile față și este conectat cu acestea prin intermediul unei transmisii automate cu 8 rapoarte. Contribuie și ea la aerul de rafinament pe care ți-l oferă rularea electrică. Schimbarea rapoartelor se face fluid, fără sincope. Retrogradările pot fi punctul slab, mai ales atunci când transmisia are unele bâlbâieli în plaja de turații corectă. Nu este neapărat un lucru deranjant, mai ales pentru cineva care nu este extrem de atent la acest aspect. E cert că odată retrogradat în zona optimă, accelerarea se va face susținut, iar mașina va câștiga viteză constant, fără ruperi de ritm sau excese de adrenalină.
Cutia automată cu 8 trepte este disponibilă și cu o treaptă B, care ajută la recuperarea energiei pe mai multe niveluri.
Consum
Am ajuns la capitolul care justifică achiziția acestui vehicul. Peugeot 508 Hybrid ar trebui să țină cu bugetul proprietarului. Și o va face. Condiția este ca mașina să fie folosită așa cum trebuie. Adică cu o încărcare regulată a bateriei pentru a putea beneficia de autonomia pur electrică atunci când vă deplasați prin oraș.
Sub podea, Peugeot a ascuns o baterie de 11.6 kWh, capabilă să asigure o autonomie cu zero emisii de 54 de kilometri, calculată în regim WLTP. Pentru cei care se gândesc la varianta break, Peugeot 508 SW, disponibilă și ea cu același tren de propulsie hibrid, autonomia este de 52 de kilometri.
Chiar dacă sunt calculate în regimul mai strict, WLTP, valorile de autonomie electrică sunt destul de optimiste. În mod normal, un utilizator ar trebui să facă aproximativ 35 de kilometri cu un plin de baterie. Ceea ce ar fi suficient pentru o navetă urbană.
După epuizarea bateriei, motorul pe benzină intră în funcțiune, iar valorile de consum cresc. Fiind vorba despre un motor de 180 de cai putere, e clar că veți sări la valori ridicate destul de rapid. Mai ales dacă o să călcați puternic pedala de accelerație.
Peugeot 508 Hybrid poate consuma și 10 litri/100 de km, dar și cei 1.4 litri/100 de km, promiși în fișa tehnică oficială. Depinde doar de modul de rulare și de energia rămasă în baterie. Pentru o gestionare diferită a capacității bateriei, Peugeot oferă și funcția de păstrare a energiei, denumită eSave. Utilă în ideea de a folosi rularea electrică pentru mai târziu, în oraș. Nu uitați însă că rezervorul pe benzină este ceva mai mic decât pe o versiune convențională: are doar 43 de litri.
Și dacă tot am amintit de încărcare, trebuie să vă spun că ar fi bine să aveți acasă o priză pentru 508 Hybrid. Asta pentru că mașina nu beneficiază de încărcare rapidă. Și nu e deloc constructiv să o încărcați la prizele gratuite de prin oraș, și ele din ce în ce mai puține.
Doar un încărcător de 7.4 kW vă aduce un timp ceva mai scurt de încărcare la acestea: o oră și 45 de minute. Acest tip de încărcător este, însă, opțional. Cu încărcătorul standard, Peugeot 508 Hybrid poate fi alimentat de la o priză de uz casnic în maxim 7 ore, iar de la o priză cu capacitate mai mare, în maxim 4 ore.
Dacă ne uităm în segment, vedem că principalii rivali sunt Skoda Superb iV și Volkswagen Passat GTE. Ambii oferă baterii mai mari și, implicit, autonomii electrice mai mari. În cazul lui Passat GTE diferențele nu sunt așa de mari: doar 56 de kilometri. În cazul lui Superb iV, autonomia electrică anunțată este de 60 de kilometri. Consumurile oficiale sunt tot de 1.4 litri/100 de kilometri, așa cum promite și 508 Hybrid. Ambii membri ai grupului VAG se încarcă mai repede decât 508 de la o priză normală. Francezul îi bate doar atunci când vorbim despre emisii, întrucât promite o valoare de numai 29 g/km.
Performanţe
Așa cum spuneam și mai sus, Peugeot 508 Hybrid oferă tot 225 de cai putere, ca și versiunea convențională de top. Diferența este făcută de cuplul motor mai generos. Cu toate acestea, trebuie să ținem cont și de faptul că instalarea bateriei și a motorului electric mai pune câteva kilograme în cârca sedanului. Și nu sunt puține: vreo 300 de kilograme. Iar asta se simte în performanțele sedanului de 1.8 tone.
Sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în 7.9 secunde. Modelul convențional are nevoie de numai 7.3 secunde. În vreme ce viteza maximă în mod pur electric se oprește la 135 de km/h, în regim mixt, ajutându-se și de motorul pe benzină și de cel electric, 508 Hybrid poate ajunge la o viteză maximă de 240 de km/h.
Dacă ne uităm la rivali, vedem că și Skoda Superb iV și Volkswagen Passat GTE sunt opțiuni ceva mai rapide până la 100 de km/h. Însă nu cu mult. Când vine însă vorba despre viteză maximă, 508 Hybrid câștigă detașat. Așa cum o face și în fața lui Ford Mondeo Hybrid la toate capitolele.
Interior
Nu sunt mari diferențe între un 508 convențional și 508 Hybrid la interior. Avem același aer futurist și aceleași materiale de calitate în părțile esențiale ale bordului. Planșa de bord și consola centrală abundă în plastic moale, texturat, interesant, plastic lucios, elemente cromate. Fix ce trebuie să găsești într-o mașină din segmentul acesta. Cu condiția să nu pipăi mai jos, în zonele inferioare, pentru că lucrurile devin indecente. Există câteva zone cu plastic tare și neprietenos.
Peugeot nu reneagă butoanele, așa cum începe să se întâmple în gama Volkswagen. Ba chiar le îmbrățișează și le dă o formă interesantă, ca a unor clape de pian, amplasate fix sub ecranul din centrul planșei de bord. Problema e că aceste butoane, ca și toate celelalte butoane pe care le vei găsi în 508, trebuie apăsate cu încredere. Nu prea merge cu mângâieri. E un detaliu de care m-am mai plâns și în cadrul altor modele din alianța PSA.
Nu se va plânge nimeni de spațiile de depozitare. Ai loc suficient în portiere și pe consola centrală uriașă, plus o cotieră adâncă. Torpedoul e cam mic. Și, trebuie să recunosc, am o problemă cu zona de încărcare a telefonului mobil, ascunsă în spatele consolei centrale. Este greu accesibilă, dar foarte bună pentru cei care vor să uite complet de telefon atunci când sunt la volan.
Pe locurile din spate se intră mai greu, din cauza siluetei de coupe. Nici pe locurile din față nu era mai bine din acest punct de vedere. Bancheta a fost adâncită pentru a permite mai mult loc la nivelul capului, însă chiar și așa există un spațiu destul de limitat pentru cineva care are 1.80 metri. La nivelul picioarelor este spațiu suficient, însă departe de ceea ce oferă Volkswagen Passat. Din fericire, tunelul central este destul de coborât.
Amplasarea bateriei sub podea i-a ajutat pe cei de la Peugeot să le ofere clienților un portbagaj similar cu cel al versiunii convenționale. În spatele hayonului acționat electric, cu funcție hands-free, descoperim aceeași capacitate de 487 de litri. Skoda nu a reușit aceeași performanță cu Superb iV, întrucât acesta are un portbagaj mai mic decât cel al modelului convențional. Este însă insesizabil mai mic decât cel al lui 508. Passat GTE este modelului cu cea mai mică capacitate, iar Ford Mondeo hibrid are tot 487 de litri.
Preţ de achiziţie
Peugeot 508 Hybrid a început să fie disponibil pe anumite piețe din Europa. România nu se numără încă printre ele. Debutul său comercial ar trebui să aibă loc pe la începutul verii. Până atunci, pot doar să speculez pe marginea prețului său pe piața autohtonă. Având în vedere că în testul meu anterior cu Peugeot 508, exemplarul meu de test, cu versiunea pe benzină de 225 CP și echipare GT Line, ajungea la aproape 40.000 de euro, este lesne de înțeles că versiunea hibridă, cu același nivel de echipare GT Line, va sări peste acest prag.
Prin comparație, un Volkswagen Passat GTE ajunge la 39.000 de euro. Skoda Superb iV poate părea un chilipir, pentru că pornește de la 33.400 de euro. Ford Mondeo hibrid este și mai ieftin: pleacă de la 30.300 de euro, dar ajunge la 39.300 de euro alături de nivelul de echipare Vignale.
Siguranţă
EuroNCAP s-a grăbit să testeze noua generație 508. A izbit-o de barierele sale de siguranță încă de anul trecut și a ajuns la concluzia că merită cinci stele. Mai mult, noul Peugeot 508 este una dintre mașinile cu cel mai mare punctaj obținut pentru protecția pasagerilor adulți: 96%. Și punctajul pentru protecția copiilor este destul de bun, 86%.
Berlina francezilor vine cu șase airbaguri în standard și cu sistemele obligatorii, ABS și ESP. Pe lângă acestea ea dispune de frânare automată în situații de urgență, recunoașterea pietonilor cu posibilitate de frânare și menținerea benzii de rulare. Asistentul este chiar insistent atunci când trage de volan ca să te mențină între benzi. Există și monitorizarea unghiului mort, dar și o tehnologie mai puțin întâlnită în acest segment de volum: vedere pe timp de noapte.
Ţinută de drum
Așa cum spuneam și mai sus, între un 508 Hybrid și un 508 benzină, tot cu 225 de CP, există o diferență de peste 300 de kilograme. Iar asta este o diferență care nu poate trece neobservată nici când vine vorba despre ținuta de drum. Unele gropi sau denivelări se vor simți ceva mai mult în habitaclu, iar acele șocuri transmise de suspensie, mai dese. Asta dacă ai ghinionul să circuli pe un drum bombardat, cam cum se întâmplă pe la noi în fiecare iarnă pe segmentul Predeal - Pârâul Rece - Bran.
Pe drumurile cu o calitate decentă a asfaltului nu o să simțiți mari diferențe. Peugeot 508 Hybrid rămâne o mașină care se așterne plăcut la drum, e confortabilă, fără a uita că e un Playboy, deci trebuie să se mai încordeze din când în când, atunci când ai descoperit o porțiune de drum virajată. Ruliul o să fie prezent, iar direcția o să te ajute în limitele ei. Adică fără a-ți oferi informații despre limitele aderenței și fără să comunice alte detalii despre suprafața de rulare.
Pentru cei care au alocat buget și unor opționale esențiale, aș recomanda bifarea amortizoarelor adaptive. Acestea pot să-ți ofere o suspensie ușor personalizabilă, care va absorbi mai bine denivelările. Chiar dacă are un sistem hibrid asemănător cu cel al lui Peugeot 3008 Hybrid, sedanul nu este disponibil cu tracțiune integrală. Ar fi avut nevoie de încă un motor electric pentru asta. Amplasat, bineînțeles, pe puntea spate.
Vizibilitate
Peugeot 508 poate deveni un studiu de caz atunci când discuți despre compromisurile vizuale pe care le creează o mașină extrem de frumoasă. Spun asta pentru că suprafața vitrată nu este foarte generoasă și nici tocmai prietenoasă cu manevrele în parcări aglomerate. Luneta este extrem de aplecată și nu-ți oferă prea multe informații. Este, totuși, ceva mai bine decât în cazul lui Kia Proceed.
Ultimul rând de montanți este și el uriaș. Oglinzile laterale, deși ceva mai rotunde, se chinuie să îți ofere informații prețioase. Am lăsat la final primul rând de montanți. Nu aș vrea să exagerez, dar cred că sunt cei mai groși montanți pe care i-am văzut pe o mașină de nouă generație. Sunt uriași, ceea ce înseamnă că îți vor afecta vizibilitatea în viraje strânse. Și în oraș e bine să fii atent, mai ales în sensurile giratorii și la trecerile de pietoni.
Peugeot 508 vine cu un set de camere care suplinesc aceste carențe de vizibilitate ale caroseriei, însă e bine de știu că imaginea afișată de ecranul central nu are o calitate excepțională.
Tehnologie
Am tot vorbit în ultima vreme despre nivelul tehnologic înalt pe care îl oferă modelele Peugeot de nouă generație: 508, 208 și 2008. Nu m-aș grăbi însă cu laudele, întrucât mai sunt câteva lucruri de rezolvat pentru ca totul să fie perfect. Iar recomandările sunt valabile pentru toate noile modele, fie că sunt propulsate de motoare convenționale sau de ansambluri electrice și hibrid.
O să încep cu ecranul digital care ține locul instrumentelor de bord. Are o grafică bună, multe informații, diferite moduri de personalizare și chiar posibilitatea afișării navigației. Nu o face atât de generos ca în cazul modelelor din Grupul VAG, dar este suficient pentru a te ajuta să urmezi drumul cu ușurință.
În centrul planșei de bord, Peugeot 508 Hybrid poate fi comandat și cu ecran de 10 inch. Arată bine, grafica nu este rea, dar mă lovesc mereu de acea întârziere a funcției tactile. Din fericire, climatizarea dispune de simboluri clare și ușor de folosit. Nici puterea de procesare nu este foarte rapidă, rezultând și de aici unele întârzieri.
Fiind vorba despre o mașină hibrid, Peugeot a personalizat afișajele celor două ecrane. În spatele volanului poți vedea un indicator pentru resursele folosite: Power, Eco și Charge. Acul digital îți indică unde te afli, în funcție de cât de tare ai apăsat sau eliberat pedala de accelerație. Tot aici găsești și nivelul de încărcare al bateriei. Pe ecranul central, Peugeot pune la dispoziție statistici de consum și o grafică live a modului în care funcționează mașina (ce motoare sunt în funcțiune, unde merge energia).
Sistemul multimedia oferă Apple CarPlay și Android Auto, precum și posibilitatea de a comuta între două moduri diferite ale ambientului: Relax și Boost. Primul ajustează climatizarea pentru a oferi o ventilație discretă, plăcută, la pachet cu o iluminare ambientală caldă. Tot prin selectarea modului Relax se pornește și masajul în scaunele pasagerilor față. Un masaj de mai multe tipuri, al cărui mecanism produce în timpul operării un zgomot considerabil la nivelul spătarului. Cel de-al doilea mod disponibil se numește Boost și încearcă să ofere un aer sportiv, cu o iluminare ambientală intensă și cu o climatizare alertă.
Fiind vorba despre vârful de lance al constructorului francez, 508 nu duce lipsă de nimic. Pe lângă cele două ecrane generoase, nou model vine cu acces și pornire fără cheie, faruri cu LED, plus toate acele tehnologii de siguranță despre care am vorbit mai sus.
Design
Peugeot 508 era deja o mașină frumoasă, capabilă să atragă multe priviri. La mai bine de un an de la debutul pe piața din România, 508 este privit în continuare ca un Playboy al sedanurilor medii. Mai degrabă o mașină simbol, pentru statut, decât o berlină familistă.
Prin urmare, ce artificii de design ar mai fi putut aduce versiunea hibridă? Peugeot a înțeles asta și nu a complicat inutil rețeta estetică. Avem aceleași linii de design. Diferă doar logo-urile aplicate pe exteriorul caroseriei. S-ar putea să trădeze asta și cele două capace de alimentare: unul pentru benzină și unul pentru alimentarea cu energie electrică, amplasate fiecare pe aripile spate. Totuși, având în vedere aceste trăsături discrete, mulți nu vor realiza că au în față o mașină eco.
Ne-a placut
- Autonomia complet electrică
- Păstrarea capacității portbagajului
- Designul exterior
- Calitatea anumitor materiale
Nu ne-a placut
- Întârzierile sistemului multimedia
- Accesul pe locurile din spate
- Rafinarea suspensiei
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Peugeot
-
Constructorul francez de automobile prezintă noul E-5008, un SUV electric care vine în standard cu 3 rânduri de scaune. Modelul poate fi comandat și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. (Miercuri, 20 Martie)
-
Peugeot anunță introducerea tehnologiei ChatGPT, cu inteligență artificială, pe anumite modele din gamă. Inițial, serviciul va fi disponibil în Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie. (Luni, 19 Februarie)
-
Noul Peugeot 3008 poate fi comandat la noi în țară. SUV-ul francez este disponibil în 3 versiuni, adică mild-hybrid, plug-in hybrid și pur electric, iar prețurile pornesc de la 33.000 de euro cu TVA inclus. (Joi, 08 Februarie)
-
Constructorul francez de automobile a lansat oficial noul E-3008. SUV-ul cu zero emisii este disponibil în 3 versiuni, cu până la 320 de cai putere și 700 de kilometri. (Marti, 12 Septembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini cu exteriorul noului E-3008. SUV-ul cu zero emisii va debuta oficial în data de 12 septembrie. (Vineri, 08 Septembrie 2023)
in rest, ca la orice hibrida plug-in, daca nu o folosesti la drumuri relativ scurte si nu o incarci des, avantajul electricului dispare total, ba chiar consumi in plus. si mai si platesti mai mult la achizitie.
Incet, apar si multi rivali, in acest segment PHEV.
Fiecare cu avantajele sale.
Modelele Peugeot au niste linii de design foarte ascutite si frumoase.
Chiar merita 5 stele pentru Design.
Interiorul este foarte interesant, cu tot felul de gadget-uri. Este foarte tehnologizata aceasta masina.
Vedere pe timp de noapte...
Aceasta dotare este optionala si in segmentul premium.
Volumul portbagajului este foarte asemanator cu Skoda Superb PHEV (485 vs 487 l).
Oricum, Superb PHEV avea de unde sa piarda la volumul portbagajului. Cred ca daca ramanea la fel, ar fi fost regele sedan-urilor PHEV.
Ca volum portbagaj, toti rivali (cel putin momentan) au cam aceleasi valori.
Autonomia in modul full-electric este la toate cam 50 km.
Intre VW Passat PHEV, Skoda Superb PHEV si Peugeot 508 PHEV, o sa fie o lupta.
Consum...
Un consum foarte bun.
Cam de asta iti iei PHEV.
Skoda Superb PHEV a obtinut 4.5 stele.
Peugeot 508 PHEV a obtinut 4.4 stele.
Viteza maxima in modul full-electric este destul pentru Romania.
Peugeot 508 PHEV 7.9 secunde 0-100 km/h
Skoda Superb PHEV 7.7 secunde 0-100 km/h
La Ne-a placut:
Calitatea anumitor materiale.
La Skoda Superb PHEv:
Caliatea materialelor
Skoda Superb PHEV are o calitate mai buna a materialelor.
Ca raport calitate/pret, Skoda Superb PHEV este o optiune foarte buna.
@andrei
De asta iti iei PHEV.
Pentru consum, etc.
Nici ca se putea spune mai bine. Intr-un review auto.
si sigur are sens ca lumea merge electric prin ambuteiaje urbane cu limuzine iar pe autostrazi cu fiaturi 500.
ps. o chestie nu pricep de ce masina nu e totusi verde in poze.
E un model aratos, dar Peugeot inca nu stie sa faca o cutie de viteze ca lumea si masinile sunt prea rigide, fara ca asta sa insemne o tinuta de drum buna.
Masina asta mai are o problema: este prea mare pentru a avea sens in oras si are un rezervor ce va ajunge pentru cel mult 500km extraurban.
Iar cel mai mare defect este pretul imens. Asta se reflecta in absenta acestui model de pe sosele. Nu are sens sa coste atat de mult, pentru ca nu ofera nimic in plus fata de cei mai buni din clasa, care sunt mai ieftini.
Titlu peste maxim trei ani " Peugeot va opri productia modelului 508, vanzarile au fost dezamagitoare, nu va exista un succesor ".
Comentarii: " daca taranii stiu doar VW" ...
Am asteptat ceva sa o vad in showroom; problema era ca versiunea entry-level era diesel si era si scumputza (parca vreo 25k), mai puneai ceva si pretul crestea....benzinara de 1.6 si 225CP sarea binisor de 30k; breakul parea interesant (dpdv al gabaritului) dar nu aparuse la noi, doar in vest. Concluzia: o stiti si voi; nu o mai repet ca zice lumea ca's hater.
Am remarcat un lucru; se sta foarte jos in aceasta masina, cam ca intr-un BMW si destul de confortabil.
Despre versiunea aceasta cred ca a aparut doar asa de ECO; mult prea scumpa (PSA a avut in trecut versiuni Hybrid 4 ceva mai interesante) si fara un target foarte clar definit; probabil va ajunge ca Alfa Giulia la superoferta acum, interesanta, frumos desenata/executata dar fara potentiali clienti
In al doilea rand, poti defini ce indeamna consum mediu?
Si daca mai si va uitati pe sub capote, o sa observati ca fata asta nu e deloc o dama de lux cum se pretinde. Lucrand in zona seviceului reprezentantei psa o perioada de timp am ajuns la concluzia ca ceea ce e frumos pe dinafara poate fi foarte cheap pe dedesupt.
Nu mi-o luati in nume de rau, sunt motociclist, ca acolo poti vedea cum e construita fara sa te intinzi pe spate cu lanterna in mana.
Adica, calitatea anumitor materiale la 40.000 de euro, totusi.
Si are un portbagaj foarte mic. Doar 487 l. Sub 500 l. Nu e bine.
Exista optiuni mai bune la un pret mai mic. De aceea sunt atat de putine.
Asta nu e masina de familie. Iar un manager/celibatar nu-si ia o masina cu unele materiale care lasa de dorit.
Cu peste 5000 de euro diferenta, iei o masina cu portbagaj cu aproape 200 l mai mare decat aceasta masina (625 l si 485 l PHEV), calitatea foarte buna a tuturor materialelor, etc.
Skoda Superb, mai exact.
Sunt peste 5000 de Euro diferenta intre aceasta masina si Superb.
La testul cu Superb PHEV, la Ne-a placut: Calitatea materialelor
La testul cu Peugeot 508 PHEV, la Ne-a placut: Calitatea anumitor materiale.
Deci, Skoda Superb, cu peste 5000 Euro mai ieftina, are materiale mai bune decat 508.
Nota finala Skoda Superb PHEV: 4.5 stele
Nota finala Lodgy 5 Superb 4