Vineri, 10.11.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Peugeot a înțeles că monovolumele pierd din ce în ce mai mult teren, motiv pentru care a transformat vechiul 5008 din "rățușca cea urâtă" într-un SUV de toată frumusețea. Un 3008 cu două locuri suplimentare, practic. Sau cu mult mai mult portbagaj, dacă vreți așa. Dar să mai zăbovim puțin în lumea basmelor și cea a poveștilor.
Când privesc noul Peugeot 5008, îmi tot vine în minte povestea Croitorașului cel viteaz. Cu o inteligență ascuțită, dar cu calități fizice îndoielnice, personajul fraților Grimm reușește să se descurce într-un mediu ostil. Așa este și cu noul Peugeot 5008. Modelul francez etalează o serie de calități peste media din segment, dar vine și cu câteva neajunsuri care îl pot da de gol în fața cârcotașilor.
Peugeot 5008
2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP Aut6 GT
- Pret de pornire 35.195 €
- Pret model testat 38.953 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Peugeot 5008 poate fi comandat, la fel ca în cazul fratelui mai mic 3008, atât cu motorizări pe benzină, cât și cu propulsoare diesel. Versiunea GT este disponibilă cu unitatea diesel de 2.0 litri (cunoscută sub numele de BlueHDI) cuplată la o cutie automată cu șase rapoarte. Motorul propus de constructorul francez se laudă cu 180 de cai putere oferiți la 3.750 rpm și cu 400 Nm, resursă disponibilă începând cu 2.000 rpm.
Cel mai bine vei simți aceste valori undeva la 3.000 rpm, dar tot atunci vei realiza că motorul pus la dispoziție de Peugeot nu oferă cel mai plăcut sunet de pe piață. Ba mai mult, zgomotul specific unui astfel de propulsor este resimțit binișor și la nivelul habitaclului.
Versiunea 5008 GT este echipată cu o cutie de viteze automată cu șase trepte. Transmisia funcționează plăcut și pune în valoare corect resursele motorului diesel. Exista și momente în care cutia automată este prinsă pe picior greșit (la kickdown sau la decelerările bruște). Dacă vrei să ai control absolut asupra schimbării treptelor, Peugeot oferă și un set de padele. Personal, asociez prezența clapetelor din spatele volanului cu un condus ceva mai sportiv, dar cum 5008 GT nu m-a îndemnat la un astfel de comportament, le-am utilizat doar pentru a observa cum lucrează transmisia în modul manual.
Consum
Asemeni Croitorașului cel Viteaz care a doborât șapte muște dintr-o lovitură, Peugeot 5008 GT îmbracă straie plăcute de SUV, dar uită de sistemul de tracțiune integrală. Francezii nu oferă acest sistem nici măcar pe lista de opționale, iar singurul model care mai poate fi comandat și într-o configurație 4x2 la un asemenea gabarit și nivel de putere este Renault Koleos. În rest, toți ceilalți concurenți din segment sunt disponibili doar cu sistem de tracțiune integrală. Iar acest lucru se observă clar și în dreptul capitolului consum de carburant.
Peuget 5008 GT este cel mai economic model din segment, afișând o medie de 4.8 litri la suta de kilometri. Urmează Renault Koleos în varianta diesel de 175 de cai și 4x2 cu o valoare de 5.1 litri la suta de kilometri. În rest, toți ceilalți concurenți din segment (Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Skoda Kodiaq și Volkswagen Tiguan Allspace) afișează valori mai mari. Skoda Kodiaq în varianta 2.0 diesel 190 de cai, 4x4 și cutie DSG are un consum mediu mixt de 5.7 litri/100 km, iar Volkswagen Tiguan Allspace în aceeași configurație ca cea a modelului din Mlada Boleslav se laudă cu 5.9 litri/100 de kilometri.
În cele trei zile în care ne-am folosit de serviciile lui Peugeot 5008 GT, SUV-ul constructorului francez ne-a răsplătit cu un consum exclusiv urban de 8.9 litri/100 de kilometri pe un traseu care a totalizat 220 de kilometri. Cu alte cuvinte, valoarea reală a fost cu 3.4 litri/100 de kilometri mai mare decât cea declarată de producător în fișă.
Performanţe
Când te prezinți la start cu cea mai mică masă din segment, este aproape imposibil să pierzi o cursă de sprint. În cazul de față, lipsa sistemului de tracțiune integrală face din 5008 GT (1.530 de kilograme) un mic atlet în comparație cu rivalii din segment.
Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 9.1 secunde. Deși au o masă totală mai mare, Skoda Kodiaq și Volkswagen Tiguan Allspace reușesc același sprint în 8.6 secunde. Totuși, trebuie menționat și faptul că modelele care fac parte din Grupul Volkswagen vin cu 10 CP în plus.
Viteza maximă anunțată pentru Peugeot 5008 GT este de 208 km/h. La fel ca în cazul accelerației 0-100 km/h, doar Karoq și Tiguan Allspace reușesc să depășească valoarea modelului din Socheaux, ajungând la 210 km/h.
Interior
Croitorașul cel Viteaz iese în față când stăm puțin să analizăm interiorul lui 5008 GT. Linia nonconformistă folosită pentru designul exterior a fost urmărită și la nivelul habitaclului. Volanul de dimensiuni mici cu logo-ul GT, i-Cockpit-ul digital care înlocuiește instrumentarul de bord clasic și consola centrală futuristă sunt doar câteva dintre elementele prin care 5008 GT reușește să epateze. Butoanele metalice poziționate sub ecranul central sunt plăcute la atingere și extrem de bine finisate, materialele folosite îți dau impresia că te-ai așezat la bordul unui model premium, iar tapițeria presărată cu Alcantara nu are cum să nu îți gâdile simțurile.
Peugeot propune o funcție specială pentru modificarea ambianței interiorului, plus un dozator de odorizant. Singura problemă pe care am întâlnit-o în utilizarea lui 5008 GT a fost atingerea involuntară a butoanelor poziționate sub cele metalice care controlează meniul sistemului de infotainment.
Peugeot 5008 GT promite spații de depozitare generoase care totalizează un volum de 38 de litri. Cele mai interesante sunt cele aflate sub podeaua pe care care pasagerii din spate își odihnesc picioarele. Un alt lucru de apreciat îl reprezintă cele trei scaune individuale din spate. Acestea pot culisa, iar astfel vei genera mai mult spațiu și pentru cei doi pasageri care se află pe rândul al treilea de scaune. Și pentru că am ajuns aici, trebuie să vă mai spun că scaunele individuale de pe al treilea rând pot fi scoase, iar astfel generezi și mai mult spațiu în portbagaj. În mod normal, Peugeot 5008 se laudă cu un volum al portbagajului de 1.060 de litri, respectiv 2150 de litri prin rabatarea celui de-al doilea rând de scaune.
Cei care vor să comande și al treilea rând de scaune trebuie să știe că volumul variază de la 165 de litri (toate cele trei rânduri de scaune sunt în poziție verticală) până la 2.042 de litri (ultimele două rânduri de scaune rabatate). Trebuie menționat și faptul că pasagerii cu o înălțime mai mare de 1.85 metri vor avea ceva probleme cu spațiul pentru cap dacă aleg să meargă pe locurile din spate.
Preţ de achiziţie
Peugeot 5008 are un preț de pornire de 22.000 euro pentru versiunea dotată cu motorul pe benzină de 1.2 litri și 130 de cai putere. Cel mai accesibil diesel este cel de 1.6 litri și 99 de cai putere, prețul de pornire al acestuia fiind de 22.600 euro cu TVA.
Varianta 5008 GT are cel mai piperat preț. Francezii cer 35.200 de euro cu TVA pentru această versiune. Raportat la segmentul din care face parte, nivelul de preț este unul mediu, dar nu trebuie să uităm de lipsa sistemului de tracțiune integrală, element care i-ar putea determina pe anumiți clienți să se retragă.
Spre exemplu, Renault cere 30.500 de euro pe un Koleos 2.0 diesel de 175 de cai, 4x2 și transmisie X-Tronic, în timp ce Skoda Kodiaq pleacă de la 33.250 de euro în varianta de echipare Style cu motorul diesel de 190 de cai putere și tracțiune integrală. De cealaltă parte a prețului cerut de Peugeot pentru 5008 GT se află Mitsubishi Outlander (2.2 diesel, 150 de cai, 4x4, Aut6, echipare Instyle) cu 36.800 de euro și Volkswagen Tiguan Allspace (2.0 diesel, 190 CP, 4x4, DSG, echipare Highline) cu 38.200 de euro.
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat modelul Peugeot 5008, însă frățiorul 3008 a fost supus tratamentelor organizației independente, iar rezultatul a fost extins pentru întreaga familie. SUV-ul constructorului francez a adunat cinci stele după ce a afișat un comportament bun la toate capitolele.
SUV-ul Peugeot a primit 86% în dreptul protecției pasagerilor adulți și 85% în dreptul protecției copiilor. Capitolul "Protecția pietonilor" a fost punctat de EuroNCAP cu 67%, iar sistemele de siguranță l-au ajutat pe 3008 să primească 58%.
Ţinută de drum
Nu trebuie să vă lăsați păcăliți de particula GT din numele versiunii testate de noi și să credeți că am condus un SUV gata să doboare ceva recorduri pe circuitul de la Nurburgring. Singurul motiv pentru care te-ai putea duce cu gândul către versiunile GTi ale producătorului francez este butonul Sport amplasat pe tunelul median. Acesta schimbă răspunsul accelerației, pe cel al transmisiei și pe cel al motorului, întărește direcția și oferă lucrul pe care îl urăsc cel mai tare: sunet artificial în difuzoare.
Peugeot 5008 GT nu excelează în dreptul capitolului tren de rulare. Suspensiile sunt reglate undeva la jumătate, iar SUV-ul constructorului francez nu se bate în piept nici atunci când vine vorba de confort și nici atunci când vrei să rulezi ceva mai sportiv. Iar jantele de 18 inch nu fac decât să înrăutățească situația în dreptul capitolului confort oferit.
Așa cum am mai spus până acum, 5008 GT nu oferă un sistem de tracțiune integrală. În schimb, SUV-ul din Sochaux promite să mai șteargă din acest gust amar cu ajutorul sistemului Grip Control. Acesta adaptează tracțiunea în funcție de suprafața de rulare și oferă cinci moduri diferite (normal, zăpadă, noroi, nisip și ESP decuplat).
Vizibilitate
Cei 4.641 de mm ai lui Peugeot 5008 îți pot da bătăi de cap atunci când traficul din București este aglomerat, iar singura ta scăpare sunt străduțele pline de mașini parcate anapoda. Oglinzile laterale sunt dimensionate corect, dar luneta o să-ți dea ceva bătăi de cap.
Și pentru că avem în față un SUV de dimensiuni generoase, Peugeot nu uită de senzorii de parcare. În plus, francezii vin cu sistemul Visiopark, tehnologie care îți oferă posibilitatea să privești mașina de deasupra, la 360 de grade. Însă, calitatea imaginii lasă de dorit.
Tehnologie
Acest capitol este cel în care modelul francez reușește să răzbească prin prisma inteligenței. Peugeot 5008 GT iese imediat în evidență prin cele două ecrane care domină partea frontală. Panoul de instrumente clasic este înlocuit acum de un ecran de 12.3 inch cocoțat în vârful bordului și care poate fi personalizat.
Consola centrală oferă un ecran tactil cu o diagonală de 8 inch prin intermediul căruia francezii te poftesc să faci cunoștință cu sistemul de infotainment. Apple CarPlay și Android Auto fac parte din oferta francezilor, iar acest lucru ar trebui să devină unul obișnuit pentru modelele de generație nouă indiferent de clasa din care fac parte. Tot ce aș avea să-i reproșez acestui sistem este modul destul de complicat prin care interacționezi cu submeniurile.
Tot la acest capitol trebuie amintit și sistemul audio dezvoltat în colaborare cu Focal care sună excelent.
Peugeot 5008 GT este oferit și împreună cu o gamă bogată de sisteme de asistare și siguranță. Francezii pun la dispoziția clienților un sistem de frânare automată în caz de urgență, un sistem de avertizare la părăsirea involuntară a benzii, un cruise control adaptiv și o tehnologie care monitorizează unghiul mort.
Design
Așa cum era normal, versiunea GT a lui 5008 iese în evidență printr-o serie de elemente stilistice speciale. Grila frontală, carcasele oglinzilor, terminațiile duble ale sistemului de evacuare, extensiile aripilor și jantele de 18 inch în două nuanțe sunt elementele distinctive ale versiunii GT.
Designul total este unul reușit dacă ne uităm în urmă și privim vechiul monovolum 5008. Cu toate acestea, partea de design rămâne în continuare una subiectivă, iar mulți vor critica stilul ales de Peugeot, în special în partea posterioară, în timp ce alții vor aplauda linia stabilită de constructorul francez. Indiferent de poziția fiecăruia, Peugeot 5008 reușește să atragă privirile trecătorilor, iar asta spune ceva despre strategia urmată de francezi.
Ne-a placut
- Calitatea materialelor de la interior
- Sistemul i-Cockpit
- Ansamblul motor - transmisie automată
- Ușurința cu care poți opera ultimele 2 rânduri de scaune
- Scaune individuale pentru al doilea rând
Nu ne-a placut
- Motorul zgomotos
- Spațiul pentru cap în dreptul pasagerilor din spate
- Suspensia ușor zgomotoasă
- Lipsa sistemului de tracțiune integrală
Date tehnice - Peugeot 5008 2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP Aut6 GT | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Peugeot
-
Constructorul francez de automobile prezintă noul E-5008, un SUV electric care vine în standard cu 3 rânduri de scaune. Modelul poate fi comandat și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. (Miercuri, 20 Martie)
-
Peugeot anunță introducerea tehnologiei ChatGPT, cu inteligență artificială, pe anumite modele din gamă. Inițial, serviciul va fi disponibil în Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie. (Luni, 19 Februarie)
-
Noul Peugeot 3008 poate fi comandat la noi în țară. SUV-ul francez este disponibil în 3 versiuni, adică mild-hybrid, plug-in hybrid și pur electric, iar prețurile pornesc de la 33.000 de euro cu TVA inclus. (Joi, 08 Februarie)
-
Constructorul francez de automobile a lansat oficial noul E-3008. SUV-ul cu zero emisii este disponibil în 3 versiuni, cu până la 320 de cai putere și 700 de kilometri. (Marti, 12 Septembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini cu exteriorul noului E-3008. SUV-ul cu zero emisii va debuta oficial în data de 12 septembrie. (Vineri, 08 Septembrie 2023)
Tot ce sper este ca comentariile sa fie la obiect, fara dispute sterile intre cei care posteaza uzual.
Personal, cred ca la design nota putea fi mai mare, iar consumul realizat exclusiv in oras este excelent.
La nevoile mele lipsa sistemului 4x4 nu este un inconvenient, intrucat nu intentionez sa fac trasee montane sau accidentate.
O zi buna.
- Atenție la neatenție deci, AM, că genul ăsta de eroare nu ține de amănunte nesemnificative (presupun totuși c-a fost vorba de-o exprimare ambiguă.)
http://www.automobile-magazine.fr/tous-les-essais/article/10048-essais-renault-renault-koleos-2-0-dci-150-4x4-exception
Despre mașină, pe scurt: design reușit și îndrăzneț - mai ales interior -, dar PSA mai are destul de lucru la capitolul fiabilitate (cele 59 de pagini... plîngăcioase de pe un cunoscut forum francez sînt elocvente apropo de numeroasele probleme apărute la 3008/5008-uri aproape noi.)
Mulțumesc. M-am exprimat puțin greșit. Am modificat și am menționat că la acest nivel de putere și gabarit, doar Koleos mai poate fi comandat într-o versiune 4x2.
Probabil ai observat că 3 rânduri mai jos am specificat varianta 4x2 :).
În rest pare o mașină reușită ca stil, mai ales la interior.
Eu am 182 cm pe locurile din spate (nu in centru) stai cu capul inclinat, total inconfortabil din punctul meu de vedere. Nu sunt foarte sigur ca este o problema reala, dar asta îți lasă ca senzație, mașina.
Este enorma, prima impresie este ca au făcut-o numai pentru USA, in București, Cluj, Sibiu, Iași,.... te vei chinui profund.
Nu sunt 7 locuri adevărate, sunt 5 (dintre care cei 3 din spate trebuie sa fie un pic asiatici) + 2 copii de maxim 10 ani.
In schimb pe locurile din fata ești boier Bibescu, chiar este bestial.
Si acum îți pun întrebarea: merita oare sa-ti iei o mașină așa de mare?
Si încă o remarca: cei care scriu pe aici nu au bani sa-si cumpere o mașină de 30 000€.
Merci pentru opinii si gandurile bune.
Am testat 3008, motor 2 litri , 150CP si este OK din toate punctele mele de vedere (daca nu vrei sa etalezi CEVA), nu sunt foarte inalt si nu ma bazez prea tare pe locurile 6 si 7. De fapt toata lumea stie ca cele doua locuri sunt pentru anumite ocazii si nicidecum pentru oameni mari, sau masivi.
Totusi, intrebarea asta o am si eu: Merita o masina asa mare?
Mai analizez inca.
O zi buna.
@MM, merita o masina asa mare prin prisma spatiului, confortului si tinutei de drum mai buna, comparativ cu ceva mai mic. Daca te referi la manevrabilitatea in nebunia de trafic tipica unui oras mare, cred ca nici o masina de asemenea dimensiuni nu se descurca prea bine.
@MM eu as ramane la 3008. Alea 2 locuri in plus sunt de sanchi. De cate ori le vei äctiva"? cat de mult castigi ca volum de incarcare cand sunt in podea? merita lungimea mai mare, greutatea in conditiile de trafic de la noi? Bine, daca familia e multa (ma refer la copii) dar nu imi inchipui ca ai peste 5 si nu stii pe unde sa-i mai stochezi da, sa zicem ca platesti.
Personal cred ca aceste "7locuri" sunt niste struto-camile care incearca sa impace si capra si varza si nu fac nici una nici alta cum trebuie.
@AM cred ca e prima oara cand aud comentariu legat de sistemul audio.
In mod similar, se poate face o paralela C4 Picasso - 3008.
Ideea e ca monovolumul este o idee mai spatios, versatil si practic decat crossoverul.
(glumesc, sper sa nu te superi)
randul 3 nu e optional, asa vine 5008 cu scaune la...spate.
"Row Three: Seats Can be Stored Under Bootfloor or Removed Completely "
...si totusi trebuie cantarita bine situatia, chiar si cand vorbim de 35.000Eu pe putin, masina asta e destinata familistilor, orice banut trebuie dramuit. Adica chiar nu avem de-a face cu genu de cumparator care arunca cu banii'n caini pentru a-si satisface un moft de moment.
@Andy
a ramas blocat pe randul 3 de scaune si numai poate iesi din masina
RANDUL 3 ESTE OPTIONAL CONTRA COST:
AN01 2 scaune suplimentare rand 3 = 804 EURO cu TVA inclus
Te rog sa consulti lista preturilor din Romania pentru 5008:
https://media-ct-ndp.peugeot.com/file/88/8/noul-5008-17c-2017.321888.pdf
Numai bine!
Imi place masina, dar personal nu as da atatia bani pe ea sau alta.
eu m-am uitat pe site-ul UK a celor de la Peugeot. Randul 3 vine by default de la prima versiune de echipare.
Politica Peugeot in Ro e e chiar mai desteapta. Vrei bancutele alea de pescari? platesti, altfel ....
Peugeot 5008 pana acum 2 ani a fost mereu in umbra lui Espace (IV) nu discut de design, doar ca Espace asigura 7 locuri adevărate pentru 20mm in plus la lungime. Problema cea mare este ca acest segment a scăzut atât de mult, încât ambii constructori încearcă marea cu degetul, Espace V este un fel de cross-over de lux zic ei, iar 5008 un altfel de SUV de lux. Ce nu înțeleg eu este, de ce nu încearcă sa le vândă in USA unde mai exista o piață pentru aceste tipuri de mașini
Fanul "Absolut" nu este o înjurătură, ceva de rău sau criticabil este fanul care este alături de ii face plăcere, fără prejudecăți
Vezi tu americanul cumparand Peugeot ? Sa fim seriosi...
Legat insa de fiabilitate, pe care mereu sunt cativa care o injura, va dau la toti niste link-uri sa vedeti ca Peugeot sunt japonezii europenilor, alaturi de Skoda, atunci cand vine vorba de producatori de volum:
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2017-germany-vehicle-dependability-study
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-uk-vehicle-dependability-study
http://www.jdpower.com/press-releases/2017-uk-vehicle-dependability-study
Asa ca mentalitatea ca "Pejo e praf" e prafuita de ani buni!
Drumuri bune si bani de masini noi la toata lumea!
singurul minus ca nu este o masina cu motor hibrid electric, mai ales ca cu cat este masina mai grea si mai mare cu atat beneficiile unui sistem hibrid de a reduce consumul prin regeneritive breaking sunt MARI !
alte beneficii ale unui motor hibrid (gen Nissan e-power) sunt si o tinuta de drum mai buna, o fiabilitate mult crescuta, pentru totul se face electric nu exista nici macar cutie automata mecanica de viteze !
in rest.. frumoasa..
Vedeti testele din strainatate (whatcar, topgear, carwow): toti par sa fie de acord ca e de fapt un MPV stilizat frumos. Si inaltat (garda la sol de 23 cm). SI ca dimensiuni...e mai scurt decat o octavia, si la fel de lat ca un logan de ultima generatie (latime fara oglinzi). Deci nu e asa de mare...e doar mai inalt. Daca lumea s-ar uita mai atent la cifre si s-ar duce mai putin pe prima impresie, comentariile ar fi mai apropiate de adevar :).
Oricum, din cate am observat, versatilitatea e cea de MPV, si locurile din spate (randul 3) sunt okish (mai bune ca la tiguan allspace, kodiaq sau tarraco spre exemplu).
Si randul 2 e chiar spatios (plus ca nu are tunel median deloc, deci e mai flexibil decat ce ofera grupul VW la acomodarea a 3 persoane).
Insa e la fel de drep ca touran pare si mai ok pe partea asta a locurilor din spate (si e mai scurt cu vreo 10cm).