Luni, 03.07.2023
- Comenteaza
- Trimite pe:
Într-un segment atât de disputat, cum este cel al SUV-urilor de oraș, avem parte de aceeași concurență ca la Olimpiadă. Adversarii sunt foarte puternici, nu știi niciodată din ce colț al lumii apar, așa că trebuie să fii mereu pregătit. Ai la dispoziție 4 ani, în care câștigi tot ce prinzi și te rogi ca forma ta fizică să rămână aceeași.
În segmentul SUV-urilor mici, producătorii știu că trebuie să rămână actuali, așa că lansarea de generații noi sau de facelifturi este esențială. Chiar și așa, Peugeot a așteptat aproape 4 ani până când i-a oferit un facelift pentru jumătatea carierei modelului 2008. Asta și pentru că vânzările în ultimii 4 ani au totalizat aproximativ 700.000 de clienți. Ba, chiar în 2021, Peugeot 2008 a fost cel mai vândut model din segment în Europa.
Faceliftul operat de francezi i-a adus mezinului o imagine nouă, pe care am văzut-o pe viu în cadrul testului internațional, desfășurat la Malaga, în Spania. Lăsăm mai jos impresiile noastre, nu înainte de a vă invita să vedeți un clip video filmat cu versiunea testată.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE ÎN SPANIA
Peugeot 2008 facelift
BEV 54 kWh Allure
- Pret de pornire 39.700 €
- Pret model testat 40.900 €
Motor / Transmisie
Peugeot 2008 își datorează o mare parte din succes și diversității. Diversității de sub capotă, pentru că mașina a fost disponibilă cu versiuni diferite: benzină, diesel și chiar electrică. Rețeta se păstrează, pentru că și Peugeot 2008 facelift dispune de două motoare benzină (de 100 și 130 de cai putere), de un diesel de 130 de cai și de o versiune electrică mai puternică.
Pe aceasta am testat-o și eu. Spre deosebire de vechiul model, acum vorbim de resurse mai generoase, pentru că puterea a crescut de la 136 la 156 de cai putere. Iar asta se simte, pentru că mașina se mișcă bine. Mai ales atunci când alegi modul Sport.
Ai parte de resurse bune pentru depășire pe drumuri naționale și ai accelerări progresive decente pe autostradă, aproape de limita legală de viteză. În oraș, lucrurile sunt cât se poate de dinamice, iar cuplul transmis roților față este generos, fiind capabil să rupă aderența roților dacă asfaltul este umed.
Transmisia cu o singură treaptă nu prezintă nici o surpriză. Doar noul levier amplasat pe consola centrală.
Consum
Am condus noul Peugeot 2008 electric pe o varietate de drumuri, prin temperaturi toride: între 30 și 35 de grade Celsius. Deci aerul condiționat a lucrat din plin. De asemenea, rularea pe autostradă și pe drumuri de munte foarte strânse și virajate și-a pus amprenta asupra consumului.
Am scos aproape 17 kWh/100 de kilometri pe urcare. Din fericire, consumul a scăzut cu două unități pe coborâre. Și tot din fericire, odată cu faceliftul, 2008 electric beneficiază de o baterie mai mare. Acum, capacitatea brută a crescut de la 50 la 54 de kWh. Capacitatea netă nu este însă cu mult mai mare decât înainte, adică are 48 kWh. Cu toate acestea, poate asigura o autonomie de 406 kilometri. Clar mai mult decât orice ar fi promis versiunea anterioară: 352 de kilometri.
Când vine vorba de încărcare, lucrurile nu s-au schimbat. Peugeot 2008 electric extrage maxim 100 kW de la o priză rapidă. Când vine vorba de prize AC, încărcarea standard se face cu 7 kWh, destul de puțin pentru modul în care a evoluat segmentul în prezent. Din fericire, opțional, există și varianta încărcării cu 11 kW.
Consumul anunțat de Peugeot este de 15.4 kW/100 de km. Dacă ne uităm la rivali, vedem că un Hyundai Kona, e drept, cu motor de 136 CP, consumă 14.3 kWh/100 de km. Fratele de concern și platformă, Opel Mokka electric, tot în versiune de 156 de cai, consumă 15.2 kWh/100 de km. Și, tot în familia Stellantis îl găsim și pe Jeep Avenger, tot cu 156 de cai și cu un consum de 15.6 kWh/100 km.
Performanţe
Cu ajutorul celor 156 de cai putere, Peugeot 2008 electric poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 9.1 secunde. Un timp care vorbește despre destinația acestui model. Performanțele sunt ceva mai bune în mediul urban, acolo unde sprintul 0-50 de km/h se face într-un timp bun, garantând acea dinamică pe care o caută un client de electrică.
Cât privește viteza maximă, aceasta păstrează valori modeste, adică 150 de km/h, însă doar dacă rulezi în modul Sport. Culmea, deși are doar 136 de cai, Hyundai Kona electric are o viteză maximă de 155 de km/h. E drept, accelerația e mult mai slabă, fiind realizată în 9.9 secunde. Jeep Avenger este ceva mai rapid, cu doar 9 secunde până la 100 de km/h.
Interior
Faceliftul a adus o serie de materiale și tapițerii noi. Pentru că, nu-i așa, inclusiv interiorul are nevoie de condimente după 4 ani. În cazul versiunii pe care am testat-o în Spania, echipată cu nivelul Allure, am beneficiat de o inserție care imita fibra de carbon, pe planșa de bord. Cauciucată, plăcută la atingere.
Rămân, însă, multe zone cu plastic tare și neprietenos pe fețele ușilor. Tapițeria a fost o combinație din piele artificială și textil, plăcută la atingere și robustă. Sincer, n-am simțit nevoia nivelului de echipare GT, deși ar fi fost clar un bonus.
Spațiile de depozitare rămân generoase, chiar și în cotiera destul de mică, iar în portiere avem spațiu pentru sticle mari de apă. În planșa de bord ai spații pentru două telefoane mobile, iar acum primești unul cu încărcare prin inducție, cu o capacitate de 15W, mai mare decât cei 5W oferiți anterior.
Preţ de achiziţie
Noul Peugeot 2008 facelift pornește de la 23.600 de euro pe piața din România. Bineînțeles, vorbim despre versiunea entry-level, cu 100 de cai putere și transmisie manuală. Dacă te gândești la versiunea electrică, atunci calculele încep de la 39.700 de euro. Echiparea Allure mai adaugă ceva peste și ajungi să plătești 40.900 de euro. Din fericire, încă te poți bucura de bonusul oferit de stat pentru mașini electrice.
Dacă ne uităm în segment, vedem că Mokka electric pleacă de la 38.300 de euro, iar o echipare comparabilă, adică e-GS, ajunge să coste 40.500 de euro. Deci, neamțul e mai ieftin cu 500 de euro decât 2008 facelift.
Culmea, Jeep Avenger are un preț de pornire similar cu cel al francezului: 39.700 de euro. Versiunea intermediară Altitude pleacă de la 41.900 de euro, deci cu 1000 de euro peste mașina testată de noi.
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat versiunea electrică a noului 2008, dar s-a ocupat de cea cu motorizări convenționale, în anul 2020. Aceasta a obținut patru stele, deși protecția oferită pasagerilor a fost cotată cu 91 de procente, iar cea a copiilor cu 84%. Peugeot 2008 a fost penalizat pentru protecția oferită pietonilor și pentru comportamentul mașinii în cazul unui impact frontal cu o barieră de beton, situație în care gâtul șoferului și zona pieptului au prezentat potențial de rănire. Mașina a fost testată și într-o versiune superioară, cu pachetul de sisteme de siguranță inclus, și a obținut cinci stele.
Odată cu faceliftul, lista de dotări este una destul de stufoasă, inclusiv în standard. Ea cuprinde sistem de frânare automată de urgență, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, cruise-control, sistem pentru atenționarea șoferului cu privire la părăsirea benzii de rulare și alertă cu privire la o posibilă coliziune.
Recunoașterea pietonilor și bicicliștilor este opțională, ca și monitorizarea unghiului mort și pilotul automat adaptiv. Peugeot e-2008 poate rula singur pe autostradă, cu condiția să atingeți volanul la aproximativ 20 de secunde. Mașina păstrează distanța față de vehiculul anterior și menține banda de rulare.
Ţinută de drum
Peugeot 2008 electric rămâne o mașină dedicată zonelor urbane, deci orice puseu sportiv al celui de la volan nu își are rostul. Adică, pe șoselele de munte din zona Malaga, mașina a trădat mult ruliu și chiar a indus o senzație de ezitare pe anumite viraje abordate cu prea mult aplomb.
Nici direcția nu a ajutat în acest sens, pentru că este extrem de asistată, iar limitele mașinii sunt complet necunoscute. Iar de precizie nici nu poate fi vorba. Cu toate acestea, în oraș, 2008 electric este extrem de plăcut, direcția asistată ajutând foarte mult la manevre în spații înguste.
Suspensia este confortabilă, însă există anumite limitatoare de viteză care vor transmite șocuri în puntea spate. Antifonarea trenului de rulare e destul de bună, însă nici nu am avut prea multe provocări de infrastructură pentru a testa mai bine acest aspect.
Vizibilitate
Designul atrăgător a creat unele mici compromisuri în partea posterioară, unde luneta poate părea ușor îngustă pentru unii clienți. Nici ultimul rând de montanți nu este foarte discret.
Ca, de altfel, și primul rând de montanți. Acesta poate incomoda în virajele strânse. Oglinzile laterale și oglinda retrovizoare sunt bine proporționate, iar camerele video au un unghi bun. Și, cu ocazia facelitului, calitatea imaginii a fost îmbunătățită ușor.
Pe timp de noapte, farurile full LED fac o treabă foarte bună așa că e minunat că ele se găsesc încă din echiparea standard.
Tehnologie
Chiar dacă din punct de vedere estetic Peugeot 2008 era încă o mașină dezirabilă, din punct de vedere tehnologic se cerea un update major.
Iar Peugeot a înțeles asta. Așa că a instalat pe 2008 facelift noul sistem multimedia al companiei, regăsit deja și pe 408. Este proiectat pe un ecran central de 10 inch, oferit chiar și pe echiparea standard. Acesta are o grafică bun și un meniu intuitiv, iar simțul tactil a fost clar îmbunătățit.
Însă, chiar și așa, tot e loc de mai bine, pentru că mai există anumite întârzieri în deschiderea unor aplicații. Un mare avantaj este prezența suportului Apple CarPlay și Android Auto fără fir, precum și actualizările „over the air”.
Soluția i-Cockpit, care presupune să privești instrumentele de bord pe deasupra volanului, rămâne. Pe echiparea de bază vei avea o combinație de instrumente de bord analog și digital, iar de la Allure în sus vei avea un ecran de 10 inch. Are și el o grafică bună și reunește informații esențiale. Are și o serie de teme pentru a fi ușor de personalizat.
Design
Peugeot a înțeles că un facelift corect trebuie să aducă măcar o față nouă, distinctă. Așa că avem un nou aspect frontal, creat cu ajutorul unui spoiler nou și a unei grile noi. În mijlocul ei tronează noul logo Peugeot.
Farurile sunt complet LED și sunt completate de LED-uri diurne sub forma unor gheare. S-a renunțat la cei doi colți.
Avem jante care pornesc de la 16 inch și ajung la 18 inch, iar gama de culori de caroserie s-a îmbogățit acum cu două nuanțe: alb Okenite și gri Selenium. Pe mașina mea de test am avut chiar acest gri, condimentat cu inserții negre la nivelul pragurile și al oglinzilor laterale.
Una peste alta, Peugeot 2008 facelift continuă să arate bine și să fie una dintre cele mai atrăgătoare propuneri din segment.
Ne-a placut
- Designul exterior
- Noul sistem multimedia
- Direcția ușoară
Nu ne-a placut
- Plastic tare în anumite zone ale interiorului
- Capacitatea de încărcare standard la o priză AC
- Ruliul în viraje
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Peugeot
-
Constructorul francez de automobile prezintă noul E-5008, un SUV electric care vine în standard cu 3 rânduri de scaune. Modelul poate fi comandat și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. (Miercuri, 20 Martie)
-
Peugeot anunță introducerea tehnologiei ChatGPT, cu inteligență artificială, pe anumite modele din gamă. Inițial, serviciul va fi disponibil în Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie. (Luni, 19 Februarie)
-
Noul Peugeot 3008 poate fi comandat la noi în țară. SUV-ul francez este disponibil în 3 versiuni, adică mild-hybrid, plug-in hybrid și pur electric, iar prețurile pornesc de la 33.000 de euro cu TVA inclus. (Joi, 08 Februarie)
-
Constructorul francez de automobile a lansat oficial noul E-3008. SUV-ul cu zero emisii este disponibil în 3 versiuni, cu până la 320 de cai putere și 700 de kilometri. (Marti, 12 Septembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini cu exteriorul noului E-3008. SUV-ul cu zero emisii va debuta oficial în data de 12 septembrie. (Vineri, 08 Septembrie 2023)
Aaaahahahaa! Unde sunt cretinetzii electrificati in cap? :))))
:)))
Dar in europa de vest energia electrica a ajuns sa se tranzactioneze pe negativ. Adica, nu ca e gratis, dau aia bani.
https://youtu.be/RoHYJMbpusY
Si va continua trendul cu cat mai multi vor avea panouri solare.
Asa se intelege de ce mafia din energie se zbate la greu impotriva electrificarii si a independentei energetice.
Pentru ca in acel moment cand fiecare isi va genera energia de care are nevoie, mafia din energie va ramane cu buza umflata.
O masina electrica nu are nevoie de revizii, si bateriile tin zeci de ani, nu cum tot imping minciuni ca trebuie schimbat in cativa ani.
Nu sunt convins de varianta electrică. Nu știu dacă mai merita luate mașinile construite pe platforme care accepta și motoare cu combustie, și electrice. O platforma electrica dedicata are multe avantaje.
PS: ma astept ca vietuitoarea @Andrei sa aplaude ca foca cele intamplate in germania... :)
keep calm and go green!
Mai pe romaneste, problema ta e ca n-am eu Tesla in conditiile in care mai avem un pic si ne uitam la TV cu TVul stins de "ieftin" ce e curentul. Cat naiba te pot platii astia ca sa fi in halul asta de redus mintal?