Drivetest Opel Zafira facelift
2.0 Diesel Turbo (CDTI) 170CP Man6 S/S InnovationJoi, 27.04.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vine un moment în viață când familiștii își doresc și un al doilea copil. Ce faci însă când în loc de unul primești trei? Dacă soția naște tripleți trebuie să refaci planurile tale de viitor, inclusiv cele care vizau achiziția unei mașini.
O să fii nevoit să treci de la Meriva sau Astra Sports Tourer la cel mai mare produs Opel: Zafira.
Monovolumul este o specie pe cale de dispariție. Unii ar fi tentați să pună asta pe seama scăderii numărului de tripleți, însă explicația este mult mai simplă: clienții preferă acum SUV-urile.
Opel se încăpățânează să creadă în Zafira și aruncă tot ce are mai bun în materie de design și tehnologie pe monovolumul cu șapte locuri.
Opel Zafira facelift
2.0 Diesel Turbo (CDTI) 170CP Man6 S/S Innovation
- Pret de pornire 20.720 €
- Pret model testat 26.480 €
Motor / Transmisie
Ca să imprimi un comportament dinamic unei mașini cu dimensiuni atât de generoase ai nevoie de un motor pe măsură. Așa că Opel a ales dieselul său de 2.0 litri și 170 de cai putere. Zgomotos, cu vibrații, dar suficient de vânjos pentru a face față exploatărilor cotidiene ale unei familii numeroase.
Asta înseamnă că cei 400 de Nm resimțiți încă de la 1750 de rotații sunt o mană cerească atunci când ai nevoie de resurse într-o depășire sau când mașina e plină ochi, iar traseul presupune un drum în pantă.
Așadar, pachetul pregătit de Opel va fi satisfăcător pentru cel de la volan. Problema ar fi transmisia manuală cu șase trepte, care agață și are o timonerie cam lungă. Este bine etajată, dar nu este tocmai plăcută în utilizare.
Consum
Un motor diesel pe un monovolum e ca un contabil care ține cu bugetul familiei. În cazul versiunii testate de noi, cu tot cu un start-stop care pornea ușor zgomotos și cu vibrații, Zafira a reușit un consum urban de aproape 10 litri/100 de kilometri. În afara Bucureștiului, la viteză de autostradă, Zafira s-a mulțumit cu 7.2 litri/100 de kilometri.
În fișa tehnică, germanii ne promit un consum mediu utopic, de numai 4.9 litri/100 de kilometri. El este mai mic decât al unor rivali ca Seat Alhambra sau Ford S-Max, însă nu suficient pentru a bate un VW Touran cu 190 de cai și cutie automată.
Performanţe
Cât privește performanțele, am zis mai sus că motorul de 2.0 litri și cei 400 de Nm fac din Zafira o mașină dinamică, însă n-am zis nici o secundă că ar fi vorba despre un monovolum sportiv.
Accelerația de la 0 la 100 de km/h se realizează într-un timp decent, de 9.8 secunde. Ford S-Max și Seat Alhambra sunt ceva mai sprintene, însă diferența este aproape insesizabilă.
Interior
Odată cu faceliftul, interiorul lui Zafira a fost aliniat noii filosofii de design Opel, care presupune linii ceva mai simpliste și o ergonomie superioară. Planșa de bord a fost simplificată, accesul la anumite comenzi a fost și el îmbunătățit, iar unele materiale au crescut calitativ. Rămân zone cu plastic tare în partea inferioară și finisaje care lasă de dorit pe alocuri.
Din fericire, spațiul interior păstrează dimensiuni generoase, iar ajustarea scaunelor spate face din Zafira o mașină extrem de practică. Prin reglarea banchetei spate se poate crea spațiu și pentru picioarele pasagerilor de pe al treilea rând de scaune. E drept că aceștia vor sta cu genunchii ridicați, dar este un compromis valabil pentru toate mașinile din acest segment.
Spațiile de depozitare sunt și ele extrem de generoase, Zafira oferind o multitudine de configurații pentru consola centrală Flex Rail. Sunt atât de multe zone de depozitare între cele două scaune ale pasagerilor față încât la un moment dat ai impresia că inginerii Opel ți-au pregătit un puzzle, cu multe spații ascunse.
Atunci când toate cele șapte locuri sunt în poziție, portbagajul oferă o valoare infimă de 152 de litri. Dacă alegeți configurația de cinci locuri, Opel vă promite 710 litri, ușor mai mult decât Ford S-Max, dar departe de ce garantează Seat Alhambra cu ai săi 809 litri.
Preţ de achiziţie
Opel Zafira păstrează una dintre cele mai variate game de motorizări din segment. Asta face ca prețul de pornire să fie de numai 20.720 de euro, valabil pentru versiunea pe benzină, cu motor de 1.4 litri și 120 de cai.
Dieselul testat de noi începe însă pe la 24.000 de euro și, dacă este comandat cu nivelul de echipare de top Innovation, poate scoate din buzunarul clienților chiar și 27.000 de euro.
Dacă ne uităm în segment, vedem că Ford S-Max în versiunea diesel de 2.0 litri cu 180 de cai și echipare Titanium costă fix 32.000 de euro. Mult mai generosul Alhambra, cu 184 de cai și nivel de echipare Advanced costă 34.000 de euro. Volkswagen nu vine cu o versiune comparabilă, având în vedere că unitatea de 2.0 litri și 190 de cai putere este asociată doar unei cutii automate DSG. Însă, chiar și așa, prețul său de 31.500 de euro ne ajută să înțelegem că Zafira rămâne cea mai accesibilă propunere.
Siguranţă
EuroNCAP i-a acordat cinci stele lui Zafira Tourer, versiunea ante-facelift a monovolumului german. Între timp, însă, Zafira și-a îmbogățit portofoliul de sisteme tehnice și ajunge la un moment în care este unul dintre cele mai bine dotate modele din segment la acest capitol.
Odată cu facelift-ul, Zafira primește faruri adaptive LED care vor face deliciul șoferilor cărora le place să conducă pe timp de noapte. Apare și armata de sisteme de siguranță activă care te avertizează cu privire la depășirea involuntară a benzii de rulare sau când ai altă mașină în unghiul mort. Frânarea automată era deja inclusă în pachet încă dinainte de facelift și e disponibilă implicit pe sistemul de cruise control adaptiv. Notăm și faptul că Zafira facelift primește ultima generație a sistemului Opel Eye, care recunoaște semnele de circulație și ți le afișează vizibil pe bord.
Ţinută de drum
Opel Zafira este un monovolum și nimic mai mult. Prin urmare, tot ce ar trebui să punctăm la ținută de drum ar fi confortul. Zafira promite însă și un ușor comportament sportiv. Subliniem cuvântul „ușor” pentru că, în fond, vorbim despre o mașină cu dimensiuni generoase, creată pentru transportul pasagerilor.
Ținuta de drum caută să îi ofere celui de la volan o mică doză de sportivitate cu o suspensie care menține mașina destul de bine pe asfalt. Am putea spune că Opel s-a încăpățânat să facă din Zafira un monovolum care vrea să-și depășească condiția.
Și o face destul de bine, până când legile fizicii pun la punct orice exces al celui de la volan. Nu vă imaginați că nu există ruliu în această ecuație sau că direcția este extrem de precisă. Sunt suficiente detalii care să vă reamintească mereu că vă aflați într-un monovolum.
Vizibilitate
Ca orice monovolum, Zafira Tourer are suprafeţe vitrate mari. Pe lângă clasicele geamuri integrate între montanţii A şi parbriz, modelul german are un parbriz generos şi geamuri laterale de dimensiuni mari.
Oglinzile sunt potrivite pentru gabaritul modelului german şi se achită de sarcini fără prea multe încercări de a obţine reglajul perfect. Singurele probleme se rezumă astfel la parcările în locuri strâmte, acolo unde Zafira Tourer își arată dimensiunile.
În ciuda mărimii, manevrele sunt uşurate de senzorii de parcare şi de camera pentru mersul cu spatele ce trimite imagini pe display-ul de pe consola centrală.
Tehnologie
Asemeni tuturor modelelor noi din gama Opel, tehnologia din interiorul lui Zafira facelift se concentrează în jurul unui sistem multimedia Intellilink, proiectat pe un ecran decent, însă parcă insuficient pentru un habitaclu așa uriaș. Sistemul din spatele ecranului funcționează bine, cu ușoare întârzieri, însă nu deranjante.
Pentru că trăim într-o lume conectată mereu la telefoanele mobile, sistemul celor de la Opel vine și cu suport Apple CarPlay și Android Auto. Asta înseamnă că o parte dintre cele mai importante aplicații ale telefonul mobil vor fi transferate și pe ecranul multimedia al mașinii.
Sistemul OnStar nu lipsește, ca de altfel nici apelarea în caz de urgență. Și, pentru că în Zafira pot încăpea până la șapte persoane, Opel pune la dispoziție și un hotspot la care se pot conecta pasagerii.
Pe lista dotărilor mai intră o conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil, senzori de lumină și ploaie, senzori de parcare, faruri inteligente și climatizare automată.
Design
În materie de design, monovolumul a fost dintotdeauna o provocare pentru constructori, din cauza formelor generoase. Pentru a le împacheta frumos și digerabil pentru marea masă, oamenii de creație Opel au apelat la multe linii fluide, la o semnătură LED diferită de ce am văzut până acum și chiar la o întâmpinare luminoasă aparte.
Per total, imaginea lui Zafira este una plăcută, contemporană, tehnologizată și cât se poate de fluidă pentru dimensiunile generoase pe care le oferă.
Ne-a placut
- Spațiul interior
- Suportul Apple Carplay și Android Auto
- Cotiera FlexRail
- Designul interior simplificat
Nu ne-a placut
- Finisajele
- Transmisia manuală
- Dieselul zgomotos
Date tehnice - Opel Zafira facelift 2.0 Diesel Turbo (CDTI) 170CP Man6 S/S Innovation | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Comentarii (7)
Adauga un comentariu