Luni, 09.03.2015
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Opel a început acum un an ofensiva înlocuirii motoarelor diesel din gama sa de modele. Propulsoarele alimentate cu motorină pe care constructorul german le avea în ofertă erau îmbătrânite şi nu mai ofereau performanţe comparabile cu cele ale concurenţei. După o investiţie importantă, Opel a decis să introducă în gamă o serie de motoare diesel de generaţie nouă. Acestea fac parte din ofensiva Opel prin care constructorul din Russelsheim va introduce 27 de modele şi 17 motoare noi între 2014 şi 2018.
Până în acest moment, Opel a introdus în gamă trei motoare noi diesel ce acoperă gama de modele de la Corsa la Insignia. Este vorba de unităţi de 1.3, 1.6 şi 2.0 litri şi au fost dezvoltate, spune Opel, în baza unei filosofii comune. Ţinta a fost îmbunătăţirea eficienţei şi reducerea emisiilor poluante, cuplul la turaţii mici şi reducerea nivelului de zgomot şi vibraţii.
Dacă pentru noul 1.3 CDTI va trebui să aşteptăm noul Corsa, celelalte două motoare au fost puse de Opel la treabă într-un eveniment special. Am călătorit în Irlanda pentru a pune la încercare 1.6 CDTI pe Opel Mokka şi 2.0 CDTI pe Insignia. Iar în testul de azi vom vorbi despre Opel Insignia şi despre noul propulsor 2.0 CDTi de 170 CP care intră din această primăvară în gama modelului german.
Opel Insignia 5 usi facelift (2013-2017)
2.0 CDTi 170CP Man S/S Drive
- Pret de pornire 25.970 €
- Pret model testat n/c €
- Taxa auto O €
Motor / Transmisie
Primul lucru pe care l-am remarcat la noul 2.0 CDTI de 170 CP este lipsa zgomotului. Faţă de motoarele anterioare, nivelul de zgomot care ajunge în habitaclul modelului Insignia s-a redus dramatic. Indiferent de nivelul de putere ales, generaţia anterioară a motorului 2.0 CDTI îşi făcea simţită prezenţa prin sunetul specific. Noua generaţie îndeplineşte criteriile Euro6 şi este suficient de silenţioasă pentru a nu te mai deranja chiar şi atunci când urci mai serios în ture. Este elastic şi asigură reprize hotărâte, indiferent de treapta aleasă.
Evident că motorul de 2.0 litri este ceva mai vocal faţă de fratele său mai mic, 1.6 CDTI, dar rafinamentul este păstrat în zona optimă. Cuplul este acum disponibil încă de la turaţii joase, ceea ce îi asigură un compartament mai agil în oraş. Per total, Insignia facelift 2.0 CDTI 170 CP este cea mai plăcută experienţă din gama modelului de clasă medie de la Opel.
Noul propulsor are 1.956 cmc şi dezvoltă 170 cai putere la 4.000 rot/min. Cuplul motor este de 400 Nm disponibil între 1.750 şi 2.500 rpm. Este o evoluţie impresionantă a unităţii de 2.0 litri cu care Insigina se lansa pe piaţă în 2008. Noul motor este conceput şi studiat de către experţii Opel din Torino şi Russlesheim, iar producţia noii unităţi de propulsie este asigurată de uzina de motoare Opel din Kaiserslautern, Germania.
Noul motor de 170 CP se alătură restului de propulsoare Opel cu aceeaşi cilindree: 2.0 litri. Iar graţie noii lansări din gamă, Opel oferă acum una dintre cele mai mari plaje de puteri pentru modelele Insignia diesel. Clienţii pot alege între variante de 110, 120, 130, 140, 163, 170 şi 195 cai putere. Însă, cel mai probabil, o parte din aceste variante vor fi eliminate în viitorul apropiat pentru a face loc altor versiuni bazate pe noul propulsor.
Consum
Pe lângă rafinamentul crescut, noul 2.0 CDTI de la Opel oferă şi un consum foarte bun de carburant. Consumul mediu raportat de către constructor este de 4.5 litri la 100 kilometri parcurşi cu Insignia, ceea ce înseamnă că vorbim despre unul dintre cele mai economice modele din clasa sa pe această zonă de putere. Media de 4.5 litri/100 km este concurată de noul Passat 2.0 TDI de 190 CP (4.1 litri/100 km), de Ford Mondeo 2.0 TDCI 180 CP, cu un consum de 4.4 litri/100 km, şi de noul Peugeot 508 facelift 2.0 HDI 180 CP, cu 4.2 litri/100 km.
Restul modelelor concurente din zona 160-190 de cai putere au medii de consum care se învârt în jurul valorii de 5 litri/100 km sau chiar mai mult. Revenind la modelul nostru de test, putem raporta că cifra înregistrată de computerul de bord după un traseu de test mixt ce a inclus atât autostrăzi, cât şi drumuri naţionale, a fost de 6.8 litri/100 km.
Performanţe
Noul Opel Insignia 2.0 CDTI 170 CP oferă un rafinament mai bun şi eficienţă ridicată faţă de generaţia anterioară, dar la capitolul performanţe cifrele nu impresionează. Acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 9 secunde, în timp ce viteza maximă ce poate fi atinsă este de 225 km/oră.
Sunt valori medii în clasa în care Insignia se luptă. Modele precum Ford Mondeo 2.0 TDCI (8.3 secunde), VW Passat 2.0 TDI 190 CP (7.7 secunde), Mazda6 2.2 Skyactiv-D (7.9 secunde) şi Peugeot 508 2.0 HDI (8.5 secunde) oferă perfomanţe mai bune ca Opel Insignia.
Interior
Mă aflu la al doilea contact cu generaţia cu facelift a berlinei Insignia. Pasul înainte este important pentru modelul german, iar primul lucru pe care-l obervi este calitatea crescută a materialelor. Plus ergonomia clar îmbunătăţită. Cu toţii ştim că Insignia pre-facelift avea una dintre cele mai încărcate console din istorie, cu foarte multe butoane care populau consola centrală. Acum, designerii de interior au eliminat multe dintre aceste comenzi inutile şi au făcut loc unui display tactil de 8 inch.
Planşa de bord a fost şi ea revizuită, fiind acum compusă dintr-un mix de indicatoare anlogice combinate cu un display central digital. Ecranul este amplasat în mijlocul bordului şi de cele mai multe ori afişează un vitezometru analogic, dar care dispare atunci când solicităm informaţii de la computerul de bord, transformându-se într-un afişaj digital. Turometrul şi indicatoarele de temperatură şi carburant au rămas fidele sistemului clasic cu ace analogice fizice. Insignia facelift se simte acum ca un automobil modern, iar spaţiul la interior este suficient de generos pentru o familie completă. Iar portbagajul de 530 litri (pentru versiunea cu cinci uşi) este mai mult decât suficient.
Preţ de achiziţie
Opel Insignia rămâne cel mai abordabil model din clasa sa în acest segment de putere. Iar acest lucru nu s-a schimbat după ce a fost introdus în gamă noul propulsor 2.0 CDTI de 170 CP. Preţul de pornire pentru un Opel Insignia echipat cu noua unitate turbodiesel este de 25.970 euro (TVA inclus), sumă valabilă pentru echiparea Edition a versiunii cu patru portiere. Dacă vrem să alegem modelul cu cinci portiere, preţul de pornire este identic, iar pentru break-ul Sports Tourer trebuie să plătim 27.125 euro. Concurenţa are preţuri mai mari pentru modele similare echipare cu motoare diesel de puteri ce se apropie sau depăşesc 170 CP.
Siguranţă
Opel Insignia a obținut 5 stele la testele EuroNCAP organizate în 2009, la momentul lansării actualei generaţii. Scorul pentru protecția pasagerilor este de 94%, în timp ce scorul pentru pasagerii infanți este de 79%. Aceste valori au fost obținute de varianta pre-facelift a modelului Insignia și ne putem aștepta la o retestare din partea organismului independent EuroNCAP. Acest lucru nu s-a întâmplat încă.
Insignia oferă ca dotare standard şase aibaguri, precum şi o listă de echipamente pentru asistarea celui de la volan dintre care enumerăm Adaptive Forward Lightining+, Adaptive Cruise Control (pilot automat auto-adaptiv), Lane Departure Warning şi Lane Change Alert.
Ţinută de drum
Opel Insignia este acum un automobil matur din toate punctele de vedere. Inclusiv din cel al ținutei de drum. Suspensia folosită este reglată spre confort, reușind să se adapteze bine denivelărilor ocazionale de pe drum. Nu este cel mai sportiv automobil din această clasă, iar dacă mărim ritmul, ruliul își va face apariția pe viraje. Direcția a trecut însă printr-un tratament care i-a adus mai multă precizie, feedback-ul primit de către cel de la volan fiind mult mai substanțial.
Vizibilitate
Vizibilitatea este în general bună la volanul modelului Insignia, dar designul părții vitrate poate jena unori câmpul vizibil mai ales la manevrele de parcare. Montanții față sunt destul de groși și asta poate ridica probleme pe viraje, iar forma lunetei nu este cea mai fericită, mai ales la versiunea hatachback.
Tehnologie
Scopul testului nostru din Irlanda a fost noua familie de motoare diesel ce se află sub capota modelelor Insignia și Mokka. Despre echiparea și noile tehnologii aflat pe bordul modelului Insignia facelift am vorbit în testele anterioare.
În ceea ce privește motorul diesel de 2.0 litri și 170 CP, acesta a fost gândit să fie mai eficient, mai economic și mult mai silențios. Inginerii au reuşit să obţină sporirea eficienţei reproiectând camera de combustie, optimizând orificiile de admisie reprofilate şi utilizând un nou sistem de injecţie a carburantului cu o presiune de 2.000 bar şi până la 10 injecţii per ciclu de cilindru. Însăși definirea camerei de combustie a făcut obiectul a peste 80 de simulări de design pe calculator înainte ca cele mai bune cinci dintre acestea să fie selectate pentru dezvoltare propriu-zisă. De asemenea, turbocompresorul cu turbină cu geometrie variabilă este echipat cu un dispozitiv de acționare electric, ceea ce permite o amplificare cu 20% mai rapidă. Pentru reducerea vibrațiilor, Opel și-a echipat noul motor cu un nou modul de echilibrare care include doi arbori ce se rotesc în sens opus pentru a contracara vibrațiile secundare. Mai trebuie spus că motorul 2.0 CDTI folosește AdBlue pentru reducerea noxelor.
Design
Insignia a fost o apariție estetică încă de la lansare. Designul gândit pentru modelul de clasă medie Opel se rupea de stilul clasic promovat de constructorul german până atunci prin vechiul Vectra. Formele fluide sunt și astăzi un magnet pentru privire, iar faceliftul prin care a trecut acum ceva vreme i-a adus modelului german un plus de prospețime. Farurile și stopurile au fost modificate, grila radiatorului are o suprafață ceva mai mare, iar coeficientul aerodinamic Cd este şi el unul bun: 0.25.
Ne-a placut
- Motor diesel eficient și silențios
- Design matur
- Spațiu interior
Nu ne-a placut
- Sistem infotainment
- Multe butoane pe volan
Date tehnice - Opel Insignia 5 usi facelift (2013-2017) 2.0 CDTi 170CP Man S/S Drive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Constructorul german de automobile anunță că ediția specială Corsa YES poate fi comandată și în România. Prețurile încept de la 20.250 de euro, iar clienții pot opta și pentru o versiune electrică. (Miercuri, 12 Februarie)
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie 2024)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie 2024)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie 2024)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie 2024)
P.S. Infotainment nu infoteinment (la minusuri).
Asa este, orice om "normal la cap" trebuie sa considere comentariile mele "o gluma" , daca nu a-ti considera anumite pasaje o gluma, ar fi chiar nasol , nu de multe ori am spus ca unii au probleme psihice, si asta fiindca umblatul la Moskwicz te oboseste nu fizic ci psihic, totul trebuie facut cu maxima dexteritate.
Nu inteleg dc imi spui mie de Toyota, de parca as fi vre un fan sau posesor ceva. In fine, iti consider feedbackul negativ al designului Toyotei unul plauzibil~ mai au multe de invatat la acest capitol , la fel si VAG, pt a putea face fata cu Mazda , un brand de "super lux" pe langa astea doua mari companii .Multam !
PRO:
- calitate interioara mai buna ca generatia precedenta
- finisaje medii spre premium in configuratia de top
- consum decent
-tinuta de drum "setata" mai mult spre sportivitate
-pret/raport/calitate normal
- ergonomia mai buna fata de versiunea pre-facelift ( au disparut butoanele ) totul pare mai "curat" acum la interior
-confort decent
-izolare fonica, o idee mai buna fata de pre-facelift, insa sub unele modele concurente pe piata
CONTRA:
-portbagaj mic
-spatiu pasageri spate mic pt acest segment
- feedback artificial
-suspensie cam zgomotoasa ( se aude destul de mult cursa suspensiei la interior )
-diesel cam zgomotos, cel putin in varianta pe care eu am testat-o.
O masina foarte grea pentru gabaritul ei.