Marti, 24.10.2023
- Comenteaza
- Trimite pe:
Micuțul Corsa este un model emblematic pentru germanii de la Opel. Din 1982 și până în prezent, constructorul din Russelsheim a comercializat peste 14.6 milioane de exemplare, la nivel global. În tot acest timp, Opel Corsa a câștigat numeroase premii, inclusiv Volanul de Aur.
Actuala generație Corsa (F, pentru cunoscători) este prima lansată sub umbrela defunctei PSA. O altă premieră a fost, desigur, versiunea electrică, denumită Corsa-e. Putem spune că s-a dovedit a fi un adevărat succes, fiind, în ultimii doi ani, cea mai vândută mașină mică în Germania și Marea Britanie.
Pentru a duce succesul mai departe, Opel Corsa a primit, la finalul lunii mai 2023, un facelift. Nu doar versiunile termice au fost îmbunătățite, ci și versiunea electrică Corsa-e, care, printre altele, se laudă acum cu un motor mai puternic și cu mai multă tehnologie.
Noi am călătorit acasă la Opel, în orașul Russelsheim din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul Corsa-e Long Range, în nivelul de echipare GS. Am condus citadinul cu zero emisii, atât pe autostradă, cât și printr-o zonă viticolă impresionantă, astfel că acum îți putem spune cum se simt cei 156 CP de la volan.
Ca de obicei, ți-am pregătit și un video cuprinzător.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI OPEL CORSA-E FACELIFT
Opel Corsa facelift
51kWh e-GS
- Pret de pornire 34.740 €
- Pret model testat 34.740 €
Motor / Transmisie
Cine este acest Corsa-e Long Range? Pe scurt, o versiune mai puternică și mai eficientă a lui Corsa-e. Dar, problema este puțin mai complicată de atât, așa că, fără alte introduceri, hai să îți explic.
Toate comparațiile pe care le voi face vor fi cu versiunea "obișnuită" Corsa-e, cea cu 136 CP, pe care o cunoști deja.
Întâi de toate, noul Opel Corsa-e Long Range facelift este echipat cu un sistem de propulsie îmbunătățit. Motorul electric sincron M3, cu invertor integrat, este mai eficient și dezvoltă 156 de cai putere și 260 Nm.
Alături de această unitate electrică regăsim o baterie optimizată, cu o capacitate de 51 kWh (+1 kWh). Noul acumulator are 102 celule (cu 114 mai puține), 17 module (-1) și este cu 5 kilograme mai ușor decât cel prezent pe Corsa-e. Cu alte cuvinte, cântărește 340 de kilograme.
Vorbim, așadar, despre o baterie mai compactă, cu același sistem de răcire cu glicol și o pompă de căldură de înaltă performanță, oferită încă din standard.
Revenind la cei 156 CP, se simte clar o diferență între această versiune și cea cu 136 CP. Mai ales la viteze mici, de oraș, acolo unde Corsa-e se simte ca peștele în apă. Este o mașină fâșneață, dar, odată ce ai scos-o pe autostradă, începe să își piardă din avânt.
Ai la dispoziție 3 moduri de rulare, denumite Eco, Normal și Sport. Ele nu schimbă numai grafica ceasurilor de bord, ci și puterea livrată de motorul electric.
Modul Eco limitează puterea la 82 CP și 180 Nm, așadar un echilibru bun între un consum mic și ceva putere pentru drumurile din oraș. Trecem la modul Normal, unde ai la dispoziție 109 CP și 220 Nm. Aici obții o accelerație ceva mai vioaie, dar așteaptă-te să crească și consumul puțin.
Modul Sport deblochează toți cei 156 CP și 260 Nm ai motorului electric. Odată activat, Corsa-e Long Range se trezește de tot la viață și trage foarte bine pentru o mașină de oraș.
De menționat că, în orice mod de rulare te-ai afla, atunci când apeși pedala de accelerație până în capăt, sau kickdown pentru cunoscători, motorul electric va livra toți cei 156 CP. Așadar, nu există nicio limitare în această situație.
Transmisia este una cu un singur raport, specifică mașinilor electrice. Ai la dispoziție și un mod B, care decelerează destul de tare mașina și recuperează energia pierdută. Nimic nou din acest punct de vedere.
Consum
Pentru noul Corsa-e Long Range, Opel declară un consum de 14.2 kWh la fiecare 100 de km parcurși, în ciclul WLTP. Ca o comparație, versiunea cu 136 CP are un consum de 15.7 kWh/100 de km.
Noi am preluat mașinile de la aeroportul din Frankfurt, iar până la Russelsheim am acoperit circa 20 de kilometri, în mare parte pe autostradă. Am condus în modul Normal, fără aer condiționat, iar consumul indicat de bord a fost de 18 kWh/100 de km.
A urmat apoi un traseu de aproape 80 de kilometri, care a inclus, atât autostradă, cât și drumuri naționale. Inițial, consumul mediu a urcat la 18.6 kWh, dar la finalul traseului a scăzut la 16.4 kWh. Bordul indica o viteză medie de 46 km/h și o autonomie de 264 kilometri, cu 69% baterie. La plecarea de la aeroport avusesem o autonomie de 400 de kilometri.
Pe drumul de întoarcere spre Russelsheim am avut chiar și un consum de 13.8 kWh.
La finalul zilei, după ce am acoperit un total de 117 kilometri (în care am utilizat și modurile Eco și Sport), cu o viteză medie de 50 km/h, mașina arăta un consum mediu de 16.2 kWh/100 de km, iar nivelul bateriei era la 63%. Suficient pentru o autonomie de 230 kilometri.
Dacă ne uităm la Peugeot e-208, cu aceeași baterie de 51 kWh și 156 CP, modelul francez are un consum declarat de 14.5 kWh/100 de km. Pentru Zoe cu 135 CP, Renault declară un consum de 17.7 kWh/100 de km.
Așadar, cel puțin pe hârtie, Opel Corsa-e Long Range este cel mai eficient din acest punct de vedere.
Mulțumită pachetului mai eficient, de care pomeneam mai sus, Corsa-e își merită numele de Long Range. Cu o singură încărcare, modelul german poate parcurge până la 405 kilometri (+48 km). Acumulatorul poate fi încărcat rapid cu până la 100 kW.
Performanţe
Din punct de vedere al performanțelor, cei 156 CP sunt suficienți pentru a atinge 100 de km/h în 8.1 secunde și o viteză maximă de 150 km/h. Corsa-e cu 136 CP are nevoie de 8.7 secunde pentru aceeași repriză 0-100 km/h.
Revenim la rivali și spunem că Renault Zoe, cu 135 CP, atinge 100 de km/h în 9.5 secunde, iar Peugeot e-208 (cu 156 CP) în 8.3 secunde. Din nou, Corsa-e Long Range are și aici câștig de cauză.
După cum spuneam mai sus, o mașină fâșneață până la 100 de km/h.
Interior
Deși i-a adus câteva îmbunătățiri, Opel a rămas destul de conservator în ceea ce privește interiorul lui Corsa-e facelift. Nu ai foarte multe artificii de design, care să îți ia ochii, dar ai, totuși, un plafon panoramic din sticlă, generos, care inundă habitaclul cu lumină naturală.
Cel puțin, mașina testată de noi, care era în nivelul de echipare GS, avea această dotare.
Am regăsit destul de mult plastic tare, inclusiv în partea superioară a portierelor, acolo unde Opel a încercat să mai "îndulcească" situația cu o serie de inserții din microfibră. Partea superioară a bordului este, însă, moale la atingere.
Volanul este și el nou, teșit în partea de jos. La rândul său, selectorul transmisiei automate a fost preluat de la mai multe modele din portofoliul Stellantis, inclusiv de la Astra.
În cazul mașinii testate de noi, scaunele au fost îmbrăcate într-o combinație de Alcantara și piele ecologică. Scaunele din față oferă un suport lateral bun, dar s-au dovedit a fi puțin cam tari. Dacă începi să simți un ușor disconfort la drum lung, te ajută funcția de masaj.
În spate, fiind vorba despre o mașină compactă și electrică pe deasupra (bateria fiind montată sub podea), spațiul este cam limitat. Mai ales dacă vorbim despre persoane înalte, care vor sta mai tot timpul cu capul în plafon și te vor întreba dacă mai este mult până la destinație. În tot acest timp, se vor ruga să nu iei vreo denivelare mai mare.
Dacă tot suntem la capitolul spațiu, trebuie să vorbim despre spațiile de depozitare suficiente, și ca număr, și ca volum. Cel mai mult mi-a atras atenția torpedoul, foarte încăpător.
Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul lui Corsa-e Long Range facelift poate înghiți până la 267 de litri de bagaje. Dacă rabatezi bancheta, obții un volum de încărcare de 1.042 de litri.
Mi-ar fi plăcut ca germanii să fie mai atenți la antifonare, mai ales că vorbim despre o mașină cu zero emisii, unde motorul termic nu acoperă eventualele carențe. Așadar, vei sesiza destul zgomot de fond (vânt, anvelope, etc.).
În timpul testului vorbeam cu un coleg de breaslă și îi spuneam că eu prefer interiorul lui Peugeot e-208, pentru că este ceva mai SF și mai colorat. El îl preferă pe cel de la Corsa-e, chiar dacă este puțin mai monoton. Gusturile nu se discută.
Preţ de achiziţie
Noul Opel Corsa-e pornește în România de la 34.740 de euro, înainte de aplicarea eco bonusului Rabla Plus. Așadar, cu acel ajutor de la stat, prețul ar scădea până în jurul a 24.700 de euro.
Pentru un Peugeot e-208 trebuie să scoți din buzunare cel puțin 35.500 de euro, iar pentru un Renault Zoe de la 35.400 de euro în sus. Singurul rival care se apropie de 40.000 de euro este Honda e (39.980 euro).
Dar, Opel Corsa facelift este disponibil și cu motorizări convenționale. În acest caz, prețurile pornesc de la 17.660 de euro.
Siguranţă
În 2019, actuala generație Opel Corsa a fost testată de Euro NCAP, iar rezultatul i-a mirat pe mulți. Deși a avut punctaje foarte bune în ceea ce privește protecția oferită adulților și copiilor (84%, respectiv 86%), Corsa a fost depunctat pentru sistemele sale de siguranță.
Protecția pentru pietoni și bicicliști a fost notată cu 66%, iar sistemele de siguranță cu 69%. A rezultat, așadar, un scor de 4 stele la testele Euro NCAP.
Opel a învățat din greșeli, astfel că noul Corsa facelift a primit un pachet de sisteme de siguranță îmbunătățit. Lista include, printre altele, un sistem de poziționare pe bandă cu radar, Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop&Go, dar și o nouă cameră video cu vedere la 180 de grade, cu rezoluție mult mai bună.
Așadar, sunt convins că dacă Euro NCAP ar retesta noul Opel Corsa facelift, modelul german ar obține, fără probleme, 5 stele.
Ţinută de drum
Așa cum spuneam, cei 20 de cai putere în plus se simt mai ales la viteze mici, de oraș. Opel Corsa-e Long Range este o mașină care se conduce ușor, mai ales în oraș, și este destul de confortabilă la drum lung.
Suspensia este puțin cam gălăgioasă atunci când treci peste denivelări, dar amortizează bine șocurile. Vorbim despre o mașină electrică, așadar nu avem un motor termic care să acopere zgomotul făcut de amortizoare.
Direcția este destul de ușoară, astfel că manevrezi cu lejeritate mașina, inclusiv în parcări și pe străzile aglomerate ale orașelor. Cu alte cuvinte, nu îți obosesc mâinile dacă ai prea multe manevre de făcut cu volanul.
Ai remarcat că am folosit de multe ori cuvântul "oraș". Și asta pentru că Opel Corsa este, până la urmă, un model citadin, potrivit pentru drumurile zilnice pe care le ai de făcut zi de zi în oraș.
Din cauza sistemului de propulsie electric, Opel Corsa-e Long Range cântărește destul de mult, adică 1.469 de kilograme. Iar acest lucru îl vei simți mai ales atunci când încerci să mergi puțin mai tare, în afara orașului, și începi să faci cunoștință cu ruliul și inerția.
Vizibilitate
Nu am remarcat probleme în ceea ce privește vizibilitatea, chiar dacă oglinzile exterioare nu ar strica să fie puțin mai mari. Dar, până la urmă vorbim despre o mașină de oraș, așa că nu sunt deranjant de mici.
Prin lunetă vezi cam tot ce te interesează în spate, iar montanții B nu te încurcă prea tare în viraje.
Tehnologie
În ciuda interiorului destul de monoton, Opel Corsa-e facelift oferă multă tehnologie.
Spre exemplu, ai la dispoziție un instrumentar de bord complet digital, care vine cu o grafică puțin schimbată față de versiunea pre-facelift, dar cu aceleași litere și cifre specifice Opel. Clienții nu s-au plâns de ele, de ce să le schimbi?
Sistemul multimedia este complet nou și rulează pe un display central cu o diagonală de 10 inch. Sistemul integrează un procesor Qualcomm Snapdragon și suportă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto wireless. Nu lipsesc actualizările over-the-air.
Sistemul are o grafică decentă, se mișcă destul de bine și nu are o întârziere prea mare atunci când interacționezi cu el. Este destul de intuitiv și ai în continuare widget-urile configurabile și acele scurtături sub formă de gesturi.
Totodată, pentru a reveni la meniul principal poți apăsa direct butonul de Home. Dacă tot suntem la capitolul butoane, și sistemul de climatizare poate fi controlat prin intermediul unor butoane fizice.
În partea inferioară a consolei de bord ai o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile și am apreciat faptul că este destul de încăpătoare chiar și pentru telefoane de dimensiuni mai mari. Tot în această zonă ai un port USB-C, în cazul în care vrea să își încarce telefonul și pasagerul din dreapta.
Cei din spate au, la rândul lor, două port-uri de încărcare USB-C.
Design
Noul Opel Corsa-e facelift poate fi recunoscut după noua parte frontală revizuită. Avem grila Opel Vizor, spoilerul a fost și el redesenat, în special la nivelul prizelor de aer, iar jantele cu design aerodinamic au avut, în cazul mașinii testate de noi, diametrul de 17 inch.
O altă noutate sunt farurile Intelli-Lux LED Matrix, cu 14 elemente LED (față de 8 cât aveau înainte). Așadar, sunt mai performante și oferă cu până la 30% mai multă lumină. Ele sunt opționale, dar indiferent de cum îți configurezi mașina, primești în standard faruri LED.
Tot nouă este și culoarea exterioară Gri Grafik, pe care o poți admira în imaginile alăturate.
În partea din spate, numele modelului a fost inscripționat sub noul logo Opel, pe hayon.
De menționat că, din motive de sustenabilitate, Opel Corsa facelift nu are elemente exterioare cromate. Un artificiu la care au apelat și alți producători de automobile, inclusiv din segmentul premium.
Nu în ultimul rând, Opel a decis să simplifice gama Corsa, astfel că poți alege doar două niveluri de echipare. Dacă înainte aveai la dispoziție nivelurile Edition, Elegance, GS și Business Elegance, de-acum înainte vei avea doar Corsa și GS.
Ne-a placut
- Noul motor electric de 156 CP
- Noul sistem multimedia
- Design exterior
Nu ne-a placut
- Spațiul pe locurile din spate
- Destul de mult plastic tare la interior
- Suspensia cam gălăgioasă
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Probabil va fi redusă la jumate. Eu as miza pe 500p bonus, pentru cine îl va prinde.
Prefer sa mai aștept bateriile alea minune solid state. Până atunci folosesc zeama de dinozaur premium
Ce nu înțeleg e de ce au mai venit cu designul "vizor" ca după aceea sa dea găuri în el, și alea asimetrice...
Despre eficienta: avem atât e-208 cât și Zoe 135. Ambele sunt foarte eficiente, mult mai eficiente decât mașini considerabil mai scumpe. Sigur, sunt și ușoare, comparativ. E interesant ca facelift-ul se lauda cu eficienta mai buna decât Zoe.
Pe vremea mea un Opel Vectra c începea de pe la 27 de mii de euro. Full. Diesel.
Acuma după douăzeci de ani ia mai pune zece mii în plus și ia o ...Corsa. aia pe timpuri era vreo 8000 de euro. Că atâta face. Nu 34 de mii sau cat naiba scrie in articol
Ești plictisitor... Astea sunt preturile acum.
Sau patruzeci de mii pe o mașină de clasa mică. E trasa de păr, poate tu câștigi cinziceci de mii de euro pe an și îți permiți, dar eu nu prea
Prețurile la mașini sunt mari din cauza EURO 7 și a bateriilor.
Dacă nu îți permiți un apartament poți sta cu chirie, la un prieten sau cu părinții.
Dacă nu îți permiți o mașină nouă poți lua una uzată, taxi, transport în comun, bicicletă etc.
A deține o locuință sau un autoturism nu e drept. E un privilegiu. Unii pot, alții nu.
Dacă o familie cu venituri medii trebuie sa dea 5000 pe gaz și electricitate (nu mai vorbesc de taxe pe proprietate, care prin unele țări sunt de ordinul miilor de euro), tu vrei sa fie Corsa 8000?
Dacă explodează orientul mijlociu sare prețul petrolului de 200 dolari.
Vremurile alea au trecut și cred ca va fi mai rău pana va fi mai bine.
Nsrei, te-ai confuzat. Corsa "de pe vremea ta" o cutie de tabla care se facea armonica in 55km/h (irelevant desigur) si care costa atunci 8.000, acum e 17.500. Pretul ala pe care l-ai aruncat acolo (35.000) e pentru electrica. Tragand linie, in 20 de ani pretul unei Corsa termice s-a dublat (dar ai ramas fara cutia de tabla de se facea armonica la 55km/h)
So, oferta e destul de buna la Opel, si fiecare poate sa-si gaseasca masina dorita. Ce sa zic de alti producatori a caror gama porneste de la 30.000Eu in sus.
La subiect: e normal pentru că se întâmplă. În lumea fanteziei în care trăiești tu ar costă cât face. Cumpăra de acolo.
pai daca incarc la 2.5 lei/kwh, ca mocangeala la lidl s-a terminat, si nu poti sa stai sa incerci cu 2 lei /kwh pentru ca dureaza prea mult, rezulta un consum de 40 lei la 100 km.
40 de lei costa 5 litri de benzina si nu cred ca o toyota yaris hibrida consuma mai mult de atat nici cu aerul pornit.
si atunci, pentru ce?
doar daca stai la casa si incarci cu 1 leu / kwh
Ai cumparat tu Corsa asta? Pun pariu ca nu, atunci vorbesti sa nu te ia somnul, vezi-ti de abonamentul pe autobuz daca ai bani si de ala.
Te salut din autobuz.
Există instalații GPL și pentru injecție directă, sau chiar cu injecție lichidă de gaz, pentru premianți.
Deci cam pentru orice model pe benzină există opțiunea de a merge mai ieftin decât cu motorină sau kWh.
Plus ca stațiile de încărcare sunt chiar pe autostradă, pe unde faci aia 1000km.
Pe mine ma costă mai puțin de 34.000 pentru că sunt facilități fiscale pentru mașini care nu poluează. În plus, mă costă mai puțin să o încarc și zero taxe de drum (dieselul se taxează). Zero taxe să întru în anumite zone urbane.
Per total eu ies mai ieftin cu electrica. Am făcut și eu calculele astea acum câțiva ani.
Asta e de fapt ce ma irita si pe mine si pe Seriff si altii ca noi, intoleranta celor din "tabara adversa", bucuria inconstienta cu care cer taxe mai mari si abuzuri mai multe din partea statului. Numai pentru ca s-au trezit ei ca nu mai pot respira de masinile clasice. Dintr-o data. Pana acum cativa ani nu aveau nicio problema.
In plus, pe autostradă 1.5dCi o să consume mult mai mult de 4l/100km, și nici prin România, pe DN-uri nu scoți 4l/100km decât dacă mergi noaptea, poate. Dacă nu mergi pe autostradă atunci faci 15h.
Genul asta de exagerări nu duc discuția nicăieri. Arată doar că unii au prejudecăți și ochelari de cal.
PS: există argumente solide pentru taxe mai pe mașini poluante, dar nu e ceva ce se poate discuta cu tine.
Masina poti sa iti iei si cu 1000 euro si cu 100.000 euro, in principiu toate fac acelasi lucru, te duc din A in B.
Normal din punctul meu de vedere e sa fie concurenta ca sa aibe clientul de unde alege, sa fie si benzina si diesel si full EV si Hybrid si GPL si tot asa.
Dar fanii electricelor nu vor asta, ei vor sa fie doar full EV si cine nu e de acord cu asta sa mearga pe jos daca nu ii convine, asa ganditi voi.
Argumente pentru taxe mai mari sunt doar in mintea unora care mai cred ca statul iti vrea binele si ca statul e solutia. Banii sunt proprietate privata. Taxele pe care mi le ia statul sunt privare de proprietate privata. Sunt dispus sa le platesc in cadrul unui contract social prin care primesc ceva la schimb banii luati, bani o produsi cu munca mea, consumand din energia si sanatatea mea. Or, in romania cel putin, statul imi ofera foarte putin la schimb. Asa e, nu am cu cine sa discut asemenea idei. Cand pleci de la premize gresite si nu intelegi chestii de baza, nu am ce sa discut...
Înțeleg că tu mergi până la mare și te întorci fără să oprești faci pipi în bidon, din mers, și tot din mers mânaci. Problema ta dar aș paria că ziua mea la mare e mai frumoasă și comodă. Și mai ieftină.
''nu toata lumea trebuie sa aibe masina''
Perfect adevărat. Și eu as vrea să fie Corsa 8k, dar nu e. Așa că plătesc sau nu plătesc. Tu poți să te plângi de preț, cine știe, poate scade pentru tine.
Apropo, iX2 e 60k, i5 e 100k+.
"Dar fanii electricelor nu vor asta, ei vor sa fie doar full EV"
Te înșeli amarnic dacă îți imaginezi că va fi altfel.
:))))
Păi zic să te mulți într-o insulă paradis fiscal și lasă-ne pe noi să trăim în realitatea asta capitalistă.
"Cand pleci de la premize gresite si nu intelegi chestii de baza, nu am ce sa discut"
Corect!
parca e la teleshoping...bidineaua minune...umpli in 5 minute si vopsesti un bloc intreg...cam asa si dci-ul ala 1.5....ceva ce n-a vazut Parisu', e mai valoros pentru astia blocati in propriile prejudecati sau tractoristi. Pentru restu', care au mai iesit din casa, exista tehnologii cel putin la fel bune.
@Andrei poate eu nu vreau sa stau sa incarc zoe 3 ore, care e problema? Daca tu ai timp si chef e treaba ta, plus ca nu ai statia pe plaja, lasa vrajeala asta, trebuie sa o cauti, in fine, discutia asta nu duce nicaieri, e problema ta daca ai chef si timp de cautat statii si de pierdut timp pe la ele, eu nu voi face niciodata asta.
"Te înșeli amarnic dacă îți imaginezi că va fi altfel." Se va fi inselat in momentul in care vor fi baterii de 10$/kwh si 1kg/kwh si cu restul caracteristicilor importante mult mai bune decat azi. Adica atunci cand vor deveni electricele mult mai bune si mai ieftine decat termicele. Pana atunci pare o lupta continua de a demoniza termicele (incluzand hibridele) si a idealiza electricele.
O autonomie de 1000km e data in primul rand de capacitatea rezervorului si nu de motorul in sine, asa ca 1,5dci-ul ala e praf. Nu e nimic special la el. "Un minitractor sub capota pentru tractoristul din tine" cum s-ar zice.
Tragand linie, autonomia de 1000km nu reprezinta nimic, nu are nicio relevanta. Asa cum nu are absolut nici o relevanta si nicio logica pretul masinii vs autonomie.
Zzzz, Zzzz ...
Dar asa e cand nu ai bani, visezi la ce au altii.