Drivetest Opel Corsa 5 u?i

1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Cosmo
Opel Corsa 5 u?i zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 30.04.2015
Refresh

Avem în faţă a cincea generaţie a modelului Opel Corsa. Nu este o revoluţie la capitolul design, dar Opel ne-a obişnut cu generaţii noi care mai degrabă evoluează estetic şi nu vor să şocheze. Pe de o parte, este un lucru bun. Clienţii vor un automobil cu care să fie familiarizaţi, iar elementele comune dintre generaţii îi ajută pe cei de la Opel să păstreze preţuri atractive. Chiar dacă silueta este similară, noua Corsa are un aer uşor "adamizat", cu câteva elemente inspirate de Adam, fratele său mai mic şi mai exclusivist.

Vedeta noii generaţii Opel Corsa este noua motorizare turbo de un litru disponibilă în două versiuni de putere. Exemplarul primit de noi era echipat cu acest motor în varianta sa de 115 CP, cel mai puternic motor pe benzină din actuala gamă. Dotată cu acest motor, Corsa devine un automobil atractiv în condiţiile actuale, când aproape toţi constructorii propun motoare de cilindree mică supraalimentate. Inginerii Opel spun că au investit mult timp şi multă cercetare pentru a face acest propulsor unul dintre cele mai silenţioase şi rafinate motoare de pe piaţă.

Opel a suferit până de curând de lipsa unor motoare moderne şi competitive. Lucrurile au început să se îndrepte la acest capitol prin introducerea unei noi familii de motorizări diesel CDTi, precum şi prin acest nou propulsor turbo pe benzină care poate fi regăsit pe modele ca Adam şi Corsa, dar şi pe viitorul Karl, citadina mai mică decât Corsa şi mai ieftină decât Adam pregătită pentru a doua jumătate a acestui an. 

Opel Corsa 5 u?i
1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Cosmo

  • Pret de pornire 11.150 €
  • Pret model testat 15.410 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul propulsor turbo din gama Corsa are 999 cmc şi oferă 125 CP între 5.000 şi 6.000 rot/min în versiunea sa de top. Există şi o variantă de 90 CP pentru cei mai calculaţi. Cuplul maxim motor pentru versiunea de 125 CP este de 170 Nm, disponibili încă de la 1.700 rot/min şi până la 4.500 rot/min. Motorul este o surpriză placută, atât ca putere cât şi ca silenţiozitate. Cel puţin la interior nu pătrunde aproape nici un sunet, inginerii Opel dovedindu-se eficienţi şi la capitolul insonorizare. Motorul este bine echilibrat, vibraţiile lipsind din program în ciuda faptului că vorbim de un motor cu trei cilindri.

Propulsorul turbo de 1.0 litru şi 115 CP pare a fi făcut după aceeaşi reţetă cu cea folosită de Ford pentru motoarele Ecoboost 1.0 de 100 sau 125 CP. Dar, spre deosebire de motorul Ford, cel produs de Opel nu are acel sunet cumva bolborosit specific propulsoarelor cu trei cilindri. 

Motorul este extrem de fericit să urce în ture şi o face fără efort până la 6.000 rpm, ceea ce te îmbie la un condus mai sportiv. Este secondat de o cutie de viteze manuală cu şase trepte, bine etajată, dar a cărei timonerie lasă uneori de dorit, agăţând la schimbarea de treaptă.

Consum

Motoarele turbo pe benzină de cilindree mică au caracteristici ciudate când vine vorba de consum. Consumul de carburant este influenţat extrem de mult de stilul de condus şi de condiţiile de trafic, mult mai mult faţă de un motor de cilindree ceva mai mare, dar fără sistem de supraalimentare. 

Dacă privim cifrele oficiale Opel pentru consumul de benzină, vom afla că Opel Corsa 1.0 Turbo 115 CP are nevoie în medie de 5.0 litri/100 km. Utilizarea în mediul urban duce această cifră la 6.1 litri/100 km, iar în afara localităţilor, motorul va consuma 4.3 litri/100 km. 

Raportat la numeroasa concurenţă directă, motorul lui Corsa se plasează undeva la jumătatea plutonului. Rivalul direct, Ford Fiesta 1.0 Ecoboost, se laudă cu un consum mediu de 4.3 litri/100 km, Mazda2 1.5 115 CP (motor aspirat de această dată) consumă în medie 4.9 litri/100 km, iar Nissan Micra 1.2 DIG-S are o medie de 4.3 litri/100. În plus, mai există o serie de rivali cu motoare aspirate, cu puteri mai mici însă, ce au cifre de consum mediu sub 5, sau chair sub 4 litri/100 km. Consumuri mai mari au Clio 1.2 TCe, Peugeot 208 1.6 VTi, Hyundai i20 1.25 sau Seat Ibiza 1.2 TSI.

În uzul din viaţa reală, consumul în mediul urban se menţine undeva în jurul cifrei de 8.5 litri/100 km, cifră destul de ridicată. Există şi sistem Start-Stop, dar acesta devine enervant uneori şi poate fi dezactivat prin apăsarea butonului Eco amplasat pe consola centrală.

Performanţe

La capitolul perfomanţe, Opel Corsa recuperează ceva teren faţă de concurenţă, dar nu se poate ridica încă la nivelul celor oferite de Ford Fiesta sau Mazda2. Conform cifrelor oficiale, sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 10.3 secunde, iar viteza maximă care poate fi atinsă este de 195 km/oră. 

Opel Corsa 1.0 Turbo este astfel depăşită de Ford Fiesta 1.0 Ecoboost, cu o acceleraţie de 9.4 secunde, dar şi de Mazda2 115 CP, cu 8.7 secunde, sau de Skoda Fabia 1.2 TSI 110 CP, cu 9.4 secunde. Opel Corsa depăşeşte însă o mulţime de alţi rivali direcţi, cum sunt Volkswagen Polo, Suzuki Swift, Renault Clio, Hyundai i20 sau Citroen C3.

Interior

Opel a îmbunătăţit mult calitatea materialelor folosite la interiorul modelelor sale. Iar noul Opel Corsa, mai ales în varianta de echipare Cosmo, este cel mai bun exemplu. Materialele sunt moi şi plăcute la atingere, cu excepţia plasticului lucios de pe consola centrală care înconjoară display-ul tactil al sistemului IntelliLink.

Tapiţeria textilă cu grafică în relief este extrem de frumoasă şi plăcută la atingere, iar calitatea este excelentă. Corsa a preluat la interior şi câteva elemente de la Adam, display-ul central fiind cel mai vizibil în acest sens. Ceasurile de bord sunt clasice, uşor de citi, iar indicatoarele pentru benzină şi temperatura lichidului de răcire sunt acum digitale.

Spaţiul interior este decent, mai ales în faţă, unde cel de la volan şi pasagerul său pot călători confortabil. Pe bancheta din spate, spaţiul este ceva mai limitat, mai ales dacă şoferul este mai înalt. Portbagajul este mai mic faţă de standardul clasei, doar 285 litri, modelele concurente având 300 sau chiar peste 300 litri.

Preţ de achiziţie

Opel este cel mai accesibil dintre producători germani de automobile şi asta îl face extrem de popular printre clienţii din întreaga lume. La noi în ţară întâlnim acelaşi scenariu, iar noul Corsa are misiunea de a păstra clienţii şi de a atrage alţii noi de la alte mărci. Noul Corsa are un preţ de pornire de 11.150 euro, ceea ce îi oferă un avantaj în faţa concurenţei. Modelul testat de noi, versiunea de top Cosmo echipată cu motorul turbo de 115 CP, are un preţ de 15.500 euro la care se mai adaugă preţul câtorva opţionale. Opel practică o serie de promoţii pentru noul său model, ceea ce înseamnă că un model similar cu cel din imagini poate fi achiziţionat pentru 15.410 euro. 

Preţurile sunt similare cu cele pe care Ford le cere pentru modelul Fiesta. Preţuri mai mici mai găsim şi la Renault, Kia sau Suzuki pentru modele similare, dar echipare cu motoare de puteri mai mici. 

Siguranţă

Noul Opel Corsa a fost testat la finalul anului trecut de către specialiştii de la EuroNCAP şi a primit patru stele. A fost una dintre primele maşini care a fost supusă testelor de impact conform noilor norme, ceva mai aspre, ale organismului de testare. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 79%, iar cel pentru copii de 77%. Pietonii sunt protejaţi în proporţie de 71%

Un set complet de airbaguri sunt oferite pentru modelul Corsa, precum şi sistemele uzuale de protecţie activă. În plus, Corsa Cosmo vine cu senzori de presiune în pneuri oferiţi în dotarea standard, precum şi cruise control. Pentru transportul celor mici, Corsa oferă prinderi Isofix.

Ţinută de drum

Din nou, Corsa a recuperat mult teren faţă de adversarii săi direcţi. Se simte ca un automobil matur, cu o ţinută de drum bună. Suspensia este însă o idee prea dură pentru drumurile româneşti şi am simţit asta la fiecare trecere peste linii de tramvai sau denivelări în asfalt. Însă duritatea suspensiei este compensată de o direcţie extrem de precisă şi foarte bine asistată. Oferă suficient feedback pentru cel de la volan şi este extrem de uşor de manevrat în spaţii înguste. Corsa are şi un mod City pentru asistarea direcţiei, dar acesta este inutil, modul normal fiind perfect reglat. 

Opel Corsa nu se ridică încă la nivelul dinamic pe care îl oferă Ford Fiesta sau Mazda2. Este însă în aceeaşi ligă cu Renault Clio, Volkswagen Polo sau Hyundai i20.

Vizibilitate

Corsa nu are probleme la acest capitol, vizibilitatea fiind excelentă la volan. Ca de obicei, montanţii faţă pot jena uneori vizibilitatea în viraje, dar nu e nimic ieşit din comun. Datorită dimensiunilor mici, Corsa poate fi manevrată cu uşurinţă în orice spaţiu de parcare, oglinzile retrovizoare având dimensiuni generoase. Nu există cameră pentru mersul cu spatele, dar nu avem nevoie.

Conform unui studiu de satisfacţie a clienţilor din Marea Britanie, clienţii care au ales în trecut modelul Corsa au spus că şi-ar fi dorit ca maşina lor să aibă un parbriz încălzit. Opel a ascultat şi oferă acum ca opţiune posibilitatea de a alege un parbriz încălzit pentru suma de 150 euro.

Tehnologie

Opel a preluat modelul iniţiat de modelul Adam şi a simplificat interiorul modelului de clasă mică. Germanii au eliminat cele mai multe butoane în favoarea unui display tactil generos amplasat central. Acesta este ecranul sistemului infotainment Intellilink, o opţiune de 500 euro. Sistemul Intellilink funcţionează ca un sistem de operare mobil, pe care pot fi instalate aplicaţii şi prin care se pot controla sistemula audio, telefonul mobil sau sistemul de navigaţie, dacă există.

Sistemul e uşor de folosit, singurul minus fiind butoanele pentru controlul volumului şi faptul că orice modificare a volumului audio înnegreşte display-ul pentru afişarea unei bare grafice. Tot la capitolul minusuri actuale notăm şi faptul că navigaţia funcţionează exclusiv printr-o conexiune de date, ceea ce înseamnă că dacă nu ai un abonament serios, nu vei putea utiliza GPS-ul în afara ţării, de exemplu.

Avem conexiune USB şi Aux, există şi climatizare manuală, dar cu butoane de calitate şi volan încălzit, o raritate în această clasă.

Design

Corsa nu te va uimi prin artificii de design şocante, ci mai degrabă te va surprinde prin linii fluide şi o prezenţă ceva mai elegantă ca până acum. La prima vedere pare doar o evoluţie a modelului anterior, dar dacă privim mai atent vom constata că designerii s-au inspirat de la modelul Adam şi asta nu este un lucru rău. Corsa rămâne aceeaşi prezenţă plăcută, dar comună în traficul zilnic. O culoare mai vie o ajută însă să iasă în evidenţă.

Nu ne-a placut

  • Design comun
  • Suspensie prea fermă
  • Timonerie imprecisă
Date tehnice - Opel Corsa 5 u?i 1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Cosmo
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
999
Lungime mm
4021
Putere maxima CP (rpm)
115 (5000)
Latime mm
1944
Cuplu maxim Nm (rpm)
170 (1800)
Inaltime mm
1481
Viteza maxima km/h
195
Greutate kg
1199
Acceleratie 0-100 km/h s
10.3
Ampatament mm
2510
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
285
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Corsa 5 u?i

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (19)

  • Acum ceva timp la 15.-16 k euro luai o compacta echipata mai mult decat decent nu un super mini
    Probabil din 2020 o sa trebuiasca sa platim tot atat pt clasa mini(nu ca nu s-ar intamplat deja- vezi Smart,fiat 500 etc)
    Mi se pare aberant!
    Nu am nimic cu masina asta si nici cu alte marci, dar un pret corect ar fi trebuit sa fie undeva la maxim 12000 euro in echipare cosmo si motor turbo pt clasa asta.
    39 0
  • Voi ati testat ford fiesta/focus sau Opel ?

    Sunt o gramada de greseli in articol (cred ca sunteti cu gandul la 1 mai :)) )

    "Opel Corsa nu se ridică încă la nivelul dinamic pe care îl oferă Ford Focus sau Mazda2" ..probabil voiati sa ziceti Ford Fiesta.

    Pana la urma cat are motorul 115 cai sau 125 :
    "Noul propulsor turbo din gama Corsa are 999 cmc şi oferă 125 CP între 5.000 şi 6.000 rot/min în versiunea sa de top. Există şi o variantă de 90 CP pentru cei mai calculaţi. Cuplul maxim motor pentru versiunea de 125 CP este de 170 Nm, disponibili încă de la 1.700 rot/min şi până la 4.500 rot/min."

    Mai jos :
    Dacă privim cifrele oficiale Opel pentru consumul de benzină, vom afla că Opel Corsa 1.0 Turbo 115 CP are nevoie în medie de 5.0 litri/100 km.

    si mai jos:
    "Date tehnice - Opel Corsa (2014) 1.0 Turbo 115CP Enjoy"
    31 1
  • AM In articol spuneti ca versiunea testata e Cosmo iar in titlu ca e Enjoy...Ma indoiesc ca e cosmo tinand cont de AC-ul manual...

    Poate faceti un pic de lumina :-)
    19 0
  • @unu Sunt doua mari probleme legate de cresterea preturilor:

    1.Sisteme si dotari noi inclusiv cele de siguranta obligatorii
    2.Cererea foarte mare - majoritatea producatorilor cresc de la an ala an...In economie cand cererea e mai mare ca oferta preturile vor fi mari.

    Asta e...Pacat ca traim in RO unde veniturile oamenilor normali fac o masina noua din clasa mica de volum sa fie inaccesibila pentru majoritatea...
    15 3
  • cerere mai mare decat oferta pe o piata care a inregistrat multi ani consecutivi de scadere ? ... cred ca glumesti, Andy :)

    ... o buburuza scumpa, grea, dotata penibil pentru pretul cerut (robinetii de la AC seamana cu aragazu' lu' mamaie) etc. :)
    13 7
  • @Andy, @unu: si mie mi se pare foarte mare aceasta crestere a preturilor, insa cererea nu este dictata de piete cum e cea din Romania, ci de cele mari: Germania, Franta, Italia, UK, si altele, unde li se pare normal ca o subcompacta sa fie vreo 15 000 sau mai mult, avand in vedere ca dau 30 - 40 000 pe masina cea mare a familiei (mondeo, passat, insignia) sau mai mult, daca isi iau premium.
    Ideea este ca dupa ce te obisnuiesti cu dotarile din mondeo (ca exemplu), vrei ca si focusul sotiei sau fiesta copilului sa aiba aceleasi standarde de siguranta, dotari, insa sa fie mai mica masina.
    drept urmare, ajunge sa coste mult din cauza sistemelor de siguranta foarte similare , a dotarilor, samd.
    5 2
  • mishazaitev
    Mult sub Polo TDI dizal.
    6 12
  • @unckle Nu vorbim de Romania. Piata europeana vestica e ok de ani buni. Nu mai zic de cea mondiala unde cresterile au fost spectaculoase in ultimii 3-4 ani :-)
    5 2
  • qwerty
    Dupa mai bine de 3 decenii si 5 generatii, Corsa inca nu ofera nici macar in lista de optionale geamuri electrice pe spate. De ce ?
    4 3
  • LauCalin
    @unu,
    Pai daca masina asta zici ca ar trebui sa fie 12000 de euro, ar inseamna ca cel mai chel Corsa sa fie vreo 7000 de euro, iar cel mai ieftin Logan sa fie 5000 de euro. Nu ar fi rau, doar ca aceste preturi nu sunt gandite la puterea de cumparare a romanilor. In plus dotarile standard mai numeroase fata de acum 10-15 ani au facut ca si preturile sa fie mai mari. Daca acum 10 ani aveam obligatoriu in standard ABS si airbag sofer, acum pe langa astea avem si airbag pasager, laterale, ESP sau lumini de zi in unele cazuri. Pai chestiile astea din start inseamna 1000-1500 de euro.
    Cat despre masina, nu stiu de ce, dar mi se pare ca Opel Corsa si-a cam pierdut din stralucirea de alta data. Pe mine masina asta nu mai mai impresioneaza cu mare lucru. M-am urcat in ea si totul mi s-a parut atat de sec... pana si Fabia, adica exemplul necontestat de sobrietate si rece, parca m-a facut sa ridic un pic spancenele si sa zambesc.
    11 6
  • Pai ii logic ca masinile sunt mult mai scumpe acum decat modelele echivalente de acum 10 ani. Pai sa ne gandim numai cate chestii s-au imbunatatit. Standarde de siguranta mult crescute atat cand vine vorba de siguranta pasiva cat si activa. Sistemele electronice mai complexe. Motoare de noua generatie. Materiale interioare de calitate crescuta. Respecta standarde de poluare mai mari, si tot asa. Daca caut cred ca gasesc sute de exemple cu privire la cum au fost imbunatatite masinile. Parca candva deceniul asta va deveni si franarea autonoma si apelarea serviciilor de urgenta in caz de accident obligatorii pe orice masina. Intradevar ca a progresat enorm tehnologia, dar totusi chestiile astea nu vin asa pe gratis.
    10 7
  • Inca un test plin de greseli si omisiuni importante. De ce nu se precizeaza pe nicaieri ca asa-zisa noua generatie Opel Corsa este, de fapt, un facelift vizual aplicat vechiului model?
    9 2
  • Andrei
    Plus ca trebuie sa scoata si ei un profit, probabil o fabrica de piese Opel prin vestul europei isi plateste angajatii foarte bine! Opel a facut intotdeauna masini bune, poate nu excelente la toate capitolele dar bune!
    Ar fi interesant ca Opel sa intre in familia VW, tare as fi curios cum ar dezvolta nemtii o alta marca a lor,probabil ar dezvolta Opel mai mult decat o fac cei de la GM.
    2 5
  • bogdan
    Uratica masina.
    10 5
  • @nume E model complet nou avand si o platforma noua inaugurata de Sonic/Aveo T300 asa cum GM obisnuieste mereu intre Chevrolet, Opel si Buick (Astra actuala e pe platforma lui Cruze).
    3 6
  • Fals! Corsa E si Corsa D (inaintasul sau) sunt construite pe aceeasi platforma SCCS din 2005. Mai pune mana si mai citeste.
    4 4
  • @predecesorul meu Asa se lauda cei de la Radacini...daca ei mint, mint si eu ca n-am cum sa verific platforma.

    Nu stiu nici Wikipedia unde ai citit tu cata dreptate are...

    Poate AM face lumina insa ma indoiesc pentru ca am mai pus mai demult intrebarea si nu mi-a raspuns niciun redactor...
    3 2
  • Este fix aceeasi platforma veche de 10 ani. Cu cateva mici modificari pe la suspensie, ce-i drept.

    http://www.carscoops.com/2014/07/new-opel-vauxhall-corsa-is-gm-answer-to.html
    2 2
  • facelift
    As putea jura ca-i un facelift la vechiul Fiat Punto din 2005 (ultima generatie)
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru