Drivetest Opel Astra Sports Tourer

1.6 T 200CP S/S Man Innovation
Opel Astra Sports Tourer zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 21.04.2017
Pentru familii împlinite

Oamenii își doresc lucruri diferite pentru a fi fericiți în viață. Unii vor să călătorească, alții pun mare preț pe viața de familie. Noi ne vom adresa astăzi acestora din urmă. Mai cu seamă celor care vor o mașină de familie și nu acceptă compromisuri când vine vorba despre pachetul ascuns sub capotă.

Dacă pentru cei cu sute de mii de euro în cont există o nebunie ca Audi RS6 Avant, adică un break cu sute de cai putere, de ce n-ar exista rețeta aceasta și pentru cei cu un buget mai mic?

Opel și-a pus această întrebare și a răspuns cu o versiune de 200 de cai putere a actualului Astra Sports Tourer.

Opel Astra Sports Tourer
1.6 T 200CP S/S Man Innovation

  • Pret de pornire 15.820 €
  • Pret model testat 23.010 €

Motor / Transmisie

Am testat declinarea Turbo a actulului Opel Astra ST vreme de o săptămână și am ajuns la o concluzie: toți avem nevoie de un motor pe benzină cu asemenea resurse. Chiar și pe o mașină de familie. Break-ul german promite 200 de cai și un cuplu motor de 300 Nm, disponibil foarte devreme, adică de pe la 1700 de rotații.

Resursele pot părea intimidante la prima vedere, mai ales pentru familiștii care erau obișnuiți cu valori mai mici. Vă asigurăm că nu este așa. Ba chiar suntem de părere că acest motor se potrivește cel mai bine pe Astra Sports Tourer în termeni de rafinament și resurse.

Nu este un motor care te îndeamnă la exagerări. Ar trebui să fie alegerea normală pentru cei care dispun de resursele financiare necesare.

Cuplul motor face ca break-ul să fie dinamic pe o plajă de turații generoasă și să îți garanteze că nu rămâi fără resurse atunci când ai decis să faci o depășire. Rafinamentul motorului este dat de o antifonare foarte bună, tulburată timid abia atunci când îndrăznești să cauți zona roșie a turometrului.

Ce tulbură însă acest echilibru perfect? O transmisie cu o timonerie prea lungă pentru o mașină care vrea să-ți ofere sportivitate. Etajarea este bună, însă precizia lasă și ea de dorit.

Consum

Spuneam că acest motor ar trebui să fie alegerea normală dacă ai resursele financiare necesare. Asta pentru că, spre deosebire de versiunea diesel, consumul nu este tocmai ușor de suportat. Prin mediul urban ajunge cu ușurință la 10 litri/100 de kilometri, iar în afara orașului se stabilizează la aproximativ 7.5 litri/100 de km.

Consumul mediu anunțat este de 6.2 litri/100 de kilometri. Sunt puțini rivali care se pot măsura cu un Opel Astra ST de 200 de cai. Sunt însă doi și par a fi ceva mai economici. E drept că au și cu 20 de cai putere în minus.

Este vorba despre Skoda Octavia Kombi 1.8 TSI și Seat Leon ST 1.8 TSI, cu 6.1, respectiv 5.8 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Chiar dacă vorbim despre 200 de cai putere, nu vă așteptați la performanțe demne de hot hatch-uri. În fond, vorbim despre o mașină de familie.

Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 7.7 secunde, insuficient pentru a depăși un Octavia Kombi 1.8 TSI cu 20 de cai putere mai puțin. Din fericire pentru Opel, Seat Leon ST, tot cu motorul TSI de 180 de cai, dar cu o transmisie automată DSG, ajunge la 100 de km/h tot în 7.7 secunde.

Astra ST recuperează la viteză maximă, cei 235 de km/h pe care îi poate atinge fiind peste ce oferă concurenții.

Interior

Interiorul lui Opel Astra ST nu este cu nimic diferit de cel al fratelui hatchback. Prin urmare, vorbim și aici despre materiale de calitate, un plastic moale și prietenos, alternat cu zone ceva mai tari în partea inferioară a planșei de bord. Finisajele sunt în continuare un capitol la care se mai poate lucra.

Designul este simplificat pentru a fi mai ușor de operat, iar asta implică o ergonomie bună a comenzilor de pe volan și planșa de bord.

La capitolul spații de depozitare, esențial în cazul unei mașini de familie, nu putem aprecia ideea celor de Opel, care au gândit un suport special pentru telefonul mobil la baza planșei de bord. Am fi preferat o scobitură clasică, cu suprafață aderentă, în care telefonul să fie ușor accesibil. Celelalte spații de depozitare sunt ceva mai bine gândite și mai generoase.

Pe locurile din spate se poate călători decent, spațiul pentru picioare și pentru cap fiind suficient. În portbagaj, Opel promite 540 de litri pentru bagajele familiei tale, dar nu are nici o șansă în fața unor rivali precum Skoda Octavia Combi și Seat Leon ST.

Preţ de achiziţie

Socotelile pentru Opel Astra ST încep de pe la 15.800 de euro, însă dacă vă doriți versiunea de 200 de cai putere cu cel mai generos nivel de echipare (Innovation) o să fiți nevoiți să pregătiți 23.000 de euro.

Dacă ne uităm în segment, vedem că un Seat Leon ST cu 180 de cai și cutie automată DSG (se vinde doar în această configurație) este cu 100 de euro mai scump. De asemenea, Skoda Octavia Combi cu același motor de 180 de cai, dar cu transmisie manuală și nivel de echipare Style, costă 21.300 de euro.

Cei care își doresc mai mult pot alege nivelul de echipare Laurin&Klement, care face atunci din Octavia Combi o alegere mai scumpă, prețul urcând la 26.000 de euro.

Siguranţă

Noua generație Opel Astra a fost testată de EuroNCAP și a primit punctajul maxim. Protecția oferită adulților a fost de 86%, o valoare bună, ca și cea obținută pentru protecția copiilor, adică 84%. Performanța care impresionează însă cel mai mult este cea referitoare la protecția pietonilor, Astra reușind un punctaj foarte mare, de 83%.

Având în vedere că vorbim doar despre o diferență în dimensiuni și nu de una structurală, lui Opel Astra ST i se pot aplica fără probleme aceste performanțe în materie de siguranță. Rezultatul obținut la EuroNCAP este o dovadă solidă că oțelul cu rezistență ridicată, folosit la nivelul întregii structuri, s-a ridicat la înălțimea așteptărilor.

Pe lângă modificările care țin de rezistență, noul Astra ST vine și cu o mulțime de sisteme de siguranță, cum ar fi avertizarea la depășirea benzii de mers, cu posibilitatea de corectare automată a traiectoriei. Mai există și avertizarea pentru unghi mort, frânarea automată în trafic aglomerat și recunoașterea semnelor de circulație.

Totodată, noul Opel Astra ST beneficiază și de sistemul OnStar, un serviciu de asistență, care poate salva vieți. Există un buton de SOS pe care pasagerii îl pot apăsa în caz de urgență și există și o funcție de apelare automată în caz de accident. Acesta vine disponibil în 13 țări și poate fi accesat în opt limbi.

Ţinută de drum

Dacă în cazul performanțelor spuneam că nu este cazul să vă gândiți la cifre demne de hot hatch-uri, la fel se întâmplă și în cazul ținutei de drum. Nu vă gândiți că Astra break va zdruncina serios membrii familiei voastre. Nu este cazul să vă temeți nici de jantele cu dimensiuni ceva mai mari.

Opel Astra ST oferă o suspensie destul de confortabilă, ușor zgomotoasă, dar care absoarbe bine neregularitățile șoselei. Limitatoarele de viteză nu sunt așa de ușor digerate, dar veți învăța să încetiniți.

Pentru cei care visează la viraje abordate cu mult curaj, ruliul lui Astra ST le va tăia puțin din elan. Nici direcția nu este una dintre cele mai precise.

Vizibilitate

Opel Astra Sports Tourer are o suprafață vitrată destul de bine proporționată. Luneta este generoasă, însă este flancată de un set generos de montanți. Oglinzile laterale sunt și ele bine proporționate și ajută la vizibilitatea posterioară. Există însă ceva probleme cu primul rând de montanți, care incomodează în virajele strânse.

Tehnologie

La capitolul tehnologie, Opel Astra ST se achită cu brio de cerințele lumii moderne. Sistemul multimedia, care a fost acum simplificat, vine cu un meniu destul de ușor de folosit. Răspunsul este bun, chiar dacă mai sunt unele momente în care dă semne de oboseală.

Pe lângă sistemele de asistență deja amintite la capitolul Siguranță, Astra ST beneficiază și de farurile matrix LED. Sunt acele faruri care folosesc câte opt segmente de tip LED pentru fiecare bloc optic. Ele sunt comandate de un calculator inteligent și, în funcție de ceilalți participanți la trafic, dar și de traseu, se pot aprinde sau stinge în așa fel încât să nu orbească și să ilumineze perfect. E ca și cum cineva stă ascuns sub capotă și aprinde lanterna fix acolo unde îți dorești.

Foarte util și suportul unor sisteme ca Android Auto și Apple CarPlay, gata să recreeze ecranul telefonului mobil pe cel al mașinii și să îți ofere acces la o serie de aplicații esențiale.

Nu putem trece cu vederea nici asistentul OnStar, care te poate ajuta în găsirea unui restaurant recomandat sau a unor locuri de parcare în apropiere.

Design

La fel ca în cazul hatchback-ului, Opel Astra ST nu se îndepărtează foarte mult de imaginea generației anterioare. Designul este mai degrabă o evoluție. Chiar și așa, modelul german rămâne o apariție plăcută, care păstrează un aer contemporan.

În cazul versiunii testate de noi, imaginea poate fi condimentată cu niște jante mai mari, cu două țevi de eșapament a căror terminație este cromată, cu inscripția Turbo pe hayon și cu praguri personalizate.

Detalii mărunte care nu fac din Astra ST o apariție sportivă, dar îți sugerează că sub capotă se ascunde un motor ceva mai impulsiv.

Nu ne-a placut

  • Timoneria transmisiei
  • Anumite finisaje
  • Lipsa unui spațiu convențional pentru telefonul mobil
Date tehnice - Opel Astra Sports Tourer 1.6 T 200CP S/S Man Innovation
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4702
Putere maxima CP (rpm)
200 (4700)
Latime mm
1809
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (1700)
Inaltime mm
1510
Viteza maxima km/h
235
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
7.7
Ampatament mm
2662
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
48
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
540
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Astra Sports Tourer

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (25)

  • Cea mai buna masina din clasa compacta.Poate ca nu foloseste doar materiale moi la interior dar cu siguranta vor rezista mai bine in timp decat la alte marci.
    28 22
  • probabil unul dintre cele mai meseriashe break-uri accesibile de pe piata.

    Cu timoneria se rezolva ca si cu comportamentul de barcuta in viraje...pentru obsedati exista aftermarket.

    @Bogdan...

    n-am inteles tragedia legata de 'ünde imi pun telefonul", nu exista conexiune cu masina? Frate, cand urci in masina, telefonul trebuie sa devina persona non-grata. Il exilezi intr-un spatiu oarecare si iti aduci aminte de el cand cobori. Mama lui de telefon, parca ii tub de respirat.
    52 10
  • Mie pretul de 23 000 de euro mi se pare foarte bun. Desi imi place mult Skoda, cred ca dotarile masinii acesteia se regasesc abia pe versiunea L&K ...
    20 11
  • Mie pretul de 23 000 de euro mi se pare foarte bun. Desi imi place mult Skoda, cred ca dotarile masinii acesteia se regasesc abia pe versiunea L&K ...
    12 13
  • IonCuCalu
    Arata ca un dric...poate pentru pompe funebre este ideala...in rest e urata si costa cam mult.
    11 30
  • ce va mai place sa umpleti de photoshop niste poze care ar trebui sa fie cat mai naturale...
    4 13
  • Arata chiar f bine.
    Pana acum imi placea interiorul de Golf, in echiparea de top-evident, dar acum vad ca in pozele astea arata superB interiorul Kadett-ului.
    Exteriorul e peste Golf, n-are rost sa vorbim.
    In schimb de cei 200 de cai poate ar fi fost maio misto sa teie vreo 0,5 sec din timpul 0-100km/h. ;-)
    14 9
  • "Sunt puțini rivali care se pot măsura cu un Opel Astra ST de 200 de cai. Sunt însă doi și par a fi ceva mai economici."

    De Focus ST ati auzit?
    8 19
  • razvan
    Eu as prefera noul megane break.
    8 16
  • Ce buton e cel situat pe usa stanga (poza 22) deasupra boxei si langa spatiul de depozitare?
    Merci
    1 2
  • De fiecare data cand vad noul model de Astra break ma gandesc la un cortegiu funerar. Atata lipsa de inspiratie la designeri nu am vazut de mult...Vine cu briz-briz-uri, faruri cu LED si nu sunt in stare sa puna un plastic mai bun in masina sau o suspensie independenta. Asta ca da nu mai vorbim de performantele tehnice, care sunt iarasi sub ale concurentei. Pana acum aveau scuza ca vechea generatie era mai grea, acum a intrat la cura de slabire si degeaba!
    10 15
  • @ BOGDAN MIRICA
    Ce buton e cel situat pe usa stanga (poza 22) deasupra boxei si langa spatiul de depozitare?
    Merci
    3 2
  • @ BOGDAN MIRICA
    Bine ca in loc sa raspunda, cei destepti si cunoscatori dau minus.LOL
    Ce e de dat minus la aceasta intrebare?
    4 1
  • Cylinder
    Butonul din poza 22 este butonul de comanda pentru deschiderea hayonului.
    6 0
  • @ BOGDAN MIRICA
    @ Cylinder

    Merci de raspuns. Mai sunt si oameni de omenie pe aici.
    4 0
  • linia cromata care merge pina in spate nu e inspirata deloc zic eu...in rest masina arata bine
    2 3
  • Inainte am avut un Astra J ST - 1.4 140 CP cu FlexRide si personal am fost extrem de multumit de masina, aveai si confort si un pic de sportivitate. Imi imaginez ca acest K cu 200 de kg mai putin si 60 CP in plus cred ca este alta masina, cu toate minusurile date de AM. Mi-as lua una acum :) Legat de pret, acela e pret de lista, la dealer cred ca o scoti la 20k Euro.
    5 1
  • Cristi
    Unul dintre cele mai nereusite break-uri ale momentului, din punct de vedere al design-ului exterior. Spatele ala e de-a dreptul hidos.
    3 4
  • "Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 7.7 secunde, insuficient pentru a depăși un Octavia Kombi 1.8 TSI cu 20 de cai putere mai puțin." Ar trebui sa precizati ca cei 180 de cai declarati ai motorului 1.8 TSI sunt sub beneficiu de inventar. Pentru ca unii au facut inventarul si le-au dat mai multi !
    http://www.audi-sport.net/xf/threads/something-for-the-non-s3-guys-1-8tfsi-180ps-tuning.207515/
    Doar vorbim de o marca a grupului auto care ar merita schimbarea numelui din VAG in MAG. M de la Munchausen.
    1 2
  • Tu esti sanatos la cap? Care e logica in a declara mai putini CP decat are masina?
    1 0
  • Nici un cuvant la comparativ despre Megane break GT, cate tot 1.6 are motorul si cam aceeasi putee. Ciudat...Bine, tot 23000 costa , dar e o alternativa totusi. Probabil ca scandalul cutiilor cazute pe piata germana(unde poti sa te dai la un GT) l-au indepartat din grupul vizat. Aud numai de bine despre actualul Astra. Mai vedem peste 5-6 ani cand se va exprima viaPeugeot....
    1 0
  • @ Ion: ca dora no costa cat un cal....
    1 0
  • @ Opel: se vede ca te pricepi la masini :-)
    1 0
  • @Dan: draga Dane, la acceleratie nu caii putere sunt amportanti ci cuplu motor si de desfasurarea lui peste rpm - si poti pleca de la premiza ca un Motor de 1,6 va fi aici in principiu mai deficitar decat un Motor de 1,8!
    La viteza max. in schimb este peste Skoda cu vreo 5-8km/h (aici conteaza caii putere)
    2 0
  • Sunt tare curios cum vor reusi avocatii benzinei sa justifice faptul ca e normal ca un break ca asta sa consume 10-11-12 in oras in conditiile in care un diesel similar consuma 8-9. Eu am un break imens de 1.7 tone, automat si in oras ma descurc cu sub 10% cu viteza medie 22-25 km/h.
    Le doresc succes.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru