Vineri, 21.04.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oamenii își doresc lucruri diferite pentru a fi fericiți în viață. Unii vor să călătorească, alții pun mare preț pe viața de familie. Noi ne vom adresa astăzi acestora din urmă. Mai cu seamă celor care vor o mașină de familie și nu acceptă compromisuri când vine vorba despre pachetul ascuns sub capotă.
Dacă pentru cei cu sute de mii de euro în cont există o nebunie ca Audi RS6 Avant, adică un break cu sute de cai putere, de ce n-ar exista rețeta aceasta și pentru cei cu un buget mai mic?
Opel și-a pus această întrebare și a răspuns cu o versiune de 200 de cai putere a actualului Astra Sports Tourer.
Opel Astra Sports Tourer
1.6 T 200CP S/S Man Innovation
- Pret de pornire 15.820 €
- Pret model testat 23.010 €
Motor / Transmisie
Am testat declinarea Turbo a actulului Opel Astra ST vreme de o săptămână și am ajuns la o concluzie: toți avem nevoie de un motor pe benzină cu asemenea resurse. Chiar și pe o mașină de familie. Break-ul german promite 200 de cai și un cuplu motor de 300 Nm, disponibil foarte devreme, adică de pe la 1700 de rotații.
Resursele pot părea intimidante la prima vedere, mai ales pentru familiștii care erau obișnuiți cu valori mai mici. Vă asigurăm că nu este așa. Ba chiar suntem de părere că acest motor se potrivește cel mai bine pe Astra Sports Tourer în termeni de rafinament și resurse.
Nu este un motor care te îndeamnă la exagerări. Ar trebui să fie alegerea normală pentru cei care dispun de resursele financiare necesare.
Cuplul motor face ca break-ul să fie dinamic pe o plajă de turații generoasă și să îți garanteze că nu rămâi fără resurse atunci când ai decis să faci o depășire. Rafinamentul motorului este dat de o antifonare foarte bună, tulburată timid abia atunci când îndrăznești să cauți zona roșie a turometrului.
Ce tulbură însă acest echilibru perfect? O transmisie cu o timonerie prea lungă pentru o mașină care vrea să-ți ofere sportivitate. Etajarea este bună, însă precizia lasă și ea de dorit.
Consum
Spuneam că acest motor ar trebui să fie alegerea normală dacă ai resursele financiare necesare. Asta pentru că, spre deosebire de versiunea diesel, consumul nu este tocmai ușor de suportat. Prin mediul urban ajunge cu ușurință la 10 litri/100 de kilometri, iar în afara orașului se stabilizează la aproximativ 7.5 litri/100 de km.
Consumul mediu anunțat este de 6.2 litri/100 de kilometri. Sunt puțini rivali care se pot măsura cu un Opel Astra ST de 200 de cai. Sunt însă doi și par a fi ceva mai economici. E drept că au și cu 20 de cai putere în minus.
Este vorba despre Skoda Octavia Kombi 1.8 TSI și Seat Leon ST 1.8 TSI, cu 6.1, respectiv 5.8 litri/100 de kilometri.
Performanţe
Chiar dacă vorbim despre 200 de cai putere, nu vă așteptați la performanțe demne de hot hatch-uri. În fond, vorbim despre o mașină de familie.
Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 7.7 secunde, insuficient pentru a depăși un Octavia Kombi 1.8 TSI cu 20 de cai putere mai puțin. Din fericire pentru Opel, Seat Leon ST, tot cu motorul TSI de 180 de cai, dar cu o transmisie automată DSG, ajunge la 100 de km/h tot în 7.7 secunde.
Astra ST recuperează la viteză maximă, cei 235 de km/h pe care îi poate atinge fiind peste ce oferă concurenții.
Interior
Interiorul lui Opel Astra ST nu este cu nimic diferit de cel al fratelui hatchback. Prin urmare, vorbim și aici despre materiale de calitate, un plastic moale și prietenos, alternat cu zone ceva mai tari în partea inferioară a planșei de bord. Finisajele sunt în continuare un capitol la care se mai poate lucra.
Designul este simplificat pentru a fi mai ușor de operat, iar asta implică o ergonomie bună a comenzilor de pe volan și planșa de bord.
La capitolul spații de depozitare, esențial în cazul unei mașini de familie, nu putem aprecia ideea celor de Opel, care au gândit un suport special pentru telefonul mobil la baza planșei de bord. Am fi preferat o scobitură clasică, cu suprafață aderentă, în care telefonul să fie ușor accesibil. Celelalte spații de depozitare sunt ceva mai bine gândite și mai generoase.
Pe locurile din spate se poate călători decent, spațiul pentru picioare și pentru cap fiind suficient. În portbagaj, Opel promite 540 de litri pentru bagajele familiei tale, dar nu are nici o șansă în fața unor rivali precum Skoda Octavia Combi și Seat Leon ST.
Preţ de achiziţie
Socotelile pentru Opel Astra ST încep de pe la 15.800 de euro, însă dacă vă doriți versiunea de 200 de cai putere cu cel mai generos nivel de echipare (Innovation) o să fiți nevoiți să pregătiți 23.000 de euro.
Dacă ne uităm în segment, vedem că un Seat Leon ST cu 180 de cai și cutie automată DSG (se vinde doar în această configurație) este cu 100 de euro mai scump. De asemenea, Skoda Octavia Combi cu același motor de 180 de cai, dar cu transmisie manuală și nivel de echipare Style, costă 21.300 de euro.
Cei care își doresc mai mult pot alege nivelul de echipare Laurin&Klement, care face atunci din Octavia Combi o alegere mai scumpă, prețul urcând la 26.000 de euro.
Siguranţă
Noua generație Opel Astra a fost testată de EuroNCAP și a primit punctajul maxim. Protecția oferită adulților a fost de 86%, o valoare bună, ca și cea obținută pentru protecția copiilor, adică 84%. Performanța care impresionează însă cel mai mult este cea referitoare la protecția pietonilor, Astra reușind un punctaj foarte mare, de 83%.
Având în vedere că vorbim doar despre o diferență în dimensiuni și nu de una structurală, lui Opel Astra ST i se pot aplica fără probleme aceste performanțe în materie de siguranță. Rezultatul obținut la EuroNCAP este o dovadă solidă că oțelul cu rezistență ridicată, folosit la nivelul întregii structuri, s-a ridicat la înălțimea așteptărilor.
Pe lângă modificările care țin de rezistență, noul Astra ST vine și cu o mulțime de sisteme de siguranță, cum ar fi avertizarea la depășirea benzii de mers, cu posibilitatea de corectare automată a traiectoriei. Mai există și avertizarea pentru unghi mort, frânarea automată în trafic aglomerat și recunoașterea semnelor de circulație.
Totodată, noul Opel Astra ST beneficiază și de sistemul OnStar, un serviciu de asistență, care poate salva vieți. Există un buton de SOS pe care pasagerii îl pot apăsa în caz de urgență și există și o funcție de apelare automată în caz de accident. Acesta vine disponibil în 13 țări și poate fi accesat în opt limbi.
Ţinută de drum
Dacă în cazul performanțelor spuneam că nu este cazul să vă gândiți la cifre demne de hot hatch-uri, la fel se întâmplă și în cazul ținutei de drum. Nu vă gândiți că Astra break va zdruncina serios membrii familiei voastre. Nu este cazul să vă temeți nici de jantele cu dimensiuni ceva mai mari.
Opel Astra ST oferă o suspensie destul de confortabilă, ușor zgomotoasă, dar care absoarbe bine neregularitățile șoselei. Limitatoarele de viteză nu sunt așa de ușor digerate, dar veți învăța să încetiniți.
Pentru cei care visează la viraje abordate cu mult curaj, ruliul lui Astra ST le va tăia puțin din elan. Nici direcția nu este una dintre cele mai precise.
Vizibilitate
Opel Astra Sports Tourer are o suprafață vitrată destul de bine proporționată. Luneta este generoasă, însă este flancată de un set generos de montanți. Oglinzile laterale sunt și ele bine proporționate și ajută la vizibilitatea posterioară. Există însă ceva probleme cu primul rând de montanți, care incomodează în virajele strânse.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, Opel Astra ST se achită cu brio de cerințele lumii moderne. Sistemul multimedia, care a fost acum simplificat, vine cu un meniu destul de ușor de folosit. Răspunsul este bun, chiar dacă mai sunt unele momente în care dă semne de oboseală.
Pe lângă sistemele de asistență deja amintite la capitolul Siguranță, Astra ST beneficiază și de farurile matrix LED. Sunt acele faruri care folosesc câte opt segmente de tip LED pentru fiecare bloc optic. Ele sunt comandate de un calculator inteligent și, în funcție de ceilalți participanți la trafic, dar și de traseu, se pot aprinde sau stinge în așa fel încât să nu orbească și să ilumineze perfect. E ca și cum cineva stă ascuns sub capotă și aprinde lanterna fix acolo unde îți dorești.
Foarte util și suportul unor sisteme ca Android Auto și Apple CarPlay, gata să recreeze ecranul telefonului mobil pe cel al mașinii și să îți ofere acces la o serie de aplicații esențiale.
Nu putem trece cu vederea nici asistentul OnStar, care te poate ajuta în găsirea unui restaurant recomandat sau a unor locuri de parcare în apropiere.
Design
La fel ca în cazul hatchback-ului, Opel Astra ST nu se îndepărtează foarte mult de imaginea generației anterioare. Designul este mai degrabă o evoluție. Chiar și așa, modelul german rămâne o apariție plăcută, care păstrează un aer contemporan.
În cazul versiunii testate de noi, imaginea poate fi condimentată cu niște jante mai mari, cu două țevi de eșapament a căror terminație este cromată, cu inscripția Turbo pe hayon și cu praguri personalizate.
Detalii mărunte care nu fac din Astra ST o apariție sportivă, dar îți sugerează că sub capotă se ascunde un motor ceva mai impulsiv.
Ne-a placut
- Resursele motorului
- Designul exterior
- Farurile inteligente
Nu ne-a placut
- Timoneria transmisiei
- Anumite finisaje
- Lipsa unui spațiu convențional pentru telefonul mobil
Date tehnice - Opel Astra Sports Tourer 1.6 T 200CP S/S Man Innovation | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Cu timoneria se rezolva ca si cu comportamentul de barcuta in viraje...pentru obsedati exista aftermarket.
@Bogdan...
n-am inteles tragedia legata de 'ünde imi pun telefonul", nu exista conexiune cu masina? Frate, cand urci in masina, telefonul trebuie sa devina persona non-grata. Il exilezi intr-un spatiu oarecare si iti aduci aminte de el cand cobori. Mama lui de telefon, parca ii tub de respirat.
Pana acum imi placea interiorul de Golf, in echiparea de top-evident, dar acum vad ca in pozele astea arata superB interiorul Kadett-ului.
Exteriorul e peste Golf, n-are rost sa vorbim.
In schimb de cei 200 de cai poate ar fi fost maio misto sa teie vreo 0,5 sec din timpul 0-100km/h. ;-)
De Focus ST ati auzit?
Merci
Merci
Ce e de dat minus la aceasta intrebare?
Merci de raspuns. Mai sunt si oameni de omenie pe aici.
http://www.audi-sport.net/xf/threads/something-for-the-non-s3-guys-1-8tfsi-180ps-tuning.207515/
Doar vorbim de o marca a grupului auto care ar merita schimbarea numelui din VAG in MAG. M de la Munchausen.
La viteza max. in schimb este peste Skoda cu vreo 5-8km/h (aici conteaza caii putere)
Le doresc succes.