Drivetest Hyundai Santa Fe
2.2 Diesel Turbo (CRDi) 200CP 4x4 Aut8 LuxuryMarti, 04.12.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Să ieși din rând atunci când toți se supun, înseamnă să aprinzi imediat un reflector deasupra ta. Fiecare gest, fiecare declarație este atent analizată. Unii vor aplauda curajul. Alții vor căuta să critice fiecare fir de praf pe care-l ridici. Un lucru e cert: nu toți au curajul să iasă din rând și să își dorească să fie diferiți.
După ce a stat ani buni în umbra muntelui german Volkswagen Touareg, Hyundai Santa Fe s-a decis să iasă din anonimat. Este impropriu spus anonimat, pentru că exista deja o pătură destul de groasă de clienți satisfăcuți și credincioși modelului.
Hyundai și-a dorit însă mai mult și a ieșit din zona de confort. A creat o nouă generație Santa Fe după o rețetă nouă, cu mult diferită de ce știam. A ieșit un SUV care atrage privirile, tehnologizat, dar cu un preț pe măsura curajului estetic.
Hyundai Santa Fe
2.2 Diesel Turbo (CRDi) 200CP 4x4 Aut8 Luxury
- Pret de pornire 53.181 €
Motor / Transmisie
Noul Hyundai Santa Fe este oferit pe piața din România alături de un singur motor. Este vorba despre celebrul diesel de 2.2 litri pe care Hyundai îl folosește de mulți ani pentru toate SUV-urile din grup. E un motor care s-a dovedit a fi potrivit pentru modelele mari, cu nevoie de ceva mai multe resurse.
În cazul lui Santa Fe, el este disponibil cu 200 de cai putere și cu o antifonare superioară generației anterioare. Caracterul gutural și vibrațiile au fost mai bine estompate. Cuplul motor este generos pentru un astfel de model: 441 de Nm, livrat pe o plajă destul de extinsă, adică între 1750 și 2750 de rotații.
E o senzație plăcută de resurse, care se continuă decent și după 3000 de rotații, făcând din Santa Fe un SUV pe care poți să-l forțezi în anumite situații și care continuă să ofere un pachet motivant. Ai suficient elan pentru o depășire pe un drum național, dar și ceva rezerve pentru o rulare susținută pe autostradă.
Motorul cu patru cilindri este asociat unei cutii automate cu 8 rapoarte pe care începem să o vedem tot mai des în interiorul Grupului Hyundai-Kia. Are o liniaritate bună și chiar unele retrogradări decente. În modul Sport schimbă destul de bine, deși uneori poate fi debusolată dacă vorbim despre viraje cu diferențe de nivel. Retrogradarea cu ajutorul padelelor din spatele volanului are și ea o ușoară întârziere.
Consum
Să trecem și la ce îi interesează pe clienții care aleg versiunea diesel: consumul. Hyundai Santa Fe mi-a dovedit că poate fi o mașină cu mai multe fețe. Consumul depinde serios de modul de rulare pe care îl alegi, dar și de cât de tare te superi pe accelerație.
Spre exemplu, în regim extraurban, folosind modul Eco și rulând cu maxim 110 km/h pe anumite porțiuni de drum, Santa Fe s-a mulțumit cu numai 6.8 litri/100 de kilometri. De asemenea, în oraș, cu același mod Eco și cu o lentoare specifică traficului bucureștean, valoarea indicată de computerul de bord a fost de 10.8 litri/100 de kilometri.
În momentul în care am început să abuzez de accelerație și de modul Sport, consumul extraurban a sărit ușor de 10 litri/100 de kilometri.
Dacă ne uităm în fișa oficială, o să vedem că Hyundai Santa Fe e undeva între segmente. Și nu mă refer aici doar la dimensiuni. Mă refer și la motorizarea de 200 de cai putere. Este mai puternică decât ce găsim în grupul format din Outlander, X-Trail și Kodiaq, dar nu la fel de potentă ca motorizările unor modele noi ca Ford Edge și Volkswagen Touareg.
Prin urmare, cei 6.2 litri promiși de Hyundai Santa Fe reprezintă mai mult decât ce garantează motorizările mai slabe ale lui Kodiaq, Outlander, X-Trail, Peugeot 5008 sau Renault Koleos. Este însă o valoare mai bună decât a fratelui Kia Sorento. Dacă ne comparăm cu Ford Edge o să vedem că americanul, deși are ceva resurse în plus, are și un consum de 5.8 litri. Volkswagen Touareg, care are un diesel de 3.0 litri și 231 de cai putere nu este chiar așa departe de ce promite Santa Fe: 6.6 litri/100 de kilometri.
Performanţe
Și când vine vorba de performanțe Hyundai Santa Fe îl lasă în urmă pe fratele Kia Sorento. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 9.4 secunde. Raportat la rivali, sud-coreeanul se mișcă mai bine decât Mitsubishi Outlander (e drept, japonezul are cu 50 de cai în minus) și Nissan X-Trail.
Vin însă modele precum Skoda Kodiaq, Renault Koleos și Peugeot 5008 care îl scutură bine pe Santa Fe, chiar dacă au resurse mai puține. Nu mai vorbesc despre Volkswagen Touareg, care este cu două secunde mai rapid. Din fericire pentru analiza noastră, Ford Edge promite tot 9.4 secunde până la 100 de km/h.
Concluzia este că Hyundai trebuie să mai lucreze la modul în care sunt așternute pe șosea resursele de sub capotă, de altfel generoase și în ton cu cerințele segmentului.
Interior
Cum deschizi portiera lui Hyundai Santa Fe te simți ca la Londra. N-ai mai văzut nicăieri așa multă diversitate. În capitala Regatului Unit e un amestec de naționalități din toate colțurile globului. În interiorul lui Hyundai Santa Fe e un amestec debusolant de materiale.
Din fericire, în proporție de 90%, amestecul e de calitate: piele fină, inserții cromate, plastic moale cu textură plăcută la atingere. Doar în anumite zone descoperi plastice cam tari, cu un aspect îndoielnic. Ele sunt folosite acolo unde nu sunt vizibile sau unde simțul tău tactil nu prea are ce căuta.
Toată această debusolare dispare după ce mângâi plafonul. E capitonat cu un material moale și plăcut la atingere. Nu cred că găsești ceva mai bun în segmentul SUV-urilor de volum.
O senzație plăcută oferă și scaunele care sunt destul de confortabile și vin cu o mulțime de posibilități de reglare.
Trebuie să vă vorbesc și despre spațiile de depozitare găsite la interior. Este incredibil ce buzunare de uși aproape inutilizabile există pe Santa Fe. Sunt enervant de înguste.
La polul opus, consola centrală este uriașă și oferă multe zone compartimentate bine. E bucuria aia pe care o simți când descoperi sertarele secrete ale unui dulap abia cumpărat. Așadar, între cele două scaune față o să găsești zonă cu încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, o cotieră extrem de adâncă, suport pentru pahare, pentru chei și pentru ce mai ai prin buzunare.
Pe locurile din spate se stă foarte confortabil. Bancheta este bine croită și ai mult spațiu la picioare și la cap. Portbagajul lui Hyundai Santa Fe are o capacitate de 625 de litri. Este o valoare uriașă, dar să nu uităm că și mașina are o lungime totală de 4.77 metri, deci este simțitor mai mare decât mulți rivali.
Outlander, X-Trail, Ford Edge și Koleos nu sunt atât de generoși. Surprinzător, portbagajul lui Santa Fe este bătut la capacitate chiar de către Sorento. Tot pe lista surprizelor aș trece și Peugeot 5008. La Skoda Kodiaq și la Volkswagen Touareg mă așteptam, întrucât au o tradiție la acest capitol.
Preţ de achiziţie
Pe piața din România, Hyundai Santa Fe se vinde după un model japonez. O singură versiune de motorizare, un singur nivel de echipare. Adică SUV-ul disponibil la noi înglobează tot ce-ți pot oferi sud-coreenii în acest moment. Nici un compromis. Probabil e o rețetă destul de riscantă, dacă ne uităm la diversitatea oferită de modele ca Peugeot 5008 sau Skoda Kodiaq.
Tocmai de aceea, Santa Fe are un preț de listă de 53.200 de euro. Destul de piperat la prima vedere. Doar că, de banii ăștia, primești 200 de cai putere, o cutie automată, tracțiune integrală și nivelul de echipare de top Luxury. Din ce se aude pe la colțuri, unii dealeri au oferte destul de bune pentru Santa Fe, dar eu mă voi raporta doar la valoarea înscrisă pe listele oficiale Hyundai.
Așadar, în segment mai există un Ford Edge cu 210 cai putere, automată și 4x4, nivel de echipare Sport, la doar 48.600 de euro. Nu mai vorbesc despre Kia Sorento, care costă 39.900 de euro în cea mai scumpă versiune a sa. Tot cu 200 de cai putere, tot cu 4x4, dar cu o automată ceva mai veche, cu 6 trepte.
Mitsubishi Outlander ajunge pe la 35.000 de euro, dar are resurse mai slabe. Un Nissan X-Trail de 177 CP, cu CVT și 4x4, nivel de echipare Tekna, ajunge la 38.500 de euro. Chiar și Peugeot 5008 pare o afacere bună: doar 35.200 pentru un diesel de 180 de cai, automată cu 6 trepte și nivel de echipare GT.
Renault Koleos și versiunea sa diesel de 175 de cai, cu 4x4 și CVT, nivel de echipare Intens, costă 37.900 de euro. Skoda Kodiaq pare un adevărat chilipir: 2.0 TDI de 190 de cai putere, automată cu 7, 4x4 și echipare Style vor scote din buzunarul clienților doar 34.000 de euro.
Style, singura echipare a motorului diesel de 231 de cai putere de pe Volkswagen Touareg, oferă un nivel bun de dotări, vine cu 4x4 și automată cu 8 trepte și costă 49.100 de euro. Bineînțeles, un pachet generos de dotări va duce prețul peste cel al lui Santa Fe, însă nu cu foarte mult.
Prin urmare, chiar dacă vine extrem de bine echipat, Santa Fe s-ar putea să-i sperie pe unii clienți din România.
Siguranţă
Vechea generație Hyundai Santa Fe era testată de EuroNCAP în anul 2012. Reușea să obțină atunci punctajul maxim de cinci stele. E foarte clar că așteptările fixate atât de înalt vor fi respectate. Este suficient să te uiți la muntele de sisteme de siguranță cu care este echipat Santa Fe.
Iar uriașul Hyundai se achită cu succes de misiune. În cele mai recente teste EuroNCAP a primit cinci stele. Însă nu fără controverse. Organismul internațional a observat că airbagul cortină este fragil și se poate distruge pe versiunile echipate cu acoperiș panoramic. Hyundai a luat deja la cunoștință această problemă și a anunțat că va emite un recall pentru mașinile echipate cu airbaguri cortină defectuoase.
Pe lista sistemelor de siguranță ai un asistent pentru menținerea benzii de rulare care trage destul de insistent de volan, ai un pilot automat care păstrează distanța față de vehiculul anterior, ai monitorizarea unghiului mort, ai recunoașterea semnelor de circulație, ai un sistem de frânare automată de urgență cu posibilitate de recunoaștere a pietonilor. Cu alte cuvinte, ai toată tehnologia care îți garantează o rulare semi-autonomă.
Foarte insistent mi s-a părut senzorul de monitorizare a stării de oboseală. Dacă mașina are o traiectorie ușor neregulată, lucru des întâlnit pe șoselele de la noi, unde ba se îngustează benzile din senin, ba apar gropi, sistemul de monitorizare îți recomandă o pauză de cafea. Și o poate face de cel puțin 7 ori pe un drum de 100 de kilometri.
Ţinută de drum
Noi, românii, suntem maeștri când vine vorba de aplicat etichete. Și, recunosc, asta mă pregăteam să fac și eu când am dat peste primele segmente de drum virajat cu Santa Fe. Sincer, Hyundai nu îmi mișcase vreun fir de păr în trecut, indiferent de modelul pe care îl testasem. Totuși, de când cu divizia asta nouă de performanță denumită N Performance, parcă sud-coreenii au presărat și ceva praf sportiv prin rețetele modelelor de serie.
N-aș zice că Santa Fe a devenit vreun SUV atletic, gata să se ia la trântă cu virajele. Dar, spre deosebire de vechea generație, e ceva mai curajos. Suspensia pare ceva mai rigidă și plantează mai bine mașina pe șosea. Ruliu există, dar simți o doză mai mare de siguranță atunci când abordezi virajele. Probabil e de la rigiditatea crescută a caroseriei.
Există inerție și pe viraje și pe frânare, dar tot ce se află sub tine pare să gestioneze mai bine acest balans. La pachet cu o direcție care, deși nu comunică nimic din ce se întâmplă pe asfalt, are o rigiditate care te face să te simți implicat. E artificială și uneori pare că e acționată de un arc încăpățânat, dar reușește să-ți ofere o doză decentă de precizie.
Când nu te umfli în pene pe drumuri de munte, Santa Fe e un SUV care se comportă normal. Poate ușor cam rigid prin oraș, acolo unde suspensia are de gestionat gropi sau limitatoare de viteză. La viteză ceva mai mare, problemele de infrastructură par să fie mai bine absorbite.
Indiferent de situație, un lucru e clar: comparat cu vechea generație, noul Santa Fe dispune de o suspensie mult mai omogenă și mai bine antifonată. Totul mulțumită noilor amortizoare, care, deși sunt mai rigide, au fost repoziționate pentru a oferi o izolare mai bună.
Pentru iubitorii de diversitate, Hyundai Santa Fe este disponibil și cu mai multe moduri de rulare: Comfort, Eco, Sport și Smart. Între primul și ultimul n-am sesizat nici o diferență. În schimb, modul Eco amorțește lucrurile, iar cel Sport pare să te țină constant în alertă, cu o direcție rigidă, după cum aminteam și mai sus.
Așa cum îi stă bine unui SUV de asemenea dimensiuni, Hyundai Santa Fe este oferit în standard cu o tracțiune integrală HTRAC, care își calculează singură modul de funcționare. În condiții normale de aderență, toată puterea merge către puntea față, iar în condiții dificile resursele pot fi împărțite 50/50 între axa față și cea spate.
Nu vă faceți planuri pentru ieșiri în teren accidentat. Garda la sol are doar 18.5 centimetri, iar unghiurile de atac și degajare sunt potrivite doar pentru escapade pe drumuri forestiere ușor vălurite. În concluzie, noul Hyundai Santa Fe e mai țeapăn și se ține mai bine pe șosea, sacrificând ușor din confortul generației anterioare. Foarte bine, după mine. Dar oare clienții ce zic?
Vizibilitate
Hyundai Santa Fe este o mașină mare, fără îndoială. Din fericire, oglinzile laterale sunt destul de generoase. La fel și luneta, care este străjuită însă de un ultim rând de montanți cam mare. În antiteză cu aceștia, montantul frontal de pe partea șoferului are un design ușor plonjat, care favorizează vizibilitatea în viraje strânse.
Dacă nu te descurci, Hyundai pune la dispoziție și un set de patru camere, cu vedere la 360 de grade. Calitatea imaginii lor nu este excepțională, dar își fac bine treaba.
Tehnologie
După cum vă ziceam, Hyundai Santa Fe este oferit în România cu un singur nivel de echipare, cel de top, pe care găsești absolut tot ce-ți poți dori în acest segment. Pentru că tot e sezonul rece, o să încep cu scaunele încălzite, inclusiv bancheta spate și volanul încălzit. La polul opus se află și funcția de ventilație a scaunelor, foarte utilă pe timp de vară.
În spatele volanului o să descoperi un ecran digital care ține locul unor instrumente de bord. Este completat însă și de niște ceasuri analog. Ecranul este plin de informații și o să aveți nevoie de acomodare. Nu același lucru este valabil și pentru ecranul central de 8 inch, care deservește sistemul multimedia. Acesta are un meniu intuitiv, simțul tactil nu are întârzieri, iar conexiunea Apple CarPlay se realizează foarte repede.
Prin intermediul ei ai acces acum la Waze și Google Maps direct pe ecranul mașinii. Nu că sistemul de navigație cu care vine Santa Fe nu ar fi bun. Ba chiar este lăudabil. O premieră pentru modelele Hyundai, noul Santa Fe vine cu un Head-Up Display proiectat pe parbriz. Are o luminozitate bună, culori plăcute și multe informații disponibile.
La toate aceste dotări aș mai adăuga sistemul audio Krell care se aude bine și care vine cu un set de difuzoare finisate foarte plăcut.
Închiderea și deschiderea electrică a portbagajului acționată și din interior, reglarea electrică a scaunelor (cel al pasagerului dreapta are reglare și de pe spătar), farurile automate cu LED și lista lungă de sisteme de siguranță despre care am pomenit mai devreme, sunt doar câteva dintre dotările generoase cu care vine decorat noul Santa Fe.
Design
Vechiul Hyundai Santa Fe nu era o mașină urâtă. Ba, dacă mă întrebați pe mine, este o mașină arătoasă chiar și acum, bine aliniată la aerul pieței auto contemporane. Singura problemă cu acel model era lipsa de personalitate.
Din fericire, noul Hyundai Santa Fe a rezolvat această problemă. Are o personalitate puternică, sugerată de noua filosofie de design, nonconformistă, atipică modelelor Hyundai. Chiar dacă mulți vor fi destul de reticenți, eu mărturisesc că sunt plăcut impresionat de curajul sud-coreenilor.
Și nu cred că sunt singurul, dacă ar fi să judesc după exclamațiile pe care le-a atras Santa Fe în rândul copiilor și adulților. Au fost multe priviri întoarse după SUV-ul coreean. Pe lângă blocurile optice față neconvenționale, Santa Fe vine și cu o semnătură luminoasă LED extrem de atent și bine lucrată pentru stopuri.
În concluzie, cred că designul celor de la Hyundai, cel puțin în ceea ce privește SUV-urile, se află pe o traiectorie bună.
Ne-a placut
- Calitatea capitonajului pentru plafon
- Ținuta de drum îmbunătățită
- Sistemul multimedia
Nu ne-a placut
- Spațiul din interiorul portierelor față
- Anumite materiale de la interior
- Prețul piperat
Date tehnice - Hyundai Santa Fe 2.2 Diesel Turbo (CRDi) 200CP 4x4 Aut8 Luxury | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Iar lui @Corocsenie Adrian pot sa ii spun doar ca nu e vorba de prostie la cei care dau banii pe o masina. Si nu poti compara BMW Seria 5 cu Hyundai Santa Fe, sunt masini total diferite, compari mere cu portocale, sunt fructe ambele dar diferite. Putea fi 20000 un Seria 5 nou ca tot nu mi-l doream. Pur si simplu prefer SUV in primul rand ca il folosesc ca masina de familie si pentru ca unde locuiesc eu nu am drum asfaltat si iarna am nevoie de 4x4. Proababil Skoda Kodiaq si Sorento ar fi fost niste alternative viabile, dar Santa Fe mi-a placut mai mult.
@dan_grc Desi Hyundai pare o marca oarecare, mediocra, banala, in realitate e o marca buna cu masini cu garantie generoasa, cu un indice mare al satisfactiei clientilor. Da, nu se compara cu BMW, Volvo, alta marca premium, dar suntem destui carora nu ne pasa si care luam in calcul alte aspecte decat marca si statutul marcii.
Nu este vorba de faptul că Hyundai ar fi o marcă modestă, dar acum zece ani știi cât costa un Santa Fe ? Înțeleg că au crescut în calitate, deci au investit, dar aproape că s-a dublat prețul.
Pretul asta e si nu ai ce sa-i faci ,diferenta de un model de acum 10 ani este data de tehnologia care acum este pusa acolo . Nu existau pe atunci in dotari ecrane touch cu sisteme de operare si navigatie upgradabila pe viata, toata pleiada aia de mai sus de sisteme de siguranta , scaune/bancheta cu ventilatie, head up display si altele. Nu mai vorbesc ca si materialele si constructia modelului au crescut simtitor in calitate . Sunt persoane care-si doresc toate astea pe un SUV de care au nevoie dar care nu doresc sau nu au motive pt. care sa plateasca banii pe care-i cer de exemplu nemtii/suedezii pt. aceleasi dotari. Sunt putine modele care pot sa ofere ce ofera acest Santa Fe pana in 50.000 euro si de-aci mai departe intervine gustul si necesitatile fiecaruia, e bine ca ai de unde alege. Pretul este mare , da, dar este unul corect daca este privit in ansamblul pietei.
@ Corocsenie, daca tu imi faci rost la 51,000 de un X5 nou, cu piele ventilata, led, monitorizare 360, navigatie, hayon electric, cutie automata, jante pe 19 etc, eu iti dau 5000 euro! X5ul cu dotarile astea nu-l iei mai jos de 70-80 mii euro, asta dupa dupa 15-20% discount.
@ joe, in 2008 vara un santa fe full, de nou, era 42,000 euro. Stiu foarte bine pentru ca am vrut eu sa-mi iau unul, dar in final am mai pus cateva mii de euro si am luat un XC. Acum 20 de ani, cand nu aveau diesel in oferta, am cumparat la firma un benzinar cu 32 mii. Dar atunci Hyundaiul era o masina "exotica",cam ca Ssang yongul astazi.
Revenind la articol: Imi place designul cu exceptia botului, mai ales blocurile optice de sub leduri, care parca sunt desenate cu toporul.
Cred ca ar fi putut fi macar cu 1-200 kg mai usoara, cu impact asupra consumului.
Motorul mi se pare punctul slab, cel putin pentru piata noastra, mai ales ca ai un 2,0 TDi de 190 si 400 nm pe Kodiaq, care este si mai usor cu 200kg. Insa chiar si dotat full, arata a skoda, iar pentru unii conteaza!
Pretul: este un pret corect la ceea ce ofera, dar fiind totusi o coreeana, ar trebui sa dai cca. 45,000 ca sa o consideri un best buy.
Daca vrei o masina confortabila, cu dotari de top si nu vrei sau nu poti sa dai 70-80,000 euro, Santa fe este de luat in considerare.
Spre deosebire de acum 10 ani, eu nu mai am nevoie de o asemenea magaoaie, dar daca ar mai trebui sa iau un SUV, as alege intre Kodiaq si noul XC60. Santa Fe ar intra in discutie doar daca ar fi maxim 45 mii.
Si unde am ajuns!
Macar acum masina arata mult mai bine.
are importanta cat costa acum 10 ani? are importanta cat costa ACUM! Masina mi-o cumpar ACUM, AZI...MAINE.
la fel de penibil ar fi sa spun...nu mi-as lua Kodiak pentru ca acum 10 ani astia de la Skoda nici macar nu stiau sa faca SUV, deci n-au experienta si nu vreau sa faca teste pe mine si banii mei.
pfff...
Poate ca om bate campii dar macar avem simtul realitatii. Daca a ajuns o Hyundai sa coste cat un apartament de provincie ce sa mai zic ? Spor la cumparat de Hyundai cu pret de BMW.
Încerc eu să-ți spun ce fel de argument este, în primul rând este vorba de imagine, Santa Fe nu se apropie de podium în segmentul său în Europa cel puțin, fix din această cauză, nu că nu este o mașină bună .
Hyundai și Kia au modele si-n clasa de lux cu prețuri mai mici decât germanii sau japonezii ( adică Lexus ), aceste modele contribuie la cresterea imaginii, dar trebuie să mai treacă timp pentru ca astfel de prețuri aproape de modelele premium să fie acceptate, iar când spun asta mă refer la europeni în general, coreenii fac vânzări bune cu alte modele în Europa.
Dacă urmatorul Logan ar costa cu câteva mii în plus, nu te-ai duce cu gandul la prima generație din 2004 ? Exemplul este puțin forțat, dar nu exagerat.
Mie mi se pare totul perfect la ea si nu numai la ea, ci la aproape toate masinile in versiunile de top. Interiorul e lucrat cu grija, sunt multe detalii pe care fabricantul nu le-a ratat. Am observat in ultimul timp la masinile (de buget) asiatice ca nu se avanta niciunul sa zica ca e premium, dar finisajul, detaliile si grija cu care se lucreaza, te duce cu gandul ca e perfect!
Ca am adus vb de puterea livrata de stinger, orice constructor auto iti poate oferi putere, dar nu oricine stie sa il aseze pe asfalt, faptul ca te iai la intrecere cu o marca premium nu inseamna ca esti si tu premium, chiar daca tu ai aspiratii de premium tot nu esti, ai de parcurs multi pasi sa ajungi acolo
Seria 5 si Santa Fe nu pot fi comparate. Seria 5 incepe de la 50.000 cheala, cine are 50k euro e nebun sa sa isi ia seria 5 chel doar de dragul de a avea BMW. Ce optionale ai pe Santa Fe ar duce seria 5 in 75-80k euro. Asta cu motorul de baza, pui un motor mai zdravan, mai maresti range-ul si te duci in 80-90k.
Numai incepeti sa configurati un seria 5 si sa puneti toate nebuniile si sa vedem atunci la cat ajungeti. Clar, ca si calitate si ce ofera BMW e peste Hyundai, aici nu e loc de disputa - cutie, motor, tinuta de drum etc peste Hyundai.
Masina asta eu zic ca ofera foarte multe - Santa Fe - vine cu o gramada de optionale foarte faine. In schimb unde pierde e clar motorizarea/cutia - cu motorul de 2.2 e lenta, rivalii premium scot performante mai bune din motoare similare. Totusi, 9.2 nu e chiar atat de lenta dar te-ai astepta la un 8s sa faca 0-100 la caii astia.
Costa masina, dar toate masinile costa acum enorm, csf ncsf.
De unde ai tras tu concluzia ca eu compar seria 5 cu Santa Fe ? Am spus doar ca a ajuns sa coste cat un seria 5 pt. ca nu aveam cum sa spun ca a ajuns sa coste cat X5 ca sa fie din aceeasi clasa pt. ca e mult mai scump X5. Ce e greu de inteles ? Trebuia musai sa dau exemplu de suv ca sa fie pe intelesul tau ? Ai vazut cum arata un G30 chel ? E mai dotat ca Hyundai-ul asta full !
OK :)))) ... fugi si nu rata sa cumperi Hyundai ca vei avea o masina pe cinste la pret de BMW :)).
Zilele trecute am avut ocazia sa merg cu noul Tuareg. Ca sa fiu carcotas spun asa: partea de jos a bordului - incepand cu torpedoul si toata masca torpedoului pe toata lungimea bordului + fetele de usi, sunt facute din acelasi plastic ca la logan 1, singura diferenta e ca are culoarea alb, in rest la fel, TARE! La 50k euro!
Asta vreti sa spuneti voi prin premium? Ca eu unul nu inteleg.
Pt asta am cerut de la cei cu bunavointa sa-mi scrie cu liniuta ce insemna premium, ca la optionale.
de cand sunt considerate vw masini din categoria premium?
de aici:
http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volkswagen-touareg-84415.html
De la a imi spune eu ca sunt premium si pana la a fi premium e cale lunga, pana la a ma considera ceilalti competitori de pe piata ca sunt premium e si mai lunga, e un vw, nu exista vw premium, pana la urma cred ca tuareg e o masina mai bine facuta de la vw, poate e premium pt ei, nu si pt alti
E la fel ca si cu puterea, degeaba sti sa scoti 300hp din motor daca nu sti sa ii pui pe asfalt, degeaba are stinger 300hp pt ca in momentul cand sa comparat cu o sportiva din gama premium(de aceiasi capacitate) a ramas departe, degeaba chargerul meu are 300hp pt ca nu il pot compara cu un 730i sau cu un S350, nu am cum
Am mers recent cu noul Audi Q8, o clasa peste tuareg, materiale moi, doar pe usi sunt ceva mai tari, cumva de neacceptat pt pretul astronomic pe care il cere, dar mergem mai departe :)
Nu stiu ce sa zic de sitnger, am urmarit ceva review-uri cu el, sper sa ajung sa-l vad pe viu si ma exprim atunci. In teste a iesit surprinzator de bine chiar si la performante - nu inteleg de ce spui ca nu stie sa puna pe sosea caii respectivi. Sa nu uitam in CE FEL arata!
In nici un caz nu are ca tinta clasa S sau seria 7......
Per total eu cred ca asiaticii cer pretul corect care vine acoperit de o garantie mare pt o masina in zilele noastre.
nu au tintit chiar asa sus dar cu seriile 3,4,5 sau chiar si 6 sa cam luat, faptul ca te dai pe intrecere cu o sportiva nu te face si pe tine neaparat o sportiva, poate ai noroc azi si stai aproape de ea, dar poate urmatoarele dati nu te mai lasa sa te apropii de ea, sau poate ca acea sportiva va ramane o sportiva si dupa 5 ani de utilizare insa stinger nu stiu ce va mai fi de ea dupa 5 ani de sportivitate
cat despre cum arata gusturile nu se discuta, dar peste faptul ca plasticele scartaie la atingere de noua si consola centrala se balangane(exagerez cu asta binenteles, dar se misca bine) treci mai greu, app, am un e90 de 10 ani consola centrala e la fel de fixa ca si cand a fost noua si nici plasticele nu scartaie la atingere si are 10 ani, asta cred ca inseamna ceva din a fi premium, o mica parte cred