Drivetest Ford Fiesta

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Aut6 Titanium 5 usi
Ford Fiesta zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Mircea Roșca
Marti, 19.09.2017
Definiția dinamicii

Noua generație Ford Fiesta a ajuns pentru prima dată pe mâinile unui redactor Automarket în urmă cu două luni. Testul internațional a avut loc în Valladolid, Spania, iar Bogdan ne-a povestit aici despre experiența lui la volanul unei versiuni Titanium echipată cu motorul diesel de 1.5 litri de 120 de cai putere.

Cu ocazia lansării naționale a celui mai vândut model din gama Ford, reprezentanții biroului românesc al mărcii au organizat un eveniment special în inima Transilvaniei: două zile la volanul noii generații Fiesta pe drumurile care anul acesta au servit drept probe speciale pentru concurenții din cadrul Transilvania Rally 2017. Cu alte cuvinte, drumuri înguste, pline de viraje strânse: un traseu excelent pentru comportamentul dinamic al Fiestei. 

Ford Fiesta
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Aut6 Titanium 5 usi

  • Pret de pornire 11.900 €
  • Pret model testat 17.650 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noua generație Ford Fiesta va fi disponibilă alături de motorizarea pe benzină de 1.0 litri EcoBoost în trei versiuni de putere: 100 CP, 125 CP și 140 CP. Tot pentru fanii propulsoarelor pe benzină, Ovalul Albastru va oferi în versiunile entry level unitatea de 1.1 litri în versiunile de 70 CP și 85 CP.

În cadrul testului am mizat pe varianta de 100 de cai echipată cu transmisia automată cu șase rapoarte. Motorul oferă cei 100 de cai între 4.500 și 6.500 rpm, iar cuplul de 170 Nm își face simțită prezența de la 1.500 rpm.

Motorul pus la dispoziție de Ford este vioi și echilibrat plăcut, dar atunci când te pregătești să faci o depășire mai scurtă nu uita să retrogradezi. Cutia automată își face treaba insesisabil, iar împreună cu motorul de 100 de cai formează un pachet excelent pentru cei care vor abuza de noua generație Fiesta în traficul din orașe.

Consum

O mașină de clasă mică, un motor pe benzină de 100 de cai și o cutie automată sunt ingrediente suficiente pentru un adevărat all-rounder de oraș. Așa cum am menționat și mai sus, traseul pregătit de Ford a străbătut probele speciale din cadrul Transilvania Rally. Iar acest lucru s-a reflectat perfect în consumul obținut pe cei 200 de kilometri: 9.2 litri/100 kilometri. Nu vă grăbiți cu concluziile, pentru că transmisia a fost pusă pe modul Sport și a fost controlată în mare parte manual. De asemenea, ritmul de mers a fost unul foarte alert, iar turația unității de 1.0 litri nu a scăzut aproape niciodată sub 3.000 rpm. Cu alte cuvinte, un consum corect pentru modul "barbar" de utilizare. Au urmat alți 200 de kilometri în care am mai scăzut ritmul, iar la finalul celor două zile, computerul de bord a afișat 7.3 litri/100 de kilometri.

În fișa tehnică, Ford spune că versiunea de 1.0 litri de 100 de cai echipată cu transmisia automată are un consum mediu mixt de 5.2 litri/100 de kilometri (4.2 litri/100 km în afara orașului, 6.9 litri/100 km în modul urban). 

Un lucru extrem de important este acela că Fiesta de 100 de cai are un consum de 4.3 litri/100 km în varianta echipată cu transmisie manuală, una dintre cele mai bune valori din segment. Interesant este că în varianta cu transmisie automată, lucrurile se schimbă complet, iar Fiesta devine cel mai "flămând" model din segment la o comparație cu modelele echivalente de clasă mică: benzină, în jur de 100 CP și cutie automată.

Cel mai bun consum din segment este trecut în dreptul lui Volkswagen Polo. În varianta cu motorul de 1.0 litri TSI de 95 de cai și echipat cu transmisia automată, neamțul promite un consum mediu mixt de 4.4 litri/100 kilometri. Peugeot 208 facelift este un alt model care promite doar 4.5 litri/100 kilometri în varianta 1.2 de 110 cai și cutie automată. Dacia Sandero echipată cu transmisia Easy R și motorul de 0.9 litri de 90 de cai se "laudă" cu un consum mediu de 4.9 litri/100 km, în timp ce Suzuki Swift alături de unitatea BoosterJet de 1.0 litri și 112 cai cu transmisie automată promite un consum mediu de 5.0 litri/100 km.

Performanţe

Situația expusă în capitolul anterior se aplică perfect și în cadrul capitolului "Performanțe". Alături de transmisia manuală, Ford Fiesta 1.0 de 100 de cai face 0-100 km/h în 10.5 secunde, în timp ce alături de transmisia automată repriza are loc în 12.2 secunde. O diferență de 1.7 secunde pe care o plătesc cei care doresc mai mult confort. Și în acest caz, Ford Fiesta reușește să se claseze cel mai slab la nivelul concurenței.

Același Volkswagen Polo "bate clasa" cu 9.0 secunde pentru accelerația 0-100 km/h. Seat Ibiza cu al său motor de 1.0 litri și 115 cai reușește 9.3 secunde pentru același sprint, în timp ce Fabia cu 1.2 TSI de 100 de cai și cutie automată accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.4 secunde. Mazda2 de 90 de cai și cutie automată se apropie cel mai mult de timpul lui Fiesta, cu cele 12 secunde pentru aceeași repriză.

Interior

Odată cu cea de-a șaptea generație, Ford face un pas mare în ceea ce privește interiorul. Ovalul Albastru reușește să ofere o ergonomie mult mai bună în zona consolei centrale. Butoanele fizice nu au dispărut complet, însă acum sunt mai puține la număr. Cu toate acestea, pe suprafața volanului apar comenzi noi care necesită ceva timp de acomodare.

Instrumentarul de bord a fost și el modernizat și preia computerul de bord color pe care îl știm de pe modelele mai mari ale constructorului american.

Noua generație Ford Fiesta nu o să te dea pe spate atunci când vei începe să atingi plasticele de la interior. Da, planșa de bord este realizată din materiale moi, dar portierele și consola centrală integrează un plastic dur. Totuși, oficialii Ford spun că materialele au o durabilitate mai mare decât cele regăsite pe vechea generație.

Noua generație Fiesta nu stă rău atunci când aducem în discuție spațiile de depozitare. Avem un loc pentru pahare pe consola centrală, un alt loc special conceput pentru telefoanele mobile și un torpedo foarte încăpător. Buzunarele ușilor pot "înghiți" o sticlă de jumătate de litru și alte lucruri de dimensiuni mici.

Un lucru important care trebuie menționat este sunetul resimțit la interior. Inginerii Ford au lucrat la izolarea fonică a habitaclului și au reușit să țină afară toate sunetele deranjante. Și nu cred că este greșit să spun că Fiesta a devenit cel mai bine antifonat model din segmentul său.

După cum deja știți, noul Fiesta a crescut în dimensiuni, iar acest lucru se traduce prin ceva mai mult spațiu în dreptul picioarelor. Cu toate acestea, un model de segment mic rămâne un model în care pasagerii ceva mai înalți nu pot sta o perioadă lungă de timp pe bancheta din spate. Iar aceeași regulă se aplică și în cazul noii generații Fiesta. Portbagajul măsoară acum 303 litri, o valoare suficientă pentru a transporta două genți de voiaj de dimensiuni medii.

 

Preţ de achiziţie

Noua generație Ford Fiesta are un preț de pornire de 11.900 de euro pe piața din România. Pentru această sumă, Ford oferă motorizarea de 1.1 litri de 70 de cai în echiparea Trend. Pentru motorul EcoBoost de 1.0 litri și 100 de cai vei mai avea de scos din buzunar încă 750 de euro, în timp ce pentru transmisia automată vei mai avea de plătit încă 1.250 de euro. Dacă vrei și varianta cu cinci portiere, Ford o să te mai taxeze cu încă 500 de euro.

Diferența de preț dintre echiparea Trend și cea Titanium o să fie de 2.500 de euro. Astfel, prețul unui 1.0 EcoBoost de 100 de cai și transmisie automată în echiparea Titanium cu cinci portiere ajunge la 17.400 de euro. Ford știe să-și atragă clienții cu o serie de opționale, iar pentru pachetul Titanium vei mai avea de plătit doar 250 de euro. Acesta include climatizare automată, oglinzi electrice rabatabile și încălzite, geamuri fumurii, keyless entry și keyless start, geamuri spate acționate electric și pachetul tehnologic care oferă sistemul SYNC III, navigație, un ecran tactil de 8 inch, 7 difuzoare și funcția de mirroring.

Versiunea 1.0 EcoBoost de 100 de cai și cutie automată în echiparea Titanium se numără printre cele mai scumpe din segment. Doar Toyota Yaris cu motorul de 1.5 de 111 cai și CVT în echiparea Sol este mai scumpă, niponul ajungând la 19.200 de euro.

Volkswagen Polo de 1.0 litri TSI de 95 de cai cu transmisie automată și echiparea Highline costă 16.800 de euro. Cel mai accesibil model din segment este Dacia Sandero. Modelul constructorului de la Mioveni pleacă de la 10.650 de euro echipat cu motorul 0.9 TCe de 90 de cai și cu transmisia Easy R.

Siguranţă

Organizația EuroNCAP a testat noua generație Fiesta, iar modelul constructorului american a reușit să obțină calificativul maxim: 5 stele. Modelul de clasă mică a bifat 87% în dreptul siguranței pentru pasagerii adulți, 84% în capitolul destinat siguranței pentru copii și 64% în ceea ce privește siguranța pietonilor. Tehnologiile de siguranță oferite de americani pe noua generație Fiesta i-au adus modelului de clasă mică un procentaj de 60% în testul EuroNCAP.  

Ţinută de drum

Ford Fiesta este un etalon al segmentului în ceea ce privește ținuta de drum. Acest titlu a fost câștigat în timp de modelul Ovalului Albastru, iar inginerii Ford nu au uitat de acest lucru atunci când au dezvoltat noua generație Fiesta.

Suspensiile au fost croite pentru o dinamică sportivă, dar reușeșc să înghită binișor și denivelările apărute în asfalt. Direcția este una precisă și-ți oferă încredere, iar feedback-ul oferit se ridică și el la nivelul așteptărilor. Cu alte cuvinte, inginerii Ford au preluat ADN-ul vechii generații Fiesta și l-au modificat până au reușit să dea naștere unui model și mai bun din punct de vedere dinamic.

Dacă totuși îți dorești ceva și mai sportiv, atunci poți aștepta aparția versiunii de echipare ST-Line. Pe care nu trebuie s-o confundați cu Fiesta ST, adică varianta cu ADN sportiv a modelului Ford. În versiunea de echipare ST-Line, aceasta oferă o suspensie mai rigidă și o gardă la sol mai mică. Noul Fiesta ST-Line ar urma să fie disponibil începând cu luna octombrie 2017.

Vizibilitate

Modelele de clasă subcompactă sunt renumite pentru faptul că pot fi manevrate extrem de ușor. Iar Ford Fiesta nu face rabat de la această regulă. Dimensiunile modelului american pot fi ușor de intuit și nu necesită prea mult timp pentru acomodare. Dacă ai probleme în ceea ce privește parcarea, Ford oferă senzori de parcare și o cameră video pentru mersul cu spatele. 

Cu toate acestea, noua generație Fiesta are o problemă cu oglinzile laterale. Acestea sunt extrem, extrem, extrem de mici. Primul rând de montanți aduce încă un minus în ceea ce privește vizibilitatea. 

Tehnologie

Odată cu noua generație, Ford pune pe Fiesta sistemul SYNC III cu ecran tactil de 6.5 inch sau 8 inch. Sistemul de infotainment funcționează cursiv, nu are întârzieri și permite conexiune Apple CarPlay și Android Auto. Totodată, Fiesta oferă Bluetooth, două porturi USB și un sistem audio dezvoltat alături de Bang&Olufsen. Sistemul B&O Play are 10 difuzoare și un subwoofer, iar puterea totală ajunge la 675 W.

Tot în cadrul capitolului tehnologie amintim de sistemele de siguranță propuse de Ford pentru noua generație Fiesta. Modelul de clasă mică vine cu un sistem de frânare automată de urgență, cu un sistem de anticipare a coliziunilor cu funcție pentru recunoașterea pietonilor și cu o tehnologie pentru recunoașterea semnelor de circulație. De asemenea, americanii pun la dispoziția clienților un sistem pentru păstrarea benzii de mers cu intervenție asupra direcției.

Nu trebuie să uităm nici de volanul și parbrizul încălzite, de camera video pentru mersul cu spate sau de senzorii de ploaie și lumină.

Design

Designerii Ford nu au adus modificări extreme în ceea ce privește look-ul noii generații Fiesta. Modelul constructorului american iese acum în evidență datorită grilei frontale de dimensiuni mari și mulțumită noilor blocuri optice.

Dacă îți dorești ceva mai agresiv atunci vei avea de așteptat apariția versiunii ST Line. Aceasta promite elemente de caroserie orientate către sportivitate. Dacă îți dorești un look de Hot Hatch, vei aștepta până în 2018, când este programată lansarea versiunii ST.

Cu alte cuvinte, Ford Fiesta rămâne un model cu linii plăcute, însă nu unul după care toată lumea să-și întoarcă privirea.

Nu ne-a placut

  • Materialul plastic folosit la interior
  • Prețul piperat comparativ cu rivalii din segment
  • Oglinzile laterale
  • Cifre slabe pentru cutia automată
  • Consum ridicat față de rivalii din segment
Date tehnice - Ford Fiesta 1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Aut6 Titanium 5 usi
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
998
Lungime mm
4040
Putere maxima CP (rpm)
100 (0)
Latime mm
1783
Cuplu maxim Nm (rpm)
170 (0)
Inaltime mm
1476
Viteza maxima km/h
180
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
12.2
Ampatament mm
2493
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
292
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Fiesta

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (24)

  • Preț model testat:17.650 €
    Aici nu găsești comentarii că de 17.650 € îți iei pe mama și pe tata. De la second, bineînțeles.

    Comentariile alea sunt rezervate numai pentru Dacia de 12.000 €.
    31 4
  • someone
    cutia auto e clasica sau cu dublu ambreiaj? diferenta de performanta intre auto si manual e f mare
    4 1
  • Design lamentabil. Partea frontala nu are nici o legatura cu spatele, modelul anterior era mult mai reusit. In plus, la interior au venit si ei cu ideea tampita de a inlocui butoanele clasice pentru comenzi cu butoane digitale. Dpmdv un regres fata de vechiul Fiesta.
    16 4
  • Nu vreau sa fiu inteles gresit, dar... Mitsu Colt 1.3 95 CP (2004): 0-100 km/h 11.1s, vit. max. 180 km/h. Asta apropo de "definitia dinamicii". Si e doar un exemplu.
    Performantele sunt foarte apropiate de un Peugeot 208 de 82 CP. Ca daca e sa comparam cu dinamica unui 1.4 VTi de 95 CP, nu sta la "discutii" cu Fordul asta.
    Inclusiv Clio 0.9 TCe are dinamica mai buna. Desi are 90 CP.
    13 3
  • Fiesta sta ceva mai bine pe sosea si decat Colt si decat Clio si decat 208...apropos de dinamica. Mai bifam ceva kilograme in plus in dreptul Fiestei si imaginea incepe sa se clarifice

    Fiesta = 1206Kg
    Clio = 1090Kg
    208 ~ 1000kg
    Colt ~ 950Kg
    15 5
  • Ok, Colt sa zicem ca e o masina depasita, proiectata prin 2000-2001. Siguranta, confortul si calitatea nu mai sunt la standardele actuale. Dar Clio si 208 sunt masini moderne. Cred ca Ford "sufera" de ce suferea Opel acum 8-10 ani, cand avea masini destul de grele.
    18 0
  • Corect ce au zis Vianu si Pana, cu precizarea ca Opel suferea de greutate in plus si acum 3 ani, pana la aparitia noii Astra. Abia de la modelul respectiv au inceput sa scada kilogramele :-).

    Mazda 2 e de adaugat pe lista: ~975 kg

    Interesant si noul Jazz facelift (~1.100 kg) care primeste motorizarea de pe HR-V: 1.5 130 cp si va avea doar posibilitatea unei CVT. Sunt tare curios cum se va comporta vs. rivalii turbo ca dinamica, pentru ca dpdv al consumului si motorul vechi 1.3 102 cp statea excelent chiar daca era aspirat.

    Altfel, Fiesta va ramane in Europa un best-buy - oricat am carcoti preturile sunt bune la ce ofera pachetele de dotari vs. rivalii VAG de ex - si mai mult ca sigur ca va avea vanzari de top 3 in clasa mica si de top 5 la general.
    15 2
  • dumy78
    Volkswagen Polo de 1.0 litri TSI de 95 de cai cu transmisie automată și echiparea Highline costă 16.800 de euro, dar nu are aer conditionat automat nici keyless. Daca le adaugi sari binisor de 19000
    14 2
  • kim_vl
    Cu "reprezentanții biroului românesc al mărcii" dialogul este imposibil, spre deosebire de alte marci. Am vrut sa fac o comanda pt. noul Fiesta si ma interesa functia de monitorizare a unghiului mort (BLIS - blind spot information system), functie prezentata pe site-ul si brosura din Romania, dar care nu mai apare in lista de dotari standard si optionale. Pe unde am mai citit sau vizionat clipuri de prezentare a BLIS-ului (https://www.youtube.com/watch?v=dLWDpNRimhw) am vazut ca acest sistem se foloseste de senzorii radar de pe spate, deci am vrut sa intreb daca imi comand sistemul automat de parcare (cu senzori radar fata/spate) daca voi beneficia si de BLIS. Am trimis un mail la importator - nimic. Am retrimis mail-ul - nimic. Am sunat ieri - ba nu raspundea nimeni, ba tot felul de mesaje robotice aiurea. In cele din urma imi raspunde o tanti enervata si plictisita: da, o sa va raspundem la mail (nu m-a intrebat de mail ce, cand...). Pana acum nimic. Miroase a neseriozitate.
    8 0
  • kim_vl
    Cateva detalii pt. cine este interesat:
    - cutia automata nu mai este cu dublu ambreiaj (Powershift) ci cu convertizor de cuplu
    - distributia la motorul 1.0 este pe curea
    - nu exista faruri (faza scurta/faza lunga) cu LED sau Xenon nici macar optional
    6 6
  • Scump, doamnă, scump - dar nici la alte mărci nu-i mai ieftin halatul. :-)
    Cu mici excepții, evident.

    Ce-i drept, Fiesta păstreză atuul ținutei de drum excelente, dar mulți conducători fără veleități de piloți ar putea prefera un C3 automatic EAT6 de 110 CP - mai ieftin (vreo 15.000 parcă-n versiunea de echipare Shine de top), mai confortabil și simultan mai economic și performant.

    ...Ori un Swift 1.0 Boosterjet de 112 CP la fel de bine echipat, pentru cei cu mai puține pretenții de spațiu interior, cam la aceeași bani (automatic și el, clar, dar cu accelerație 0-100 km/h superioară versiunii cu cutie manuală cu 0,6 s).
    Încurcate-s deci enigmele cutiilor automate...
    23 0
  • @kim

    Nu mai gasesti un alt dealer? Putina miscare nu iti strica...:)
    Te referi la distributia pe curea in baie de ulei? Daca da, chestiunea e veche... de la aparitia motorului de 1litru
    3 0
  • @kim Cauta alt dealer sau alta marca cu totul. Vezi noua Rio care are motorizari comparabile cu Fiesta si pluseaza la portbagaj si consum.

    Nu te crampona doar de o marca ca ai de unde alege.

    P.S. Daca vrei automata care sa aiba si performante bune uita-te la 208 1.2 Turbo 110CP Aut6 Allure (echiparea de top) - 16.935 € la care mai scazi cu promotiile.
    7 1
  • kim_vl
    Niciuna din ce ati amintit nu se compara cu Fiesta, nici macar la dotari.
    1 8
  • @kim Poate ca Fiesta are mai multe dotari, fiind mai recenta, insa ca fiabilitate e sub Peugeot si Kia:

    http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds

    Pentru un client care da maxim 20.000 pe o masina si eventual o tine mai mult de 5 ani, fiabilitatea e un aspect important. E alegerea ta oricum. Optiuni ai cu duiumul :-)
    7 1
  • kim_vl
    Vedeti aici ce inseamna stabilitate la o masina de clasa mica; poate, poate noul Polo sa se apropie de Fiesta, in rest ceilalti sunt la ani lumina:

    https://www.youtube.com/watch?v=ynkQCkBvXQs
    4 0
  • Catalin
    @Automarket

    Ati scris de 2 ori in articol ca varianta de 1.1 litri are 75 CP.
    Are de fapt 70 CP.
    Sau 85 CP, cum este scris in articol.

    Varianta 1.0 EcoBoost MT6 100 CP realizeaza 0-100 km/h in 10,5 secunde, nu in 10,2 secunde cum ati scris. Cea AT6 in 12,2 secunde, corect, iar diferenta fata de MT6 este de 1,7 secunde, nu de 2 secunde cum apare in articol.
    2 0
  • @kim_vl: Cam mult spus la ani-lumină distanță, deși Fiesta are într-adevăr un avantaj de 2-3 km/h în proba elanului, cu o stabilitate pe traiectorie lăudabilă... dar să nu uităm că și-n versiunea cu pneuri f. late (205/45 R17, în timp ce Swift-ul de ex. are 185-uri).
    De remarcat oricum slăbiciunile Ibizei (atenție - platformă comună cu noul Polo) ori ale Golfului GTI care, deși fără vreo înclinare laterală, tot în bălării ajunge la mult sub 80 km/h.

    Ontopic însă la clasa B, și noul/scumpul Nissan Micra are - surprinzător - niște suspensii execrabile, mult sub cele ale lui Clio (cu care cică ar fi identic... nici vorbă) - fiindcă pompează la fel de nașpa-pericolozo ca ale Juke-ului (mult sub 2008-ul Peugeot, depășit și el însă surprinzător de... anonimul Suzuki SX-4).

    În fine, e și proba asta un criteriu de cumpărare, dar nu singurul - altfel everybadea și-ar lua de pildă Opel Insignia, care bate la fund... cu coarnele elanului :-) BMW-uri și Merțane similare.
    13 0
  • fiesta
    @kim_vl / la 23.09.2017, 21:39 - Multumesc! link-ul e foarte util, ma uit si la alte modele. Fiesta cui nu-i place, sa-si ia altceva.. dar eu spun ca e foarte reusita, cu mici neajunsuri poate, la dotari. Dar eu cred ca le pastreaza pentru "reinoiri" sa lase impresie ca vin cu ceva nou. Nu toti se indragostesc de aceeasi mireasa)))
    Designul e putin copiat de pe Merc -B clas.
    1 0
  • Catalin
    @Kirotractor

    Lucrurile stau astfel: in 20.09 ora 13:18, @kim_vl a postat acest comentariu: ''Niciuna din ce ati amintit nu se compara cu Fiesta, nici macar la dotari.'' Si a luat numai voturi negative, eu sunt cel care i-a dat vot pozitiv si am explicat acest lucru pe turatii.ro la articolul ''Prim contact noul Ford Fiesta''. Oricine citeste comentariile de la acel articol poate sa constate ca este asa cum descriu.
    Dupa ce a luat voturile negative la comentariul din 20.09, a preluat link-ul pe care eu l-am inserat in 23.09 pe turatii.ro si l-a adaugat aici, impreuna cu parerea lui: ''Vedeti aici ce inseamna stabilitate la o masina de clasa mica; poate, poate noul Polo sa se apropie de Fiesta, in rest ceilalti sunt la ani lumina:''
    Cu asta, probabil ''le-a zis-o'' celor care i-au dat voturi negative la comentariul din 20.09... si te intreb sincer, nu-i asa ca viata este minunata? :)
    Nu vroiam recunostinta pentru ca am postat acel link ce speram sa fie de folos, nu am niciun merit pentru ca nu eu am realizat filmul ce prezinta comportamentul noului Ford Fiesta la testul elanului, nici macar nu ma asteptam la ''multumesc'' pe turatii.ro din partea lui, asa cum a procedat aici @fiesta in 26.09 la ora 09:26 (deci, totusi, se poate si asa, un sincer bravo), dar macar intentia mea de a transmite dezinteresat informatia pe turatii,ro sa nu ajunga in felul acesta aici... in genul discutiilor Bruce Lee bate pe Van Damme si sa vedeti ca stabilitatea altor masini, rezultatul muncii unor oameni (care nu sunt perfecti, ca si noi de altfel) de la alte marci, este la "ani lumina'' de noul Fiesta. Nu cred ca asta inseamna pasiunea pentru automobile si acum pot da raspunsul la ce te-am intrebat: cu siguranta, viata este deosebit de interesanta. Si este o minune in sine, pacat ca uneori este inteleasa altfel.

    Si acum ceva la subiect. De acord cu tine, este ''Cam mult spus la ani-lumină distanță'', iar Swift se comporta ok, Micra topaie efectiv la acel test. Nu am nimic personal cu nimeni, insa Micra demonstreaza ca aspectul spune ceva, iar comportamentul la testul elanului demonstreaza altceva. Nu neaparat testul elanului este hotarator in cumpararea unei masini, dar este util de stiut cum se comporta diferite modele in situatii limita, care pot apare oricand in traficul de la noi din tara. Intentionez sa cumpar automobil nou si Fiesta imi place cum se conduce, are directie precisa, suspensii bine setate, tinuta de drum peste media clasei, motorul EcoBoost de 1 litru este premiat de 6 ani la rand, cutia de viteze in 6 trepte imi pare ok si treptele de viteza se schimba placut. Nu intentionez sa fac reclama, am testat pe distanta scurta noul Fiesta 1.0 100 CP si acestea sunt (deocamdata) impresiile mele. Ca minusuri si exact in ordinea aceasta consider ca oglinzile laterale sunt cam mici, montantii A afecteaza intr-o anumita masura vizibilitatea iar spatiul pentru picioarele ocupantilor locurilor din spate nu este prea bun, daca acestia au cam peste 1,80 metri inaltime. Acest al treilea minus este discutabil, vorbim totusi de o masina ce are putin peste 4 metri lungime. Totusi noul Swift are cu 20 centimetri mai putin decat noul Fiesta, insa ofera mai mult spatiu pentru picioarele ocupantilor banchetei din spate, sigur si din cauza faptului ca portbagajul are un volum mai mic decat cel al modelului Ford. Ar mai fi ceva la noul Fiesta, nu are manere in plafon pentru pasageri, inexplicabil pentru un automobil atat de dinamic :) Suzuki Swift de exemplu are asa ceva. In Swift imi place ca bordul nu este prea voluminos, vizibilitatea este mai buna din cauza parbrizului nu foarte inclinat, iar motorul de 1.2 benzina il consider suficient pentru masa masinii. In acelasi timp, motorul 1.0 T-GDI de la noul Rio imi pare ceva mai zgomotos decat 1.0 EcoBoost de la Ford (dar poate gresesc si este doar o chestiune de antifonare), acesta din urma parand si ceva mai rafinat si mai vioi. Caut sa cumpar un automobil nou din clasa B, care sa-mi placa prin tinuta sa de drum, precizia directiei si motorizare. Imi doresc sa aleg cel mai placut de condus automobil din acest segment. Iar din aceste motive, pare ca Fiesta raspunde cel mai bine la ceea ce caut. Am discutat la reprezentante si preturile pentru noul Rio mi se par cam mari, Swift poate fi adus in aproximativ 3 luni de zile, la Ford am obtinut oferta foarte buna pentru 1.0 EcoBoost 100 CP cu pachet trend. Este cam devreme sa vorbim de fiabilitate, toate fiind modele recent lansate, insa stiu ca motorizarile 1.0 de la Ford sunt ok, cunosc persoane care au de 3 si 5 ani masini cu aceste motorizari si zero probleme de fiabilitate.
    Si 1.2 benzina de la Suzuki ma astept sa fie fiabil.
    O parere avizata mi-ar fi de folos. Deocamdata Fiesta este pe locul 1 in preferintele mele, insa acestea se pot schimba in functie de ce mai descopar pe parcurs :)
    Multumesc anticipat tie si tuturor celor ce pot da un sfat bine intentionat si documentat :)
    P.S. Am postat un link si la testul din 26.09 despre Clio, in seara aceasta am gasit ragazul necesar. Nu voi spune insa ca este la ani lumina de ceilalti ;)


    @fiesta, daca doresti sa afli mai multe despre noul model, iti recomand sa citesti pe turatii.ro ''Prim contact noul Ford Fiesta''.
    La comentarii vei descoperi de unde stie @kim_vl acel link foarte util :)
    Nu consider ca am vreun merit, desi am descoperit acel link intamplator, vizionand foarte multe teste despre modelele noi aparute, deci am consumat ceva timp cu documentarea... Nu doresc nici macar sa mi se spuna ''Multumesc!'', ci ma bucur sincer ca link-ul este de folos celor care-l considera astfel, printre care si tu.
    Daca doresti sa afli mai multe detalii de ce anume spun asta, poti afla din mesajul meu catre @Kirotractor.
    Mi-as fi dorit macar ca acel link sa nu fie prezentat asa cum a procedat @kim_vl in 23.09 la 21:37. Mai exact, un gest dezinteresat din partea mea pentru ceilalti, sa nu fie folosit in controversele si nemultumirile ce au loc pe acest site la rubrica de comentarii. Nimeni nu este perfect si atata vreme cat unii considera util acel link, asta conteaza in primul rand. Macar asa sa invatam sa fim mai toleranti unii cu ceilalti. Fiecare are dreptul sa aleaga ce-i place si ce prefera, sa folosim informatiile utile constructiv si sa lasam ''reglarile de conturi'' fara rost, pentru ca in fond, masina buna este aceea care place proprietarului.
    3 0
  • Catalin
    @fiesta

    Uite ca am gresit si eu, am cautat sa precizez ca si tine si am scris 21:37 in loc de 21:39 :)

    Numai bine tuturor !
    0 0
  • kim_vl
    @catalin
    Zici ca suntem la o lucrare de dizertatie si te-a lovit criza plagiatului. Ca sa nu ma lungesc fara folos cum ai facut-o tu:
    1. Chestia asta cu voturi pozitive/negative si cu ''le-a zis-o'' chiar nu ma intereseaza. Nici acum nu m-am uitat cate voturi negative sau pozitive au comentariile mele pt. ca o consider o inutilitate.
    2. Link-ul respectiv este intra-adevar preluat din comentariul lui @catalin de pe turatii.ro, comentariu la care i-am raspuns imediat tot pe 23.09 (http://www.turatii.ro/2017/09/19/prim-contact-noul-ford-fiesta/) trimitandu-l sa vada si testul prezentat aici, pe automarket.ro. Daca X vroia sa "plagieze" pe Y, ce facea apoi ? Ii trimite lui Y o scrisoare si-l invita sa citeasca ce a scris X ?
    3. Continutul link-ului nu ne apartine niciunuia
    4. Scenarita asta cu raspuns cu armele altuia la voturile negative primite, cu dat de ore si minute duce spre paranoia.
    3 0
  • Catalin
    @kim_vl, nu ma asteptam sa intelegi si comentariul tau din 27.09 demonstreaza acest fapt.
    Am precizat ca nu am niciun merit cu acel link si este ok ca l-ai preluat de pe turatii.ro, pentru ca ma bucur sa fie de folos oricui este interesat.
    Comentariul pe care l-ai adaugat la link contine un mod de exprimare care nu se potriveste, asa cum ti-a semnalat si @Kirotractor, ale carui comentarii denota multa experienta in domeniul auto.

    Prenumele meu nu se scrie asa cum ai scris in 27.09.
    Din partea mea si cum se spune: ''de-aia nu mai ploua''...
    Procedand astfel, ai spus de fapt multe despre tine...
    Iar parerile tale: ''Zici ca suntem la o lucrare de dizertatie si te-a lovit criza plagiatului'' si ''Scenarita asta cu raspuns cu armele altuia la voturile negative primite, cu dat de ore si minute duce spre paranoia.'', sunt doar presupuneri din partea ta, nu inseamna ca asa si este, nici ca s-a intamplat sau ca se va intampla astfel. Poate totusi reusesti sa scapi de ele. N-ar fi rau. N-ar fi rau deloc :)
    Nu voturile conteaza, ci parerile constructive si era doar un mod de descriere a ceea ce s-a intamplat dupa comentariul tau din 20.09.
    Daca sunt de folos comentariile, cu atat mai bine.
    Asa ca scenarita nu obisnuiesc si mi-e indiferent daca ma crezi sau nu.

    Ca sa inchei, este o vorba: cine nu-i respecta pe ceilalti, nu se respecta de fapt pe sine.

    Dupa comentariul tau din 27.09, prefer sa te ignor pe viitor.
    3 0
  • kim_vl
    @Catalin (acum am scris corect ?)
    Am intrat doar ca sa stii ca am citit ce-ai scris si ca o sa ai parte tot de ignor din partea mea pe viitor (desi catalini pe forumuri sunt 100).
    Spre deosebire de altii eu vorbesc in primul rand din experienta proprie, din pus efectiv mana pe masini, din discutii cu dealerii si studierea ofertelor , caracteristicilor, dotarilor si optionalelor si, in al doilea rand, din studiul celor scrise si testate de altii si ma limitez in comentarii la masinile sau segmentul in care detin informatii si pot spune ceva interesant. Altii vad ca sunt tari ca fularu' doar din ce citesc ei pe ici pe colo, sau mai gasesc cate un link si au impresia ca sunt doctori in masini.
    Iar eu sunt un amator in domeniul auto, nu un profesionist cum se dau multi pe aici,iar expresia "ani lumina" sigur ca e un pic exagerata dar cine cunoaste cat de cat domeniul auto stie ce-am vrut sa spun.
    Cineva mai sus, pe la inceputul comentariilor, intreba ce tip este cutia automata. Eu am raspuns, am mai adaugat si cateva amanunte pe care nu le gasesti de obicei pe net sau facil si imediat a venit altul sa ma traga de urechi sa caut alt dealer, altul ma trimitea sa caut alta marca...Pai in primul rand nu era vorba de mine, de ce vroiam eu si, in al doilea rand, eu nu m-am plans, eu am postat niste observatii obiective.
    Poftim cultura...auto
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru