Drivetest BMW Seria 7
4.4 Benzina Turbo (750i) 450CP 4x4 Aut8 Amp. LungLuni, 07.03.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Avea doar 16 ani când s-a gândit să înmoaie pana de gâscă într-o călimară cu cerneală, preferând să compună poezii, în loc să citească lucrările stufoase de drept universal ale Universității din Leipzig. Johann Wolfgang von Goethe reușea un debut literar fulminant.
Mi-aș fi dorit să am pana de gâscă a ilustrului poet german pentru a vă putea exprima în cuvinte poemul din interiorul noului BMW Seria 7, cea mai nouă propunere germană în segmentul limuzinelor.
Asemeni lui Goethe, care a căzut o perioadă în umbra prietenului Friedrich Schiller, BMW Seria 7 s-a găsit în ultimii doi ani într-un con de umbră din cauza principalului rival, Mercedes S-Klasse.
Odată cu noua generație, lucrurile par să se schimbe, iar Seria 7 tinde spre o recunoaștere mondială măcar pe jumătatea celei de care se bucură astăzi celebrul Goethe
BMW Seria 7
4.4 Benzina Turbo (750i) 450CP 4x4 Aut8 Amp. Lung
- Pret de pornire 87.780 €
- Pret model testat 172.894 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Pe la 1789, când deja se afirmase ca unul dintre cei mai mari poeți germani din lume, Goethe și-a descoperit o pasiune pentru chimie. Prin urmare, ca un neamț autentic, a pus bazele primului laborator de chimie din Europa, la Universitatea din Jena, experimentând tot timpul substanțe noi alături de prietenul său Jons Berzelius, un nume de care am auzit abia atunci când am spart primul vas cu o formă ciudată în laboratorul liceului.
Amestecul benzinei cu aerul și scânteia care declanșează pasiunile a fost și preocuparea ”chimiștilor” BMW, care și-au dorit întotdeauna perfecțiune în interiorul conglomeratului de metal, botezat ”motor”. Iar în cazul lui BMW Seria 7, conglomeratul este un V8 de 4.4 litri, pe care îl cunoaștem de multă vreme și pe care germanii l-au desăvârșit de-a lungul anilor.
Opt cilindri așezați în V, care dau naștere unei alchimii gata să îți îmbete simțurile cu cel mai frumos drog: cel al resurselor infinite. Fișa tehnică anunță sec: 450 de cai putere și un cuplu motor de 650 Nm. Cum se traduc aceste cifre? Problema este că nu se pot traduce perfect în cuvinte.
Cuplul motor se simte devreme și este livrat foarte liniar. Aproape că nu realizezi potențialul pe care îl ai sub capotă, atunci când urci prima dată la volan. Aproape că ești gata să te întrebi unde e acea explozie care îți înfige tot corpul în scaune. E nevoie însă doar să izbești pedala de accelerație de podea. Iadul se dezlănțuie și simți injecția de adrenalină. Plaja de cuplu pare a fi infinită și, în căutarea acestui infinit, ai putea să derulezi mult prea repede și ilegal decorul din jurul tău. Așa că BMW Seria 7 se conduce ponderat.
Transmisia automată cu opt rapoarte pare să fi împrumutat din pluralismul lui Goethe, ca și ținuta de drum. Asemeni poetului, naturistului și chimistului german, cutia automată poate anestezia pedala de accelerație în modul EcoPro, sau poate să mențină mereu o turație alertă în modul Sport. De fiecare dată alternarea rapoartelor se face liniar. Ar trebui să fii un robot ca să poți sesiza urcarea în trepte. Până și retrogradarea se face ușor, fără smucituri.
Cât privește sunetul motorului cu opt cilindri, oricât de mult ar fi vrut să-l lege la gură inginerii BMW, zăngănitul metalic îți va ridica părul de pe mâini și îți va trimite furnicături până în călcâie.
Consum
Excursia de doi ani a celebrului Goethe în Italia și șederea sa la Roma nu a fost ieftină pentru guvernul german, care a continuat să-i acorde salariul de consilier. Efortul financiar nu a fost în zadar, pentru că Italia și-a pus amprenta asupra lucrărilor lui Goethe cu Torquato Tasso și Egmont. Eforturile clientului BMW pentru alimentarea unui 750Li vor fi, de asemenea, răsplătite.
Totuși, e bine de știut care sunt costurile unei aventuri cu cea mai puternică versiune a momentului. Motorul V8 cere aproximativ 17 litri/100 de kilometri în mediul urban. Valoarea ar putea fi îmbunătățită dacă activăm modul EcoPro și conducem asemeni unui șofer de limuzină. În afara orașului, o rulare decentă, fără exagerări și fără a simți injecții de adrenalină la fiecare linie dreaptă, ne aproapie de 10 litri/100 de km.
În fișa oficială, germanii promit un consum mediu de 8.5 litri/100 de kilometri, mai mic decât cel al rivalilor Mercedes S500 4Matic cu ampatament mărit și Audi A8L 4.0 TFSI. BMW 750Li xDrive cu ampatament mărit consumă mai puțin chiar și decât Jaguar XJL facelift, în versiunea cu aproape 100 de cai mai modestă.
Performanţe
Născut într-o familie de aristocrați, Goethe a avut parte de o educație aleasă, care a inclus, printre altele, și lecții de călărie și scrimă. În familia BMW, astfel de lecții sunt obligatorii pentru a ajunge să te bați cu o competiție acerbă. Scrima pentru a împunge adversarii la fiecare plecare de la semafor și călăria pentru a atinge o viteză maximă obligatorie în acest segment.
Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în doar 4.5 secunde, un timp pentru care se băteau mașinile de performanță în urmă cu câțiva ani. Cum era de așteptat, pedigree-ul BMW se confirmă, iar Seria 7 este mai rapid cu 0.1, respectiv 0.3 secunde decât Audi A8 și Mercedes Clasa S.
La capitolul viteză maximă nu se poate face o diferențiere clară, întrucât toate limuzinele sunt limitate la 250 de km/h.
Interior
În timpul unei călătorii la Berlin, Goethe descoperă o veche mină de argint, de pe urma căreia spera să se îmbogățească. Devine, astfel, pasionat de geologie și mineralogie, preocupându-se de studierea metalelor prețioase.
Și BMW a înțeles că se poate îmbogăți dacă profită de pe urma pasiunii clienților săi pentru materiale prețioase. Așa că în interiorul lui Seria 7 se desfășoară o adevărată lecție de combinare a materialelor premium. Te vei trezi că mângâi obsesiv luciul numeroaselor inserții din lemn în încercarea de a simți nervurile frumos desenate.
Aluminiul inserat la nivelul portierelor și al planșei de bord nu este chiar argintul pe care îl căuta Goethe, dar cu siguranță se simte ca atare. Nu mai vorbesc despre pielea Nappa, extrem de fină, regăsită aproape peste tot la nivelul habitaclului, responsabilă și pentru amplificarea confortului unor scaune care deja par a fi dumnezeiești.
Covorașele din lână și pernuța catifelată pentru tetierele spate te trimit cu gândul la confortul unei cabane de munte. Iar plafonul... Plafonul îmbrăcat în Alcantara este o suprafață de pe care nu-ți vei mai dezlipi mâna. Chiar și în timpul mersului.
Dacă ne trezim puțin din visare și coborâm din cumulonimbusul german cu picioarele pe pământ, observăm că spațiile de depozitare de la nivelul portierelor sunt destul de înguste, iar pe consola centrală, mare și impunătoare vor intra două pahare. Cotiera este destul de mare și are deschidere dublă.
Ar fi inutil să vorbesc despre spațiul de care te bucuri pe locurile din spate, având în vedere că vorbim despre varianta cu ampatament mărit. Trebuie însă să menționez că un adult de peste 1.80 metri se poate întinde liniștit dacă scaunul pasagerului față este împins la maxim. Pasagerul din stânga spate are și el suficient loc la picioare și își poate înclina scaunul la un unghi extrem de confortabil.
Portbagajul are o capacitate de 515 litri, insesizabil mai mic decât al rivalilor amintiți mai sus. Este suficient de încăpător pentru bagajele celor doi pasageri de pe locurile din spate și pentru cele câteva sacouri negre ale șoferului.
Preţ de achiziţie
Ajungem la un subiect tabu. La fel de tabu ca numărul femeilor pe care le-a iubit Goethe. În cazul BMW este vorba despre numărul zerourilor pe care vor trebui să le vireze clienții pentru achiziția unui Seria 7. Ca să nu vă speriați prea tare, prețurile pentru limuzina germană pornesc de la 88.000 de euro pentru un diesel.
Dacă vă doriți însă cireașa de pe tort, adică versiunea testată de noi, e cazul să vă speriați: socotelile ajung la 122.000 de euro. Lucrările de personalizare a confortului și nivelul tehnologic impresionant mai adaugă însă câteva zeci de mii de euro pe nota de plată. Așa se face că mașina pe care o vedeți în poze, și care vă poate lăsa gura apă, costă 173.000 de euro.
Rivalul Mercedes Clasa S, în versiunea echivalentă S500L 4Matic are un preț de pornire cu doar 800 de euro mai ieftin, ajungând la 121.000 de euro. Semn că BMW a analizat cu atenție prețurile rivalului din Stuttgart. Audi A8 este însă cea mai ieftină opțiune germană, ajungând la 113.000 de euro în versiunea comparabilă 4.0 TFSI de 435 de cai putere și tracțiune integrală quattro.
Pentru cei care se gândeau la opțiunea britanică a segmentului, un Jaguar XJ cu motor de 340 de cai putere, 4x4 și cutie automată pleacă de la 109.000 de euro.
Siguranţă
Este lesne de înțeles că EuroNCAP nu a izbit de toți pereții săi de beton noua generație BMW Seria 7. E destul de costisitor și testele cu limuzine din acest segment sunt destul de rare. Se pleacă însă de la premiza că, fiind vorba despre o navă amiral, rezultatele nu pot fi decât excelente.
Pe lângă capitonarea cu tot felul de airbaguri, implicit cele laterale pentru pasagerii spate, BMW Seria 7 vine și cu o mulțime de sisteme care încearcă să evite un accident. Avem pilot automat adaptiv, funcție automată de frânare, detectare a pietonilor cu posibilitate de frânare și senzori de menținere a benzii de rulare. Numărul mare de senzori și camere poate face din Seria 7 oricând o mașină autonomă.
Dacă vi se pare că tehnologia știrbește din plăcerea de a conduce, aveți la dispoziție un buton, chiar în centrul planșei de bord, prin intermediul căruia puteți controla rapid toate aceste sisteme de siguranță.
Centurile se ajustează pe corpul pasagerilor la fiecare cuplare și se strâng violent atunci când simt că mașina pierde aderența și apare o anumită doză de pericol în ecuația rulării.
Ţinută de drum
Când vine vorba despre ținută de drum, am spus deja mai sus că Seria 7 este la fel de polivalent ca Goethe. Așa cum poetul german cunoștea o mulțime de alte științe pe lângă literatură, așa și BMW Seria 7 este capabil să le ofere celor din interior o experiență complet diferită, în funcție de modul de rulare ales.
Suspensia Executive Drive Pro, care costă 3100 de euro, face toți banii și se apropie periculos de confortul emblematic al rivalului Clasa S. Diferența dintre modurile de rulare este destul de perceptibilă, chiar și de un utilizator profan.
Modul Sport întărește articulațiile, însă nu dincolo de limita confortului. Limuzina devine fermă pe viraje și senzația de ruliu este diminuată. Masa destul de mare și dimensiunile generoase își spun însă cuvântul și încă simți inerția.
Chiar și așa, spiritul sportiv este ascuns undeva acolo, în subconștientul sistemului de control al motorului. El se trezește atunci când decuplezi sistemele de asistență și începi să pui la treabă cei 450 de cai putere. O dovadă pură că în spatele oricărui gentleman în costum se ascunde încă un copil debordând de energie. E drept că tocmai acest costum (în cazul de față sistemele de asistență) intervin uneori brutal și pun copilul la punct.
Modul Comfort+, apogeul relaxării suspensiei, este plăcut și extrem de molipsitor. Este și asta o senzație extremă: să plutești peste gropi, șine de tramvai și piatră cubică. Seria 7 nu simte nimic din aceste denivelări. Poate limitatoarele de viteză să mai pună bețe în roate.
Dincolo de aceste senzații extreme, Seria 7 este o mașină care îți oferă siguranță și liniște. Indiferent de viteza pe care o afișează vitezometrul. Pe sectoare de drum virajat, tracțiunea integrală păstrează o aderență exemplară, iar sistemul Integral Active Steering ajustează ușor și unghiul de virare al roților spate pentru a favoriza obținerea unei traiectorii ideale. Direcția precisă, oferă cam cel mai bun feedback din segment, privind suprafața de rulare.
Vizibilitate
BMW Seria 7 este o mașină mare. Asta am stabilit încă de la început. Dimensiunile sale pot pune probleme celor care nu sunt obișnuiți să se afle la volanul unei mașini de peste cinci metri. Dacă ne referim la suprafața vitrată, ea este destul de generoasă, iar luneta este bine proporționată. Oglinzile laterale sunt și ele decente și asigură vizibilitate bună dacă sunt potrivite cu atenție. Primul rând de montanți ar putea deveni deranjant în virajele strânse.
Dincolo însă de aceste soluții rudimentare de interacțiune vizuală cu mediul înconjurător, BMW impresionează și cu, probabil, cea mai bună cameră de marșarier din segment. Are o claritate deosebită, chiar și pe timp de noapte, și o deschidere mare. În plus, sistemul de camere la 360 de grade este cel mai complex pe care l-am găsit vreodată pe o mașină. Cel de la volan poate vedea mașina din mai mult de patru unghiuri. Există chiar și o funcție de recunoaștere a gestului pentru a roti camera.
Tehnologie
”Iată un om!” Asta a exclamat Napoleon Bonaparte în anul 1802, când l-a cunoscut personal pe Goethe. ”Iată viitorul!” am exclamat când am decis să trec dincolo de portiera lui BMW Seria 7. Sunt atât de multe de spus la capitolul tehnologie, încât ar trebui să scriu cel puțin la fel de mult ca Goethe în celebrul Faust (partea întâi).
Tocmai de aceea BMW Seria 7 se va dovedi o mașină de care nu te poți plictisi chiar și la un an după ce ai cumpărat-o. Și, probabil, vei găsi tot timpul câte o funcție de care nu știai.
”Mai multă lumină”, se pare că au fost ultimele cuvinte ale lui Goethe, înainte de a se stinge, în anul 1832. Lumina pare să fi fost și ideea în jurul căreia BMW a construit habitaclul lui Seria 7. Senzația optimistă, de habitaclu aerisit și tehnologizat, este creată de lumină. O lumină ambientală în multe culori, care pot fi și combinate. O lumină a plafonierei mai puternică decât toate becurile mele clasice din sufragerie și două lămpi cu lumină caldă, montate pe stâlpul B și orientate către pasagerii spate. Acestea din urmă te trimit cu gândul la veiozele somptuoase din dormitoarele vechilor castele. Un detaliu atât de mărunt, dar atât de important.
Toate luminile sunt comandate prin intermediul unei tablete Samsung, detașabilă, fixată în cotiera centrală a locurilor spate. O tabletă care poate controla și poziția scaunelor, jaluzelele și culorile iluminării ambientale.
Tot de lumină avem parte și atunci când ne aflăm la volan pe timp de noapte. BMW a echipat noul Seria 7 cu un set de blocuri optice cu lumini laser adaptive, capabile să vadă până la 600 de metri și să se adapteze constant la ceilalți participanți la trafic pentru a nu-i orbi. Un sistem extrem de inteligent, care costă 3100 de euro și care te poate lăsa cu gura căscată. Nu mai experimentasem fenomenul de ”gură căscată” de la Matrix-urile lui Audi A8 facelift.
Pentru a-i face să se simtă extraordinar pe cei de pe locurile din spate, BMW a compus un poem. Un poem bazat parcă pe cele 2000 de volume găzduite de biblioteca lui Goethe. Un poem care include un sistem multimedia cu ecrane de 10 inch pentru fiecare pasager. Un ecran pe care pot fi afișate tot felul de știri, de la presupusele pariuri ale lui Șumudică, până la confruntarea electorală din America de Nord. Dacă ne-am fi aflat într-o țară cu un grad de civilizare ceva mai mare, probabil am fi văzut și ceva mai multe canale TV pe ecranele spate. Ambii pasageri împart o telecomandă, care poate acționa fiecare ecran în parte.
Bineînțeles, nu lipsesc scaunele confortabile care se pot înclina și care beneficiază, pe lângă încălzire și ventilație, și de masaj. Acesta poate fi selectat doar pentru anumite zone ale corpului. Răsfățatul principal rămâne însă pasagerul dreapta, spate, care poate comanda glisarea scaunului față și oferirea unui suport pentru picioare.
Ajung și la sistemul de recunoaștere a gesturilor, o premieră mondială în industria auto. Seria 7 dă startul introducerii acestei tehnologii, însă dintre toate comenzile disponibile, putem spune că cea mai utilă și cea care a funcționat de fiecare dată a fost cea de ajustare a volumului. Restul gesturilor au nevoie de o acomodare din partea șoferului și nici atunci nu reacționează de fiecare dată Așadar, o tehnologie perfectibilă în viitor.
Aș mai trece în revistă cel mai mare, mai prietenos și mai complex Head-Up Display pe care l-am testat, aceeași navigație 3D excelentă, climatizarea pe patru zone, cu funcție tactilă, și cele două parfumuri ascunse în torpedou, care pot să te relaxeze sau să îți ofere un tonus bun. Gama de arome este mult mai largă și BMW susține că sunt parfumuri obținute din substanțe naturale.
Pentru răsfățul auditiv, BMW Seria 7 știe să redea cu stil cam orice piesă preferată. Se ajută de un sistem audio Bang&Olufsen, care îți oferă posibilitatea de a ajusta chiar și iluminarea din interiorul boxelor.
La finalul zilei, nu știm câte din tehnologiile enumerate mai sus sau încă netrecute în revistă le veți folosi. Cert este că ele sunt acolo. Așa, pentru orice eventualitate. Cum este și cheia cu afișaj, de care trebuie să aveți grijă pentru că este încă un device pe care îl puteți distruge dacă îl scăpați pe jos. Dincolo de asta, ea este foarte utilă atunci când vrei să verifici dacă ai încuiat mașina, ce autonomie îți oferă benzina din rezervor și dacă vrei să pornești motorul din timp, în diminețile geroase sau în zilele toride pentru a facilita aclimatizarea pasagerilor.
Design
Goethe nu era străin nici de artă. Cât a stat la Roma a admirat îndelung operele lui Michelangelo și Rafael Sanzio, în copilărie fiind pasionat de desen și urmând cursurile unei școli de artă.
În cazul BMW însă, emoția designului italian nu s-a lipit de formele generoase ale noului Seria 7. Modelul se inspiră din linia de design a fraților mai mici, pe care o duce la un nivel nou, mult mai tehnologizat și atent la detalii. Designul pare a fi ceva mai pragmatic decât cel al lui Mercedes Clasa S și Jaguar XJ. Se apropie și chiar depășește sobrietatea și conservatorismul lui Audi A8.
Rămâne de văzut dacă potențialii clienți din acest segment, destul de scorțoși în materie de preferințe estetice, vor alege liniile fluide sau pe cele mai sobre.
Ne-a placut
- Calitatea materialelor
- Resursele motorului
- Spațiul interior
- Performanțele la accelerare
Nu ne-a placut
- Recunoașterea gesturilor
- Spațiile de la nivelul portierelor față
Date tehnice - BMW Seria 7 4.4 Benzina Turbo (750i) 450CP 4x4 Aut8 Amp. Lung | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
Pretul este foarte mare, dar mai are putin pana sa ajunga la Bentley F.S, care este cam 210.000 euro, apoi ai exagerat putin cu devalorizarea, nu gasesti modele in clasa de lux, care de noi au sarit bine de 100-120 mii, iar la sh sa le gasesti la 20.000 dupa 5 ani, pana si seria 5 F10 este foarte greu de gasit astazi sub 20 mii, la 4-5 ani vechime, media este de 25-30 mii, de noi costand 80 mii.
Per total o masina excelenta destinata posesorilor cu o foarte mare libertate financiara unde date de genul consum sau costuri de intretinere sunt irelevante. Jos palaria BMW!!!
Se putea sa nu comentezi si sa intoxici forumul cu japonismele tale mai Madalina Madalescu ? Bine ca preferi Lexus. Esti liber sa il cuperi si sa stai in el ca de condus nu ai voie momentan....mai ai pana la 18 ani !
PS: Nimic despre Carbon Core? Pai asta e singura smecherie legata de noul BMW Seria 7. O lumina a plafonierei mai puternica decat toate becurile tale clasice din sufragerie gasesti cel mai probabil pe orice masina.
http://autovit.ro/anunt/bentley-continental-ID7Ggf9t.html#e36f27ac00
180 de mii nou.
A. M. daca imi iau BMW data viitoare e din cauza voastra.
Statistica respectiva spune deci ca un 750iL pierde 63% dupa numai 3 ani, asa ca dupa cinci n-o costa doar 20K euro un septar luat de nou cu 120K, da' vreo 30K mai mult ca sigur...
Oricum, pe cei capabili sa-l cumpere nou (fiindca evident personalizabil cum vrea muschiu' lor snob) ii doare-n bashketzi cati bani pierd, asa ca noi putem doar sa vorbim discutii.
Ontopic acum, desi masinile de genul asta-mi par inutile in traficul actual, ritmul avansului tehnologic se pare ca doar prin ele poate fi mentinut.
De mentinerea impulsului moristii capitaliste nu mai zic insa nimic.
P.S. Remarcabila (de data asta :-)) abordarea scriiturii de catre B. Mirica - felicitari pentru mica lectie de cultura / istorie suprapusa testului !
Cu 172.000 cumperi Un Lexus LS600HL cu motor hybrid, si tot atat de performant. De restul banilor iti poti cumpara si un avion privat, si tot iti mai raman si de intretinere.
http://www.bizoo.ro/firma/nct1/vanzare/13631169/avion-ultra-usor
Daca Goethe ar fi scris astazi ceva, aici pe pagina, ar fi spus printre randuri ca un 750IL xDrive va costa 30.000 de coco in 5 ani doar daca Rammstein va canta in deschidere la Jean de la Craiova, cu Arsenie Boca la tambal si Elvis Presley la acordeon.
@Agamita Mafiotu: cu 172.000 nu-ti cumperi nici macar o bucata de hartie pictata frumos prin secolul 18.
Si bashketzi trebuie sa fie personalizați ca ai lumini la picioare
Daca printr-o minune mi-o pune cineva gratis in curte mă gândesc bine daca mă sui in ea.
Oricum nu contează, pentru ca banii de întreținere/RCA/asigurări m-ar dobori . Oricum la o mașină de 170 000€ bănuiesc ca îți trebuie șofer, acum nu știu daca levierul din dotare este suficient
V-urile si W-urile L-urile de 3 si peste 3 litri sunt motoare nu jucarii. Restu sunt motorase...asta e realitatea !
La S class ati scris ca nu va place Preț exemplar testat ! La asta de ce nu ati mai scris la fel ? Sa inteleg ca va place pretul de 180 de mii ?
Cu consideratie! Nu stiu cine esti, prea putin conteaza. Nu as fi deschis aceasta polemica daca nu ai fi spus spus ceva care poarta un mare sambure de adevar in comentariul tau.Nu tin partea nimanui, sunt neutru. Din pacate ( doar ) pentru Romania, numarul tinerilor care sa isi permita o masina noua pe bani ''munciti'' de la varste fragede precum 18-25 ani, este total nul . Bazandu-ne pe salariile oricum derizorii, un tanar va beneficia de un salariu net inferior unui adult , ori respectiv unei persoane cu minim 10 ani experienta. Te duci sa te angajezi ca tanar la varsta sus mentionata, automat vei fi considerat drept un intrebuintator fara experienta, iar asta va face un gol in salariu deja mic. Incercand sa strangi bani, nu vei avea nici o sansa fara ajutorul ''sponsorilor'' care ti-au dat viata, decat la varsta maturitatii cand vei avansa, iar salariul tau va fi evaluat ca cel al unui om cu experienta ( din nou mic pentru Romania ) , insa atunci vor aparea alte proritati inaintea achizitionarii unei masini noi. Lucrurile nu prea decurg cum vrem noi. Mi-a parut bine !
Ȋn van turuie emfatic Mafia despre muncă (punând accentul pe bunăvoință, cinste și aptitudini) – de pildă, am avut și ȋncă avem actori de calibru uriaș (deși au ajuns la vârste venerabile), care, după ’89, au fost plătiți ȋn batjocură, trăind cu te miri ce, iar unii dintre ei s-au văzut nevoiți să se prostitueze intelectual la tembeliziunile “comerciale” și/sau să interpreteze roluri care nu-i “prindeau” ȋn filme absolut porno-imbecile care cică reproduceau metehnele “realităților postdecembriste”. Sigur nu le plăcea ȋn sinea lor la ce se pretau, dar n-aveau de ales; vorba lui Creangă: “Rușinea ocolește, dar foamea dă de-a dreptul”.
Oricum, am devenit o națiune de sclavi sadea – sclavii feluritelor compromisuri (compromis ȋnsemnând și acceptarea condițiilor de muncă și viață – ne exprimăm, și ȋncă limpede, punctul de vedere, propunem, protestăm, amenințăm, suduim printre dinți, dar, ȋn esență și ȋn final, acceptăm, punct). Iar dacă ȋnotăm cu toții ȋn același lac, mi se pare nostim să pretindă careva că el este perfect uscat (nu, Mădă?).
Din punctul meu de vedere este inadmisibil ca la un asemenea nivel sa nu ai scaune acreditate AGR, aici modele acreditate: http://www.agr-ev.de/en/certified-and-recommended/tested-products/325-carseats
Pana la urma, oricat de dotata ar fi o masina si de frumoasa, daca nu stai bine in scaune din punct de vedere medical. inseamna ca nu prea este demna de secolul in care traim...Din punctul meu de vedere urmatoarele dotari nu ar trebui sa fie optiuni la nicio masina de pe piata in secolul asta:
- scaune acreditate medical AGR
- geamuri, luneta si parbriz cu protectie termica si solara.
- sistem complet de airbag-uri
- lumini faruri standardizate
- oglinzi retrovizoare cu sitem automat antiorbire
- sistem automat de franare in caz de lipsa de reactie a soferului
- grad de protectie ridicat in caz de accident, minim 4 stele EuroNcap - bine ar fi sa se uniformizeze standardele in SUA si Europa