Drivetest Nissan Qashqai

ePower 188CP 2WD N-Connecta
4.4
Nissan Qashqai zoom
de Silvian Irimia
Marti, 25.06.2024
Ultimul samurai

Nissan Qashqai poate fi foarte ușor comparat cu marii navigatori portughezi, precum Ferdinand Magellan, Vasco da Gama sau Bartolomeu Dias. Atât Qashqai, cât și acești exploratori au fost niște pionieri importanți, doar că la distanță de vreo 500 de ani și în cu totul alte cazuri. În timp ce Magellan, Vasco da Gama și Dias străbăteau mări și oceane pentru luni de zile, în speranța descoperirii de noi teritorii, Qashqai a lansat un nou segment de piață: crossover-ul.

Poate că de asta noi am aterizat la Faro, în Portugalia, un loc care se află la marginea Oceanului Atlantic și de unde s-au înfăptuit o mulțime de expediții pe mare. Un loc care te împinge la explorat imediat cum ai ajuns.

Iar noi exact asta am făcut. Bine, nu cu o navă marină, ci mai degrabă cu privirile și mâinile. Asta pentru că cei de la Nissan ne-au făcut cunoștință cu noul Qashqai facelift, o mașină care vrea în continuare să domnească peste tărâmul „crossover”.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI NISSAN QASHQAI FACELIFT

 

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Nissan a declarat că, din 2026, Qashqai va primi și o versiune electrică. Aceasta va deveni un pion important în planul de electrificare al japonezilor, care doresc să aibă nu mai puțin de 27 de modele electrice până în 2030. Totuși, până atunci, ne vom folosi de aceleași motoare cu sistem hibrid, introduse pe Qashqai în 2022.

Motorizarea care deschide gama este cea mild-hybrid de 1.3 litri, care dezvoltă 138 sau 156 de cai putere, în funcție de versiunea aleasă. În testul nostru din Portugalia am avut de-a face cu cel mai puternic model. Până la urmă o spune și numele: e-POWER. Adică ne ciocnim cu o unitate de putere termică, pe benzină, cu 3 cilindri, de 1.5 litri. Propulsorul este pus în combinație cu un motor electric de 140 kW. Prin urmare, avem în total 190 de cai putere și un cuplu motor de 330 Nm.

Apropo, Qashqai nu este un hibrid clasic. De fapt, propulsorul termic acționează ca un generator pentru motorul electric. Prin urmare, roțile sunt puse în mișcare exclusiv de motorul electric. Asta înseamnă că nu avem niciun fel de transmisie, iar răspunsul la apăsarea pedalei de accelerație este aproape instant. După cum au spus și japonezii, oferă senzația unei mașini electrice, dar fără a avea nevoie de încărcare.

Nissan Qashqai aduce cu el 3 moduri simple de condus, pe înțelesul tuturor: Eco, Standard și Sport. Singurele diferențe sesizabile între aceste moduri este cât de multă presiune trebuie să aplici pedalei de accelerație pentru a se întâmpla ceva din punct de vedere dinamic.

Fiind un model hibrd, Nissan Qashqai vine și cu modul „Braking”, adică modul prin care poți conduce mașina doar cu pedala de accelerație. Atunci când ridici piciorul de pe accelerație, mașina va începe să frâneze pentru a regenera energia electrică. Totuși, ea nu se va opri, modul dezactivându-se automat la aproximativ 10 km/h. La Qashqai nu avem padele pentru a modifica nivelul de regenerare. Pe lângă acest mod „Braking”, avem și un buton denumit e-Pedal. Practic, este cel mai „agresiv” mod de regenerare, iar diferența este imediat sesizabilă la volan.

Nissan și-a îndreptat atenția mai mult spre izolarea fonică, în special când vine vorba de motor. Prin urmare, intrarea în scenă a propulsorului termic este mult mai bine atenuată, iar tu, la volan, vei auzi rareori intervențiile cu adevărat zgomotoase.

renovatio e-charge
De la prima stație de încărcare și până în prezent, Renovatio a totalizat aproape 400.000 de sesiuni ale utilizatorilor. S-au încărcat peste 3.2 milioane de kWh și a fost evitată eliberare a 5700 de tone de CO2.

Consum

Nissan a declarat că versiunea e-POWER are un consum mediu cuprins între 5.1-5.3 litri. Și vă pot spune că nu au exagerat deloc. În testul nostru, am avut parte de toate sectoarele de drum: urban, autostradă și chiar drumuri naționale, unde am avut zone de urcare și coborâre.

Pe tot parcursul testului, am avut un consum mediu de 5.8 litri, iar asta până să înceapă zona de coborâre și zona urbană. Pentru că orașul este cel mai mare prieten al unui model hibrid, la finalul zilei, Nissan Qashqai ne-a arătat un consum de 4.9 litri, fără a ca noi să fi menajat mașina în vreun fel. Un mers normal, relaxat, adică exact ca un portughez lipsit de griji, în drum spre o plajă la marginea Oceanului Atlantic, într-o zi de luni.

Fiind un segment atât de disputat în zilele noastre, Qashqai are mulți rivali pretendenți la tron. Aici ne referim la modele ca Volkswagen Tiguan, Mazda CX-5 sau Hyundai Tucson. Vom alege Tiguan în versiunea 2.0 TDI, cu 193 de cai putere, care are un consum mediu cuprins între 6.1-6.4 litri. Mazda CX-5 vine cu un motor aspirat pe benzină, de 2.5 litri. Chiar dacă este un sistem mild-hybrid, mașina japoneză are un consum mediu de 7.6 litri. Hyundai Tucson intră în luptă cu un sistem hibrid, care are la bază un motor turbo pe benzină de 1.6 litri. Acesta are un consum mediu declarat de 5.6 litri.

Performanţe

Deoarece motorul termic acționează strict ca un generator de energie electrică, Nissan Qashqai câștigă destul de mult la capitolul accelerație. Nissan Qashqai e-POWER are un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 7.6 secunde. Dar, cum așa-i în viață, câștigi pe o parte și pierzi pe alta. Din cauza aceluiași motiv, viteza maximă este simțitor mai mică față de rivali, adică 170 de km/h.

Știu, în România cel mai mult poți merge cu 130 de km/h, dar o viteză maximă mai mică înseamnă și o plafonare rapidă la viteze mari. Din acest motiv, când mergi cu o viteză de autostradă, vei observa că depășirile nu mai sunt la fel de ușoare, iar accelerația aia rapidă de mașină electrică dispare.

Pentru a fi o comparație corectă, am ales motorizările unor rivali cu o putere asemănătoare. Astfel, Tiguan cu al lui motor diesel de 2 litri, dezvoltă 193 de cai putere. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 7.7 secunde, iar viteza maximă este de 220 km/h. Motorul aspirat al lui CX-5 dezvoltă 194 de cai putere și are o viteză maximă de 195 de km/h. Ajunge la 100 de km/h în 9.5 secunde. Nu în ultimul rând, rivalul coreean dezvoltă 230 de cai putere din sistemul hibrid. Astfel, viteza maximă este de 191 km/h și ajunge la 100 de km/h în 8.2 secunde.

Interior

Japonezii făcuseră deja o treabă excelentă când vine vorba de ergonomia lui Nissan Qashqai. De asta nici nu prea și-au băgat coada în zona respectivă, lucrurile fiind în proporție de 99% neschimbate. Acel 1% este reprezentant de mutarea butonului pentru pornirea/oprirea motorului, din dreapta volanului, pe consola centrală. Totuși, au fost mai multe voci care au spus de-a lungul timpului că Nissan Qashqai are materiale ceva mai „spartane”.

Japonezii au ascultat și au acționat. Aceștia au vrut să ofere o experiență îmbunătățită, de asta vei observa mult Alcantara. Foarte mult. Și enumăr: partea mediană a bordului și a ușilor, cotierele de pe uși, dar și cotiera centrală. Desigur, Alcantara găsim și pe scaune, pe nivelurile de echipare mai ieftine.

Pentru cele de top, Nissan folosește piele Nappa de culoare neagră. Scaunele pot veni, atât cu funcție de încălzire, cât și funcție de masaj. Singurele locuri unde vei găsi un plastic tare sunt zonele inferioare ale ușilor și ale bordului.

Pe bancheta spate, pot spune că am avut destul loc la cap și picioare, chiar dacă am 1.85 metri. Tunelul median este destul de înalt, dar nu reprezintă o problemă atât de mare dacă ar trebui puși 3 adulți în spate. Alcantara găsim și pe ușile din spate. Din păcate, diferența de calitate între ușile față și cele spate a rămas și pe facelift. În timp ce pe partea superioară a ușilor față avem un material moale, în spate ne ciocnim de unul simțitor mai tare.

Volumul portbagajului este cuprins între 430 și 450 de litri, în funcție de versiunea pe care o alegi. În portbagaj regăsim o podea falsă, modulară, formată din 2 elemente diferite. Acestea acționează ca un separator foarte practic de bagaje.

Preţ de achiziţie

Cu ocazia acestui facelift, Nissan a introdus și un nou nivel de echipare. Se numește N-Design și, după spusele japonezilor, este făcut pentru oamenii îndrăzneți și aventurieri. Nissan nu a comunicat oficial prețurile pentru noul Qashqai facelift. Totuși, în discuția purtată cu un oficial Nissan, acesta a menționat că vor încerca să păstreze prețul la același nivel cu ce vedem pe actualul Qashqai.

Asta înseamnă că, teoretic, Qashqai ar trebui să plece de la 28.790 de euro cu TVA. Echiparea de top, cu sistemul hibrid care dezvoltă 190 de cai putere, pleacă de la 45.120 de euro. Dar haideți să aruncăm o privire și la rivali. Volkswagen Tiguan pleacă de la 33.269 de euro. Versiunea 2.0 TDI în echiparea Elegance, pleacă de la 44.432 de euro. Mazda CX-5 are un preț de plecare de 29.190 de euro. Pentru versiunea cu motor aspirat de 2.5 și cu echiparea de vârf Takumi, trebuie să scoți din buzunar 44.000 de euro. Ultimul, dar nu cel din rând, Hyundai Tucson. Acesta pleacă de la 27.103 euro. Pentru versiunea hibrid cu 230 de cai putere, cu o echipare comparabilă cu Qashqai, costă 41.650 de euro.

Siguranţă

Nissan Qashqai nu a fost încă testat de EuroNCAP, însă el vine echipat cu o mulțime de sisteme de asistență și siguranță încă din standard. Qashqai facelift a primit și un sistem de camere cu vedere la 200 de grade, menit să ajute șoferul în intersecții. Practic, această cameră montată pe grila față, are un câmp cu vedere la 200 de grade. Asta înseamnă că șoferul nu va mai fi nevoit să iasă prea mult cu „botul” mașinii în intersecție, pentru a observa traficul.

Noul Qashqai aduce și Modul Personalizat de Asistență, care le permite șoferilor să ajusteze sau să intervină asupra funcționării sistemelor. Funcțiile de frânare de urgență au fost recalibrate pentru a îmbunătăți detectarea riscurilor și pentru a reacționa mai rapid în caz de o posibilă coliziune.

Ca să ne facem o idee și mai bună, să aruncăm o privire și la rezultatele obținute de actualul Qashqai. La EuroNCAP acesta a obținut 5 stele. Protecția adulților a primit 91%, la fel și cea a copiilor. Protecția pietonilor a primit 70%, iar sistemele de asistență au fost evaluate cu 95%.

Ţinută de drum

Față de varianta non-facelift, japonezii nu au făcut foarte multe modificări din punct de vedere tehnic. Asta și pentru că, sincer, nu era nevoie. În testul nostru din Portugalia, am avut versiunea de top, cu sistem de tracțiune integrală și jante de 20 de inch. Versiunile cu tracțiune integrală vin echipate cu o suspensie independentă pe puntea spate. Chiar și cu aceste jante imense pentru o mașină de aceste dimensiuni, mașina este printre cele mai confortabile din segmentul ei. În cea mai mare parte a timpului, imperfecțiunile sunt absorbite foarte bine, suspensia fiind silențioasă și rafinată.

Totuși, japonezii au adus câteva modificări. Cea mai importantă: îmbunătățirea izolării fonice, când vine vorba de zgomotul produs de motor. Clar, în unele momente de accelerație, propulsorul termic devine gălăgios, dar nu într-un mod deranjant. Direcția este ideală pentru mersul prin jungla urbană, dar s-a descurcat respectabil și pe drumurile virajate din Portugalia. Desigur, nu vei simți niciun fel de feedback atunci când mergi sportiv. Trebuie luat în considerare că Nissan Qashqai este o mașină pentru familiști, nici pe departe una cu un caracter dinamic.

Deoarece Qashqai are această metodă de „motor electric pe benzină”, livrarea puterii se face aproape instantaneu, ca la o mașină electrică. În general, la modele hibride sau electrice, pedala de frână este puțin mai diferită. Necesită un timp mai îndelungat de obișnuință. Atunci când apeși, pe prima parte a cursei pedalei, mașina tinde să regenereze energie electrică. Tu, ca șofer, te panichezi și ai impresia că mașina nu frânează. Din fericire, la Qashqai nu am întâlnit acest inconvenient. Practic, pedala de frână se simte ca la un model termic normal.

Vizibilitate

Noul Qashqai facelift asigură o suprafaţă vitrată bine conturată, care nu pune mari probleme de vizibilitate. În același timp, luneta are dimensiuni rezonabile. Ca la orice model din această gamă, oglinzile laterale sunt generoase. Pentru a-ți ușura și mai mult viața, Nissan Qashqai vine cu un sistem de camere cu vedere la 360 de grade.

În premieră penrtu Qashqai, ai o vedere 3D. Acum, pe lângă avantajul că poți vedea mașina de sus, ai și alte 8 unghiuri disponibile. Practic, poți vizualiza mașina „de afară”, exact ca într-un joc video. Qashqai mai dispune și de o vedere specială la 200 de grade, atunci când te aflii într-o intersecție.

Farurile dispun de un modul adaptiv pentru faza lungă, completat de o unitate mai mică pentru distribuția fasciculului mai larg, utilă pentru o vizibilitate crescută în condiții de ceață și lumină slabă. Acum vorbim și despre un nou font luminos. Acesta se numește Ultra Red, creat pentru a fi mai ușor de observat în trafic. Sincer, este greu să nu îl vezi, indiferent că e noapte sau zi.

Tehnologie

Noul Qashqai facelift este primul Nissan din Europa care vine cu sistem Google integrat. Asta înseamnă că sistemul multimedia de 12.3 inch acționează ca un smartphone cu sistem de operare Android. Ai clasicul Play Store, de unde îți poți instala aplicații folositoare precum: Waze, Spotify și altele. Bineînțeles, ai și acces la Google Maps. Pe lângă toate acestea, primești și un asistent vocal Google, menit să îți facă viața mai ușoară în spatele volanului.

În plus, o să primești și sistemul invisible hood view", care permite șoferului să vadă poziția roților din față, exact ca și cum capota ar fi invizibilă. Această vedere folosește învățarea automată pentru a crea o imagine din fața mașinii, bazată pe ceea ce poate transmite camera din față.

Din fericire, Nissan Qashqai îți oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, iar folosirea acestor soluții îți va ușura viața foarte mult.

Tot Qashqai vine și cu un sistem opțional de tip head-up display. Acesta este culor și are o diagonală de peste 10 inch. Afișarea informațiilor pe el este clară și ușor de interpretat.

Design

Pentru că vorbim despre un model din „Țara Soarelui Răsare”, normal că Nissan Qashqai are o mulțime de elemente inspirate din vasta tradiție a Japoniei. Cel mai bun exemplu este grila frontală, inspirată din armurile purtate de războinicii samurai. Semnătura luminoasă a fost și ea schimbată. În partea inferioară a blocurilor optice față există elemente în formă de virgulă. Acestea se continuă și spre extremitățile grilei, pentru a crea un efect de plutire.

În paleta de culori a noului Qashqai au fost adăugate trei nuanțe: Alb Pearl, Negru Pearl și Deep Ocean. Acesta este un turcoaz spectaculos, care va întoarce multe priviri pe stradă. În contextul acesta de exploratori ai Portugaliei și ai Oceanului Atlantic, culoarea Deep Ocean se potrivea foarte bine.Însă, noi am ales un Roșu Flame. Dacă vreți, putem să îl considerăm un omagiu adus drapelului Japoniei. Indiferent pentru ce culoare optezi, oricând poți alege un plafon contrastant, negru lucios. În echiparea standard primești jante de 18 inch cu un design nou.

În același timp, poți să îți alegi și jante de 20 de inch, care au un design asemănător cu ce am văzut pe Renault Scenic. Din păcate, am aflat de la oficialii Nissan că noul Qashqai nu dispune și de acele capace aerodinamice, care se pot scoate, influențând astfel, atât autonomia, cât și aspectul exterior al mașinii. Poate în viitor.

În partea din spate, schimbările sunt minore. Semnătura luminoasă a fost redesenată și regăsim aceleași elemente sub formă de virgulă în blocul optic.

Nu ne-a placut

  • gamă limitată de motorizări
  • volumul portbagajului comparativ cu unii rivali

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (5)

  • Qashqai N-Connecta 1.2 Turbo modelul anterior luat nou din reprezentanta 19000 euro.. acum vad cu unul chel e cu 10k mai scump..
    10 0
  • blablabla
    Am citit cap-coada acest text, insa nu am reusit sa ma prind: de unde si pana unde "ultimul samurai"?
    11 0
  • Totul e bine si frumos pana la pret. Masina e buna si rafinata, conceptul e-power e reusit, sunt fan, dar pretul era si pana acum si probabil va fi in continuare cam (prea) mare.
    6 0
  • Banditos
    Pretul se inscrie in categoria (hibrizilor) in care se bate cu Renault, Hyundai, Kia, etc. Nu vad de ce e pus modelul din articol in aceeasi oala cu Tiguan sau CX5.
    1 0
  • Ciudat testul asta. Greu de inteles motorizarea, intai ziceti de motorul de 1.33 apoi, hop ca e e-power de 1.5 si 190 hp. Ciudata si motorizarea, are 190 hp dar viteza maxima de 170 km/h. Ce rost au cifrele daca il bate cel de 1.33 si 158 hp? Poate vom avea curand motoare de 400 hp hibride si viteza de 130 km/h ca altfel "polueaza". Downsize-ingul asta e o porcarie dictata de eco nazistii de la Bruxelles. US&ceilalti nu au o problema cu poluarea, UE are! Sau e doar vorba de bani care trebuie sa ajunga doar in buzunarele unora? Qashqai da, dar nu la pretul si nu cu motorizarea asta. cea de 1.33 e mult mai ok.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru