Drivetest Nissan Navara
2.3 Diesel Turbo (dCi) 190CP 4x4 Aut7 N-Connecta Cabina DublaMiercuri, 18.11.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Prima reclamă la un cuțit elvețian am văzut-o după Revoluție, într-un ziar belgian îngălbenit. Îl adusese o mătușă stabilită lângă Bruxelles. Arăta incredibil. Roșu, atât de multe funcții, atât de mic și ușor de ascuns în buzunar. Cred că până și MacGyver și-ar fi dorit briceagul din revista mea.
Un briceag a cărui imagine s-a înfipt bine în subconștient și pe care l-aș fi luat cu mine în ”Doi ani de vacanță” sau în ”Aventurile lui Keraban Încăpățânatul”. După ce am depășit perioada Jules Verne, briceagul roșu s-a pierdut într-un dulap al memoriei, de pe care am șters praful recent, cu ocazia unei vizite.
Nu e o vizită în Elveția, cum ați fi tentați să credeți. E o vizită în Palma de Mallorca, însorita insulă a Spaniei, unde utilitatea briceagului elvețian a fost scoasă de la naftalină de un pick-up.
Noua generație Nissan Navara, în varianta de caroserie cu cabină dublă, este briceagul elvețian al mașinilor de tip pick-up: elegant, discret, puternic, inventiv și solid.
Motor / Transmisie
Când am zis inventiv m-am referit la faptul că sub capotă se ascunde un motor nou, bi-turbo, unul dintre puținele din segment. Are o capacitate de 2.3 litri și a fost conceput pentru a putea fi exploatat cum trebuie atât în off-road cât și pe drumurile asfaltate.
Cei patru cilindri, derivați de la vechiul motor de 2.5 litri, oferă tot 190 de cai putere și un cuplu motor extrem de generos, de 450 Nm.
Pe lângă generozitate, momentul motor este și foarte prompt. Tocmai aici apar schimbările. Inginerii japonezi au ținut cont de cererile clienților vechiului Navara și l-au livrat ceva mai devreme, adică de la 1500 de rotații. Plăcut. Ceea ce este cu adevărat plăcut este faptul că plaja de turații pe care se simte la valoare maximă este destul de lungă, ajungând până aproape de 3000 rpm. Așadar, resurse suficiente, livrate devreme și multă vreme.
Nu vă așteptați la muțenie din partea unui asemenea motor, într-un asemenea segment. Dieselul este gutural, mai ales dimineața, când îl trezești la viață. Dacă la ralanti pare să fie docil și cât mai discret, atunci când te apropii de 2000 de rotații începe să își facă simțit temperamentul.
Cei patru cilindri sunt administrați cu ajutorul unei transmisii automate cu șapte rapoarte, împrumutată de la Infiniti. Cu un asemenea pedigree, lucrurile nu puteau sta altfel decât bine. Alternarea rapoartelor se face pe nesimțite, iar retrogradarea este destul de intuitivă pentru un pick-up. Semn că transplantul unor organe de la frați ceva mai cizelați nu este neapărat un lucru rău.
Consum
Cât privește consumul, Nissan a vrut să se asigure că Navara nu va fi încă o povară în cazul micilor investitori. Cei patru cilindri s-au întins repede la drum și au înghițit cam 10 litri/100 de kilometri pe traseul nostru de test din Palma. Deși am folosit doar modul 4x2, mai multe sectoare de drum virajat, urcările cu o înclinație mare și forțarea pedalei de accelerație și-au spus cuvântul.
Pe bucata de teren accidentat, adică de-a lungul celor 6 kilometri de bolovani și pietre, consumul a urcat aproape de 15 litri/100 de kilometri, în modul 4x4.
Cifrele oficiale ne promit un consum de fix 7 litri/100 de kilometri, adică cea mai bună valoare din segment. Doar Mitsubishi L200, abia ajuns și el la o nouă generație, se apropie cu un amenințător 7.2 litri/100 de km.
Performanţe
Nissan Navara încearcă să combine formele plăcute și funcționalitatea unui crossover cu duritatea și încrederea pe care ți-o dă un off-roader veritabil. În această încrucișare n-am menționat nicăieri de vreun atlet.
Așa că să nu vă mire că accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 10.8 secunde. Chiar și dacă îl comparați cu timpul unui crossover veți vedea că performanța nu este rea deloc.
Ba dimpotrivă. Dacă ne uităm în segment o să observăm că performanța este chiar bună, reușind să-l bată chiar și pe Volkswagen Amarok cu 0.1 secunde. Există însă în segment și Ranger-ul cu motor de 3.2 litri și 200 de cai putere, care ajunge la 100 de km/h în 10.4 secunde.
Și la viteză maximă, cei 180 de km/h îl fac să fie superior celorlalți rivali, doar Isuzu D-max oferind aceeași valoare.
Interior
După cum spuneam și mai sus, clienții lui Navara trebuie să se bucure acum de încrucișarea dintre un crossover și un pick-up. Iar elementele împrumutate de la frații mai pământeni, Juke, Qashqai și X-Trail, se observă în special la interior.
Aici, plasticul, deși nu este moale ca în cazul celor enumerați mai sus, are un aspect prietenos și este foarte bine finisat. Anumite zone cu plastic argintiu și lucios, plafonul capitonat cu material moale, precum și inserțiile cromate, dau un aer plăcut habitaclului.
În plus, ecranul sistemului multimedia și computerul de bord color plusează cu un aer tehnologizat. Ergonomia climatizării, transplantată de la frații mai mici, este exemplară. La fel de bine gândită este și așezarea butoanelor de pe volan, care, deși par aglomerate la prima vedere, au o logică cu care te obișnuiești instant.
Izolarea fonică a habitaclului se păstrează în limite decente, dar trebuie știut că la peste 100 de km/h apare zgomot de vânt. Și după cum spuneam și mai sus, nici motorul nu este mai discret.
Spațiile de depozitare sunt numeroase și (iarăși mă văd nevoit să folosesc cuvântul acesta) generoase. Avem loc pntru sticle mari la nivelul portierelor. Sticle de un litru pot încăpea și în consola centrală. Spațiul pentru telefonul mobil este și el foarte mare, însă are câteva minusuri: nu este adânc și nici nu are o suprafață aderentă. Prin urmare, telefonul e liber să zboare oriunde.
Cât privește spațiul oferit pasagerilor, există loc decent pentru cinci persoane. Pe locurile din spate pot călători acum și adulți, cu spațiu relativ decent la picioare. Un lucru foarte important este că spătarul banchetei posterioare a fost înclinat cu 27 de grade, ceea ce înseamnă că drumurile lungi nu vor mai fi un calvar pentru pasagerii de pe al doilea rând.
Tot despre spațiu mai mare vorbim și în benă, care a devenit acum cu 67 de mm mai mare decât cea a vechiului Navara Cabină Dublă. În plus ea are o capacitate de încărcare de până la 1200 de kilograme: asta înseamnă 42 de saci de ciment, 1000 de litri de apă, 2.2 metri cubi de lemn și chiar un rinocer. Cât privește capacitatea de remorcare, ea a crescut de la 3000 la 3500 de kilograme.
Preţ de achiziţie
Nissan nu a publicat încă prețurile pentru piața din România, prin urmare nu-l putem așeza în vitrină cu celelalte pick-up-uri din segment. Momentan.
Dacă ne uităm însă la generația actuală, vedem că o versiune similară celei testate de noi ajunge și la 43.000 de euro. Este cu mult peste un Volkswagen Amarok similar, care costă 38.000 de euro, peste un Mitsubishi L200 care costă 35.000 de euro, peste un Toyota Hilux de 37.000 de euro și peste un Isuzu D-Max de 31.000 de euro. Doar Ford Ranger 3.2 litri TDCi este ceva mai scump, la 44.500 de euro.
Rămâne de văzut cum se va poziționa noua generație Navara față de vechiul model, având în vedere că ea tocmai a fost încununată cu titlul IVOTY. Adică omologul COTY când vine vorba de pick-up-uri. Adică ”Pick-up-ul Anului 2015 în Europa”. O distincție care va cântări greu la achiziție, având în vedere că Navara a devansat Mitsubishi L200 și Ford Ranger.
Siguranţă
Actuala generație Nissan Navara a fost testată la EuroNCAP în anul 2008. A generat un adevărat scandal din cauza punctajului scăzut și a avut nevoie de o retestare pentru a primi trei stele.
În cazul noii generații, japonezii ne asigură că au luat toate măsurile pentru ca punctajul oferit de organizația belgiană să fie unul cât se poate de mare. În plus, pick-up-ul japonez vine cu o serie de tehnologii noi în acest segment.
Pe lângă sistemul de camere Around View Monitor, cu vedere la 360 de grade, avem și un Forward Emergency Braking. Acesta frânează automat atunci când tu nu ai văzut că mașina din față s-a oprit. Nissan promite că dacă ai până la 30 de km/h oprește înainte de o coliziune. Dacă depășești această viteză promite să reduce pagubele printr-o frânare mai rapidă decât cea pe care ai face-o tu.
Ţinută de drum
Ajungem și acolo unde Nissan promite să nu facă nici un fel de compromis: ținuta de drum. Un pick-up trebuie să ajungă oriunde, iar japonezii nu au vrut să își trădeze pedigreeul. Motiv pentru care au păstrat abilitățile modelului în off-road.
E drept că nu s-au putut abține și au făcut din noul Navara o mașină ceva mai confortabilă. Nimic de condamnat aici. Mai ales că suspensia multi-link pe puntea spate, cu cinci brațe, este binevenită mai ales în teren accidentat, acolo unde scapi de zdruncinăturile clasice.
Și pentru că tot am vorbit de teren accidentat, trebuie să amintim și de tracțiunea integrală a noului Navara. Avem o configurație esențială pentru astfel de modele, cu un mod 4x2 care trimite resursele punții spate și un mod 4x4 care alternează între cele două axe în funcție de aderență. Trecerea din modul 4x2 în modul 4x4 se poate face și în mers, până la o viteză de 100 de km/h. Pentru modul 4LO, adică clasicul 4x4 Low, e nevoie să oprim mașina, iar roțile trebuie să fie drepte. Odată cuplată, funcția 4LO te ajută în situații dificile, când aderența este precară.
Pe drumul de 6 kilometri în urcare, cu 57 de viraje și mulți bolovani n-am avut parte de porțiuni ude sau de șleauri adânci. Am văzut însă că modul 4x4 clasic își face treaba bine și chiar îți oferă uneori posibilitatea de a simți cum se transmite cuplu către roțile cu aderență mai bună.
Unghiurile de atac (30.4) și degajare (25.6), precum și garda la sol de peste 20 de centimetri fac din Navara o mașină care atinge rar suprafața denivelată. Poate doar pragurile laterale să cadă cadă victime.
N-am încercat noi potențialul deplin al noului Navara în off-road, dar ne-am propus să ne convingem pe asfalt. Aici senzația de ruliu există, având în vedere că vorbim de dimensiuni mari, însă ea nu dă impresia de nesiguranță.
Navara stă bine pe șosea și poate ar fi avut nevoie de o rază de bracare ceva mai mică (deși a fost îmbunătățită față de vechiul model) și de o direcție ceva mai precisă. În rest, confortul și siguranța păstrează un nivel apropiat celui pe care îl găsim într-un crossover.
Vizibilitate
Când vine vorba de vizibilitate, trebuie să apreciem poziția la volan foarte înaltă, care te ajută să privești lucrurile de sus.
E binevenită atunci când ești în teren accidentat. La fel de binevenite sunt și nervurile laterale ale capotei, care te ajută să ai o vedere în spațiu mai bună și să înțelegi care sunt dimensiunile mașinii.
Luneta este destul de lată, dar îngustă, oglinda retrovizoare este bine proporționată, iar oglinzile laterale sunt, cum altfel, decât foarte mari. Primul rând de montanți este deranjant în viraje strânse.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, detectăm iar un transfer de la frații mai mici. Avem injectat sistemul Around View Monitor despre care am amintit și mai devreme. Avem apoi un computer de bord color, prin al cărui meniu te descurci foarte simplu.
Tot la capitolul tehnologie trebuie amintit și sistemul multimedia, cu conexiune USB, AUX și Bluetooth. Telefonul se conectează destul de repede, iar redarea melodiilor de pe orice suport media este facilă.
Am apreciat și sistemul de navigație, care a cunoscut bine drumurile întortocheate din Palma de Mallorca și a plusat cu un afișaj prietenos și indicații prețioase, de preselectare a benzii de mers.
Design
Când vorbești despre un pick-up este greu să nu vezi altceva decât o mașină pătrățoasă, cu spirit practic. E greu să reinventezi acest segment din punct de vedere estetic.
Nissan a încercat câteva forme ceva mai accesibile publicului larg, însă proporțiile și liniile generale ne trimit tot cu gândul la o mașină utilitară.
Dacă din punct de vedere al practicalității Navara poate fi considerat un briceag elvețian, din punct e vedere estetic, noul Navara se vrea a fi o carte de vizită. O carte de vizită pentru micul industriaș, care are o afacere mică, deservită de un pick-up, pick-up cu care poate merge și la întâlnirile de afaceri. De fapt asta se vrea a fi Navara: o mașină de zi cu zi, indiferent de zi.
Ne-a placut
- Banchta spate înclinată
- Spațiile de depozitare
- Capacitatea de remorcare
Nu ne-a placut
- Raza de bracare încă mare
- Zgomot de vânt
Date tehnice - Nissan Navara 2.3 Diesel Turbo (dCi) 190CP 4x4 Aut7 N-Connecta Cabina Dubla | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
On Topic : Am avut onoarea sa testez vechiul Navara. Este un Pick-UP formidabil pe teren accidentat. Poate trece fara probleme sleauri care cu alte SUV-uri ''serioase Bavareze'' nu poti, oricat s-ar ''straduii'' proprietarii. Noua generatie NAVARA, vine sa demonstreze ca un pick-up poate insemna mai mult decat atat, iar suita de tehnologii de pe modele premium este omniprezenta. Din acest .p.d.v, NAVARA este cel mai HI-TECH Pick-up la momentul de fata de pe piata, si pot paria ca Pathfinder va fi la fel. Practic Pathfinder va fi tot un Navara, doar ca fara bena ( ca si vechea generatie ) . Nu ma mira dc modelele Nissan sunt foarte bine vandute in Europa . Asta nu se intampla datorita catorva motorizari supraalimentate cum zicea un ''meserias'' de pe aici ( in cazul de fata se poate vedea ca Navara nu are tocmai o motorizare mica ). Asta se intampla datorita faptului ca Nissan are cea mai extinsa gama 4x4 din Europa, iar intreaga gama este un punct de referinta pe diferite segmente, spre exemplu : Navara nu are un concurent pe masura in prezent ( poate noul Hilux, dar inca nu a aparut pe piata deocamdata, chiar si asa nu este prea HI-TECH, dar structura lui este indestructibila ), Juke nu are un concurent pe masura , Qashqai la fel, Xtrail la fel, Murano la fel si va urma Pathfinder curand.
Da logic ca orice masina are zgomot de vant, dar daca e trecut ca punct slab, poate probabil autorul doreste sa spuna ca zgomotul o fi mai deranjant, probabil din cauza insonorizarii (poate) mai slaba
Cu tot respectul dar m-ai dezamagit de aceasta data. Vorba aia ''daca taceai filozof ramaneai'' . Daca autorul dorea sa spuna ca zgomotul a fost mai deranjat ar fi trecut la minus : ''insonorizare inferioara'' sau ''antifonare slaba'' , nu zgomot la vant. Ce legatura are zgomotul la vant cu insonorizarea ? Tu stii sa faci diferenta intre coeficient aerodinamic si insonorizare ? Evident, nu prea se vede !
Sau de fapt camioneta pt oraseni deoare un amic are unul si la 300 kg in bena de abia isi taraie fundul.
In schimb pun in Ford sou Dodge 2000 kg si merge fara probleme.
http://www.forbes.com/pictures/ehmk45eedeh/1-bmw-7-series/
As adauga ca impreuna cu masinile mitsupishi care apar in lista sunt si cele mai urate. Totusi, nu e nici o surpriza intrucat nissan e abonat de ani de zile la listele astea. Pacat ca pana acum nu i le-a atata nimeni lui @mandolinescu. Baiatu' io zic sa mai bagi din cetera de masinile japo dar fa-ne o favoare si "canta la alta masa". Sunt atatea milioane in lumea asta cu care te poti intelege perfect. Prostia e universala si n-are granite. Iti sugerez site-uri care se termina cu .md sau orice altele la est de locatia asta.
M-ar fi interest dimensiunile benei, pentru ca masina asta nu se cumpara pentru a iesi la mall sau pentru ca "prinde suta" in 10 s, cu 0,1 mai repede decat Vw .
Am aflat ca-i cu 67 de mm "mai mare" decat la vechiul model. 67 in lungime, in latime, L+l ? Sau ne sugerezi sa mergem sa mai socotim si noi, ca voi ati oboist de la atata testat....
Tot spre stiinta autorului: cand te inspiri dintr-un articol scris de altcineva, ar trebui macar sa-l adaptezi la Ro. Aici sacii de ciment au 40 de kg, nu 30 ca in afara....asta daca nu cumva prefer sa credem ca nu stii table inmultirii.
Este la fel de bine stiut ca 1l apa=1kg, deci masina poate duce 1200 l de apa. da' ce te faci daca te iei dupa autorul articolului si te duci in padure la Baneasa sa pui in bena un rinocer alb, care are peste 2 to?:)))
Stii, tu vajul ala care se aude pe la oglinzi pe la Amarok si Touareg ;)
Imi cer scuze, ma gandeam ca faci parte din acel grup vicios de ''maiastru artizani'' si am zis sa ma adaptez la limbajul lor specivic gen : ''misto'', ''nashpha'', ''jmeker'', ''cul'', ''vajait'', etc.
Nu stiam ca Tiguan este in clasa cu NAVARA, dar nah , din nou o spun ca nu am pretentii. Stii care-i diferenta de Cx intre un Pick-ul si un Crossover compact ? Dar macar stii pentru ce categorie este destinat un Pick-up spre deosebire de un crossofver compact ? Iti dau un indiciu: crossoverul poate urca sau cobora doar o bordura mai inalta ( maximum de offroad care il va putea face ) , in rest se va compara ca o masina compacta mai inaltata, respectiv doar ''pe sosea'' se va simtii in ''apele ei'' ....... daca intelegi ce vreau sa zic. Comparatia ta este de prisos.
Hai sa comparam mere cu dovleac sec:
Tiguan CX 0.31 Navaro 0.37 nu vreau sa mai dau exemple nu are sens . vezi unde e diferenta ? sa nu zic ca formele lui navaro nu dau in veci un CX mai bun .nu zic ca tiguan ar fi bun din contra Cx-ul lui nu e facut sau defapt calculat de germani. Ce te iei de clasa e diferita vorbesti despre un coefficient care se refera la acesi frecare. Eu am vorbit doar de acest coeficient nu de categoria in care se afla masina … sa nu zic de piata si categoria de piata predestinate ca e prea mult
La 43 000 micul industriaș își cumpăra altceva
Tiguan este in clasa cu NAVARA mah ? Te mai intreb odata, poate imi raspunzi. Stii care-i diferenta de Cx intre un Pick-ul si un Crossover compact ? Dar macar stii pentru ce categorie este destinat un Pick-up spre deosebire de un crossofver compact ? Imi pare rau ca vii cu un raspuns civilizat, dar cred ca cam delirezi cu comparatiile inutile . Nu cumva vrei sa compari si un Ferrari cu un Hummer ca CX, ca doar vb de un coeficient care se refera la ''aceeasi frecare'' nu ? Penibil.......
revenind la subiect nu zic ca japonezele nu fac masini ok dar mai au de invatat mai ales la design ... italieni pot fi o sursa buna de inspiratie pt cel de exterior.
Nissan Qashqai Mk.2 CX- 0,23
VW Tiguan facelift CX- 0,31
Asa ca nu mai dezinforma oamenii.
Si acum pick-up vs pick-up
VW Amarok CX - 0,47
Nissan Navara Cx- 0,37
Stii tu, asta e tot o inovatie ....dar FakeVAG a cam ramas in urma la acest capitol.
Design zici ? Pai tocmai designul sofisticat al lui Navara il ajuta sa bata cam tot din aceasta clasa. La fel si Qashqai.
Spre exemplu VW nu are un competitor serios pt Toyota la clasa medie. Passat estedeja depasit . Nu se poate pune cu un Cammry la aceasta clasa.
Motorul V6 de 277CP bate la fundulet cel mai performant Passat B8.
0-100 - 6,6 sec . Cel mai performant B8 este GTE 1.4 TSI (218 Hp) DSG Hybrid.
De fapt nici cu Avensis nu pre se punea.
Passat B5 comparativ cu Avensis MK.2 P-F era un esect total atat la materiale, siguranta , fiabilitate , tot, tot tot.